Skoči na vsebino

Avtomatski mazalci verige


Noise
DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34

TUTORO pdf, navodila, how to..itd-.. klik

Priporočene objave

pred 14 urami, MiNa pravi:

Poceni "ročni" sistem naredisam, ki pa deluje odlično, še na DL650.

A si mogoče že kje podal opis tegale mazalnika, v smislu sestavni deli... Če si prosim za link.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V tejle temi se je "modrovalo" že na vse pretege. Tole, kar sem objavil jaz, bi sicer spadalo bolj pod ročni ali polavtomatski mazalec za nizko ceno (cca 10€).

Veriga na mojem F-u ima 63Kkm in je v TOP formi, maže pa jo "grd" DIY izdelek (motor ima 105Kkm). Letos sva na poti do Moldavije (5kkm) na obeh motorjih "pokurila" naj kot polovico olja, ki jo vsebuje za to predvidena cev "rezervoar".

Seveda, lahko bi namestil tudi nekaj za 100+€ ali celo več ampak jaz razliko raje "pokurim" kako drugače.

pred 57 minutami, izibajker pravi:

A si mogoče že kje podal opis tegale mazalnika, v smislu sestavni deli... Če si prosim za link.

Potreben material:

-kos plastične cevi, služi kot rezervoar cca 80cm fi 16mm

-pipica za bencin

-tanka plastična cevka kot dovod do verižnika 80cm fi 3-4mm

- "slamica" WD40 kot kapilara in "dozator"

- par vezic

To je to. Lahko pa zadevo potem nadgrajuješ, nekaj idej je v tejle temi opisanih.

Ali pa kupiš "na ključ", kjer pa bo cena nekaj 10x višja.

  • Všeč mi je 4
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Lipstick pravi:

A ??? da bi negdo to grdoto na prvi zobnik napelu, pa vso zadevo malo skril, pa ne gere, al kako ???

 
Na zadnji zobnik se da šobo oiler mazalnika iz več razlogov:
- da imaš pregledno, ali je vse o.k. s šobo... da se ni premaknila... zamašila...itd;
- zadnji zobnik je mnogo večji od prednjega in ob enaki obodni hitrosti zobnika naredi kapljica olja po obodu dosti večjo pot in ima čas na te polovični poti obsega zobnika zaradi centrifugalne sile zdrsniti z zobnika in  nalepiti se na verigo. Če bi se to dogajalo na prednjem zobniku, bi večino olja z zobnika odletelo  v zrak in se nalepilo v ohišju motorja, kjer se že tako ali tako nabira preveč svinjarije.
 
Zadovoljen ?
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 46 minutami, Rdeči pravi:

Odlično se namaže, če je zobnik z gumo. Cela enakomerno .

 

DSCF1335.JPG

Caponord, dual injektor ja tole je že kar nekaj naprednejšega.

Evo še slika materiala za "najcenejši mazalec".

IMG_20160921_115007.jpg

IMG_20160921_115049.jpg

Manjka kos 1,5-2mm debele žice za fiksiranje injektorja.

 

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 urami, HD-Dyna pravi:
 
 zadnji zobnik je mnogo večji od prednjega in ob enaki obodni hitrosti zobnika naredi kapljica olja po obodu dosti večjo pot

se pravi na zadnjem verižniku kaplja olje počasneje, kar pomeni, da moram dozirni ventil bolj odpret?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadovoljen ?

- zadnji zobnik je mnogo večji od prednjega .........

Vrtenje povzroča centrifugalno silo, le ta pa deluje od središča vrtenja, kar ima za posledico, da se kapljica olja premika od dotika na zobniku proti vrhu zoba, zato tudi maže ketno, oblika in višina zoba sta na prvem in zadnjem zobniku enaka zato je tudi pot olja enako dolga, zato tvoja trditev po moje ni prav 100 %.

Moja opomba ni mišljena o teoretiziranju delovanja oljerja, ampak samo na pozicijo dozatorja, načeloma bi lahko bilo namontirano spredaj, verjetno bi bilo enako učinkovito.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 urami, MiNa pravi:

Caponord, dual injektor ja tole je že kar nekaj naprednejšega.

Evo še slika materiala za "najcenejši mazalec".

IMG_20160921_115007.jpg

Če prav razumem je prozorna plastična cev tudi v funkciji rezervoarja za olje. Debeljša (fi 16mm) zato, da gre več olja notri. Tanjša (fi 3-4mm) pa od pipice dalje do zobnika... Ampak, ali obstaja nevarnost, da zaradi nekega razloga (slaba pipica, smet...) nekje na vožnji olje preneha kapljati, pa voznik tega ne opazi pravočasno? A moraš to imeti na skrbi, da pogosto preverjaš kako je s tem?

