Skoči na vsebino

Popravila platišč pri (športnih) motociklih


girox

Priporočene objave

Popravila platišč pri športnih motociklih.

Bom kratek, ker to ni delavnica.

V celi Nemčiji je samo par delavnic, kjer popravljajo lita avtomobilska platišča; za motociklistična jih je še manj.

Že stroji s katerimi se platišče ukrivi nazaj v prvotno obliko in na mestu poškodbe površinsko obdela, so poslovna skrivnost zaradi konkurence; to vam lahko pove, da taka popravila niso kar tako enostavna in so visoko specialistična zadeva; že cena potrebne opreme je astronomska. Ne samo, da je videz popravljenega platišča enak novemu; po popravilu z lasersko merilno napravo izmerijo na posebnem vrtečem vpetju celo tolerančne vrednosti, ki so znotraj odstopanj novega. Platišče tudi površinsko ponovno zaščitijo.

Bolj poškodovanim platiščem slikajo notranjost materiala dvakrat, pred in po obdelavi.

S slikanjem pred obdelavo vidijo, če se popravilo sploh lahko izvede. Da ne grem v detajle, če je material utrpel notranje strukturne spremembe določenega tipa, je platišče nemogoče popraviti.

Bolj kot od ekstenzivnosti poškodbe tukaj vpliva način poškodbe in kvaliteta materiala platišča; povedano drugače, precej zvito platišče z velikim poškodbenim področjem je mogoče popraviti, kakšno drugo, katerega poškodba je vsaj po obsegu videnega znatno manjša, pa ne.

Platišča se ne popravlja po kleparskih sistemih, kot to počnejo več ali manj brkati strici v tem podalpskem paradižu, s katerimi ustvarijo znotraj materiala napetostne točke, microfratture s strappi interni. Stroji za popravljanje platišč te podvržejo »a rimodelamento plastico«.

Tako popravilo je z varnostnega vidika edino sprejemljivo. Motocikel ima namreč samo dve kolesi, dovolj je pojav manjše težave na enem, da se poruši dinamično ravnotežje, ki mu zagotavlja lego in upravljivost med vožnjo, da postane popolnoma neobvladljiv. K temu je potrebno dodati, da je motociklovo podvozje nežna in občutljiva mehanska umetnost, kjer morajo vsi deli usklajeno in brezhibno delovati.

V tem je tudi vzrok, da se za razliko od avtomobilskih litih platišč, ki so v primerjavi z motornimi tankovsko kolo, platišča motorja popravljajo v zelo omejenih tipih in obsegih poškodb. Da ne gremo na področje metalurških razprav o spremembah v materialu pri taki poškodbi in po popravil (ne glede na njegovo specialističnost in dobro izvedbo), bom samo omenil, da prav vsaka poškodba in popravilo nepreklicno spremeni plastične, natezne in vzvojne, karakteristike platišča.

Nepravilno (drugače kot tukaj opisujem) popravljeno platišče avtomobila, se pri večji obremenitvi deformira, dovolj je manjša luknja v asfaltu. Komur se je na platišču avtomobila odlepila ena par gramska »nepomembna« utež vulkanizerja ve, kakšno »rukanje« volana lahko doživi nad recimo 120km/h. Predstavljajte si, ko pri 160km/h ali v ovinku izven naselja spremeni svoje značilnosti platišče; če z avtomobilom ne usekate malo drv za zimo ste zadeli na loteriji.

To vse pri avtomobilu, ki ima 4 kolesa in je ploskev, ki leži na cesti.

Kaj se po vaše pripeti pri motociklu, katerega platišča so v primerjavi z avtomobilskimi pajkova mreža, ki ima samo dva kolesa in ni ploskev, ki leži na cesti, ampak mu to, da se ne zvrne zagotavlja prav hitrost s katero se premika?

Pa še znanto večji obseg kolesa ne pozabite prišteti zraven.

Pojem popravilo platišča in originalu podobna zunanja oblika sta dva povsem ločena in medsebojno nepovezana pojma!

Za popolnoma uničiti avtomobilsko platišče, ki je tovarniško novo in torej nima neželjenih deformacij materiala, je dovolj dobra udarna luknja v asfaltu, ki jih še posebej pri nas, resnično ne primanjkuje. Cene popravila po zgoraj orisanih metodah so od 200, 300 do 400 eurov na komad. Se pravi, da se cenejših platišč ne splača popravljati; ali pa se to počne na kakšnih vrednejših, ki se jih ne dobi več v prodaji (ostala 3 platišča v smeti).

Pri motociklu se splača popravilo kakšnih ekskluzivnih Marchesini platišč, tukaj pa razprave odpadejo, ker vam bo na voljo sama tovarna. Kdor ve ceno takih platišč, bo tudi vedel o čem govorim.

