Skoči na vsebino

Aprilia 1000 ETV Caponord


kasti
DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34,

image.jpeg.a59fb6b64a8459d5808fac78485de6cc.thumb.jpeg.dfb35f6ecc8e8d5ed3d1ea63a69eb56c.jpeg

Priporočene objave

Jaz imam prvo generacijo motorjev. Sem pa tudi napravil celo  študijo glede elektrike. Sem pa imel en čas neke napetostne špice ( pogledal z osciloskopom ) zaradi katerih mi je včesih kazalo na števcu hitrost, čeprav sem stal na mestu. Ker nisem takoj našel napake, sem špice zgladil s blok kondenzatorjem 0,1 uf. Na koncu pa se izkazalo, da je bil krivec regler.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

30 minutes ago, Sash00 said:

Tako je, kot je napisal Zok. Ampak v bistvu ni dobesedno ležaj, ker nima kroglic, temveč nekakšne valjčke v obliki solze, kateri so vpeti v vzmet  in se ne vrtijo, temveč drsijo. V nasprotni smeri pa zablokirajo zobnik in ga ustavijo, da se ne vrti.

Najprej moraš uredit ožičenje od diname do reglerja in od reglerja do akumulatorja. Pa ne pozabi na kvaliteten -- pol ( masa ). Da bi pa stator diname spuščal dušo pa se nisem slišal oziroma prebral. Stator proizvaja s pomočjo trajnih magnetov trofazno izmenično napetost, katera se v reglerju usmeri v enosmerno napetost in za tem stabilizira. Če bi spustil dušo, ne bi smel imeti 11,6 V enosmerne napetosti. Se pa da vse izmerit zelo dobro z osciliskopom.

Aja, še nekaj. Pri akumulatorjih glej na njihov zagonski tok. To je zelo važno.

Hvala. 

Bom zamenjal akumulator ter nato se enkrat pomeril z V-metrom. Ce pravilno vem bi mogla bit napetost v prostem teku cca 13V.. oziroma malo vec.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tud če je malenkost pod 13V v prostem teku, je še OK. Če je pa pod 12.5, pol bi blo pa fajn še pomerit, kaj dobiš s statorja. Al pa samo upornosti med žicami.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Napetost v prostem teku naj bi bila dobrih 14V. Pri mojem motorju je napetost v prostem teku 14,2V, pri višjih obratih pa max. 14,5V pri izklopljenih lučeh.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz točim bardahl.. napetost z original reglerjem 14.0 prosti tek in vožnja 13.8 cca.(dodani močnejši kabli in polotano) prej je bilo okoli 12,5 in mi je uničevalo tuljave.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mja, zato pa pravim da sumim da bo stator izdahnil duso. 

Ce pravilno predvidevam, kljub kaput akumulatorju bi v prostem teku se zmeraj moral polniti s 13v ane? 

Luci se pa na tuni nazalost neda ugasniti :( 

 

Od katerega avtomobila ze pasejo tuljave? Ker original so svinjsko drago.. baje .. tako sem slisal :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri meni je v prostem teku okol 13V. In kukr berem na AF1 forumu je vse med 12.8-14.5V OK (edin če ma kapo kej drgač :? , al pa pr men kej ne štima).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Največ se uporabljajo vžigalne tuljave NGK U5008. Moraš jih priredit. Jaz imam nameščen nov regler z mosfet tranzistorji. Napetost je izmerjena na novem reglerju. Na originalnem pa nisem meril.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ukica, ti si najprej izmeri medfazno napetost, upornost navitij, zatem pa še prebojnost oziroma izulativnost.

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 hours ago, ProdriveR said:

Tud če je malenkost pod 13V v prostem teku, je še OK. Če je pa pod 12.5, pol bi blo pa fajn še pomerit, kaj dobiš s statorja. Al pa samo upornosti med žicami.

 

Hja. Na hondi ni blo ok.  Daljsa fura je akumulator spraznila. Ce sm vozil zadnjih 15-20min z ugasneno lucjo, je delalo ok. 

 

10 hours ago, Sash00 said:

Največ se uporabljajo vžigalne tuljave NGK U5008. Moraš jih priredit. Jaz imam nameščen nov regler z mosfet tranzistorji. Napetost je izmerjena na novem reglerju. Na originalnem pa nisem meril.

 

A si regler lahko zmontiral na original mesto? 

 

@ukica sash je dobro napisal. Odklopi alternator, in medsebojno pomeri izmenicno napetost. Cifre vseh kombinacij morajo bit enake/zelo podobne. Moj stator na hondi je bil prebit samo na eni zili, in me je to jebalo celo sezono. Predno sm pomeril direkt na stator....

60351EEB-E4A8-4E3D-8E62-C24DA45BCEAD.jpeg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kugelschreiber verjetno si mislil naj odklopi regler, ne pa alternator. V osnovi motorna kolesa nimajo alternatorjev. Imajo dinamo, pri kateri je rotor trajni magnet in zaradi tega dinama ne rabi vzbujanja. Medtem, ko ga pa alternator potrebuje, ker nima stalnih magnetov.

