Skoči na vsebino

Predvidevanja, nasveti in osebna varnost


moto rider

Priporočene objave

pozdravljeni

jaz pa mislim da moramo biti pazljivi že pri nakupu motorja saj si nekateri kupijo motor ki je za njihovo miselnost pač prehiter tukaj mislim predvsem mlajše od 30 let pa tudi starejše od 40let sam imam 48let pa sem si kar dolgo iskal sebi primeren motor sedaj vozim hondo TA je pa seveda na prvem mestu hitrost in pa predvidevanje je pa še veliko dejavnikov ki ti lahko rešijo življenje l.p.janih

p.s. se strinjam s terminatorjem

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

mislim, da je tema namenjena drugemu kot spet ponovnemu nabijanju in pametovanju kaj vsi ostali delajo narobe.

najprej se naj vsak za lasten nos potegne in si prizna, da je v 80% vozenj prehiter (iz kateregakoli razloga; sploh ne interesira). tako to je, v demokraciji. zakoni so narejeni, da lahko tudi tisti dibidus z IQ 75 naredi vozniski izpit in se legalno prevaza po cesti.

vecina se nas pac ne zaveda, da imamo v roki orozni list. :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

By Sym Ru:

Moje mnenje: Večji del varnosti si zagotovi motociklist sam z nakupom opreme in blaženjem desnega zapestja na ročici za dodajanje gorivne zmesi, nekaj malega varnosti pa je odvisno od drugih... Žal je formula za izračun absolutne varnosti izjemno komplicirana, a se da njen rezultat bistveno povečati z uporabo čimvečje doze previdnosti in predvidevanja.

Ah, ne podpišem tega.

Z nakupom (zaščitne verjetno) opreme si večina v svoji glavi nase navleče viteški oklep, ki jih bo ščitil pred neumnostmi, if shit happens. O potu, smradu in nelagodju se ne sme diskutirati ...

Nabijanje v glavo o blaženju desnega zapestja povečini povzroča glavobole v smislu "s supersportskim motorjem se ne da pelat počasi" in v podtonu "ne zgleda".

Previdnost je ponavadi posledica strahu ali pa ljubezni do koga (lahko začnemo zgodbo o odgovornosti do samega sebe in do tistih ki jih imamo radi).

Predvidevanje je pa sposobnost, ki jo je treba non stop drilat. Staž in letne kvote km ne pomagajo. Avgusta/septembra itaq vsi mislimo, da mamo staž, pa poka še drugič v sezoni.

Moje skromno mnenje, napotek & popotnica vsem, ki se jim ljubi brati zapovedi preživetja je v smeri korenin. Vsak naj se najprej vpraša čemu mu motorno kolo. In drugič, naj si pri vsakem furanju postavi cilj furanja. Malo ali malo več se kar tako drajstat, pelat, tišat je NOO GOOD. Za vas osebno in za druge, ki jih lahko spravite v nesrečo (neposredno ali posredno; zavedajoč se ali pa ne).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jeep, Sajmon.

And BTW, še vedno posedujem prilogo Dela - Polet z dne 7. marca 2002. V njem je za mene eden najboljših člankov o motorizmu ever napisanih. Avtor je navihanec Andrej Krbavčič, naslov pa ima Igrača. Zadnje poglavje z naslovom Čemu sploh? nekako zelo sovpada z mojim gledanjem o ciljih in še širše, čemu mu (motoristu) motorno kolo. Kot motorista mislim voznika motornega kolesa in ne pripadnika neke skupnosti, ki je ni več, vsaj minimalno enotne ne. Zato tudi pozivi k spoštovanju železnih pravil (sorry Miran/fičo) padajo v brezno. Morda ni prav tako (brez boga in ostalih pritiklin prosim) ampak nekako pritiče modernim časom odtujenosti, egoizmov, rokohitrskega in za vsako ceno zaslužka, predvsem pa (povezano s plesnivo in zastarelo idejo motorizma) onegavljanja samega sebe z alkotom, drogami in do skrajno nategnjenimi adrenalinskimi športi, kamor je s prispevkom moto industrije v obliki izdelkov RRRRRR, GSX RR, rxrrrr za male denarje zašajtalo tudi motorno kolo.

Človek se res vpraša ali modernemu človeku (njej in njemu) pride le še, če gleda smrti v oči (tehnike skoraj zadavljenja, odpiranja padal 5 m pred tlemi, metanja z nebotičnikov s štrikom za noge in konec koncev tudi dirkanju po cesti in lomastenju po skritih kotičkih te boge Zemlje z motorjem).

