Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
YZFgeorge

Vse o vzmetenju

Recommended Posts

ak

Hvala za odgovor...

Malo sem še pobrskal po tujih forumih na to temo "zniževanje" na Hornetu in zadeva naj bi bila sledeča ;

ker se z menjavo vzmeti motor bistveno manj posede, ga z znižanjem spraviš v isto geometrijo kot poprej...

Sam bom poskusil z nekje 15 mm...

PS

Prijazen serviser na AS Domžale mi je posredoval podatek o količini olja v vilicah (v servisni/navodilih tega podatka ni)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desmo

OK, bom probal najprej gjera-way in poskusil, če ključ od Suzukija paše, drugače pa gidl-way s kladivcem in nakovalcem. ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
YZFgeorge
ker se z menjavo vzmeti motor bistveno manj posede, ga z znižanjem spraviš v isto geometrijo kot poprej...

Sam bom poskusil z nekje 15 mm...

Da se motor posede manj, lahko ima zelo nezaželjene posledice.

Dogajalo se ti bo namreč sledeče: Zato, ker se bo motor manj posedel, bo imel tudi manj negativnega vzmetenja. To pa pomeni, da bo prednje kolo, če boš zapeljal v vdolbino na cesti, izgubilo stik z podlago.

Res ne vem, zakaj nisi raje kupil kvalitetnih vzmeti iste trdote, ter zamenjal samo olje, ki ob večji gostoti poskrbi tudi za močnejše dušenje amortizerja.

V Wilbersovi knjigi namreč piše, da se vzmeti z večjo trdoto uporabijo v primeru, če se na motorju večinoma vozita dva, ali pa če je voznik "težke" kategorije.

Edited by YZFgeorge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice
Hvala za odgovor...

Malo sem še pobrskal po tujih forumih na to temo "zniževanje" na Hornetu in zadeva naj bi bila sledeča ;

ker se z menjavo vzmeti motor bistveno manj posede, ga z znižanjem spraviš v isto geometrijo kot poprej...

Sam bom poskusil z nekje 15 mm...

PS

Prijazen serviser na AS Domžale mi je posredoval podatek o količini olja v vilicah (v servisni/navodilih tega podatka ni)...

vecinoma dobis vse te podatke od proizvajalca feder: v tvojem primeru WP; in ce sem jaz dobil vse relevantne podatke o FJ ni razloga,da jih ti ne bi dobil za horneto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ak

@YZF George : pri Hornetu 600 je predvsem prednje vzmetenje tipičen problem, v kolikor ga voziš bolj na ostro (zadnji amortizer se da vsaj približno nastavit). Samo z menjavo olja bi dosegel začasno rešitev, nalivajo ga nekaj mililitrov več - zato sem se odločil raje za zamenjavo vzmeti. Nisem se odločil na pamet (več forumov na to temo za Hornet-a)

@Ice : Vzmeti še nisem dobil (Motacc nekaj mučka), zato tudi nisem imel konkretne informacije o količini olja... Poleg tega je Honda do letnika 00' predpisovala SAE 7, po tem letniku pa SAE 15. Originalne vzmeti pa so ostale iste....Na temo 'prave ' viskoznosti olja so padale debate - višja viskoznost za zakasnitev posedanja oz. 'dušenje', vendar se vilice kljub temu posedejo prenizko pri ostrem zaviranju, etc...

Ko bom vzmeti končno dobil in zamenjal, bom lahko dal tudi 'moj' odgovor na to temo. Kljub vsemu še enkrat thx za odogovore...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

waaa, folk!!! glih sn neki ola dolil v prednje vilice - okol deci v vsako!!! :lol: praseetza je 3x bl trda!!! in to dobesedno!!! B) B) B) prej je bla premehka, se je za kakih 5-8 cm posedla ce si se na tank vsedu, zdej pa se posede za okol 2 cm, MOGOC mal vec!! :o B) :D se mi zdi d bo stvarca na dobri podlagi se prekleto zabavna (po slabem asfaltu se itak nikol ne vozim B) )!! :rolleyes: jutr popoldne jo dol spustim spredaj za kaka 2, 3 cm!! :o B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desmo

Evo, poročilo na temo kako ali s čim nastavljati prednapetost vzmeti zadnjega amortizerja.

