Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Blond

Moto oprema LIDL

Recommended Posts

Blond

Mojstri pozdravljeni !

Danes sem dobil v nabiralnik spet 15različnih katalogov in reklam.

V oči mi je padel LIDL, ki ima HIT TEDNA - Varno na motorju v katerem sta dve čeladi, hlače in jakna.

Kaj menite ? čelade so ugodne, jakna in hlače tudi ... je to sploh za kaj ali je stran vržen denar ???

Kakšne so vaše izkušnje z moto opremo iz "oddelka delikatese" ;)

Vsako mnenje je dobrodošlo.

LP

Blond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tedybear

Mesec nazaj sem kupil v Hoferju (isti šmorn kot Lidl) dežni kombinezon za enih 30 evrov. V njem me je pralo od Karlovca do Jajca in niti slučajno ni premočil. In še dokaj preprost za oblačenje je.

Zgodba št. 2. Moj sodelavec je kolesar. Več kot kolesar. Drugače udeleženec dirke okoli Slovenije in eden redkih, ki Robiču lahko parira njegov običajni krog za trening. Torej..njegova oprema je vrhunska, ampak tip je lani v Lidlu kupil kolesarske hlače in dres (jebiga, 4500 ojrov je spušil za bicikl, pa je zmanjkalo...). Torej...tip je priznal, da se ne spomni, kdaj je imel tako kvaliteten dres in hlače za piškavih par ojrov.

Nauk....ni nujno, da je tista roba v Lidlu sranje....ni nujno....

Share this post


Link to post
Share on other sites
motofrik

Jakne in hlače so še nekako sprejemljive, seveda daleč od kvalitete Rukke, ampak za tako ceno best buy. Čelade mi pa ne vlivajo zaupanja. Za kakšen mali skuterček že, za resno rabo pa raje kak evro več namenit, pa kupit kvalitetno čelado.

Imam pa Hoferjeve škornje že četrto sezono, pa še kar niso šli po šivih, kot so nekateri napovedovali. Tako, da poceni ni vedno zanič.

Edited by motofrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jure

Bi se kar strinjal. Vse ni dobro, ampak določeni artikli iz Hoferja so pa super. Tank torbo imam ene 4 leta, sem jo precej uporabljal in posojal okoli, pa je še zmer kot nova :)

Enako imam zelo dobro izkušnjo z enim softshellom, napol zastonj pa ga že 3 leta ful nosim in se obnese bolje kot nekateri 5x dražji kosi, kjer je kakšen šiv že popustil.

Seveda se dobi tudi krš. Ampak ni pa nujno, da je vse kar je poceni slabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pohajač

Bi se kar strinjal. Vse ni dobro, ampak določeni artikli iz Hoferja so pa super. Tank torbo imam ene 4 leta, sem jo precej uporabljal in posojal okoli, pa je še zmer kot nova :)

se strinjam...jo imam tudi jaz in je enkratna..bila je pa enih 19 €

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shine

Verjetno grem jutri iskati hlače (sigurno boljš kot pa navadne kavbojke :blush:). Škornje imam iz Hoferja, sicer 2 meseca uporabe in nimam slabe besede. Udobni so, v njih se počutim super, pa še dihajo oz. noge ne švicajo nič.

Ko je že nekdo omenil kolesarsko opremo - znanec je že nekaj časa nazaj odkolesaril do Španije in nazaj, s rokavicami iz Hoferja. Nazaj je z njimi prikolesaril v brezhibnem stanju, nič strgane, medtem ko je njegov kolega imel oh in sploh rokavice samo še za v kanto po vrnitvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blond

Sam morem kupiti jakno zase in čelado za ženo.

Pogledat bom šel jutri ... pa da vidimo ...

v vsakem primeru pa gremo v soboto v Luisa

Blond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamenko -( isa.. )

jaz bom kupil čelado zase in za ženo, pa še ene tri za naprej prodat :trance_27_notworthy:

pred mesecem sem kupil čelado v hoferju za 40€ se mi zdi... kar se udobnosti in vetrne zaščite tiče, mi služi bolje kot nolan n85 (270€) kar se pa tiče varnosti, pa se je dobro obnesla pri zdrsu hitro po nakupu, ko sem tresnil z glavo ob asvalt sem dobro poškodoval vizir in jo popraskal, ampak glava ni čutila nič (rame, kolena,rebra itd pa kr)

no, prav zato, ker bi jo naj po vsakem padcu zamenjal, grem jutr po njo v lidl :naughty:

varna? pri 150km itak nobena ni varna, pr 50 pa ziher ne bo poknila...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VisualID

Pred leti kupil v Lidlu dežni kombinezon za samo 17 EUR... Super nakup. Služil odlično, nič premočil, dober kroj (se mi je zelo dobro prilegel), pa še dosti odbojnih elementov. Ga uporabljal dokler nisem nabavil 2-delnega ledra od Hein Gericke, ki ne samo da ima TFL Cool System, sistem ki odbija vročino, ampak je tudi povsem nepremočljiv.

