Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

pred 34 minutami, Borutt pravi:

Ker v nasprotnem primeru bi proizvajalec navedel enake tlake za stezo in za cesto. Ampak za čuda so tlaki različni.  

 

Aja še to, mi je prej ušlo.. Nekaj postov nazaj si nas s člankom od California Superbike School prepričeval nasprotno. Da ni prav, da se za pisto tlake spusti, da je to le prepričanje track day riderjev, ki to zmotno počnejo v iskanju večjega oprijema.

Citiram en izsek iz tvojega zapisa, ki se nanaša na uporabo na pisti in spuščanje tlaka: "However, if they are using street tyres – even very sporty tyres – pressures should remain the same as for road use"

Kaj zdaj, eno ali drugo? :)

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

35 minutes ago, Ciko86 said:

js sem vozil zadnjo gp na 2.1-2.2 po cesti in se je super oobnesla,tudi zadnjo mitas sem spustil na 2.2 pa ni bilo neke razlike razen tistih par km preden se je ogrela...ta tlak 2.5-2.9 je meni prevec splosen,tehnologija gum se je v 10 letih ogrimno spremenila a tlaki na vseh motorjih vedno isti..

Ciko, ti še zmer živiš na Manu. Če boš mel čas de se ti v kosti malčk zavlečeta revma in strah, oziroma da se prebudi samoohranitven nagon, boš opazu de je 2.9 zadej u bistvu res OK.  

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 25 minutami, Jure pravi:

Ne posplošuj. A je kdo kdaj rekel, da je na cesti dobro vozit tlake za pisto? Da je to isto? Sem jaz kaj takšnega kdaj zapisal? Mislim da sem večkrat zelo zelo jasno izpostavil, da temu ni tako. Ampak ne moreš pa rečt, da med tem dvojim ni nobene povezave. Razlika je samo v tem koliko je v iskanju oprijema smotrno, varno in dopustno tlak spustit za eno ali drugo aplikacijo.

 

Začelo se je s tem, da je Dami napisal, da proti koncu spusti gumo na 2.3 (namesto 2.5).

Ti si ga citiral in na njegov post odgovoril, navajam: "Nižji tlak ni dober ne za obrabo, ne za oprijem."

To pač v tem primeru ni res. Nižji tlak proizvajalec omogoča ravno zato ker je to bolje za oprijem. Naj spomnim ponovno (pomoje petnajstič), govora je o tlaku 2.3 namesto 2.5 in o gumah Mitas Sporforce. In 2.3 je v okviru razpona, ki ga proizvajalec za ta model dovoljuje za cesto, kaj šele za pisto (tam lahko spustiš do 1.9, ne samo na 2.3)

Ampak ne, dajmo vztrajat na svojem in govorit kar nekaj čemur itak nihče ne nasprotuje. Bog ne daj, da bi kdo kdaj priznal, da nima vedno prav.

 

 

Seveda so pogoji enaki na stezi in na cesti, kajne.

Govora je o cesti in o tlaku nižjem od predpisanega s strani proizvajalca. Verjetno bi proizvajalec predpisal nižji tlak za cesto, če bi bilo to boljše. Sicer pa; kaj sploh proizvajalec ve o tlakih v gumah, če jih samo proizvaja. Ali pa, kaj sploh proizvajalec motorjev ve o gumah.

pred 14 minutami, Jure pravi:

Aja še to, mi je prej ušlo.. Nekaj postov nazaj si nas s člankom od California Superbike School prepričeval nasprotno. Da ni prav, da se za pisto tlake spusti, da je to le prepričanje track day riderjev, ki to zmotno počnejo v iskanju večjega oprijema.

Citiram en izsek iz tvojega zapisa, ki se nanaša na uporabo na pisti in spuščanje tlaka: "However, if they are using street tyres – even very sporty tyres – pressures should remain the same as for road use"

Kaj zdaj, eno ali drugo? :)

Vprašaj njih, saj je to njihov zapis in ne moj. Jaz sem samo prilepil. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 21. 8. 2001 at 13:35, easyrider pravi:

 

pred 11 minutami, Cartman pravi:

Ciko, ti še zmer živiš na Manu. Če boš mel čas de se ti v kosti malčk zavlečeta revma in strah, oziroma da se prebudi samoohranitven nagon, boš opazu de je 2.9 zadej u bistvu res OK.  

No zdaj itak ne vozim več!A ko sem,da mi plačaš ne biimel zadnje gume 2.9....2.2 je bil pri meni max

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, Borutt pravi:

Seveda so pogoji enaki na stezi in na cesti, kajne.

