Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
maurina

MOTO oprema - kakšna, kje kupovati...

Recommended Posts

sesir
pred 45 minutami, Raavi pravi:

Ja mam od alpinestara usnjen kombinezon perforiran, stretch podloga. Odvisno je ker motor voziš, kuk zraka v tebe piha. Ja mam vstroma, tk da ni neki vetra direktno v prsa (kupil samo zaradi boljše zaščite pri drsanju, ker sm bil letos prvič na motorju). Kar se tiče pa odvajanja toplote itd. Dok se voziš, je dober, ko pa gres počasi se skuhaš. Mraz pa tudi prebija čez, rešitev nek pulover izpod pa je boljše. Bom pa kmalu šel na tekstil. Aja pa ko te toča dobi, čez stretch podlogo boli, pa moker si izpod :)

Dejansko ne mores met samo kombinezona....rabis pac se tekstil jakno in kak konkreten windstoper za pod sedez,ce te na kaki furi dobi mraz.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 2 urami, sesir pravi:

Dejansko ne mores met samo kombinezona....rabis pac se tekstil jakno in kak konkreten windstoper za pod sedez,ce te na kaki furi dobi mraz.....

po mojih iskušnjah. 

Klasičen leder kombinezon od 15-25 je cona udobja, s tem da od 20 navzdol gre vidnstopper zraven.

čez 25-30 se zdrži, če so zračniki komot, nad 30 je že mal muka in odpenjanje.

pod 15 dežko, tja do 10C gre.

pod 10C tekstil z winter podlogo+ ko pade 5 in navzdol ali brezrokavnik ali nekaj močnega iz smučarske bunde.

Tak da moj range je od -5 (tja 2-3 ure) do 40C, ko mečem že vse dol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mič_15

@Zivnorc ni problem dež, mraz al pa vročina (čeprav so bili dnevi ko je bilo bolje pivo spiti)... sam če bo pa sopotnici neudobno bo pa tudi meni na prevečih postankih neudobno :naughty: 

Edited by Mič_15

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peon

Iščem svetlejšo tekstilno jakno za 4 letne čase. Mora imeti čim boljše zračenje, level 2 zaščito, ne rabim pa vodoodporno, ker se dežja probam izogibat. Kar sem probal je funkcionalno najbolj ustrezna Revit Sand 3, ampak mi svetla verzija res ni všeč in se v nobeni barvi ne ujema z motorjem( Tracer 900). Bolj so mi všeč tudi bolj športne verzije tipa Dainese Carve master 2, ampak bi raje imel boljše zračenje kot goretex.

Je že kdo našel kaj podobnega in da imajo kje blizu na zalogi za pomerit? Ker na internetu je ogromno raznoraznih modelov, ki pa jih v Sloveniji noben ne uvaža (ali pa samo nimajo spletnih strani).

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARE 65

Iščeš svetlejšo, pa ti svetla ni všeč ??

Jaz imam modro Revit sand 3 in moram rečt, da je meni jakna top. Udobna, poleti zračna (odpreš zračnike ).

Probaš pa lahko v TC motoshopu, se zdilaš za popust in kupiš :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
GucciSLO
pred 9 urami, Peon pravi:

Iščem svetlejšo tekstilno jakno za 4 letne čase. Mora imeti čim boljše zračenje, level 2 zaščito, ne rabim pa vodoodporno, ker se dežja probam izogibat. Kar sem probal je funkcionalno najbolj ustrezna Revit Sand 3, ampak mi svetla verzija res ni všeč in se v nobeni barvi ne ujema z motorjem( Tracer 900). Bolj so mi všeč tudi bolj športne verzije tipa Dainese Carve master 2, ampak bi raje imel boljše zračenje kot goretex.

Je že kdo našel kaj podobnega in da imajo kje blizu na zalogi za pomerit? Ker na internetu je ogromno raznoraznih modelov, ki pa jih v Sloveniji noben ne uvaža (ali pa samo nimajo spletnih strani).

