Skoči na vsebino

Mangart


Priporočene objave

  • 2 tedne pozneje...

Ker je "pričujoči" poleg motorista tudi modelar, in ker sem to danes našel na modelarskem forumu, sem si kar malo sposodil kot informacijo iz druge roke ... .)

 

Ta pa je icon_lol.gif sem bil že v Ratečah, na kufetku, uleti Janezov SMS, daaa je cesta na Mangrt neuradno že odprta, realnost pa je ... ... že dva ovinka pred zadnjim tunelom deset centi snega na cesti, tko da s superduper letnimi rajfni sem zabrskal da je bla veselica ubrnt icon_redface.gif . Še dobr da je bil plan nabiranje vršičkov, k tud vreme je bil bl za en k... Tko da... še par dni da snegovle odleze, poj pa mrbit res... najuriš....

 

post-12027-0-27396400-1432629374_thumb.jpg

post-12027-0-68941100-1432629386_thumb.jpg

post-12027-0-15341200-1432629398_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...

Do vrha se pripelješ brez problemov.

Nekaj sto metrov pred zgornjo zanko je sicer znak da je cesta zaprta zaradi podora kamenja, vendar se vseeno da pripeljati do gor.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

Jaz še nisem bil na Mangartu...

Zanima me, če voziš " tik nad prepadom", ko si na zunanji strani ?

Je cesta dovolj široka, da se lahko srečata 2 avtomobila ?

 

Pogled v prepad mi ni prijeten občutek, še posebno če ni ograje...

 

 

Tnx & LP Andrej

Popravljeno . Popravil dreja_123
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz še nisem bil na Mangartu...

Zanima me, če voziš " tik nad prepadom", ko si na zunanji strani ?

Je cesta dovolj široka, da se lahko srečata 2 avtomobila ?

 

Pogled v prepad mi ni prijeten občutek, še posebno če ni ograje...

 

 

Tnx & LP Andrej

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni tolk hudega u zivo... ti sam gasa.... drgac z avtom js ne bi rinu gor kadar je guzva, ker je kr ozko in je motor bolj primeren

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včeraj bil prvič na Mangartskem sedlu in je suuuuper, fantastično. "Parkirnine" ni bilo potrebno plačati. Ko sem se jaz peljal gor (po 18.30 uri) kot kaže več ne pobirajo €€. Tabla pod vrhom za podor kamenja pa še vedno stoji, ampak ne predstavlja nikakršnega problema ne za avto še manj pa za moped :)).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

ma kaki neka eko taksa....to lupijo nevedneže. Cesta za mangart je brezplačna. Tisti kekci imajo koncesijo, da pobirajo parkirnino za makadam parkirišče na vrhu, samo inkasantom se ne da biti prepihu na 2000 metrov. Jst osebno še nikoli nisem plačal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj potem kasirajo, če je del ceste zaprt in se uradno sploh ne sme do vrha? Malo naprej od odcepa za kočo je tabla, zaprto zaradi podora... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ma kaki neka eko taksa....to lupijo nevedneže. Cesta za mangart je brezplačna. Tisti kekci imajo koncesijo, da pobirajo parkirnino za makadam parkirišče na vrhu, samo inkasantom se ne da biti prepihu na 2000 metrov. Jst osebno še nikoli nisem plačal.

u pezdetki mejhni. zadnc sm jim dal 5 kovačou.

a to ke piše ..?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem si vzel nekaj malega časa in iskal "ekološko takso". Verjetno sem imel premalo časa in premalo volje. Zato sem pa našel nekaj drugega. To je nekaj iz zakonodaje, ki omenja tako imenovano cestnino. Pravzaprav se plačuje nekaj drugega. Vsaj tako piše. 

 

1. člen
(vsebina zakona)
(1) S tem zakonom se ureja obveznost plačevanja letne dajatve za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu (v nadaljnjem besedilu: letna dajatev), način določitve višine letne dajatve, oprostitve plačila, vračilo sorazmernega deleža letne dajatve, nadzor nad plačevanjem ter postopki v zvezi z obveznostjo plačevanja letne dajatve.

 

2. člen
(proračunska pripadnost prihodkov)
Prihodki od letne dajatve pripadajo proračunu Republike Slovenije.

 

3. člen
(zavezanci za plačilo letne dajatve)
Zavezanec ali zavezanka za plačilo letne dajatve (v nadaljnjem besedilu: zavezanec) je fizična ali pravna oseba, na katero je vozilo registrirano.

