Skoči na vsebino

Blokiranje sprednjega kolesa MotoGP


jurassic

Priporočene objave

Najprej lep pozdrav vsem od novinca.

Rabil bi nasvet od tistih, ki malo bolj spremljajo MotoGP oziroma tudi sami radi polagajo ovinke. Ali je možno na dirki zavirati tako, da blokiraš sprednje kolo, ne da bi padel?

Prevajam namreč knjigo o Marcu Marquezu iz angleščine (o tem, kako je leta 2013 v svoji debitantski sezoni sesul vso konkurenco) in me muči prvi stavek v odebeljenem tisku spodaj:

"Nobody, nobody used to brake by blocking the front wheel, which Marc came up with, not worrying that the rear wheel ends up in the air. It’s a devilish, brutal way of riding. And now everyone does it. [...] And, yes, it’s doable. And, yes, braking like that, you win. There’s no question Marc has created a school of riding."

Se pravi avtor govori o tem, da je Marquez "iznašel" takšno zaviranje, ki ga zdaj posnemajo vsi. Zdaj ali avtor malo pretirava in hoče pravzaprav povedati, da Marquez zavira 'na ful' oziroma tako močno, da malo manjka, da kolo ne zablokira, ali pa res zavira tako, da kolo zablokira.

Kako bi prevedel ta stavek v mastnem tisku, da bi bil skladen z realnim stanjem na dirkališčih oziroma z Marquezovim slogom vožnje?

Hvala in lep pozdrav,

Jure

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na to, da bi to naj izjavil Carmelo Ezpeleta, se bojim, da se je 'nekaj' izgubilo že v prevodu iz španščine.

Glede na drugi del stavka ('not worrying that the rear wheel ends up in the air') bi rekel, da je bilo mišljeno 'le' zaviranje z zadnjim kolesom v zraku..

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim da je tukaj napaka že v prevodu iz španščine, kajti tak način zaviranja se ne konča brez posledic(padec ipd...)oziroma je praktično nemogoče..lp

Popravljeno . Popravil dAlencc87
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lahko je oboje kar sta napisal lahko pa je pisano bolj karikirano in je hotel povedat da marc zavira z sprednjo tako extremno da manjka le dlaćica da kolo blokira in če blokira zna to marc rešit brez težav.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se strinjam z Dančijem.

Sigurno se na dirkališčih, tudi z Marquezovim slogom vožnje ne zavira tako, da bi kolo dejansko blokiralo.

Avtor je najbrž želel le poudariti, da Marc (pa ostali tudi) zavirajo tako močno, da dejansko postavlja motor na prednje kolo in se v ovinek pripeljejo z zadnjim kolesom v zraku.

Pa še nekaj kar se tiče dejanskega blokiranja prednjega kolesa.. Če to narediš ko si že v ovinku oziroma pri trailbrakingu v ovinek, ko si že nagnjen, potem boš sigurno padel. Takrat je na suhi podlagi na stezi tudi praktično edina možnost, da dejansko blokiraš prednje kolo..

Če govorimo o zaviranju po ravnem, torej ko konec ravnine pri polni hitrosti pohodiš bremzo in kjer se zgodi največ pojemka, blokada prednjega kolesa po suhi podlagi praktično ni mogoča. Dirkalna guma ima na asfaltu na dirkališču toliko oprijema, da bo prej motor skipalo okoli prednje osi, torej da se bo prekucnil naprej, kakor da bo guma dejansko zablokirala.

Pa ni treba imet MotoGP motor in gume za to. Že nek športen, naked ali celo sportouring motor z navadnimi cestnimi športnimi gumami na navadni cesti (običajen, ne kakšen drseč asfalt) ima načeloma toliko oprijema pri zaviranju v ravni črti, da te bo prej vrglo čez balanco, kakor da bi prednja guma zablokirala.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

blokiranje je blokiranje, ni napisano "almost blocking".

sicer pa, če je motocikel povsem in pravilno poravnan glede na podlago lahko dejansko zablokiraš prednje kolo za zelo zelo kratek čas (govorim o dejansko idealnih pogojih, ki jih na pisti ni).

blokiranje prednjega kolesa ob zaviranju pri kakršnihkoli drugih pogojih neidealne poravnanosti glede na podlago so zagotova pot v maline...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 minutami, ELO pravi:

blokiranje je blokiranje, ni napisano "almost blocking".

sicer pa, če je motocikel povsem in pravilno poravnan glede na podlago lahko dejansko zablokiraš prednje kolo za zelo zelo kratek čas (govorim o dejansko idealnih pogojih, ki jih na pisti ni).

blokiranje prednjega kolesa ob zaviranju pri kakršnihkoli drugih pogojih neidealne poravnanosti glede na podlago so zagotova pot v maline...

