Skoči na vsebino

Yamaha XT 660 Z Tenere 2008


Ni3ous

Priporočene objave

18 minutes ago, Sahbazz said:

@MiNa Pa se da ležaje zamenjat brez specialnega orodja?

Jasno, s točkalom. Težava nastane, ko moraš zategnit na 7Nm.
Na avtu ali tovornjaku sem prakticiral, da sem zategnil ležaj na hard in potem za četrt obrata popustil. To je tak po kavbojsko. Bo treba improvizirat. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Dimen Ja sej tu se pa pojavi problem. Moment ključ imam samo menjava ležajev je problematična, nebi rad kaj za**bal in potem v kosih motor peljal k mehaniku, hehe. Bom jst to peljal k specialcem pa naj menjajo. A bi bilo smiselno še vilce poservisirat, ko jih bodo ravno snemali? Sicer mi delujejo čist BP, samo kaj ko nevem kako veš kdaj jih je treba servisirat? :S
Tesnijo 100%, ni nobenega olja na/okrog tesnil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 minutes ago, Sahbazz said:

@Dimen 
Tesnijo 100%, ni nobenega olja na/okrog tesnil.

Zaščita vilic na tenere je vrhunska. Zato ni veliko primerov, ko bi semering popustil. Druga zgodba je pri upside down enduro vilcah.
Predlagam servis, ker sem dobil po servisu nazaj drug motor - (bil je prvi servis po 6 letih). Delal mi je Čarman - cca 150€.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, Dimen pravi:

To je tak po kavbojsko. Bo treba improvizirat. 

Ni potrebno improvizirat, držiš se navodil v "Service Manualu" in ni straha, da bi kaj razpadlo na kose ....

Tole so servisna navodila in natančno opisan postopek zatezanja in tudi kontrole krmilnega ležaja.

Najbrž za Yamaho ni veliko razlike. Je pa vedno dobro pogledat v "SM".

LežajKrmila.pdf

pred 36 minutami, Sahbazz pravi:

A bi bilo smiselno še vilce poservisirat,

Če ne puščajo olja, in se ne čuti zračnosti vodil, bi bilo smiselno menjat le olje. Seveda pa lahko opraviš komplet servis, še posebej, če je kilometrina velika. Boš imel lep čas potem mir.

ps, nove zunanje obroče ležajev sem dal v konzervator in so brez kakršnekoli sile lepo sedli v ležišča. Enako "finto" sem uporabil tudi pri menjavi ležajev zadnjega kolesa. Sedejo v ležišča brez "macole"...

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Najbrž da bom kr dal poservisirat vilice, ker ima motor skoraj 60k narejenih, Servisna knjižica pa je precej prazna. Sem (najverjetneje) tretji lastnik, s tem da prvi je večinoma sam servisiral vse+ nekaj servisov na pooblaščenem servisu, drugi pa je motor bolj kot ne preprodal meni. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če bi pa še montiral progresivne vzmeti pa bi imel drug motor. Razlika 100 proti ena ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, Dimen pravi:

Jasno, s točkalom. Težava nastane, ko moraš zategnit na 7Nm.
Na avtu ali tovornjaku sem prakticiral, da sem zategnil ležaj na hard in potem za četrt obrata popustil. To je tak po kavbojsko. Bo treba improvizirat. 

Saj moment ključ imam, a težava nastane, ker ne gre za navadno matico ampak matico na ključ s kavljem, takšno kot je na zadnjem vzmetenju.... glej na 6min 40 s

 

 

pred eno uro, The OO pravi:

Če bi pa še montiral progresivne vzmeti pa bi imel drug motor. Razlika 100 proti ena ;)

Kje oz. v čem se tako občuti razliko? Sprašujem se zakaj jih ni že na prvovgradnji.....Na terenu so menda boljše linearne...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

“Menda” ???   Baba čula, baba rekla, ali pa preverjena dejstva ? 

O progresivnih vzmeteh je że veliko napisanega v tej temi.  Na kratko pa - popolnoma drug motor. Čvrsta vožnja, manj posedanja, manj vibracij, boljše gibanje... 

Moraš poizkust, da vidiš razliko.

Marsikaj bi lahko bilo na prvovgradnji a pol bi motor bil enostavno predrag. 

Popravljeno . Popravil The OO
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

 

On 22. 1. 2018 at 8:38 AM, Dimen said:

Ali se je pred odpovedjo ležaja prej kaj kazalo. Zračnost ali kaj podobnega?
Kakšni so pa bili ležaji TTONE, zdrobljeni, obrabljeni? Skratka, kaj je bil vzrok? 
Imam 25kkm in letnik 2008. Ali me mora skrbeti?

Tenerejka nima karterja, zato je motorno olje v gištelu. Olje se ogreje in posledično se ogreje tudi geštel tam spredaj kar na dolgi rok povzroči da se mast na ležajih krmila topi in odteče ven. Tu je posledično treba narest pri vzdrzevanju nekaj več kot po manualu. Jaz sem preventivno najmanj vsako drugo zimo ta ležaja namazal z mastjo in mislim da je to treba delat pri vsaki tenerejki v izogib težavam z omenjenim ležajem. 

