Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

4 minutes ago, Zivnorc said:

... če ne veš nič od tega, se ne sekiraš za to in se voziš...

... če se pa spoznaš na to, se pa samo sekiraš in štelaš in nič ne voziš...   

 

Tko simpl je to..    :P

Se bolj simpl je da kupis BMW z dynamic ESA.

  • Všeč mi je 1
  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... tisti medvedek na zadnjem zicu šteje samo za bejbe (da lahko napišejo svojo realno maso upoštevajoč maso medvedka od 5-10 kg , ki jo tehtnica ne pokaže..   :lol1:  )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

obstajajo linearne in progresivne vzmeti..

ne pri enih in ne pri drugih amortizer nima nobene veze s "sag" - le tega se lahko nastavi tudi , če bi - teoretično - ne imeli vkomponiranih amortizerjev.

% "sag"-a se razlikuje glede na tip vzmeti - linearna , progresivna.. ravno tako se razlikuje predstisk vzmeti "preloud" glede na predvideno obremenitev/dodatno težo , ki jo dodamo motorju - je drugačen pri linearnih kot pri progresivnih vzmeteh - gledano na mm ali cm dodatnega stiska vzmeti na navojnici.

to , da je progresivnih vzmeti malo je bolana izjava.. načeloma se progresivne vzmeti uporabljajo za cesto , linearne pa za pisto.

samo za utrinek "The standard spring is 18/25/33 NM  triple rate progressive, these are for an average weight rider with occasional passenger. We have lighter and heavier alternatives available."

toliko o enotah "mm" za trdoto vzmeti..

tole okoli vzmetenja tracerja je malenkost.. moj boni ima spredaj namesto 19 - 18col.. da vas vidim kako nastavit sprednje in zadnje vzmetenje..zadnji  amortizerji bolt-to-bolt +10mm ..amortizer balance. opa spredaj smo ga prej malo spustili.. ampak zaradi +10mm sedaj zadnji kovček visi naprej..kaj bo z obnašanjem , ko ga bomo spredaj vzdignili na standard višino?  eh nov projekt,razbijanje glave -  pa kaj..do naslednje rešitve bo šlo novih 10000km ..

 ne pa enostavna rešitev na standardnem tracerju z malo močnejšimi vzmetmi enake dolžine  in posledično manjšim posedanjem v mm..samo to.. ok mogoče progresivna za bolj udobno vožnjo .. 

še kj?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 urami, thumper pravi:

še kj?

Ne vzpodbujaj me, da začnem... :smoke:

  • Všeč mi je 1
  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

10 hours ago, thumper said:

to , da je progresivnih vzmeti malo je bolana izjava.. načeloma se progresivne vzmeti uporabljajo za cesto , linearne pa za pisto.

Progresivne vzmeti so bile pred tremi  desetletji pravi hit. Konec je tega trenda. Danes se progresivnost zadnjega vzmetenja dosega z variabilnim vzvodom na vpetju amortizerja. Vzvod se krajša / daljša glede na lego kolesa. Primer vzvoda:

image.png.f210fb2474292f6999b63784fab59cc5.png

Progresivne vzmeti so pa bolj ali manj samo še na motorjih s fiksnim vpetjem.

  • Všeč mi je 2
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...ahaaaa.... če je pa tko,  pa  @krucymucy pol rabi agresivno vzmet.... ne progresivno....

...edino ta bo taprava. Ajdi, dejmo pisat japončkom, da dajo not tako vzmet...   :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

9 minutes ago, maus said:

proizvajalci motornih koles nimajo pojma o vzmeteh ... al se motm :huh: 

Žal ne dosegajo nivoja MS inženirjev... :) 

Ima pa krucy prav, da so določeni japonski motorji narejeni za podhranjene motoriste. Jaz pri 70kg in polno privitem prednapetju (spredaj) ne pridem na manj kot 33% poseda. Se pravi, vsi težji so izven optimalnega območja... :hmm: .