Popravljeno . Popravil izibajker
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, izibajker pravi:

Če prav razumem je prozorna plastična cev tudi v funkciji rezervoarja za olje. Debeljša (fi 16mm) zato, da gre več olja notri. Tanjša (fi 3-4mm) pa od pipice dalje do zobnika... Ampak, ali obstaja nevarnost, da zaradi nekega razloga (slaba pipica, smet...) nekje na vožnji olje preneha kapljati, pa voznik tega ne opazi pravočasno? A moraš to imeti na skrbi, da pogosto preverjaš kako je s tem?

teoretično ne, če ima zadeva čep in če nalivaš čisto olje.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 urami, no_name pravi:

se pravi na zadnjem verižniku kaplja olje počasneje, kar pomeni, da moram dozirni ventil bolj odpret?

Ne rabiš kaj dosti bolj , drugače boš imel vse masno. Opazuj verigo, da je enakomerno na tanko namazana. Jaz s prstom potegmem po sredini in, če je prst malo masten je to čisto dovolj.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot sem že zapisal, je pri tem načinu (pipica) je dovolj, da na vsakih cca 50-100km odpreš za 1/2 minute. Prezkusim pa na verižniku ned zobmi s prstom, če je mastno ni straha, da bi bila veriga presuha.

Preveč olja se pa tako opazi :angryrant2:vse mastno, še vedno pa nenevarno za kak zdrs ali kaj podobnega.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 21. 9. 2016 at 13:07, HD-Dyna pravi:
 
zadnji zobnik je mnogo večji od prednjega in ob enaki obodni hitrosti zobnika naredi kapljica olja po obodu dosti večjo pot
pred 20 urami, no_name pravi:

se pravi na zadnjem verižniku kaplja olje počasneje, kar pomeni, da moram dozirni ventil bolj odpret?

 

enaka obodna hitrost in dosti večja pot ne gre skup!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 urami, no_name pravi:

enaka obodna hitrost in dosti večja pot ne gre skup!

 
..ok... malo dopolnjeno - poudarjeno - napisano malo bolj nazorno, če ne razumete, kaj sem hotel povedati:
 
Na zadnji zobnik se da šobo oiler mazalnika iz več razlogov:
- da imaš pregledno, ali je vse o.k. s šobo... da se ni premaknila... zamašila...itd; ...o.k. ... to je verjetno jasno
 
- zadnji zobnik je mnogo večji od prednjega (pri cestnih motorjih je prestavno razmerje po navadi približno 1:2,5) in ob enaki obodni hitrosti zobnika naredi kapljica olja po obodu na zadnjem zobniku dosti večjo pot (2,5 x več kot na prednjem zobniku) in ima  več časa  in daljšo pot na te polovični poti obsega zobnika kjer nalega veriga (na približno 22 zobeh) zaradi centrifugalne sile zdrsniti z zobnika in  nalepiti se na verigo. Če bi se to dogajalo na prednjem zobniku, kjer veriga nalega na samo približno 8 zobeh, bi večino olja z zobnika odletelo  v zrak in se nalepilo v ohišju motorja, kjer se že tako ali tako nabira preveč svinjarije. ..
....poleg tega oiler na zadnjem verižniku namestiš spodaj, kjer se olje začne nanašati na verižnik preden začne veriga nalegati nanj...in ima potem to olje čas zaradi centrifugalne sile drseti na verigo...kot sem napisal že zgoraj.
... če bi montiral na prednjem zobniku, bi moral kapljalnik namestiti zgoraj, pod verigo, da bi to olje polzelo v verigo, da olje naneseš na verižnik na začetku skupne poti verige in verižnika...in ne spodaj, da  bi olje takoj odneslo z verižnika v zrak, ko se veriga loči od verižnika....
 
Zdej, če kdo ne zastopi te teorije, naj jo ovrže in si ustvari svojo, risat pa ne znam preveč dobro...   :blush:
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, HD-Dyna pravi:
 
..ok... malo dopolnjeno - poudarjeno - napisano malo bolj nazorno, če ne razumete, kaj sem hotel povedati:
 
Na zadnji zobnik se da šobo oiler mazalnika iz več razlogov:
- da imaš pregledno, ali je vse o.k. s šobo... da se ni premaknila... zamašila...itd; ...o.k. ... to je verjetno jasno
 
- zadnji zobnik je mnogo večji od prednjega (pri cestnih motorjih je prestavno razmerje po navadi približno 1:2,5) in ob enaki obodni hitrosti zobnika naredi kapljica olja po obodu na zadnjem zobniku dosti večjo pot (2,5 x več kot na prednjem zobniku) in ima  več časa  in daljšo pot na te polovični poti obsega zobnika kjer nalega veriga (na približno 22 zobeh) zaradi centrifugalne sile zdrsniti z zobnika in  nalepiti se na verigo. Če bi se to dogajalo na prednjem zobniku, kjer veriga nalega na samo približno 8 zobeh, bi večino olja z zobnika odletelo  v zrak in se nalepilo v ohišju motorja, kjer se že tako ali tako nabira preveč svinjarije. ..
....poleg tega oiler na zadnjem verižniku namestiš spodaj, kjer se olje začne nanašati na verižnik preden začne veriga nalegati nanj...in ima potem to olje čas zaradi centrifugalne sile drseti na verigo...kot sem napisal že zgoraj.
... če bi montiral na prednjem zobniku, bi moral kapljalnik namestiti zgoraj, pod verigo, da bi to olje polzelo v verigo, da olje naneseš na verižnik na začetku skupne poti verige in verižnika...in ne spodaj, da  bi olje takoj odneslo z verižnika v zrak, ko se veriga loči od verižnika....
 
