Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
miki

XENON (HID) predelava

Recommended Posts

miki

BMW-jev tiskovni predstavnik Jürgen Stoffregen je pred časom v pogovoru izjavil, da ne bi bil presenečen, če bi se na njihovih dvokolesnikih že kmalu pojavile ksenonke, kot jim ljubkovalno pravijo. Belo-modrikasta svetloba, ki že na daleč označuje avtomobile s prestižnejšo opremo ni samo učinkovitejša, ksenonski žarometi pri običajnem delovanju porabijo precej manj električne energije pri boljšem izkoristku in boljši osvetljenosti cestišča. Nedavno je nemški Urad za motorna vozila (KBA) objavil posebno opozorilo vsem, ki nekoliko prehitevajo proizvajalce in so si na motorje že namestili ksenonske žaromete, v katerem jih opozarja, da sistem še ni v skladu s predpisi, saj nima obvezne samodejne nastavitve višine snopa in čiščenja stekla. Obe zahtevi pripomoreta k manjšemu deležu navzgor odbite svetlobe, ki moti nasproti vozeče voznike. Ksenonske žaromete je moč kupiti na prostem trgu, najsi gre za ksenonske dolge luči ali meglenke. Prav tako pa proizvajalci luči (na primer Hella in Bosch), ponujajo ksenonske žaromete v kompletu za vozila proizvajalcev, ki sistem ponujajo v okviru doplačljive opreme. Na spletnem naslovu www.xenonwerks.com lahko najdete več podatkov o naknadni vdelavi ksenonskih luči na motocikel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AREA

Močno dvomim, če pa bo pa se bo to preveč poznalo pri ceni...mogoče kot dodatna oprema kot pri avtomobilih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocka

Tomos itak vse prenese tako da si jo sam gor dej!

Samo mora bit 10W in 12V močnejša da ne pregori :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozl

Kseonke. Ne vem, če je to smiselno, ker prava kseonka stane okoli 80.000 SIT in se sedaj komaj začeli uporabljati na dragin in velikih traktorji, saj BMW ima kupce, ki bodo ta luksus še doplačali, samo zame je lepše se voziti podnevi ne pa ponoči, ker če takrat zletitš iz ceste, te tudi neben ne more videti, ker je v temi vse enake barve.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Špilferderber

vprašanje popolnega laika: ali je v tem trenutku že možno montirat ksenon na motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tratnjak Damijan

Jaz si bom takoj montiru kako boljšo luč na motor, saj smo motoristi še vedno premalo vidni na cestah ker te avtomobilist mingrede spregleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Špilferderber

še bolj laično vprašanje: a je problem ksenonk samo v zamenjavi žarnice ali celotne konstrukcije žarometa (oz. ali ima ksenonka kakšne druge finte pri montaži)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice
še bolj laično vprašanje: a je problem ksenonk samo v zamenjavi žarnice ali celotne konstrukcije žarometa (oz. ali ima ksenonka kakšne druge finte pri montaži)?

celoten zaromet je treba menjati; se dobijo sicer neke "zarnice" in transformatorji,samo sem bolj skepticen glede tega (napetost,temperatura v zarometu itd.).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brrrm

Zamenjati kpl. To je tako, kot v 80. letih, ko smo v navadne žaromete avtomobilov s pomočjo adapterjev tlačili halogenske žarnice. Ni nikoli tako svetilo, kot če si kupil kpl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gartner janez

Xenon žarometi so možni za vse motorje. Približno 4x močnejša svetloba. Vgradnja dokaj enostavna. Cena za 2x H7 žaromet je 699 us $.Poštnina že všteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice
Xenon žarometi so možni za vse motorje. Približno 4x močnejša svetloba. Vgradnja dokaj enostavna. Cena za 2x H7 žaromet je 699 us $.Poštnina že všteta.

link?

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

H7 žarnice so res (lahko) polnjene s ksenonom, vendar to ni prava HID - "ksenonka". Tule je razlaga na temo H7 Xenon-White:

Street Glow H7 Xenon-White

Approaching the look of expensive HID lights, these performance bulbs use high-pressure xenon gas to deliver a brilliant white light. Unlike the bromine gas of normal halogen bulbs, xenon gas has excellent thermal efficiency for an increase of over 20% in luminous flux. The whiter, brighter beam of these Xenon-White bulbs is up to 50% brighter than standard halogen bulbs, and offers enhanced nighttime visibility and reduced eyestrain. Plus, these quartz glass bulbs last longer than standard halogen bulbs.