Ah, bodite egoisti in pazite predvsem nase. Tako boste manj škode narediti drugim.

Čečo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 mesecev pozneje...

Glede divjačine na cesti velja zlato pravilo "od dedov": Kadar ti čez cesto steče divjad, pazi ker je velika verjetnost da ni sama in da bo za njo prlaufala še katera. Zato previdno BREMZAJ četudi je divjad že stekla čez cesto in je ni več na cesti, kajti lahko pa da priteče še ena.

Mene je enkrat upoštevanje tega pravila rešilo pred silovitim trkom v srnjaka.

Varno vožnjo vsem ki imate kaj za vozit.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dopisujte pomembne informacije in svoje izkušnje, da se iz njih nekaj naučimo!

Toplo priporočam, da imate vedno kak cilj ali primeren razlog, da se peljete. Razlog do bifeja na pivo je zelo slab razlog, cilj pokazati okolici kolk gre še slabši.

Moped raje pustite doma, če ste nakurjeni, besni, močno prizadeti in seveda zadeti (v času pluralizma opojnih substanc ne moremo več pisati samo pijani). Tudi nekaj ur spanja po prekrokanem žuru in motor ni pametna zgodba.

Moped poskušajte uporabljati tudi kot čisto vsakdanje prevozno sredstvo. Precej drugače se vam bo zdelo kot uporaba "vikend paketa".

Ura na motorju je stvar orientacije v času in ne "task manager" - ne bezlajte zaradi nadoknaditve časa.

Malce se zamislite nad tem, da ste mogoče do koga odgovorni za kaj (za duševni mir vaše življenske sopotnice, da vaše dete rabi starša in podobno). Lahko si celo predstavljate, da bi komu lahko celo kaj dali, ne samo možnost obiskov v Soči ali tam, kjer kažejo pelc montle pri +10 C za 1. november.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ceco, sem vedel, da ni tisto vse, kar sem omenil... In ravno to SI dopolnil! Moto zbori, alko in gas... :grrr

Ravno sedajle sta bila pri meni moto kolega (Ona in On). Nekoč sta šla ponoči iz zbora. :?

60 km/h in 0,0 promilov v obtoku!!! :o

...Srna, :eek: zlomljena rama, roka in še sedaj kup železja v njej! :o :o :o

DOPISUJTE SVOJE IZKUŠNJE, ki bodo drugim v korist!!! :grim

Popravljeno . Popravil fičo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... vsako leto v začetku sezone vozi, kot da si "začetnik" ...

... vsako leto obišči "šolo dobre vožnje" ...

... o nevarnih situacijah ali dogodkih, ki jih ne znaš sam povsem razjasniti, se pogovori z drugimi motoristi in pridi stvari do dna (vzrok: neznanje, teh. okvara motorja .... ) ...

... kupuj kvalitetno motoristično opremo z vso razpoložljivo opremo ...

... ne "popravljaj" motorja sam, če ne veš kaj počneš ...

... nadaljevanje prihodnjič ...

Popravljeno . Popravil Gallus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

Evo še moj primer. 18 let furam motorje, z njimi sem prevozil kakih 250.000 km, pa se mi kaj takega še ni zgodilo. No, vedno je enkrat prvič.

Se peljem s tehničnega pregleda in registracije (moje misli niso usmerjene na vožnjo ampak v stilu: mamicu jim jebem lopovsko). Vožnja je čist počasna, ker mi v mislih rola film, kako sem karata cankarje na pult.

Tko vozim po stranski ulici do križišča z glavno cesto (LJ-Škofljica). Ura je 15:30 in kolona vozil iz LJ smeri je neprekinjena. Čakam kako minuto in končno se me usmili en voznik. Skoraj ustavi, mi požmiga z lučmi in z roko pokaže naj zapeljem. In res zapeljem. Takrat pa ena stara baba z modrim Peugotom 106, ki je vozila za njim, zapelje levo mimo njega, mu z roko požuga češ kaj zaboga ustavljaš sredi križišča in gasa naprej in direktno porti meni, ki sem že speljal. Stisnem obe bremzi (prašni in hladni dunlopki 205 prijemleta kolikor pač prijemleta po gladkem zlizanem asfaltu) in lovim motor. Babnica me fali za kake 3 cm.

