Skoči na vsebino

Yamaha XTZ 660 Tenere (91-99)


5R

Priporočene objave

Imam problem z merjenjem niivoja olja v motorju. Konec sezone mi je serviser zamenjal olje na moji Berti. Nalil je 3 l olja. Po servisu sem naredil še cca. 150 km in ko sem hotel izmeriti olje, le-to sploh ni doseglo "šipke". Zato sem ga dolil še cca. 2-3 dcl.

Motor je stal do včeraj, ko sem z njim naredil cca. 50 km. Ko sem prišel domov, sem motor ugasnil, počakal cca. 1 minuto, motor postavil v pokončni položaj in izmeril olje. Olje je seglo komaj do šipke (malenkost pod minimum). Zdaj pa res ne vem, ali ne znam nivoja olja zmerit ali pa ga motor požre vsaj pol litra na 100 km. Anyway, motor ne kadi, iz auspuha tudi ne smrdi po olju, olje tudi ne teče iz motorja - verjetno je nekaj narobe z mojim merjenjem.

Ali mi lahko kdo pove ali je moj način merjenja pravilen in ali je mogoče, da do nepravilnega merjenja pride zaradi tega, ker ob menjavi olja sistem ni bil odzračen (nekaj nazaj je slika, kjer naj bi ob menjavi "losal" spodnji vijak na oljnem filtru, da se sistem odzrači).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tvoj način merjenja je pravilen, lahko pa ti povem da sem imel podobno izkušnjo na moji xt (tamali), ko je po par minutah delovanja in nato kakšni minuti stanja, merjenje pokazalo nič olja. Sem ga dolil in tako še parkrat, potem pa mi na servisu reče, ko mu pojasnim težavo, da ima zadeva notri preveč olja :headbang:

Tako da možno je, da si prehitro začel z merjenjem, in se vso olje še ni nateklo nazaj v rezervoar :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tukaj olje ne teče samo od sebe v rezervoar (geštel), ker je nad motorjem. lje v rezervoar črpa oljna črpalka. Zato pa je potrebno pred kontrolo olja motor pustiti tečipar minut, da potem vidiš pravo količino olja v "rezervoarju".

Po menjavi olja in filtra pa je obvezno odzračevanje na zgornjem vijaku na pokrovu filtra!

Drugače pa omenjen motorčič pije nekaj olja sploh če ga neusmiljeno preganjaš, kar pa ni problem če ga tudi pravočasno dolivaš.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem kontroliral nivo olja po Pe-eSu - torej kot je že bilo navedeno nekaj nazaj (kopije manuala). Motor sem zaštartal, ga pustil prižganega cca. 15 minut v prostem teku (ventilator 3 x ohladil motor), nato pa sem ga držal približno 15 sekund na 4-5 tisoč obratov. Motor ugasnil, počakal cca. 15 sekund in izmeril nivo - kaže točno do oznake F (polno).

Me pa zanima še nekaj: ko je motor prižgan in stoji se števec temperature hladilne tekočine relativno hitro dvigne do "sredine" oz. še nekaj višje, ko pa se z motorjem odpeljem, temperatura zelo hitro pade in kazalec nato med vožnjo "stoji" na začetku zelenega polja. Enako se mi je zgodilo tudi včeraj, ko je bilo sicer nekoliko hladneje, pa še vedno okrog 10 stopinj.

Ali ima to kaj veze z nivojem olja po opravljeni vožnji?

Zakaj merilnik temperature kaže tako nizko temperaturo? Na "roko" je motor dovolj segret.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko enkrat kazalec pride iz polja "cold" ima temperaturno zelo ozko območje do "hot" oz. rdečega. Kazalec ne kaže linearno in tudi ko opazno niha, so temperaturne spremembe v bistvu relativno majhne.

Recimo 20-30 stopinj od "cold" naprej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zato, da je temperatura motorja optimalna (pravilna), skrbi termostatski ventil v sistemu hljenja. Pri zelo hladnem vremenu ali mrzlem motorju je manj odprt pri ogretem motorju pa bolj v principu deluje kot mešalni ventil. Kaj več bi bilo pa za kako drugo temo, ker je v principu enako za vse "motorje".

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Rahel problem z oljem (kdo bi si mislil...)

Včeraj sem se ga spravil zamenjati skupaj z oljnim filtrom, vse poteka gladko (no skoraj) do trenutka ko je potrebno naliti novo olje. 2 litra ga požre brez problema, pri tretjem pa po kakšnem deci olje prične teči iz odprtine (tam kjer sem ga točil). Ker mi zadeva ni bila čisto jasna, sem motocikel postavil skoraj popolnoma pokonci in ga pustil čez noč, češ, potrebuje malo več časa, da se lepo razporedi (tako vijak za odzračevanje kot tudi merilna palčka sta bila odstranjena). Danes grem pogledat rezultat in glej, olje je na enaki stopnji kot zvečer (krepko čez oznako full). Sedaj mi pa ni jasno, zakaj gresta notri le dva litra, ko pa bi morali iti trije :eek: :hmm: :? :?

Popravljeno . Popravil Python
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa si sigurno izpustil vse olje iz motorja? Vijak na karterju in na spredjni strani pod zaščito motorja.