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Just now, XTR said:

Žal ne dosegajo nivoja MS inženirjev... :) 

Ima pa krucy prav, da so določeni japonski motorji narejeni za podhranjene motoriste. Jaz pri 70kg in polno privitem prednapetju (spredaj) ne pridem na manj kot 33% poseda. Se pravi, vsi težji so izven optimalnega območja... :hmm: .

Pri meni je enako spredaj. Sem moral skoraj do konca privit preload. Se bo cez zimo resilo, ko bo mraz :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, XTR pravi:

Žal ne dosegajo nivoja MS inženirjev... :) 

Ima pa krucy prav, da so določeni japonski motorji narejeni za podhranjene motoriste. Jaz pri 70kg in polno privitem prednapetju (spredaj) ne pridem na manj kot 33% poseda. Se pravi, vsi težji so izven optimalnega območja... :hmm: .

malo para malo vzmetenja ... moj ma vrhunsko vzmetenje in nikjer ne drsa po tleh na ovinkih .. res pa, da ni glih za skakat v daljavo ... iz tega lahko potegnem, da imam za en qurc vzmetenje :huh:

sm pa pršu povsod, kjer so pršl z GS-kami ko smo šli na potovanje :P

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, XTR pravi:

ma pa krucy prav, da so določeni japonski motorji narejeni za podhranjene motoriste. Jaz pri 70kg in polno privitem prednapetju (spredaj) ne pridem na manj kot 33% poseda. Se pravi, vsi težji so izven optimalnega območja... :hmm: .

Mah poceni japanezerji (pa tudi ne tako zelo poceni japanezerji) so izrazito podhranjeni okoli vzmetenja. Se spomnim ko sem pred leti malo MT-07 zapelal po poligonu. Gumica vzmetenje, zadeva se ziba ko kak EXC.

Verjetno bi blo zdaj za odtenek boljše ko mam kr ene par kil manj. Sem pa vseeno blizu 90kg, kar je precej nad 70 in še malo bolj ko se doda oprema. Ko to poračunaš nabava poceni kobilice niti ni več tako zelo poceni - je treba kr soliden poseg v vzmetenje da se vsaj v osnovi nastavi pravilno. Ko se enkrat pelješ s pravilno nastavljenim vzmetenjem se nočeš več naokoli vozit z nepravilno nastavljenim vzmetenjem. Kar zamerim proizvajalcem je to, da ne ponujajo opcije 'vgradi fedre za X kil' za neko minimalno doplačilo... karkoli na to temo je vedno ne tako majhen extra strošek z materialom in servisom.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

8 minutes ago, maus said:

moj ma vrhunsko vzmetenje in nikjer ne drsa po tleh na ovinkih .. res pa, da ni glih za skakat v daljavo ... iz tega lahko potegnem, da imam za en qurc vzmetenje :huh:

Sploh dosežeš 30% poseda (pri teži pol deca)? Lahko dovolj odviješ prednapetje? :P  Ja lej, skočil bi pa daleč. :D  

Ne razumeš ti nas strojnikov, inženirjev ....boli, če je nekaj nastavljeno izven optimalnega območja. :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 39 minutami, XTR pravi:

Žal ne dosegajo nivoja MS inženirjev... :) 

Ima pa krucy prav, da so določeni japonski motorji narejeni za podhranjene motoriste. Jaz pri 70kg in polno privitem prednapetju (spredaj) ne pridem na manj kot 33% poseda. Se pravi, vsi težji so izven optimalnega območja... :hmm: .

zadaj je mel viška :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

13 minutes ago, XTR said:

Ima pa krucy prav, da so določeni japonski motorji narejeni za podhranjene motoriste. Jaz pri 70kg in polno privitem prednapetju (spredaj) ne pridem na manj kot 33% poseda. Se pravi, vsi težji so izven optimalnega območja... :hmm: .

