Skoči na vsebino

Olje za motor - razno...


Ice

Priporočene objave

pred 19 minutami, Darko3g pravi:

Kam odlagate staro olje, če menjate sami?

Plačuješ Snagine račune?

:)

2x letno organizirajo, da lahko brezplačno odložiš nevarne snovi, torej tudi motorno olje, motorni filter, barve itd.

Seznam lokacij po MB tega premičnega zabojnika imajo na strani Snage. Ponavadi je v bližini male tržnice v tem času konec maja, začetek junija.

Jaz vedno tja nesem, letos še čakam, zaradi epidemije še niso poslali seznama, urnika...

--------------------------

brezplačno v tem primeru

Citiraj

Namig: neporabljena zdravila, ki so v originalni in zaprti embalaži, lahko oddate v lekarnah. Dvakrat na leto s pomično zbiralnico nevarnih odpadkov organiziramo brezplačno predajo nevarnih odpadkov iz gospodinjstev. O urnikih pravočasno obveščamo na spletni strani, na Facebook profilu in na položnicah.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

Eno vprašanje - prejšnji lastnik je v CBR-ki 929 2001 občasno uporabljal (ne vem, kolikšno kilometrino je nardil s tem oljem, se je pa vozil na daljše relacije) Castrol Power 1 Racing 4T 5w-40 in ne 10W-40, kot je priporočilo proizvajalca. Zanima me, če se rabim sekirat zaradi prekomerne obrabe vitalnih delov v motorju zarad tega olja... Motorček sicer laufa dobro, ne vem pa, če se moram sekirat?! Sem klical tudi na servise zarad tega, eni mehaniki pravijo, da je priporočljivo odpret in pogledat stanje v drobovju, drugi pravijo, da ni potrebe po pretirani skrbi, samo ne priporočajo glih uporabo 5W-40. Trenutno je v motorju 10w-40, motor pa je bil letos že servisiran, zato ni potrebe po menjavi olja.

Prosim za mnenje koga, ki se na te zadeve spozna... Hvala!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne bi vedel za napačno gradacijo olja, se ne bi sekiral.? Dokler ne pije olja, ne pokadi modro, ni kakšnih drobnih delcev v olju in ni kakšnih čudnih zvokov.... kar veselo vozi in si ne delaj nepotrebnih stroškov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, ups pravi:

Eno vprašanje - prejšnji lastnik je v CBR-ki 929 2001 občasno uporabljal (ne vem, kolikšno kilometrino je nardil s tem oljem, se je pa vozil na daljše relacije) Castrol Power 1 Racing 4T 5w-40 in ne 10W-40, kot je priporočilo proizvajalca. Zanima me, če se rabim sekirat zaradi prekomerne obrabe vitalnih delov v motorju zarad tega olja... Motorček sicer laufa dobro, ne vem pa, če se moram sekirat?! Sem klical tudi na servise zarad tega, eni mehaniki pravijo, da je priporočljivo odpret in pogledat stanje v drobovju, drugi pravijo, da ni potrebe po pretirani skrbi, samo ne priporočajo glih uporabo 5W-40. Trenutno je v motorju 10w-40, motor pa je bil letos že servisiran, zato ni potrebe po menjavi olja.

Prosim za mnenje koga, ki se na te zadeve spozna... Hvala!

če se je prejšnji lastnik vozi tudi , ko je bilo bolj hladno potem je imel 5w pravo izbiro..

 

če se večina kilometrov naredi po zelo visokih temperaturah je pametno dati 10w50 , 20w50 ali 10w60 - seveda je nekaj odvisno tudi od tipa hlajenja motorja - zračno , zračno oljno ali vodno..

andrej ki na as-u pedena duceje ima enak motor kot jaz - 3 leta starejši in na fergije - ostalo kubatura in konji pa je enako .

ko sem mu rekel , da sem imel z dvema in prtljago male težave s segrevanjem motorja pri konstantni hitrosti 130 in temperaturi 32 stC in ga potem ohladil pri 110 na uro) z oljem 10w40 in da po menjavi za 10w50 tega ni več me je samo pogledal in pritrdil.. isto castrol racing oba gradaciji..motor zračno hlajen + hladilnik olja..