Adrenalin šprica 300 na uro!!! Najprej sem se hotel zapoditi za njo in jo nalomt, pa mi nekaj čisto na tiho prišepne, raj ne, stara je verjetno čist osteoporotična, sej jo lahko z enim samim šusom pobiješ, raj ne. No, pa se nisem zapodil za njo, ampak sem šel s polnimi gatami lepo na easy proti domu.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nasveti, pravila... in 110 konjev pri 250 kg :?

Jaz gledam na vožnjo z motorjem podobno kot na alpinizem.

Alpinisti morajo opraviti praktično in teoretično usposablanje, ki ga vodijo izkušeni inštruktorji. To pomeni, da si kandidati nabirajo izkušnje s pomočjo drugih in se ne učijo na lastnih napakah (ker so le te lahko usodne). Kljub temu uspešno zaključi šolanje le 10% kandidatov, ostali pa pridejo do spoznanja, da je alpinizem prezahteven za njih. Kaj pa motoristi?

Izkušnje si nabiramo sami. Vsak sam mora spoznati kaj je varno zaviranje, kaj je prevelika hitrost (80 km/h ali 180 km/h), kje je lahko olje na cesti...

Ker pa vsi pomikamo svoje meje sposobnosti vedno višje in s tem kršimo vedno več pravil, smo podvrženi vedno večjim nevarnostim.

Zato menim, da bi bilo potrebno organizirati čim več šol varne vožnje in to na več zahtevnostnih nivojih. Le na poligonu in pod nadzorom inštruktorja lahko varno nabiraš izkušnje in se preizkusiš v nevarnih razmerah, obenem pa ostaneš živ. :)

p.s.

V hribih še nisem doživel nesreče, na cesti (z motorjem) pa na žalost že. Vozil sem po predpisih, pa mi je kljub temu nekdo uspel izsiliti prednost. Sprašujem se, zakaj se je to zgodilo? Ali sem kriv tudi sam...?

Upam. da nisem preveč zatežil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Nečesa

pa ni mogoče predvideti. Da

AVTOMOBILIST HOČE NAMERNO UBITI MOTORISTA

IN

V TAKI SITUACIJI VAS REŠI EDINO MOČAN MOTOR IN NJEGOVI IZREDNI POSPEŠKI

V PRIMERI Z AVTOM

To

sem doživel 2X in obakrat sem jo odnesel za

mišjo dlako samo zato, ker je šofer, ki se je

namenil, da me zruši podcenil pospeške motorja.

Enkrat

je šlo tako za las, da so mi luknje na "feltni" prvega kolesa

avtomobila, ki je namerno zavil vame pobruslie gumo na stopalki. Zgodilo

se je ob speljevanju na križišču Tržaške in avto na voznem pasu desno od mene

je nenadoma zavil vame z namenom zrušiti me pod kamion, ki je vozil po voznem pasu levo od mene.

Spregledati me ni mogel, saj smo speljali istočasno in on je startal kak meter za mano,

ko sem nenadoma začutil ropotanje lukenj v "fletni" na desni stopalki in instiktivno navil gas do koca ter mu pobegnil

po zadnjem kolesu .. šele doma sem videl z zunanje strani pobrušeno gumo na stopalki in to na mestu, kjer je nikakor ne bi mogel obdrsati na asfaltu v ovinku.

Drug

primer je bil klasika. Križišče z neprednostno cesto. Moja hitrost na srečo nižja od omejitve v mestu. Avtomobilist ustavi, me pogleda v oči in ko misleč, da mi bo dal zapovedano prednost dodam gas - pizda spelje točno vame - hvala Bogu 106 konjev na motorju pomeni nekaj drugega kot pri avtu - ušel sem za nekaj cm.

Zato

trdim, da je za preživetje na motorju poleg reda v glavi, mirnega zapestja desne roke, ispravnega motorja, zelooo pomebna

tudi moč motorja, ki naj nikakor ne bo pod 75PS/55,2kW (za motorje do 230kg suhe teže)!

To je moja osebna ocena, ki se marsikomu ne bo zdela prava, zato ne zahtevajte linkov s podatki.

:nono:

Pa

varno vožnjo.

:OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

MOTOSI - maj - junij - julij 2005 (številka 6)

PREŽIVETI V URBANI DŽUNGLI

Dovolite, da najprej razblinimo vaše morebitne strahove pred vožnjo motocikla. Niste prestari, niste premajhni, niste prešibki, niste narobe seksualno usmerjeni, niste na tako zelo pomembnem mestu v družbi, da bi vam bilo lahko neprijetno. Nerodno naj vam bo, recimo, zaradi slabega zadaha iz ust.

