Skoči na vsebino

Iskanje motorja - kaj, kako, za koliko


PICOW

Priporočene objave

pred 2 urami, vandrovec pravi:

Jaz sem na prvi vožnji proti domu po nakupu 600 kubičnega za malo zdelal ovinek, ker sem na ravnini obrnil plin do konca

Po preteklih zapisih bi sklepal, da @vandrovec ni bil ravno "zelenec" pri nakupu šestotaka...

pred 12 minutami, maus pravi:

če pri 30-tih nima v glavi razčiščeno, naj gre nazaj puzat ... ;)

vidiš, ni vse v glavi.

 

Seveda pa v življenju nasploh rabiš tudi kar veliko "porcijo" sreče.

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Razprave o "nujno potrebnih" kojnih+kubikih se na tem forumu redno valijo vsaj zadnjih 10 let. V stiku z raznimi motorji (in mnogimi motoristi) sem 30+let. V vsem tem času nisem prevozil nekih epskih kilometrov, vsega skupaj se jih je nabralo tam nekje 100 in še malo jurjev. Za nekoga drobiž, zame pa zadosti. Bolj kot kvantiteta mi pomeni kvaliteta prevoženega, doživetja in druženja ob tem...  

Delno bi se strinjal s stališčem, ki ga je tule gor zapisal en naš soforumaš "da je dobro imeti več konjev in se jih manj uporablja". Je pa treba vedet, da so pri različnih segmentih motorjev različne "filozofije in prioritete".

Recimo pri choperistih (HD in podobni) so kubiki zelo pomembni. Več jih je, bolj gromoglasen zvok se iz take beštije lahko iztisne. V osnovi so bili dizajnirani za lagane in dolge fure na odprtih cestah. Pa tudi sam filing vožnje takega motorja te bolj približa ježi mišičastega bika, ne pa nekega rahitičnega kljuseta.   

Sportaka nisem nikoli vozil, zato ne vem koliko kojnov+kubikov je smiselno izbrati. Obstajajo mojstri vožnje, ki znajo na pisti iz vsakega kojna iztisniti zadnjo kapljico moči. Na drugi strani pa je med ss lastniki verjetno tudi precej takih, ki si presežno vrednost kojnev v svojem motorju sicer lahko privoščijo, ampak v praksi zelo malokrat v polnosti izrabijo. Seveda se zgodijo trenutki, ko je treba v kakšni kritični situaciji nekaj na hitro in močno odreagirat, in tu pride konjenica do izraza... Morda pa (nenazadnje) tudi ni vse samo v vožnji na cesti. Morda je nekaj filinga tudi v tem, da se s tako (s kojni in kubiki naloudano) raketo lahko pobahaš pred konkurenco, ali pa ob raznih omizjih, na forumih...

Nejkid modeli so pa že v osnovi oblikovani za pretežno mestno-primestno vožnjo. Niso ne vem kako udobni, so pa dovolj okretni in priročni za manevriranje. Znotraj tega segmenta (in znotraj izbranih gabaritov, kubatur) ni neke hude razlike v performansah. Na koncu največkrat izpade, da izberemo tisto, kar nam v nekem trenutku najbolj sede. Dobesedno. Pa da ne bo pomote, tudi s takim motorjem se da marsikaj doživeti. En moj kolega je pred leti kupil rabljeno cbf500 (30.000km je imela na števcu) in jo čez leta prodal, ko je imela 135.000. Brez nekih večjih stroškov, pa veliko je bila vožena v dvoje...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A neomejeno bo delal na 600 oz 650 ccm verjetno...bo že ugotovil a je al ni dovolj.

Razlike pri pospeških (600 vs 1000ccm) so pa itak za mogoče kako sekundo do 100km/h, ker vse potegne več kot avto.

 

Sicer pa obstajajo teme, ki so do obisti zdebatirale razlike famoznih 600vs1000 cc in podobne primerjave.