čeprav je za moj motor predpisano 10w40 pa je treba vedeti , da so ti podatki za anglijo .. piše ponavadi v navodilih proizvajalcelv, da se te vrednosti lahko spremenijo ob drastično spremenjenih zunanjih temperaturnih pogojih - ponavadi se vpraša pooblaščenega mehanika na norveškem ali kanadi za hladnejše podnebje ter v afriki in avstraliji za vroče.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

15 hours ago, ups said:

Eno vprašanje - prejšnji lastnik je v CBR-ki 929 2001 občasno uporabljal (ne vem, kolikšno kilometrino je nardil s tem oljem, se je pa vozil na daljše relacije) Castrol Power 1 Racing 4T 5w-40 in ne 10W-40, kot je priporočilo proizvajalca. Zanima me, če se rabim sekirat zaradi prekomerne obrabe vitalnih delov v motorju zarad tega olja... Motorček sicer laufa dobro, ne vem pa, če se moram sekirat?! Sem klical tudi na servise zarad tega, eni mehaniki pravijo, da je priporočljivo odpret in pogledat stanje v drobovju, drugi pravijo, da ni potrebe po pretirani skrbi, samo ne priporočajo glih uporabo 5W-40. Trenutno je v motorju 10w-40, motor pa je bil letos že servisiran, zato ni potrebe po menjavi olja.

Prosim za mnenje koga, ki se na te zadeve spozna... Hvala!

5W podatek se navezuje na hladne zagone motorja in kot je že nekdo napisal v kolikor se je vozil tudi v hladnem obdobju je ta izbira boljša saj hitreje doseže vitalne dele. -40 pa bo v obeh primerih enaka in se navezuje na viskoznost ko je olje in agregat segret na delovno temperaturo tako, da je strah iz tega naslova popolnoma odveč.

 

Lp, Samo

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Do neke mere se strinjam z vsemi vašimi odgovori - še najbolj drži odgovor XTR-a, ko pravi, da če ne bi videl servisnega listka, ne bi vedel za to in bi bla vsa skrb odveč (dokler motor dela ok)...

Mislim, da se v hladnem vremenu ni kaj dosti vozil, mogoče je na ''zalogi'' ostala kakšna kanta s tem oljem in je pač blo škoda stran vržt ? ali pa je po servisu napisal napačno na listek (namesto 10W, napisal 5W), ker naslednji listek ima vpisano 10W-40, servise je delal sam... ne vem, vse je možno...

Škoda, da sem to sploh videl.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 16 urami, thumper pravi:

če se je prejšnji lastnik vozi tudi , ko je bilo bolj hladno potem je imel 5w pravo izbiro..

 

če se večina kilometrov naredi po zelo visokih temperaturah je pametno dati 10w50 , 20w50 ali 10w60 - seveda je nekaj odvisno tudi od tipa hlajenja motorja - zračno , zračno oljno ali vodno..

andrej ki na as-u pedena duceje ima enak motor kot jaz - 3 leta starejši in na fergije - ostalo kubatura in konji pa je enako .

ko sem mu rekel , da sem imel z dvema in prtljago male težave s segrevanjem motorja pri konstantni hitrosti 130 in temperaturi 32 stC in ga potem ohladil pri 110 na uro) z oljem 10w40 in da po menjavi za 10w50 tega ni več me je samo pogledal in pritrdil.. isto castrol racing oba gradaciji..motor zračno hlajen + hladilnik olja..

čeprav je za moj motor predpisano 10w40 pa je treba vedeti , da so ti podatki za anglijo .. piše ponavadi v navodilih proizvajalcelv, da se te vrednosti lahko spremenijo ob drastično spremenjenih zunanjih temperaturnih pogojih - ponavadi se vpraša pooblaščenega mehanika na norveškem ali kanadi za hladnejše podnebje ter v afriki in avstraliji za vroče.