Od pravih (HID) ksenonskih luči dokaj dobro poznam le Hellin "Bixenon" žaromet. Gre za projekcijski žaromet, sestavljen iz ohišja s parabolo, projekcijske leče, HID ksenonske žarnice (no, pravzaprav je ksenon le del plinske zmesi v žarnici) in kovinske maske v obliki lopute, ki služi za preklop dolga/kratka luč. Loputa je normalno v spuščenem stanju, tako da "reže" zgornji del snopa, to je torej kratka luč. V spuščenem stanju jo drži vzmet. Za dvig lopute, to je preklop na dolgo luč, skrbi solenoidna tuljava - elektromagnet. Dolga in kratka luč imata torej za svetlobni vir isto ksenonsko žarnico. Celoten projekcijski žaromet je potem vstavljen v ohišje avtomobilskega žarometa, ki je seveda oblikovano za vsak tip/model avtomobila posebej.

Napajanje ksenonske žarnice je izvedeno s posebnim elektronskim vezjem ki je precej kompleksno. V grobem vsebuje balastno vezje ter starter. Pri starejši izvedbi je elektronika adapter v ločenem ohišju, povezanem z žarnico z visokonapetostnim kablom, novejša pa ima t.i. "modul", ki je v obliki škatlice na zadnji strani žarnice. Za sam vžig potrebuje žarnica 20 tisoč voltov, vžigna elektronika pa je dovolj zmogljiva, da ubije človeka!

(BTW, tudi žarnice kinoprojektorjev delujejo podobno - delovna napetost 24V, vžig pa z visoko napetostjo iz Teslinega transformatorja. Kot zanimivost - projektor velike dvorane ljubljanskega Koloseja ima 7000-vatno ksenonsko luč, ki (po vžigu) pri delovni napetosti 24V vleče preko 250 amperov... :shock: )

Ob "hladnem" vžigu potrebuje ksenonski žaromet kako minuto, da doseže polno svetilnost. Naraščanje svetlosti med ogrevanjem je močno opazno. Življenjska doba je le kakih 2000 do 2500 ur. Pogosto vžiganje in ugašanje (segrevanje/ohlajanje žarnice) močno skrajšuje življenjsko dobo. Zaradi navedenih razlogov je običajno v ohišju avtomobilskega žarometa dograjen še dodatni halogenski žaromet, ki služi za svetlobno opozarjanje z dolgo lučjo ("blendanje").

Pa še o moči. Bixenon med delovanjem rabi le 30W ali 2,5A pri 12V (ob vklopu je tokovni sunek cca. 15A), sveti pa bistveno močneje od navadnega halogenskega žarometa. Boljša izvedba vsebuje tudi koračni motor, ki statično ali dinamično (boljša izvedba) prilagaja višino snopa. Dinamično prilagajanje deluje s pomočjo senzorjev na amortizerjih vozila, tako da se npr. ob pospeševanju in zaviranju višina snopa stalno prilagaja, da ne slepi nasproti vozečih, hkrati pa zagotavlja primerno dolžino osvetljenega področja pred vozilom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gartner janez

Informacija o ceni xenon luči je iz prve roke. Kontaktiral sem namreč direktno s firmo, ki to dela (g,Stephen). Zanimal sem, se za Hondo XX in dobil to informacijo. Ne gre samo za lampe, ampak kompletno opremo. E mail naslov firme je na začetku te teme, tako da se lahko vsak prepriča o ceni za svoj motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

super.kako je pa z horizontalno nastavljivostjo teh zarometov (poln in prazen motor) ?! ....in voznja skozi ovinke?! kolikor vem,problema "slepljenja" nasprotivozecega se niso uspesno resili.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

Aha, očitno gre za konverzijski kit s pravimi HID ksenonkami, ki ustreza dimenzijam npr. H7 ali H4 žarnice. Podobne kite sem našel tudi na:

http://www.hidxenonlights.com/page/page/63441.htm

Morda kdo ve, kako potem dobiti še dolgo luč? Kolikor sem bral pri enem od ponudnikov, s konverzijo na HID-ksenonko ostane le kratka luč - zaradi težav, ki sem jih opisal v "romanu" zgoraj... :( Nekaj o tem piše tudi tule:

http://www.itsrealstuff.com/lighting/html/...nformation.html

Hellin Bixenon sicer ima dolgo luč - s pomočjo loputaste zaslonke, kot sem opisal. Če so luči prižgane, se da z zaslonko tudi "poblendati". Je pa projekcijski žaromet že brez zunanjega ohišja precej velik, pa tudi dosti globlji (daljši) od npr. H4 žarometa. Zunanje ohišje bi moralo biti seveda izdelano za vsak motor posebej, vsebovati bi moralo pa tudi pozicijsko luč.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian

Zdravo vsem,

Xenonka bi bila za vidljivost super, čeprav se tudi jaz raje vozim podnevi. na Audiju jih imam in je špica. Na motorje pa naj jih Nemci dajejo , če hočejo, jaz bi si, kot začetnik, ki kupujem nov motor(po dveh letih XVS 250) želel ABS-a na Japoncu (BT1100, TDM 900 ali Banditu 1200). Vem, da me boste stari mački verjetno skritizirali, vendar bi meni pa prav prišel ABS. Žal pa ga (kljub temu, da je motor "VREDEN" isto, kot nov avto nižjega razreda, (čeprav ga je dvakrat manj), ne morem dobiti.

