Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Dry

Masti in maziva

Recommended Posts

4janic
Just now, Snecer said:

em, nisem nek ekspert, ampak samih ploščic ne smeš namazat (še posebej moraš pazit..) :) vijake iz titana tudi s tem namažem in ne z loctite

tole imam

https://www.euroton.si/avtodeli/crc-copper-paste-100-ml-10690-crc-bakrena-mast-100-ml-p-29336.aspx

za ostalo imam wd40

Ploščic iz zadnje (hrbtne) strani, proti cviljenju in da se lepše usedejo v čeljust...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 7 minutami, 4janic pravi:

Ploščic iz zadnje (hrbtne) strani, proti cviljenju in da se lepše usedejo v čeljust...

to pa ja :) jaz jih tam podmažem, ko bat pritiska na ploščice in to je to

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciciban
56 minutes ago, 4janic said:

Hej, katero bakreno mast priporočate za mazanje zavornih ploščic in vzmeti, ki drži zavorne ploščice ter kje jo kupiti? Prav tako bi mast uporabil za mazanje vijakov, ki držijo zavorno čeljust - eni sicer pravijo, da jih mažejo z Loctite, ampak mi to nekako ne gre skupaj. Podobno me zanima za silikonski spray oz. mast, ne vem kaj je boljše? Naj kupim še posebej mast in namažem gumice okoli cilindrov oz. bi lahko za to uporabil silikonski spray? Za to zadnje sem gledal WD40.

Silikonska mast se ne sme uporabljat na zavorah. Če razdiraš/obnavljaš čeljusti potem uporabiš ATE mast. Malo poglej na netu kaj točno se s čim maže na čeljustih. Pri bakreni je pa osnovna ideja manj je več. Če ne veš točno kaj bi mazal potem raje nič.  Poraba manj kot grahovo zrno po čeljusti... vse kar je več postane magnet za prah in umazanijo. Pazi tudi, da ima mast čim večji odstotek bakra (visokotemperaturna).

Jaz čeljusti enkrat na leto pucam z zobno ščetko in milnico. Na koncu še z Brake cleanerjem (ta zadeva zna jest barvo, tak da previdnost ni odveč). Dober je tudi denaturiran alkohol. Ponavadi to delam spomladi, da vidim koliko je ploščic in kakšno je stanje čeljusti (seti za obnovo so relativno poceni). Ko se vse posuši namažem kritične dele in zložim skupaj. Za vijake poglej manual. Zategneš na moment in tekom sezone/pred dalšo furo ponovno stegneš na moment. Idealno bi bilo varovanje z žico aka lock wire. Zavorna tekočina na dve leti, pri nekaterih motorjih (motorji za na pisto in določeni modeli z ABSom) na vsako leto. Serijske zavorne cevi imajo tudi nek rok uporabe... Ajde od oka 5 let. večkrat na sezono spucam tudi diske in bobine (tiste koleščke). Na disk se ne daje ničesar!

Če nisi ziher pa lepo na servis. Te stvari niso tako blazno drage tudi na servisih, tak da se ne splača šparat na račun varnosti 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4janic
7 minutes ago, ciciban said:

Silikonska mast se ne sme uporabljat na zavorah. Če razdiraš/obnavljaš čeljusti potem uporabiš ATE mast. Malo poglej na netu kaj točno se s čim maže na čeljustih. Pri bakreni je pa osnovna ideja manj je več. Če ne veš točno kaj bi mazal potem raje nič.  Poraba manj kot grahovo zrno po čeljusti... vse kar je več postane magnet za prah in umazanijo. Pazi tudi, da ima mast čim večji odstotek bakra (visokotemperaturna).

Jaz čeljusti enkrat na leto pucam z zobno ščetko in milnico. Na koncu še z Brake cleanerjem (ta zadeva zna jest barvo, tak da previdnost ni odveč). Dober je tudi denaturiran alkohol. Ponavadi to delam spomladi, da vidim koliko je ploščic in kakšno je stanje čeljusti (seti za obnovo so relativno poceni). Ko se vse posuši namažem kritične dele in zložim skupaj. Za vijake poglej manual. Zategneš na moment in tekom sezone/pred dalšo furo ponovno stegneš na moment. Idealno bi bilo varovanje z žico aka lock wire. Zavorna tekočina na dve leti, pri nekaterih motorjih (motorji za na pisto in določeni modeli z ABSom) na vsako leto. Serijske zavorne cevi imajo tudi nek rok uporabe... Ajde od oka 5 let. večkrat na sezono spucam tudi diske in bobine (tiste koleščke). Na disk se ne daje ničesar!