Če si imel na AC težave s pregrevanjem pri 130, za to definitivno ni krivo olje, ampak nekaj drugega. Preveri termostat. Olje 50 pomeni samo, da ohranja mazalne lastnosti pri višjih temperaturah (beri ima višjo viskoznost), kar pomeni ima še slabše hladilne lastnosti. Ko si nalil olje 50, bi se motor pregreval še (za malenkost) bolj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, Andrej P pravi:

Če si imel na AC težave s pregrevanjem pri 130, za to definitivno ni krivo olje, ampak nekaj drugega. Preveri termostat. Olje 50 pomeni samo, da ohranja mazalne lastnosti pri višjih temperaturah (beri ima višjo viskoznost), kar pomeni ima še slabše hladilne lastnosti. Ko si nalil olje 50, bi se motor pregreval še (za malenkost) bolj.

ok sem zahebal - popravljam : "s povišano temperaturo olja" sem se srečal..

ajde .. recimo da bi ti imel prav okoli 50..

ampak sedaj imaš en problem - ker ali ne prebereš kaj je človek napisal ali pa se ne spoznaš na motorje - :::::::

prosim , če na mojem motorju najdeš termostat.. na zračno hlajenem z oljnim hladilnikom.. glih tolk da povem jermanu kje naj pogleda ker midva ga ne najdeva...

nazadnje si poglej temperaturna območja okolice za olje 10w40 in 10w50.. če ne veš kje piše povej ti bom pa linkal..

Popravljeno . Popravil thumper
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 22 minutami, thumper pravi:

ok sem zahebal - popravljam : "s povišano temperaturo olja" sem se srečal..

ajde .. recimo da bi ti imel prav okoli 50..

ampak sedaj imaš en problem - ker ali ne prebereš kaj je človek napisal ali pa se ne spoznaš na motorje - :::::::

prosim , če na mojem motorju najdeš termostat.. na zračno hlajenem z oljnim hladilnikom.. glih tolk da povem jermanu kje naj pogleda ker midva ga ne najdeva...

nazadnje si poglej temperaturna območja okolice za olje 10w40 in 10w50.. če ne veš kje piše povej ti bom pa linkal..

Niti ne vem o katerem motociklu govoriš in ne vem če ima termostat. Sorry.

Spet ne razumem, zakaj bi se olje 10-40 segrevalo višje kot 10-50. Ali ti kaže dirket temperaturo olja? Tabele o katerih govoriš, ponavadi govorijo o priporočilih za izbiro olja glede na temperaturo okolice. V tvojem primeru bi moral gledat direkt temperaturo olja, ki je pa večina motociklov niti ne kaže.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 33 minutami, Andrej P pravi:

Niti ne vem o katerem motociklu govoriš in ne vem če ima termostat. Sorry.

Spet ne razumem, zakaj bi se olje 10-40 segrevalo višje kot 10-50. Ali ti kaže dirket temperaturo olja? Tabele o katerih govoriš, ponavadi govorijo o priporočilih za izbiro olja glede na temperaturo okolice. V tvojem primeru bi moral gledat direkt temperaturo olja, ki je pa večina motociklov niti ne kaže.

ok..greva še enkrat..

točno tako - nima termostata ....

gs ki ga imaš v podpisu kaže temperaturo olja z lučkami  - je tako? gs je zračno oljno hlajen - in nekateri premorejo hladilnik olja.

triumph bonneville , ki ga imam v podpisu je zračno oljno hlajen s hladilnikom olja.  namesto pokrovčka za nalivanje olj v agregat imam termometer , ki kaže temperaturo - olja..

in nemorš verjet - direktno vidim temperaturo olja , ki mi ga termometer kaže v stopinjah celzija..

triumph je angleški motor in ker je temperatura motorja in posledično olja odvisna od temperature okolice , ki pa je v angliji pozno  spomladi , poleti in zgodaj jeseni povprečno nižja za kar nekaj stopinj celzija od temperatur na balkanu je pravilna izbira 10w50.. 

