Skoči na vsebino

[vedež] Zgodovina znamke Ducati


igralec

Priporočene objave

Spomnil sem se na Ducatije in raziskal zgodovino, kako so postali tako slavni. Znanje ponovno delim z vami...

Leta 1926 je družina Ducati skupaj z nekaj lokalnimi investitorji ustanovila ti. Societŕ Radio Brevetti Ducati v Bologni. Njihov cilj je bila proizvodnja industirjskih kompoment za rastoč trg radijske komunikacije. Prvi proizvod, Manensov kondenzator za radijsko opremo, je požel velik uspeh po celem svetu. V začetku junija 1935 so dokončali nov kompleks v Borgo Panidalu. Nova tovarna je bila zelo moderna in je pripomogla k ideji, da bi v Bologni imeli tehnološki in industrijski center. V tem času se je Ducati industrija razširila in odprla podružnice v Londonu, Parizu, New Yorku in Sydneyu.

Druga svetovna vojna je na Ducati imala zelo hud udarec in zgradbe v Borgo Panialu so pogorele do tal leta 1944. Na srečo sta brata Ducati ves čas vojne planirala proizvodnjo in razvoj vnaprej in sta pričakovala kaj takega.

Na Milanskem sejmu leta se je pojavil Cucciolo; majhen pomožni motorček za kolesa. Sprva se je prodajal v škatli in ga je bilo potrebno pritrditi na kolo, a kmalu je dobil lasten okvir, ki sta ga skonstruirala Caproni in Trento. V kratkem času je Cucciolo postal pravi miniaturni motor. Po uspehu tega prvega modela motorja, se je Ducati uveljavil na trgu.

Leta 1952 se je rodil futuristični Cruiser s 175 kubiki, imel pa je električni vžig in avtomatski menjalnik. Leto kasneje pa se je pojavil še 98 kubični Cruiser, ki je bil varčen in špartanski in je kasneje bil nadgrajen na 125 kubikov.

Leta 1954 je k Ducatiju prispela oseba, kateri je bilo usojena, da postane mit v svetu motorjev. Fabio Taglioni je že pred prihodom k Ducatiju ustvaril nekaj originalnih motorjev, ki so bili zelo zmogljivi. Da bi pokazal svoje sposobnosti, se je udeležil dolge dirke Milano-Taranto in dokazal, da so njegove rešitve uporabne.

Do konca 1956 se je Ducatijevi proizvodni liniji pridružil še štiri taktni Tourist 174, Special in Sport modela, dosegali pa so hitrosti 110, 120 in 135 km/h. Leto kasneje so se ti tri modeli pojavili na Milanskem sejmu, skupaj z novim America modelom.

Leta 1958 je Taglioni končal dela na dezmodromičnem sistemu, na katerem je delal kar tri leta. Projekt je oživel leta 1960 v dvotaktnem 250 kubičnem motorju, ki ga je naročil Mike Hailwood, ko je želel motor s superiornimi performansami. Malo kasneje do k prodajni listi dodali še 250 kubične Diana, Monza, Aurea in G.P. modele, ki so desegali hitrosti do 150 km/h (za tiste čase je bil to izjemen dosežek). Ti enovaljniki so vplivali na razvoj 250, 350 in 450 kubičnega Scramblerja. Leta 1964 pa je Mach 250 postal prvi motor, ki je presegel mejo 150 km/h in s tem dobil srca dirkalnih ljubiteljev po celem svetu.

Leta 1968 je Ducatijev 450 Mark 3D postal prvi produkcijski model, ki je imel dezmodrično distribucijo.

Leta 1972 so bili Scramblerji zelo uspešni v ZDA in Ducati jih je predstavil Italijanom. Tagliani je ponovno poskrbel za dirkalni ugled Ducatija, ko je izdelal motor z dvema cilindroma, dezmodrično distribucijo in 750 kubiki. Motor so zaupali Paulu Smartu in Brunu Spaggiariju, ki sta na 200 Miljah Imola končala prvi in drugi. Zaradi uspeha na tej dirki je bil kasnjeje proizvedel 750 Super Sport.

Leta 1978 je Mike Hailwood, ki je odraščal z enovaljniki Ducatija, ponovno sedel na motor za Isle of Man turistični trophy in očaral gledalce z izjemno zmago, kateri so sledile še zmage na Formula 1TT in mitskemu Mountainu. Vozil je Super Sporta izboljšanega na 900 kubičnih centimetrov. V čast Hailwoodu je Ducati proizvedel izjemno 900 SS Mike Hailwood Replico.

Leta 1983 sta Ducati kupila Claudio in Gianfranco Castiglioni, Ducati je postal del Cagiva skupine. S to menjavo vodstva je Ducati prišel v roke dvema velikima ljubiteljema motociklizma in to je bil začetek Ducatijevih uspehov na Superbike dirkah.