Govora je o cesti in o tlaku nižjem od predpisanega s strani proizvajalca. Verjetno bi proizvajalec predpisal nižji tlak za cesto, če bi bilo to boljše. Sicer pa; kaj sploh proizvajalec ve o tlakih v gumah, če jih samo proizvaja. Ali pa, kaj sploh proizvajalec motorjev ve o gumah.

Šestnajstič, kdo je kadarkoli trdil, da so pogoji na stezi in cesti enaki?!?

Sicer pa edini, ki hoče bit bolj pameten od proizvajalca pnevmatike si ti.

Mitas kot proizvajalec pnevmatike SportForce za cesto dovoljuje 2.3 bara spredaj. Govora je bilo o spuščanju gume iz 2.5 (predpis proizvajalca motocikla) na 2.3 v primeru konkretne gume, pri kateri proizvajalec gume, ki svojo gumo najbol pozna (Mitas) to omogoča.

Ti si na to odgovoril češ nižji tlak ni dober za nič, ne za obrabo ne za oprijem. Pač ni res. Mitas ravno v iskanju več oprijema zaradi specifik njihove pnevmatike dovoljuje tudi uporabo nižjih tlakov od splošno sprejetega pravila 2.5, 2.9 katerega prirporočajo praktično vsi proizvajalci motocklov.

Resno, kaj za božjo voljo tle ni jasnega? Grajanje nekoga, ki je spustil Sporforce na 2.3 za cesto je bilo pač neutemeljeno in napačno! Rezen če si bolj pameten kot razvojni inženirji pri Mitasu, ki so rekli, da je to ok.

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, Borutt pravi:

Seveda so pogoji enaki na stezi in na cesti, kajne.

Govora je o cesti in o tlaku nižjem od predpisanega s strani proizvajalca. Verjetno bi proizvajalec predpisal nižji tlak za cesto, če bi bilo to boljše. Sicer pa; kaj sploh proizvajalec ve o tlakih v gumah, če jih samo proizvaja. Ali pa, kaj sploh proizvajalec motorjev ve o gumah.

Vprašaj njih, saj je to njihov zapis in ne moj. Jaz sem samo prilepil. 

Se pravi tud zakone in člene tak limaš brez da bi poleg pomislil s svojo glavo ......sej za to pa smo kjer smo ...butci spesnijo zakon ki je butast in represivni organ ga sprovede brez pardona ,ker pač tako piše :lol1:

Piše še marsikaj in povsod ......nhe vsega vrjet ,tud v tisti tvoli policijski bibliji z členi in zakoni ......

aha že vem .............zdej bo sledilo vprašanje : pa nalepi kakšen butast zakon itd .....ko robot ,sej pravim :lol1:

Pnevmatike so pa še zmerom črne in okrogle al ste odkrili že kaj novega :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, Borutt pravi:

Vprašaj njih, saj je to njihov zapis in ne moj. Jaz sem samo prilepil. 

 

S tem si povedal vse. Hvala za sodelovanje v debati in lep dan.

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, Jure pravi:

Šestnajstič, kdo je kadarkoli trdil, da so pogoji na stezi in cesti enaki?!?

Sicer pa edini, ki hoče bit bolj pameten od proizvajalca pnevmatike si ti.

Mitas kot proizvajalec pnevmatike SportForce za cesto dovoljuje 2.3 bara spredaj. Govora je bilo o spuščanju gume iz 2.5 (predpis proizvajalca motocikla) na 2.3 v primeru konkretne gume, pri kateri proizvajalec gume, ki svojo gumo najbol pozna (Mitas) to omogoča.

Ti si na to odgovoril češ nižji tlak ni dober za nič, ne za obrabo ne za oprijem. Pač ni res. Mitas ravno v iskanju več oprijema zaradi specifik njihove pnevmatike dovoljuje tudi uporabo nižjih tlakov od splošno sprejetega pravila 2.5, 2.9 katerega prirporočajo praktično vsi proizvajalci motocklov.

Resno, kaj za božjo voljo tle ni jasnega? Grajanje nekoga, ki je spustil Sporforce na 2.3 za cesto je bilo pač neutemeljeno in napačno! Rezen če si bolj pameten kot razvojni inženirji pri Mitasu, ki so rekli, da je to ok.

Nisi še ugotovil, da jaz že ves čas pišem o nižjem tlaku od predpisanega ? Ampak je lažje omenjati stezo in njeno specifiko in potem vse to preslikati na cesto. Prav tako nisem nikjer pisal o tlaku v številkah, ampak sem vedno napisal nižji tlak od predpisanega. Tudi o splošno sprejetem pravilu glede tlaka v gumi nisem pisal, ampak o predpisanem tlaku s strani proizvajalca. Bo sedaj lažje ?

