Skoči na vsebino

Digitalna fotografija


Priporočene objave

Da ne bomo smetili v temi o aparatih, dajmo rečt kako pametno o tehniki, nastavitvah, obdelavi..... fotografije tule :rolleyes:

..zadnjič sem se na Marofu malce igral z nastavitvami na mojem fotkiču (canon PS A510 :blush: saj vem, da je aparat bolj bogi, ampak vseeno)...hitrost zaklopa sem mel nastavljeno na od 1/80 do 1/160 in je bila večina fotk neostrih in me zanima, s kakšnimi nastavitvami vi slikate hitro premikajoče objekte :hmm:

..prilagam dve fotki, ki sta mi pogojno rečeno uspeli :doze:

post-2583-1160684280_thumb.jpg

post-2583-1160684296_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jose zelo dobra tema,ker tud mene zanima digitalna fotografija,obdelava slik v Photoshopu mi gre ampak tehnika slikanja pa ne.Zanima me predvsem kaj ti objektiv pomaga oz. kaj je razlika,če ga maš :hmm: Drugač pa zlo zlo lepe slike dela batzajla,upam, da se bo tud tle kej oglasu :)

Drugač pa tud mene zanima s kakšnimi nastavitvami se da najlepš fotografirat premikajoč objekt

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se opravičujem za dvojni post sam zgornjega nemorm več popravt...Še dve fotki,ki sta mi na Marofu nekak najlepš uspeli.

misty:

IPB Slika

bOnZy:

IPB Slika

Je pa tole slikan z digitalno kamero,zato kvaliteta ni kej huda :huh:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ponavadi pomaga če pogledate EXIF slike, ki je komu ratala. Tam je lepo zapisano, pri kakih nastavitvah je bila posneta kakšna slika. Pri premikajočih fotociljih moramo imeti ali dovolj kratek čas (1/500 ali krajši) ali pa se moramo naučiti slediti "plenu" s čemer lahko uporabljamo bistveno daljše čase, ozadje pa krasno razmažemo.

Npr EXIF podatki za dodano sliko:

post-807-1160721200_thumb.jpg

post-807-1160721273_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po nakupu fotoaparata se moramo pravzaprav najprej naučiti ravnati z njim in to je v času digitalnih fotoaparatov postala nujna potreba. Med vso ostalo šaro, ki smo jo kupili zraven fotoaparata se moramo naučiti tudi gledati skozi objektiv. Razlikujemo dve vrsti digitalnih fotoaparatov: rangefinder in Single-Lens-Reflex (SLR). Pri SLR aparatih uporabljamo iskalo in gledamo skozi lečo (objektiv) aparata. Pri rangefinder aparatih ne gledamo skozi objektiv, če uporabljamo vgrajeno iskalo, temveč skozi posebno okence mimo objektiva po vzporedni osi nekaj oddaljeni od osi objektiva. Pri gledanju skozi iskalo rangefinder aparata moramo upoštevati to razdaljo. Napaka, ki nastane pri fotografiranju zaradi te oddaljenosti se imenuje paralaksa. Boljši rangefinder aparati imajo že vgrajeno korekcijo te napake npr Leica, vendar to plačamo!

V času digitalizacije zajemanja fotografij so začeli na digitalne rangefinderje vgrajevati zaslončke na katerih opazujemo kaj bomo slikali. Gledamo skozi objektiv aparata. Ti zaslončki imajo eno veliko prednost: na njih vidimo 100% izrez, ki ga bomo kasneje zabeležili z aparatom. Če gledamo skozi iskalo je ta izrez procentualno manjši in ne moremo vnaprej točno predvideti, kaj bomo dobili na posnetku na robovih. To v času digitalizacije ni več tak problem, pač naredimo izrez, v času analognega filma pa smo morali prekleto paziti kaj se skriva za robovi iskala in kar bomo videli na fotografiji.

Pri SLR aparatih opazujemo objekt, ki ga bomo slikali, samo skozi iskalo aparata. Zaslonček je za pregledovanje že posnetih fotografij. Zaradi nižjih cen aparatov manjšajo procent vidnega polja v iskalu, vgrajujejo plastične prizme oz. zrcala, tako da digitalni SLR vidijo nekje med 92 in 96 procenti posnete fotografije. 100 procentno iskalo zahteva večjo prizmo v iskalu in posledično veliko večjo ceno aparata. Od poznanih firm imata samo dva profesionalna aparata 100 procentno iskalo Nikon D2 serija in Canon D1 serija.

