Jump to content

BMW R 1200 RT in ST 2005


Špilferderber

Recommended Posts

lep pozdrav,

nekaj vprašanj bmw strokovnjakom.

pri hiši je še bmw r1200 rt letnik 2008 (odprema ni da ni) prevoženih 41000km.

do sedaj je bil vedno vožen na uradne servise pri rednih servisih in cene so bile dokaj visoke. Okvirna cena rednega servisa za 40000km je ca.400eur (rečeno da se poleg olja mora menjat še olje v menjalniku v diferencialu, zavorna tekočina, disk ploščice....itd itd). Po pregledu navodil za uporabo (slovenska verzija) ni nikjer napisano kdaj se mora kaj kontroliral in menjat.

Zanima me kaj ste vi menjali pri 40000km.

Je nujno uporabljat original BMW olje? (v priročniku bmw priporoča castrol ;) )

lp

marko

Link to comment
Share on other sites

Meni so na BMW (neuradno) odsvetovali BMW olje (za 1150 ) , ker ga motor baje preveč pije . Svetovali so mi Motul, ki sem ga tudi uporabljal brez problemov, kot ga tudi veliko BMW-jašev. Je pa cena Motul-a in BMW - ali Castrol-a kar tu nekje se mi zdi.

Kam si pa peljal na servis? Valentinčič v Grosuplju je baje ugoden in tudi zelo kvaliteten.

Link to comment
Share on other sites

Motor je od očeta, vozi ga pa k Selmarju v celje in to že od začetka.

Če se ne motim je 1l bmw olja 20eur (bom preveril na računih)

Link to comment
Share on other sites

Motor je od očeta, vozi ga pa k Selmarju v celje in to že od začetka.

Če se ne motim je 1l bmw olja 20eur (bom preveril na računih)

Valentinčič računa 1 l Castrola 13€ in to sintetiko.Sicer pa pri BMW-eju boxerju je 40K servis eden bolj zahtevnih in zato tudi precej drag,med ostalimi izvedenimi deli, ki si jih že navedel je OBVEZNA manjeva mikro jermena za pogon alternatorja.Sem bil priča, ko je v Albaniji kolegu nehalo polnit (crknil jermen) pri 43K kil ker ni naredil 40K servisa !! :headbang: in s takim motorjem šel na tako dolgo pot! O težavah in problemih v Albaniji ti sploh nebi razlagal si lahko sam misliš kako nas je ostalih ca 10 uživalo ???

Link to comment
Share on other sites

Valentinčič računa 1 l Castrola 13€ in to sintetiko.Sicer pa pri BMW-eju boxerju je 40K servis eden bolj zahtevnih in zato tudi precej drag,med ostalimi izvedenimi deli, ki si jih že navedel je OBVEZNA manjeva mikro jermena za pogon alternatorja.Sem bil priča, ko je v Albaniji kolegu nehalo polnit (crknil jermen) pri 43K kil ker ni naredil 40K servisa !! :headbang: in s takim motorjem šel na tako dolgo pot! O težavah in problemih v Albaniji ti sploh nebi razlagal si lahko sam misliš kako nas je ostalih ca 10 uživalo ???

Predvidena menjava jermena za alternator na Rju je na vsakih 60.000 km!

Jermen (dve leti nazaj) je stal slabih 30€, zamenjal sem ga v 15 minutah, res pa ni bil to RT.

Dobro je jermen ob vsakem servisu tudi prekontrolirat, ker ga je lahko potrebno že prej menjat saj mu visoka temperatura motorja škodi (priganjanje oz. vožnja v toplih krajih), ker se hitreje stara.

V priponki so servisni intervali za RT (dokument ni čisto frišen).

lp

R1200RT.pdf

Link to comment
Share on other sites

Meni so na BMW (neuradno) odsvetovali BMW olje (za 1150 ) , ker ga motor baje preveč pije . Svetovali so mi Motul, ki sem ga tudi uporabljal brez problemov, kot ga tudi veliko BMW-jašev. Je pa cena Motul-a in BMW - ali Castrol-a kar tu nekje se mi zdi.

