Skoči na vsebino

BMW R 1200 RT in ST 2005


Špilferderber

Priporočene objave

lep pozdrav,

nekaj vprašanj bmw strokovnjakom.

pri hiši je še bmw r1200 rt letnik 2008 (odprema ni da ni) prevoženih 41000km.

do sedaj je bil vedno vožen na uradne servise pri rednih servisih in cene so bile dokaj visoke. Okvirna cena rednega servisa za 40000km je ca.400eur (rečeno da se poleg olja mora menjat še olje v menjalniku v diferencialu, zavorna tekočina, disk ploščice....itd itd). Po pregledu navodil za uporabo (slovenska verzija) ni nikjer napisano kdaj se mora kaj kontroliral in menjat.

Zanima me kaj ste vi menjali pri 40000km.

Je nujno uporabljat original BMW olje? (v priročniku bmw priporoča castrol ;) )

lp

marko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni so na BMW (neuradno) odsvetovali BMW olje (za 1150 ) , ker ga motor baje preveč pije . Svetovali so mi Motul, ki sem ga tudi uporabljal brez problemov, kot ga tudi veliko BMW-jašev. Je pa cena Motul-a in BMW - ali Castrol-a kar tu nekje se mi zdi.

Kam si pa peljal na servis? Valentinčič v Grosuplju je baje ugoden in tudi zelo kvaliteten.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor je od očeta, vozi ga pa k Selmarju v celje in to že od začetka.

Če se ne motim je 1l bmw olja 20eur (bom preveril na računih)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor je od očeta, vozi ga pa k Selmarju v celje in to že od začetka.

Če se ne motim je 1l bmw olja 20eur (bom preveril na računih)

Valentinčič računa 1 l Castrola 13€ in to sintetiko.Sicer pa pri BMW-eju boxerju je 40K servis eden bolj zahtevnih in zato tudi precej drag,med ostalimi izvedenimi deli, ki si jih že navedel je OBVEZNA manjeva mikro jermena za pogon alternatorja.Sem bil priča, ko je v Albaniji kolegu nehalo polnit (crknil jermen) pri 43K kil ker ni naredil 40K servisa !! :headbang: in s takim motorjem šel na tako dolgo pot! O težavah in problemih v Albaniji ti sploh nebi razlagal si lahko sam misliš kako nas je ostalih ca 10 uživalo ???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Valentinčič računa 1 l Castrola 13€ in to sintetiko.Sicer pa pri BMW-eju boxerju je 40K servis eden bolj zahtevnih in zato tudi precej drag,med ostalimi izvedenimi deli, ki si jih že navedel je OBVEZNA manjeva mikro jermena za pogon alternatorja.Sem bil priča, ko je v Albaniji kolegu nehalo polnit (crknil jermen) pri 43K kil ker ni naredil 40K servisa !! :headbang: in s takim motorjem šel na tako dolgo pot! O težavah in problemih v Albaniji ti sploh nebi razlagal si lahko sam misliš kako nas je ostalih ca 10 uživalo ???

Predvidena menjava jermena za alternator na Rju je na vsakih 60.000 km!

Jermen (dve leti nazaj) je stal slabih 30€, zamenjal sem ga v 15 minutah, res pa ni bil to RT.

Dobro je jermen ob vsakem servisu tudi prekontrolirat, ker ga je lahko potrebno že prej menjat saj mu visoka temperatura motorja škodi (priganjanje oz. vožnja v toplih krajih), ker se hitreje stara.

V priponki so servisni intervali za RT (dokument ni čisto frišen).

lp

R1200RT.pdf

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni so na BMW (neuradno) odsvetovali BMW olje (za 1150 ) , ker ga motor baje preveč pije . Svetovali so mi Motul, ki sem ga tudi uporabljal brez problemov, kot ga tudi veliko BMW-jašev. Je pa cena Motul-a in BMW - ali Castrol-a kar tu nekje se mi zdi.

Kateri motul pa se priporoča?

Moj pije popvprečno med 3 in 4 litre na 10kkm BMW-jevega olja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kateri motul pa se priporoča?

Moj pije popvprečno med 3 in 4 litre na 10kkm BMW-jevega olja.

