Skoči na vsebino

TOMOS AVTOMATIK


Priporočene objave

Dobr dan

Pred kratkim sem si nabavil Tomos Automatika letnik '85.Nekaj časa sem se z njem vozil,potem pa se luči kar naenkrat niso več prižigale.

Z očetom sva pogledala vse,od napeljave do "šoltarčka" pa je vse očitno zvezano in napeljano pravilno(žarnce vse delajo).Oče misli,da je nekaj narobe z šoltarčkom,ampak troblja in stikalo za ugašanje motorja delata vredu.Tko,če ma kdo kšno rešitev,nekj prosm pove,drgač ga bom pa pač k elektrikarju peljal(sam bi to raj za zadnjo možnost prihranil,da nebi pol en štromar najdu eno simpl napakco in jo odpravil potem pa mastno zaračunal).

Lp,

Matej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Naspreji šaltar pa vse kontakte s kontaktsprejem al pa wd40, sicer probej ročno zvezat zadevo (šaltar), pa če dela, potem je šaltar.

Preglej kable, da ni kje kakšen precvikan.

Sicer pa napelji nov kabel.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Uporabi univerzalni instrument, če ga nimaš, pa si pomagaj s testno žarnico. Glede na to, da troblja deluje, bi rekel, da je z napeljavo do stikala vse v redu. Tipki za trobljo in ugašanje nimata s stikalom za luč nič skupnega, razen skupne napajalne napetosti za trobljo!

Če gre za klasično Tomosovo stikalo, je reč zelo preprosta. Do kontaktov prideš tako, da odviješ oba vijaka zgoraj. S tem snameš zgornji del stikala in prideš do spajkanih točk spodaj. Z instrumentom oz. žarnico preveri napajalno napetost in izhode ob preklapljanju stikala za luč.

Pri sestavljanju pazi na maso - zgornja vijaka stikala sta ravno toliko "predolga", da se dotikata krmila - če tega stika ne bo, moped ne bo hotel ugasniti na tipko. Če rabiš podrobnejšo pomoč, pošlji email.

-------------------------------------------------------

I started out with nothing, and I still have most of it left.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

S tem snameš zgornji del stikala in prideš do spajkanih točk spodaj. Z instrumentom oz. žarnico preveri napajalno napetost in izhode ob preklapljanju stikala za luč.

Katere žice naj pa preverm?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Preveri žice, ki grejo iz stikala na luči - dve gresta na sprednjo (kratka in dolga), ena pa na zadnjo luč. Preveri tudi tisto, ki pride od motorja (dovod - napajanje). Ugotavljaš pa takole: žica, ki je ob vžganem motorju in UGASNJENEM stikalu luči "živa" (testna žarnica sveti), je dovod. Če prižgeš kratko luč, to je prva stopnja stikala, sta "živa" (poleg dovoda) še izhod za zadnjo luč in izhod za kratko luč spredaj. Če preklopiš na dolgo, sta sedaj "živa" izhod za zadnjo luč in dolgo luč spredaj. Z nekaj poskusi in malce logičnega razmišljanja boš vedel, kaj je kaj. Stikalo lahko preverjaš tudi z ohmmetrom na univezalnem instrumentu, VENDAR PRI UGASNJENEM MOTORJU, da ne uničiš instrumenta!!! Nariši si kontakte stikala in zraven zabeleži, kaj je kaj, sicer se boš pri preklapljanju in testiranju priključkov hitro zmedel.