Naj vas pomirimo - vožnja motocikla ni (zelo) nevarna. Če postavimo tveganje na tehtnico, potem je večja verjetnost za nastanek glavobola seks z neznanko, ulovljeno v petek zvečer.

Zavedanje, da je za nerešljivo situacijo na cesti pogosto kriv voznik avtomobila (kombija...) je predvsem na lastno nesrečo slaba gostilniška tolažba.

1 ZAPOVED - SPOSOBNOST UKREPANJA

Ena od osnov za preživetje v prometu je vaša čimboljša sposobnost obvladanja sebe, vozila in situacij. Vaši možgani so v boju za preživetje vaš najboljši prijatelj. Če trezne misli zameglite s paniko (vse skupaj dodatno začinite z alkoholom ali z še močnejšimi substancami), se boste v kritičnih trenutkih neumno odzvali in bo hreščalo!

Situacija v kateri se borite za preživetje je resničen boj. Šibkejši popuši, kot v divjini. Le da se tam lahko medveda ubranite z nekaj previdnosti. Z ljudmi gre težje. Ko Janez v Golfu istočasno vklopi smerokaz in istočasno zavije pred vaše kolo , takrat vam lahko pomagajo le zunanja opazovanja, previdevanja, izkušnje, sposobnost hitre reakcije in brezhibno delujoča tehnika.

2 ZAPOVED - TAKTIKA

Vožnja zahteva zbranost. Ne sanjajte o blondinki, pa tudi ne o tem, kako motor obvlada Rossi! Vse vaše misli in čuti naj bodo usmerjeni v vožnjo in okolje, v katerem se premikate. Vi ste najšibkejši člen. Zato morate biti poudarjeno bolj pozorni. Naučite se opazovati svet okoli sebe. Urite svojo sposobnost opazovanja v službi, na ulici, na parkirišču, na tržnici in seveda v prometu. Zavestno opazite tisto, česar prej nikoli niste! Ko ugotovite, da vas je med vožnjo nekaj presenetilo, dogodek analizirajte in poskušajte ugotoviti, kaj ste spregledali. Učite se na napakah in izkušnjah. Vzorci se ponavljajo in kmalu boste sposobni že vnaprej predvidevati reakcije ljudi okrog sebe. Ne tvegajte vsevprek. Če se vaši družbi priključi motorist, ki očitno izziva nesrečo je velika verjetnost, da vas bo njegovo vedenje potegnilo tudi v posledice. Zato se tako tvegani družbi raje odpovejte.

3 ZAPOVED - IMEJTE REZERVO

Težko je odgovoriti, kaj je najbolj primerna hitrost ali ritem vožnje. Policisti bodo vedno zapisali, da voznik ni prilagodil hitrosti ali varnostne razdalje. Pa saj je oni tudi ne znajo. To je pač birokratska floskula za opis dogodka. Prvenstveno zaupajte sebi. Če imate šibko znanje in strahove, si pustite nekaj rezerve, da vas za ovinkom nekaj ne preseneti. Toda to spet ne pomeni, da morate biti tako zelo previdni, da boste s svojo počasnostjo ovirali druge udeležence v prometu. Ker jih ovirate bodo poskušali najti pot naprej in vi boste v še večji nevarnosti.

4 ZAPOVED - IMEJTE POPOLEN MOTOCIKEL

Stroški nas vse davijo. Če menite, da živite slabo, naredite nekaj, da to spremenite. Ali zaslužite več ali porabite manj. Čer ste izbrali uživanje v vožnji z motociklom, morda lahko nehate kaditi. Prihranek na letni ravni je merljiv. Ne tvegajte z motociklom, ki ima zaznavno okvaro. Če se vam zdi, da se vam dogaja med nogami kaj nepričakovanega, vprašajte za mnenje mehanika. Če predlaga popravilo ne odlašajte, ker boste v najboljšem primeru v nesreči izgubili motocikel. ZELO VERJETNO TUDI GLAVO.. ZATO SE NE VOZITE S PLEŠASTIMI GUMAMI, TRESOČIMI ZAVORAMI IN ZAVORNO TEKOČINO STAREJŠO OD DRŽAVE SLOVENIJE!!!!!

5 ZAPOVED - DOBRA OPREMA

Če uporabljate čelado vredne tri pire potem je vredna toliko, kot vaša glava! Ta trditev prihaja iz Amerike, kjer so se razdelili v dve frakciji - za uporabo in proti uporabi čelade!