10w40 postane pri 10stC višji temperaturi okolice preredko in zato slabše maže , posledično se motor še bolj segreva zaradi povečanega trenja med gibljivimi in negibljivimi deli .

10w50 ohrani gostoto in sposobnost mazanja pri višjih temperaturah okolice - posledično manj trenja in manj segrevanja zaradi trenja - in pri višjih temperaturah v agregatu  zato je končni rezultat - nižja temperatura olja.

Popravljeno . Popravil thumper
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, thumper pravi:

ok..greva še enkrat..

točno tako - nima termostata ....

gs ki ga imaš v podpisu kaže temperaturo olja z lučkami  - je tako? gs je zračno oljno hlajen - in nekateri premorejo hladilnik olja.

triumph bonneville , ki ga imam v podpisu je zračno oljno hlajen s hladilnikom olja.  namesto pokrovčka za nalivanje olj v agregat imam termometer , ki kaže temperaturo - olja..

in nemorš verjet - direktno vidim temperaturo olja , ki mi ga termometer kaže v stopinjah celzija..

OK sedaj jasno glede meritve temperature olja. In ti si opazil pri podobni obremenitvi motorja (AC, 130km/h, polno naložen) in zunanji temperaturi pri enem olju višjo temperaturo kot ori drugem?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, Andrej P pravi:

OK sedaj jasno glede meritve temperature olja. In ti si opazil pri podobni obremenitvi motorja (AC, 130km/h, polno naložen) in zunanji temperaturi pri enem olju višjo temperaturo kot ori drugem?

pa ne enkrat. pri 10w40 nad 32stC okolice se mi je to dogajalo večkrat sploh pri polno naloženem motorju in vožnji recimo v vrhniški klanec 130-140...

odkar uporabljam isto olje gradacije 10w50 tega prekomernega dviga temperature olja ni več.. 

ok jaz sem spustil gas in ohladil agregat ko mi je kazalec prišel na 119stC .. dejansko za 10w40 bi lahko vozil do 135 in še kakšno več- max in ne dolgo časa lahko s tem oljem dosežeš celo 145stC - edini pogoj je , da je motor minimalno obremenjen- to pomeni počasno vožnjo z minimalno gasa v visoki temperaturi okolice.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@thumper,Hm, debata postaja zanimiva. Pri 32stopinjah neke velike razlike ne bi smelo biti. 10-40 bi moralo mazat dovolj (teoretično). Pri istih pogojih je 10-40 olje redkejše kar se odraža v nekoliko višjem pretoku, nižji adheziji in posledično boljšem odvajanju toplote (tudi v hladilnik in znotraj hladilnika samega) - posledično boljše hlajenje.  Porast temperature zaradi trenja pri 10-40 ne bi smel biti tolikšen, da se olje veliko bolj segreje. 

A lahko oceniš koliko je priblino bilo razlike v temperaturi olja pri podobnih pogojih?

Popravljeno . Popravil Andrej P
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 urami, Andrej P pravi:

@thumper,Hm, debata postaja zanimiva. Pri 32stopinjah neke velike razlike ne bi smelo biti. 10-40 bi moralo mazat dovolj (teoretično). Pri istih pogojih je 10-40 olje redkejše kar se odraža v nekoliko višjem pretoku, nižji adheziji in posledično boljšem odvajanju toplote (tudi v hladilnik in znotraj hladilnika samega) - posledično boljše hlajenje.  Porast temperature zaradi trenja pri 10-40 ne bi smel biti tolikšen, da se olje veliko bolj segreje. 

A lahko oceniš koliko je priblino bilo razlike v temperaturi olja pri podobnih pogojih?

od zadaj naprej.

ne ocenjujem temveč navajam dejstva. vrhniški klanec enaka temperatura okolice enaka hitrost : 10w40 - dvig 10-12stC , 10w50 - dvig 3-5stC . od do so seveda razlike prilagajanja samemu toku vozil..