Dogodivščina se je začela leta 1988, ko je Marco Lucchinelli na izjemnem 851 vstopil v nov svet. Ducati je povečal prodajo modelov z večjo prostornino in si povečal delež na trgu.

Leta 1993 je Argentinec Miguel Galluzzi spočel idejo o modelu Monster. Pred očmi navdušencev se je pojavil Monster, pravi Ducati, ki je bil brez vseh nepotrebnih dodatkov. Predstavljal je začetek fun-bike generacije in kaj kmalu je postal legenda med motorji.

Leta 1994 se je ponovno prebudila tradicija športnih motorjev, ko je prišel na trg 916. Bil je nabolj izpopolnjen Ducatijev motor in je brez težav dobil naslov motorja leta. Istega leta je postal opazen tudi Supermono, eden izmed najbolj eminentnih designov v zgodovini motorjev.

A kljub uspehom na dirkališčih in številmim inovacijam, je leta 1995 Ducati zapadel v veliko finačno krizo. Neuspeh sestrskih podjetij je izčrpal ves proračun za slavnega Ducatija.

Leto kasneje je Ducati prevzel Texas Pacific Group, ameriška investicijska skupina, ki je prinesla močno potreben priliv denarja. Ducati je na trg spravil serijo ST, ki je proizvajalca uveljavila na trgu Sport Touring motorjev.

Leta 1997 se je podjetje ponovno vrnilo na stara pota, saj so iz meseca v mesec večali profit in tržni delež. Za ta uspeh je bil najbolj zaslužen Monster Dark, najbolje prodan motor v Italiji med leti 1998 in 1999. 24. marca 1999 so se pojavile prve delnice Ducati Motor Holding v New Yorku in Milanu.

Leta 2000 se je pojavil na prvi pogled čudni MH900e, ki je postal prvi motor, ki so ga prodajali le preko interneta in je bil nekakšen sodoben spomenik Miku Hailwoodu. V prvih urah novega tisočletja so navdušenci že lahko rezervirali svoj izvod tega motorja.

ducati.jpg

Tovarna Ducati

450mark3d.gif

450 Mark 3D - hitrejši od 170km/h

hailwood.gif

Mike Hailwood na svojem dirkalnem motorju

916.gif

Ducati 916 iz leta 1994

mhr_900.jpg

900 SS Mike Hailwood Replica

monsterdark.gif

Ducati Monster Dark

st.gif

Ducati serije ST

998s.jpg

Ducati 998s

mh900e.jpg

Najnovejši MH900e

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz bi pa še dodal, da slab glas in pokvarljivost Ducati-jev izhaja iz časov (1983-1996) znotraj Cagiva group, saj se je (kot napisano) ves dobiček stekal v ostala podjetja, predvsem pa bratoma Castiglioni, ki sta ves denar zapravljala za svoje "Gamblerske" podvige. Zato je na proizvodnji strani kvaliteta izjemno padala, saj ni bilo mogoče zagotavljati materialov, ki bi bili znotraj pravih toleranc, motorji pa se se kljub temu sestavljali :( ...

Po prevzemu američanov se je zadeva 100% obrnila in od tedaj se Ducati ne kvari več praviloma ampak izjemoma :)

BTW: Monster je bil narejen na osnovi 888 SBK motorja ... če pogledaš sliko od 888 je to takoj jasno :) ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po prevzemu američanov se je zadeva 100% obrnila in od tedaj se Ducati ne kvari več praviloma ampak izjemoma

emmm... a tko k harli? :twisted:

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po prevzemu američanov se je zadeva 100% obrnila in od tedaj se Ducati ne kvari več praviloma ampak izjemoma  

emmm... a tko k harli?  :twisted:  

LP

Američani so prinesli denar in poslovno logiko, razvoj in znanje pa je ostalo od Ducatija ... :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

BTW: Monster je bil narejen na osnovi 888 SBK motorja ... če pogledaš sliko od 888 je to takoj jasno :) ...

eh hotschko,vsaj bi lahko vedel,da se "je" skoraj vse zacelo z 851.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

BTW: Monster je bil narejen na osnovi 888 SBK motorja ... če pogledaš sliko od 888 je to takoj jasno :) ...

eh hotschko,vsaj bi lahko vedel,da se "je" skoraj vse zacelo z 851.

ostajam pri svojem 888 -> Monster, kje je pa kakšna slikca od 851 , a je imel anak okvir kot 888 ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

888 -> Monster, kje je pa kakšna slikca od 851 , a je imel anak okvir kot 888 ?

Vsaj tako se govori ...med ljudmi... :wink:

Evo ti, oko sokolovo, pa preveri...

early4valve25.jpg

early4valve36.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 let pozneje...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!