Zamenjaj motor, he he

Tudi jaz imam Sand 3 k Tracerju 900. Vse moje je modro, od motorja do jakne in čelade. Se pač držim načela, da so stvari lahko katerekoli barve, dokler so modre 😁

Kar se pa tiče jakne je pa top. 
Včeraj 6 ur na motorju brez problemov. Poleti v najhujši vročini enako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
raza
Ob 23. 2. 2020 ob 9:44, Peon pravi:

Iščem svetlejšo tekstilno jakno za 4 letne čase. Mora imeti čim boljše zračenje, level 2 zaščito, ne rabim pa vodoodporno, ker se dežja probam izogibat. Kar sem probal je funkcionalno najbolj ustrezna Revit Sand 3, ampak mi svetla verzija res ni všeč in se v nobeni barvi ne ujema z motorjem( Tracer 900). Bolj so mi všeč tudi bolj športne verzije tipa Dainese Carve master 2, ampak bi raje imel boljše zračenje kot goretex.

Je že kdo našel kaj podobnega in da imajo kje blizu na zalogi za pomerit? Ker na internetu je ogromno raznoraznih modelov, ki pa jih v Sloveniji noben ne uvaža (ali pa samo nimajo spletnih strani).

Modeca v BS centru.

https://www.modeka.es/es/

Z ženo sva kombinirala. Jakne od Revita in hlače od Modece, ker hlače od Revita nama nekako ne sedejo. Ščitniki niso glih na mestu kjer bi morali biti, pa tudi dolžina ne štima. Modeca ima rešeno bolje saj se ščitniki dajo po višini nekoliko prilagodit.

Obvezno pa 3 slojno, čeprav dežni sloj uporabljava samo za na daljše poti kot rezervo ali za dneve, ko je zjutraj termo preveč za tisto urico jutranjega hladu. Ko pa jo pospraviš je pa ni praktično nič v kovčku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peon

Sem probal Clover Dakar in eno podobno v BS centru in mi je precej bolj všeč kot Sand 3. Imajo pa Clover jakne enako težavo, kot ta, ki jo imam sedaj. Ovratnika se ne da fiksirati v odprti poziciji in potem opleta. Malo sem razmišljal, da bi verjetno to lahko rešil, če bi nalepil ježka ali pa kak magnet.

Mogoče še ni primeren čas za nakup saj trgovine niso še najbolje založene in pri veliko modelih ni pravih velikosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kugelschreiber
18 minutes ago, Peon said:

ježka ali pa kak magnet.

:hmm: Malo pazi kam in kako sivas jezke.  Velcro ni fajn nikjer, kjer lahko pride v stik s celado. Meni vcasih ta na ovratniku, prime oblazinjenje od pascka. Za znoret. Oziroma, za ustavit in resevat zaplet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinDiin

Odpenjat jakno se fajn slis, k je vroce, do prvic, ko se ti kaksna osa al pa srsen usidra notr. 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 13 urami, DinDiin pravi:

Odpenjat jakno se fajn slis, k je vroce, do prvic, ko se ti kaksna osa al pa srsen usidra notr. 😂

jbg, čari motorizma, ampak pri 35C in več se ti jebe če te kaj popika, važno da ne padeš dol od vročine. V končni fazi smo se (in se) ko je prehudo vozili celo v kavbojkah in kratkih rokavih. Popikan pa sem že bil..ulalala, najhuje je ko te v čeladi začne kaka osa nabijat in ne moreš kar ustavit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 10 minutami, motozajebant pravi:

Vprašanje, 

model Modeka Ventura GT, piše da je 100% vodotesna... hm, je to kdo sprobal dejansko v dežju brez dežjaka? 

https://www.bscenter.si/default.asp?mid=sl&pid=modul_it&wid=6408&detailid=106382 

 

zdrži že, problem je ko maš dodatnih 10kg mokrih (napitih z vodo) cunj na sebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant
pred 3 minutami, DAMI34 pravi:

zdrži že, problem je ko maš dodatnih 10kg mokrih cunj na sebi.

nisem seznanjen s tem... kupil sem namreč rabljeno. (cca 15-20 ur rabljeno :) ).... in ima tri podloge... zgoraj berem, da naj bi imela dežno podlogo... hm, which one?  Do sedaj imel leder in mi je tole bolj tuje.... ti kaj veš? 

 

Edited by motozajebant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bg
pred 4 minutami, motozajebant pravi:

nisem seznanjen s tem... kupil sem namreč rabljeno. (cca 15-20 ur rabljeno :) ).... in ima tri podloge... zgoraj berem, da naj bi imela dežno podlogo... hm, which one?  Do sedaj imel leder in mi je tole bolj tuje.... ti kaj veš? 