Jaz sem uporabljal Motul 15W50 , ceno imam pa zapisano 10,99 €/l

Ko smo ravno pri oljih še:

Olje za menjalnik-prenos Motul SAE80W90 cena 13,90 €/l

Zavorno olje Motul cena 9,90 €/l

Če koga zanimajo svečke, imam nov komplet za novi tip 1150 - dve svečki na valj

2 x NGK BKR7EKC 7354 - 2,00 x 6,84 = 13,68 € in

2 x NGK DCPR8EKC 7168 - 2,00 x 7,39 = 14,78 €

dam komplet za 15 €

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem uporabljal Motul 15W50 , ceno imam pa zapisano 10,99 €/l

Ko smo ravno pri oljih še:

Olje za menjalnik-prenos Motul SAE80W90 cena 13,90 €/l

Zavorno olje Motul cena 9,90 €/l

A je smiselno zamenjat vrsto olja na motorju s preko 100k km, do sedaj uporabljal Castol in BMW olja?

Koliko pa se poraba zmanjša in zakaj?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Četrto leto zapored vlivam v motor Motul 5100 15W50. Povprečno mi ga pije 1 deci na 1000 km oz 1 liter olja na 10.000 km. Kupim ga 5 litrov tista razlika okoli 4 deci gre pa v kosilnico - tudi tu je fajn zamenjat oz dolit od časa do časa :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A je smiselno zamenjat vrsto olja na motorju s preko 100k km, do sedaj uporabljal Castol in BMW olja?

Koliko pa se poraba zmanjša in zakaj?

Poraba se bo zmanjšala samo,če boš dal ceneno in manj kvalitetno olje,če pa boš dal olje boljše z več aditivi za izpiranje ti bo motor začel še bolj trošit olje.Zato je moj nasvet ostani na enakem olju!!Namreč za BMW-eja R-a je normalna poraba do 2 dl na 1K kil.zato bodi zadovoljen z porabo 1 dl in NE Experimentiraj !! :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tukaj se sigurno motiš Bremzer. Kot prvo, ftp-ju pokuri sedaj 3-4 dcl / 1000 km, kar je precejšnja poraba (čeprav še v tovarniško določenih mejah porabe) in z uporabo Motul-a se bo poraba sigurno zmanjšala in drugič, olje je vsaj tako, če ne bolj kvalitetno kot Castrol (BMW) in ga uporablja zelo veliko BMW-jašev.

1 dcl, porabi Purplu, ki že uporablja Motul.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tukaj se sigurno motiš Bremzer. Kot prvo, ftp-ju pokuri sedaj 3-4 dcl / 1000 km, kar je precejšnja poraba (čeprav še v tovarniško določenih mejah porabe) in z uporabo Motul-a se bo poraba sigurno zmanjšala in drugič, olje je vsaj tako, če ne bolj kvalitetno kot Castrol (BMW) in ga uporablja zelo veliko BMW-jašev.

1 dcl, porabi Purplu, ki že uporablja Motul.

Zmiraj zabredemo v težave pri malenkostih.Glej kaj hočem povedat:tudi motula imaš tri kvalitete;mineralno,pol sintetiko in sintetično olje.Vsa ta tri olja se razlikujejo še po Wizkoznostih.

Npr:če bi vozil z sintetiko do 100K kil. in bi nato nalil pol sintetiko,bi bila poraba malo manjša,če pa bi nalil mineralno olje bi bila poraba olja še manjša,namreš to se neopazi pri prvi menjavi olja moraš vsaj 2-3-krat menjat potem se šela da opazit na porabi.Seveda za samo mašino je sigurno bolje, da bi uporabljal vedno dobro drago sintetično olje,ker pa to ni potrebno pri vseh mašinah, zato tudi postoji toliko različnih,znamk,mnenj,vedenj,cen itd.

Ps: nevem,če je res BMW-R na tem svet,da bi porabil SAMO 1dl,na 1K kil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če se lahko oglasim... -moj bivši R65LS je porabil deci, prej manj kot več, na 1000 km. Kolegu isto, pa sva jih imela par let, torej par menjav olja. In, mašine so se kar sukale, ne malo nad štandgas. Mogoče ima res mala kubatura nekaj vloge, litraš bi verjetno več pil.

Boxerji so menda res malo bolj potratni, kar se tiče porabe olja.

Popravljeno . Popravil motofrik
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Že od novega porabi pozimi več, poleti manj ampak povprečno med 3 in 4 litre na 10.000km. Doslej sem uporabljal BMW oz. Castrol mineralno olje 20w-50.