Na Yamahi XSR900 pri okrog 95 kg (v polni opremi) je spredaj v redu, zadaj pa pri polno odvitem (1 od 7) pridem glih nekje do 33 %. Imam nastavljeno na 2 od 7 iz psiholoških razlogov. :)Ni variante, da lažji od 80 kg približno prav nastavi vzmetenje na tem motorju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 19 minutami, maus pravi:

malo para malo vzmetenja ... moj ma vrhunsko vzmetenje in nikjer ne drsa po tleh na ovinkih .. res pa, da ni glih za skakat v daljavo ... iz tega lahko potegnem, da imam za en qurc vzmetenje :huh:

sm pa pršu povsod, kjer so pršl z GS-kami ko smo šli na potovanje :P

 

...od kod pa pol vse te iskre skozi vsak ovinek..   :huh:

 

Vsak motor ima  narejeno vzmetenje namenu motorja. Tracerka je narejena za lahkotno nedeljsko preganjanje po ovinkastih ovinkih in ne za drajsanje štenderjev in kolen.... Ninđa pa je namensko namenjena iskrenju kolen. Kwa tle ni jasno. Kupte si namenski motor, ki je namenjen svojemu namenu že v osnovi.... ne pa pol predelovat, ker se bo ziher kej spet naprej podrlo ali zakompliciralo. ...   Pa niso razvojni inženirji in preskuševalni preskuševalci motorjev kr neki. To so vrhunski strokovnjaki! .... vloženih na tisoče ur v konstruiranje in nato preskušanje! ....in pol pride en tak izdelek v roke motosvetovcem ....   :slap:  ...in se podre vsa stroka.

.... Jest mislim, da bi morali enepar motosvetovcev zaposliti v razvoju SuzuYamaKawaOnde, da zrihtajo vse motorje v piko....

....ampak,...... pol si bom dal pa jest duška s kritikam tlelele na MotoSvetu....:devil::yea2:

 

...pa da še enkrat napišem po kmečko glede fedrov (čeprav mende tlelele sploh ni debata o fedrih).

Obstajajo različne vzmeti z različnimi karakteristikami.....   razlikujejo se pa po barvah vzmeti (če drugače ne razumete  :P ), da jih med sabo ločijo...    :P 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

36 minutes ago, maus said:

sm pa pršu povsod, kjer so pršl z GS-kami ko smo šli na potovanje :P

Pojdi s trio celos na potovanje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, krucymucy pravi:

Pojdi s trio celos na potovanje.

sj sm avanturist .. tolk pa spet ne :P

pred 10 minutami, Zivnorc pravi:

...od kod pa pol vse te iskre skozi vsak ovinek..   :huh:

komućni drsniki :huh:

 

pred 26 minutami, XTR pravi:

Sploh dosežeš 30% poseda (pri teži pol deca)? Lahko dovolj odviješ prednapetje? :P  Ja lej, skočil bi pa daleč. :D  

Ne razumeš ti nas strojnikov, inženirjev ....boli, če je nekaj nastavljeno izven optimalnega območja. :) 

pojma nimam kok bi skoču daleč ... so pa đapanezerji narejeni (kot sem slišu) na 70-80 kg ... tko da men kr ustrezajo tovarniške nastavitve amoRRtizerjeu :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 minutami, maus pravi:

... so pa đapanezerji narejeni (kot sem slišu) na 70-80 kg ... tko da men kr ustrezajo tovarniške nastavitve amoRRtizerjeu :P

... jest pa samo v manualse s kulijem napišem spredi še enico....pa sem glih tako zadovoljen..  :P 

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 22 minutami, krucymucy pravi:

Pojdi s trio celos na potovanje.