 

Katera točno je tista za dež ti težko rečem brez slike, deluje pa večina tekstilnih jaken na podoben princip, s temi raznoraznimi sloji. Kolikor vidim, tako čisto na prvo žogo, ima tvoja jakna eno podlogo ki je termalna, se pravi za krizne čase, in eno podlogo ki je vodoodporna oz. vodotesna, odporna proti vetru in diha (sympatex Z liner membrana). Za več info probaj mogoče dobit kak katalog te jakne, oz. user manual varjanto..? :) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant
pred 37 minutami, Bg pravi:

Katera točno je tista za dež ti težko rečem brez slike, deluje pa večina tekstilnih jaken na podoben princip, s temi raznoraznimi sloji. Kolikor vidim, tako čisto na prvo žogo, ima tvoja jakna eno podlogo ki je termalna, se pravi za krizne čase, in eno podlogo ki je vodoodporna oz. vodotesna, odporna proti vetru in diha (sympatex Z liner membrana). Za več info probaj mogoče dobit kak katalog te jakne, oz. user manual varjanto..? :) 

 

 

 

Slikam in postam....sam da se dež umiri, da v miru do avta pridem :) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 48 minutami, motozajebant pravi:

nisem seznanjen s tem... kupil sem namreč rabljeno. (cca 15-20 ur rabljeno :) ).... in ima tri podloge... zgoraj berem, da naj bi imela dežno podlogo... hm, which one?  Do sedaj imel leder in mi je tole bolj tuje.... ti kaj veš? 

 

imam 3 slojno modeko, zunanja plast zadrži nekaj časa, nato se napije, potem je dežna zaščita, ki preprečuje vdor vodi in nato še termo. Sama dežna zaščita ni pod nekim hudim pritiskom in komot zdrži, ma pa svoje probleme, oziroma jih ti imaš ker:

Za zimo kul, za poletje in vročino khmm.. v dežni zaščiti se kuhaš, stalno stavit ven pa not po potrebi, mam raje dežkota na ledru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus
pred eno uro, motozajebant pravi:

Vprašanje, 

model Modeka Ventura GT, piše da je 100% vodotesna... hm, je to kdo sprobal dejansko v dežju brez dežjaka? 

 

Obleč in pod tuš... boš hitr vidu kako in kaj :P

Ali pa, danes ko je dež, se obleci in pejt nekajkrat po ulici gor pa dol .. po možnosti z čelado, v škornjih (da ne boš slučajno kordure zatlaču v škornje- imej jih preko škornjev) ;) 

Načeloma je nepremočljiva druga plast ... zgornja plast se običajno namoči ampak druga plast naj bi vse zadržala. Tretja plast je običajno za mrzle dni.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tedybear
pred 49 minutami, maus pravi:

 

Načeloma je nepremočljiva druga plast ... zgornja plast se običajno namoči ampak druga plast naj bi vse zadržala. 

Sicer prakticiram dezjaka.....ampak...kadar ga nisem, sem bil moker že zato, ker je teklo od čelade navzdol po hrbtu in do riti. Pa ni bilo vazno...eno, dvo ali tro slojni goretex, simpatex.....gumitex....😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus
Pravkar, Tedybear pravi:

Sicer prakticiram dezjaka.....ampak...kadar ga nisem, sem bil moker že zato, ker je teklo od čelade navzdol po hrbtu in do riti. Pa ni bilo vazno...eno, dvo ali tro slojni goretex, simpatex.....gumitex....😁

ok .. tudi v dežjaku pride pod čelado za hrbet kakšna kapla :P .... razen, če ima dežjak kapuco...

za dolga potovanja je dobro vseeno imeti s sabo dežjaka ... za dvodnevno furo se pa komot preživi v korduri .... ;) 

majkumu, pa nismo iz šećera :jezik: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

Kakor je meni znano, je edina garancija da "dihta" goretex (pa še ta ni večen) . Vse ostale "100% vodotesne zadeve" , tesnijo ali pa tudi ne.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nja

Če je oseba pred tabo to zadevco oprala nepravilno potem ni garancije, da bo res zadržalo dež....Verjetno bi impregnacijski sprej lahko tudi pomagal obnoviti zaščito (te športne trgovine jih imajo). 