Kateri motul pa se priporoča?

Moj pije popvprečno med 3 in 4 litre na 10kkm BMW-jevega olja.

Link to comment
Share on other sites

Kateri motul pa se priporoča?

Moj pije popvprečno med 3 in 4 litre na 10kkm BMW-jevega olja.

Jaz sem uporabljal Motul 15W50 , ceno imam pa zapisano 10,99 €/l

Ko smo ravno pri oljih še:

Olje za menjalnik-prenos Motul SAE80W90 cena 13,90 €/l

Zavorno olje Motul cena 9,90 €/l

Če koga zanimajo svečke, imam nov komplet za novi tip 1150 - dve svečki na valj

2 x NGK BKR7EKC 7354 - 2,00 x 6,84 = 13,68 € in

2 x NGK DCPR8EKC 7168 - 2,00 x 7,39 = 14,78 €

dam komplet za 15 €

Link to comment
Share on other sites

Jaz sem uporabljal Motul 15W50 , ceno imam pa zapisano 10,99 €/l

Ko smo ravno pri oljih še:

Olje za menjalnik-prenos Motul SAE80W90 cena 13,90 €/l

Zavorno olje Motul cena 9,90 €/l

A je smiselno zamenjat vrsto olja na motorju s preko 100k km, do sedaj uporabljal Castol in BMW olja?

Koliko pa se poraba zmanjša in zakaj?

Link to comment
Share on other sites

Četrto leto zapored vlivam v motor Motul 5100 15W50. Povprečno mi ga pije 1 deci na 1000 km oz 1 liter olja na 10.000 km. Kupim ga 5 litrov tista razlika okoli 4 deci gre pa v kosilnico - tudi tu je fajn zamenjat oz dolit od časa do časa :P

Link to comment
Share on other sites

A je smiselno zamenjat vrsto olja na motorju s preko 100k km, do sedaj uporabljal Castol in BMW olja?

Koliko pa se poraba zmanjša in zakaj?

Poraba se bo zmanjšala samo,če boš dal ceneno in manj kvalitetno olje,če pa boš dal olje boljše z več aditivi za izpiranje ti bo motor začel še bolj trošit olje.Zato je moj nasvet ostani na enakem olju!!Namreč za BMW-eja R-a je normalna poraba do 2 dl na 1K kil.zato bodi zadovoljen z porabo 1 dl in NE Experimentiraj !! :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Tukaj se sigurno motiš Bremzer. Kot prvo, ftp-ju pokuri sedaj 3-4 dcl / 1000 km, kar je precejšnja poraba (čeprav še v tovarniško določenih mejah porabe) in z uporabo Motul-a se bo poraba sigurno zmanjšala in drugič, olje je vsaj tako, če ne bolj kvalitetno kot Castrol (BMW) in ga uporablja zelo veliko BMW-jašev.

1 dcl, porabi Purplu, ki že uporablja Motul.

Link to comment
Share on other sites

Tukaj se sigurno motiš Bremzer. Kot prvo, ftp-ju pokuri sedaj 3-4 dcl / 1000 km, kar je precejšnja poraba (čeprav še v tovarniško določenih mejah porabe) in z uporabo Motul-a se bo poraba sigurno zmanjšala in drugič, olje je vsaj tako, če ne bolj kvalitetno kot Castrol (BMW) in ga uporablja zelo veliko BMW-jašev.

1 dcl, porabi Purplu, ki že uporablja Motul.

Zmiraj zabredemo v težave pri malenkostih.Glej kaj hočem povedat:tudi motula imaš tri kvalitete;mineralno,pol sintetiko in sintetično olje.Vsa ta tri olja se razlikujejo še po Wizkoznostih.

