Skoči na vsebino

Skupinska vožnja


Priporočene objave

Morda je ta tema že odprta in ste v njej že debatirali, vendar je jaz nisem našel.

V reviji motorist sem našel zanimivo sliko z znaki ki jih uporabljajo motoristi v skupini za sporazumevanje med vožnjo.

Ali tudi ostali uporabljate enake znake, ali morda katere druge.

Kaj mislite o tem.

http://i51.photobucket.com/albums/f366/ale...o/Znakimoto.jpg

post-24251-1249984593_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

eni znaki so res univerzalni.... ene pa oblikuje sila situacije... kot recimo sredinec in tako naprej... :evilgrin:

saj ne.... tako sporazumevanje je res dobrodošlo.... ampak ko se nekdo priključi utečeni skupini, verjetno ne ve kaj dosti o teh znakih, poleg tega pa mam izkušnje, da se znaki po skupinah radi fajn razlikujejo...

me pa osebno moti, če se nekdo v skupini ne vozi po pravilu cik-cak (ali kako se že reče temu: en desno drugi levo tretji desno itd?).. prvič zato, ker potem prvi vozniki nimajo pregleda, koliko jih je še priključenih, drugič pa zato, ker lahko fajn naletiš, če se pelješ točno po ''slini'' drugega motorja.... potem vidiš samo njega in preden on odreagira na kako nepriliko-si že na njem... primeri ala pozabil je žmigavc in hitro po bremzi, jaz ga pa prepozno vidim.... :whistle: ....

ampak veliko novincev v skupini tega ne ve... in je po moje pametno povedat, da ta cik-cak vožnja ne pomeni, da tisti pred tabo ve, kje je manj poškodovana cesta.... saj se tut noben ni rodil in tako shodil... povedat in pokazat je treba!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj je čisto splošno jasnih in vsak ve zakaj se gre! Je pa dobro poznat te znake saj se tako lahko hitreje kaj zmeniš med vožnjo! Npr. pavza! :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

trance_43_wavetowel2.gif Sem mislu, da bo kdo še kaj dodal. Al pa kakšna izkušnja in mogoče kak drug znak, ki ga uporablja v skupinski vožnji.

Al sem pa morda s to temo v meglo brcnu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni osebno je najljubši znak nasproti vozečih, solo ali skupine, ki opozarja na radar.

MENI TUDI!!!

Jaz roke sicer dosti neuporabljam razen za pozdravit in za pokazat počasi(radar-policija) sicer pa je moja navada vedno, ko prehitim in je cesta prosta pustim levi žmigavec ali ga celo ponovno vžgem, kar pomeni da lahko motor za mano hitro prehiti,ko enkrat nevidim dovolj ceste naprej žmigavec vgasnem,če pa je na cesti kar koli nevarnega npr: pesek,olje,radar,policija,itd. pritisnem parkrat nakratko zavorno ročico, kar pomeni odzdaj vozečemu pazi- zmanjšaj hitrost.Če bi pa rad, da se vstavimo desni žmigavec in več kratkih pritiskov na zavoro.Pri meni to deluje 100% še sploh, ko vozi žena za mano!!!! :OK:

Za opozorilo nasproti vozečim za radar, pa vedno samo večkratni pozdrav z dolgo lučjo.