Zimske rokavice še imam vedno v uporabi, samo so bile slabo narejene... zimska fura ni bila nalepljena na notranjost ledra in, ko si jih dam iz rok, moram biti pazljiv drugače se fura potegne iz prstov... kar pomeni nekaj minut zafrkavanja s tem da s kulico tiščim furo nazaj v prste. Tečno, drugače pa niso slabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motofrik

Priznam, matral me je firbec... Pa sem šel gledat to Lidlovo čelado. Bentiš, kar se končne izdelave tiče, ni tako slaba, na glavi mi je lepo sedela, vizir je bil trdno na mestu. Po moje je vredna svojega denarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
persl

Priznam, matral me je firbec... Pa sem šel gledat to Lidlovo čelado. Bentiš, kar se končne izdelave tiče, ni tako slaba, na glavi mi je lepo sedela, vizir je bil trdno na mestu. Po moje je vredna svojega denarja.

Tako je!

Pred 2 meseci je zet kupil svojo prvo moto-opremo v LIDL-u. Rokavice, hlače, jakna, ščitnik za hrbtenico, škornji,... PLUS naš novi družinski nakup...

...3 preklopne čelade.

Služijo ZELO dobro, za tisti denar. Pohvala lidlu res. Sam nisem bil prepričan, da bo tako dobra in kvalitetna za 59€.

No pa smo priparali, zet je skoraj kupil 2meseca nazaj preklopno za 200€, pa je ni!

Bravo lidl!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

Ma, ne vem. Lidl celada? Okej, rokavice pa cevlji pa dezjak, nc ne recem. Ampak CELADA?? HALOOO?? Ni variante. Pa vseeno malo bolj cenim svoje zivljenje kot piskavih 60€.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jure

No ja kot sem napisal že prej, poceni stvar ni nujno tudi slaba. Ampak je pa čisto realna možnost da je. Zato je treba bit pri nakupu previden in razsortirat dobro od plevela.

Je pa tako, da jaz ne bi nikoli uporabljal poceni čelade iz lidla ali hoferja kot primarno čelado. Sej je res, da so vse homologirane in da morajo vse izpolnjevati neke varnostne standarde. Sam to pa ne pomeni, da so vse čelade isto varne.

Hec je v tem, da je glava samo ena in najbolj občutljiv in hkrati najbolj bistven del našega telesa. Ni hujšega kakor da maš nesrečo in utrpiš kakšne možganske poškodbe in imaš potem trajne posledice, nisi sposoben skrbet zase, si čuden, itd..

To se seveda lahko naredi z vsako čelado. Ampak noben pa me ne bo prepričal, da čelada iz kompozitnih materialov neke preizkušene znamke, ki je na trgu že toliko let, že toliko časa izboljšuje svojo tehnologijo in odkritja na področju varnosti in je prestala v zadnjih letih xx raznih varnostnih testov itd, ni bolj ziher izbira kot ena plastik fantastik izvedba iz Hoferja ali Lidla, pri kateri noben niti ne ve njenega resničnega porekla, kaj šele, da bi bila poleg tistih osnovnih zadev preizkušena na kakšnih dodatnih testih, preizkusih, itd..

Seveda sploh ni nujno, da je čelada iz Hoferja ali Lidla manj varna. Ampak hec je v temu, da se pri takih čeladah tega ne ve, ker nimajo neke preizkušene zgodovine in uveljavljenga imena. Medtem ko če kupiš Arai, Shoei, Nolan, Shark, Schuberth kupiš tudi toliko let zagotovil, da so te čelade preizkušeno ok, saj uživajo status najboljših.

Jaz se pri glavi vsekakor ne bi hecal. Ajde nimam nič proti škornjem, rokavicam, jaknam itd iz raznih Hooferjev.. Ampak glava je pa glava in si zasluži samo najboljše, tut če je za to treba dat 300€ in več.. To je res zanemarljiv strošek z vsemi ostalimi, ki jih za sabo potegne motoriranje in resnično ničen, če je tvoja glava mogoče zaradi tega vsaj 5% bolj varna.

Enkrat je bil objavljen en članek o eni čeladi kupljeni v enem izmed takšnih diskontov.. Ko je tip doživel nesrečo in pri sploh ne tako močnem udarcu utrpel zelo hude poškodbe glave, ker čelada ni absorbirala udarca. Čelada je ostala cela, sam glava ni..

Raje 500€ pa kompozitno čelado preizkušene znamke, kot 50€ za plastik fantastik iz Lidla, pri kateri se niti porekla ne ve. Ziher je ziher.

Edited by Jure

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Kako pa je z rezervnimi deli za tele lidl čelade pa konec koncev tudi s servisom?

