Skoči na vsebino

PRENOSI MOČI PREKO...


XDR

Priporočene objave

No,sej lih to me je begalo...

Torej je motorin s prečno vpetim motorjem dost lažje predelat na verigo kot tistga z vzdolžno vpetim motorjem. Drži?

Da. Sploh, ker pri BMWju kardan nosi zadnje kolo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanima pa me kolko km si že nardil s svojim BMW-jem, da veš, da ti kardan drži 100.000 km.

Narobe si me razumel. Podatek o 100.000 km je za jermen na H-D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri K100 je drugače, tam ima kardan samo en zglob in ne dva kot novejši BMW, pa še kot, preko katerega zglob prenaša vrtilni moment je manjši.

Symru:

Ni problem izstopna gred motorja, saj ima tudi FJR izstopno gred prečno, pa ima vseeno kardan. Največja težava je pomojem predelava samega menjalnika, saj ima le ta odgonsko gred prečno ali vzdolžno.

Popravljeno . Popravil bambi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni pa ni jasno, zakaj bi sekundarni prenos (jermen, kardan, veriga) vplival na zaviralni učinek motorja!? :slap:

Pa tudi mi ni jasno, v čem bi naj bila 'velika' razlika med verigo in kardanom? Meni se oboje vidi kot tog prenos, le da imata verjetno različen prosti hod.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni pa ni jasno, zakaj bi sekundarni prenos (jermen, kardan, veriga) vplival na zaviralni učinek motorja!? :slap:

Pa tudi mi ni jasno, v čem bi naj bila 'velika' razlika med verigo in kardanom? Meni se oboje vidi kot tog prenos, le da imata verjetno različen prosti hod.

D.

Kardan,predvsem tisti 1x lomljen,skoraj povsem togo povezuje motor z zadnjim kolesom,medtem ko je pri verigi ta povezava bolj "mehka" zaradi ne povsem napete verige,zračnosti med njenimi členi (čeprav je pri posameznem členu skoraj nična,se pomnoži s številom členov),običajno je pa med zadnjim verižnikom in kolesom še ena guma,ki ima nalogo amortizirati sunke.

Prav to je razlog,da pri prestavljanju navzdol pri "kardanarju" zadnje kolo raje zdrsne,ker je bolj togo povezano z motorjem. Sam zaviralni učinek motorja pa ni zato nič slabši .)

Je pa bmw razvil oz. vgrajuje kardan,pri katerem je omenjeni "kardanski efekt" (skoraj) povsem odpravljen (je 2x lomljen in verjetno še kaj).

Pa nikar ne misli,da se "kardanar" pod ritjo obnaša kot kak divji žrebec :nono: Le malo občutka za sklopko in gas je potrebno in ni nobenega zdrsavanja več. Za primerjavo lahko povem,da je mene v prvih kilometrih vožnje z mojo bemwlo bolj motil vrtilni moment motorja,ki odklanja motocikel v stran,kot pa kardanski efekt.

"Jermenarja" pa še nisem imel pod ritjo,tako da niti približno ne vem,kako se zadeva obnaša :afro1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moto32, hvala za odgovor. Nekaj takšnega sem si tudi mislil - kardan pač ima manjšo zračnost in verjetno imaš težave le, če si navajen verige in se s kardanarjem pelješ le občasno. Sem peljal FJR1300, ki menda tudi ima kardan, pa nisem opazil prav nič posebnega.

Kar se tiče jermenarjev, pa me je začudila ta izjava:

Zelo mehko se pelje z njim, ko spustiš plin, motor kar jadra dalje.

Če mene vprašaš, motor nima kaj jadrat dalje, ko spustim plin... :kva2:

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po mojem tudi ne more "jadrat", saj ravno tako deluje zaviralni učinek motorja. Razen če bi bila zadeva dodatno rešena s centrifugalno sklopko, kar pa se mi zdi nesmiselno, saj ni avtomatik al pa celo skuter ;)

Mogoče, da je jermen pri pretikajnu navzdol bolj mehak, ker je verjetno bolj prožen in ima večjo raztezno zmožnost, kot veriga, kardan pa je tako ali tako nima.

Zanima pa me, ali je možno kardan uničiti, če iz višje prestave prešaltaš v nekja nižjo prestavo (iz 5 v 2) in sunkovito spustiš sklopko. Malo glupo :blink: vprašanje, ampak me zanima, če lahko zaradi zavornega učinka zobniki med seboj preskočijo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanima pa me, ali je možno kardan uničiti, če iz višje prestave prešaltaš v nekja nižjo prestavo (iz 5 v 2) in sunkovito spustiš sklopko. Malo glupo  :blink:  vprašanje, ampak me zanima, če lahko zaradi zavornega učinka zobniki med seboj preskočijo?

Če boš to naredil,boš najprej občutil jadranje z blokiranim zadnjim kolesom,po vsej verjetnosti pa boš uničil tudi kardan (zaradi padca,de ne bo pomote) :devil:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Nalepka

Očitno ne veš povsem natančno kašen kardan izgleda. Ni nobenih zobnikov v tem prenosu.

V samem kardanu jih res ni,so pa zato v diferencialu,ki pa je sestavni del sekundarnega prenosa moči .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V samem kardanu jih res ni,so pa zato v diferencialu,ki pa je sestavni del sekundarnega prenosa moči .)

