Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Killroy

TOMOS AVTOMATIK

Recommended Posts

Killroy

Dobr dan

Pred kratkim sem si nabavil Tomos Automatika letnik '85.Nekaj časa sem se z njem vozil,potem pa se luči kar naenkrat niso več prižigale.

Z očetom sva pogledala vse,od napeljave do "šoltarčka" pa je vse očitno zvezano in napeljano pravilno(žarnce vse delajo).Oče misli,da je nekaj narobe z šoltarčkom,ampak troblja in stikalo za ugašanje motorja delata vredu.Tko,če ma kdo kšno rešitev,nekj prosm pove,drgač ga bom pa pač k elektrikarju peljal(sam bi to raj za zadnjo možnost prihranil,da nebi pol en štromar najdu eno simpl napakco in jo odpravil potem pa mastno zaračunal).

Lp,

Matej

Share this post


Link to post
Share on other sites
strom

Naspreji šaltar pa vse kontakte s kontaktsprejem al pa wd40, sicer probej ročno zvezat zadevo (šaltar), pa če dela, potem je šaltar.

Preglej kable, da ni kje kakšen precvikan.

Sicer pa napelji nov kabel.

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

Uporabi univerzalni instrument, če ga nimaš, pa si pomagaj s testno žarnico. Glede na to, da troblja deluje, bi rekel, da je z napeljavo do stikala vse v redu. Tipki za trobljo in ugašanje nimata s stikalom za luč nič skupnega, razen skupne napajalne napetosti za trobljo!

Če gre za klasično Tomosovo stikalo, je reč zelo preprosta. Do kontaktov prideš tako, da odviješ oba vijaka zgoraj. S tem snameš zgornji del stikala in prideš do spajkanih točk spodaj. Z instrumentom oz. žarnico preveri napajalno napetost in izhode ob preklapljanju stikala za luč.

Pri sestavljanju pazi na maso - zgornja vijaka stikala sta ravno toliko "predolga", da se dotikata krmila - če tega stika ne bo, moped ne bo hotel ugasniti na tipko. Če rabiš podrobnejšo pomoč, pošlji email.

-------------------------------------------------------

I started out with nothing, and I still have most of it left.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Killroy

quote:

S tem snameš zgornji del stikala in prideš do spajkanih točk spodaj. Z instrumentom oz. žarnico preveri napajalno napetost in izhode ob preklapljanju stikala za luč.

Katere žice naj pa preverm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

Preveri žice, ki grejo iz stikala na luči - dve gresta na sprednjo (kratka in dolga), ena pa na zadnjo luč. Preveri tudi tisto, ki pride od motorja (dovod - napajanje). Ugotavljaš pa takole: žica, ki je ob vžganem motorju in UGASNJENEM stikalu luči "živa" (testna žarnica sveti), je dovod. Če prižgeš kratko luč, to je prva stopnja stikala, sta "živa" (poleg dovoda) še izhod za zadnjo luč in izhod za kratko luč spredaj. Če preklopiš na dolgo, sta sedaj "živa" izhod za zadnjo luč in dolgo luč spredaj. Z nekaj poskusi in malce logičnega razmišljanja boš vedel, kaj je kaj. Stikalo lahko preverjaš tudi z ohmmetrom na univezalnem instrumentu, VENDAR PRI UGASNJENEM MOTORJU, da ne uničiš instrumenta!!! Nariši si kontakte stikala in zraven zabeleži, kaj je kaj, sicer se boš pri preklapljanju in testiranju priključkov hitro zmedel.

Ne vem, koliko obvladaš "štrom", zato za vsak primer še tole: če delaš z univerzalnim instrumentom, seveda meriš NAPETOST pri vžganem motorju. Izhod iz Tomosovega "generatorja" je izmenična napetost, pri neobremenjenem generatorju (ugasnjene luči) pa pričakuj višjo napetost od nazivnih 6V, še posebej, če motor malce zavrtiš. Začni torej z višjim dosegom na voltmetru - npr. 20V ali 50V, pa potem primerno znižaj doseg instrumenta. Enega od obeh merilnih priključkov instrumenta priključi na maso - primeren kovinski (nepobarvan) del mopeda. Enako kot z voltmetrom delaš s testno žarnico - en konec na maso, drug konec na priključek stikala, ki ga preverjaš. Žarnica naj ima nekaj wattov (npr. 5), lahko je kar 12V iz avtomobilskega kompleta - kljub 6V elektriki pri tem letniku avtomatika. Mogoče imaš doma tudi 12V tester z žarnico - izgleda kot izvijač, v ročaju je žarnica, na drugem koncu pa ven gleda žica s "krokodil" priključkom.

-------------------------------------------------------

I started out with nothing, and I still have most of it left.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebre

ej killroy (you old dog) ejga baje se pintar ukvarja z eno podobno težavco mau kontaktirej z nemu pa se bo zih najdla rešitu

by gebre

Share this post


Link to post
Share on other sites
klimbra

Killroy.....če še nisi uspel uredit zadeve.......imam polno delov za avtomatika.....letnik tam nekje kot tvoj......pridi,naloži na prikolo,vozi........