Tud do Bosne ne pride , bi bil že na avtovleki :lol1:

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 urami, Vin pravi:

Progresivne vzmeti so bile pred tremi  desetletji pravi hit. Konec je tega trenda. Danes se progresivnost zadnjega vzmetenja dosega z variabilnim vzvodom na vpetju amortizerja. Vzvod se krajša / daljša glede na lego kolesa. Primer vzvoda:

image.png.f210fb2474292f6999b63784fab59cc5.png

Progresivne vzmeti so pa bolj ali manj samo še na motorjih s fiksnim vpetjem.

kaj je zate fiksno vpetje ? a ta vzvod plava ali ima fiksna pritrdilna mesta ? in vzvod se - vsaj ta s te slike - ne more krajšati/daljšati glede na lego kolesa.. to, da se s premikanjem samih točk vpetja spreminja razdalja med njimi - no to bi pa šlo skoz.

progresivne so še zmeraj - kar poglej priznane aftermarket firme kaj nudijo za na cesto. 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

fak keri doktorati na eni fedri :P

večina đapanezerjev je za 70kg. Ugani kaj moraš nardit za 80-85kg.  Očitno najmanj doktorirat iz Fizike, Matematike, konstrukcije materialov, statike in po možnosti še znanstvene fantastike. Pa saj ni čudno da jamaha za vse "doktorje piše 1 click soft, 4 click oem, 7 click hard. :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

20 minutes ago, thumper said:

kaj je zate fiksno vpetje ? a ta vzvod plava ali ima fiksna pritrdilna mesta ? in vzvod se - vsaj ta s te slike - ne more krajšati/daljšati glede na lego kolesa.. to, da se s premikanjem samih točk vpetja spreminja razdalja med njimi - no to bi pa šlo skoz.

progresivne so še zmeraj - kar poglej priznane aftermarket firme kaj nudijo za na cesto.

Tule je slika od Yamaha R1, kjer se vidi, kako je pritrjeno:

image.png.ecbf9b48c26c5bfb261efc1d2b567c25.png

Tu je pa Triumph s progresivno vzmetjo (na tak način vgrajeno sem mislil kot fiksno):

image.thumb.png.089d7a7c92216761a78f9377a0b06372.png

Popravljeno . Popravil Vin
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 urami, Vin pravi:

Progresivne vzmeti so bile pred tremi  desetletji pravi hit. Konec je tega trenda. Danes se progresivnost zadnjega vzmetenja dosega z variabilnim vzvodom na vpetju amortizerja. Vzvod se krajša / daljša glede na lego kolesa. Primer vzvoda:

image.png.f210fb2474292f6999b63784fab59cc5.png

 

glede na spodnjo sliko ni tukaj nobenega vzvoda ..le prenos sile okoli vrtišča..ker je trikotnok enakostranočni..

pred 3 urami, Vin pravi:

Tule je slika od Yamaha R1, kjer se vidi, kako je pritrjeno:

image.png.ecbf9b48c26c5bfb261efc1d2b567c25.png

 

je pa res , da na r1 z dobrim cm pusištrajfna ne rabiš progresivne vzmeti..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

5 hours ago, DAMI34 said:

fak keri doktorati na eni fedri :P

večina đapanezerjev je za 70kg. Ugani kaj moraš nardit za 80-85kg.  Očitno najmanj doktorirat iz Fizike, Matematike, konstrukcije materialov, statike in po možnosti še znanstvene fantastike. Pa saj ni čudno da jamaha za vse "doktorje piše 1 click soft, 4 click oem, 7 click hard. :D

 

Ali pa vozis prilagojeno :P 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

14 hours ago, thumper said:

glede na spodnjo sliko ni tukaj nobenega vzvoda ..le prenos sile okoli vrtišča..ker je trikotnok enakostranočni..

Kakšno vrtišče? Glej sliko:

image.png.7212099698b88fa7bfa439ab95da0606.png

Opis sistema:

This system features a single spring/damper unit connected to the swingarm via a progressive linkage setup to deliver an ideal combination of spring and damping rates over a wide range of riding conditions. Initial rates are soft, in order to yield supple action over small bumps and ripples. As the suspension compresses, increasingly stiffer rates resist bottoming and maintain rear-wheel control over rougher surfaces.
Več na: http://powersports.honda.com/experience/articles/090111c081166844.aspx#CIbEhJ8cowmo1yIC.99
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!