Skoči na vsebino

Čolni


sovijet

Priporočene objave

Pozdravljeni!

Sem nov na forumu in bi mel par vprašanj za iskušene mačke kar se glede čolnov tiče.

Sem gledal po mornar. netu za nakup enega poceni plovilca starega od 10-15 let (gliserčka ali še raje fišermena).

Pa se mi je porodilo par vprašanj glede materialov, ki so jih uporabljali za izdelavo.

Pri starejšem plovilu, kako so kaj materiali (poliester) in njihova utrujenost glede na uporabo. Glede na to, da čolni dosegajo tudi visoke hitrosti in da je trenje v vodi precejšne! Ker večina teh čolnov je lepo prebarvanih, zatrjujeo da so tudi lepo ohranjeni, pa poštimanih, sam vseeno! Ne bi rad nabavil plovila in pol ugotovu, da bo kmalu razapdlo!

Glede izvenkrmnih motorjev. Najpogosteje so ti bili kupljeni s čolni vred (motroji do 50 km). Sepravi da tudi ti niso novi. Precej jih zatrjuje da so jih vsako leto konzervirali. Sam, kako je kaj z motorji starimi čez 10 let. Je njihov nakup sploh pameten ali naj raje gledam po novem. V mislih imam obrabo, porabo bencina, utrujenost in zdelanost materialov, propelerja... Govorim o motorjih, ki so na leto v uporabi dva do tri tedne (klasični dopusti)?

Za odgovore se vam najlepše zahveljujem!

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oj!

Čolni so praviloma izdelani iz steklene tkanine, kot vezivo pa služi poliester. Zunanja plast (barva), pa je gelcoat. Obstojnost takšnih materialov je običajno zelo dobra, vendar moraš paziti na nekaj stvari.

1. Če je bil čoln ves čas v vodi, je velika verjetnost, da se je pena (ta pena je običajno na dnu čolna med zunanjo in notranjo lupino) napila vode. Takšen čoln je potem veliko težji, kot bi moral biti. Če je bil čoln rabljen le za dopuste, potem se ti ni treba sekirat glede tega. Takšne probleme imajo naprimer lastniki starejših čolnov elan 401.

2. Gelcoat lahko razpoka, zaradi vremenskih vplivov. Sledi veliko brušenja in kitanja, da se to popravi...

3. Osmoza je "bolezen" poliesterskih čolnov, zato si malo poglej na netu kako jo prepoznaš. Gre v bistvu za pronicanje slane vide v armaturo (stekleno tkanino), kjer se potem sol napne... Vseskupaj zelo podobno gnitju... Takšen problem so imele elanove barke 33 in 43 pa še katere druge. Šlo je za napako pri izdelavi nekaterih serij...

4. Poliesterski čolni so enostavni za popravilo. Vendar so vseeno določena mesta nadležna za popravljanje.

Kar se motorjev tiče, pa sam verjetno veš kako je. Pri starejših je problem z rezervnimi deli. Ti gliserčki imajo običajno namontirane dvotaktne mašince, ki pa niso nujno tudi zanesljive. Moraš se odločit, ali se boš raje vozil, ali boš cel dopust popravljal motor in veslal, ko bo najmanj potrebno. Imaš pa sedaj na trgu en ceu kup odličnih štiritakterjev, ki pijejo pol manj kot tastari.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdrav,

1. Tudi če je čoln rabljen samo za dopuste je lahko velika verjetnos slabih in popravljenih podnov čolna, saj dobro poznamo stavk, dobr da mam čoln, da lahko not nafilam vse živo. Sam tega nism delal, mam pa kolege, ki so tako naredili luknjo v poden. Problem starejših čolnov oz prikolic je, da imajo rolerje in še to samo dva al pa štiri pol vemo kakšen je pritisk ko nafilamo čoln z par 100kg in gas čez luknje do Hvara.

2. Drugi velik problem pa je kako to popravljajo oz pacajo doma. Nekateri tud sam zalivajo s smolo pa pobarvajo, se pravi brez dodajanj vlaken. Po domače.

Nekateri tud letijo 30, 40, 50 vozlov čez valove, kar tudi lahko povzroči da se čoln prekole, sploh če so manj špičasti, oziroma da imajo dno bolj ravno.

3. Kar se tiče pa motorjev, pa je recimo men zaribala Yamaha, pa sem vse skup dol dal pa novo gor, star motor po delih prodal, pa so recimo kupl zaribano gred pa pol dajal hard krom pa ne vem kaj vse. Jaz menim, da to ni pametno, sploh pa ne na vodi. Pa še ta hard krom sploh ni siguren kakor sem se mal pozanima. Je sigurn če takoj prodaš.

Kupt 4 ali 2 taktnika pa si moraš izračunat. V porabi je kar razlika v nabavni ceni pa tud. Jaz sm recino na dan skuru na Yamahi 50 2 taktna + 4.3m čoln, če sem se veliko vozu (pa če smučaš) 40l.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!