Da ne pozabimo konkretnega primera s tem Hondinim serijskim platiščem. Upam, da vam je iz napisanega postalo jasno, da je to platišče popolnoma in nepreklicno uničeno. Razen če boste na njem naredili recristallizazzione termoformica; kar je po temu, da so nekateri celo napisali točno kateri brkati stric (iz sosednje garaže) bi se preizkusil na popravilu, čisto verjetna opcija. Vsekakor me ne pozabite obvestiti, da s seboj pripeljem par metalurgov in Inštitut za raziskovanje materialov, da bodo lahko ti ljudje naredili še kakšen dodaten doktorat znanosti.

Girox

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Že stroji s katerimi se platišče ukrivi nazaj v prvotno obliko in na mestu poškodbe površinsko obdela, so poslovna skrivnost zaradi konkurence; to vam lahko pove, da taka popravila niso kar tako enostavna in so visoko specialistična zadeva; že cena potrebne opreme je astronomska. Ne samo, da je videz popravljenega platišča enak novemu; po popravilu z lasersko merilno napravo izmerijo na posebnem vrtečem vpetju celo tolerančne vrednosti, ki so znotraj odstopanj novega. Platišče tudi površinsko ponovno zaščitijo.

Hja, kolikor mi je znano in kolikor vem, obstaja več vrst strojev (ki se jih seveda, da kupit) za ravnanje platišč (večinoma hidravličnih). Ne vem, zakaj bi bila poslovna skrivnost, kako se ukrivi platišče nazaj (pa tudi vseh se ne da popravit samo z ukrivljanjem) in kako se ga obdela

Hmm... posebno vrteče vpetje? O tem bi rad vedel malo več. Prosim bodi tako dober in napiši še kaj...:)

Z lasersko merilno napravo? Hja, lahko, vendar je tudi povsem navaden "komperator" in navadna stružnica lahko skoraj tako točna (Več kot 0.01mm)

Kot zanimivost ti lahko povem, da sem bil zraven pri poliranju povsem novega Hondinega platišča, ki smo ga "iz firbca" še premerili... Odstopanja so bila skoraj 0.1mm...(natančneje 0.07mm) kar se pa pri vožnji ne pozna.

Tudi površinsko ponovno zaščitijo? Ma ne?!

Bolj poškodovanim platiščem slikajo notranjost materiala dvakrat, pred in po obdelavi.

S slikanjem pred obdelavo vidijo, če se popravilo sploh lahko izvede. Da ne grem v detajle, če je material utrpel notranje strukturne spremembe določenega tipa, je platišče nemogoče popraviti.

Bolj kot od ekstenzivnosti poškodbe tukaj vpliva način poškodbe in kvaliteta materiala platišča; povedano drugače, precej zvito platišče z velikim poškodbenim področjem je mogoče popraviti, kakšno drugo, katerega poškodba je vsaj po obsegu videnega znatno manjša, pa ne.

Firme, ki jih ti opisuješ in ki imajo certifikat, da se lahko ukvarjajo s popravilom platišč tako ali tako rentgensko slikajo platišče pred in po obdelavi, to je tudi zahtevano...slike pa naj bi priložili računu...

Pa še nekaj mi razloži. Kako firme v Nemčiji, ki imajo ateste in certifikate za širjenje platišč to sploh lahko delajo po tvojem opisu (varjenje)??

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem opisal osnovne stvari. Z opisovanjem detajlov lahko napolnimo knjogo, kar ni namen tega foruma, niti si jaz ne nameravam vzeti toliko časa.

Opisoval sem vrh današnje tehnologije, oziroma, kaj se da narediti, da je zadeva strukurno metalurško taka, kot mora biti.

Narediti se da vse, kakšen je rezultat je drugo.

To, da ima firma certifikat pomeni, da ima pridobljeno znanje, proces,... Kaj dela v resnici in kako je drugo.

So pa firme zaradi nesreč že šle na sodišče in mastno plačale; odgovorni pristali v zaporu,.. to v nemčiji.

In momogrede, nemške organizacije za preverbo kvalitete, so že ničkolikokrat opozarjale pred tem, kar ti opisuješ. (ko so naredile slepe probe).

Laserska naprava obsije z žarkom površino platišča in odčita vse parametre, medtem ko se to vrti; naprava je dokaj razširjena.

Najboljše naprave za preoblikovanje platišč pa so poslovna skrivnost.

Tako, več ne namrevam pisati, vsak naj počne kar želi.

Girox

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi površinsko ponovno zaščitijo? Ma ne?!

Svoje pritlehne cinizme izživljaj kje drugje. Opisujem glede na to, kar se na našem trgu najde.