Diferencial na mopedu? Verjetno tega ne misliš resno... :slap:

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Diferencial na mopedu? Verjetno tega ne misliš resno... :slap:

D.

Ne dobesedno-temu pač pr nas tko rečemo,sam sm pozabu dat v narekovaje :oops:

Ma sej ne vem,kk se temu pravilno reče... :blush: Kotni zobniški prenos al kaj podobnga?

Sm najdu eno slikco,kjer se vid,kako zgleda kardanski prenos moči pr moji bemwli (1x lomljen kardan)

r75-5%20drivetrain.jpg

V prejšnjem postu sm imenoval tiste zobnike (na konc kardana ob kolesu) "diferencial" :)

Je zdaj jasno,kje so zobniki pri kardanskem prenosu? .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ups :oops: malo sem se narobe izrazil...Mehanika ni ravno moje področje, če pa si boš kaj poškodoval ob padcu (roko, nogo, hrbtenico) pol pa se boma vrjetno mogla videt.... .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanima pa me kolko km si že nardil s svojim BMW-jem, da veš, da ti kardan drži 100.000 km.

.....74.000 km po bivši jugovini in obremenjen kardan do amena.....dela bp......pri 50.000 zamenjan semering (pričel "solziti",bi bil še za kakšnih 10.000 km, pa sem ga raje zamenjal.....strošek 2500,00 Sit)......in glede na to, da imam najbolj zajeban kardan od vseh bmw-jev (beri ni lomljen in brez gumi vmesnikov) in je zato še bolj podvržen okvaram si upam trditi, da bo zdržal še vsaj 100.000 km.......

sicer ti bom pa to lahko povedal naslednje leto.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.....74.000 km po bivši jugovini in obremenjen  kardan do amena.....dela bp......pri 50.000 zamenjan semering (pričel "solziti",bi bil še za kakšnih 10.000 km, pa sem ga raje zamenjal.....strošek 2500,00 Sit)......in glede na to, da imam najbolj zajeban kardan od vseh bmw-jev (beri ni lomljen in brez gumi vmesnikov) in je zato še bolj podvržen okvaram si upam trditi, da bo zdržal še vsaj 100.000 km.......

sicer ti bom pa to lahko povedal naslednje leto.....

No. upam, da je pri yamahi podobno kar se vzdržljivosti kardana tiče. B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker je DrmFJR pač provociral ...

DRM - navaden provokator z Yamaho! Pa sej tebe ni moč sprovocirat - nekak mi ne uspeva... :slap: ! Ajde Sym!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Letos, stanje na števcu: 46.000 km, lokacija: nekje v Grški botaniki, na prelepi ovinkasti gorski cesti zaribal ta velik ležaj zadnjega pogona. Ustavila sva se, da bi se slikala, zavoham nek močan vonj, značilen za olje za menjalnike. Pogledam navzdol proti zadnjemu kolesu, bilo je celo mastno, olje je curljalo ob pestu, navzdol proti platišču(felni). Zasvinjan je bil cel zadnji del motorja s kufri vred.

Kletka ležaja je pokukala na plano in porinla ven tudi semering, kroglice ležaja tudi niso bile več tam, kjer bi morale biti. Motor smo potem z nekim pickup-om (seveda proti mastnemu honorarju) zapeljali do prvega večjega mesta z BMW servisom(cca110km oddaljeno). Ležaj in tesnilo so k sreči imeli na zalogi in čez dva dni smo že drveli naprej.

Skoraj kilo težki ležaj sem seveda hotel vzeti zraven, kot trofejo, pa je imela moja sopotnica nekaj proti. Zadovoljiti sem se mogel le s slikami:

post-689-1128457622_thumb.jpg

post-689-1128457648_thumb.jpg

Popravljeno . Popravil bambi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:doze: temu pa pravimo smola. Hudo je kadar se to zgodi, še posebej v tuji državi. Upam samo, da nisi porabil preveč denarja za vse to skupaj. Prav zaprav, kolko pa sploh stane popravilo kardana, če ti crken? Ve kdo kaj o tem?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo popravilo me je v Grčiji stalo 200€. Najprej smo mislili, da se je zaradi okvarjenega ležaja premaknila celotna zadnja os in s tem potegnila za sabo okvaro obeh zobnikov. V tem primeru bi bilo potrebno zamenjat celotni zadnji pogon, kar bi po predračunu znašalo nekaj sitnih manj kot 1000€, pa še naročiti bi ga bilo treba. K sreči ni bilo tako.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se pa okvare kardana tiče, baje, da se pri BMW lahko kupi samo komplet kardanska gred z obema zgloboma. To pomeni, da če ti crkne zamo en zglob, ga ne boš dobil posamezno ampak boš moral kupiti komplet, razen če ga boš uspel dobit kje rabljenega. Cena kompleta v D je cca. 320€, pri nas bo potem cena tudi primerljiva ali pa morda malenkost dražja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadnja nihajka pri FJR s kardanom - vse v enem kosu! Ne rabiš kilskih ležajev, kot pri BMW! V primeru poškodbe ohišja (nihajke) bo pa zelo drago se mi zdi!

post-6249-1128757245_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!