 

4. člen
(predmet in namen letne dajatve)
(1) Letna dajatev se plačuje enkrat letno za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu.
(2) S plačilom letne dajatve pridobi zavezanec pravico uporabljati registrirano vozilo v cestnem prometu.

 

 

Da pa ne bo preveč dolgčas, boste lahko prebrali moje dopisovanje z bovškim županom glede plačila "ekološke takse" na cesti na Mangart. Ni nekaj najbolj svežega, saj sva si dopisovala že "daljnega" leta 2013. 

 

 

Lepo pozdravljeni.

Zanima me pravna podlaga za zaračunavanje uporabe Regionalne turistične ceste III. reda št. 902, katera vodi na Magartsko sedlo. Glede na Uredbo o kategorizaciji državnih cest je omenjena cesta državna cesta in v zvezi s tem me zanima, kje in s kakšnim aktom je država določila plačilo uporabe Regionalne turistične ceste III. reda št. 902.

Verjamem, da je plačilo uporabe ceste na Mangart uvedeno zaradi vzdrževanja, vendar bi želel zvedeti za pravno podlago uvedbe plačila uporabe omenjene ceste.

Za odgovor se vam vnaprej zahvaljujem.

 

 

Lep pozdrav.

Že pred časom sem vam poslal elektronsko spročilo, v katerem sem vas spraševal za pravno podlago za zaračunavanje uporabe državne ceste št. 902, katera vodi na Mangartsko sedlo.

Ne poznam delovanja vaše občine, vendar se mi dozdeva, da v teh vročih dneh ne delujejo internetne povezave v severozahodnem delu Slovenije.

Bi vas še enkrat prosil, da mi odgovorite, v kolikor niste vsi na dopustu, kako je s pravno podlago za zaračunavanje uporabe zgoraj omenjene ceste.
Z veseljem prispevam svoj delež, vendar samo v primeru, da je zaračunavanje urejeno na podlagi zakonskih aktov.

V upanju, da je ponovno vzpostavljena internetna povezava, pričakujem vaš odgovor.

 

 

Spoštovani gospod Borut,

Občina Bovec je potem ko je postala samostojna leta 1995, sprejela Odlok o režimu parkiranja na posameznih območjih v občini Bovec z namenom odpraviti zastoje in težave z mirujočim prometom.
Težave so se pojavljale na prelazu Vršič, kjer je v konicah prišlo do zastojev in neprevoznosti državne ceste. Odkar skupaj z občino Kranjska gora urejamo mirujoči promet, pa zastojev in neprevoznosti državne ceste ne beležimo.
Podobno se je pokazala potreba po urejanju mirujočega prometa na državni cesti, ki vodi na Mangrtsko sedlo in v poletnem času prihaja do večjih obremenitev.
V obeh primerih je lastnik ceste država in jo upravlja DRSC. Namen pristojbin je urejati okolje z odvozom smeti, postavitvijo sezonskih mobilnih sanitarij, na Vršiču se tudi sofinancira avtobusna sezonska proga Bovec-Kranjska gora.
V preteklem času je urejanje mirujočega prometa bilo izpostavljeno pripombam, kritikam in tudi ostrim očitkom. Posamezniki so polemizirali o upravičenosti takšnega načina urejanja.
Dejstvo je, da je pojave in aktivnosti, ki v prostoru dosežejo velik obseg in obremenitev, potrebno urejati. To se nam dogaja na cestah, na zelo obiskanih točkah, na Soči in njenih pritokih, v soteskah in v zraku.
Pogosto ragulativa naleti na odpor zlasti, če se uvajajo plačila pristojbin. Osebno nisem pristaš tega, da postanemo »ticketland«, vendar ne dvomim, da so pristojbine pogosto upravičene in potrebne.
V praksi izvajanja se je pokazalo, da so najbolj ogorčeni nad plačili pristojbin ljudje iz urbanih sredin, medtem ko tisti, ki smo iz obrobja brez protestov plačujemo vse kar nam zaračunajo v mestih in se nam zdi to samoumevno. Če pa pri nas uvajamo podobno prakso pa je hitro ogenj v strehi.
Kakorkoli tudi v bodoče bo potrebno obremenjevanja v prostoru urejati in vedno bo tako, da vsi ne bodo zadovoljni.

Lep pozdrav!

Siniša Germovšek, univ.dipl.zgod.in soc.
Župan Občine Bovec

 

 

Lepo pozdravljeni, gospod Župan.