 

 

pred 15 minutami, Kmet2 pravi:

Se pravi tud zakone in člene tak limaš brez da bi poleg pomislil s svojo glavo ......sej za to pa smo kjer smo ...butci spesnijo zakon ki je butast in represivni organ ga sprovede brez pardona ,ker pač tako piše :lol1:

Piše še marsikaj in povsod ......nhe vsega vrjet ,tud v tisti tvoli policijski bibliji z členi in zakoni ......

aha že vem .............zdej bo sledilo vprašanje : pa nalepi kakšen butast zakon itd .....ko robot ,sej pravim :lol1:

Pnevmatike so pa še zmerom črne in okrogle al ste odkrili že kaj novega :D

Tvoje nabijanje bi morali uzakoniti. Le tako bi lahko imelo težo po uradni dolžnosti. 

Sploh pa ti moram že milijontič napisati, da je zakonodaja sprejeta in veljavna. Načelo zakonitosti pa itak poznaš. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, Borutt pravi:

Nisi še ugotovil, da jaz že ves čas pišem o nižjem tlaku od predpisanega ? Ampak je lažje omenjati stezo in njeno specifiko in potem vse to preslikati na cesto. Prav tako nisem nikjer pisal o tlaku v številkah, ampak sem vedno napisal nižji tlak od predpisanega. Tudi o splošno sprejetem pravilu glede tlaka v gumi nisem pisal, ampak o predpisanem tlaku s strani proizvajalca. Bo sedaj lažje ?

 

O čem ti pišeš iskreno povedano ne vem, ker se skoraj nič od tega ne nanaša na bistvo debate.

Le ta se je začela ko si neutemeljeno grajal Damijevo odločitev da spusti prednjo Mitas Sportforce na 2.3 bar. On je pojasnil, da to naredi zaradi boljšega občutka, pa še oprijem je pri tem boljši. Ti si na to odgovoril (še enkrat, govora je bilo o Mitas Sportforce in tlaku 2.3) odgovoril, da nižji tlak k oprijemu ne pripomore. Vsak razumen človek bi to razumel kot to, da z njegovo odločitvijo o tem, da spusti tlak za 0.2 bara ne strinjaš.

Od tam teče debata o tem in zgolj o tem. Vse ostalo kar je sledilo z moje strani, razlaganje kako nižji tlak vpliva na oprijem, kako je na pisti, kako se da to v omejenem obsegu prenesti na cesto, itd. je bilo v smislu reševanja te zelo konkretne dileme. Oziroma v podporo dejstvu, da je Dami s tem, ko je spustil na 2.3 ravnal povsem ok. Prvič zato, ker tako dovoljuje že proizvajalec pnevmatike, drugič zato, ker to velja pri bolj ali manj vseh sodobnih športnih pnevmatikah, kot tudi natančo pojasnjeno (z naštetimi modeli pnevmatik za katere to tudi velja poleg Mitasa).

Ti v vsem tem času nisi bil sposoben priznat, da kritika Damija ni bila utemeljena, še več, na vse kar je bilo povedano v podporo nekega zelo konkretnega dejstva - torej znižanje tlaka iz 2.5 na 2.3. v primeru prednje pnevmatike Mitas Sportforce, si odgovarjal z nekim povsem nerelevantnimi dejstvi oziroma z navedbami, katerim itak nihče ni nikoli oporekal.

O čem si se torej pogovarjal ne vem. Drugi smo se o tem ali je bila tvoja uvodna kritika, ki se je nanašala na konkretno gumo in konkreten tlak utemeljena oziroma zakaj ni bila. Ter v podporo zakaj tako navajali dejstva, med drugim tudi nekatera, ki se nanašajo na vožjo po drkališču, ampak se jih da, sicer v omejenem obsegu, aplicirati tudi na cesto.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Jure pravi:

 

O čem ti pišeš iskreno povedano ne vem, ker se skoraj nič od tega ne nanaša na bistvo debate.

Le ta se je začela ko si neutemeljeno grajal Damijevo odločitev da spusti prednjo Mitas Sportforce na 2.3 bar. On je pojasnil, da to naredi zaradi boljšega občutka, pa še oprijem je pri tem boljši. Ti si na to odgovoril (še enkrat, govora je bilo o Mitas Sportforce in tlaku 2.3) odgovoril, da nižji tlak k oprijemu ne pripomore. Vsak razumen človek bi to razumel kot to, da z njegovo odločitvijo o tem, da spusti tlak za 0.2 bara ne strinjaš.

Od tam teče debata o tem in zgolj o tem. Vse ostalo kar je sledilo z moje strani, razlaganje kako nižji tlak vpliva na oprijem, kako je na pisti, kako se da to v omejenem obsegu prenesti na cesto, itd. je bilo v smislu reševanja te zelo konkretne dileme. Oziroma v podporo dejstvu, da je Dami s tem, ko je spustil na 2.3 ravnal povsem ok. Prvič zato, ker tako dovoljuje že proizvajalec pnevmatike, drugič zato, ker to velja pri bolj ali manj vseh sodobnih športnih pnevmatikah, kot tudi natančo pojasnjeno (z naštetimi modeli pnevmatik za katere to tudi velja poleg Mitasa).