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, izibajker pravi:

Razprave o "nujno potrebnih" kojnih+kubikih se na tem forumu redno valijo vsaj zadnjih 10 let. V stiku z raznimi motorji (in mnogimi motoristi) sem 30+let. V vsem tem času nisem prevozil nekih epskih kilometrov, vsega skupaj se jih je nabralo tam nekje 100 in še malo jurjev. Za nekoga drobiž, zame pa zadosti. Bolj kot kvantiteta mi pomeni kvaliteta prevoženega, doživetja in druženja ob tem...  

Delno bi se strinjal s stališčem, ki ga je tule gor zapisal en naš soforumaš "da je dobro imeti več konjev in se jih manj uporablja". Je pa treba vedet, da so pri različnih segmentih motorjev različne "filozofije in prioritete".

Recimo pri choperistih (HD in podobni) so kubiki zelo pomembni. Več jih je, bolj gromoglasen zvok se iz take beštije lahko iztisne. V osnovi so bili dizajnirani za lagane in dolge fure na odprtih cestah. Pa tudi sam filing vožnje takega motorja te bolj približa ježi mišičastega bika, ne pa nekega rahitičnega kljuseta.   

Sportaka nisem nikoli vozil, zato ne vem koliko kojnov+kubikov je smiselno izbrati. Obstajajo mojstri vožnje, ki znajo na pisti iz vsakega kojna iztisniti zadnjo kapljico moči. Na drugi strani pa je med ss lastniki verjetno tudi precej takih, ki si presežno vrednost kojnev v svojem motorju sicer lahko privoščijo, ampak v praksi zelo malokrat v polnosti izrabijo. Seveda se zgodijo trenutki, ko je treba v kakšni kritični situaciji nekaj na hitro in močno odreagirat, in tu pride konjenica do izraza... Morda pa (nenazadnje) tudi ni vse samo v vožnji na cesti. Morda je nekaj filinga tudi v tem, da se s tako (s kojni in kubiki naloudano) raketo lahko pobahaš pred konkurenco, ali pa ob raznih omizjih, na forumih...

Nejkid modeli so pa že v osnovi oblikovani za pretežno mestno-primestno vožnjo. Niso ne vem kako udobni, so pa dovolj okretni in priročni za manevriranje. Znotraj tega segmenta (in znotraj izbranih gabaritov, kubatur) ni neke hude razlike v performansah. Na koncu največkrat izpade, da izberemo tisto, kar nam v nekem trenutku najbolj sede. Dobesedno. Pa da ne bo pomote, tudi s takim motorjem se da marsikaj doživeti. En moj kolega je pred leti kupil rabljeno cbf500 (30.000km je imela na števcu) in jo čez leta prodal, ko je imela 135.000. Brez nekih večjih stroškov, pa veliko je bila vožena v dvoje...

se strinjam skoraz z vsem, kar si napisal ... so prioritete posameznikov... s sportaki sem delal tudi po 25000 km na leto ... recimo z FZ1 sem bil tudi zelo zadovoljen in z gromozanskimi 150 konji prevozil v 5 letih dobrih 114.000 km ... brez problemov in servisov ;) 

jaz recimo s sportaki prevozu veliko večino vzhodne Evrope, kjer so bilo odseki, ki so GS-arje spravljali ob živce, jaz pa z lahkoto ...

da se če je volja ;)  

kok sem jih prevozu od leta 1980 in s katerimi vse motorji, niti ne štejem ;)  .. so bile pa kroske, endure, čoperji, cestaki .. vse vrste je blo ... edino z maxi skuterjem se še nisem vozil, pa tudi zaenkrat nimam želje ;) 

 

tako da govorim iz izkušenj in ne na pamet ...

vse je dobr, ninđa je d' best (dokler jo imam :P )

 

Popravljeno . Popravil maus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, maus pravi:

 

vse je dobr, ninđa je d' best (dokler jo imam :P )

 

In ne sam to: majo jih tut več vrst (NINĐ), cel MS lahko zadovoljijo, ker majo ninđe od 250ccm do 1045ccm . Od mal kojnu do preveč kojnu :D

Vsak bi lah mel svojo ninđo. Eko :D

 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 33 minutami, DAMI34 pravi:

Od mal kojnu do preveč kojnu :D

kokrat naj povem, da je preveč edino ko policija tepe ali ko policija kaznuje... ljubezni, kojneu in eurou ni nikoli preveč  :P

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

z ozirom na vso dramo, kubike, kojne in podobno, mislim, da sem našel rešitev, kateri motor za začetnika.