Razpravljanje je brez smisla - čelada naj bo, kakovostna, dovolj mlada in zapeta. Tudi svoji sopotnici privoščite čelado ustrezne velikosti in ne "svoje tastare"! Ženska vam zaupa in bodite zaupanja vredni! Nekaj let smo na cestah videvali močno osveščene motoriste, ustrezno oblečene, s čelado, s prižgano lučjo in ustreznim vedenjem. Zadnje leto ali dve pa na cestah zopet opažamo mladce brez čelad, brez tablic in v oblačilih, ki niso motoristična. TO NISO MOTORISTI - NJIM TEŽKO KDO POMAGA, morda pametna ženska, duhovnik, pop ali mufti!!!!!! Odločili so se za uporništvo, da bodo s polnim curkom scali proti vetru!!!!

6 ZAPOVED - PREPOZNAJTE NEVARNOST

Tako, kot ljudem v gneči ne dovolite preblizu, v vaš osebni prostor, kjer se počutite vznemirjene, tako velja tudi v prometu. Okrog vas si zamislite koncentrične kroge. Tisti najbližji, recimo znotraj varnostne razdalje, skriva največ nevarnosti, območje izven tega kroga prinaša morebitno nevarnost, ki ta hip še ne zahteva ukrepanja, bo pa to potrebno v naslednjem intervalu. IN TAKO POTUJTE SKOZI PROSTOR IN ČAS.... Naučite se gledati v prostor, naučite se videti in prepoznavati, kateri dogodki sodijo v prostor. Vaše oči morajo vidti dogajanje pred in za vami!

7 ZAPOVED - PREDVIDEVAJTE

Vaši možgani morajo zaznati v delčku sekunde dogajanje v tistem radiju, kjer ste najbolj ogroženi. Prepoznajte in izločite surovo grožnjo. Glejte v svet, ocenite možnosti nevarnosti in v mislih sestavite najbolj nemogoč zaplet. Razmišljajte o mogočih zoprnih situacijah in poizkusite najti rešitve iz možnega grdega scenarija. Z izkušnjo boste začeli podzavestno ukrepati, se dotakniti zavornih ročic, menjati položaj v prostoru za manj izpostavljenega, prilagoditi hitrost......

8 ZAPOVED - VSAK VEČER ŽEBRAJTE PRIROČNIK

Saj ni, da nebi imel svojega stališča ali mnenja... posredovano v vednost tistim, ki niste imeli možnosti brati to revijo!

LP Mare

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako začeti sezono? :book:

… zunaj sije sonce in zime je konec … :OK:

… deklice so odvrgle težka oblačila in pogled je postal veder … :kva2:

… »konj« je celo zimo počival v garaži, komaj čakam, da ga poženem v dir … :wub:

… oblečem se v »bojni komplet« (dolge gate so obvezne) …

… oglasi si se mali črvek: je z motorjem vse v redu …

… kaj mu bo, če pa je celo zimo stal … gremo! …

… ne, NAPAKA … :slap:

… ali je tlak v pnevmatikah še vedno isti ? … :?

… ali ni preko zime kakšen »semering« na vilicah spustil duše … :?

… ali zavore dobro delujejo ? da ni kakšna mastna svinjarija prišla na diske ? so zavorne ploščice še dovolj debele ? koliko let je že isto zavorno olje v motorju? Da to že ni malo iz forme ! … :?

… ali gorijo vse luči na motorju? … :?

… ali je olje v vilicah še dovolj dobro ? … :?

… kakšna je veriga, jo je mogoče pozimi načela vlaga, rjavina? … :?

… ali ni olje v agregatu že staro? Koliko ga sploh je ? … :?

Odpravim se h kolegu (mehaniku), kjer »prečekiram« stanje in formo »konja«. Vse je v redu !!! :OK: :010

… novim ovinkom naproti …

(zgoljrazmišljanjeenegatečnežapress) :smoke:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Objavljeno (popravljeno)

Motorist mora biti "psiholog", :o :o če hoče preživeti!

Mislim, da tega še nismo omenili;

* Bojte se nasproti vozečih vozil v strnjeni koloni :hmm: , še posebno, če se voznik iznenada (brez smernika), odloči prehiteti vozila pred seboj!!!

= Čelni trk, kateremu se ni mogoče izogniti (razen, s skokom preko avta (če te drugi ne povozi)! :hmm: :hmm: :hmm:

* Ena najnevarnejših pasti za motorista je prekasno, ali sploh "ne vklapljanje" smernika drugih voznikov pri prehitevanju in nenadnem spreminjanju smeri.