Popravljeno . Popravil Brumer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vožnja v skupini je zelo odvisna od prvega "liderja" v skupini. On vodi in on mora pogledovat nazaj, ali mu lahko ostali sledijo, če ne mora upočasniti vožnjo in jo prilagoditi ostalim. Predvsem se mora zavedati, da mu ostali sledijo, da če bo on šel 100km/h skozi ovinek, mu bodo ostali sledili. Zato je njegovo delo že v štartu pogubno, če ne oceni, kakšne so sposobnosti motoristov za njim. Prvi se šteje da naj bi bil najbolj izkušenj, drugi namanj izkušenj, potem pa vedno bolj izkušeni proti koncu.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi meni je hudo, ko tole prebiram. Najšibkejši člen je vedno v skupini za road captainom-liderjem. In najšibkejšemu členu se prilagaja vsa skupina. Verjetno je bila nemka na isti poziciji-najmanj izkušena, mogoče utrujena, dehidracija, koncentracija je malo popustila in do nesreče ni bilo daleč.....Čisto spotoma. Velikokrat na cesti srečujem, prehitevam, jaz pravim vajence, žena se vedno jezi, ko jaz pravim vajence, ker sem bil včasih tudi sam vajenc.....pred 25 leti. Skupinske vožnje te naučijo, KJE? V avtošoli sigurno ne. Kdo te nauči kako vzet ovinek? Nobeden. Važno je da znaš po šolsko vozit motor, da narediš izpit. Za pasti na cesti ti nobeden ne pove. Pesek, olje, včasih divjad, zasanjani nedeljski šoferji, mobiteli na ušesih...... Včasih smo leteli en za drugim, še dobro da smo živi. Tako se danes vozijo začetniki. Ko zagledam grupo v novih kombinezonih, z velikimi tablicami, eden za drugim, da tudi prehitet ne moreš me ima da bi komu povedal lekcijo.

PRVI JE ODGOVOREN ZA SKUPINO IN IMA DA JO SPREMLJA!!!!!!

DA JIH PODUČI, ČE NE VEDO KAKO SE VOZI V SKUPINI!!!!

ODGOVORNOST JE NA NJEMU!!!!

DRUGI JE NAJŠIBKEJŠI ČLEN! ČE VIDI LIDER, DA MU OVINKI UHAJAJO, DA NI NA IDEALNI LINIJI, ČE DRUGI NE MORE SLEDITI IMA DA USTAVI SKUPINO ( JAZ PRAVIM NA KAVICI)

Velika odgovornost za to nesrečo je na liderju. Žal. Vsak ve zase koliko zmore, ko ne zmoreš spustiš tempo. Lider se mora prilagajati, zaostali ne smejo ostajat sami, razen če ni tak dogovor! Ko tempo pade je čas za POSTANEK in kavico. NE PA DA FORSIRAŠ. Zame, vse kar je več kot 250 km med postanki je pretiravanje. Pa se včasih nabere več kot 800 km na dan. Je pa res, da je vloga liderja včasih težka. Velikokrat sem vozil, kot lider skupine, vendar to je najtežji posel. Najlažje se je furat zadaj. Majmun radi, što majmun vidi. Ko se lider ustavi se ustavi vsa skupina: tankat, jesti, piti, spati... če kaj slučajno ni v redu si deležen kritike. Tako da danes v praksi največ trije motorji. Več jih tudi nočem kot lider, se raje zadaj peljem. Naj drugi misli namesto mene. Pa seveda če se le da, motoristi približno enakih zmogljivosti pašejo skupaj. če ne, je za ene pot dirka, izivanje nesreče, za tiste izkušene pa dolgas.

Pa ne me zdej popljuvat

LP Tetec

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse lepo in prav, kar si napisal... Vendar, a nima zadnji v skupini najvec dela z obvladovanjem motorja in tudi najvecje hitrosti v skupini??trance_19_hmm.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nevem če je lih leader krivec. Kot čisti začetnik sem to sezono zmeraj vozil v skupini. ker sm pač bil pošasnejši do na odsekih kot so Dvor-Kočevje ali Ride šli vsi naprej, jaz sem pošasi karjolal zadaj. Na drugi strani smo se dobili in to je to.

Ne vidim razloga da bi se cela skupina, nevem petih desetih prilagalajala enemu? Če se pa maš namen kaj naučit, od tistega ki gre s tabo, pa moteta biti sama. Samo ti in on, tako njega noben drug ne potegne v divjanje, in se z lahkoto posveti tebi. Na moji taki prvi turi ki je bila sicer dolga 820km sem se ogromno naučil. Najina začetna hitrost je bila taka kot sem jo narekoval jaz, potem sva pa postopoma stopnjevala. Vedno mi je pa rekel da vozim jaz in da naj vozim tako da sem bom še počutil varno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse lepo in prav, kar si napisal... Vendar, a nima zadnji v skupini najvec dela z obvladovanjem motorja in tudi najvecje hitrosti v skupini??trance_19_hmm.gif