Poglej pozorno slike v mojem postu na strani 7.

LP

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Odvil sem vse potrebne vijake, in pustil teči dokler ni nehalo, tako da mislim da je šlo vse ven.

Kolk oja je pa bilo prej v motorju, se pravi koliko si ga iztočil?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem šel zdajle merit (tako od oka) in je ven prišlo pribl. 2,7 +litra olja črnega ko noč, notri je šlo približno 2,1 do 2,2 litra, kar pomeni, da manjka prostor še za vsaj pol litra. Bi morda pomagalo,da motor za krajši čas zaženem (ne dalj kot za minuto), tako da črpalka in filter "požreta" nekaj te zadeve?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mi lahko kdo prosim opiše postopek direktnega vbrizga goriva v uplinjač, ki ga je nekdo omenil na prejšnji strani? Slišal sem da se to lahko stori skozi komoro zračnega filtra in z uporabo inekcije?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pol pa probi:

0,5ccm bencina direkt v cilinder, odšraufi svečko! (to je zelomalo ne pretiravaj)

Dodaj močan in napolnjen AKU od avtomobila. Pomembno, ker ubogi 9Ah ne obrne mašine dovolj.

Meni je na tak način po daljšem obdobju mirovanja vedno uspelo. (mesec ali več).

Veliko sreče.

Lahko me kontaktiraš na tel.

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mi lahko kdo prosim opiše postopek direktnega vbrizga goriva v uplinjač, ki ga je nekdo omenil na prejšnji strani? Slišal sem da se to lahko stori skozi komoro zračnega filtra in z uporabo inekcije?

Odstraniš zračni filter, pustiš airbox kjer je in lahko tudi s cevko kakšen centiliter ali dva bencina vbrizgaš v vplinjač.

Lahko ti napišem en roman kaj še vse lahko probaš, ampak rajši vprašaj kaj konkretenga.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok na prvi sliki je airbox, na drugi pa sta dve odprtini ki se nahajata na desni strani airboxa. Vprašanje je, sta to odprtini skozi kateri vbrizgam gorivo? Jah prvič se lotevam takšnileh opravil zato veliko vprašanj :whistle:

post-4739-1201513403_thumb.jpg

post-4739-1201513578_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Ali kdo ve, če znajo na tehničnem kaj komplicirati zaradi predelanega števca:

post-15834-1202482952_thumb.jpg

post-15834-1202482981_thumb.jpg

Popravljeno . Popravil damjan77
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali kdo ve, če znajo na tehničnem kaj komplicirati zaradi predelanega števca:

Zdravo

Brez skrbi se ne vtikajo v števce.Prej v gume pa vse ostalo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...
...

Dodaj močan in napolnjen AKU od avtomobila. Pomembno, ker ubogi 9Ah ne obrne mašine dovolj...

a lahko to metodo uporabim pri 600 kubični varianti 1VJ? ker po 15 poskusih kurbljanja, sem totalno uničen od kompresije :headbang: če poskusim motor vžgati z avtomobilskim akumm, ali ima to lahko kake nizke posledice?

bom kar tukaj vprašal; koliko me bo stala menjva olja in filter. motor im 36kkm.kaj bi bilo tu potrebno še postoriti?

lp, Miha.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dokler je ACU 12V načeloma ni problem. Vendar pazi, če potem po 5.-6. poskusu motor ne vžge, je dobro da najdeš vzrok.

NIKOLI ni dobro zdravit posledice "kurblanje do onemoglosti kot si opisal". Ko boš odkril vzrok zakaj ne vžge, ga odpravi, sigurno bo motor potem zarohnel OD PRVE.

Če si motor kupil ravnokar, prični pri svečki poglej če je iskra, potem pa ......

LP MIRČ

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pozdravljeni! v prejšnjem postu sem pisal o 600 kubični varjanti 1VJ. en problemček se je pojavil in mislim, da sem si sam kriv ker je tako :headbang: ker je bil splet okoliščin tak, da me je dež ravno na avtocesti ujel in nato je motor stal na prikolici čez noč, ampak kljub temu, da sem ga s šotorkami pokril, mislim, d je dež kriv za to da ne vžge. niti zaganjač ne obrne :headbang: zaradi je***** džja. kje naj se najprej lotim. z multimetrom sem poskušal prebiti po kablih ampak neuspešno. motor pa je en teden nazaj zakurbljal iz prve, mašina je lepo tekla, vleklo je nenormalo :rolleyes: ampak sedaj pa pa je tam parkiran ko en kup starega železa. kaj me v najslabšem primeru čaka? je pa zanimivo to, da ko priklopim baterijo, niti luči ne svetijo več. a je možno da je kake releje zalilo in so oksidirali?

prosim za pomoč. LP, Miha.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

owkej, recimo, da mi rata z elektriko to uštimat; kontakte spucat, z inštrumentom bom celotno elektriko prečekiral. za v prihodnje, kako naj elektroniko zavarujem pred dežjem? ker motor je namenjen za off road vožnjo in če me misli vsaka luža zaj***, pa nej si gre na mat*** :headbang: pol pa se bom nazaj z avtomatikom začel vozit, kajti on je že velikokrat preživel polmetrske luže :naughty: :naughty:

Lp, Miha.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!