Tehnika št.1: uporaba ključa, ki je priložen orodju Suzukija SV650S

Ključ je dovolj kratek, da mi je celo ospelo losati kontra-matico ampak še vseeno predolg, da bi bil uporaben za zategovanje katerekoli od obeh matic. V napoto je tako okvir kakor tudi zunanji rezervoar amortizerja. Pri poskušanju sem BTW tudi precej grdo ogulil rumeno "izolacijo" vzmeti, tako da sem bil na koncu precej jezen. :angry:

Tehnika št.2: obisk Merkurja in nakup prebijača premera 4mm in izbijača premera 8mm

Uporaba teh dveh pripomočkov (ki sta oba skupaj stala nekaj čez jurja) v kombinaciji z 500g kladivom je rešila situacijo. En udarec za losanje kontra-matice in potem zategovanje glavne matice z rahlimi udarci ravno za en obrat. Celo vzmet mi je uspelo obrniti ravno toliko, da se je oguljeni del skril. :)

Torej gidl-way wins. B)

Toliko zaenkrat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
YZFgeorge
Samo z menjavo olja bi dosegel začasno rešitev...

Kaj pomeni "začasna" rešitev??

Ali deluje, ali ne. Kako pa deluje začasno, pa ne vem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

vi kar tolcite po vasih motorjih.suzuki vsaj da kljuc za nastavitev amortizerja serijsko zraven. :P ;) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gallus
Tehnika št.2: obisk Merkurja in nakup prebijača premera 4mm in izbijača premera 8mm

Vidim, da ne bo meni treba kupit Merkurja :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desmo
Vidim, da ne bo meni treba kupit Merkurja  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: !

Zakaj ne? A veš kolk majo orodja, vsakega Suzukija posekajo... :P :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gidl
vi kar tolcite po vasih motorjih.suzuki vsaj da kljuc za nastavitev amortizerja serijsko zraven. :P  ;)  B)

Ne si narobe razlagat...pri nekaterih motorjih so za prednapetost vzmeti proizvajalci naredili stopnje po cca 5mm...

l_mc_36e.jpg

mechb.gif

Spet drugi imajo navoj

l_mc_36d.jpg

to pa pomeni da v prvem primeru absolutno rabiš ključ, tam ni kaj za tolčt......v drugem pa lahko z ključem če je dostop, če ga pa ni potem drugače negre kot izbijač in kladivo.

Kdor pa ima kaj viška v denarnici pa si lahko privošči hidravlični cilinder za nastavitev prednapetosti...

posebej priročno pri potovalnikih kjer zaradi vseh kufrov nikakor ne pridemo do matic.

l_mc_46ersdrs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desmo

Kdor pa ima kaj viška v denarnici pa si lahko privošči hidravlični cilinder za nastavitev prednapetosti...

l_mc_46ersdrs.jpg

No tazga bi jaz (ok, model 46PRCS), v Italiji naj bi stal 869€+davek. :blink: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

fak desmo,bandit tudi hoce 46PRCS.samo cena je huda.WP ali technoflex so le cenejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ak
Kaj pomeni "začasna" rešitev??

Ali deluje, ali ne. Kako pa deluje začasno, pa ne vem.

Samo s tršim oljem deluje, ampak samo do neke mere. Kombinacija boljših vzmeti z predpisanim oljem je najboljša rešitev.

Sedaj sem že zamenjal vzmeti :) + dal sem tudi 'trše' olje od predpisanega - razlika je občutna. Posedanje je bolj kontrolirano, omogoča hitrejše vpade v zavoje in hitrejše pospeševanje iz njih (ni več občutnega 'plavanja' motorja).

Razlika v višini sprednjega dela (vilic) po menjavi je minimalna (5mm), tako da vilic nisem spuščal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAPIROMZY

Naj en napiše zakaj je treba pri kroslah iz vilic spuščat zrak ??? Pa zakaj se ta pritisk sploh ustvari? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BlazS

Kot ponosni lastnik Owner's maintenance manuala :D :D B) ti lahko vsaj delno odgovorim. Citiram: ''Air is an unstable gas which builds up pressure as it is worked(such as in a fork). Air pressure acts a progressive spring and affects the entire range of fork travel. This means the fork action on your CR(al pa katerga kol drugega motorja) will get stiffer during the race. For this reason, release built-up air pressure in the fork legs between heats. Be sure the fork is fully extended with the front tire off the ground when you release the pressure.'' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gidl
Kot ponosni lastnik Owner's maintenance manuala :D :D B) ti lahko vsaj delno odgovorim. Citiram: ''Air is an unstable gas which builds up pressure as it is worked(such as in a fork). Air pressure acts a progressive spring and affects the entire range of fork travel. This means the fork action on your CR(al pa katerga kol drugega motorja) will get stiffer during the race. For this reason, release built-up air pressure in the fork legs between heats. Be sure the fork is fully extended with the front tire off the ground when you release the pressure.'' :D