Ti v vsem tem času nisi bil sposoben priznat, da kritika Damija ni bila utemeljena, še več, na vse kar je bilo povedano v podporo nekega zelo konkretnega dejstva - torej znižanje tlaka iz 2.5 na 2.3. v primeru prednje pnevmatike Mitas Sportforce, si odgovarjal z nekim povsem nerelevantnimi dejstvi oziroma z navedbami, katerim itak nihče ni nikoli oporekal.

O čem si se torej pogovarjal ne vem. Drugi smo se o tem ali je bila tvoja uvodna kritika, ki se je nanašala na konkretno gumo in konkreten tlak utemeljena oziroma zakaj ni bila. Ter v podporo zakaj tako navajali dejstva, med drugim tudi nekatera, ki se nanašajo na vožjo po drkališču, ampak se jih da, sicer v omejenem obsegu, aplicirati tudi na cesto.

Še enkrat si preberi moje zapise in poišči kritiziranje Damija ali kogarkoli drugega. Sem napisal, da počne karkoli narobe ? Saj vem, da sediš pred računalnikom in boš hitro poiskal, kje in kako sem nekoga kritiziral. Kajti, stavek, da je nižji tlak od predpisanega ... kritika Damija, si ti ugotovil. Verjamem, da boš pojasnil to svojo ugotovitev. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...vsem, ki redno beremo ta vedno bolj nepregleden in milo rečeno vedno bolj zj..an forum, je že zdavnaj jasno, da so nekateri (eni bolj, drugi manj) tukaj prisotni avtorji nesposobni nadzirati svoj EGO...in potem se debate razvijejo v to kar berete zadnjih par strani...namesto, da bi bili posti koristni nekomu, ki pa še ni pojedel vse pameti...če se kdo najde v mojih besedah, se lahko javi!!! :winkiss:(nimam upanj, da je kdo tako samokritičen)

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Čisto preprosto. Sicer sem to že naredil, pomoje vsaj parkrat, ampak lahko še enkrat

Damijev uvodni post:

Ob 26. 10. 2016 at 18:53, DAMI34 pravi:

ja seveda, sej ga mam, potem ko gre h koncu, potem malce spustim na 2,3 je manj čutit prehoda ko je že trikotna.

Pravilen tlak, oziroma kolikor je predpisan, je najbolje za obrabo. Potem pa, za oprijem je bolje malce nižji s tem da je marsikaj odvisno od gume, Mitaska je itak lesena pri nižjem tlaku.

Tvoj odgovor:

Ob 26. 10. 2016 at 21:46, Borutt pravi:

Nižji tlak ni dober ne za obrabo, ne za oprijem, ker se guma deformira. 

V času odgovora si bil seznanjen 1) s tem da je govora o gumi Mitas Sportforce, 2) o tem da gre za spuščanje tlaka za 0.2 bar iz 2.5 (kar predpisuje proizvajalec motocikla) na 2.3.

V kolikor si menil, da je to ok, oziroma tega nisi imel kritizirat, čemu potem namenjen tvoj odgovor?

 

Dami je nato vse skupaj še enkrat bolj dodatno objasnil:

Ob 27. 10. 2016 at 8:06, DAMI34 pravi:

Če pozorno prebereš, sem napisal, da tlak nekoliko spustim, ko je že guma enkrat deformirana/trikotna. In to se vedno ni isti tlak, kot ga vozijo na pistah(1,9 tam okrog)

Lahko mi verjameš, da sem zvozil že velik Mitask, zaradi same oblike, ki je visoka, se pri mojem stilu, pa še pri marsikom, ko gre guma h koncu zgodi obraba na špico. Da ta efekt malce omilim jo spustim za 0,2. Drugače pa vedno vozim štandardne tlake. 2,5 in 2,9.

Ker je tlak nižji je naležna površina nekoliko večja in oprijem boljši, ter man občutiti prehoda.

Iz tega je razvidno kaj so standardno priporočeni tlaki (2,5 in 2,9), ponovno razvidno, da je spustil samo za 0,2 in ponovno poudarjeno kaj je razlog takšnega početja - boljši oprijem in manj občuten prehod kjer je guma obnucana.

Tvoj odgovor je bil skop:

Ob 27. 10. 2016 at 8:51, Borutt pravi:

Še enkrat; nižji tlak deformira gumo. 