No vseeno prej pošlji mail,da se dogovoriva kdaj in kje!

Klimbra..in Chupa Cups.....čisto oralno zadovoljstvo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Killroy
ej killroy (you old dog) ejga baje se pintar ukvarja z eno podobno težavco mau kontaktirej z nemu pa se bo zih najdla rešitu

by gebre

Gebre,about time you show up ! :D Drgač sm zej kao uštimov,sam tadolga luč ne gori pa na šoltarčku mam narobe za luči pržgat(Ko mam na ugasnen,je u resnic pržgan,ko bi molgla pa luč goret,je pa ugasnena).

Klimbara,hvala za ponudbo,bom kdaj pršu,če bo kej narobe.

Lp,

Matej

Share this post


Link to post
Share on other sites
agodno

Gebre,about time you show up ! :D Drgač sm zej kao uštimov,sam tadolga luč ne gori pa na šoltarčku mam narobe za luči pržgat(Ko mam na ugasnen,je u resnic pržgan,ko bi molgla pa luč goret,je pa ugasnena).

Klimbara,hvala za ponudbo,bom kdaj pršu,če bo kej narobe.

Lp,

Matej

probi not u šoltarj dratke prou skp dat maybe pomaga....no zj dobr k ti dela... :OK:

Share this post


Link to post
Share on other sites
k0ci

probi not u šoltarj dratke prou skp dat maybe pomaga....no zj dobr k ti dela... :OK:

:lol1: odgovoru si na 3 leta str post :lol1:

Edited by k0ci

Share this post


Link to post
Share on other sites
agodno

Pa slovenscina na visku :OK: Đe si ti slovenac :P

aaaa jo sm se se ubrukou.....pa sj ni važn(spljoh nism pogledu kok je star oglas :? ) Ej pa sm slovenc sam žvim u enh rovtah(wom če poznaš-Lom pod Storžičem) tko de mi tam tko govoremo!! nism OVI NAŠ SLOVENAC!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ScootFreaK

Saj vsak po svoje ''vlece'' nic ne recem :) Samo mors se malo prilagodit 90 % ljudi ki se kljub svojemu domacem jeziku potrudi cimbolj slovensko govorit :D No konec debate o tem, ker ze ircamo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
m!cho

torej kupil sem avtomatica, vedno ko ga ugasnem moram kapico potegniti s svečke pa me skoraj vedno strese :(

kako bi lahko ugasnil moped ne da bi ga ugasnil na stikalo in ne da bi iz svečke kapico potegnil?

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sadida

Probej tm pr stikalu kakšn kabl na želez dat in boš vidu če bo crknl, en kabl more bit taprav, če jih še maš sploh

Share this post


Link to post
Share on other sites
m!cho

ja seveda kabli se še držijo na stikalo, sam če bom dal železo gor me bo streslo ane? bom za vsak slučaj dal gumijasto rokavico gor..

A bi bla mogoče še kaka metoda kako ugasnit moped

Share this post


Link to post
Share on other sites
m!cho

Probej tm pr stikalu kakšn kabl na želez dat in boš vidu če bo crknl, en kabl more bit taprav, če jih še maš sploh

kabli so še gor, ko sm dal na žico železo je motor še vedno lavfal

zapri dovod bencina <_< to je prvo kar se spomnim zdaj...

ko sem zaprl dovod bencina je motor lavfal še kakšnih 20 sekund, ampak pol sem ga nazaj odprl, bojim se da če bi to delal da bi mi prišel v frgazer(uplinjač) kakšen smet..

kako bi ga lahko še ugašal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
myster

ja seveda kabli se še držijo na stikalo, sam če bom dal železo gor me bo streslo ane? bom za vsak slučaj dal gumijasto rokavico gor..

A bi bla mogoče še kaka metoda kako ugasnit moped

ja lahk si pa tk nardiš ko jst na stari štirki.poišči ker kabl vodi do stikala za izklop.mogu bi bit črne barve.tistega lepo odstrani pa ga malo olupi da bodo žičke gledale.ko boš pa hotel ga izklopit pa ta žičke pritisni na belanco pa bi mogu ogasnat.pa prijeti morš za neolupljen del.

ena rešitev je pa tudi da dodaš žico pri kapici za svečko-tako da bosta na svečko 2 kabla,pa si drugi konc potegneš recimo do belance,pa ko boš ga hotel ugasnat enako potem primeš kabl za plastiko,olupljeni del pa pritisneš na belaco pa bo tok stekel v prazno in ne na svečko da bi dajalo iskro.če pa maš kako stikalo, potem pa en del potegneš iz svečke kot sm ti zdele povedu.potem boš mogu še kabl dodat-maso.vse skupi zvežeš in voila maš neki za silo.

upam da me štekaš...če ne pa upraši

pa srečn boš ko ne boš mel kr naprej frizure na ježka

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
lojzek

Tkolele bo najbolj ziher:

Iz mašine prideta (vsaj morala bi) dve žički. Ena daje elektriko za luč, druga je namenjena ugašanju motorja. Pri prižganem motorju poskusi eno po eno na maso pritisnit in tista, pri kateri motor ugasne, je namenjena ugašanju. torej spelji to žičko do stikala, in stvar mora delat. Po opisanem imaš namreč najverjetneje originalno žičko med mašino in stikalom prekinjeno.