Dežnih zadev (pajacev, dežnih jaken..." jaz ne perem, sploh nikoli. Če je treba sperem z mlačnim tušem (ne preko 30 stopinj) in zunaj prezračim. to pa je to.

Kar se pa tiče teh vodotesnih, vododbojnih, GTX jaken...če je res potrebno operem na 30 in to z ultradragim detergentom,ki je temu namenjen "wash and repell" v Intersportu, Iglu....

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant
pred 15 minutami, Nja pravi:

Če je oseba pred tabo to zadevco oprala nepravilno potem ni garancije, da bo res zadržalo dež....Verjetno bi impregnacijski sprej lahko tudi pomagal obnoviti zaščito (te športne trgovine jih imajo). 

Dežnih zadev (pajacev, dežnih jaken..." jaz ne perem, sploh nikoli. Če je treba sperem z mlačnim tušem (ne preko 30 stopinj) in zunaj prezračim. to pa je to.

Kar se pa tiče teh vodotesnih, vododbojnih, GTX jaken...če je res potrebno operem na 30 in to z ultradragim detergentom,ki je temu namenjen "wash and repell" v Intersportu, Iglu....

 

 

 

nevem a je odgovor namenjen meni... torej, oseba pred mano je to obleko nosila samo za čas izpita in nikoli več... cote so nove... 

Pa saj mi ni panike z dežjakom se ukvarjat in ga defintivno bom kupil, samo firbcalo me je če je res vodotesno in katera notranja "podlaga" je za dež.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus
Pravkar, motozajebant pravi:

nevem a je odgovor namenjen meni... torej, oseba pred mano je to obleko nosila samo za čas izpita in nikoli več... cote so nove... 

Pa saj mi ni panike z dežjakom se ukvarjat in ga defintivno bom kupil, samo firbcalo me je če je res vodotesno in katera notranja "podlaga" je za dež.... 