Zanima me uporaba polsintetike Motul 15w-50? Kaj bo več ali manj, ali nobene razlike?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Že od novega porabi pozimi več, poleti manj ampak povprečno med 3 in 4 litre na 10.000km. Doslej sem uporabljal BMW oz. Castrol mineralno olje 20w-50.

Zanima me uporaba polsintetike Motul 15w-50? Kaj bo več ali manj, ali nobene razlike?

Probaj pa boš sam najbolje ugotovil.Veš to je težko vse razlagat saj sam vidiš,da enim troši manj drugim več pri boxerjih je malo problem,če si kupil rabljen motor in je bil parkrat pregret ti NOBENO olje nebo spremenilo porabe!

Ps:to da pozimi porabi več kot poleti je malo skregano z logiko saj če je olje bolj gosto(pri nižjih temperaturah)bi ga moralo manj pokuriti !!

Popravljeno . Popravil Bremzer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Probaj pa boš sam najbolje ugotovil.Veš to je težko vse razlagat saj sam vidiš,da enim troši manj drugim več pri boxerjih je malo problem,če si kupil rabljen motor in je bil parkrat pregret ti NOBENO olje nebo spremenilo porabe!

Ps:to da pozimi porabi več kot poleti je malo skregano z logiko saj če je olje bolj gosto(pri nižjih temperaturah)bi ga moralo manj pokuriti !!

Motor sem kupil nov pred 11-imi leti. Naredil nekaj čez 100k km in poraba je prej omenjena. Pregret? Samo enkrat je prišel na 7 črtico (zadnja dovoljena) in to za malo čaša (par minut).

Skragano z logiko je pač tako da poleti po vročini porabi od 1-2dl na 1000 po mrazu pa preko 5dl na 1000. Tudi preko prelazov (posebej če se na prelazu ustavim pa se motor ohladi) se poraba olja krepko poveča med vožnjo v dolino.

Glede povečanja porabe zaradi boljšega olja (prej opisano) tudi BMW olje in Castol nista karkoli, sta pač mineralna (z vsemi slabimi in dobrimi lastnostmi) in imajo (verjetno) vse novejše aditive za čiščenje,...

...tako da sem malo v dvomih, da ne pridem s porabo še višje. Zato iščem mnenja oz. iskušnje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor sem kupil nov pred 11-imi leti. Naredil nekaj čez 100k km in poraba je prej omenjena. Pregret? Samo enkrat je prišel na 7 črtico (zadnja dovoljena) in to za malo čaša (par minut).

Skragano z logiko je pač tako da poleti po vročini porabi od 1-2dl na 1000 po mrazu pa preko 5dl na 1000. Tudi preko prelazov (posebej če se na prelazu ustavim pa se motor ohladi) se poraba olja krepko poveča med vožnjo v dolino.

Glede povečanja porabe zaradi boljšega olja (prej opisano) tudi BMW olje in Castol nista karkoli, sta pač mineralna (z vsemi slabimi in dobrimi lastnostmi) in imajo (verjetno) vse novejše aditive za čiščenje,...

...tako da sem malo v dvomih, da ne pridem s porabo še višje. Zato iščem mnenja oz. iskušnje.

Če bi bil to moj motor in bi bil siguren, da ni bil nikoli pregret(včasih je tudi 1X dovolj) bi demontiral obe glavi zamenjal vodila ventilov,pobrusil ventile in zamenjal teflone,ko so glave demontirane vidiš kakšni so cilindri in kot sem že rekel popravil bi samo glavi in s tem bi sugurno precej zmanjšal porabo olja.Škoda da se tega nisi lotil že pozimi zdaj ti nepreostane drugo kot vozit dolivat olje in pozimi to popravit.Če ti kot praviš najbolj kadi v dolino,ko z mašino bremzaš so sigurno tefloni motraš pa vedno pregledat in po potrebi zamenjat vsaj vsisna vodila ventilov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če bi bil to moj motor in bi bil siguren, da ni bil nikoli pregret(včasih je tudi 1X dovolj) bi demontiral obe glavi zamenjal vodila ventilov,pobrusil ventile in zamenjal teflone,ko so glave demontirane vidiš kakšni so cilindri in kot sem že rekel popravil bi samo glavi in s tem bi sugurno precej zmanjšal porabo olja.Škoda da se tega nisi lotil že pozimi zdaj ti nepreostane drugo kot vozit dolivat olje in pozimi to popravit.Če ti kot praviš najbolj kadi v dolino,ko z mašino bremzaš so sigurno tefloni motraš pa vedno pregledat in po potrebi zamenjat vsaj vsisna vodila ventilov.