Regler paše z malo priredbe na staro mesto.

Ukica najprej uredi elektriko, potem izmeri napetost na akumulatorju. lahko da je akumulator v redu. Sam akumulator nima nobene veze z dinamo. Pri avtomobilih je drugače, ker imajo alternator.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 urami, ProdriveR pravi:

Pri meni je v prostem teku okol 13V. In kukr berem na AF1 forumu je vse med 12.8-14.5V OK (edin če ma kapo kej drgač :? , al pa pr men kej ne štima).

Idejalno je 13,8 - 14,5 V  ostalo , kar je pod je malo mal , če pa preveč je pa ni dober zaradi aku.

V primeru ,ko se segreje motor in se vklopi ventilator mu zmanjka el.

pred 14 urami, ukica pravi:

Mja, zato pa pravim da sumim da bo stator izdahnil duso. 

Ce pravilno predvidevam, kljub kaput akumulatorju bi v prostem teku se zmeraj moral polniti s 13v ane? 

Luci se pa na tuni nazalost neda ugasniti :( 

 

Od katerega avtomobila ze pasejo tuljave? Ker original so svinjsko drago.. baje .. tako sem slisal :) 

Preveri še rjave konektorje.  Večkrat že videl, da je bil problem samo skurjen konektor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Sash00 motorji imajo alternatorje, ponavadi tifazne, nimajo pa vzbujanja, ker so "potopljeni" v olje motorja. Regulacijo in usmerjanje pa opravlja regulator (regler).

Razlika med dinamom in alternatorjem pa je v tem kakšen tok proizvajajo. Enosmerni tok (dinamo- DC) in izmenični tok (alternator AC)...

ps, odklopljen alternator mora, seveda, če je v redu imeti pri 4-5 tisoč obratih tudi 70V+ med fazami.V prostem teku pa cca 27V. Ostalo ste pa tako že zapisali.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

OK MiNa, stvar sem malo posplošil za boljše razumevanje. Dinama kot jo poznamo v pravem pomenu besede res proizvaja enosmerno napetost, pri kateri rabimo samo še stabilizator napetosti. Prej kot alternator, pa je to brushless motor v obratni smeri.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

A imaš amontizer kaj napetosti? Ti kar precej dvigne motor. Imel sem te kufre pa nisem imel teh problemov. Je šlo do tačk in ne do kufrov.

Preveri ležaje na nihajki, če so ok.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

25 minutes ago, Rdeči said:

A imaš amontizer kaj napetosti? Ti kar precej dvigne motor. Imel sem te kufre pa nisem imel teh problemov. Je šlo do tačk in ne do kufrov.

Preveri ležaje na nihajki, če so ok.

Desno gre na taco, levo do kufra. Mozno da je znucan distancnik na taci. Amortizer je ok. Lezaji so ok. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Da se spet mal javim :sleep2:

Zadnje čase imam kar nekaj klicev in posegov na Caponordih, od zgoretih rjavih konektorjev, puščanja bencina in menjave plastičnih spojk, slabi regleji, štart releji, in vprašanja kdaj bomo spet organizirali kakšno srečanje.

Zato me zanima koliko je kaj interesa da organiziramo jeseni eno druženje, kakšno skupno furo in eno dobro malico. Če je interes lahko organiziramo tudi na tak način, kot smo imeli na zadnje ob Kolpi. Prosim za komentarje.

Lp Tomaž

 

 

PS: ta teden naročam rezervne tuljave in hitre spojke, če ima kdo interes na ZS.

PS2: po zadnjih podatkih je v Sloveniji registriranih cca 106 caponordov. Osvežujem pa tudi mojo bazo podatkov in bom v kratkem prosil vse tiste ki so bili pri meni za številko šasije motorja 

PS3: testirati moram tri nove mape izpeljane iz Catfish -> Jellyfish, Pufferfish Swordfish. Če koga zanima je Ervin naredi slovenski opis in mu pošljem na ZS

Izvleček iz prevoda:

"Nove 3 mape za Capote, v osnovi iste vendar drugačne z namenom optimizacije porabe goriva in odzivnosti motorja, kar je najpomembnejše pa glede na stil vožnje, ki daje poudarek na pripravljenosti motorja tam kjer smo do sedaj najbolj pogrešali in zmanjšanje grobosti motorja (kjer je mogoče) ter zagotavljanje tekočega delovanja motorja."

Lp Tomaž

Pa še slikci iz srečanja Caponordov v dolomitih:

1141693355_IMG_20180714_1638531.thumb.jpg.3da2e5cc4f3406714689cd002174a892.jpg

IMG_20180714_174127[1].jpg

Popravljeno . Popravil Šarc
  • Všeč mi je 6
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!