pejt do BS-a, pa povej, da mene poznaš in da si kupil rabljeno oblačilo, katero je bilo verjetno kupljeno pri njih in si želiš malo komuniciranja z njimi in oralnega sporazumevanja o lastnostih prečudovitega motorostičnega oblačila ... ajnfok :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • gtgs
      20. dan     San Rafael - San Jose de Jachal   Zjutraj naju je pred vrati čakal zajtrk, pa tudi čuvaj. Naj ima vsaj on nekaj od turizma, je mrmral M., ko je delil hrano. Sledilo je obredno čiščenje čevljev, zapenjanje podlogice, božanje gume, nato pa odhod.               V San Rafaelu in okolici so vinske kleti, tovarne za predelavo mesa in mleka. V okolici so vinogradi in sadovnjaki. Razvija se tudi turizem. Center je urejen, ob glavni cesti je drevored. Dlje od centra, dlje od vsega ...                                                   Vožnja je dolgočasno ravninska, do Mendoze je še 100 km. Razen pred policijskimi postajami se ne ustavljava, pa še to gre hitro. Na teh kontrolah nama še niti enkrat ni bilo treba pokazati dokumentov. Argentinska vozila pa vztrajno kontrolirajo.                             Pred Mendozo se promet zgosti, zato greva mimo centra, kjer ni zastojev. Mesto Mendoza ima približno 120.000 prebivalcev. Regija Mendoza je največje vinorodno področje v Južni Ameriki in peto na svetu. Tu pridelajo dve tretjini vsega vina v državi. Rastišča so v vznožju Andov na nadmorski višini od 600 do 1000 metrov. Najpomembnejše sorte so malbec, cabernet sauvignon, tempranillo in chardonnay. Zaradi pomanjkanja časa seveda ne bova obiskala nobene vinske kleti. Žal. V začetku marca prirejajo tudi vinski festival Fiesta Nacional de la Vendimia. In M. ve, da so zasadili poskusni vinograd tudi na višini 5000 m, ker je tam intenzivna svetloba … Poskusno! V Mendozi in v okolici so snemali znani film Sedem let v Tibetu; palačo Dalajlame so takrat zgradili kar v opuščenem skladišču česna …  Pred Mendozo je barakarsko naselje iz desk in najlona, potem so skromne hiške v prahu, potem montažna naselja … potem pa višji nivo. Najbolj žalostnih prizorov nisem vključila v prikaz.  V regiji so tudi nahajališča nafte in urana.           Samo nujne minute na bencinski črpalki in naprej. Puščavsko je in vroče, temperatura se je dvignila na 36 stopinj. Nisva navajena vročine; zadnji teden naju je več ali manj zeblo … in prepihovalo.                                     Postanek za kosilo je bil kratek. V takih restavracijah, ki se že rušijo same vase, je dobra in relativno poceni hrana. Fotografiranje bi bilo nevljudno. Par šoferjev in dva motorista … nič alkohola, voda in kava (instant varianta). Za prebavo je sledilo nekaj kilometrov makadama (delo na cesti), na srečo pa tudi tovornjak z vodo, ki je blagodejno ublažila sicer neznosni prah.                                     Po temperaturah blizu 40 stopinj je drevored kot oaza sredi puščave. In še oči si oddahnejo ob zelenju. A kmalu je spet delo na cesti in prah je neizbežen.                                             Končno se pokažejo hribi. Po puščavskem, praznem in vročem ravninskem predelu jih je zelo lepo videti. Industrijska cona in avtodrom sta delovala prazno (in vroče). Začela se je pokrajina kaktusov.                             M. je rekel, naj ne pretiravam, saj bom kaktusov še sita …                                             Pristala sva v hotelu z zaprtim dvoriščem in visoko ograjo, ohladila sva se in na hitro odšla na lov za večerjo.       Uspelo mi je, da sem ga zvlekla v lokalno trgovino, kjer sem uspela kupiti vse lame, kar so jih imeli in še nekaj malenkosti za darila … česa drugega motor ne bi prenesel. M. je iskal argentinske baretke, a jih niso imeli, klobuki niso bili originalni … da bi vozil pončo je pa že preveč. Čudil se je vinotoču in cerkvi, seveda zaradi različnih razlogov. In vrsti pred bankomatom … samo Slovenci so tako pametni, da uvozijo strokovnjaka za banke iz Argentine ... Potem je zmagala lakota. Pri večerji se nama je pridružil lepo vzgojen pes.                 In ker za muzeje ni časa, sva izbrala lokal v stilu. Lastnik se je hvalil, da ima na stenah imena vseh držav. Ko je izvedel, od kod sva, je priznal, da Slovenije nima. Pa sva ga potolažila, da sva vseeno zadovoljna, saj ima Jugoslavijo, tam sva bila rojena …                     21. dan     San Jose de Jachal - Santa Maria     Jutranji pogled na bazen; velikost je odvisna od perspektive. Po zajtrku na prostem M. čisti čelado in istočasno študira žar tehniko. Časa je vedno premalo … Odhod.                         