Mislim, da smo tako jaz, kot Dami in vsi ostali to tvoje ugovarjanje in nasprotovanje razumeli kot nestrinjanje z Damijem, da je gumo spustil kot jo je v prepričajnju, da je s tem dosegel večji oprijem (kar ga seveda je).

Zdaj če pa nisi tega mislil kot kritiko njegovega početja in si mislil povsem nekaj drugega (čeprav mi ni jasno zakaj bi potem v odgovoru dvakrat repliciral na način, ki nasprotuje temu kar je bilo napisano), pa predlagam, da začneš malce vadit svoje komunikacijske sposobnosti, ker ti zna v prihodnje prihraniti marsikateri nesporazum.

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Borutt pravi:

Ne mešaj hrušk, jabolk in sliv. Ali želiš povedati, da z znižanjem pritiska v gumi lahko prekoračiš dovoljeno hitrost  ?

Cesta je ena stvar, dirkališče pa povsem druga. In tisti napotki drugih so za cesto. O dirkališču ne vem skoraj nič in niti ne poskušam kogarkoli karkoli učiti v zvezi tega, ker imate drugi v teoriji in v praksi preveč znanja. 

Za cesto bom pa še naprej trdil, da ni dobro voziti z nižjim pritiskom od predpisanega.

po kmečko za cesto, da ti bo jasno.

Yamaha XJ6S po teži enaka kot moj GT ima predpisan tlak (yamahin) solo 2,3 in 2,5 in v dvoje ali s kovčki 2,5 in 2,9.

Moj , pa SX imata samo 2,5 in 2,9. Teže vseh mopedov so približno enake. Na vse mopede lahko nalimaš mitaske. Na vseh mopedih lahko komot voziš oba tlaka, s tem, da boš pri nižjem imel malce hitrejš obrabo. Sedaj, kako se katera guma pelje je odvisno od pnevmatike, nekaterim bolj sede nižji (ampak še vedno predpisan) drugim pa ne. Mitaska je nekoliko bolj okorna pri nižjem.

Sedaj pa poslušaj še 1x, ker guma po prevoženih 6000kmjih postane prva Mitas pnevmatika oglata/trikotna/v špico je slabše vozna saj ne gre več lepo po krivulji. Da ta efekt ubijem ji nekoliko znižam tlak, s tem pridobim malce večjo naležno površino, bolj enakomeren gibanje skozi cel nagib in hkrati jo šer malce lepše pobrusim po skrajnih robovih. To je vsa prednost. Z njo prevozim še kaka 2 jurja in menjam. Vendar je še legalna in še bi lahko vozil, ampak meni je bolj pomemben filing na prvi gumi, kot pa da jo bom res do konca izrabil.

Načeloma, pa je celo za zimske mesece in nizke temperature bolje imeti malce nizji tlak (a še vedno v mejah normale)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Borutt pravi:

Jaz nisem nikjer pisal o prenizkem tlaku.

Kar je mišljeno za stezo, verjetno ni dobro za cesto, kajne. Ker v nasprotnem primeru bi proizvajalec navedel enake tlake za stezo in za cesto. Ampak za čuda so tlaki različni.  

 

pa kaj ti ni jasno 2,3 ni tlak za stezo. 2,3 je bolj prilagoditev okoliščinam, malce povečanje naležne površine. Je kup mopedov, ki predpisuje 2,3 šele ko sta 2 na mopedu je 2,5.

In ko boš že o malinah govoril, zadnja prej zdrsne z visokim tlakom, kot z 0,5 nižjim, če si solo in opiraš.

Zakaj jaz vozim na predpisanem ali malenkost višjem?

Ker imam trekšn kontrol (torej ne rabim pazit) in ker s tem povečam kilometrino, ne zboljšam pa oprijema!!!!!

pred eno uro, Borutt pravi:

Seveda so pogoji enaki na stezi in na cesti, kajne.

Govora je o cesti in o tlaku nižjem od predpisanega s strani proizvajalca. Verjetno bi proizvajalec predpisal nižji tlak za cesto, če bi bilo to boljše. Sicer pa; kaj sploh proizvajalec ve o tlakih v gumah, če jih samo proizvaja. Ali pa, kaj sploh proizvajalec motorjev ve o gumah.