Zdej, če kdo ne zastopi te teorije, naj jo ovrže in si ustvari svojo, risat pa ne znam preveč dobro...   :blush:

Lepo napisano in se popolnoma strinjam.

Videl pa pri enim tujcu, da je imel spredaj ampak ne na zobniku. Cevko je imel nameščeno takoj, ko  se veriga odmakne od zobnika. Meni po logiki ni šlo skupaj. Drugače pa je imel zelo lepo izdelano, če najdem sliko jo posredujem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 22 urami, MiNa pravi:

Kot sem že zapisal, je pri tem načinu (pipica) je dovolj, da na vsakih cca 50-100km odpreš za 1/2 minute. Prezkusim pa na verižniku ned zobmi s prstom, če je mastno ni straha, da bi bila veriga presuha.

Preveč olja se pa tako opazi :angryrant2:vse mastno, še vedno pa nenevarno za kak zdrs ali kaj podobnega.

A na vsakih 50-100 km za pol minute je dovolj? Sem mislil, da mora non-stop kapljati. Kakšno olje se pa uporablja?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 urami, izibajker pravi:

A na vsakih 50-100 km za pol minute je dovolj? Sem mislil, da mora non-stop kapljati. Kakšno olje se pa uporablja?

Povsem dovolj. Ni potrebno. Mastno :devil:.

Količino tako ali tako pogruntaš sam, kako sem že opisal. V bistvu sem do tega prišel tako, da sem po 100 prevoženih km poizkusil, s prstom kot sem opisal zgoraj, verižnik in veriga sta bila mastna, po obroču kolesa pa le nekaj pack.

Olje pa Verigol za motorne žage. V bistvu pa lahko kakršno koli.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 22. 9. 2016 at 0:28 PM, MiNa said:

Kot sem že zapisal, je pri tem načinu (pipica) je dovolj, da na vsakih cca 50-100km odpreš za 1/2 minute. Prezkusim pa na verižniku ned zobmi s prstom, če je mastno ni straha, da bi bila veriga presuha.

Preveč olja se pa tako opazi :angryrant2:vse mastno, še vedno pa nenevarno za kak zdrs ali kaj podobnega.

Ali pa z malo elektronike kapljica na 3 minute. Enak efekt le da je veriga kostantno približno enako namazana. Ok tudi v dežju za krajše relacije (morda na dolge tudi sicer odvisno od olja). Dodatna prednost je še da se ni treba ukvarjat s prilagajanjem pri različnih temperaturah (viskoznost glede an temperaturo). Iz grafa spodaj je lepo razvidno da ni zanemarljivo saj je med 10-35 kar lepa razlika...

SAE 15W-40

Temp.
[°C]
Dyn. Viscosity
[mPa.s]
Kin. Viscosity
[mm²/s]
Density
[g/cm³]
0 1328.0 1489.4 0.8916
10 582.95 658.60 0.8851
20 287.23 326.87 0.8787
30 155.31 178.01 0.8725
40 91.057 105.10 0.8663
50 57.172 66.464 0.8602
60 38.071 44.585 0.8539
70 26.576 31.350 0.8477
80 19.358 23.006 0.8414
90 14.588 17.467 0.8352
100 11.316 13.648 0.8291

Pri 100 stopinjah skoraj ko voda pri 0 pa kot zobna pasta na grobo...

Krako poročilo od moje verzije. po 6000km vse ok. porabil ~80ml olja sae 90. Obrišem malo vsake 1500km (15sek dela) in vse je v najlepšem redu. Nisem še zaznal kakšn šibki člen edino vse stvari ki sem lepil (npr plastični nosilec za vezico ki drži cevko) sem vse pritdil dodatno z vezico saj sem bil 1x preveč vehemnten z wd40 (čistil okolico) in se je obojestranska spužvica napila in kaj kmalu je vse skupaj padlo dol. 1x sem se vozil domov  s cevko ki je mazala cestišče... :twak:

No pa sem pri reviziji št. 4 sistema ki na koncu leta če bo tako kot zdaj dobi verzijo FINAL. :D

Ne bom dodajal funkcije rain mode s senzorji za vodo, ter low oil lučko in ostale šare saj potem se mi že splača naredit komercialen produkt. Po drugi strani pa manj stvari se težje pokvari kar ima tudi svoj čar in ravno tu je moja preferenca. Overengineeringa se ne bom šel.

Popravljeno . Popravil StaraFeltna
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!