Je res. Zato daš najboljšega, za katerega smatraš da je najboljši, ne najhitrejši ,temveč najbolj zanesljiv, prdvidljiv, da ga ne zagrabi panika, ko je zadnji, da ga ne nažene občutek, ko ni nikjer nikogar, ko vozi odsek pred sabo, pa vidi da ni kilometer izpred njega nobenega da navije gas do 300. PONESREČIL-A SE JE DRUGI!!!!!!!!

NI PROBLEM V SLO, kjer vsi poznamo ceste, problem je v tujini. V tujini se je ponesrečila nemška motorisrtka. V SLO!!!!!!!!!! Iz virov, katere so mi posredovali, kolegi-ce, mi je res žal, da se je to zgodilo ravno pri nas. Veliko je bilo storjeno za preživetje...helikopterski prevoz....žal ni šlo. Veliko je bilo okoliščin ki so botrovale nesrečnemu slučaju. Verjetno bi kdo na tem forumu lahko še več povedal, vendar......življenja ni več mogoče obuditi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nevem če je lih leader krivec. Kot čisti začetnik sem to sezono zmeraj vozil v skupini. ker sm pač bil pošasnejši do na odsekih kot so Dvor-Kočevje ali Ride šli vsi naprej, jaz sem pošasi karjolal zadaj. Na drugi strani smo se dobili in to je to.

Ne vidim razloga da bi se cela skupina, nevem petih desetih prilagalajala enemu? Če se pa maš namen kaj naučit, od tistega ki gre s tabo, pa moteta biti sama. Samo ti in on, tako njega noben drug ne potegne v divjanje, in se z lahkoto posveti tebi. Na moji taki prvi turi ki je bila sicer dolga 820km sem se ogromno naučil. Najina začetna hitrost je bila taka kot sem jo narekoval jaz, potem sva pa postopoma stopnjevala. Vedno mi je pa rekel da vozim jaz in da naj vozim tako da sem bom še počutil varno.

To je čist začetniška replika. Še enkrat ali pa dvakrat si preberi, kaj sem napisal. Pa spoštuj liderja!!!!!!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je čist začetniška replika. Še enkrat ali pa dvakrat si preberi, kaj sem napisal. Pa spoštuj liderja!!!!!!!!

Zakaj je pa to začetniška replika? Ker? :headbang:

Pa tale tvoj "spoštuj leaderja" pa "leader ima veliko odgovornost" - BULLSHIT. Vsak je za sebe odgovoren in vsak za sebe ve, kako hitro se lahko pelje in SAM ve kje so njegove meje... Kr nekaj res.

Sicer pa je to popolnoma :topic:.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@tetec ima popolnoma PRAV, hitrost in mesto ponovnega "zbiranja" je stvar dogovora... Kar se pa tice mesta Leader-ja je pa (vsaj nekaterim) logicno, da bo skupino vodil nekdo, ki pozna koga ima v skupini in ve koliko je kdo sposoben...

LP{M}!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@davidg: poglej, tetec govori o vožnji skupine motoristov na potovanju, daljši turi. Velika razlika je med tako vožnjo in bezljanjem parih sportakov po okoliških ovinkih... Pa ne me narobe razumeti, seveda je vsak odgovoren zase. Ampak, da skupina normalno pelje, vrstni red res tak, da je najprej road captain, pa šef kluba (če je to klubska vožnja), zatem najpočasnejši (oziroma najmanj izkušen),... čisto na koncu pa en star maček.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@davidg: poglej, tetec govori o vožnji skupine motoristov na potovanju, daljši turi. Velika razlika je med tako vožnjo in bezljanjem parih sportakov po okoliških ovinkih... Pa ne me narobe razumeti, seveda je vsak odgovoren zase. Ampak, da skupina normalno pelje, vrstni red res tak, da je najprej road captain, pa šef kluba (če je to klubska vožnja), zatem najpočasnejši (oziroma najmanj izkušen),... čisto na koncu pa en star maček.