Kot kaže ustreza vsem normativom "previdnosti" :P

ps. na voljo sta celo 2 verziji (sportak in turer)

279968421_10224824893622355_6565497520836316292_n.thumb.jpg.de9c28f43c553f6a00727cb448eb8da2.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 5/6/2022 at 7:42 AM, vandrovec said:

Ampak 50 ccm in 600 ccm je večja razlika kot 600 in 1200. Jaz sem na prvi vožnji proti domu po nakupu 600 kubičnega za malo zdelal ovinek, ker sem na ravnini obrnil plin do konca...sem se že videl v zidu, dobro, da ni bil hujši ovinek. Če ni "pameti" tudi postopnost ni glavna. Naučiti se je potrebno, koliko pred ovinkom se moraš nanj pripraviti pri določenih hitrostih ali drugih ovirah. Sam ne vidim velike razlike med 600 in 1200, oba gresta lahko preveč za nekoga.

  Hja, kaj pa vem... Se posebej ce se gre za zacetnike. Razlika med 600 in 1200 ni tako velika, ko clovek ze ima izkusnje. Ce je teh manj, je pa razlika lahko usodna: ce bi ti na prvi voznji odprl plin do konca z 1200ccm, bi bil v zidu. Ali ze prej v malinah. Tako da bi kaj lahko bila razlika med "skoraj v zidu" in v krsti.... 

 

  Tezko se vlece vzporednice in med motorji in med vozniki. Se strinjam z mausom, vec ali manj je vse v glavi. Motor ne bo ne ponorel, ne bil prehiter sam od sebe. Ko sem se prvic peljal z SS motorjem (pa sem pred tem nekaj casa vozil svojo prdo z 50 konji) sem polagoma na ravnih odsekih sprobaval kako in koliko to gre, da sem dobil malo obcutka. Sem ga pac spostoval (ali se ga bal, kakor hocete). Bi pa moj primer bil lahko ZELO hinavski, ker Duke precej butne v nizjih prestavah, in je prvi obcutek na SS600 bil, da rec sploh nikamor ne gre... Pa sem cez par sekund casa poskilil na stevec, ki je kazal 170. No tolk pa Duke sploh gre ne... In je clovek z lahkoto lahko kje prehiter, kljub izkusnjam, ker je pac karakter motorja precej drugacen. Kakorkoli obrnem, pridem do tega, da je vec ali manj vse v glavi. Tudi Duke je kljub majhni moci in nizki koncni lahko kje prehiter. Na zavitih, kratkih zavojih, je z kratkimi prestavami precej poskocen in je za koga nevajenega tega, da motor iz pocasneg zavoja butne ze pri nizjih obratih, tudi lahko problem se ustaviti. Pa smo tam:  50 al 150 konjev, plin do konca na napacnem mestu ni pametna ideja. Pika!

 

PS: na koncu bi se rekel, da je 600 ali celo 1000cm stirivaljnik lahko precej prijaznejsi do zacetnika, manj vajenega speljevanj, pospesevanj, ipd, kot pa kak naviti enovaljnik (ala hsuaberg, husqa, ktm ipd), ker je pac precej mirnejsi in tekoc v nizjih obratih. Enovaljnik pa spodaj rita in cuka itd.