Najprej bi se vam želel zahvaliti za vaš izčrpen odgovor.
Rad bi navedel, da se popolnoma strinjam z vami glede urejanja mirujočega prometa in posledično odpravljanja nastalih oziroma vsepovprek ležečih odpadkov.

Me pa moti ali bolj natančno bega nekaj drugega. Kot vemo, na vsakem razgledno zanimivem ali kopanja in sončenja primernem mestu v vaši občini, želijo ljudje s svojimi vozili doživeti stik z naravo, zaradi česar prihaja do nelegalnih voženj z motornimi vozili po poteh in celo travnikih. Zaradi takih ljubiteljev narave prihaja do zvoženja obcestnega sveta, kar posledično s časom nastane široka obcestna neurejena peščena bankina. Kolikor bolj se boste vi trudili zajeziti takšen poseg v naravo, toliko bolj bodo ljudje z vozili po svoje urejali naravo. V zvezi tega sem resnično za to, da občina na enostaven način uredi obcestna parkirišča, postavi kakšno klopco in smetnjak ter v nekaterih primerih (Vršič, Mangart, ...) zaračuna parkirnino. Urejanje takšnih površin in njihovo vzdrževanje ni zastonj, zato je takšno zaračunavanje parkirnine po občinskem odloku upravičeno. Prav tako je veliko lepša narava, če ob cesti ali ob neki znamenitosti najdemo urejeno parkirišče (ni potrebe po asfaltiranju), kot pa na silo zvožen del obcestnega sveta. Še posebej v vaši občini je problem takšnih in drugačnih divjih parkirišč, divjih odlagališč odpadkov, divjih kampiranj, ..., saj vas resnično okupirajo turisti z vseh vetrov. Prav tako bi rad poudaril, da smo ljudje tako narejeni, da se na nekem območju vsaj približno tako obnašamo, kot je to območje urejeno. Z drugimi besedami; na urejenem parkirišču bomo skoraj vsi spoštovali njegovo ureditev glede parkiranja (se najdejo tudi drugačni), odpadke bomo metali v za to primerne posode, ne bomo kampirali po grmovju, ... Če pa nekdo pride na neurejeno parkirišče nastlano z odpadki, si verjetno misli, da je takšno stanje dovoljeno in morebiti celo zaželjeno in se obnaša kot vsi njegovi predhodniki. Že samo z urejenostjo neke površine prisilimo človeka k drugačnemu ravnanju in obnašanju ter s tem čistejši in urejenejši okolici. Mislim, da bi v takih primerih morali vsi nekoliko popustiti in dovoliti manjši del narave "civilizirati" in urediti v parkirišče, saj bi s tem "poškodovali " majhen del in posledično obvarovali veliko večji del, kateri bi bil v primeru neurejenih parkirišč povsem zvožen in resnično neprivlačen.

Kar pa me moti oziroma bega je pa to, da se zaračuna uporabo državne ceste na Mangartsko sedlo, katera je v državni lasti. Sploh nisem proti pobiranju nekih pristojbin, vendar je v tem primeru cesta državna in na vrhu speljana krožno, zaradi česar ni potrebno dodatno manevriranje za tiste, ki se ne odločijo za parkiranje svojega vozila in uživanja v lepotah tamkajšnje narave. V primeru urejenega parkirišča ima vaše pobiranje pristojbine za parkiranje vozil pravno podlago v občinskem odloku, v katerem je določen režim parkiranja na določenih območjih v vaši občini.