Če nisi ziher pa lepo na servis. Te stvari niso tako blazno drage tudi na servisih, tak da se ne splača šparat na račun varnosti 

Za bakreno mast sem mislil tole: https://www.louis.eu/artikel/procycle-copper-paste-100g/10004883?filter_article_number=10004883. S silikonskim sprejem bi po tem, ko bi čeljust očistil, našprical notranjost čeljusti in obrisal, da bi jo zaščitil. Z bakreno bi kot že rečeno namazal vijake, hrtbno stran ploščic ter vzmet, ki drži ploščice. Zategnil bi z moment ključem. Je to v grobem ok? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciciban

Še enkrat... nič z silikonsko. Tale mast od Lojza je precej "šparovna", kar se deleža bakra tiče. Zadeva je sicer še vedno uporabna. En kakec masti stisneš na papirnato kuhinjsko brisačo in počakaš, da se odvečna mast vpije v brisačo. Potem z palčko za ušesa namažeš, kar je treba namazat. Za vijake poglej manual. Če boš zategoval na predpisano vrednost in imel namazane vijake (tega pa recimo ni v navodilih), znajo trpet navoji. Poglej navodila in na specializiranih forumih za tvoj motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4janic
6 minutes ago, ciciban said:

Še enkrat... nič z silikonsko. Tale mast od Lojza je precej "šparovna", kar se deleža bakra tiče. Zadeva je sicer še vedno uporabna. En kakec masti stisneš na papirnato kuhinjsko brisačo in počakaš, da se odvečna mast vpije v brisačo. Potem z palčko za ušesa namažeš, kar je treba namazat. Za vijake poglej manual. Če boš zategoval na predpisano vrednost in imel namazane vijake (tega pa recimo ni v navodilih), znajo trpet navoji. Poglej navodila in na specializiranih forumih za tvoj motor.

Tudi s silikonskim sprejem ne? Pač bral sem, da to delajo v smislu zaščite čeljusti in da ne poškoduje gumic na cilindrih, zato vprašam. Naj bi bile vrednosti v knjigi za vijake namazane z mastjo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 37 minutami, ciciban pravi:

Silikonska mast se ne sme uporabljat na zavorah. Če razdiraš/obnavljaš čeljusti potem uporabiš ATE mast. Malo poglej na netu kaj točno se s čim maže na čeljustih. Pri bakreni je pa osnovna ideja manj je več. Če ne veš točno kaj bi mazal potem raje nič.  Poraba manj kot grahovo zrno po čeljusti... vse kar je več postane magnet za prah in umazanijo. Pazi tudi, da ima mast čim večji odstotek bakra (visokotemperaturna).

Jaz čeljusti enkrat na leto pucam z zobno ščetko in milnico. Na koncu še z Brake cleanerjem (ta zadeva zna jest barvo, tak da previdnost ni odveč). Dober je tudi denaturiran alkohol. Ponavadi to delam spomladi, da vidim koliko je ploščic in kakšno je stanje čeljusti (seti za obnovo so relativno poceni). Ko se vse posuši namažem kritične dele in zložim skupaj. Za vijake poglej manual. Zategneš na moment in tekom sezone/pred dalšo furo ponovno stegneš na moment. Idealno bi bilo varovanje z žico aka lock wire. Zavorna tekočina na dve leti, pri nekaterih motorjih (motorji za na pisto in določeni modeli z ABSom) na vsako leto. Serijske zavorne cevi imajo tudi nek rok uporabe... Ajde od oka 5 let. večkrat na sezono spucam tudi diske in bobine (tiste koleščke). Na disk se ne daje ničesar!