Npr:če bi vozil z sintetiko do 100K kil. in bi nato nalil pol sintetiko,bi bila poraba malo manjša,če pa bi nalil mineralno olje bi bila poraba olja še manjša,namreš to se neopazi pri prvi menjavi olja moraš vsaj 2-3-krat menjat potem se šela da opazit na porabi.Seveda za samo mašino je sigurno bolje, da bi uporabljal vedno dobro drago sintetično olje,ker pa to ni potrebno pri vseh mašinah, zato tudi postoji toliko različnih,znamk,mnenj,vedenj,cen itd.

Ps: nevem,če je res BMW-R na tem svet,da bi porabil SAMO 1dl,na 1K kil.

Link to comment
Share on other sites

Če se lahko oglasim... -moj bivši R65LS je porabil deci, prej manj kot več, na 1000 km. Kolegu isto, pa sva jih imela par let, torej par menjav olja. In, mašine so se kar sukale, ne malo nad štandgas. Mogoče ima res mala kubatura nekaj vloge, litraš bi verjetno več pil.

Boxerji so menda res malo bolj potratni, kar se tiče porabe olja.

Edited by motofrik
Link to comment
Share on other sites

Že od novega porabi pozimi več, poleti manj ampak povprečno med 3 in 4 litre na 10.000km. Doslej sem uporabljal BMW oz. Castrol mineralno olje 20w-50.

Zanima me uporaba polsintetike Motul 15w-50? Kaj bo več ali manj, ali nobene razlike?

Link to comment
Share on other sites

Že od novega porabi pozimi več, poleti manj ampak povprečno med 3 in 4 litre na 10.000km. Doslej sem uporabljal BMW oz. Castrol mineralno olje 20w-50.

Zanima me uporaba polsintetike Motul 15w-50? Kaj bo več ali manj, ali nobene razlike?

Probaj pa boš sam najbolje ugotovil.Veš to je težko vse razlagat saj sam vidiš,da enim troši manj drugim več pri boxerjih je malo problem,če si kupil rabljen motor in je bil parkrat pregret ti NOBENO olje nebo spremenilo porabe!

Ps:to da pozimi porabi več kot poleti je malo skregano z logiko saj če je olje bolj gosto(pri nižjih temperaturah)bi ga moralo manj pokuriti !!

Edited by Bremzer
Link to comment
Share on other sites

Probaj pa boš sam najbolje ugotovil.Veš to je težko vse razlagat saj sam vidiš,da enim troši manj drugim več pri boxerjih je malo problem,če si kupil rabljen motor in je bil parkrat pregret ti NOBENO olje nebo spremenilo porabe!

Ps:to da pozimi porabi več kot poleti je malo skregano z logiko saj če je olje bolj gosto(pri nižjih temperaturah)bi ga moralo manj pokuriti !!

Motor sem kupil nov pred 11-imi leti. Naredil nekaj čez 100k km in poraba je prej omenjena. Pregret? Samo enkrat je prišel na 7 črtico (zadnja dovoljena) in to za malo čaša (par minut).

Skragano z logiko je pač tako da poleti po vročini porabi od 1-2dl na 1000 po mrazu pa preko 5dl na 1000. Tudi preko prelazov (posebej če se na prelazu ustavim pa se motor ohladi) se poraba olja krepko poveča med vožnjo v dolino.

Glede povečanja porabe zaradi boljšega olja (prej opisano) tudi BMW olje in Castol nista karkoli, sta pač mineralna (z vsemi slabimi in dobrimi lastnostmi) in imajo (verjetno) vse novejše aditive za čiščenje,...

...tako da sem malo v dvomih, da ne pridem s porabo še višje. Zato iščem mnenja oz. iskušnje.

Link to comment
Share on other sites

Motor sem kupil nov pred 11-imi leti. Naredil nekaj čez 100k km in poraba je prej omenjena. Pregret? Samo enkrat je prišel na 7 črtico (zadnja dovoljena) in to za malo čaša (par minut).

Skragano z logiko je pač tako da poleti po vročini porabi od 1-2dl na 1000 po mrazu pa preko 5dl na 1000. Tudi preko prelazov (posebej če se na prelazu ustavim pa se motor ohladi) se poraba olja krepko poveča med vožnjo v dolino.

