Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
igralec

Aluminij - varjenje...

Recommended Posts

Lowrenc

Če sem že lih jabolko spora se spodobi, da se oglasim...

Špricou nisem spal sem pa včasih pri varjenju ja... Ker, če bi me to zanimalo bi šel med varilce(ogrožena vrsta na FS) h dr. Tušku.

Sem izbrau rajš proizvodno smer, ker mi dol visi za to, kako se vžiga oblok in kako iončki sem in tja skačejo... :P

Edited by Lowrenc

Share this post


Link to post
Share on other sites
okapi

Fantje lep pozdrav .

Sem poplnoma nov na forumu.

Vidim da imate debate okoli varjena aluminija, pa sem rekel da še jaz malo vskočim.

Prebral sem nekaj postov pa sem videl, da ste popolnoma različnega mnenja glede alumnija in varjenjea.

Povem vam tole sem iz Ljubljane varim profesionalno aluminij in se priporočam.

Poglejte si mojo stran in oglasite se.

Aja, pa pozabite na lepljenje, lotanje varjenje elektro, co2 in tako naprej.

Pri nas se vari po TIG postopku in to z argonom 5.0 čeprav je nekdo omenil da se ga ne uporablja v pro namene.

To ne drži, pojdite na Messerjevo stran in si oglejte kaj ja varilni argon.

No tole pa je moja stran www.varjenjealuminija.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICE_MAN

Pozdravljeni,

imam problem na avtu in sicer karter motorja je bil počen zavarjen vendar očitno ni bilo dovolj dobro zavarjen .... očitno so še nekje razpoke in zadeva pušča ... potem je mehanik naknadno nanesel to tekočo kovino kar je nekaj časa delovalo vendar je kmalo po tem spet začelo puščati.

Kako spravim to lepilo dol in kdo je res majster da bo to zadevo zavaril tako kot je treba da bo zadeva dihtala 100% ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joker

Loctite je že v redu, je pa teh mas več in vsaka pač ni za vse. Če se oglasiš oz. pokličeš npr. M&M na Letališki cesti v Ljubljani ti bodo znali svetovati.

Edited by Joker

Share this post


Link to post
Share on other sites
moto rider

Točkasto varjenje (punktiranje) aluminija;

  • Navaden pločevinast trak pripogneš kot rolo papirja (npr. 10 - 15 cm) Poljubno, kolikor pač potrebuješ.
  • ALU plošči poljubno stakneš eno preko druge
  • Upognjen pločevinast trak daš preko teh dveh ALU plošč
  • ...in s točkastim varilonim aparatom "punktaparatom" pritisneš (da se zaiskri) enako kot za navadno pločevino.
  • Odstraniš pločevinast trak
  • in ALU plošči sta zvarjeni (spunktirani)

       Evo, To=to!   (Morda še komu pride prav)  :OK:

Edited by moto rider

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrarist

Pozdravljeni, no, ravno prebiram malo gor pa dol in sem zasledil tudi to temo. Torej, kar je naj naj najpomembnejše pri varjenju ALU, je ČISTOČA. Torej, najboljše je, če se ga najprej fejst razmasti, potem obstajajo za profi uporabo razni pasivatorji itd, pred varjenjem pa je najboljše z ročno pilo ali biaxom pobrusit material do čistega. Nikakor pa ne z brusilko!! No, potem se pa vari....MIG,TIG,whatever....za vsak postopek, debelino, vrsto zvara, zmes materiala je dobavljivih nekaj različnih mešanic plinov. Načeloma pa se pri TIG varjenju uporablja argon čistoče 4,8 ali 5,0. Sam uporabljam 4,8, ker je ravno tako vredu in bistveno cenejši, za močnejše zvare in globlje korene pa mešanico argon/helij. Enostavno povedano, če en kos varim z argonom, varim s 100A toka...če isti kos varim z Ar/He mešanico, je dovolj recimo 75A toka. To je nekako razlika med tema dvema plinoma, ki se v industriji bolj kot ne pokaže pri računu za elektriko.   Seveda ima vsak proizvajalec plina svoja tržna imena, zato se laik v temu izgubi in ne ve več, za kaj se gre. Osnova pa je v bistvu zelo enostavna :) tolk da tudi laiki veste :)1617970_752610211417307_2105980402_o.jpg1008695_670577416287254_1657200037_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
spartanbp

Pozdravljeni,

Pozna kdo mogoče koga, ki se ukvarja z izdelavo alu-tankov (rezervoarjev) po naročilu za motorje (v Sloveniji)?

