Skoči na vsebino

Motorist začetnik (pomoč začetniku pri nabavi vsega od motorja do opreme)


VDaGamma

Priporočene objave

Motorja svojega še nimam. V ljubljani zraven deponije je za zapornicami nek poligon, ki bi bil primeren, vendar žal ne vem kako je z zakonodajo. V avtošoli bom v vsakem primeru vzel še kakšno dodatno uro, vendar bo to vsekakor premalo, da bi se čisto znebil živčnosti. Voziti z inštruktorjem ni težava. Ko pa bom imel še 3, ki mi gledajo čez prste in bom vedel da najmanjša napaka pomeni da padem, se bojim da me bodo živci izdali.

ps: med nasveti na spletu se še vedno pogosto najde "zjutraj ga daj malo pod zob". Da ne bo pomote, mi na misel ne pride, ampak me je pa pošteno nasmejalo, sem bil prepričan da so te časi že mimo. Mislim, da če se bom na to spomnil na začetku glavne vožnje, da mi bo kar malo lažje ?

Popravljeno . Popravil mark77
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, mark77 pravi:

Motorja svojega še nimam. V ljubljani zraven deponije je za zapornicami nek poligon, ki bi bil primeren, vendar žal ne vem kako je z zakonodajo. V avtošoli bom v vsakem primeru vzel še kakšno dodatno uro, vendar bo to vsekakor premalo, da bi se čisto znebil živčnosti. Voziti z inštruktorjem ni težava. Ko pa bom imel še 3, ki mi gledajo čez prste in bom vedel da najmanjša napaka pomeni da padem, se bojim da me bodo živci izdali.

ps: med nasveti na spletu se še vedno pogosto najde "zjutraj ga daj malo pod zob". Da ne bo pomote, mi na misel ne pride, ampak me je pa pošteno nasmejalo, sem bil prepričan da so te časi že mimo. Mislim, da če se bom na to spomnil na začetku glavne vožnje, da mi bo kar malo lažje ?

moj osebni nasvet:

1. živčnosti se moraš rešit. Živčnost vpliva slabo na presojo, reagiranje, razumevanje prometa. Vožnja motorja je kot vožnja avta. Motor poskusi začutiti, kako se obnaša, kaj počne, vsak dan bo bolje. Pravila za udeležence CP so pa itak za vse enaka. 

2. vožnja motorja ni nek baw baw, zatorej si nepotrebno živčen. Če maš filing da je prehitro, pojdi bolj počasi. Gume držijo, mi smo tisti vozniki, ki v paniki gledamo ograjo namesto iztek ovinka.

3. pozdravljam, da boš kako uro več naredil z inštruktorjem. Ne se bat težit, prosit, vprašat, če ti kaj ni jasno. So plačani in zato so tam.

4. lastno učenje na poligonu je nesmisel, ker nimaš korektorja, torej nekoga, ki bi gleda in odpravljal tvoje napake.

5. predlagam da kar zahtevaš od inštruktorja, vljudno itak, da se ti posveti, da mu čisto vse zaupaš kar si tule zapisal, pa potem skupaj naredita nekaj vaj, ki ti bodo tremo izničile.

6. ko bo izpit v hiši, bi bilo smiselno obisk tečaja varne vožnje, še prej pa vsaj malo drila z nekom, ki zna vozit in vidi tvoje napake, ter jih odpravi.

ps. če padeš na izpitu ni konc sveta, boš pa še 1x polagal.

Jaz sem takrat delal A+B. Padel sem na B, pa mi niso priznali tudi A-teorija sicer (ja str sm :P )hočem povedat, da sem potem še 1x za obe kategoriji delal.

pss. pod zob pa nikakor ne nič, ko končaš pa lahko hektolitre, če boš peš

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 hours ago, mark77 said:

Voziti z inštruktorjem ni težava. Ko pa bom imel še 3, ki mi gledajo čez prste in bom vedel da najmanjša napaka pomeni da padem, se bojim da me bodo živci izdali.

Voziti moraš svojo vožnjo. Kot da si sam. Že na urah z inštruktorjem se moraš odločiti, da boš vozil tako kot pač voziš. Boš hitro videl, kako prav ali narobe voziš. Če ne poznaš omejitev, pravil prednosti, se ne znaš razvrščati itn., te bo inštruktor na to opozoril. Ko boš imel pravila v krvi in se več s tem ne obremenjuješ, potem gledaš samo še prometne znake, paziš na hitrost in voziš svojo vožnjo. Kot da inštrukturja in komisije ni. 

Ko si z nečim obremenjen, opaziš na cesti še dve ali tri stvari - npr. hude bejbe ob cesti, lep razgled in psa, ki markira kandelaber, za stop znak pa ti zmanjka delovnega spomina :) Ko si neobremenjen, registriraš sedem stvari.

Pa vsaka najmanjša napaka ne pomeni, da padeš. Nekaj kapitalnega moraš narediti. Recimo izsiliš prednost, pozabiš ugasnit žmigavc, prevoziš stop znak, bremzaš pred vsakim ovinkom.