Glede povečanja porabe zaradi boljšega olja (prej opisano) tudi BMW olje in Castol nista karkoli, sta pač mineralna (z vsemi slabimi in dobrimi lastnostmi) in imajo (verjetno) vse novejše aditive za čiščenje,...

...tako da sem malo v dvomih, da ne pridem s porabo še višje. Zato iščem mnenja oz. iskušnje.

Če bi bil to moj motor in bi bil siguren, da ni bil nikoli pregret(včasih je tudi 1X dovolj) bi demontiral obe glavi zamenjal vodila ventilov,pobrusil ventile in zamenjal teflone,ko so glave demontirane vidiš kakšni so cilindri in kot sem že rekel popravil bi samo glavi in s tem bi sugurno precej zmanjšal porabo olja.Škoda da se tega nisi lotil že pozimi zdaj ti nepreostane drugo kot vozit dolivat olje in pozimi to popravit.Če ti kot praviš najbolj kadi v dolino,ko z mašino bremzaš so sigurno tefloni motraš pa vedno pregledat in po potrebi zamenjat vsaj vsisna vodila ventilov.

Link to comment
Share on other sites

Če bi bil to moj motor in bi bil siguren, da ni bil nikoli pregret(včasih je tudi 1X dovolj) bi demontiral obe glavi zamenjal vodila ventilov,pobrusil ventile in zamenjal teflone,ko so glave demontirane vidiš kakšni so cilindri in kot sem že rekel popravil bi samo glavi in s tem bi sugurno precej zmanjšal porabo olja.Škoda da se tega nisi lotil že pozimi zdaj ti nepreostane drugo kot vozit dolivat olje in pozimi to popravit.Če ti kot praviš najbolj kadi v dolino,ko z mašino bremzaš so sigurno tefloni motraš pa vedno pregledat in po potrebi zamenjat vsaj vsisna vodila ventilov.

Pri 60.000 menjani ventili, tefloni, brušeneje glav,...v glavnem vse opisano že narejeno pa je ostalo vse isto. Tako da mi zmanjkuje idej.

Kaj se zgodi če je pregret oz. na kakšen način se pregreje, če pa naj bi imel zaščito pred pregretjem?

Link to comment
Share on other sites

Boxer pač troši. Pri oljno zračnem hlajenju in pri zelo velikih batih, kar naše krave imajo je normalna poraba olja toliko kot so napisali v priročnikih. Zanimivo pa je, da ni nikoli nikakršnega "kajenja" iz izpuha. Pri K-jih je bilo to "normalno" pa niso zračno hlajeni.Najbrž je bilo za to sigurno krivo olje v tistih časih. Imel sem dve 65-tki pa sta obe pokadili iz levega izpuha, če sem topli postavil na bočno stojalo, nikoli pa, če sem motor postavil na glavno stojalo.

Tega pri 1150 v treh sezonah nisem nikoli opazil. Je pa zanimivo, da poraba niha. Pri lanski vožnji do Gruzije poraba ni bila omembe vredna (2700km) brez dolivanja. Potem pa počasno "žuljenje" po Gruziji in Armeniji poraba od 2-3dcl/1000km. Na celi poti 9000km sem dolil 1l in se domov vrnil z enakim nivojem kot, kot pred odhodom. Tako, da tu ni panike je šlo pač poleg bencina še 10€ za olje. O :beer1: raje ne govorim.

Link to comment
Share on other sites

ftp, pri normalni rabi bos boxerja težko pregrel. Nihče nebi prevozil Sahare, če to nebi bilo res.

Moj jih ima ravno 70k pa o odpirabju mašine sploh ne razmišljam, razen, če ne bo kaj fatalnega. Vsaj ne zaradi olja.

Edited by MiNa
Link to comment
Share on other sites

Pri 60.000 menjani ventili, tefloni, brušeneje glav,...v glavnem vse opisano že narejeno pa je ostalo vse isto. Tako da mi zmanjkuje idej.