 

Ja, ni napisano almost blocking, ravno zato pa tisti zgornji zapis nima nobenega smisla in ravno to je razlog za obstoj te teme. Očitno je prišlo pri povzemanju tistega, ki je to izjavil do napravilnosti oziroma se je malo popačilo v morebitnem prevodu iz kakšnega drugega jezika v angleščino.

Dejstvo je, da dirkači v MotoGP ne zavirajo tako, da blokirajo sprednje kolo, tudi Marc ne.

Drugače pa ja, da se zablokirat prednje kolo za zelo kratek čas in ne it v maline. Tudi na navadni cesti. Jaz sem v svoji motociklisični karieri že kar ene parkrat blokiral prvo kolo in na srečo nikoli padel. Enkrat je bilo na gladkem asfaltu v BTCju, enkrat po mokri cesti, enkrat po navadnem asfaltu na Fazerki, ki jo imam še vedno, s Continental Sport Attack (je naslednji dan romala v smeti, ker ne rabim gume, ki ni sposobna postavit motor na prednje kolo), pakrat pa namenoma za namen "vaje" s Suzukijem in hladnimi race gumami. Če se lepo ravno pripelješ se da potegnit (črto) bi rekel, da kar ene par m, predno ti potegne v eno ali drugu stran in moraš popustit zavoro..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 urami, Jure pravi:

Pa ni treba imet MotoGP motor in gume za to. Že nek športen, naked ali celo sportouring motor z navadnimi cestnimi športnimi gumami na navadni cesti (običajen, ne kakšen drseč asfalt) ima načeloma toliko oprijema pri zaviranju v ravni črti, da te bo prej vrglo čez balanco, kakor da bi prednja guma zablokirala.

Ni vedno lih tako preprosto. Sprednje kolo na povprečnem motorju je precej enostavno blokirati, lažje kot pa motor za silo kontrolirano postaviš na sprednje kolo. Zadeva je res preprosta - izklopiš ABS, če ga imaš, nabereš nekaj zaleta, pred zaviranjem težo preneseš nazaj (v večini primerov samo balanco 'odrineš' od sebe), in stisneš sprednjo bremzo. Na povprečnem motorju z niti ne tako povprečnimi gumami, bo sprednje kolo blokiralo. Ti pa boš šal po tleh, če ne boš po par metrih (šteto v desetinkah sekunde) popustil sprednje zavore. Večji pomen kot zgolj gume ima to, kako kot voznik manipuliraš s prenosom teže na motorju. Sploh pri lažjih motorjih, kjer predstavlja voznik velik % skupne teže sistema.

Če to ne bi držalo, pol ABS na sprednjem kolesu ne bi imel smisla. Bi prej montirali anti-stoppie (kar ABS ni) sistem. Pa se mi je tud na CB-jki pri ogretih gumah na suhi cesti prej ABS spredaj vklopil, kot pa je začel motor siliti na sprednjo kolo. Testirano precejkrat, tudi do 'skrajnosti' na poligonu, ko smo na polno zavirali z 90-100km/h do ustavljanja. Je fino treslo ročko sprednje zavore.

Cestno dirkalni stroji in za dirke razvit materiali so druga zgodba, pa tud tam cepajo po tleh zaradi blokiranja sprednjega kolesa. Definitivno pa noben namerno ne bremza tako, da bi blokiral sprednje kolo.... ker maš pol hudo veliko dela, da motor nazaj pod kontrolo spraviš, če sploh ga.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

14 hours ago, jurassic said:

Najprej lep pozdrav vsem od novinca.

Rabil bi nasvet od tistih, ki malo bolj spremljajo MotoGP oziroma tudi sami radi polagajo ovinke. Ali je možno na dirki zavirati tako, da blokiraš sprednje kolo, ne da bi padel?