Girox

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem opisal osnovne stvari. Z opisovanjem detajlov lahko napolnimo knjogo, kar ni namen tega foruma, niti si jaz ne nameravam vzeti toliko časa.

Opisoval sem vrh današnje tehnologije, oziroma, kaj se da narediti, da je zadeva strukurno metalurško taka, kot mora biti.

Narediti se da vse, kakšen je rezultat je drugo.

To, da ima firma certifikat pomeni, da ima pridobljeno znanje, proces,... Kaj dela v resnici in kako je drugo.

In firma ima certifikat za širjenje moto-platišč...z varjenjem...kar se dela že lep čas, tudi notranje spremembe v materialu niso take, da bi bilo platišče zaradi tega slabše...kvečjemu boljše, saj var zdrži mnogo več kot ulitek. Tako trdota, kot žilavost in trdnost (vsaj tu, kjer je v igri ulitek)

So pa firme zaradi nesreč že šle na sodišče in mastno plačale; odgovorni pristali v zaporu,.. to v nemčiji.

Pa ne samo v Nemčiji, zato ti pa tudi pravim, da računu priložijo rentgenske slike kot dokaz, da je izdelek brezhiben

In momogrede, nemške organizacije za preverbo kvalitete, so že ničkolikokrat opozarjale pred tem, kar ti opisuješ. (ko so naredile slepe probe).
Kakšna pa misliš, da mora biti toleranca okroglosti platišč? Če bi zahtevali povsod tolerance v 0.001, motocikel ali bilokateri izdelek strojne industrije ne bi stal toliko kot stane ampak vsaj 15x več...

Laserska naprava obsije z žarkom površino platišča in odčita vse parametre, medtem ko se to vrti; naprava je dokaj razširjena.

Najboljše naprave za preoblikovanje platišč pa so poslovna skrivnost.

hehe, kakšen je laserski merilec vem, sem ga že videl in tudi za okus meril na njem, zanimalo me je vpetje...

Eh, grem jaz en giro...:)

Popravljeno . Popravil MarduK
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hehe, kakšen je laserski merilec vem, sem ga že videl in tudi za okus meril na njem, zanimalo me je vpetje...

Nič posebno dramatičnega, samo vrti platišče z višjo hitrostjo kot vulkanizerjeva naprava, laser pa od zunaj neodvisno odčita rezultate.

Mimogrede, Marchesini platišča niso tako draga samo zaradi imena.

Golo ulivanje je iz kamene dobe, glede na to, kaj zmore pri metalurškem oblikovanju današnja tehnika.

Članek sem napisal kot opozorilo; dovolj je vulkanizer oziroma serviser, ki se meni po mobilcu, medtem ko banalno menjuje gumo, da spravi motorista na drugi svet. Kaj pa šele pri takih popravilih, kjer je kompetenca prej izjema kot pravilo.

Fanj vožnjo.

Girox

Če ne bosta začela slike gor limat, vaju bom 2x okol kepe :lol1:

Slike?????

Česa pa?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič posebno dramatičnega, samo vrti platišče z višjo hitrostjo kot vulkanizerjeva naprava, laser pa od zunaj neodvisno odčita rezultate.

Mimogrede, Marchesini platišča niso tako draga samo zaradi imena.

Golo ulivanje je iz kamene dobe, glede na to, kaj zmore pri metalurškem oblikovanju današnja tehnika.

Članek sem napisal kot opozorilo; dovolj je vulkanizer oziroma serviser, ki se meni po mobilcu, medtem ko banalno menjuje gumo, da spravi motorista na drugi svet. Kaj pa šele pri takih popravilih, kjer je kompetenca prej izjema kot pravilo.

Fanj vožnjo.

No, pa le to vpetje in meritve niso nič posebnega, kajne? Tudi merjenje kot rečeno z navadnim komperatorjem je več kot preveč točno, saj je lahko merjenje in izdelava po tej meritvi celo bolj točna kot novo originalno platišče. Popravljanje moto platišč ni za vsakega in tudi ne vem, kako se jih mojstri pri nas lotevajo, dejstvo pa je, da le ni tak bav-bav in se jih z malo poznavanja materialov in s pravim orodjem da popravit brez problema. Tudi varjenje (TIG) in vstavljanje delov drugih platišč je dopustno, da je le povsem isti material. Seveda je treba platišče pred ravnanjem segret, da litina ob ravnanju ne poči, pa tudi notranjo strukturo je možno s pravilnim segrevanjem povrniti v prvotno stanje. Za ravnanje se lahko (in tudi se) uporabi navadna "kmečka" hidravlična preša s custom narejenim orodjem. Tako, da tudi orodje za nekega podjetnika, ki se s tem ukvarja ni (pre)velik zalogaj. Nabijanje z macolo po feltni pa ni in nikoli ni bilo pametno početje

Glede zadnjega stavka: kaj niso vsi serviserji vedno bolj taki? Kot opažam iz izkušenj je pri slovenskih moto-šušmarjih vedno več takih in ni servisa ali menjave gum pri katerem ne bi bilo treba za njimi popravljat...Verjetno bi že večkrat ostal na cesti, če ne bi imel lastnosti, da motor po servisu in raznih menjavah gum temeljito očistim in pregledam, popravim napake naših maherjev...