Če je zate krajša fura 800km, pol ok.

Nevem zakaj nebi vsak zase užival v vožnji, in takem tempu ki mu odgovarja???

Več nas gre skupaj predvsem zato, da je na cilju bol zabavno in kje na kakšnem postanku...

  • Ni mi všeč 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je čist začetniška replika. Še enkrat ali pa dvakrat si preberi, kaj sem napisal. Pa spoštuj liderja!!!!!!!!

PRVI JE ODGOVOREN ZA SKUPINO IN IMA DA JO SPREMLJA!!!!!!

DA JIH PODUČI, ČE NE VEDO KAKO SE VOZI V SKUPINI!!!!

ODGOVORNOST JE NA NJEMU!!!!

DRUGI JE NAJŠIBKEJŠI ČLEN! ČE VIDI LIDER, DA MU OVINKI UHAJAJO, DA NINA IDEALNI LINIJI, ČE DRUGI NE MORE SLEDITI IMA DA USTAVI SKUPINO ( JAZPRAVIM NA KAVICI)

Mene so že od malega učili da zase odgovarjam sam. Če bo on pred mano zapeljal ravno v prepad, bom skušal nardit vse mogoče, da se jaz nebi. Nikoli nebi brezglavo vozil za nekom in mu brezglavo zaupal???

To je čist začetniška replika. Še enkrat ali pa dvakrat si preberi, kaj sem napisal. Pa spoštuj liderja!!!!!!!!

PRVI JE ODGOVOREN ZA SKUPINO IN IMA DA JO SPREMLJA!!!!!!

DA JIH PODUČI, ČE NE VEDO KAKO SE VOZI V SKUPINI!!!!

ODGOVORNOST JE NA NJEMU!!!!

DRUGI JE NAJŠIBKEJŠI ČLEN! ČE VIDI LIDER, DA MU OVINKI UHAJAJO, DA NINA IDEALNI LINIJI, ČE DRUGI NE MORE SLEDITI IMA DA USTAVI SKUPINO ( JAZPRAVIM NA KAVICI)

Mene so že od malega učili da zase odgovarjam sam. Če bo on pred mano zapeljal ravno v prepad, bom skušal nardit vse mogoče, da se jaz nebi. Nikoli nebi brezglavo vozil za nekom in mu brezglavo zaupal???

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@davidg: poglej, tetec govori o vožnji skupine motoristov na potovanju, daljši turi. Velika razlika je med tako vožnjo in bezljanjem parih sportakov po okoliških ovinkih... Pa ne me narobe razumeti, seveda je vsak odgovoren zase. Ampak, da skupina normalno pelje, vrstni red res tak, da je najprej road captain, pa šef kluba (če je to klubska vožnja), zatem najpočasnejši (oziroma najmanj izkušen),... čisto na koncu pa en star maček.

@Motofrik, pa ja no... Sam se nimam za sportaka pa grem včasih naprej :), sicer mi pa tale "rang ordnung" niti malo ne diši. Se strinjam, na čelu je nekdo, ki ve kaj počne, to pa še ne pomeni, da on ne sme uživat v svoji vožnji - beri vozi počasi zaradi nekaj počasnejših zadaj ali pa, da po mnenju nekaterih odgovarja za druge.

Ne vem za ostale, lahko povem samo za nas "toteke", da smo kar se tega tiče popolnoma drugače oragnizirani... Ja, gremo skupaj na furo, ampak to še ne pomeni, da bomo ves čas vozili en za drugim, pa da nihče ne bo zamenjal svojega položaja - naj bo to kratka ali daljša fura. V primeru, da vem, da pridejo lepi ovinki - grem naprej. Če mi odgovarja tempo tistega, ki je na čelu vozim z njim,č e mi je tempo prehiter, vozim svojega. Edini dogovor, ki ga imamo je ta, da se počaka takrat, ko se zavije iz glavne cese na neko drugo cesto.