Prevajam namreč knjigo o Marcu Marquezu iz angleščine (o tem, kako je leta 2013 v svoji debitantski sezoni sesul vso konkurenco) in me muči prvi stavek v odebeljenem tisku spodaj:

"Nobody, nobody used to brake by blocking the front wheel, which Marc came up with, not worrying that the rear wheel ends up in the air. It’s a devilish, brutal way of riding. And now everyone does it. [...] And, yes, it’s doable. And, yes, braking like that, you win. There’s no question Marc has created a school of riding."

Se pravi avtor govori o tem, da je Marquez "iznašel" takšno zaviranje, ki ga zdaj posnemajo vsi. Zdaj ali avtor malo pretirava in hoče pravzaprav povedati, da Marquez zavira 'na ful' oziroma tako močno, da malo manjka, da kolo ne zablokira, ali pa res zavira tako, da kolo zablokira.

Kako bi prevedel ta stavek v mastnem tisku, da bi bil skladen z realnim stanjem na dirkališčih oziroma z Marquezovim slogom vožnje?

Hvala in lep pozdrav,

Jure

Podobno je edwards rekel za rossija. in mislim da crutchlow za marquesa. Da sta oba, v različnih obdobjih, v vsakem krogu nekajkrat blokirala prednje kolo, in tako odpeljala dirko. amgleško govoreča sta jasno povedala da tega nista sposobna.  

9 hours ago, Jure said:

 

Ja, ni napisano almost blocking, ravno zato pa tisti zgornji zapis nima nobenega smisla in ravno to je razlog za obstoj te teme. Očitno je prišlo pri povzemanju tistega, ki je to izjavil do napravilnosti oziroma se je malo popačilo v morebitnem prevodu iz kakšnega drugega jezika v angleščino.

Dejstvo je, da dirkači v MotoGP ne zavirajo tako, da blokirajo sprednje kolo, tudi Marc ne.

Drugače pa ja, da se zablokirat prednje kolo za zelo kratek čas in ne it v maline. Tudi na navadni cesti. Jaz sem v svoji motociklisični karieri že kar ene parkrat blokiral prvo kolo in na srečo nikoli padel. Enkrat je bilo na gladkem asfaltu v BTCju, enkrat po mokri cesti, enkrat po navadnem asfaltu na Fazerki, ki jo imam še vedno, s Continental Sport Attack (je naslednji dan romala v smeti, ker ne rabim gume, ki ni sposobna postavit motor na prednje kolo), pakrat pa namenoma za namen "vaje" s Suzukijem in hladnimi race gumami. Če se lepo ravno pripelješ se da potegnit (črto) bi rekel, da kar ene par m, predno ti potegne v eno ali drugu stran in moraš popustit zavoro..

 

Jure ma ne moremo primerjat izleta u btc z Marquezom. On je še za Stonerja prenor. To je druga dimenzija zaznavanj in reakcij. Marc skor zmerom vozi pokrove na diskih, in vedno uporabla ta velike in tagoste,  330mm HiMass diske. razn v sepangu, v dežju. 

tud v spodnjem članku lahk beremo da on to zna, in nekako preživi. Kot v assnu letos

 

http://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/malaysian-grand-prix-2016/motogp-marquez-and-stoner-amazed-each-other-with-data/ 

 

edit, normalen človek lahko to testira na biciklu, kjer je inercija in hitrost majhna. tudi ko si malo nagnit, če pravočasno spustiš se po navadi ujameš. Fantje pač to znajo drugače.

Popravljeno . Popravil Cartman
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 minutes ago, Cartman said:

tud v spodnjem članku lahk beremo da on to zna, in nekako preživi. Kot v assnu letos

 

http://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/malaysian-grand-prix-2016/motogp-marquez-and-stoner-amazed-each-other-with-data/ 

'Nekako preživeti' se da, recept za zmagovanje dirk pa to najbrž ni.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

5 minutes ago, danci1973 said:

'Nekako preživeti' se da, recept za zmagovanje dirk pa to najbrž ni.

 

tole je bil esces, ampak meja je na zdrsu. In marc ima v 4 sezonah 3 naslove. govorimo o geniju. 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Photo of the weekend

Marc Márquez pulling off this impressive stoppie in practice was our shout for image of the GP.

yxq.jpg

xxx.jpg

eee.jpg

Popravljeno . Popravil RobiRoberto
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, Cartman pravi:

Podobno je edwards rekel za rossija. in mislim da crutchlow za marquesa. Da sta oba, v različnih obdobjih, v vsakem krogu nekajkrat blokirala prednje kolo, in tako odpeljala dirko. amgleško govoreča sta jasno povedala da tega nista sposobna.  