če bi bilo po tvoje redkejše olje boljše za samo hlajenje motorja , potem bi po tvoje moral za visoke temperature in boljše hlajenje vliti 10w30 - kat pa enostavno ni res (guzzi 750 uporabja po tovarniških podatkih 10w60 , je brez oljnega hladilnika torej bi se morali glavi motorja iz  aluminija po tvojih navedbah stopiti pri temperaturi okolice pod 30stC :naughty: ).. 

do 30 stC okolice med oljema ni skoraj nobene razlike razen v zelo dolge klance ..kar je pa več pa je razlika opazna , nad 36stC pa drastična - tako v vrednosti T olja kot v hitrosti naraščanja temperature. 

lani v rusiji sem delal etapo 12h 15min 1126km od 7,51h do 20,05h samo s kratkimi postanki za tankanje vodo in čik.. temperature so bile od  21 zjutraj v rostovu , od 12h do 16h med 35 in 39 ter potem zopet padle na prijetnih 26 zvečer v moskvi.. hitrost večinoma po gps navigaciji med 132 in 134 km/h.. 6x tankanje in en neplaniran postanek manj kot 10min ker je nekemu motoristu zmanjkalo bencina 8km pred črpalko pa sem mu nalil 1l iz kantice..

je pa res , da sem v času , odkar uporabljam 10w50 spremenil raumerje končnega prenosa iz 18/43 na 18/41 kar pomeni padec obratov v peti prestavi za nekih 150/170 obr/min - to seveda tudi vpliva na samo segrevanje agregata,,

temperatura olja se ni dvignila prek 112 stC. 

kaj naj bi bilo oz.naj nebi bi bilo me v bistvu sploh ne zanima več.. sama dejstva pa so taka kot so - na 10w40 sem bil nekih oz točno do 30000km na števcu in od takrat do sedanjih 85000km sem na 10w50 - oba castrol racing 4T kupljeno pri istem dobavitelju oz. bolje rečeno kolegu motoristu ..

za ostala pojasnila in izračune pa se boš moral nažalost obrniti na enega fizika in enega kemika ter ju prepričati , da stakneta glavi in razrešita moja dejstva iz opravljenih 82000km na istem motorju , ki naj bi bila v nasprotju s tvojimi predvidevanji.. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

10w60, prvič slišal dsnes za tako olje, sem moral prau preverit kolko takih sploh obstaja, sem bil presenečen da ima skoraj vsak proizvajalec to olje na izbiro. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 hours ago, smasher said:

10w60, prvič slišal dsnes za tako olje, sem moral prau preverit kolko takih sploh obstaja, sem bil presenečen da ima skoraj vsak proizvajalec to olje na izbiro. 

KTMovi enocelindraši so vsi na 10w60. :)

 

Lp, Samo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

9 minutes ago, Nightmare said:

KTMovi enocelindraši so vsi na 10w60. :)

 

Lp, Samo

hja KTM .. mene se učili da se s tistim samo stoji v garaži :P, no ja hec na stran, je malce volj specifično, ponavadi grejo 10W 30 do 40 za avte, nekateri motorji 50, 10W60 sem danes prvič prebral.

(potem so še kosilnice sae30, stare zadeve 15W40 ali 20W50... ) a, pa da ne pozabim na novejše generacije ki hočjo met zelo tekoča olja pri nizkih temperaturah in začnejo 5W... ali 0W

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@thumper

pred 10 urami, thumper pravi:

ne ocenjujem temveč navajam dejstva. vrhniški klanec enaka temperatura okolice enaka hitrost : 10w40 - dvig 10-12stC , 10w50 - dvig 3-5stC . od do so seveda razlike prilagajanja samemu toku vozil..

To je lahko zelo subjektivna ocena. Si bil mogoče malo bolj pod pritiskom, ker se bil bližje limitu temperature olja . Pri 50ki veš, da olje prenese višje temperature pa si malo bolj sproščen?.  Lahko je še ena zadeva in sicer, da je termometer (in pokrov) na lokaciji, kjer viskoznost olja pomembno vpliva na temperaturo - redkejše olje termometer bolj omoči in s tem kaže več.