Kaj se zgodi če je pregret oz. na kakšen način se pregreje, če pa naj bi imel zaščito pred pregretjem?

Glej,če menjaš ventile in teflone nisi NIČ naredil,če se ne menja VSAJ VSISNIH vodil.Namreč,če ima vsisno vodilo zračnost ti takoj izrabi(nove) teflone že v prvih 10K kil.Če je ta mehanik takrat vsaj preveril zračnost vsisnih vodil in naj bi bila dobra potem ti nepreostane drugega kot menjava batov, cilindra pa je potrebno natančno izmerit tako, da si siguren da so še v toleranci ponavadi,če se mašino pregreje najprej pride do obrabe batov in obročkov ker ti so mehkejši od cilindra.Dones je malo mojstrov,ki bi ti tole uštimal saj je zelo važno izvesti vse meritve kot samega cilindra tako tudi zračnosti obročka v cilindru,ki naj bi bila max. 0,15-0,20 mm in zračnost obročka v vturu bata,ki nesme biti večja o 0,05-0,07 mm saj ta axialna zračnost je vzrok porabe olja.

Link to comment
Share on other sites

Glej,če menjaš ventile in teflone nisi NIČ naredil,če se ne menja VSAJ VSISNIH vodil.Namreč,če ima vsisno vodilo zračnost ti takoj izrabi(nove) teflone že v prvih 10K kil.Če je ta mehanik takrat vsaj preveril zračnost vsisnih vodil in naj bi bila dobra potem ti nepreostane drugega kot menjava batov, cilindra pa je potrebno natančno izmerit tako, da si siguren da so še v toleranci ponavadi,če se mašino pregreje najprej pride do obrabe batov in obročkov ker ti so mehkejši od cilindra.Dones je malo mojstrov,ki bi ti tole uštimal saj je zelo važno izvesti vse meritve kot samega cilindra tako tudi zračnosti obročka v cilindru,ki naj bi bila max. 0,15-0,20 mm in zračnost obročka v vturu bata,ki nesme biti večja o 0,05-0,07 mm saj ta axialna zračnost je vzrok porabe olja.

Glede na to da je enaka poraba že od 0km dvomim (upam) da gre za zgoraj opisano. Vedno sem na servisu (zmeraj pooblaščen servis) kupil še 4 litre olja za domov.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




  • Similar Content

    • solorider
      By solorider
      Da se ne bomo motili ali gre za stari ali novi model! Lahko pa tudi iz stare teme prestavimo del debate v to temo!


    • bambi
      By bambi
      Naslednje leto pride obnovljen model BMW R1150 GS (2004)
    • Špilferderber
      By Špilferderber
      malce prehitevam po sredini..

      "...the R1200GS Adventure will be released in early 2006... Obviously Mr.BMW was reluctant to part with too many details, but he says he's received pictures of the 12ADV from BMW and he says he personally likes it a lot (big surprise)... It will have a similar lattice type frame to the 1200HP2 running through/into the body panels, a reworked more robust swing arm, a bloody huge +/-35 liter tank that does away with the clip on side panels of the 1200GS, a reworked engine of course, a re-worked rear rack/handle and interestingly the hard luggage will be aluminium and made by Touratech... Apparently BMW have realised that Touratech make shed loads of money doing aftermarket parts for BMW and it makes sense to get them to do OEM luggage for a BMW bike rather than compete with them...

      Anyway, that's mostly the gist of what we discussed and since it was pretty much straight from the horses mouth I'd be surprised if it's too far from the truth..."