 

Jure ma ne moremo primerjat izleta u btc z Marquezom. On je še za Stonerja prenor. To je druga dimenzija zaznavanj in reakcij. Marc skor zmerom vozi pokrove na diskih, in vedno uporabla ta velike in tagoste,  330mm HiMass diske. razn v sepangu, v dežju.

Ne pravim, da ni nikoli noben blokiral prednjega kolesa v MotoGP zaradi takšnih in drugačnih okoliščin. Pravim le, da izvirni zapis o katerem teče debata ne gre razumeti tako, kot da je to nek stil vožnje, ki ga je vpeljal Marquerz in ga sedaj prakticirajo vsi. To namreč piše. Še vedno trdim, da načeloma na suhi stezi, pri zaviranju po ravnem (pustimo trailbraking) blokada prednjega kolesa načeloma ni problem, ker te prej skipa..

Še meni kot totalnemu amaterju, z bistveno manj znanja, slabšim motorjem in slabšimi gumami se je parkrat pripetilo da sem moral, ko sem bil "too hot", pri zaviranju na polno (npr. Marof konec ovala, Grobnik pred Zagrebškim, Pannonija konec ciljne, pa tudi na cesti že) raje malo popustit bremzo in falit linijo, ker je začelo kipat čez motor..

Tudi ni bil namen primerjat ne izleta BTC, ne karkoli drugega z Marcom, to sem omenil zgolk mimogrede ker se je nekomu ravno zapisalo, da greš pri blokadi prednjega kolesa pa res  takoj v maline. Prav takoj pa tudi ne vedno..

 

pred 3 urami, danci1973 pravi:

'Nekako preživeti' se da, recept za zmagovanje dirk pa to najbrž ni.

Ravno to.

pred 4 urami, jskrablin pravi:

Ni vedno lih tako preprosto. Sprednje kolo na povprečnem motorju je precej enostavno blokirati, .....

Ne vem, pri motorjih, ki sem jih imel jaz, ga ni bilo tako enostavno. Kadar je prišlo do takšne ali drugačne blokade prednjega kolesa je bil pri meni vedno po sredi bodisi slab oprijem prednje gume zaradi drseče podlage, neogreta guma ali pa zanič guma. Je pa res, da se ne vozim z motorjem tako, da bi se prestavljal z ritjo na zadnji del sedeža in potem s podrtim težiščem karkoli probaval.

Do sedaj so prav vsi motocikli, ki sem jih imel (vse naked in sport razred) v kombinacijami s pnevmatikami, ki sem jih uporabljal, po suhem normalnem asfaltu motor postavili na prednje kolo, še predno je prišlo do kakršne koli blokade. V tem smislu ABS res sploh ni bil potreben. Bil bi smiseln edino stoppie control. Verjamem pa da bi prišel še kako prav, če bi moral bremzat na polno v zavoj, po mokrem ali po bolj gladkem asfaltu.

Kar se mene tiče velja sledeče. Če motor nima abs mora bit na normalni podlagi vselej sposoben se postavit na sprednje kolo,predno prva guma izgubi oprijem. Če to ne gre takoj menjam gumo. Če menjava gume ne bi pomagala, bi zamenjal motor, bodisi za takega z drugačno geometrijo, ki tega problema ne bo imel, bodisi za takega z abs. Ne bi se vozil z rizikom, da bi mi pri polnem bremzanju spustila prva guma. Ravno cca teden dni nazaj sem se malo pred Senožečami pripeljal do enega avta, ki me je izsilil po prednji gumi. Hvala bogu se je izšlo.. Če bi takrat zdrsnila prednja guma, vprašanje če bi danes tole pisal..

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Super, hvala, fantje, ste potrdil, da je izvirnik sumljiv.

Prijetne in varne vožnje želim, da boste lahko še velikokrat kaj pametnega napisali.

Jure

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

izvirnik je verjetno že v redu..prevod v angleščino je sumljiv... najdi si eno lušno španko , ki je prišla študirat slovenščino k nam pa naj ti prevede izvirnik v domač jezik ..:P

Popravljeno . Popravil thumper
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!