Jump to content
  • Sign Up
Kramp

Električni motocikli

Recommended Posts

ligenjček

čez 10 let bo mogoče tehnologija dovolj napredovala, da bo elektrika nadomestila bencin... če ne bo do takrat prišla že kakšna druga alternativa..

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
6 hours ago, smasher said:

Mislim da so električna lokesa in mopedi najboljša elektro rešitev, medtem ko so elektro SUVi velika neumnost, ker je pametno gledat koliko je uporabna moč akumulatorjev oz. koliko kapacitete se porabi samo zato da se akumulatorje premika okoli.

Že pri elektro motorju z 10 ali 12 kWh baterijo ali nekaj podobnega bi pri extra hitrem polnjenju potrebovali 80A priklop na 220V

Energica ima CCS combo prikljucek. DC polnjenje s 24kW. Baterija je 13,4kWh. Tole je v pol ure polno in gres dalje.

Na obicen type2 AC polnjenje traja pa kako uro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
6 hours ago, ligenjček said:

čez 10 let bo mogoče tehnologija dovolj napredovala, da bo elektrika nadomestila bencin... če ne bo do takrat prišla že kakšna druga alternativa..

Razlozi malo kako si predstavljas to. Kaj bo napredovalo?

elektromotorji so razviti do popolnosti, izkoristki zelo visoki, Zero ne rabi niti aktivnega hlajenja, energica sicer ima oljno hlajenje, ampak bolj kot preventiva. Kar se samega elektromotorja tice je ze tako dalec naprej od motorja z notranjim izgorevanjem da niti smesno ni vec. Elektromotorji niso nekaj novega, od vceraj.

Kar se same elektronike tice, doziranja "plina" deluje veliko bolj natancno in predvsem enakomerno.

Baterije si mislil verjetno. Tukaj v naslednjih letih ne bo kaj novega, dela se na Al-ion, ampak do serijske proizvodnje, da bo dejansko uporabno in da bodo sposobne prenasat visoke tokove praznjenja in polnjenja je se dalec.

Se kar nekaj casa bo litij kar ostal.

Kaksna druga alternativa? warp? pogon na mlade device? ne bo je.

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy

Aha se ena, meni najljubsa.

Zavirat ne rabis z elektricnim mopedom. Zaviranje sovrazim, zato tudi vozim tako, pocasi, da zaviram samo ce je res potrebno.

Pred kaficem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Ma verjetno industrija že razvija boljše akumulatorje, samo je treba izkoristit obstoječe miljonske tovarne. 

Kar se tiče prej omenjenega polnjenja kolesa in motorji niso tak problem kot večja vozila in včasih se mi zdi da ljudje ne razumeji da ni tako enostavno samo uštekat elektručni avto doma, da pi eu direktivah je oocija 16A ali 25A pi fazi če se prav spomnem in brez trofaznega štroma v hiši je polnjenje avta bolj bogo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HyperJack
pred 2 urami, krucymucy pravi:

Energica ima CCS combo prikljucek. DC polnjenje s 24kW. Baterija je 13,4kWh. Tole je v pol ure polno in gres dalje.

Na obicen type2 AC polnjenje traja pa kako uro.

 

Kaj pa drobni tisk, da lahko hitro polnenje uporabiš samo 1 x na mesec? To pa marsikdo pozabi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
1 hour ago, smasher said:

Ma verjetno industrija že razvija boljše akumulatorje, samo je treba izkoristit obstoječe miljonske tovarne. 

Kar se tiče prej omenjenega polnjenja kolesa in motorji niso tak problem kot večja vozila in včasih se mi zdi da ljudje ne razumeji da ni tako enostavno samo uštekat elektručni avto doma, da pi eu direktivah je oocija 16A ali 25A pi fazi če se prav spomnem in brez trofaznega štroma v hiši je polnjenje avta bolj bogo. 

Je ubogo. Ampak koliko ljudi pa prevozi z avtom vsak dan 300km?

Povprecje v Sloveniji je 30km/dan. 10% se pa hitro napolni tudi na domaci vticnici. 

Mene bolj zanima koliko je mediana kilometrov dnevno. To je bolj pomemben podatek. 

2 minutes ago, HyperJack said:

Kaj pa drobni tisk, da lahko hitro polnenje uporabiš samo 1 x na mesec? To pa marsikdo pozabi...

Takega drobnega tiska ni. Razen ce so italjani svojo elektroniko sfrizirali in pregreva baterije. To je mozno.

