Skoči na vsebino

Vžig preko polnilca?


Bakl

Priporočene objave

A je kdo probal vžgat motor medtem, ko je akumulator priključen na polnilec? Po mojem bi moralo bit vse vredu, tok je namreč manj kot 1A.

To bi prišlo prav, če pustiš motor počivati kakšen teden preveč in te preseneti prazen akumulator, tebi pa se seveda mudi čimprej peljat.

Thx.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A je kdo probal vžgat motor medtem, ko je akumulator priključen na polnilec? Po mojem bi moralo bit vse vredu, tok je namreč manj kot 1A.

To bi prišlo prav, če pustiš motor počivati kakšen teden preveč in te preseneti prazen akumulator, tebi pa se seveda mudi čimprej peljat.

Thx.

Jaz sem pred leti tako poskusil vžgat jawo, pa sem skuril neke elektro komponente, se ne spomnim več kaj je že blo. Je pa res da je polnilec biu tak da si lahko traktor z njim vžgal če je biu aku prazen....

Glede na današnje vgrajene elektronske komponente ti tega ne bi priporočal. Najbolje pa da povprašaš kakega štromarja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zagonski tok je odvisen od več dejavnikov, seveda tudi od kubikaže motorja.

Tipični zaganjač za motor je 50 AMP. S 4 amperi nimaš šans, da bi sploh zaganjač obrnil. Zaradi nenadnega velikega toka, trafo ne reagira dovolj hitro, efektivno dobiš kratek stik; v najboljšem primeru bo šla varovalka polnilca, pri čeških polnilcih pa elektronika sama, saj varovalka ne bo dovolj hitro reagirala.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

"kdor maže ta vozi"

Ta rek ni brezvezen, čeprav nism čist zihr de paše zraven. Dobro je lepo skrbet za akumulator, če je švoh, ga en večer prej priklopi na polnilec, Tako imaš zjutraj ko se hočeš pelat poln akumulator. Saj ni težko in ne vzame velik časa, ča si pa še mal tehničnega tipa in imaš res rad bencinske hlape in se res rad drlajsaš z bajkom, pol to itak narediš vse z užitkom in veseljem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To bi prišlo prav, če pustiš motor počivati kakšen teden preveč in te preseneti prazen akumulator, tebi pa se seveda mudi čimprej peljat.

Thx.

Daš kleme na akku od avta.

Ali pa če imaš namenski start polnilec. Z navadnim še dolgih luči ne moreš prižgati.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Naredil nekaj takega. Ne z motorjem, ampak z avtom. Dieselskim.

Letošnji novoletni prazniki, mularija odpeljala mali avto, ostal doma samo velik in je treba po nekaj nujno še v trgovino.

Obrnil ključ, lučke malo zamigotale, zaganjač zahropel in to je bilo vse.

Aumulator pač umrl naravne smrti.

Možnosti:

peš na bencinsko po novi akumulator in nesti domov xx kg mase,

enako opraviti s piciklom,

enako opraviti z motorjem,

fehtati prijatle za prevoz sredi praznikov

ali

na crknjeni akumulator priklopiti polnilec.

Priklopil, jima dal, da sta se 10 minut prijateljsko pogovarjala in malo popravila naboj v akumulatorju in potem s priklopljenim polnilcem kresnil. In je uspelo.

Preživel avto, preživel polnilec, akumulator je bil pa že itak prej mrtev.

No, saj menjava akumulatorja jer pa itak znana. Če nočeš, da se ti vsa elektronika z avtoradijem vred resetira in jo moraš posebej obujati, na kleme pred menjavo priklopiti polnilca in med menjavo paziti, da se priključka ne snameta in avto sploh ne ve, da ima nov akumulator.

:)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Daš kleme na akku od avta.

12 voltov? To ne vem če je pametno, motor ima 6V akumulator.

Sicer pa, tudi polnilec ima napajalno napetost 12V.

Ali pa če imaš namenski start polnilec. Z navadnim še dolgih luči ne moreš prižgati.

Žal nimam, kupil sem najcenejšo za silo spodobno škatlo (Nevada 6).

Naredil nekaj takega. Ne z motorjem, ampak z avtom. Dieselskim.

Kakšen polnilec imaš? A posebej piše, da ga lahko uporabiš za vžig?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 voltov? To ne vem če je pametno, motor ima 6V akumulator.

Sicer pa, tudi polnilec ima napajalno napetost 12V.

Ne vsi ;-) . Pravzaprav po mojem vedenju kar večina motorjev uporablja 12V

Kakšen polnilec imaš? A posebej piše, da ga lahko uporabiš za vžig?

Nekdo je napisal, da ga "skuriš" zaradi kratkega stika. Zadeva je IMHO taka:

Če imaš RES SLAB polnilec, potem ga kratek stik lahko skuri. Ampak, lepo vas prosim...

Vsak pameten načrtovalec polnilca mora PREDPOSTAVIT, da bo kdaj pa kdaj med natikanjem klem na accu. prišlo do stika. Torej mora biti dizajniran tako, da zdrži vsaj nekaj sekund K.S.

Zadevo običajno rešuješ z varovalko...

Pa poglejmo:

- Štarter "potegne" recimo 50A (recimo 48 za lažje računanje). Če prepostavimo, da je "linearen porabnik", pomeni da ima notranjo upornost 0,25OHM (12V/48A)

- vsak (napetostni) vir ima neko notranjo upornost. Če denimo POLNEMU akumulatorju napetost med zagonom motorja pade za 2V, pomeni da ima notranjo upornost 0,04OHM.

- polnilec, ki "zdrži" 4A (in mu pri tem napetost pade recimo iz 15V na 12V) ima notranjo upornost 0,75OHM ((15V-12V)/4A)

Če sedaj zanemarimo accu (ker je crknil) in poskusimo štartat motor s polnilcem, potem to pomeni zaporedno vezavo štarterja (0,25OHM) in notranje upornosti vira (0,75OHM), kar pomeni da boš na izhodu iz polnilca dobil maksimalno četrtino napetosti odprtih sponk, kar je denimo okrog 3,7V.

Seveda to ob predpostavki, da je tudi polnilec "linearen". Če ima kakšno elektronsko omejitev toka, dobiš še manj. Če ima varovalko, pa najbrž nič ;-)

Moj najmočnejši domači polnilec (imam še enega elektronskega, prav tako lastne izdelave) ima trafo 200W (16A na 12V), peljan preko GRETZA z 35A trajnega in 70A maksimalnega toka. Gretz je pritrjen na aluminijasto ohišje, da se hladi. Varovalke na sekundarju ni, je pa na primarju. Elektronike ni.

Žival polne tudi močno spraznjen avtomobilski accu, s tem da tok hitro pade, ker je napetost odprtih sponk komaj 14,8 do 14,9 V in ga zato niti ne napolni do konca.

"Poponoma prazen" avtomobilski accu (ko si želel motor zagnat, so lučke samo ugasline, napetost pa je bila cca 3V)sem za 10 min priključil in potem (s priključenim polnilcem) brez problema vžgal avto. Ampak razlog je seveda bil naboj, ki je stekel v accu v 10min polnjenja in ne tok, ki ga je dal polnilec v času zagona.

Torej:

mislim, da če nimaš res obupno slabega polnilca, zagon s priključenim polnilcem ne bi smel povzročit škode ne na polnilcu, še manj na motorju.

LP, martin

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!