Pri fotografiranju hitro premikajočih objektov uporabljamo zgoraj opisana dva načina in boljša je uporaba iskala na rangefinderju in ne zaslonček. Oddaljenost objekta zmanjšuje paralakso in imamo tudi večji nadzor nad iskanjem in sledenjem objekta z aparatom. Če slikamo s popolno avtomatiko moramo paziti na to, da je fotografija res že posneta in šele takrat nehamo slediti objekt. Zaradi avtomatike prihaja do zakasnitve proženja zaklopa zaradi delovanja avtofokusa, merjenja svetlobe (včasih hoče na vsak način vklopiti fleš) in podobnih zastojev. Ugodno je, če ima aparat manualne nastavitve (ah preljuba klasika na Nikonu F4s). Nastavimo predhodno vse nastavitve, zamislimo si v kateri točki bomo slikali objekt, sledimo objektu in pritisnemo sprožilec, ko je objekt v željeni točki. Morda se kdo ne bo strinjal z mano, vendar se meni obnese.

Pri pregledu posnete fotografije se bo marsikdo spotaknil ob tistem, kar ni ostro. V fotografiji pravimo temu BUKEH. Vsak objektiv ima drugačnega in tudi tu smo pred dilemo, kaj kupiti, kaj bomo slikali in kako bomo to izvedli. Ampak to je že druga zgodba ...

Huh :)

Ni Bukeh temveč BOKEH. To je lastnost objektiva kako riše sliko, ki ni v ravnini fokusa.

Popravljeno . Popravil Icy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No, če lahko še jest dodam svoje izkušnje.

Žal ne bom uporabljal nekih neznanih besed ampak vseeno upam, da vam bodo moje skromne izkušnje pomagale priti do boljših fotk. :P

Prva stvar, ki jo rabš za dober posnetek je zadostna količina svetlobe. Kajti dobre fotke hitro premikajočih se predmetov v slabi svetlobi je zelo težko narest (razen če obvladaš in maš dobro opremo).

Lahko si pomagaš z bliskavico - tudi ob močnem soncu, ki ti pomaga da razbiješ trde sence, ki jih napravi sonce brez oblačka - zato je najbolj idealno vreme takrat, kadar je oblačno, tako dobimo razpršeno svetlobo. :OK:

Ob slabi svetlobi, je potrebno bolj odpreti zaslonko (da spustimo več svetlobe do tipala/filma), kar pomeni da imajo fotke manjšo globinsko ostrino (vidno spodaj na posnetkih, kjer so ozadja zamegljena), podaljša se čas osvetlitve, kar pomeni da se poveča možnost da bo fotka spacana.

Pomagamo si s tem, da na fotoaparatu nastavimo višjo ISO vrednost ( zvišamo občutljivost fotoaparata na svetlobo-skrajšamo čase) vendar pa s tem dobimo na slikah več šuma - slika postane nekako zrnata.

No ko imamo zadostno količino velecenjene svetlobe se lahko spravimo slikat.

Sploh pri fotkanju motoristov sta pomembni dve stvari:

- sledenje

-izostritev

Ker se bo motorist največkrat hitro peljal mimo nas, ga je potrebno ujeti v gibanju.

To ne pomeni, da imamo fotoaparat obrnjen direktno naravnost in čakamo na trenutek, ko bomo v iskalu zagledali motorista, pač pa ga je potrebno še preden se pripelje do točke, kjer ga bomo slikali, zasledovati. Najbolje bo, da se obračaš v bokih, in čim bolj enakomerno - tako dobiš posnetek, na katerem je mot. izostren, ozadje pa zabrisano. Motorista slediš še za tem, ko si napravil posnetek.

Primer slike:

[attachmentid=84307]

[attachmentid=84305]

Tukaj se je motorist peljal mimo mene prbl. 5 metrov stran.

Paziti je potrebno, da izberemo primerno razdaljo, kajti če bomo stali preblizu bomo tudi ob največjih hitrostih fotoaparata, kljub sledenju dobili takšen rezultat:

[attachmentid=84306]

Tukaj se je motorist peljal preveč blizu (težko se obrneš hitro).

Če sledenje ne uspe dobimo nekaj takega:

[attachmentid=84308]

Tukaj sem videl kaj se bo zgodilo vendar sem bil prepozen (fotoaparata nisem premikal v smeri gibanja)

Izostritev:

Ker navadni smrtniki ne uporabljamo pregrešno dragih objektivov, ki izostrijo objekt v eni XXXX miljoninki :eek: sekunde, si pomagamo s finto.