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 42 minutami, jvalant pravi:

  Hja, kaj pa vem... Se posebej ce se gre za zacetnike. Razlika med 600 in 1200 ni tako velika, ko clovek ze ima izkusnje. Ce je teh manj, je pa razlika lahko usodna: ce bi ti na prvi voznji odprl plin do konca z 1200ccm, bi bil v zidu. Ali ze prej v malinah. Tako da bi kaj lahko bila razlika med "skoraj v zidu" in v krsti.... 

Meni se zdi, da če bi bilo nekaj preveč bi bilo to tudi prepovedano...saj je danes že vse regulirano s predpisi.

Na tistem odseku se lahko pelje tudi z 1200 do konca, je rahel ovinek in kratek, samo ga je potrebno vzeti pravočasno. Vprašanje, če bi z 1200 šel tam hitreje...šlo je zgolj za slučaj ne pa pravilo.

pred 42 minutami, jvalant pravi:

 Se strinjam z mausom, vec ali manj je vse v glavi. Motor ne bo ne ponorel, ne bil prehiter sam od sebe.

To tudi sam pravim...

pred 42 minutami, jvalant pravi:

 PS: na koncu bi se rekel, da je 600 ali celo 1000cm stirivaljnik lahko precej prijaznejsi do zacetnika, manj vajenega speljevanj, pospesevanj, ipd, kot pa kak naviti enovaljnik (ala hsuaberg, husqa, ktm ipd), ker je pac precej mirnejsi in tekoc v nizjih obratih. Enovaljnik pa spodaj rita in cuka itd.

Sam imam drugačne izkušnje, največ težav sem imel z štirivaljniki. Malo te glas zavede, zvok te napeljuje k pospeševanju in na več obratih je vse bolj živčno. Npr., na tej dvocilindrski kravi z manj obrati nimaš neke želje tiščati v obrate, te že zvok motorja umirja...je bolj kot traktor ne pa piskajoča F1 raketa

Popravljeno . Popravil vandrovec
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

31 minutes ago, vandrovec said:

Na tistem odseku se lahko pelje tudi z 1200 do konca, je rahel ovinek in kratek, samo ga je potrebno vzeti pravočasno. Vprašanje, če bi z 1200 šel tam hitreje...šlo je zgolj za slučaj ne pa pravilo.

 Spet ne vem no...  Ce odpres plin do kraja gres sigurno hitreje z mocnejsim motocikliom (ker je pospesek in koncna vecja) in je potem ob zavoju se tolko vecji problem. Seveda mora biti motor  podoben, ker recimo 1000ccm SS motor PRECEJ bolj gre od kake 1200 BMW krizarke, in idiotsko bolj od kakega 1200/1400 chopperja... Sam ne poznam ceste z odsekom kjer lahko z 600 ali 1200 peljes do konca in da potem nimas  daljsega zaviranja, drugacnega vstopa v ovinek itd, kjer bi bilo vseeno ali imas 100 ali 200 konjev. Razen ce je en odsek ravnina in naslednji odsek ravno tako....  pa dobro

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 5/6/2022 at 9:49 AM, maus said:

če pri 30-tih nima v glavi razčiščeno, naj gre nazaj puzat ...

 

2 hours ago, jvalant said:

Tezko se vlece vzporednice in med motorji in med vozniki. Se strinjam z mausom, vec ali manj je vse v glavi. Motor ne bo ne ponorel, ne bil prehiter sam od sebe.

 

Vse to pišeta s pozicije..erm...veteranov. Mam par kolegov/znancev ki so motorje kupli tud kasnej kot pr 30. Vse so delali kot novinci. Ušpičli vse začetničke greške. Se precenli, podcenli situacije alles. Upam si napisat, da bi s hitrejšim motorjem (kot HD) vsaj en slabše končal. pa ni bil švoh nalomljen...