Pri 60.000 menjani ventili, tefloni, brušeneje glav,...v glavnem vse opisano že narejeno pa je ostalo vse isto. Tako da mi zmanjkuje idej.

Kaj se zgodi če je pregret oz. na kakšen način se pregreje, če pa naj bi imel zaščito pred pregretjem?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Boxer pač troši. Pri oljno zračnem hlajenju in pri zelo velikih batih, kar naše krave imajo je normalna poraba olja toliko kot so napisali v priročnikih. Zanimivo pa je, da ni nikoli nikakršnega "kajenja" iz izpuha. Pri K-jih je bilo to "normalno" pa niso zračno hlajeni.Najbrž je bilo za to sigurno krivo olje v tistih časih. Imel sem dve 65-tki pa sta obe pokadili iz levega izpuha, če sem topli postavil na bočno stojalo, nikoli pa, če sem motor postavil na glavno stojalo.

Tega pri 1150 v treh sezonah nisem nikoli opazil. Je pa zanimivo, da poraba niha. Pri lanski vožnji do Gruzije poraba ni bila omembe vredna (2700km) brez dolivanja. Potem pa počasno "žuljenje" po Gruziji in Armeniji poraba od 2-3dcl/1000km. Na celi poti 9000km sem dolil 1l in se domov vrnil z enakim nivojem kot, kot pred odhodom. Tako, da tu ni panike je šlo pač poleg bencina še 10€ za olje. O :beer1: raje ne govorim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ftp, pri normalni rabi bos boxerja težko pregrel. Nihče nebi prevozil Sahare, če to nebi bilo res.

Moj jih ima ravno 70k pa o odpirabju mašine sploh ne razmišljam, razen, če ne bo kaj fatalnega. Vsaj ne zaradi olja.

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri 60.000 menjani ventili, tefloni, brušeneje glav,...v glavnem vse opisano že narejeno pa je ostalo vse isto. Tako da mi zmanjkuje idej.

Kaj se zgodi če je pregret oz. na kakšen način se pregreje, če pa naj bi imel zaščito pred pregretjem?

Glej,če menjaš ventile in teflone nisi NIČ naredil,če se ne menja VSAJ VSISNIH vodil.Namreč,če ima vsisno vodilo zračnost ti takoj izrabi(nove) teflone že v prvih 10K kil.Če je ta mehanik takrat vsaj preveril zračnost vsisnih vodil in naj bi bila dobra potem ti nepreostane drugega kot menjava batov, cilindra pa je potrebno natančno izmerit tako, da si siguren da so še v toleranci ponavadi,če se mašino pregreje najprej pride do obrabe batov in obročkov ker ti so mehkejši od cilindra.Dones je malo mojstrov,ki bi ti tole uštimal saj je zelo važno izvesti vse meritve kot samega cilindra tako tudi zračnosti obročka v cilindru,ki naj bi bila max. 0,15-0,20 mm in zračnost obročka v vturu bata,ki nesme biti večja o 0,05-0,07 mm saj ta axialna zračnost je vzrok porabe olja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glej,če menjaš ventile in teflone nisi NIČ naredil,če se ne menja VSAJ VSISNIH vodil.Namreč,če ima vsisno vodilo zračnost ti takoj izrabi(nove) teflone že v prvih 10K kil.Če je ta mehanik takrat vsaj preveril zračnost vsisnih vodil in naj bi bila dobra potem ti nepreostane drugega kot menjava batov, cilindra pa je potrebno natančno izmerit tako, da si siguren da so še v toleranci ponavadi,če se mašino pregreje najprej pride do obrabe batov in obročkov ker ti so mehkejši od cilindra.Dones je malo mojstrov,ki bi ti tole uštimal saj je zelo važno izvesti vse meritve kot samega cilindra tako tudi zračnosti obročka v cilindru,ki naj bi bila max. 0,15-0,20 mm in zračnost obročka v vturu bata,ki nesme biti večja o 0,05-0,07 mm saj ta axialna zračnost je vzrok porabe olja.

Glede na to da je enaka poraba že od 0km dvomim (upam) da gre za zgoraj opisano. Vedno sem na servisu (zmeraj pooblaščen servis) kupil še 4 litre olja za domov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!