Skoraj SVI, prepozno vklopijo smernik :grim pri spreminjanju smeri in ne preverijo v ogledalu, :grrr če jih kdo že prehiteva!!! :eek: To lahko pomeni (USODNI) TRK!!!

* VEDNO, ko dohitevaš vozila PREVERJAJ, kaj namerava narediti voznik pred teboj. Če je njegovo početje "sumljivo", raje nekoliko počakaj (in v "tisočinki" sek.) skušaj ugotoviti, kaj se "rola" v njegovi glavi, kot da treščiš na polno v njegov bok in te IZRINE, pod nasproti vozeče vozilo!!!

Nauči se misliti hitro, preudarno in odločno!

To je še ena od neštetih zapovedi, :o za golo preživetje motorista v cestnem "labirintu"!!!

P.S.

To ni najbolj črn scenarij, :grrr ampak stalna praksa (skoraj) vseh šoferjev! :grim

Popravljeno . Popravil fičo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

* Ena najnevarnejših pasti za motorista je prekasno, ali sploh "ne vklapljanje" smernika drugih voznikov pri prehitevanju in nenadnem spreminjanju smeri.

Skoraj SVI, prepozno vklopijo smernik :grim pri spreminjanju smeri in ne preverijo v ogledalu, :grrr če jih kdo že prehiteva!!! :eek: To lahko pomeni (USODNI) TRK!!!

* VEDNO, ko dohitevaš vozila PREVERJAJ, kaj namerava narediti voznik pred teboj. Če je njegovo početje "sumljivo", raje nekoliko počakaj (in v "tisočinki" sek.) skušaj ugotoviti, kaj se "rola" v njegovi glavi, kot da treščiš na polno v njegov bok in te IZRINE, pod nasproti vozeče vozilo!!!

Nauči se misliti hitro, preudarno in odločno!

Pri

tem je zelo pomembno opazovanje prvih koles avta katerega nameravaš prehiteti, saj ti to lahko prihrani tisto življenja vredno tisočinko sekunde. Vsak voznik namreč predno se odloči za prehitevanje, prej nekoliko zapelje ven BREZ VKLOPLJENEGA SMERNIKA, zato da vidi ali je pred njim vse cool za prehitevalni manever. To ti seveda tudi pove, da NI opazil motorista za sabo.

Ko

srečaš nasproti vozečo kolono, kolikor je mogoče vozi po svoji desni. Najhuje kar sem doživel po tej plati, je bil povratek iz Kočevja v Lj., ko mi skozi nepregledni ovinek pripelje nasproti kolona avtov, ys takoj skrajno desno, nakar pridivjata 2 motorista (super-moto-akrapovič varianta),

KI VŠTRIC PREHITEVATA KOLONO V NEPREGLEDNI OVINEK.

Če bi takrat vozil kamion, bi si verjetno po tem dogodku lahko dal narediti registrsko tablico po želji:

"FLAJŠAMIŠINA" - ker sem bil pa na motorju in ys skoraj na bankini smo pa vsi (upam - za una2 kretena) še danes živi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kje so moje misli, med vožnjo z motorjem?

Če hočemo "norišnico" na cesti preživeti, smo primorani za to nekaj ukreniti. In to je naš odnos, do drugih udeležencev v prometu.

Kaj bom storil, da ne postanem žrtev nepremišljenih voznikov?

1) Tvoje misli med vožnjo z motorjem, naj bodo strogo skoncentrirane na promet okoli sebe.

2) Ugotovi, kaj se plete v glavi voznika pred teboj!

3) V vzvratnem ogledalu spremljaj voznika za seboj! Predvsem ko je cesta mokra, imej pri ustavljanju večjo varnostno razdaljo.

4) Preden zapelješ v nepregleden ovinek, naj bodo tvoje misli "za ovinkom"!!!

- Kaj, če vozilo iz nasprotne smeri seka ovinek?

- Kaj, če je za ovinkom ovira, kateri se je potrebno izogniti?

- Kaj, če je ovinek bolj "zalomljen", kot izgleda na pogled?

- Imam pravo hitrost, da se izvlečem, če se kaj zalomi?

- Kaj, če... In še nešteto če-jev, ki nas lahko izvlečejo iz situacije, če ne gre po našem planu.

5) Na vožnjo pojdimo z mislijo, da nas lahko vsakdo od ostalih udeležencev v prometi spregleda!