 

Glej, vem da te poklicna pokvarjenost sili da se držiš tabelic kot pijanec plota, torej

1. proizvajalec pnevmatike svetuje tlak ne pa zapoveduje

2. hkrati omenja da se lahko držimo tudi tlakov za specifičen motor, katere je kot svetovane navedel proizvajalec mopeda

3. že samo s tem se dobi maneverski prostor pri uporabi tlakov

4. vse ostalo je pa fizika, manjši tlak, večja naležna površina

5. nobena pnevmatika se zaradi 0,2 ali 0,3 nižjega tlaka ne bo deformirala niti uničila niti te poslala v maline, pnevmatike so narejene da zdržijo marsikaj, od udarcev, do 2x povečane teže, do makedama

 

pred eno uro, Snecer pravi:

Jaz imam Mitasko spredaj na 2.3bar oziroma na 34psi, zadaj pa sem na 2,6-,2,7 bara

 

čisto normalno za solo

pred eno uro, Borutt pravi:

Nisi še ugotovil, da jaz že ves čas pišem o nižjem tlaku od predpisanega ? Ampak je lažje omenjati stezo in njeno specifiko in potem vse to preslikati na cesto. Prav tako nisem nikjer pisal o tlaku v številkah, ampak sem vedno napisal nižji tlak od predpisanega. Tudi o splošno sprejetem pravilu glede tlaka v gumi nisem pisal, ampak o predpisanem tlaku s strani proizvajalca. Bo sedaj lažje ?

 

Dobro se vn motaš :P

potem pa ne bi smel mene replicirat

ufff ugotovil sem, ugotovil

BORUTT se je sam mal šalil. Lahk zaključmo debato.

ti ti Borutt :twak:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 54 minutami, Jure pravi:

@siks

Se povsem strinjam s tabo, se javljam na tvoj poziv in se posipam s pepelom. Zrela reakcija bi bila, da poveš svoje mnenje enkrat, utemeljeno in obrazloženo (v nasprotju z nekaterimi) in pustiš zadevo stat.

Sam sem član tega foruma od leta 2002 dalje. Kot mulo sem se večkrat zapletel v kakšen internetni konflikt, ampak to k sreči hitro prerasel in ugotovil, da to ni ravno hvale vredno početje.

Sicer forum redno spremljam, se izogibam temam namenjenim spamanju, se izogibam (vsaj večino časa) postanju brezveznih objav. Večino časa sem se zadrževal v tehničnih sekcijah foruma kjer je govora o motociklih, opremi, itd. in nekako upam, da je vsaj del moji 10.000 in še nekaj objav komu kaj pomagal, tako kot so objave nekaterih drugih forumašev mnogokrat pomagale meni.

V 14 letnem stažu na forumu sem prebral veliko neumnosti ampak sem se največkrat zadržal in šel mimo.

Smo pa vsi samo ljudje in kdaj pa kdaj pride situacija, pospremljena s spletom okoliščin, ko je človek mogoče malce bolj razdražljiv kot sicer in ravno pri volji se malo spričkat. In takrat ne ravna najbolj zrelo. Tako je bilo tudi tokrat, žal :)

Mi pa to ni težko priznat. Jebiga.

jure...hvale vredno...nisi ti najhujši primer hehe...vzajemno prcanje boruta in damija (podobno kot med kmetom in snecerjem) traja že kar nekaj  časa, ne vem od kod izvira (verjetno lastnost ljudi iz mojega prejšnjega posta, napisana z velikimi črkami), ki je v začetku še bila kolikortoliko zanimivo, zdaj, po neskončno postih z obeh strani, pa je že neokusno in dolgočasno bi se lahko že končalo. upam, da vpletena (i) to takoj spoznata (jo) v korist vseh na forumu...

...mater sn skor ko admin...:-)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vidim, da moj zapis o nižjem tlaku od predpisanega marsikdo razume po svoje. Hkrati pa vsega tega, kar mi očitate oziroma na kar se opirate ne morete prebrati v mojih zapisih. 

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 hours ago, sesir said:

No zdaj itak ne vozim več!A ko sem,da mi plačaš ne biimel zadnje gume 2.9....2.2 je bil pri meni max

Seveda. Popolnoma razumem. Tvoj 2.2 stil ni bil đabe, a? Zato ne voziš več. Tud Cikota je strašno fajn videt na Kalu. Res, prav lepo je krivilo 6ko. So pa to kratkoročni plani. Da se v prometu ne izide. morš pogruntat sam. Slučajno mi je ratalo brez kostoloma, in 2,5/2,9 pa 6 jurjev z gumo je zdej ćist super. top šit ti povem. če še njo natovorim, tud 3,1 pihnem u zadnjo. Super je. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 hours ago, Borutt said:

Gume so s predpisanimi tlaki. Že pri teh tlakih se med vožnjo guma deformira. Torej se pri nižjem tlaku guma še bolj deformira.

Po tvoji propagandi bi bilo torej najbolje, da bi imeli toga kolesa, ki se med vožnjo ne bi deformirala.:lol1::stupid: kot nekoč pri kmečkih vozovih z lesenimi kolesi.  :yea1:

 

Naj ti nekaj razodenem, ravno sposobnost kontrolirane deformacije, plastičnost torej (od tu uporaba izraza GUMA, gumijast,..) je to kar omogoča sodobne vozne lastnosti avtomobilov ter motociklov in celo tvoje samokolnice.