 

razlika med močnim in hitrim motorjem se mi zdi dokaj zanemarjena točka. med prejšnjim in trenutnim je cca 10 konj razlike. določene odseke peljem cca 30%počasnej. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, Kugelschreiber said:

 

 

Vse to pišeta s pozicije..erm...veteranov. Mam par kolegov/znancev ki so motorje kupli tud kasnej kot pr 30. Vse so delali kot novinci. Ušpičli vse začetničke greške. Se precenli, podcenli situacije alles. Upam si napisat, da bi s hitrejšim motorjem (kot HD) vsaj en slabše končal. pa ni bil švoh nalomljen...

 

razlika med močnim in hitrim motorjem se mi zdi dokaj zanemarjena točka. med prejšnjim in trenutnim je cca 10 konj razlike. določene odseke peljem cca 30%počasnej. 

 

    Sicer  se strinjam s tabo, pa vseeno:  ko sem se (kako leto, dve po izpitu, pri 40ih) usedel na R6, se nisem po petih kilometrih peljal 200. Nisem odpru plina in tiscal v smrt. Peljal sem se na Korensko sedlo z priblizno brzino prekleto hitreg polza. Zavore in gas sm sprobal na odseku AC, ipd...  Moj prvi resni motor (po tomosih in MZju na crno 20-15 let pred izpitom) je bil Duke, ki tudi ni ravno pussy. In sem ga spostoval iz testov,  in pricanj uporabnikov. Kupil sem ga pa, ker mi je bil vsec. Sem seveda naredil verjetno vse napake ki jih pac zacetnik lahko naredi. Normalne napake, ne idiotizem in "ja sam najjaci" napake. Tudi od dneva 1 mi je bilo jasno, da Duke sam po sebi ni garant za hudo in dobro voznjo, ce ga vozi bedak...  Zato vseeno trdim, da je za  vecino nesrec bolj kriv voznik kot pa motor... Futura je mocnejsa in hitrejsa od Duka, ampak sem vseeno vecino resnih in zelo resnih problemov imel z Dukom. In pri vseh padcih in malinah, ipd,  mi ni spustila guma zat ker bi bila zanic (recimo Mitaska), ali bile krive zavore in slabo vzmetenje, ampak so moje napake privedle to tega. Gume popuscajo pri zajebanih vstopih v ovinek, zaviranju iz strahu v ovinku, fiksacijo objektov ipd... In pri na sreco redkih izsiljevanjih, sem pa preprican, da bi se z npr. HDjem razletel ko kanta, z Dukom sem se pa ustavil ali obvil...  In se to, se kar nisem imun za kako traparijo izvesti na cesti... mojo, ne od motorja.

 

Zato se kar trdim:  spostujet motor, kakrsnkoli ze je. Tudi "manjsi in svohnejsi" so lahko kmalu prehitri. In tudi veliki in pocasni, so lahko prehitri, se posebej  ko je treba zavirati ali se izogibati. Ne  samo moc, pospesek in hitrost predstavljajo navernost, tudi masa, neokretnost in slabe zavore jo....   Zato pamet v glavo in razmislek o tipu motorja. Pa srecno voznjo!

 

 

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bom še eno vzporednico potegnil ... tudi do orožja se pride na relativno lahek način ... vseeno od kalibra, če ravnaš neodgovorno, je lahko sranje... 

sem bil dovolj jasen :P 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 minute ago, maus said:

bom še eno vzporednico potegnil ... tudi do orožja se pride na relativno lahek način ... vseeno od kalibra, če ravnaš neodgovorno, je lahko sranje... 

sem bil dovolj jasen :P 

   No, ce je kaliber dovolj velik, jo lahko se sam orenk fases!  😛

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, jvalant pravi:

   No, ce je kaliber dovolj velik, jo lahko se sam orenk fases!  😛

seveda ... kakšna cev od 45, ti da lahko čelno, če ne držiš dovolj močno :P 

tako kot motor, tudi orožje ne ubija samo od sebe, temveč je odvisno od ravnanja z njim... 

se pa najedajo nasprotniki motorizma, kot nasprotniki orožja in nasprotniki obojega, da je to najbolj nevarno na svetu, zame je pa najbolj nevaren prehod preko kolesarske steze in preko ceste ... :P 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 hours ago, Tromba said:

Moj prvi (v bistvu očetov in sem ga vozil tu in tam) je bil suzukijev 1200 bandit z 98 konji.