Svinčnik v iztegnjeni roki na 15 metrov, "pokrije" motorista! Toda...

To še ne pomeni, da nas mora misel na prometni labirint utesnjevati. Še zdaleč ne! Avtogeni trening naj bo v "dnevni sobi" v času za sprostitev in misel na prijetne kilometre, tako da preide z vožnjo na rutino, ki nas ne obremenjuje, ampak sprošča in pomirja, kljub temu, da neobremenjeni ostajamo "na preži"!

Pomembno!

Potrebno je ločevati odseke, kjer si lahko "olajšaš dušo" in kje, tega ne dopuščajo pogoji!!!

Naj nam bo vožnja v užitek in veselje, a za vsak slučaj, nikomur v prometu ne verjemi!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo še moj primer. 18 let furam motorje, z njimi sem prevozil kakih 250.000 km, pa se mi kaj takega še ni zgodilo. No, vedno je enkrat prvič.

Se peljem s tehničnega pregleda in registracije (moje misli niso usmerjene na vožnjo ampak v stilu: mamicu jim jebem lopovsko). Vožnja je čist počasna, ker mi v mislih rola film, kako sem karata cankarje na pult.

Tko vozim po stranski ulici do križišča z glavno cesto (LJ-Škofljica). Ura je 15:30 in kolona vozil iz LJ smeri je neprekinjena. Čakam kako minuto in končno se me usmili en voznik. Skoraj ustavi, mi požmiga z lučmi in z roko pokaže naj zapeljem. In res zapeljem. Takrat pa ena stara baba z modrim Peugotom 106, ki je vozila za njim, zapelje levo mimo njega, mu z roko požuga češ kaj zaboga ustavljaš sredi križišča in gasa naprej in direktno porti meni, ki sem že speljal. Stisnem obe bremzi (prašni in hladni dunlopki 205 prijemleta kolikor pač prijemleta po gladkem zlizanem asfaltu) in lovim motor. Babnica me fali za kake 3 cm.

Adrenalin šprica 300 na uro!!! Najprej sem se hotel zapoditi za njo in jo nalomt, pa mi nekaj čisto na tiho prišepne, raj ne, stara je verjetno čist osteoporotična, sej jo lahko z enim samim šusom pobiješ, raj ne. No, pa se nisem zapodil za njo, ampak sem šel s polnimi gatami lepo na easy proti domu.

Tadej

Glede na to kar je Tadej povedal, pa lahko povem da sem imel zelo podobno izkušnjo le da sem pri 10 na uro pristal na tleh (mrzle gume malo peska) in izsiljen na ne prednostni cesti, ko mi je bila dana prednost.

Seveda so me vsi gledali češ kaj pa divjaš - čeprav je bilo dejstvo drugačno.

Bedaki bodo vedno na cesti in že ko bodo le ti se zresnili jih bo novih 100. Žal pa se potem posplošuje in smo na koncu vsi v istem košu - pa ne rečem da tudi sam nisme kdaj pa kdaj nespametno vozil in se potem spraševal kaj bi lahko bilo če se ne bi tako izteklo...

Osebno mislim, da je nabijanje po forumih in debatiranje o tem kaj ne smeš in kako moraš zdravo do mere, da dobiš širino - obzorje kje vse čaka nevarnost. Izognil se jo boš pa šele ko se ti bo nekaj podobnega pripetilo in si boš izkušnjo resnično zapomnil in jo sanjal ter premleval mesece po dogodku.

Zato trening na poligonu še kako prav pride :yes:

Če pa kdo misli, da bo iz branja tukaj na forum-u in debate v uštariji s sokom (ker on ko vozi ne pije :drunk: - potem pa prvi ovinek na prehodu za peščce na kolen in razmetavanje zadnjega kolesa in vse to zato k je tako hotel... !?!?!) znal voziti in bil bolj varen -- mu lahko prišepnem da se je globoko zajebal.

:topic:

Sicer pa bomo kmalu imeli v registerski tablici čip za avtocesto - potem še za preverjanje hitrosti itd. Šala mala je pol kvadratnega centimetra velik GPS sprejemnik vgraditi in potem dopolniti elektroniko z radijskim oddajnikom in sprejemnikom, ki bo ob znaku (beri radar) zaznano hitrost pozicijo in številko tablice zapisal v pomnilnik... če bo zabeležena prehitra vožnja bo enostavno - kaj že - položnica (saj po novem tako ni potrebno več zaustavljati voznika, da ga kaznuješ).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še moje skromno mnenje...