Stvar pa deluje takole: s stikalom premostiš platinco, cinšpula zato ne more dat iskre in mašina ugasne .)

Pa pri moji varianti ni nevemkako velike verjetnosti, da te strese (mala napetost). če se pa igraš s svečko, te pa kar konkretno lahko useka!

Edited by lojzek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matic7

Iz garaže sem potegnil moped, ki je stal tam cca. 10 let, mu menjal gume, verigo itd., ki so bili malce zlajnani, ga registriral in se začel pridno vozit v mesto in na podobne kratke razdalje. Po cca. 25 prevoženih kilometrih brez težav pa je začel v malih obratih štrikat nekaj v zvezi z elektriko. Če imam vključene luči, nima moči za pospeševanje in speljevanje. Sliši se tak, kot da bi ga dušilo, kot takrat, ko zmanjka bencina in ga pobira. Če luči vgasnem, pa večinokrat brez težav pospeši in menja v 2. prestavo, na nekih srednjih obratih 2. prižgem luči nazaj in dalje stvar deluje čist ok. V primeru, da samo ugasnjene luči ne zaležejo, pa je potrebno moped skoraj povsem ustavit, da lepo menja v prvo in začet speljevat skoraj iz nule, pa gre dalje ok.

Se pa to dogaja bolj očitno takrat, ko je motor še hladen. Ko se ogreje, je manj občutljiv in se vedno da rešit stvar samo z ugašanjem luči. Brez ugačanja luči pa ne. Pa občutek imam, da luči tudi ne svetijo tako "belo", kot bi morale... kot da bi dobile premalo elektrike. Dolge, pa raje niti ne omenjam, ker itak ne sveti nikamor, je boljše vozit s kratko, ko vsaj nekaj vidiš.

Kakšna ideja kaj mi je storiti?

Hvala!

Lp,

Matic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • GregaSLO
      https://www.rtvslo.si/crna-kronika/pri-senozetih-umrl-35-letni-motorist/524935
    • Guest JamesFaf
      Jeder Elektriker auf duesseldorfelektriker.de ist ein einzigartiger Spezialist, der die Arbeit schnell erledigt und fur Qualitat und Ergebnis verantwortlich ist. Seit der Grundung des Unternehmens wurden keine arbeiten abgeschlossen oder schlecht ausgefuhrt. https://elektrotechnik-moenchengladbach.de
    • mladench
      @dog66 +1 (do gibratarja, maroka in turčije nazaj, pa še v rusijo in gruzijo) @DAMI34 +1 jaz + 1 pa še kdo... pa smo delali 15k+ na sezono z sxom. Vsi smo si po višini (tudi sopotnic) različni. Jaz bi rekel da je za dva. Je pa res, kaj pričakuješ in kakšne so želje. Nemoreš pa primerjat s kako potovalno enduro. Za nekatere pare je tudi ss raketa potovalni motor. Navora in moči dovolj. Dovolj špotren, dovolj potovalen.  težko ga boš dobil za testno vožnjo. Uvoznik je pa tudi "šalabajzer" in jim ni za neko promocijo.
    • vandrovec
      Vidi se, da motorista prehitevata, ...zadnji je še v smeri izza avtomobila.
    • thumper
      kupiš tega za b kategorijo.. https://www.kamra.si/images/mmelementi/dokumenti/15494_AS_S-V_78.pdf glede na podatke iz prvih ust je bilo to o količini turistov sfejkano - tist list mu je pa komot nekdo za fotko namerno gor zalimal.. jaz sem oskrboval mamo iz domžal v kamnik enkrat tedensko - kp tablic v našem koncu kolikor hočeš ..če bi se mi dalo bi jih slikal tudi jaz in kaj potem ? objavil in sikal , da primorci nosijo korono od italjanov v centralni konec države?  to je bilo inscenirano namerno - lahko da imajo take finte pripravljene vnaprej saj osebno pač ne vem , če ob fotki piše datum - pa jih ponucajo ko jih rabijo..  nemože im korona ništa-- mogoče oni 14 dni na leto ne ležijo ..  poglej število opravljenih testov - čg 16000 /mio prebivalcev , slo pa 36000 .. ko izenačiš razmerje je čg  prek 900 okuženih na mio - kar bi pomenilo končni rezultat X2 - okuženih , verjetno tudi umrlih in bi verjetno imeli po uradnih podatkih tudi aktivne .. gostota prebivalstva , ki pomoje tudi nekaj vpliva na širjenje je v čg 45preb/km2 , v sloveniji 103 ..  
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!