Orodje za odvijanje tega ležaja sem izdelal sam, ker nisem hotel žvečiti po tistih vijakih z tolčenjem po izvijaču.  

Moment ključa ni nujno imeti. Da se ta vijak zategnit tudi drugače. Prednji konec mora biti dvignjen od tal ko se zateguje. Vijak se zateguje dokler krmilo ne prime in se že malo težje vrti v  levo ali  desno. Takrat vem da sem zategnu preveč. Nato počasi odvijam (po manj kot 1/4 obrata vijaka) vse dokler krmilo spet ne spusti in  "pade" levo ali desno kadar je položaj naravnost. 

Upošteval sem zgoraj opisane zadeve in nikoli nisem imel nobenih težav v tem predelu motorja. Pa menim da je pri moji tenerejki ta ležaj kar najebal. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

Pozdravljeni. Po dolgem iskanju sem končno tudi sam postal lastnik tenerejke:) in zdaj me zanima par stvari. Kakšna slika bo tudi sledila ob priliki.

Ob 26. 11. 2017 ob 15:38, The OO pravi:

Ni mi jasno o čem vi to debatirate?  Če je govora o XTZ 660 od 2009 dalje se zelo tekoče pelje, sploh če malo tista “zelena” čreva blokiraš, odstraniš , da motor lažje zadiha, ker zaradi teh euro zahtev agregat duši. Pol pa lepo uglajeno deluje pri majhnih in visokih obratih. 

Če pa gremo iskat pomankljivosti jih bomo našli pri vseh znamkah a v paketu je Tenerejka zelo kompakten, vzdržljiv in preprost motor. Z leti si je pridobila sloves, katerega bo zelo težko dosegel kak drug model.

Kaj so ta ''zelena čreva'' AIS? Ali to pomeni da je treba AIS blokirat ali je treba še kaj drugega postoriti da bo motor lažje zadihal?

Druga stvar me zanima ali ta motor nima nobenega opozorila za padec tlaka olja oz. lučke za olje? Na netu ne najdem nič konkretnega glede tega, prav tako v navodilih za uporabo ne.

Tretja stvar. Ko sem hladen motor vžgal in ga pustil teči na minimum sem po cca. minuti ali dveh opazil, da cev izpuha pri glavi motorja rahlo žari rdeče. Opazno je v mraku in ne pri dnevni svetlobi. Ali se to dogaja tudi vam? Ali lahko kdo preveri na svoji yamahi?

Na netu sem našel nekaj, da je to zaradi AIS sistema in da je povsem normalno pri hladnem motorju. Vprašam še tukaj za sigurno.

Obrazložitev AIS sistema:AIS.thumb.png.aea1969c15854ed8d92c811ac00cd7b8.png

 

 

Popravljeno . Popravil 5ERR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdravo. Zame je bilo dovolj, da sem v air boxu zapolnil luknjo za ais. (V boxu desno zgoraj) in agregat deluje bolj uglajeno, skoraj brez nadležnega pokanja in tekoče. Z menjavo bolj prepusnega zračnega filtra pa je tudi malce bolj dinamičen. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 hours ago, 5ERR said:

A res noben nič ne ve glede olja pa izpušnega kolektorja?

Lučke za pritisk olja ni! Pač vsake kvatre (na 2000 km) preveriš stanje na šipki, ko je motor ogret. Načeloma ti motorji ne pijejo veliko olja. Blokada AIS nima veze z lažjim dihanjem agregata. Ima pa vezo z pokanjem. Če ga blokiraš motor ne bo pokal iz rora, ko spustiš plin. Drugih prednosti blokade AIS ni! Da bo lažje dihala zamenjaj filter zraka - naprimer za DNA stage 1 ali 2 in kit za odstanitev snorkla.

Da bi žarel izpušni kolektor nisem opazil, nisem pa bil tudi pozoren. Bom preveril, ko se stali sneg in poročam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 urami, 5ERR pravi:

A res noben nič ne ve glede olja pa izpušnega kolektorja?

Na kratko: lučke za pritisk olja ni zato, ker so ležaji glavne gredi in ojnice kroglični, ki ne rabijo mazanja pod pritiskom.

Na dolgo: poišči service manual, tam je točno opisano kako in kaj. Lepo je celo narisano kakšen je "tokokrog"olja v motorju.

Glede izpuha pa malo pobrskaj "ključne besede" (Immediately red hot exhaust pipe/header).

ps, posebno pozoren bodi pri kontroli olja, še posebej pri menjavi, če boš delal sam. Sicer neuničljiv motor lahko hitro Z....Š.

 

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za odgovore.

Ob 23. 2. 2018 ob 10:50, Dimen pravi:

Lučke za pritisk olja ni! Pač vsake kvatre (na 2000 km) preveriš stanje na šipki, ko je motor ogret. Načeloma ti motorji ne pijejo veliko olja. Blokada AIS nima veze z lažjim dihanjem agregata. Ima pa vezo z pokanjem. Če ga blokiraš motor ne bo pokal iz rora, ko spustiš plin. Drugih prednosti blokade AIS ni! Da bo lažje dihala zamenjaj filter zraka - naprimer za DNA stage 1 ali 2 in kit za odstanitev snorkla.