Občasni nanosi materiala čez cesto dajejo slutiti, da bo dan pester. Tudi vreme se spreminja.             Nekateri odseki ceste so nadpovprečno urejeni. To je zaskrbljujoče. Le zakaj je taka omejitev hitrosti? Kaj bo čez par kilometrov?! Prelepo je, da bi trajalo.                   Začnejo se prvi opomini. Na srečo je blato že posušeno. Kamenje, pesek, blato, mivka … vse to je voda prinesla na cesto in čez. Moralo je biti strašljivo. Na posameznih odsekih še vedno odstranjujejo naplavljeni material. Ponekod je še voda, a zaenkrat še ni kritično. Ko je kritično, se ne fotografira, še dihati se skoraj ne sme, da ne bi šlo kaj narobe.                                         Z vzponom se vse obarva rdeče. Punto Alto je na višini 2020 m. Škoda, da ni lepše vreme. M. bo godrnjal, da so vse fotografije motne. Krivo je ozračje, jaz nimam nič pri tem.                         Hribi so v oblakih. Pokrajina je prazna. Kdo ve, od kod se je vzel ta jezdec?!       Izprosila sem si minuto za kaktuse. Mogoče je ustavil tudi zato, ker mu je bil prometni znak tako všeč. A lepe ovinke je z leve že spremljala nevihta.                                                     Potem ni bilo več rdečih kamnin in ovinkov. Samo še ravnina. Chilecito je bil prazen in komaj sva našla lokal v strogem centru nasproti parka. Gneče pa res ni bilo.                       Nasprotja so v Argentini zelo vsakdanja stvar. Presenečen si lahko v pozitivno ali v negativno stran; možnosti so izenačene. Skozi prazno mesto sva šla naprej. Občutek je nenavaden - kot bi bilo nekaj narobe.                                         In spet po praznini …                                   Pokazali so se hribi, v ozadju je divjala nevihta in svetloba je bila neverjetna. Čarobno!                             Do Santa Marie je še 187 km. Verjetno bodo mokri. Nadmorska višina je še vedno okoli 2000 m, zmrazilo se je in padlo je par kapelj dežja. M. teorija pravi, da je treba hitreje, da ubežiš nevihti. A kaj, ko na sicer prazni in lepi ovinkasti cesti, nikoli ne veš, katera žival je za ali pred ovinkom.                                         In potem se cesta spet zravna … in potem spet ovinki … in potem še voda in blato … in kakšna koza vmes … Dva osla pa še vedno na motorju.                                 Ko je bilo najslabše, ni nihče fotografiral … Prikaži se že enkrat Santa Maria!                 Po mraku sva uspela v centru mesta dobiti garažo in sobo. V hotelu je bilo pestro. Sprehod po mestu sva zaradi nevarnih okoliščin zaključila ekspresno hitro. V hotelski restavraciji sva naročila večerjo. Bilo je malce čudno, saj  sva bila edina gosta, a lakote to ne briga. Potem pa ni imel kdo fotografirati.         Vso noč so lajali psi. Spala sva na obroke.         22. dan     Santa Maria - San Salvador     Po napol prespani noči sledi jutranja rutina, zajtrk in pospravljanje. Pogled iz sobe pokaže drugo stran ulice. M. raziskuje inovativne inštalacijske rešitve in odkimava. Toliko nasprotujočih si podob, kot jih ponujajo manjša argentinska mesta, njihove ulice in hoteli, bi kje drugje težko našli. Pogled z balkona na drugi strani stopnišča se odpira na gradbišče. Predmeti v recepciji med sabo tekmujejo za pozornost. Šefica tudi. (Bilo bi neprimerno, če bi povedala, da si je sinoči v recepciji sušila lase, zjutraj pa urejala nohte …) Garaža je v drugi stavbi na koncu ulice. Ko odhajava, delavci na gradbišču delajo, M. pa komentira, da s stroji res ne pretiravajo. Večino dela morajo opraviti ročno.                                           Jutranji makadam, pritlična šola (kot povsod), pobeljena katoliška cerkev in most čez reko Santa Maria; to so podobe vsakdanjega življenja. Na glavni cesti je spet asfalt. Samo posamezne hiše izstopajo z urejenostjo in ograjami. Za temi ograjami je verjetno bistveno drugače kot pri večini …                                     Santa Maria je mesto na nadmorski višini 1800 m. Leži na obrežju istoimenske reke, kjer so tudi predkolumbijske ruševine. Tu je bilo eno glavnih naselij Indijancev Diaguita iz plemena Yocavils. V naselju Amaicha del Valle je Muzej Pachamama. Pachamama je njihovo božanstvo, ki pomeni zemljo ali mater. S prihodom Špancev in s spreobračanjem v  krščanstvo je to božanstvo začela nadomeščati Devica Marija. Ponekod na severozahodu Argentine pa meseca avgusta še vedno izvajajo Pachamama rituale. Ni časa za oglede, ni časa za muzej … greva proti San Salvadorju.                     