Kopijo originala?

LP

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mkombat

Pozdravljeni, pozna kdo koga, ki ugodno vari in polira liti aluminij (po možnosti bolj z osrednje SLO)?

Imam namreč že rahlo napokano ročico zadnje zavore za CBRko, in ker se bojim da bo enkrat počila bi dal obnovit in me zanima koliko bi stala takšna obnova? Iz kitajske se dobi tudi nov ponaredek za slabih 20€, ampak sem rahlo skeptičen o natančnosti izdelka in kvaliteti aluminija...

Še en primer dobrega varjenja, kjer zadeva poči prej drugje kot na varu:  https://www.youtube.com/watch?v=YwK-t6qNRJM

Share this post


Link to post
Share on other sites
nofla
pred 26 minutami, Zivnorc pravi:

Pozdravljen kolega.

...a ti bi varil ročico zavore?!?...   :eek:

 

... glej... sam imam certifikat EWT (evropski varilni tehnolog) ...in se kar spoznam na varjenje, vendar NIKDAR na svetu ne bi zase niti za koga drugega varil ročico zavore...sploh pa če je iz litega aluminija, kot praviš.

Poglej na ebay za original ročico, če jo kdo prodaja. ...drugače pa s kitajskimi ni nič narobe. Kupi dve, če se bojiš. Iz prve naredi trdnostni preskus in jo poskušaj zlomiti, zviti..ali kakorkoli drugače uničiti.... in če boš zadovoljen, drugo zmontiraj na motor.

...in ja... zlomi se nikoli na zvaru, ampak ob zvaru, kjer je sprememba mikrostrukture v materialu ....v varu je drugačna mikrostruktura kristalov kot v osnovnem materialu in na prehodu teh različnih mikrostruktur naterial nima takih fizikalnih lastnosti, kot bi morale biti.

In zakaj ne?? Razlogi, ki jh navajaš v zadnejm delu posta so prej posledica neustreznega postopka varjenja kot pravilo - če so izbrani ustrezni postopki se lom pojavi v osnovnem materialu izven področaj varjenja (sem spada tudi TI prehodna cona). Tudi sile, ki dekujejo na ročico zavore so običajno precej pod 1000 N, razen ob morebitnem padcu, takrat pa (po mojem mnenju...) trdnost zvarjenega spoja ročice nekako ni več relevanten podatek

pred 7 urami, mkombat pravi:

Pozdravljeni, pozna kdo koga, ki ugodno vari in polira liti aluminij (po možnosti bolj z osrednje SLO)?

Imam namreč že rahlo napokano ročico zadnje zavore za CBRko, in ker se bojim da bo enkrat počila bi dal obnovit in me zanima koliko bi stala takšna obnova? Iz kitajske se dobi tudi nov ponaredek za slabih 20€, ampak sem rahlo skeptičen o natančnosti izdelka in kvaliteti aluminija...