No, pa vse je že malo :topic:

Lp in lahko noč

Popravljeno . Popravil MarduK
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 8 let pozneje...

Je morda že kdo kje pri nas ravnal alu moto platišče? Zanima me kje in za koliko, ter kako je bil zadovoljen?
 Pri meni sicer ni veliko, tako da če bi šlo brez barvanja nebi blo nič narobe :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, Danilo D pravi:

Je morda že kdo kje pri nas ravnal alu moto platišče? Zanima me kje in za koliko, ter kako je bil zadovoljen?
 Pri meni sicer ni veliko, tako da če bi šlo brez barvanja nebi blo nič narobe :)

Mislim, da je to odvisno od velikosti poškodbe... Jaz sem imel na avtomobilu odbito cca 2 x 1 cm in sem dal popraviti pri Španu, nič se ne opazi - brez barvanja, po sedmih letih enako - super popravljeno !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, Danilo D pravi:

Je morda že kdo kje pri nas ravnal alu moto platišče? Zanima me kje in za koliko, ter kako je bil zadovoljen?
 Pri meni sicer ni veliko, tako da če bi šlo brez barvanja nebi blo nič narobe :)

Jerman Depala vas.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

VOJKO CENCIČ, ŠEMPAS 171 A, 5261 ŠEMPAS

Sicer daleč od tebe, ampak pohvalno popravi. Alu moto platišče po 3. letih kot novo.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Koritnik Matija Depala vas.

Varjenje alu...prašno barvanje.... itd...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 urami, KNNMS pravi:

 

VOJKO CENCIČ, ŠEMPAS 171 A, 5261 ŠEMPAS

Sicer daleč od tebe, ampak pohvalno popravi. Alu moto platišče po 3. letih kot novo.

LP

Če je ta, ki se hvali da popravlja platišča tudi za Ferrarije, me ne vidi več tam.
Po ravnanju so bile vidne sledi kjer je prijel krak platišča, da o barvanju ne govorim. Barva je po parih pranjih in 1x uporabi deironizerja kar odtekla stran. Izredno neprofesionalno narejeno, če mene vprašaš. Treslo pa ni več, to moram priznat.

Veliko pohval sem slišal na račun Kjučavničarstva Kuret iz Kamnika.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Rokic pravi:

Če je ta, ki se hvali da popravlja platišča tudi za Ferrarije, me ne vidi več tam.
Po ravnanju so bile vidne sledi kjer je prijel krak platišča, da o barvanju ne govorim. Barva je po parih pranjih in 1x uporabi deironizerja kar odtekla stran. Izredno neprofesionalno narejeno, če mene vprašaš. Treslo pa ni več, to moram priznat.

Veliko pohval sem slišal na račun Kjučavničarstva Kuret iz Kamnika.

Nevem če je isti, vendar tale je meni hitro in kvalitetno popravil (trese ne, barva še drži in kolikor sem pregledal ob prevzemu tudi ni bilo sledi orodja). Je pa res, da je bolj "garažni" mojster. Vsaj tako je izgledalo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Grem verjetno drugi teden naokoli, pa malo poročam kako in kaj sem uredil :). Vmes pa še na kakšno mnenje, ali je to od montaže ali kake luknje

Popravljeno . Popravil Danilo D
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz imam dobre izkušnje s Kuharjem iz Šmarce ( Stegne 18, 1241 Kamnik )

Je bila pa pri meni feltna kar precej zvita, tako da je bilo potrebno varjenje in posledično barvanje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

Nekako ne morem priklicati Jermana iz Depale vasi. Če kdo slučajno ve kako ga dobiti?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, skalar36 said:

Nekako ne morem priklicati Jermana iz Depale vasi. Če kdo slučajno ve kako ga dobiti?

Dopoldne je vedno kdo v delavnici. Teško je biti tajnica s telefonom in strugar za mašino :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

7 minutes ago, Bostjan Lapajne said:

Dopoldne je vedno kdo v delavnici. Teško je biti tajnica s telefonom in strugar za mašino :)

Aha, ok. Sem ga klical pogosto. bom poklical v dopoldanskem času. Se lahko obrnem nate za 2 vprašanja. ZS? Hvala!

Popravljeno . Popravil skalar36
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!