Če nisi ziher pa lepo na servis. Te stvari niso tako blazno drage tudi na servisih, tak da se ne splača šparat na račun varnosti 

diske tudi spucam 1x letno na spomlad, je poseben sprej, da razmasti itd. iz lidla disc, brake cleaner :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4janic
1 hour ago, ciciban said:

Še enkrat... nič z silikonsko. Tale mast od Lojza je precej "šparovna", kar se deleža bakra tiče. Zadeva je sicer še vedno uporabna. En kakec masti stisneš na papirnato kuhinjsko brisačo in počakaš, da se odvečna mast vpije v brisačo. Potem z palčko za ušesa namažeš, kar je treba namazat. Za vijake poglej manual. Če boš zategoval na predpisano vrednost in imel namazane vijake (tega pa recimo ni v navodilih), znajo trpet navoji. Poglej navodila in na specializiranih forumih za tvoj motor.

O tem spreju je govora: https://www.wd40specialist.com/products/silicone-lubricant/

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciciban

Konkretne žavbe ne poznam. Načeloma samih čeljusti ne rabiš z ničemer špricat in mazat. Na povprečnem motorju  je to tlačno lit aluminij, po soli se pa tudi ne furamo celo zimo. Najbolj ziher se je držati navodil od motorja.

@Snecer ja ta iz lidla je čist OK. Kadar drkaš kej po sprednjem koncu, si vzameš par minut cajta še za pucanje diska. Recimo menjava pnevmatik. Ziher se jih pipneš vsaj enkrat z rokam, pa če še tako mirkaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4janic
On 2/11/2019 at 3:04 PM, ciciban said:

Še enkrat... nič z silikonsko. Tale mast od Lojza je precej "šparovna", kar se deleža bakra tiče. Zadeva je sicer še vedno uporabna. En kakec masti stisneš na papirnato kuhinjsko brisačo in počakaš, da se odvečna mast vpije v brisačo. Potem z palčko za ušesa namažeš, kar je treba namazat. Za vijake poglej manual. Če boš zategoval na predpisano vrednost in imel namazane vijake (tega pa recimo ni v navodilih), znajo trpet navoji. Poglej navodila in na specializiranih forumih za tvoj motor.

Hej, katero bakreno mast pa bi priporocal? Sem skesnlal to od Lojza :). Tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

poglej pod Wurth bakreni spray.

Imajo ga v vsaki trgovini z avtodeli.....kjerkoli

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4janic
45 minutes ago, Zivnorc said:

poglej pod Wurth bakreni spray.

Imajo ga v vsaki trgovini z avtodeli.....kjerkoli

 

Prav spray al mast? No verjetno nima veze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

..nima veze.

...to kar boš šprical z njim je itak bolj kot ne za tvojo dušo....

...to se šprica s tem sprejem pri starih avtih..kamionih...itd...kjer se vsake toliko let mogoče pregleda zavore...pa kjer je vse zarustano od soli...itd.

Pri motorjih tega ni, ker je vse narejeno iz oplemenitenega aluminija in plemenitega jekla

.....in itak vsi čisto preveč kompliciramo....kar sicer ni nič narobe, ker ravno s pregledovanjem narediš največ za preventivno vzdrževanje motorja....ampak kako stvar pa naredimo tudi odveč, kot je špricanje z bakrenim sprejem.

Zavorne ploščice so ponavadi prašno barvane....na katere je pritrjena neka tanka vzmetna pločevina (nerjavna) na katero pritiskajo hidravlični batki....torej tu nima kaj rustati, da bi moral mazati.

...premika se praktično tudi nič...ker zavorne ploščice stalno drgnejo po diskih...in ko zaviraš....se zavorne ploščice praktično ne premaknejo nič....ampak v bistvu samo povečajo silo na diske...torej tudi tu nimaš kaj mazati...ker se praktično ne premika nič. Zavorne ploščice so samo naslonjene na čeljusti...in pritrjene so z enim tankim sornikom (vijakom) da ne padejo ven pri montaži...

 

...če bi namazal z neustrezno mastjo...ki bi se med zaviranjem segrela in stekla na disk...bi pa lahko nastala pizdarija.

 

toliko.

Zdej se pa odloči...ali boš kaj mazal ali ne...   ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!