Ne vem, koliko obvladaš "štrom", zato za vsak primer še tole: če delaš z univerzalnim instrumentom, seveda meriš NAPETOST pri vžganem motorju. Izhod iz Tomosovega "generatorja" je izmenična napetost, pri neobremenjenem generatorju (ugasnjene luči) pa pričakuj višjo napetost od nazivnih 6V, še posebej, če motor malce zavrtiš. Začni torej z višjim dosegom na voltmetru - npr. 20V ali 50V, pa potem primerno znižaj doseg instrumenta. Enega od obeh merilnih priključkov instrumenta priključi na maso - primeren kovinski (nepobarvan) del mopeda. Enako kot z voltmetrom delaš s testno žarnico - en konec na maso, drug konec na priključek stikala, ki ga preverjaš. Žarnica naj ima nekaj wattov (npr. 5), lahko je kar 12V iz avtomobilskega kompleta - kljub 6V elektriki pri tem letniku avtomatika. Mogoče imaš doma tudi 12V tester z žarnico - izgleda kot izvijač, v ročaju je žarnica, na drugem koncu pa ven gleda žica s "krokodil" priključkom.

-------------------------------------------------------

I started out with nothing, and I still have most of it left.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ej killroy (you old dog) ejga baje se pintar ukvarja z eno podobno težavco mau kontaktirej z nemu pa se bo zih najdla rešitu

by gebre

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Killroy.....če še nisi uspel uredit zadeve.......imam polno delov za avtomatika.....letnik tam nekje kot tvoj......pridi,naloži na prikolo,vozi........

No vseeno prej pošlji mail,da se dogovoriva kdaj in kje!

Klimbra..in Chupa Cups.....čisto oralno zadovoljstvo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ej killroy (you old dog) ejga baje se pintar ukvarja z eno podobno težavco mau kontaktirej z nemu pa se bo zih najdla rešitu

by gebre

Gebre,about time you show up ! :D Drgač sm zej kao uštimov,sam tadolga luč ne gori pa na šoltarčku mam narobe za luči pržgat(Ko mam na ugasnen,je u resnic pržgan,ko bi molgla pa luč goret,je pa ugasnena).

Klimbara,hvala za ponudbo,bom kdaj pršu,če bo kej narobe.

Lp,

Matej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 let pozneje...

Gebre,about time you show up ! :D Drgač sm zej kao uštimov,sam tadolga luč ne gori pa na šoltarčku mam narobe za luči pržgat(Ko mam na ugasnen,je u resnic pržgan,ko bi molgla pa luč goret,je pa ugasnena).

Klimbara,hvala za ponudbo,bom kdaj pršu,če bo kej narobe.

Lp,

Matej

probi not u šoltarj dratke prou skp dat maybe pomaga....no zj dobr k ti dela... :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

probi not u šoltarj dratke prou skp dat maybe pomaga....no zj dobr k ti dela... :OK:

:lol1: odgovoru si na 3 leta str post :lol1:

Popravljeno . Popravil k0ci
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa slovenscina na visku :OK: Đe si ti slovenac :P

aaaa jo sm se se ubrukou.....pa sj ni važn(spljoh nism pogledu kok je star oglas :? ) Ej pa sm slovenc sam žvim u enh rovtah(wom če poznaš-Lom pod Storžičem) tko de mi tam tko govoremo!! nism OVI NAŠ SLOVENAC!!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj vsak po svoje ''vlece'' nic ne recem :) Samo mors se malo prilagodit 90 % ljudi ki se kljub svojemu domacem jeziku potrudi cimbolj slovensko govorit :D No konec debate o tem, ker ze ircamo :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 mesecev pozneje...

torej kupil sem avtomatica, vedno ko ga ugasnem moram kapico potegniti s svečke pa me skoraj vedno strese :(

kako bi lahko ugasnil moped ne da bi ga ugasnil na stikalo in ne da bi iz svečke kapico potegnil?

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Probej tm pr stikalu kakšn kabl na želez dat in boš vidu če bo crknl, en kabl more bit taprav, če jih še maš sploh

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja seveda kabli se še držijo na stikalo, sam če bom dal železo gor me bo streslo ane? bom za vsak slučaj dal gumijasto rokavico gor..