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 9 urami, ligenjček pravi:

čez 10 let bo mogoče tehnologija dovolj napredovala, da bo elektrika nadomestila bencin... če ne bo do takrat prišla že kakšna druga alternativa..

Razvoj baterij je resna ovira. Energetska gostota bilokake baterije je ne glede na velik napredek v zadnjih letih še vedno bolj šala mala napram bencinu al pa dizlu. Tako da čakanje na perfektno namesto uporabe dovolj dobre (tehnologije) odpade. Itak smo izkoristke elektro motorjev pririnili zelo blizu teoretičnim... in tam so ICE motorji precej smešni v primerjavi.

Resnici na ljubo je za večino dnevnega premikanja po mestih en elektro mlinček več kot dovolj. Sam s tem maš problem kam dlje priti. Osebno mislim, da je plug in hibrid z ene 50 - 80 km mestnega dosega totalna zmaga. Za po Lj s čim takim praktično ne rabiš ICE motorja vklopit. Ko rabiš iti kam dlje, je tam ICE motor. Ko se je nabavljal trenutni avto, kaj takega na trgu ni bilo. Tako da bo trenutni Euro6 turbo dizel pri bajti še lep čas. Ko bo čas za menjavo bo pa najverjetneje plug in hibrid. Bo takrat prav prišel trifazni priklop na hiši. Očitno bom prej vsaj delno elektrificiral enosledni vozni park, za tistega je pa tudi ena faza dovolj :D

Btw medtem ko mi tule debatiramo kaj je in kaj ni... Kitajska na veliko elektrificira javni promet (avtobuse). In v nekaterih mestih so taksiji lahko samo na štrom. Očitno gre. Sam ne po slovensko, ko se ljudi plačuje zato da razlagajo česa se ne da narediti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

ko bomo vsi na elektriko bo pa ta draga, od nekje se mora vsa državna mašinerija napajat

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
3 minutes ago, DAMI34 said:

ko bomo vsi na elektriko bo pa ta draga, od nekje se mora vsa državna mašinerija napajat

Kupis elektrarno. Gledam ponudbe na kljuc.

Ajdovscina je ena boljsih lokacij v sloveniji za kaj takega.  

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 2 minutami, krucymucy pravi:

Kupis elektrarno. Gledam ponudbe na kljuc.

Ajdovscina je ena boljsih lokacij v sloveniji za kaj takega.  

No dejansko, ena SLO ni sposobna zarad tičev postaviti več kot dve vetrni elektrarni, pa kako ful dobro na premog.

Sončno pa res lahko montiraš.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
skalaprava
pred 1 minuto, krucymucy pravi:
pred 7 minutami, DAMI34 pravi:

ko bomo vsi na elektriko bo pa ta draga, od nekje se mora vsa državna mašinerija napajat

Kupis elektrarno. Gledam ponudbe na kljuc. 

Nič bat, država si bo vzela svoje, če ne drugače, tako da bo v bodoče morda vse domače elektrarne fino dodatno obdavčila.

Tudi s tekočimi gorivi danes ne more fizična oseba trgovati, sicer bi si lahko dal pripeljati cisterno poceni goriva iz Rusije. Enako imam občutek bo nekoč z elektriko....če si jo boš že sam proizvajal, boš moral plačati še kaj več, kot samo investicijo v lastno infrastrukturo.

No, živi bili pa videli.....jaz čakam na teleporter, kot alternativno prevozno sredstvo :slap:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kugelschreiber
2 hours ago, krucymucy said:

Je ubogo. Ampak koliko ljudi pa prevozi z avtom vsak dan 300km?

Povprecje v Sloveniji je 30km/dan. 10% se pa hitro napolni tudi na domaci vticnici.

treba je narest mentalni preklop. 15 let nazaj, je blo neznosno, če ti je gsm baterija držala samo 3dni. Pred 10mi pa čist veseli, de zdrži 7.00-19.00. Ko bomo poštekali, de je doseg ene fure zadost, bo manj debatiranja o baterijah.  