Da bi žarel izpušni kolektor nisem opazil, nisem pa bil tudi pozoren. Bom preveril, ko se stali sneg in poročam.

Če imaš blokiran AIS verjetno se izpušni kolektor ne tako segreje. Ravno zato ker dovaja svež zrak v izpuh, postane kolektor tako vroč. (si js mislim). Na xt660.com omenjajo da je to normalo delovanje.

https://www.xt660.com/showthread.php?t=15761&highlight=glowing+downpipe

 

Ob 23. 2. 2018 ob 14:25, MiNa pravi:

Na kratko: lučke za pritisk olja ni zato, ker so ležaji glavne gredi in ojnice kroglični, ki ne rabijo mazanja pod pritiskom.

Na dolgo: poišči service manual, tam je točno opisano kako in kaj. Lepo je celo narisano kakšen je "tokokrog"olja v motorju.

Glede izpuha pa malo pobrskaj "ključne besede" (Immediately red hot exhaust pipe/header).

ps, posebno pozoren bodi pri kontroli olja, še posebej pri menjavi, če boš delal sam. Sicer neuničljiv motor lahko hitro Z....Š.

 

A lahko bol natančno opišeš na kaj naj bi bil posebej pozoren pri kontroli in menjavi olja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 21 minutami, 5ERR pravi:

A lahko bol natančno opišeš na kaj naj bi bil posebej pozoren pri kontroli in menjavi olja.

Imaš uporabniška navodila (user manual)? tam je najbolj natančen opis kontrole/menjave olja. Zelo prav pridejo tudi servisna navodila (service manual)

"Klasični" motocikli nimajo nekega posebnega postopka. Motor na ravno površino na glavno stojalo ali pokončen položaj in preveriš na okencu ali na merilni paličici.

XT-ka ima "suhi karter" in je postopek malo drugačen zato sem te opozoril. V primeru, da zadevo poznaš potem je vse BP.

lp,M

Popravljeno . Popravil MiNa
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Žarenje kolektorja je povsem normalno pri tem agregatu. Pusti ga malo dlje, pa še dvigni obrate na 3000 in zažari na živo oranžno, vidno tudi podnevi. Nič skrb vzbujajočega. Naraven pojav - ker se ne pelješ se posledično kolektor ne hladi in se zato tako zagreje. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Žijo. A mi lahko kdo razloži kako se nastavlja napetost verige. Če sledim navodilom je nemogoče zmeriti 50-60 mm hoda verige , ker le ta zadane ob nihajno roko (od najnižje do najvišje točke kot je napisano v navodilih). In tega tudi ne razumem, da ko preverjaš napetost verige se napenjalec verige ne sme dotikati verige?? Za kateri napenjalec gre?

Še navodila, pa lep pozdrav.

Untitled.png

Popravljeno . Popravil 5ERR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 urami, 5ERR pravi:

Žijo. A mi lahko kdo razloži kako se nastavlja napetost verige. Če sledim navodilom je nemogoče zmeriti 50-60 mm hoda verige , ker le ta zadane ob nihajno roko (od najnižje do najvišje točke kot je napisano v navodilih). In tega tudi ne razumem, da ko preverjaš napetost verige se napenjalec verige ne sme dotikati verige?? Za kateri napenjalec gre?

Še navodila, pa lep pozdrav.

Untitled.png

načeloma je to maximum (še vedno pa lahko zmeriš koliko od nihajke dol gre, pa bo najbrž preveč), ne vem točno kako ima xt, ampak jaz bi našponal, da se skoraj dotakne nihajke in izmeril (potegneš ketno dol in porineš gor) Meritev ponoviš večkrat, vsakih 5-10cm verige, ker velja meritev na tistem mestu, kjer je veriga najbolj trda ali najbolj našponana.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Dimen Če se prav spomin gre gor več kot dol. Teoretično imaš prav, a je veriga zaradi svoje teže povešena in dol ne gre toliko kot gor.

@DAMI34 Sej to mi ni glih najbol jasno, ker od nihajke do najnižje točke verige ne rata 5 cm oz še majn. Bom preveril in poročal. Je tako, da ko se veriga dotakne nihajke bi šla še gor, a vprašanje kolko. Če zastopiš kaj čem povedat.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 urami, 5ERR pravi:

@Dimen Če se prav spomin gre gor več kot dol. Teoretično imaš prav, a je veriga zaradi svoje teže povešena in dol ne gre toliko kot gor.

@DAMI34 Sej to mi ni glih najbol jasno, ker od nihajke do najnižje točke verige ne rata 5 cm oz še majn. Bom preveril in poročal. Je tako, da ko se veriga dotakne nihajke bi šla še gor, a vprašanje kolko. Če zastopiš kaj čem povedat.

LP

ja razumem, daj moped na tačko ali stojalo. Našponaj toliko, da se bo skoraj dotaknila nihajke, potem pa večkrat pomeri in boš videl, kje si. Da je ohlapna veriga se vidi tudi med vožnjo, ko spustiš in dodaš gas.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!