Kar se pa poligona tiče, pa povej inštruktorju, kaj ti ne gre ali pa te skrbi in naredi malo več ponovitev.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, glede živčnosti sem tudi sam opazil da blazno slabo vpliva na obnašanje v prometu. Da ne bi šel predaleč v detajle .. moja 1 ura vožnje je bila tudi prvič v življenju ko sem sedel na motor. Začel sem z 18hp motorjem, ki je res kot narejen za začetnika. Odpuščal napake pri sklopki, zelo nežna ročica za gas. Mislim da od kar sem šel na cesto mi ni niti enkrat crknil. Pravzaprav sem imel občutek kot bi že leta uporabljal sklopko na motorju. Nadaljeval sem na 38hp, ki je bil seveda močnejši vendar zelo podoben glede sklopke in glede gas-a, prestavljanje je bilo gladko, brez cukanja, ropotanja, itd. Potem sem presedlal na 100hp, ker delam odprto A kategorijo. Prvič sem peljal čisto brez težav kar se sklopke in gasa tiče, kot oba šibkejša motorja. Potem se je neka neprijetna malenkost pripetila in sem ratal precej živčen kar se motorja tiče in naslednjič sem dejansko imel težavo sploh speljati, kljub temu da sem pred tem 12 ur brez težav to vsakič delal, enostavno cel sem bil tako trd, da te precej grobe ročice za gas nisem znal uskladiti s  sklopko. Tisti dan sem bil tak, da sem zase menil, da nisem primeren za na cesto. Nakoncu je še inštruktor opazil da tisti dan nisem bil čisto pri sebi, ko sem iz 2 v 3 premaknil tako, da so iz motorja prišli neki zvoki kot iz grozljivke. Potem sem sicer šel čez to in normalno obvladal motocikel in naslednje ure ni bilo nekih težav. Me je pa zaznamoval tisti dan ko nisem bil pri sebi in na tak dan sigurno ne bi opravil izpita, saj sem bil takrat še s sklopko tako obremenjen, da sem uspel spremljati še ogledala, pri tablah se je pa že ustavilo, popolnoma raztresen, navodilo naj zavijem proti Kopru ... zavil proti Kranju ... Spomnim se posameznikov, ki so imeli v šoli podobne težave. Doma so stvar obvladali, na ustnem izpitu pa so bili beli kot stena, se tresli, jecljali in popolnoma vse pozabili, zmrznili.

Nič, bom moral čez to, saj sem vmes malce pobrskal po spletu in jih ima kar dosti podoben problem. Mislim da bom vzel kakšnih 5-10 dodatnih ur, saj bi res rad imel čimboljšo podlago, pa ne samo za izpit ampak tudi za naprej, tukaj ni prostor za šparati. Glede poligona sem mislil vaditi samo speljevanje, prestavljanje in ustavljanje, da bi mi čimbolj prišlo v kri. Ja, po, upam da, uspešno zaključenem izpitu imam vsekakor namen obiskati tečaj varne vožnje (pa ne samo tistega obveznega). Sicer pa je do sedaj najpogostejša pripomba inštruktorja da vozim prepočasi, tako da imam velik respect do motorja in se zavedam svoje neizkušenosti. 

Tisto za pod zob pa mi niti na misel ne bi prišlo, me je pa vseeno nasmejalo ko sem prebral. Sploh ker se mi naslika situacija nekoga, ki pride na izpit tako pijan, da mu morajo ocenjevalci pomagati zlesti na motor ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

53 minutes ago, mark77 said:

Glede poligona sem mislil vaditi samo speljevanje, prestavljanje in ustavljanje, da bi mi čimbolj prišlo v kri.

Tisto vajo speljevanja in ustavljanja delaj malo več. Odločno speljuj, brez cincanja. Pa mogoče te je zaradi epizode s sklopko strah speljevanja v ovinek, da ti motor pobegne. To lahko vadiš v kvadratu za osmico. Spelješ, zaviješ za 90 stopinj in ustaviš. V enem metru se da speljati in zaviti za 90 stopinj. Če ne boš odločno speljal, ne boš mogel zaviti po enem metru. Če boš preveč odločen, pa tudi ne.

Popravljeno . Popravil Vin
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

z vsako prevoženo uro, z vsakim km bo bolje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 urami, DAMI34 pravi:

z vsako prevoženo uro, z vsakim km bo bolje.

Ma ni res.. jaz se zadnje čase vozim kot upokojenec čeprav imam še skor 12 let do tja..