Ocenimo približno kje se bo peljal motorist, in izostrimo v tisto točko. Zaklenemo izostritev (držimo sprožilec do polovice) in ko se pripelje naš poba mimo ga sledimo do točke, kjer smo izostrili nato pa BAM! In fotka je tu. :photo:

Primer:

[attachmentid=84309]

Fotografije so bile posnete v kontroliranih...... blaBLAbla :rolleyes:

No tako, upam, da se bo kdo znašel iz mojega posta, kajti nisem ravno dober pisec.

Vse fotke so nastale pri testih motorjev, šofer je bil Batzajla.

post-1079-1161117598_thumb.jpg

post-1079-1161117728_thumb.jpg

post-1079-1161118271_thumb.jpg

post-1079-1161118543_thumb.jpg

post-1079-1161118596_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

smeško, vem, da tole ne paše ravno v to temo samo zanima me kater fotoaparat uporabljaš ? :hmm:

Popravljeno . Popravil Roky
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa še na nekaj je treba biti pozoren

1 izbiro načina izostrevanja

2 zaklepanje izostritve s polovičnim pritiskom na sprožilec

to napako nam lepo kaže fotografija motorista, kjer so avtomobilske gume na levem robu ostre motorist je pa "ušell" v megleno ozadje

ad1 večina fototov ima na izbiro večtočkovno izostrevanje, kjer je izračunana neka povprečna ostrina fotografije (primerna za družinsko fotografijeo) in točkovno merjenje ostrine kjer fotoaparat izostri le center fotografije - boljši fotoaparati pa ta "center" ostrenja lahko še z izbiro "kursorja" premikajo po fotografiji sem in tja - običajno po četrtinah fotografije. Tako se ob napačni izbiri ostrenja pojavi omenjena fotka.

ad2 druga možnost za tako napako pa izhaja iz možnosti da s polovičnim pritiskom na sprožilec zaklenemo ostrino. To se je meni nekajkrat zgodilo preden sem ugotovil za kaj gre - med sledenjem objekta v pričakovanju proženja podzavestno nekoliko močneje pritisnemo sprožilec, malce še premaknemo fotoaparat, precej se premakne objekt in - ekola - meglena fotka, ničemur podobna je zagarantirana.

Meni, se pri športni fotografiji ali fotografiji, kjer je potrebno ujeti nek zelo droben krasen moment najbolj obnese "rafalna" fotorafija, ki pa je uspešna le pri fotoaparatih, ki zmorejo več kot 2,5 f/s. Slediš objektu (ali centriraš objekt, kjer se nekaj dogaja) in tak tak tak tak tak narediš nekaj fotk, izbereš najfotko ostale pa izbrišeš.

Primer (na žalost ni motor, pa vendar je takole ujet "slap vode" skoraj nemogoče narediti drugače - fotka je povsem, neobdelana - le izrezana):

še ena:

slikanje z velikimi goriščnicami na daleč (saj večina malih fotoaparatov uporablja hudo močne/nekvalitetne zoome) je zelo problematično če ni prave svetlobe - tu mislim meglico/onesnaženje v ozračju katere niti ne opazimo - objektiv jo pa registrira. Običajno se te težave pojavljajo pri uporabi več kot 300mm. Za rešitev tega problema obstaja edina varianta - približati se toliko, da goriščnico vsaj prepolovimo.

Popravljeno . Popravil Broj Jedan
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če lahko pristavim piskerček..

"ostra" slika je zame takrat, ko je res ostra... npr ko se lepo vidijo detajli premikajočega se objekta, tudi luknjice na disku naprimer...

Čeprav so gume pa še vedno zamazane...

Ali pa veriga..

Grem oblečt pelerino da boste lahko mirno popljuvali...

El Barto

post-291-1161253983_thumb.jpg

post-291-1161254018_thumb.jpg

post-291-1161254035_thumb.jpg

post-291-1161254054_thumb.jpg

Popravljeno . Popravil Thundercat
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam uporabljam finto, da objektu ne sledim, pač pa najdem mesto kjer ga hočem "zadet", izostrim na tisto razdaljo, potem pa z enim očesom gledam skozi objektiv, z drugim pa gledam kdaj pride objekt proti tokči zadtka...

BAM!!!

Evo slika.

El Barto

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam uporabljam finto, da objektu ne sledim, pač pa najdem mesto kjer ga hočem "zadet", izostrim na tisto razdaljo, potem pa z enim očesom gledam skozi objektiv, z drugim pa gledam kdaj pride objekt proti tokči zadtka...

BAM!!!

Evo slika.