Tko nekak...kako pa notr pride...zanimivo da preko semeringov in to v fazi Rebound-a, ker se v vilici kljub temu da je takrat še pod pritiskom za semeringi ustvarja podtlak in od tod zrak v vilicah, potem pa še malo nekvalitetno olje ki se peni in meša....pa še kaj bi se našlo. Nujno pa vilice zračit pred vsako vožnjo, to je več kot pa vsi kliki, če so al pa ne prav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAPIROMZY

Pred vsako vožnjo :blink: prvič slišim. To mi ni še noben povedal, a pol tistih vijačkih(4-ke) kdaj navoj crkne? :huh: Pa če- a se lahko normalno voziš brez vijaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BlazS

Sej pise da ko odvijes tist vijak(ko spuscas ven zrak) more bit sprednje kolo od tal. Se prav da ce bi odvil cist tist vijak pa vilce skupej stisnu bi po mojem kar mal olja ven slo. Mozno da se motim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gidl

Brez vijaka se neda vozit CAPI...ker bi ti olje v glavo špricalo....navoj ne crkne kr tako, ker ta zadeva skor nič ni zategnjena.

Kolo mora bit od tal, ker v nasprotnem primeru spustiš ven zrak ki je ob normalni sestavi vilice med oil lewel in zgornjim pokrovom, ta mora ostat nespremenjen, oz atmosferski. Če pa umetno želiš znižat nivo motorja potem spustiš ven zrak ko je kolo na tleh (lastna teže motorja)....to pomeni da se bo motor cca 10 mm nižje vozil v ovinkih.....Pa še bi se dal o tem govort.

Vi sam spuščajte ven zrek čim bolj pogosto in vse bo kull.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mazek26

fak jst mam tut probleme z vzmetenjem. sploh prvim fedrom. motor je husa cr 125 letnik 93. zdi se mi kot da ima prvi levi feder lufta naprej-nazaj. in ob tem se spušča vn še ole, lahk daso še aki semeringi v kurci pa tesnila al pa kj takga. dejte povedat kam dat to poservisirat za čim majn dnarja in da bo naredu vredi da se bom lahko čimprej vozu. pa mogoč kako okvirno ceno kolk bi to pršlo

thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • Borutt
      Jaz pa mislim, da pišeš nesmisle.  Pa, preden me napadeš, pretvori teh tvojih 200 km/h  ali kakšno drugo hitrost v m/s. Ker promet nikoli ne poteka idealno in to zaradi enega samega faktorja; človeka.  Nadalje te pa verjetno nihče ne razume s to tvojo najnižjo mejo in kršenjem le-te.  Seveda boš dal primere, kako ponavadi prihaja do prometnih nesreč, ker se voznik drži pravil. Nisem uporabil tvojo besedo slepo, ker slepi ne vozijo.  Nepozornost? Obrazloži, kako zakonodajalec to enači z varnostnim pasom. 
    • ligenjček
    • ligenjček
      še en primer, ki dokazuje, da je neka fiksna omejitev hitrosti pač nesmiselna, oziroma namenjena praznjenju žepov siromakov. Preden me napadete vsi zagovorniki naj razložim kaj sem s tem mislil. Avtocesta je narejena tako, da ob idealnih razmerah ter ob predpostavki, da vsi vozniki pozorno spremljajo cesto in ogledala, lahko brez ogrožanja svoje ali druge varnosti pelješ sproščeno 200 km/h. Ampak seveda razmere niso idealne, ko je prisoten človeški faktor je takoj prisotna nepozornost, nezbranost ipd... če ti med prehitevanjem frajerček ki je na instagramu in te ni opazil zapelje na prehitevalni pas je že 100km/h lahko prehitro, prav tako je treba upoštevati vreme, dež, sneg, poledica veter(kot na posnetku)... ob določenih razmerah se pelješ 60km/h pa še vedno nisi 100% ponavadi se išče neko srednje spodnjo mejo, katera je v dobrih pogojih smešno počasna, zato jo tudi prekrši velika večina, ampak v slabih pogojih pa je lahko kdaj celo ta prehitra... do nesreč pa ponavadi pride kadar se nekdo slepo drži pravil, namesto da bi uporabil svojo pamet in ocenil ostale razmere in pa seveda svoje sposobnosti... pa seveda nepozornost, ki je po mojem mnenju največji razlog za nesreče, ampak naša zakonodaja ga enači z uporabo varnostnega pasu - še ena brihta naših zakonodajalcev 
    • ligenjček
      CUkrov mu pa ne dajat, če si je že zobe umIL
    • Kugelschreiber
      Uz malo sportske sreće......jadranko naslednic drgnem 30.12. sicer na diesel, ampak...bols s kondomom k ne......
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!