 

pred 10 urami, thumper pravi:

če bi bilo po tvoje redkejše olje boljše za samo hlajenje motorja , potem bi po tvoje moral za visoke temperature in boljše hlajenje vliti 10w30 - kat pa enostavno ni res (guzzi 750 uporabja po tovarniških podatkih 10w60 , je brez oljnega hladilnika torej bi se morali glavi motorja iz  aluminija po tvojih navedbah stopiti pri temperaturi okolice pod 30stC :naughty: )..

Razlike so majhne (kot sem že zapisal) - govorimo o kakšni stopinji. 50ko vliješ ker zagotavlja boljše mazalne lastnosti pri višji temperature (kljub temu, da na hlajenju malo izgubiš). Namesto 30ke pač vliješ noter vodo ? - zato pa gredo na vodno hlajenje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 urami, thumper pravi:

je pa res , da sem v času , odkar uporabljam 10w50 spremenil raumerje končnega prenosa iz 18/43 na 18/41 kar pomeni padec obratov v peti prestavi za nekih 150/170 obr/min - to seveda tudi vpliva na samo segrevanje agregata

S tem spet hlajenju nisi nič pomagal, ker je pretok olja direktno odvisen od obratov motorja - glih obratno - voziš z nižjimi vrtljaji (in nižjim pretokom olja) pri večji obremenitvi... 

Vse kar si napisal je na trhlih temeljih... Se pa strinjam - jaz bi v tvojem primeru tudi vozil 50ko. Je vseeno bolje za motor - bolj varno ?.

 

pred 10 urami, thumper pravi:

za ostala pojasnila in izračune pa se boš moral nažalost obrniti na enega fizika in enega kemika ter ju prepričati , da stakneta glavi in razrešita moja dejstva iz opravljenih 82000km na istem motorju , ki naj bi bila v nasprotju s tvojimi predvidevanji.. :)

Sam se ukvarjam s CFD-FEA analizami...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Andrej P mal nakladaš ampak vseeno..

ne ..ni ne subjektivna in ne objektivna ocena.. če si tako visoko šolan kot si napisal potem veš, da je "ocena" ena stvar , dejanski rezultati pa dejstva.. in jaz sem navedel dejanske rezultate ... 

če se ne strinjaš z mojimi "rezultati" ti pač ne morem več pomagat. 

pred eno uro, Andrej P pravi:

S tem spet hlajenju nisi nič pomagal, ker je pretok olja direktno odvisen od obratov motorja - glih obratno - voziš z nižjimi vrtljaji (in nižjim pretokom olja) pri večji obremenitvi... 

Vse kar si napisal je na trhlih temeljih... Se pa strinjam - jaz bi v tvojem primeru tudi vozil 50ko. Je vseeno bolje za motor - bolj varno 

Sam se ukvarjam s CFD-FEA analizami...

ok povej mi prosim , kolikšen pretok olja ima moj motor pri 5000 obr/min in koliko "manjši" pretok ima pri 4800 obr/min..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 30. 7. 2020 ob 20:15, thumper pravi:

ok povej mi prosim , kolikšen pretok olja ima moj motor pri 5000 obr/min in koliko "manjši" pretok ima pri 4800 obr/min

za nekaj %

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz uporabljam že 100K+ kilometrov enako olje. Brez kakršnegakoli dolivanja olja na 10k interval.

Dobrega konja se ne menja :)

922549025_ScreenShot2020-08-01at11_13_47.thumb.png.a64761660e0195092d9698b66aa54249.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na sxu štartal z 10-60, prešaltal na 10-50 in čez čas ugotovil da mu najbolj ustreza 10-40..na naslednjem modelu. ps. oba modela se še vrtita, en ma preko 130kkm in brez posegov agregat, drugi pa en hud karambol in nekje okrog 30kkm.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!