Mam pa en drug problem.  V Sloveniji se z avti zelo dost ljudi vozi na šiht. skor bi reku de je te uporabe avta precej več ko 50% kompletne SLO kilometrine. In če nimaš svojga dvorišča težko polniš doma.  Zato bi bil doseg, rečmo, treh fur na šiht, dobrodošel. filaš u nedeljo, in sredo. vsak dan iskat javno polnilnico pa zna bit mal težko, de bi se bloki v dostojnem času, opremili z dovolj polnilnimi mesti, pa tud....sej veš kaj se zgodi z upanjem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy

Povprasevanje/ponudba. Sam ves da je tako. Cez noc ne bodo sli vsi na ekektriko, pac pa bodo se kar nekaj let, desetletij, klepali s temi smrdljivimi dizli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

js mam že nekaj let električni vžigalnik .. :ras: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARJA
pred eno uro, Kugelschreiber pravi:

treba je narest mentalni preklop. 15 let nazaj, je blo neznosno, če ti je gsm baterija držala samo 3dni. Pred 10mi pa čist veseli, de zdrži 7.00-19.00. Ko bomo poštekali, de je doseg ene fure zadost, bo manj debatiranja o baterijah.  

Mam pa en drug problem.  V Sloveniji se z avti zelo dost ljudi vozi na šiht. skor bi reku de je te uporabe avta precej več ko 50% kompletne SLO kilometrine. In če nimaš svojga dvorišča težko polniš doma.  Zato bi bil doseg, rečmo, treh fur na šiht, dobrodošel. filaš u nedeljo, in sredo. vsak dan iskat javno polnilnico pa zna bit mal težko, de bi se bloki v dostojnem času, opremili z dovolj polnilnimi mesti, pa tud....sej veš kaj se zgodi z upanjem. 

Pa ne sme se pozabit, da se baterije poleti hladijo, pozimi pa grejejo. Pol se pa doseg zmanjšuje, ker porablja energijo še za hlajenje/gretje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ligenjček

Da ne odgovarjam vsakemu posebej, kot sta ze bolj kot ne ugotovila sem ciljal predvsem na baterije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kugelschreiber
2 hours ago, krucymucy said:

Povprasevanje/ponudba. Sam ves da je tako. Cez noc ne bodo sli vsi na ekektriko, pac pa bodo se kar nekaj let, desetletij, klepali s temi smrdljivimi dizli.

 

Pri menjavi koncepta, se mi zdi, more bit kontra. Ponudba prej.  Infrastruktura mora bit ze hudo funkcionalna. Avto je po navadi druga najvecja investicija. Tezko se odlocis dat 30000€, in met pol 3x na teden avanture s filanjem.  Za preboj stroma, more bit vse smiselno. Trenutno je na voljo zelo malo “normalnih” e avtov. Za dnevni comute 100-120km skor nobenga. 

Edited by Kugelschreiber

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
1 hour ago, MARJA said:

Pa ne sme se pozabit, da se baterije poleti hladijo, pozimi pa grejejo. Pol se pa doseg zmanjšuje, ker porablja energijo še za hlajenje/gretje.

Ne potrebuje nekega hlajenja. Pasivno zadostuje. Tudi tokovi niso tako visoki na motociklu kot so pri avtomobilih. 

Gretja pa tudi ne rabi. Predvidevajo da se bodo vozili pozimi po Dalton highway.

9 minutes ago, Kugelschreiber said:

Pri menjavi koncepta, se mi zdi, more bit kontra. Ponudba prej.  Infrastruktura mora bit ze hudo funkcionalna. Avto je po navadi druga najvecja investicija. Za preboj stroma, more bit vse smiselno. Trenutno je na voljo zelo malo “normalnih” e avtov. Za dnevni comute 100-120km skor nobenga. 

Kako ne? Corsa, Zoe, P208, id.3, leaf ...

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kugelschreiber
2 minutes ago, krucymucy said:

.

Kako ne? Corsa, Zoe, P208, id.3 ...

:hmm: zoe je nek cez 30000€, in je manjsi kot clio. Tezko bi reku normaln avto za bit v njemmu vsak dan vec kot uro. Leaf je pa ze 40 000....IMO bo treba pocakat se vsaj eno generacijo. Porsche ze nakazuje, de bodo tud e avti meli menjalnike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

Koliko energije pa se porabi, da se izdela recimo 300 kg Li-akujev? ...koliko materiala se porabi za te baterije? Koliko energije je potrebno, da se po njihovi končani življenski dobi  razgradi te akuje? koliko energije gre v izgube pri transformiranju iz recimo 400kV..v 240V..pa potem v polnilni napravi v istosmerni tok? Pa recimo koliko mm2 kable bi moral napeljati recimo v Grosuplje, če bi bilo tam priklopljenih 12.000 avtomobilov na hitrih polnilnikih čez noč...in kje bi postavili novo elektrarno za ta namen?