      http://forum.gs-forum.de/viewtopic.php?p=11714
    • zoranv12
      By zoranv12
      Vsem skupaj lep pozdrav. Vidim, da ni nobene teme o vodno hlajenem RT-ju (alias ropotulja). Zanimivo. Vsi lastniki so ali prestari, preveč resni, upokojeni, ...ali imajo toliko problemov, da nimajo časa. Vsaj kufre ima velike, tako da lahko zraven pelješ marsikateri rezervni del in orodje   
      Nekaj mojih skromnih komentarjev oziroma kritik glede motorja:
      1. Menjalnik je res eno šajse (navkljub quick shift pro gor in dol, ki je uporaben recimo navzgor od 2. prestave dalje, navzdol pa tja do tretje, potem pa pazi, da ga ne raznese ...) - klunk, klunk, kot stari zetor na sekvenčni menjalnik. Tako to izgleda, ko presedeš s kawasakija GTR1400 nazaj na BMW.
      2. Prva prestava absolutno spet predolga, tako kot pri prejšnji generaciji, ... zakaaaaaj BMW? GS ima drugačno prestavno razmerje. Takšno uporabno.
      3. Pod 3600 obratov je prava ropotulja, še huje pri pospeševanje pod cca 2K obratov. Razumem, dvovaljnik. Boxer.
      4. Gretje sedeža: sedež se prej zagreje od tople riti, kot preko grelca. Ročice pa noro grejejo, o ja. Svaka čast.
      5. Radio: WTF? BT se ne poveže s telefonom, samo s čelado. In deluje kot vez med čeladama. In z enim prstom izbiraš glasbo za oba, če se sopotnica pridruži in imata enak okus. Navigacija dela preko istega sistema. Mentalno omejen sistem do konca. Če uporabljaš telefon za navigacijo, je najbolje, da tudi streamaš glasbo s telefona naravnost v čelado. Sistem je praktično neumen (namesto pameten).
      6. Zadnji kovček je priključen na vtičnico pod zadnjim sedežem, tako se ga ne da zlahka odstraniti; Kovček nima ročke, tako je način prenašanja podoben zaboju za drva. Ima pa centralno zaklepanje in lučko in tepih, zaradi katerega čelada ne gre pokončno noter in dva amortizerčka, ki ga odpreta sama, za zapret pa rabiš 2 roki !!! (2 roki, ki sta po navadi ravno ob zapiranju polni). Ful je hud. Sem ga kupil posebej! jurja stane. Prejšnji model paše in stane 60% manj in ima ročko za prenašanje in odpne se tako kot bi se naj vsak kovček odpel.
      7. Ziher je še kaj, pa se ne spomnim zdaj vsega.
      8 Je ja, zadnji sedež se odvije z dvema vijakoma, ki vedno padeta nekam u božjo mat... pod motor in šlataš in šlataš po tleh, ... fak! Pazi, kam parkiraš, ko se spraviš šlatat po tleh.  
      9. ...in nikamor ne moreš porinit nič koristnega, vse luknje so premajhne, zaradi alarma, radia, ...elektronike v neskončno.
      10. ...in sprednja predala, WTF? Kdo pri bogu uporablja telefone, ki pašejo tja noter?
      10.1 ...BMW Motorrad Navigation se ne da zaklenit in ga moraš vsako krat odstranit, ko greš na drink ali v senčko na požirek izvirske vode iz potočka. Dobi se aftermarket rešitev. Vsaj to. in stane samo   300€. In višina snopa luči se nastavlja spredja, na kolenih, ... no comment. Nuša Derenda style.
      ZAKLJUČEK: Motor ima karakter O ja!!!  Zato ga ne bi menjal za nič na svetu v tem trenutku. Faking krejzi. komaj čakam na ju3, ko gre po nove Metzellerke, ki jih bom skuril do roba, da se bo kadilo in ko jih bom prehitro prekuril, bom dal gor spet nove in mi bo čisto vseeno, kolk' kilometrov so držale. Don't give a shit.
      EPILOG: Prvih 10 točk drži kot pribito! Ampak who cares! Glavne prednosti pred ostalimi se lahko opišejo samo ko ga daš med kolena In to je neopisljivo ...
      Kaj pa design? Hud do konca!!! Faking hud.
      My 2 cents. Udri narode.
        

    • jama1100
      By jama1100
      Kupil sem leto starBMW 1200 C zanimajo me izkušnje tako dobre kot slabe lastnikov tega lepotca

Motosvet Chat

Motosvet Chat

    You don't have permission to chat.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!