V zvezi s tem vas ponovno naprošam, da mi pojasnite, kako je s pravno podlago zaračunavanja uporabe državne ceste na Mangartsko sedlo. Omenjeni Odlok o režimu parkiranja na posameznih območjih v občini Bovec namreč govori o plačevanju parkirnine in ne o plačevanju vožnje z vozili na določenem delu ali odseku ceste. Verjamem, da je urejanje parkiranja na tej cesti problem, saj je možno parkirati in tako obremenjevati okolje z vozili ter odpadki na nešteto mestih. Takšno zaračunavanje parkirnine je teoretično skoraj mogoče, praktično pa seveda nemogoče. Zaradi tega ste se verjetno odločili za pobiranje pristojbine na začetku ceste in s tem vse njene uporabnike prisilili, da poravnajo svoj del k urejanju in ohranjanju narave. Vendar v tem primeru prihaja do nezadovoljstva ljudi, kateri to zaračunavanje razumejo kot plačilo cestnine in ne parkirnine. Kot veste, je cestnina plačana z registracijo vozila.
Zaradi tega bi želel zvedeti ali imate kakršen koli pravni akt, kateri določa zaračunavanje uporabe državne ceste na Mangartsko sedlo. Ker v tem primeru gre za zaračunavanje uporabe državne ceste in ne za zaračunavanje parkirnine ter s tem denarjem urejanje le-teh parkirišč. Celoten vaš odgovor se je nanašal na zaračunavanje parkirnine, vendar se nekateri samo peljejo na Mangartsko sedlo brez ustavljanja in koriščenja parkirišča.
Verjetno je rešitev v pobiranju parkirnine na urejenem parkirišču ali v prekategorizaciji državne ceste na Mangartsko sedlo v lokalno cesto in s tem v občinsko last. V tem zadnjem primeru bi lahko ostal takšen način zaračunavanja uporabe ceste brez negodovanja voznikov.

Lep pozdrav, Borut

 

 

Spoštovani!

Strinjam se z večino vaših ugotovitev. V času sprejemanja občinskega odloka so bila aktualna razmišljanja o prenosu mangrtske ceste v občinsko last in pristojnost. Do tega tedaj ni prišlo zaradi hvala bogu, pametnega premisleka, da bodo stroški vzdrževanja dokler cesta ni asfaltirana previsoki za občinski proračun. Do spremembe statusa in lastništva ceste ni prišlo in samo mislimo si kako bi rešili zadrego, ki je nastala s skalnim podorom oktobra lani in sanacija ne bo poceni.
Torej možnost, da mangrtska cesta postane lokalna ni bila realizirana in dokler ne bo jasno rešeno vprašanje vzdrževanja, ki je zelo zahtevno, je prav tako. In možen vir v bodoče za vzdrževanje zagotovo bo tudi iz cestnine. Navedeno je razlog, da je ostal občinski odlok edina podlaga za urejanje s tihim soglasjem vseh vpletenih: DRSC, TNP, občina…

Lep pozdrav!

Siniša Germovšek, univ.dipl.zgod.in soc.
Župan Občine Bovec

 

 

Mogoče se komu ne bo dalo brati vsega. Ampak, saj nisem nikjer napisal, da bo enostavno. Spodaj je povezava do Odloka o režimu parkiranja. Sedaj pa naj si vsak sam ustvari sliko svoje mnenje o vsem skupaj. Boste ali ne boste plačevali "ekološko takso" ali karkoli bodo že napisali na račun ?

 

http://www.obcina.bovec.si/odloki-pravilniki/1995/7022449.doc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

izčrpno! niti ni dvoumno, taxa ni mus. gre bol za filing pojedinca če čš poslat sms na mangart5 :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni problem plačat, samo se ti zdi pa neumno ko prideš do zapore tik pod vrhom. No ja, je bilo pa vsaj prazno gor.  :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nad zaporo ni nc zanimiuga...je bols bit spodaj k je miza pa klop.... drgac sem sel mimo zapore sam kot pravim ni blo nc kj vidt gor...

5e se pa tud prezivi za enkt na 10 let... da bi pa krnaprej gor rinu pa ne vidm smisla.... sej k pa napr. parkiras pred bledom in gres en krog pes okol jezera te tud oskubijo za tolk eurou pa noben ne pizdi tok zlo....

Popravljeno . Popravil Rogerg
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je klopca tudi gor na vrhu. Če narediš par korakov se ti odpre pogled na drugo stran, v dolino. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nad zaporo ni nc zanimiuga...je bols bit spodaj k je miza pa klop.... drgac sem sel mimo zapore sam kot pravim ni blo nc kj vidt gor...

5e se pa tud prezivi za enkt na 10 let... da bi pa krnaprej gor rinu pa ne vidm smisla.... sej k pa napr. parkiras pred bledom in gres en krog pes okol jezera te tud oskubijo za tolk eurou pa noben ne pizdi tok zlo....

 

Ne vem no, meni je pa ravno pogled na vrhu všeč, na italijanska jezera. Prej pa, saj je zanimivo ni pa takšnega razgleda kot z vrha na drugo stran.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

O tisti sanaciji po toliko letih še vedno nič še kar manka pol asvalta plus tabla za prepoved. Mah....

Tut jst sm dav 5 evru za ekološko takso, kaj pa če sam pičiš naprej kaka kazen pride, če sploh pride ? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!