El Barto

pravilona tehnika, sploh če imaš "počasen" fotoaparat. ob priložnosti bom prilimal slike izpred par let nazaj ko sem uporabljal še olympusa D2500, ki je po vseh standardih slabši od današnjih poceni digitalcev pa je ravno tako šlo, seveda če je bila OK svetloba in z dosti vaje in ponovitvami. je pač od 100 slik bilo samo 10 uporabnih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Že res, samo s tako kratkimi časi samo zamrzneš sliko in gibanje slikanega objekta ni vidna.

S sledenjem in bistveno daljšimi časi pa dobiš sliko na kateri je gibanje objekta bolj opazno (bolj zamazano ozadje premikajočega objekta).

Je pa res, da so na tistih slikah zamazani detajli, ki se na motorju gibljejo v drugi smeti kot sam objekt, se pravi vrteči deli....se pravi kolesa, kar pa po mojem mnenju samo priča o gibanju slikanega objekta in ne škoduje ostrini in kvaliteti fotografije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam uporabljam finto, da objektu ne sledim, pač pa najdem mesto kjer ga hočem "zadet", izostrim na tisto razdaljo, potem pa z enim očesom gledam skozi objektiv, z drugim pa gledam kdaj pride objekt proti tokči zadtka...

BAM!!!

Evo slika.

El Barto

Maš oblečeno pelerino?? Prav!

Če čakaš in škiliš se ti zgodo tisto, kar se dogaja na tvojih fotkah. Motive, ki jih prikazuješ primerjam s portretom. Pri portretu na upoštevamo tretjin kadra oz. zlatega reza fotografije. Objekt postaviš v sredino. Vendar delaš napako, da ne opazuješ robov in kotov posnetkov preden pritisneš na sprožilec. Primeri so fotograf brez glave, deli cest ki štrlijo v kader. Malo se premakni in "izbriši" moteče smeti. Ker čakaš na trenutek v točki zamudiš tudi kritični trenutek pritiska na sprožilec in objekt ni lepo centriran na posnetku, je preveč zadaj ali spredaj posnetka. Sledi objekt prej in tudi po pritisku na sprožilec. Malo si tudi preveč zamrznil slike, Po mojem okusu bi bilo bolje če bi bila kolesa malo bolj spacana, kar bi dajalo vtis večje hitrosti. Glej Allino fotko zgoraj! Kot sem omenil primerjem tako fotografijo s portretom. Bistveno je pri portretu, da imajo osebe izostrene oči. Ostalo je lahko prijetno Kar-ni-v-fokusu (out-of-fokusness, kar je spet opevani Bokeh). Zadosti moker .)

Dobro luč s Canonom EOS 350D še naprej!

Popravljeno . Popravil Icy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni, se pri športni fotografiji ali fotografiji, kjer je potrebno ujeti nek zelo droben krasen moment najbolj obnese "rafalna" fotorafija, ki pa je uspešna le pri fotoaparatih, ki zmorejo več kot 2,5 f/s. Slediš objektu (ali centriraš objekt, kjer se nekaj dogaja) in tak tak tak tak tak narediš nekaj fotk, izbereš najfotko ostale pa izbrišeš.

Primer (na žalost ni motor, pa vendar je takole ujet "slap vode" skoraj nemogoče narediti drugače - fotka je povsem, neobdelana - le izrezana):

To možnost jest iščem že dolg časa,navodila digitalca so se valda čudežno zgubila takrat,ko jih rabiš :trance_33_sleep: Bi znal tko po domače povedat kako to nastavit :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa še na nekaj je treba biti pozoren

Snip, snip, snip, ...

Re Ad1: Ne uporabljam avtofokusa. Pri fotografiranju športnih kadrov je pa avtofokus že obveza.

Re Ad2: Ne uporabljaj avtofokusa :)

Rafalna fotografija?? Hmmmrf. Motor uporabljam samo zato, ker skoraj ni več aparatov brez njega. Če imaš motor in prst na sprožilcu si pripravljen na zaporedje pritiskov v pravih trenutkih. Ni ti potrebno odmikati aparata od očesa, da ročno napneš mehanizem zaslonke in pomakneš film naprej. Stalno si pripravljen na zanimiv kader.

Rafal? Primer: nastavitve so 1/250s, f5,6, razdalja ...... Pritisneš na "rafal" 5 sekund. aparat ti je posnel recimo 2,5 posnetka povprečno v eni sekundi. Ker imaš nastavljeno 1/250s sekunde bi teoretično lahko naredil 250 posnetkov na sekundo, če bi to omogočal aparat. Naredil pa si 2,5 posnetka. In še vprašanje: Koliko kritičnih trenutkov si zamudil?? V športu pa je čas lahko kritična spremenljivka!