Ko prebiram vaše "zelo dobrodošle članke" in izkušnje o varni in nevarni vožnji z motociklom se zamislim nad dejstvom,da podobne stvari veliko motoristov ne jemlje resno ali jih namenoma ignorira...žal.

Sicer ne vem kako se odzovejo motoristi z katerimi se družite,če začnete pogovor o varnosti,hitrosti,pasteh,..po mojih izkušnjah se zmiraj najde nekdo,ki na te stvari gleda z posmehom in prenapihnjenim egom...žal je takšnim potrebno kasneje v bolnico nesti pomaranče ali celo prižgati svečko,res žal.

Težko je sicer opisati vse pasti in nevarnosti vožnje z motorjem,v prejšnjih člankih jih je veliko in z moje strani komplimenti piscem le teh.

Rad bi pa opozoril na napako,ki jo dela veliko motoristov,sploh tistih manj izkušenih.V mislih imam izklapljanje smerokazov-sploh desnih.Vklopljen-pozabljen desni smerokaz sploh v naseljih je lahko vzrok za nesrečo,ki jo je težko preprečiti.Če voznik,ki se vklaplja na prednostno cesto po kateri vozi motorist z prižganim desnim smerokazom spelje,je trčenje neizogibno.

Varno vožnjo

HRC

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri tem je zelo pomembno opazovanje prvih koles avta katerega nameravaš prehiteti, saj ti to lahko prihrani tisto življenja vredno tisočinko sekunde. Vsak voznik namreč predno se odloči za prehitevanje, prej nekoliko zapelje ven BREZ VKLOPLJENEGA SMERNIKA, zato da vidi ali je pred njim vse cool za prehitevalni manever. To ti seveda tudi pove, da NI opazil motorista za sabo.

Voznika lahko tudi opazujes v njegovem vzratnem ogledalu, ce je kaj pogledal nazaj. Seveda ne mores gledati ves cas samo njega, temvec tudi ostali promet. Ce je situacija taka, da se poleg tebe za prehitevanje pripravlja tudi ata pred tabo, mu jaz obicajno potrobim - do sedaj je delovalo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdele, ko sem imel uro in pol glavo v vodi in sem kravla tolkel, sem se spomnil še na eno "hidro" nevarnost, ki preži na motorista in to je:

Zaradi različnih odtenkov črnega asfalta, včasih ne moreš ugotoviti, ali je asfalt moker ali suh. To zna biti pasje spolzko!!!

V takšnih razmerah vozi, kot da je cesta vlažna (pa če je, ali ne), kajti če ne upoštevaš tega dejstva, boš prej ko slej na riti. Zavisi le, kako trda bo "podlaga", ovire, kandelabri itd...

To dejstvo je vredno upoštevati in teh razmer ni malo.

Popravljeno . Popravil fičo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bilo že omenjeno pa bom še enrkat napisal. Ker sem prebral vse te nasvete, pa se vseeno spozabil...

PRED KAKRŠNO KOLI BOLJ ŠPORTNO VOŽNJO, DOBRO OGREJTE GUME! Zavedajte se, da temperatura asfalta zdaleč še ni poletna in da gume rabijo dlje da se segrejejo.

Danes bi se kmalu fajn razsul zaradi tega! (svoje neumnosti) <_<

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vožnja v dežju, (predvsem za večje število kilometrov), je lahko tudi v užitek, :hmm: če upoštevamo sledeče;

Ustrezna dežna oprema; :grim

a) Kvaliteten dežni kombinezon, škornji & rokavice (tudi termo - hlad!)

B) Sredstvo proti rosenju vizirja, ali Pin-Lock vizir!

Najpomembnejše je, da;

1) Vožnjo prilagodimo "hidro" razmeram na cestišču. Bodi pozoren na mastne madeže na cesti in gladko površino, ki se sveti!

2) Nenadno ne spreminjamo smeri!

3) Naglo ne zaviramo!

4) Naglo ne pospešujemo!

5) Ne nagibamo preveč (zdrs)!

6) Predvidevanje pomnoži x2 (Zdrsi drugih vozil, katerih napake moraš popravljati sam, če hočeš preživeti!

7) Kvalitetne pnevmatike & zadovoljiv profil !!!

8) Ne pretiravaj, dokler niso pnevmatike zagrete na delovno temperaturo !!! itd!

:OK: :D Uživajte v dežju!!! :D :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!