A bi bla mogoče še kaka metoda kako ugasnit moped

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Probej tm pr stikalu kakšn kabl na želez dat in boš vidu če bo crknl, en kabl more bit taprav, če jih še maš sploh

kabli so še gor, ko sm dal na žico železo je motor še vedno lavfal

zapri dovod bencina <_< to je prvo kar se spomnim zdaj...

ko sem zaprl dovod bencina je motor lavfal še kakšnih 20 sekund, ampak pol sem ga nazaj odprl, bojim se da če bi to delal da bi mi prišel v frgazer(uplinjač) kakšen smet..

kako bi ga lahko še ugašal?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja seveda kabli se še držijo na stikalo, sam če bom dal železo gor me bo streslo ane? bom za vsak slučaj dal gumijasto rokavico gor..

A bi bla mogoče še kaka metoda kako ugasnit moped

ja lahk si pa tk nardiš ko jst na stari štirki.poišči ker kabl vodi do stikala za izklop.mogu bi bit črne barve.tistega lepo odstrani pa ga malo olupi da bodo žičke gledale.ko boš pa hotel ga izklopit pa ta žičke pritisni na belanco pa bi mogu ogasnat.pa prijeti morš za neolupljen del.

ena rešitev je pa tudi da dodaš žico pri kapici za svečko-tako da bosta na svečko 2 kabla,pa si drugi konc potegneš recimo do belance,pa ko boš ga hotel ugasnat enako potem primeš kabl za plastiko,olupljeni del pa pritisneš na belaco pa bo tok stekel v prazno in ne na svečko da bi dajalo iskro.če pa maš kako stikalo, potem pa en del potegneš iz svečke kot sm ti zdele povedu.potem boš mogu še kabl dodat-maso.vse skupi zvežeš in voila maš neki za silo.

upam da me štekaš...če ne pa upraši

pa srečn boš ko ne boš mel kr naprej frizure na ježka

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Tkolele bo najbolj ziher:

Iz mašine prideta (vsaj morala bi) dve žički. Ena daje elektriko za luč, druga je namenjena ugašanju motorja. Pri prižganem motorju poskusi eno po eno na maso pritisnit in tista, pri kateri motor ugasne, je namenjena ugašanju. torej spelji to žičko do stikala, in stvar mora delat. Po opisanem imaš namreč najverjetneje originalno žičko med mašino in stikalom prekinjeno.

Stvar pa deluje takole: s stikalom premostiš platinco, cinšpula zato ne more dat iskre in mašina ugasne .)

Pa pri moji varianti ni nevemkako velike verjetnosti, da te strese (mala napetost). če se pa igraš s svečko, te pa kar konkretno lahko useka!

Popravljeno . Popravil lojzek
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Iz garaže sem potegnil moped, ki je stal tam cca. 10 let, mu menjal gume, verigo itd., ki so bili malce zlajnani, ga registriral in se začel pridno vozit v mesto in na podobne kratke razdalje. Po cca. 25 prevoženih kilometrih brez težav pa je začel v malih obratih štrikat nekaj v zvezi z elektriko. Če imam vključene luči, nima moči za pospeševanje in speljevanje. Sliši se tak, kot da bi ga dušilo, kot takrat, ko zmanjka bencina in ga pobira. Če luči vgasnem, pa večinokrat brez težav pospeši in menja v 2. prestavo, na nekih srednjih obratih 2. prižgem luči nazaj in dalje stvar deluje čist ok. V primeru, da samo ugasnjene luči ne zaležejo, pa je potrebno moped skoraj povsem ustavit, da lepo menja v prvo in začet speljevat skoraj iz nule, pa gre dalje ok.

Se pa to dogaja bolj očitno takrat, ko je motor še hladen. Ko se ogreje, je manj občutljiv in se vedno da rešit stvar samo z ugašanjem luči. Brez ugačanja luči pa ne. Pa občutek imam, da luči tudi ne svetijo tako "belo", kot bi morale... kot da bi dobile premalo elektrike. Dolge, pa raje niti ne omenjam, ker itak ne sveti nikamor, je boljše vozit s kratko, ko vsaj nekaj vidiš.

Kakšna ideja kaj mi je storiti?

Hvala!

Lp,

Matic

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!