 

11 hours ago, Tromba said:

Drugi je bil Grand Tourer BMW 1200 s 150 konji. Težak a zelo močan na pospeških (spet očetov). Podobna zgodba zgornji - hitro, počasi, daleč, kratko ipd., vse brez večjih težav - ker sem vozil z glavo.

 

 

11 hours ago, Tromba said:

.

Kupil sem CBR 600f (108 konjev) in z njim imel še največ kritičnih situacij - ker sem vozil najbolj divje, čeprav sta oba zgoraj navedena skoraj gotovo močnejša

 

No….to preberem da si mel več respekta do očeta, kot do motorja. Kljub temu da nisi bil čisto zelen motorist, si ga začel biksat takoj ko si se naložil na svoj bajk. plus,  IMO je cbr600 precej hitrejši od bandota.  Cbr gre lepo počas 150. Bando gre lepo počas 100-120. 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kompliciranje, vsako mišjo dlako boste iskali nekateri...saj so že predpisane različne kategorije izpita A, bi si želeli še A3, A4, A5...? Če je dovoljeno neomejeno, zakaj komplicirat, kdor se boji pa ne vem, zakaj sili na motor...vsak naj izbere kar mu paše in kar lahko.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ve kdo za kakšno Dorsoduro 750...kar še pač ni na Anet?

Če je A2 pa sploh super.

Tam okol 4k€.

 

Hvala.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Zdravo.

odlocil sem se za menjavo motorja. Svojo FZ6-S bi prodal pa doplacal nekje do 10k. Visok sem tam okrog 1,9m in mi fazerca ni bila prevec ergonomska, tako da iscem kaj vecjega, sportno potovalnega.

V oci so mi padle Multistrade 950/1200 in jih bom probal zapeljat. Mogoce Triumph Tiger.

Kaj podobnega bi se bilo za probat? Prodaja kdo kaj takega? Na kaj pazit pri MS?

 

hvala in srecno

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...

Pozdravljeni,

tudi sam sem letos opravil izpita za A kategorijo, sedaj pa pogledujem kateri motor kupiti. V mladosti sem se dosti prevozil z APN, prav tako sem že večkrat (za probo) vozil tudi naked bike, vendar nekih drugih posebnih izkušenj nimam.

Največ se bo motor uporabljal za malo daljše poti (kampiranje, morje, itd.) in za občasen makedam. Ker bo to moj prvi motor, bi rad nabavil nekaj za "začetek" (torej ne potrebujem ravno 1200 ccm). Kasneje bo verjetno potreba po menjavi, saj se bo z menoj vozila tudi moja boljša polovica :) Moj namen z motorjem ni divjanje in izživljanje, ampak uživanje v bolj mirni in udobni vožnji (tako da sportaki odpadejo). Naj omenim še, da sem velik cca 179 cm.

Kaj priporočate začetniku kot sem jaz in glede na moje namene uporabe motorja?

Hvala!

 

Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na napisano mi najprej pade na misel Suzuki V-Strom 650. Primeren bo tako za začetek, kot tudi za kaj več. Predvsem bo tudi boljša polovica bo imela zelo veliko prostora, kar sicer ni pravilo pri motociklih tega ranga.

Zagotovo je to nezahteven, zanesljiv in dovolj zmogljiv motor, ki zadovolji velik nabor potreb za zmeren denar. Govorim iz lastnih izkušenj.

Sicer se bo v kratkem javil nekdo, ki ti bo predlagal Ninjo, ampak njega gladko ignoriraj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če boš morda kupoval novega, si poleg Suzkijevega V-stroma 650, poglej še lepšega😁 Kawasaki Versysa 650. Mislim, da sta ti/vama pisana na kožo. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!