....pa recimo, da se rešiš smoga v centrih mesta, kje bi potem tolerirali vest ta smog, ki nastane pri zgoraj omenjenih procesih?

Rešitev: Solarne celice..   :D

no pa gremo od začetka: Koliko energije se porabi za pridobitev aluminijastih profilov za okvirje teh panelov... koliko energije za pridobivanje stekla... koliko Silicija je potrebnega in predelati ene rude za tistih nekaj gramov Silicija.... ok... sej je Silicija veliko vsepovsod .. ... in pol je Katja Jevšek vse zajebala, ko je napovedala oblačno vreme....  

Folk misli (ne mislim zdaj na vas), da če imaš električen avto, je pa vožnja zdaj  skoraj kar zastonj....in čista. Je čistejša, ampak samo tam, kjer se trenutno pelješ. Energija je energija, izmerljiva. Električen avto za premikanje porabi identično količino energije, kot bencinski. Le vir proizvodnje energije je lahko na drugi lokaciji (elektrarna)., ki pa jo je potrebno akumulirati v avtu z vsemi zgoraj naštetimi izgubami.

 

Edina rešitev? Manj transferja, uporabljati javne prevoze, uporabljati prevoze samo kadar je realna potreba...in ne iti na pošto z avtom 500m daleč...al pa peljat psa na sprehod z avtom do bližnje hoste... se peljat s sosedom ali sodelavcem v službo, da so vsaj trije v avtu....al pa se za brezveze it vozit z motorjem  :P 

 

mah... kaj bi še pisal... pa sej vam je point vsem vam jasen.... samo napisal sem vsem vam že znane stvari, ker sem imel malo časa in volje ...   :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 10 minutami, Kugelschreiber pravi:

:hmm: zoe je nek cez 30000€, in je manjsi kot clio. Tezko bi reku normaln avto za bit v njemmu vsak dan vec kot uro. Leaf je pa ze 40 000....IMO bo treba pocakat se vsaj eno generacijo. Porsche ze nakazuje, de bodo tud e avti meli menjalnike.

Je treba poračunat še subvencije in tako dalje. Menjalnike bojo imeli samo res zmogljivi e-avti. Pa še tisti 2. Za do 150 km/h in za nad 150 km/h. Sam to dnevnih commuterjev ne zanima, ali gane.

@Zivnorc kolko gre onesnaževanja v zrak, tla in vodo samo za pridobivanje bencina ali nafte? Koliko infrastrukture - tankerjev, cevovodov, črpalnih ploščadi, bencinskih postajališč, cistern na kolesih? Nenazadnje koliko življenj so pobrale vojne za nadzor nad viri nafte? Koliko potresov je sprožil fracking? Koliko svinjarije se tam nepovratno spumpa v tla? Kaka je dejanska cena ekoloških katastof kot je bila naprimer ona na Deepwater Horizon? Kake energetske izgube se pojavijo pri pridobivanju, predelavi, transportu in na koncu kurjenju naftnih derivatov v ICE motorjih z izkoristkom ~ 30% ?

In vse to zato, da na koncu z raznimi stranskimi produkti kontroliranega kurjenje bencina in nafte nasvinjamo še vso bolj ali manj neposredno okolico vozil, ki ta bencin ali nafto kurijo? Preberi si kako na temo povezanosti kriminala in uporabe svinca v bencinu, ta dognanja so tudi kr šokantna - https://www.brookings.edu/blog/up-front/2017/06/01/new-evidence-that-lead-exposure-increases-crime/

V primerjavi s tem... so baterije in občutno manj smoga na gosto poseljenih območjih (in s tem povezan upad raznih s tem tipom onesnaževanja povezanih obolenj) kr solidna zmaga. Nič ni zastonj. Dokler bo človeštvo migalo na tem planetu, bomo s tem tako ali drugače vplivali na okolico. Sam 'provokacije' kot se jih probaš iti ti zanemarjajo obstoječe stanje. In to ni lih... dobro. Optimizacije so vsekakor zelo dobrodošle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

@jskrablin...

.. Al sem malo štorasto napisal... Al nisi dobro prebral... Al se kakorkoli drugače nisva zastopila.. 