Slap vode: Koliko časa si tunkal ubogo punco v vodi? :kva2:

Svetlobne razmere:

Izogibajte s slikanja med 11. uro dopoldne in 14-15 uro popoldne. Barve so blede in nenasičene. Dopoldne bodo imeli posnetki moder odtenek, popolnde proti večeru rdeč.

Pokrajino slikamo najlepše po nevihti, ko je ozračje čisto, brez vlage v zraku (meglica). Temu pravimo v fotografiji mrč.

Popravljeno . Popravil Icy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Re Ad1: Ne uporabljam avtofokusa. Pri fotografiranju športnih kadrov je pa avtofokus že obveza.

bedarija

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja.

najbolj zahtevne in hitro premikajoče se motive se se vedno slika z ročnim ostrenjem, ker je AF na večini aparatov še vedno prepočasen.

Dajte vsaj tukaj obdržat en nivo komuniciranja in se vzdržite objav kot je npr. "bedarija". Vsaj obrazložite zakaj ste takšnega mnjenja! :angry2:

ni kaj za razlagat. to ni res in konec.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Očitno pač fotografiramo na različne načine.

Sama namreč v večini fotografiram mopede na AF, pa so slike v večini ostre.

Vsako trditev pa se da razložit na kulturen način, ker vsi pač nismo profiji in se še učimo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jep

pa tudi klamf je pestra izbira. takih strokovnih, lepo razloženih na kulturen način.

škljocanje dirkača tik pred ovinkom, ko je na tem da se skoraj ustavi ni mojstrovina - ne zate ne zame, ne za AF.

izjava da je AF nuja za slikanje športnih motivov je nepoznavanje. Česar se človeku ne zameri. Suverenost s katero se to nepoznavanje prodaja za sveto resnico pa ga naredi za bedarijo.

isto velja za vse zgoraj naklamfane modrosti, ki so podane tako suvereno kot da bi nasvete pisale same legende fotografije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pokrajino slikamo najlepše po nevihti, ko je ozračje čisto, brez vlage v zraku (meglica). Temu pravimo v fotografiji mrč.

Tak?

samo pol se en K vidi.. nevihta pa je že mimo :(

post-127-1161172177_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

smeško, vem, da tole ne paše ravno v to temo samo zanima me kater fotoaparat uporabljaš ? :hmm:

če te že zanima .)

uporabil sem Nikon D 100

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dajte vsaj tukaj obdržat en nivo komuniciranja in se vzdržite objav kot je npr. "bedarija". Vsaj obrazložite zakaj ste takšnega mnjenja! :angry2:

Žal ga nekateri nimajo niti so za to sposobni.

Mislil sem, da bo tale tema OK pa sem se očitno zmotil.

Lepo se je bilo pogovarjat, Lep pozdrav!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Re Ad1: Ne uporabljam avtofokusa. Pri fotografiranju športnih kadrov je pa avtofokus že obveza.

Re Ad2: Ne uporabljaj avtofokusa :)

Rafalna fotografija??

Re Ad1: avtofokus se vsaj meni v športu še nikoli ni obnesel, delam vse ročno (motorji, golf), sploh če nočem da je objekt v sredini oz. če je več objektov. mogoče bi z kaki res super profi aparatom in objektivom šlo, sam še nisem mel takega v rokah pa sem imel sposojenega canona D1 z 400 mm profi objektivom, enostavno objektiv nonstop preverja in spreminja ostrino, sploh pri rafalih.

pa smo pri rafalih. rafal je za šport zakon, ne mi rečt da zadaneš najboljši trenutek "po feelingu" in z eno sliko? včasih jih nastrelaš več in je vsaka slika zgodba zase, ena lepa, na eni se spremeni položaj pa je že čisto drugačna, če pa slikaš še kak šport kjer so izrazi na obazih je 10 slik - 10 zgodb.

opazoval sem profi fotografe med slikanjem motorjev.

ročni fokus, raflano slikanje, postavljen sredi ovinka in ko prileti motor ga sledi od vhoda do izhoda in piči rafal. in če rata imaš fotke iz vseh možnih perspektiv. če vzameš še malo večji kot in ne zumiraš preveč objekta pa imaš potem možnosti izrezati sliko na optimalno kolikor hočeš.

lahko se ne strinjate, ampak imel sem srečo da sem delal z profiji (jaz večinoma pred objektivom) in sem seveda pridno opazoval in spraševal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!