S ceste je videti koruzo, trte, tobak, kaktuse, cvetoče grme, pa tudi veliko nanosov kamenja, peska, blata. Posamezne večje in manjše vinske kleti so urejene v različnih stilih in vabijo obiskovalce. Turistov na vinski cesti žal ni videti prav veliko. Izmenjujejo se prizori reklam in revščine. Tudi vreme je kislo, rahlo prši. Ob vsem tem ne sme manjkati policijska kontrola - na obeh voznih pasovih - in po naselju Cafayate še ena, resno organizirana. Potem pa spet praznina.                                                     Quebrada de Cafayate, imenovana tudi Quebrada de las Conchas je naravni rezervat. Ta spektakularna soteska je področje slikovitih tvorb v prevladujočih rdečih barvnih tonih. Skozi sotesko teče reka Las Conchas. Turisti se lahko sprehajajo med kamninami in se vzpenjajo po stenah. Sedimentne kamnine so ponekod v plasteh tudi različnih barvnih odtenkov. Nekateri to sotesko primerjajo z Grand Canyonom in pokrajinami Utaha. Ne morem primerjati, ker tam še nisem bila. Med nenavadnimi tvorbami izstopajo t.i. Obelisk, Hudičevo grlo in Amfiteater, kjer je baje včasih možno prisostvovati obredom na čast Pachamame (verjetno bolj v turistične kot pa religiozne namene?!). Tu so odkriti številni fosilni ostanki - fosilne žabe, sledovi dinozavrov, fosilne ribe … pred približno petnajstimi milijoni let naj bi bilo tukaj morje.  Tudi midva - dva živa fosila - sva se ustavila za (hiter) ogled.                           Potem ne veš več, kaj bi gledal. M. pravi, da je itak najlepše gledati z motorja. To je njegova perspektiva ...                                                                     Začelo je deževati. Poskusila sva ubežati dežju. Še dobro, da sva mimo rdečega peska in blata. M. je presenetil s postankom za kosilo. Če bo dež, bo pač dež, vsaj lačna ne bova.  (Logično.) Potem je peš naredil obvoz do vhoda.                             Prostor in hrana sta stvar okusa. (Sama sem ostala lačna. Če v Argentini naročiš dobro zapečeno meso, imaš dve možnosti. V boljših restavracijah ti bodo povedali, da oni tega ne delajo. V navadnih ti bodo rekli, da ni problema, seveda, dobil pa boš … recimo temu rožnato, čeprav je bilo krvavo!)                                                                             Mesto Salta je po velikosti sedmo mesto v Argentini. Ima približno 620.000 prebivalcev. Leži 1150 m nad morjem, v vznožju gorovja Andi. Iz mesta na hrib San Bernardo se lahko pride tudi z žičnico. Hrib je priljubljena turistična razgledna točka. (Seveda nisva imela časa …) Tu je bila tudi etapa na progi relija Dakar; leta 2016 se je začel 2. januarja v Buenos Airesu in potekal skozi Argentino in Bolivijo. Tudi dve leti pred tem je že potekal tukaj. Salto sva videla samo od daleč. Šla sva v manjše mesto San Salvador.                               Dobila sva slab, a poceni hotel z dobro garažo. Nisva izbirala, ker je bila že tema. V recepciji je bila starejša gospa, ki je rekla, da ima sobe, a morava zjutraj ob 7. uri že ven, ker imajo praznik in potem ne bo čistilk. Mislila sem, da mogoče slabo razumem, pa sem prosila, če lahko ponovi in se ji opravičevala, ker znam slabo špansko. Rekla je, da ni problema, ona pa ne zna portugalsko. Mislila je, da sem iz Brazilije. Potem sva se nasmejali in se dogovorili za odhod ob 8. uri.     Hitro sva šla ven, a ni bilo nič odprto, razen trgovine z motorji …in pekarne. Bolje kot nič. Pa še nov sistem sva spoznala - plačaš šefu pri blagajni, da ti listek, da si plačal, in stojiš v vrsti.  M. je rekel, da bi še stal v vrsti. Prodajalka je bila zelo lepa … Pa ni bilo nevarnosti. Mudilo se je in strah ga je bilo po temi do hotela. Seveda tega ni priznal. Zaradi slabo osvetljenih ulic se nisva počutila najbolj varno. Le trgovina z motorji je bila dobro osvetljena.         Jutri greva v Čile!   (konec 3. dela)                
    • raza
      Čekiraj TPS senzor.
    • MilanMS
      Sem uredil, hvala za pomoč...  
    • Quest
      Še tole maznem. Diši za znoret.  
    • XL varadero
      Ja menjaval letos pred 1500 km svečke, filter... in sem tudi pomislil če bi bil tukaj vzrok, vendar se mi je zgoraj omenjeno dogajalo že pred menjavo, saj sem mislil da bo z menjavo filtra, svečk tudi to izginilo, žal ni bil to vzrok. 🥴🤔☹️
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!