Še en primer dobrega varjenja, kjer zadeva poči prej drugje kot na varu:  https://www.youtube.com/watch?v=YwK-t6qNRJM

... video dokazuje zgornje navedbe, pa čeprav ni izbrana standardizirana preskusna metoda ... Kar pa se tiče kitajskih ročic - naročil ročice sklopke in prednje zavore, s pregibom proti lomu, zelo kvalitetno izdelane in "pašejo v nulo" - popravilo zna biti dražje!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
Pravkar, nofla pravi:

In zakaj ne?? Razlogi, ki jh navajaš v zadnejm delu posta so prej posledica neustreznega postopka varjenja kot pravilo - če so izbrani ustrezni postopki se lom pojavi v osnovnem materialu izven področaj varjenja (sem spada tudi TI prehodna cona). Tudi sile, ki dekujejo na ročico zavore so običajno precej pod 1000 N, razen ob morebitnem padcu, takrat pa (po mojem mnenju...) trdnost zvarjenega spoja ročice nekako ni več relevanten podatek

... video dokazuje zgornje navedbe, pa čeprav ni izbrana standardizirana preskusna metoda ... Kar pa se tiče kitajskih ročic - naročil ročice sklopke in prednje zavore, s pregibom proti lomu, zelo kvalitetno izdelane in "pašejo v nulo" - popravilo zna biti dražje!!

imaš prav, VENDAR... kako pa bi ti vedel, kateri postopek je pravilen pri enkratnem popravilu iz neznanega materiala...in kako veš, da si izbral pravi postopek, oz, da je mikrostruktura v prehodni coni ustrezna, ne da bi naredil preskus?... in da majstr v domači delavnici to ve...oz zna vse to skupaj pravilno narediti?

...imamo varilce, ki "švasajo aluminij", saj zvar na izgled zgleda o.k. .... kaj je pa v zvaru in okolici pa bogsigavedi.

...ni to to, da je samo spolirano, pa da zgleda pol v redu... to je isto, kot da bi na rjo dal barvo, da lepo zgleda.

...ok... sej se da...ampak kot si sam rekel, je to nekajkratni faktor novega dela..... AMPAK JAZ TEGA ŠE VEDNO NE BI NAREDIL NITI ZASE, NITI ZA SOVRAŽNIKA!.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nofla
pred 2 minutami, Zivnorc pravi:

imaš prav, VENDAR... kako pa bi ti vedel, kateri postopek je pravilen pri enkratnem popravilu iz neznanega materiala...in kako veš, da si izbral pravi postopek, oz, da je mikrostruktura v prehodni coni ustrezna, ne da bi naredil preskus?... in da majstr v domači delavnici to ve...oz zna vse to skupaj pravilno narediti?

...imamo varilce, ki "švasajo aluminij", saj zvar na izgled zgleda o.k. .... kaj je pa v zvaru in okolici pa bogsigavedi.

...ni to to, da je samo spolirano, pa da zgleda pol v redu... to je isto, kot da bi na rjo dal barvo, da lepo zgleda.

...ok... sej se da...ampak kot si sam rekel, je to nekajkratni faktor novega dela..... AMPAK JAZ TEGA ŠE VEDNO NE BI NAREDIL NITI ZASE, NITI ZA SOVRAŽNIKA!.

 

Se povsem strinjam, reagiral sem predvsem zaradi tvojega odločnega NE, pa čeprav si iz stroke ... kot si že sam tudi izpostavil se da, vendar zaradi pogojev, ki bistveno pvplivajo na kvaliteto izvedbe, bo  cena bistveno višja od 20€, pa še staro ročico bo imel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaldu

Da se umešam še jaz, sicer nisem tak strokovni praktik kot je Živnorc sem pa (celo)študiral varilstvo na FS in 10 let prodajal varilno tehniko.

Varjenje aluminija je še vedno umetnost, ki se jo postopajo le vrhunski varilci, če govorimo o kvalitetnih varih po tehnoloških zahtevah. Pustimo "varjenje zaradi estetike"  v domačih delavnicah. Kot je Norc že navedel, največji problem je sestava aluminijske litine. Elementarni aluminij oz. čisti je neuporaben, šele legure ga naredijo uporabnega.

Spomnim se legende, ki je krožila v strokovnih krogih, ko je ROG se hotel lotiti proizvodnje gorskih koles so iskali varilce za aluminijaste okvirje; Od vseh prijavljenih sta samo dva odgovarjala po kvaliteti in estetiki zahtevam. Višina plače sploh ni bila sporna.