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 15 minutami, thumper pravi:

Ma ni res.. jaz se zadnje čase vozim kot upokojenec čeprav imam še skor 12 let do tja..

se prau si živčen? :P

ti si sam bolj počasen, ma to je normalno, jest tut :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

F

pred 22 urami, DAMI34 pravi:

se prau si živčen? :P

ti si sam bolj počasen, ma to je normalno, jest tut :D

 

Nism živčen.. zadnjič sem prav sproščeno odpeljal radlje dravograd velenje arja vas na ac in do doma v uri in pol..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, thumper pravi:

F

Nism živčen.. zadnjič sem prav sproščeno odpeljal radlje dravograd velenje arja vas na ac in do doma v uri in pol..

ja ma to pomeni, da je bolje. Ga ni čez zihr, ko v hrib zaviraš :P

 

 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Nič ne bo s poligonom :) Sem gledal če bi si lahko vsaj kje tisti na 25km/h omejeni scooter lahko kje sposodil za par dni pa tudi tega ne najdem, samo močnejše za katere rabiš izpit. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj se tolk komplicira? Kup si motor, pa se sam vozi okol bloka. A misls, da smo vsi najprej v avtosoli vozili? :) 

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...
pred 2 urami, sentinel pravi:

Katero trgovino v Ljubljani svetujete za nakup motoristične opreme (čelada, jakna, rokavice, itd.). Čimvečja izbira in seveda ugodna cena ?

odvisno kaj iščeš. če hočeš alpinestars/dainese je po mojih izkušnjah najbolše da se zapelješ v MS (moto oprema, prodaja samo dainese, alpinestars in spidi, ponudba in postrežba vrhunska) ali MB, (moto-limit, dainese), dugače je pa ta tema predebatirana na široko v kategoriji oprema

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Trgovin je veliko v Ljubljani (BS, TC,KMC, Yogi itd..) vsi imajo internetne strani dokaj dobro urejene, da pogledaš cene.

Splača se pa počakat decembra, ko so akcije in se talajo boni, popusti. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če kdo hoče poceni kupiti priporočam rabljeno. Včasih se dobi zelo dobro, zelo ohranjeno za nizke pare, no razen čelade ne bi priporočal rabljene, al pa tut ja, če je malo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 16 urami, smasher pravi:

Kaj tam v btcju... Je ali je bil yogi, je še? Jaz sem našel jakno za 150 in hlače za 100 od alpinestar

Yogi se je v BTC-ju preselil  ... sedaj je v isti hali kot Bauer kolesarski center; izgleda, da mu je Bauer oddal del svojega prostora. 

So pa imeli svoj čas vse iz kataloga Polo ... pač izbereš in oni dobavijo po cenah v katalogu. Ne vem pa če je še tako. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadnjo opremo sem kupoval v največjem moto navtičnem centru. Pomerim hlače in mi trgovec pravi:

“ Pašejo vam kot ulite”! 

Samo pogledal sem ga in ga pol ure ni bilo več blizu. Kolenčnike sem imel pod koleni, hlačnice pa deset santi predolge.

Tudi v najboljši in najbolj zaoženi trgovini mora imeti začetnik veliko srečo, da naleti na trgovca, kateri mu zna pravilno svetovati, pomagati pri pomerjanju ter izbiri.  Še stari mački vsi ne vedo kakšna mora biti pravilno izbrana obleka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam najraje hodim v KMC. Vedno vrhunska postrežba. Tudi v TC sem bil vedno zadovoljen. Nedolgo nazaj so se res potrudili, da so mi našli primerne hlače. Drugje še nisem bil.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, maus pravi:

pa pojdi še v DR MOTO in BS MOTO ... vse je na kupu ... ;)

No super. Za DR MOTO pa nisem vedu. Iz BS pa včas nakupujem preko spleta. Sem bil v BS enkrat. Rokavice kupu, že pozabu kako izgleda notr.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 20. 10. 2021 ob 15:14, sentinel pravi:

Katero trgovino v Ljubljani svetujete za nakup motoristične opreme (čelada, jakna, rokavice, itd.). Čimvečja izbira in seveda ugodna cena ?

Zdravo sentinel,

ne oziraj se na neke izpade in neumne odgovore. V ljubljani imaš kar nekaj trgovin... DR Moto, BS Center, TC Motoshop, KMC, AS Domžale, Yogi...

Odločiti se boš moral, kakšno opremo želiš glede na motor, potem pa v te trgovine sprobat. Največ popusta pri novi opremi lahko iztržiš, če kupiš vse v eni. Seveda je pa glede na želje in okus težko dobiti vse v eni. Decembra večina teh trgovin ponuja popuste na izdelek (20%-30%) pa mogoče kak kos kupiš drugje...

... ugodneje pa prideš "čez" če kupiš rabljeno. Nekaj je na bolhi, nekaj tu, ampak čelado si le kupi novo...

Jaz preferiram AS Domžale (Dominik) in DR Moto (Matjaž).

Lp,

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 20. 10. 2021 ob 15:14, sentinel pravi:

Katero trgovino v Ljubljani svetujete za nakup motoristične opreme (čelada, jakna, rokavice, itd.). Čimvečja izbira in seveda ugodna cena ?

moj nasvet, raje se odpelji v najbližjo trgovino Louis v Avstriji in se na licu mesta oblečeš za male pare

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!