Ker je iz prejšnjih diskusij postalo jasno, da se bolje spoznaš na avtomobile, medtem ko pri motociklih "ESP" smatraš za nepotrebno navlako in kot ultimativen pripomoček še vedno (kamena doba) reklamiraš ABS (ki je dandanes obvezen za vse motocikle celo v Indiji), se bom zadeve lotil pri avtomobilih.

Poglej si v navodila svojega avtomobila; noter boš dobil napisano, da je tlak v gumah potrebno prilagajati glede na skupno maso. Tako, da je okvirno svetovani tlak (ne pa predpisani, razumeš razliko?) potrebno prilagajti že npr. glede na to, koliko tvojih bivših žena se gre peljati s teboj.

Pri Porsche, Ferrari, Lamborghini, AMG, M-Division,...etc. lahko dobiš tudi tehnično listo, kjer je za specifične pnevmatike naveden tvoj "predpisani" tlak, nato pa je tablica: svetovane prilagoditve: masa, uporaba (race track, avtocesta dolge razdalje, mestna vožnja, temperature okolice,...).

Pri motociklu je vsa stvar KRITIČNA; trdo napihnjena pnevmatika in voznik bo šel nažagati obcestno lipo slovensko (znatno prej kot s premehko pnevmatiko) in nato bo prišel kleni lipe sin v uniformi ter napisal "neprilagojena hitrost" za gumo napihnjeno po predpisih.

Pri motociklih je "predpisan tlak" podan glede NORMO; starost gume, določena obraba, temperatura okolice, masa motocikel+voznik,.... Enako kot s porabo goriva avtomobilov po Euro normah; eno je norma, drugo je cesta. Razlika med pnevmatikami (track, road, mešana)  o kateri se tukaj toliko govori, je samo "range" v katerem lahko izvedete prilagoditev pnevmatike (s pomočjo regulacije pritiska).

Se pravi, da je tvoj nasvet zapeljati motocikel iz garaže, ga napumpati na hladno po "predpisu" nato pa s tako gumo iti na lokalno cesto pri 5C, pri 38C, ali pa na avtocesto v najboljšem primeru možno označiti za poskus povzročitve hude poškodbe udeležencev v cestnem prometu z zavajanjem in sklicevanjem na tvoj uradni status Policista.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

eni se vžigate u 3 PM:lol1:, za lažje razumevanje, bom samo zastavil vprašanje, kje je Borutt navedel tlak v številkah:hmm:, on je samo govoril o tlaku, ki je prenizek, oziroma ni v okvirih proizvajalčevih napotkov za uporabo pnevmatike. Men je vse jasno:)

Borutt, zmagu si jih, vse:lol1:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, antares pravi:

Po tvoji propagandi bi bilo torej najbolje, da bi imeli toga kolesa, ki se med vožnjo ne bi deformirala.:lol1::stupid: kot nekoč pri kmečkih vozovih z lesenimi kolesi.  :yea1:

 

Naj ti nekaj razodenem, ravno sposobnost kontrolirane deformacije, plastičnost torej (od tu uporaba izraza GUMA, gumijast,..) je to kar omogoča sodobne vozne lastnosti avtomobilov ter motociklov in celo tvoje samokolnice.

Ker je iz prejšnjih diskusij postalo jasno, da se bolje spoznaš na avtomobile, medtem ko pri motociklih "ESP" smatraš za nepotrebno navlako in kot ultimativen pripomoček še vedno (kamena doba) reklamiraš ABS (ki je dandanes obvezen za vse motocikle celo v Indiji), se bom zadeve lotil pri avtomobilih.

Poglej si v navodila svojega avtomobila; noter boš dobil napisano, da je tlak v gumah potrebno prilagajati glede na skupno maso. Tako, da je okvirno svetovani tlak (ne pa predpisani, razumeš razliko?) potrebno prilagajti že npr. glede na to, koliko tvojih bivših žena se gre peljati s teboj.

Pri Porsche, Ferrari, Lamborghini, AMG, M-Division,...etc. lahko dobiš tudi tehnično listo, kjer je za specifične pnevmatike naveden tvoj "predpisani" tlak, nato pa je tablica: svetovane prilagoditve: masa, uporaba (race track, avtocesta dolge razdalje, mestna vožnja, temperature okolice,...).

Pri motociklu je vsa stvar KRITIČNA; trdo napihnjena pnevmatika in voznik bo šel nažagati obcestno lipo slovensko (znatno prej kot s premehko pnevmatiko) in nato bo prišel kleni lipe sin v uniformi ter napisal "neprilagojena hitrost" za gumo napihnjeno po predpisih.