Kaj mislite o tem???

Ko bom imel čas, bom o tem načel novo temo.

LP, Damjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
gartner janez

Kot kaže imajo problem dolgo-kratkih luči rešen in sicer glede na to, da je možno vgraditi xenonke namesto H4 ali H7 žarnice (Pri H7 je tako ali tako dvojni žaromet). Za vožnjo v ovinke in horizontalno svetlobo ne vem. Po g Stephenu so xenonke vgradili že v veliko motojev pa ni problema. Vgrajujejo jih tudi v neke modele Ducatija. Možno da gre tudi za nateg, kar pa dvomim. Mislim da sta BMW in Ducati dovolj močni garanciji, da temu ni tako. Je pa vse možno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

Ja, pri H7 res ni težav - za dolgo luč lahko pustiš kar halogenko, pri H4 pa ne poznam rešitve. Sicer sem pa precej razmišljal o vgradnji dveh okroglih žarometov na Transalp, eden bi bil Bixenon, drugi pa H7 (le za "blendanje" in pozicijsko luč). Dela z izdelavo vodotesnega ohišja in nosilcev z vijaki za nastavitev bi bilo pa veliko, tako da sem se premislil, vsaj zaenkrat. Vprašanje je tudi, koliko bi na tehničnem težili zaradi takšne predelave (atest?)... :roll:

Janez, nameravaš vgraditi HID kit na svoj motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • jskrablin
      Če bi koga zanimalo. Tudi preko letošnje zime bojo na Rabu vodeni treningi, ki jih po novem organizira Miha Špindler. Tole je priletelo v moj inbox:   Je pa možno kak trening na Rabu preko zime izvesti tudi v lastni organizaciji. Če bi koga to zamikalo - naj me kontaktira na privat. Jaz grem letos decembra do Baltija samo na počitnice, MX/enduro bosta na račun manjše poškodbe še nekaj časa počakala. Če koga zanima kako vse skupaj zgleda naj malo pobrska po tej temi. Na strani 10 je reportaža iz lanskega decembra.
    • Joker
      Kar se AMZS tiče: Nekoč so bili zelo vroči zagovorniki ideje o potrebi po dirkališču. Od kar pa se jim je zgodilo Vransko, od njih ni več niti glasu, nobenega članka v Moto reviji. Le zakaj?
    • skalaprava
      Vtisov še ni, ker jo noben novinar še ni peljal.....kar se bere, so zgolj prvi vtisi iz salona, kjer so lahko malo gor posedali! Drugače se pa strinjam, Yamaha je dobro zadela to nišo!
    • franc
      Verjetno nihče ni slišal za STKL (stadion tehnične kulture Ljubljana) . Samoupravni sporazum je bil podpisan leta 1981 (podpisali so ga  vsi od AMD-jev do izvršnega sveta) . Na področju (današnjega tovornega terminala ob Letališki) bi zgradili poligon, dirkališče, motel, klubske prostore... Malo bolj podrobno - steze za: karting, radio vodeni modeli, mopede, avto in motociklistična tekmovanja s tribuno, motokros, speedway, kolesarje. +kegljišče, balinišče, bazen, mini golf, športna igrišča, avtokamp, motel... Dobili smo pa terminal za kamione (zmagal je profit/kapital) . Danes pa je volje in pripravljenosti še 100x manj in kapital je še bistveno bolj pomemben. lp  
    • maus
      Če ima kdo denar, naj gradi ... če gradijo Magne, Lidle, Hoferje in ostale stvari ... naj kupi ogromno zemljišle in napravi stezo, ter jo trži ... in to je to ... jas sem za. Da bi država gradila stezo, pozabite... dokler ima AMZS Vransko poligon, ki je sredi Slovenije, drugega ne bodo naredili. Prednost imajo drugi državni projekti kot so: obvoznica Vodice, tretja, četrta in peta razvojna os, nekateri odseki tretjega voznega pasu na avtocestah itd itd   Na žalost je to tako.  
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!