Že pri prodaji varilne tehnike sem se srečal z veliko mojstri in "mojstri" ki bi, so in varijo aluminij. Zgodb je za cel roman.

Glede ročice in kitajske robe; Kitajci naredijo velikokrat kopije boljše od originalov predvsem pa cenejše. Kje pa piše, da "kitajske" ročice niso celo original!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sesir
pred 8 urami, mkombat pravi:

Pozdravljeni, pozna kdo koga, ki ugodno vari in polira liti aluminij (po možnosti bolj z osrednje SLO)?

Imam namreč že rahlo napokano ročico zadnje zavore za CBRko, in ker se bojim da bo enkrat počila bi dal obnovit in me zanima koliko bi stala takšna obnova? Iz kitajske se dobi tudi nov ponaredek za slabih 20€, ampak sem rahlo skeptičen o natančnosti izdelka in kvaliteti aluminija...

Še en primer dobrega varjenja, kjer zadeva poči prej drugje kot na varu:  https://www.youtube.com/watch?v=YwK-t6qNRJM

Jure Lampe iz Rova pri Radomlju...po mojem mnenju eden redkih dobrih alu varilcev!

pred 2 urami, Zivnorc pravi:

Pozdravljen kolega.

...a ti bi varil ročico zavore?!?...   :eek:

 

 

ZADNJE!!!!!!...ce se ne voziš veliko po zadnjem zakaj pa ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
pred 3 minutami, sesir pravi:

Jure Lampe iz Rova pri Radomlju...po mojem mnenju eden redkih dobrih alu varilcev!

ZADNJE!!!!!!...ce se ne voziš veliko po zadnjem zakaj pa ne?

... vem, da je govora o zadnji... pa vendar bi se potem kdo našel...pa varil še sprednjo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
sesir
pred 5 minutami, Zivnorc pravi:

... vem, da je govora o zadnji... pa vendar bi se potem kdo našel...pa varil še sprednjo....

Pač eni ne ljubijo svojega življenja...mogoče....

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred eno uro, Kaldu pravi:

Glede ročice in kitajske robe; Kitajci naredijo velikokrat kopije boljše od originalov predvsem pa cenejše. Kje pa piše, da "kitajske" ročice niso celo original!

Al pa naredijo porozne poviške balance, ki se polomijo ob prvi resnejši obremenitvi, uporabnik si pa polomi gleženj zaradi tega.

Ročk za zavore se ne vari, samo zamenja. S takimi za katere se lahko z neko verjetnostjo sklepa, da bojo zdržale obremenitve. Da bi kupoval robo z Alinekineki strani malo na pamet... nah, se mam preveč rad. Problem je predvsem v tem, da pri taki nabavi ne veš, kak je izvor robe. Lahko so ok, lahko niso ok. Lahko so vrhunska roba, al pa vrhunsko porozna roba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sesir
pred 54 minutami, ELO pravi:

varjenje zavornih ročk?

kot da bi na qrbo s celo abecedo bolezni štartal z že strganim kondomom...

Nisem sicer kdaj imel a...po mojem mnenju je to predvsem odvisno od modela mopeda...ko tako pomislim sem jo vedno imel za pisto in korigiranje,ko sem bil na zadnjem...

Seveda sem jo uporabljal na maksi skuterju,vn2000,moram rečt,da še na 1100 dragstaru sem jo redko stisnil...

Edited by sesir

Share this post


Link to post
Share on other sites
MitcH'
Ob 2. 10. 2017 ob 9:28, spartanbp pravi:

Pozdravljeni,

Pozna kdo mogoče koga, ki se ukvarja z izdelavo alu-tankov (rezervoarjev) po naročilu za motorje (v Sloveniji)?

Kopijo originala?

LP

 

 

Vem da, Zvone Mihevc iz Drenovega Griča, dela različne rezervoarje iz aluminija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!