Pri motociklih je "predpisan tlak" podan glede NORMO; starost gume, določena obraba, temperatura okolice, masa motocikel+voznik,.... Enako kot s porabo goriva avtomobilov po Euro normah; eno je norma, drugo je cesta. Razlika med pnevmatikami (track, road, mešana)  o kateri se tukaj toliko govori, je samo "range" v katerem lahko izvedete prilagoditev pnevmatike (s pomočjo regulacije pritiska).

Se pravi, da je tvoj nasvet zapeljati motocikel iz garaže, ga napumpati na hladno po "predpisu" nato pa s tako gumo iti na lokalno cesto pri 5C, pri 38C, ali pa na avtocesto v najboljšem primeru možno označiti za poskus povzročitve hude poškodbe udeležencev v cestnem prometu z zavajanjem in sklicevanjem na tvoj uradni status Policista.

 

Glede togih in lesenih koles, ki se ne deformirajo med vožnjo, obvesti proizvajalca, da spremeni zmes ali pa predpiše drugačne tlake. Očitno veš več od proizvajalcev. 

Proizvajalec predpiše tlak v gumi in verjetno ve, zakaj predpiše takšen ali pa drugačen tlak. In pri predpisan tlaku je guma gumijasta in ne lesena.

Na vse ostalo ne bom odgovarjal, ker nabijaš in mešaš meglo. 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Cartman pravi:

Ciko, ti še zmer živiš na Manu. Če boš mel čas de se ti v kosti malčk zavlečeta revma in strah, oziroma da se prebudi samoohranitven nagon, boš opazu de je 2.9 zadej u bistvu res OK.  

jap sej sem imel mitasko ponavadi cel cas na 2.9 dokler mi ni zacela drset pa sem postopoma zacel spuscat tlak,ni se poznalo dosti na obrabi..gp racer so mi tako svetovali in res cim sem napumpal nad 2.7 ni bilo to to,sedaj imam supercorso sc in je napumpana na 2.5-2.6 in je super edino ko ke mrzla je obcutek kot da bi vozu karjolo z prazno gumo :) kje si ti mene videl vozit?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, siks pravi:

jure...hvale vredno...nisi ti najhujši primer hehe...vzajemno prcanje boruta in damija (podobno kot med kmetom in snecerjem) traja že kar nekaj  časa, ne vem od kod izvira (verjetno lastnost ljudi iz mojega prejšnjega posta, napisana z velikimi črkami), ki je v začetku še bila kolikortoliko zanimivo, zdaj, po neskončno postih z obeh strani, pa je že neokusno in dolgočasno bi se lahko že končalo. upam, da vpletena (i) to takoj spoznata (jo) v korist vseh na forumu...

...mater sn skor ko admin...:-)

vzajemno prcanje? Gre se za debato, Borutt ma svoja stališča, jaz svoja, ne vidim tukaj problema, sploh pa se je Jure se potrudil na moč strokovno pojasniti zadevo.

Z Boruttom sva frenda, včasih se celo skupaj voziva, kavo pijeva, kar pa ne pomeni, da imava enaka stališča. Dokler ne pride do žaljenja, dopuščam in se mi zdi čisto normalna in smiselna debata. Sploh ko je debata o gumah.

Katere so že najboljše? Evo, pa maš never ending story.

Torej, če maš mnenje v temi kjer sta dva na nasprotnih bregovih, ga gladko napiši, mogoče ti bo kdo prisluhnil, ali se kaj naučil. Moraš pa vedeti, če sem izzvan, bom povedal kar se gre in če kdo pravi da so moja stališča in razumevanje vožnje po dveh kolesih, bom tudi poskusil pojasniti zadevo. Sploh v tem primeru, ko me je kdo nedolžno vprašal, koliko km naredim z Mitas prvo.

Res da se zdi nabijanje kupa postov brezveze, vendar marsikdo se (če zna brat) marsikaj tudi nauči. (tudi jaz) Mislim da je ravno v tem primeru bilo pojasnjenih kar nekaj dejstev v zvezi s tlakom v pnevmatikah, oprijemom, življensko dobo itd...

pred 1 uro, builder pravi:

eni se vžigate u 3 PM:lol1:, za lažje razumevanje, bom samo zastavil vprašanje, kje je Borutt navedel tlak v številkah:hmm:, on je samo govoril o tlaku, ki je prenizek, oziroma ni v okvirih proizvajalčevih napotkov za uporabo pnevmatike. Men je vse jasno:)

Borutt, zmagu si jih, vse:lol1:

Ne bo držalo, Borutt je citiral mene v eni drugi temi, potem sem pa debato premaknil sem.

To pomeni da se je skliceval na točno konkreten zapis, kjer sem napisal da pri prvi ko postane večja obraba pnevmatike z 2,5 spustim na 2,3. Ne delaj Jureta norega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!