Ne razumem pa zakaj bi bil tisti, ki je na čelu odgovoren za ostale. Res, tole pa ne razumem :unsure:.

Jaz se z motorjem vozim zato ker je fajn, ne pa zato, da bom pazil na ostale! Oni naj pazijo nase.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz skoraj po defoltu vedno vodim vse skupine na klubskih ali pač kakršnih koli vožnjah. Verjetno tudi, ker sem večinoma pobudnik teh voženj in jih v skoraj celotni trasi poznam do potankosti zato, da svojo hitrost prilagodim vsem. Zanimivo, da skoraj natančno tako postavim vrstni red kot nekateri med vami, skušam vedno prilagoditi hitrost tistemu, ki je za menoj. Včasih me stalno kontroliranje dogajanja za mano precej zaposli, ker tudi jaz verjamem v to, da sem nekako odgovoren za tiste za menoj! Seveda je tudi v mojih skupinah zadnji tisti, ki mu zaupam.

Se pa strinjam, da je nakoncu v vsakem primeru vsak odgovoren predvsem zase, zato je tale nesrečna motoristka tudi ravno tako verjetno presegla svoje zmožnosti in v spletu nesrečnih okoliščin tudi odšla predaleč, žal seveda !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz skoraj po defoltu vedno vodim vse skupine na klubskih ali pač kakršnih koli vožnjah. Verjetno tudi, ker sem večinoma pobudnik teh voženj in jih v skoraj celotni trasi poznam do potankosti zato, da svojo hitrost prilagodim vsem. Zanimivo, da skoraj natančno tako postavim vrstni red kot nekateri med vami, skušam vedno prilagoditi hitrost tistemu, ki je za menoj. Včasih me stalno kontroliranje dogajanja za mano precej zaposli, ker tudi jaz verjamem v to, da sem nekako odgovoren za tiste za menoj! Seveda je tudi v mojih skupinah zadnji tisti, ki mu zaupam.

Se pa strinjam, da je nakoncu v vsakem primeru vsak odgovoren predvsem zase, zato je tale nesrečna motoristka tudi ravno tako verjetno presegla svoje zmožnosti in v spletu nesrečnih okoliščin tudi odšla predaleč, žal seveda !

:worship: Lepo napisano. Jst nekako ločim dve različni vožnji.

Ena je ta, da se neka skupina želi nekam prepeljati, ne zaradi adrenalina na cesti, ampak zaradi družbe in uživanje v samem potovanju, doživljanju okolice ipd. . Tu je tudi po mojem mnenju, zagotovno najbolje, da je tako organizirano kot je Dadi napisal. Skupina se mirno pelje, brez neke napetosti, da te bo kdo prehitel, da se moreš komu umikat itd. In tudi ne vidim potrebe, zakaj bi nekdo prehiteval.

Druga varianta pa je, ko iščeš adrenalin in češ polagat ovinke...takrat pa je najboljše, da se ne gre v skupini, ampak sam s sabo, ker v tem primeru ti prisotnost drugih samo škodi, ker pride na plan dokazovanje in tekmovalnost, ki vemo kam vodi.... To je pač moje mnenje.

Mislim, da se ti dve stvari razlikujeta zaradi različnega videnja pomena motorizma v vsakemu od nas. Če se pa v skupini zberejo tako različni osebki, pa vidim rešitev le v toleriranju vseh udeležencev po malo, da se sklene nek kompromis. Nikoli pa ne bi smel bit kompromis glede varnosti.

Drugače pa se strinjam, vsak je odgovoren zase, je pa dobrodošlo, če pomisli tudi na druge in ne samo nase.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Velika odgovornost za to nesrečo je na liderju. Žal. Vsak ve zase koliko zmore, ko ne zmoreš spustiš tempo.

...

Pa ne me zdej popljuvat

Misliš tako, kot si ti popljuval 'liderja' te ekipe? Pri tem, da nihče od nas pravzaprav ne ve dejansko, kako je bilo in zakaj je ona tako zapeljala? ... Vse bazira na eni domnevi nekoga, ki je pred tabo napisal tisto objavo ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!