Imaš čisto prav... Hotel sem izpostaviti, da energija je energija... In nekje jo je potrebno dobiti... In smo ravno na taki tazvojni stopnji, da se zavedamo vsega tega, kar si napisal ti... In se ubadamo s tem, kar sem napisal jaz.. 

V glavnem preveč energije zapravljamo.... Vsaj take, ki jo pridobivamo na tak način, ki škodi nam in našemu življenjskemu okolju... 

... Upam da zdaj štekaš...   😛

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
1 hour ago, Kugelschreiber said:

:hmm: zoe je nek cez 30000€, in je manjsi kot clio. Tezko bi reku normaln avto za bit v njemmu vsak dan vec kot uro. Leaf je pa ze 40 000....IMO bo treba pocakat se vsaj eno generacijo. Porsche ze nakazuje, de bodo tud e avti meli menjalnike.

P208 bo pod 30k, subvencija je 7.5k

Za motor je subvencija 1.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
1 hour ago, Kugelschreiber said:

:hmm: zoe je nek cez 30000€, in je manjsi kot clio. Tezko bi reku normaln avto za bit v njemmu vsak dan vec kot uro. Leaf je pa ze 40 000....IMO bo treba pocakat se vsaj eno generacijo. Porsche ze nakazuje, de bodo tud e avti meli menjalnike.

Porsche ima menjalnik samo iz enega razloga. Ponovljivost startov 0-100. Tesla zacne "trotthlat" zaradi pregrevanja motorja. Pri civilnih zadevah ne rabis menjalnika. Pri motorju pa sploh ne. Brammo ga je imel sicer.

Also, porsche je kar lepo vec ali manj v drugi prestavi. Ne salta to kot moj DSG, ker ima sodobni TDI glih ene 500 obratov uporabno obmocje.

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • dlicen
      Vem, vem, to so bile zgodnje špekulacije...  
    • KennyJR
      Sej ne morem verjet, ko tole berem... Lej ti razložil... Sej ne pričakujem, da boš razumel.. Samo... Preberi še 1x moj prejšnji post, pa potem razlago... Pa spet prejšnji post, pa razlago... Mogoče pa enkrat dojameš...  Lorenzo od poškodbe dalje nw vozi na polno. To nam je jasno vsem. Zato je nekje med 13. in 17... Če bi vozil na polno, dal vse od sebe, tvegal nove padce, bi bil verjetno kakšno mesto višje ne? Ampak glede na to, da motorja vseeno ni čutil, kot bi ga moral, vsaj na začetku zmagoval vseeno nebi... Zato sem napisal za 8. mesto... Ker predvidevam, da bi v primeru 100% pristopa bil to nekje njegov maksimalni domet... Torej... Povzetek mojega posta... Nima smisla, da tvega vse in se pretrga na pol, če višje kot 8. tako ali tako verjetno nebi mogel biti. Zdej pa začni z branjem, kot sem predlagal... Držim pesti... 
    • jskrablin
      Zarco je odigral zadeve čisto pošteno, če nekoliko francosko. Pogruntal je da s KTM ekipo ne bo šlo in sporazumno so našli rešitev za letos. Če bi bile zadaj kake zamere, bi se konec sezone gonil po sodiščih ne po stezi z LCR Hondo. Kaj si kdo zasluži al kaj ne je brezvezna debata. Aleix pa Pol se lahko ven mečeta da sta huda borca in jima to pomaga nič, oba vozita relativen skret od motorja in nista v igri za vrhunske rezultate. Važno je, kar si si sposoben izpogajati/iztržiti. In ta igra ni vedno za nežne dušice. Če ima človek ambicijo, ji mora slediti. Če ne se zadovoljiš z manj in čakaš na boljše čase. Sam tako prvak ne rataš. Zarco to očitno razume, marsikdo drug pa ne.
    • Lipstick
      WSBK test in MotorLand Aragon:     Best times on Day One: 1.    Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’50.416 – 27 laps 2.    Scott Redding (Aruba.it Racing – Ducati) 1’50.868 – 51 laps 3.    Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1’50.941 – 39 laps 4.    Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) 1’51.176 – 37 laps 5.    Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1’51.313 – 47 laps 6.    Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’51.567 – 37 laps 7.    Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) 1’51.867 – 52 laps 8.    Leon Camier (BARNI Racing Team) 1’52.902 – 37 laps 9.    Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) 1’53.514 – 57 laps   Hongde ?????
    • Snečer
      to je pri applu tak, android ponastaviš in bi moralo iti
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!