Recimo da bi potreboval nov vizir ali oblazinjenje

Share this post


Link to post
Share on other sites
raza

Kako pa je z rezervnimi deli za tele lidl čelade pa konec koncev tudi s servisom?

Recimo da bi potreboval nov vizir ali oblazinjenje

Počakaš na novo akcijo in kar kompletno kupiš, saj je itak poceni. Nov vizir in nove ličnice so pri večini drugih čelad dražje kot lidlova čelada!

Share this post


Link to post
Share on other sites
HyperJack

So ljudje, ki se na motor odpravljajo mogoče 2x na leto in potem postavljajo vprašanja ali je ta pa ta čelada vredu, seveda je vredu, če bo 2x na glavi, glede na to, da bo toliko malo na glavi je manj možnosti za test le te in bo čisto dobro opravljala nalogo. Nč me narobe prosim razumet, samo pišem kako jaz vidim celo zadevo.

Tisti ki pa se imajo kolikor toliko radi in jim je varnost vsekakor na PRVEM mestu bomo kupili čelado za nekaj več €. Z vsakodnevno rabo le te, spoznaš da je čelada srce opreme.

Pa brez zamere...

:kava:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gallus

... nekateri se res nimate radi ...

... ali je vaša glava vredna samo 50 evrov ??? ... :headbang: :headbang: :headbang:

... vsaki drugi del opreme je manj pomemben kot čelada ... saj kar se preživetja tiče ...

... če imate x.xxx evrov za motor, si kupite dobro čelado, ki vam bo mudila vsaj optimalno zaščito ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bmwslo

Kako pa je z rezervnimi deli za tele lidl čelade pa konec koncev tudi s servisom?

Recimo da bi potreboval nov vizir ali oblazinjenje

Pri naslednji akciji kupiš novo whistle.gif staro pa v kanto

Share this post


Link to post
Share on other sites
a79

So ljudje, ki se na motor odpravljajo mogoče 2x na leto in potem postavljajo vprašanja ali je ta pa ta čelada vredu, seveda je vredu, če bo 2x na glavi, glede na to, da bo toliko malo na glavi je manj možnosti za test le te in bo čisto dobro opravljala nalogo. Nč me narobe prosim razumet, samo pišem kako jaz vidim celo zadevo.

Tisti ki pa se imajo kolikor toliko radi in jim je varnost vsekakor na PRVEM mestu bomo kupili čelado za nekaj več €. Z vsakodnevno rabo le te, spoznaš da je čelada srce opreme.

Pa brez zamere...

coffee.gif

Res, da ce jo manjkrat uporablas je manj sans za test... Ampak, kolkrat se je ze izkazalo, d gre pa ravno tiste 2x na leto lahk nekaj narobe???

Jest tega izdelka iz lidla, hoferja neb dal na glavo .. Tud jest mislm, d mogoce je ostalo se OK, vendar celada?? NE!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
a79

Kako pa je z rezervnimi deli za tele lidl čelade pa konec koncev tudi s servisom?

Recimo da bi potreboval nov vizir ali oblazinjenje

Sej zato folk ze prvic nabav 2 ali 3 komade...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kawl

... nekateri se res nimate radi ...

... ali je vaša glava vredna samo 50 evrov ??? ... :headbang: :headbang: :headbang:

... vsaki drugi del opreme je manj pomemben kot čelada ... saj kar se preživetja tiče ...

... če imate x.xxx evrov za motor, si kupite dobro čelado, ki vam bo mudila vsaj optimalno zaščito ...

Roko na srce tud 500 ali pa 800€ ni vredna ampak mnogo več. Čelado v Lidlu sem šel iz firbca pogledat. Izgleda precej bolje kot od punce ki jo je kupila v Luisu od Probikerja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaka78

Nobena čelada mi ne bo pomagala.če se spičim iz 140kmh.Ne ta za 50 ne ona za 800€.No to je meni zelo smešno,jaz osebno ne bi nikoli dal za čelado več kot 300€.Sem malo pogledal naokoli in videl,da te diskonti niti nimajo tok pocen čelad (60€),ker v motorističnih trgovinah dobiš tudi par čelad za 60 do 100€ takega kova.(in mislim,da so boljše-čeprav tega ne vem oz. niti nočem vedet iz prve roke) Če bi kupil to nizko cenovno čelado bi šel potem raje v kakšno moto trgovino.Torej dokler ne padeš niti ni tako pomembno kako kvalitetno čelado nosiš,no razno šminkerjem je pomembno zaradi videza,a se potem zgovarjajo,da to ni res,da je važna kvaliteta.Sem že zgori reku prou kurc kakšno čelado maš na glav ,če padeš iz 140kmh.Reši te nobena,mrbit ti una za 800€ reši življenje,da si potem invalid in se matraš.Pol bol met uno iz Lidlna vsaj umreš takoj pa se ni treba matrat naprej u življenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VisualID

Brez zamere vsem, samo mene čudi to, da nekateri dajo glomazne denarje za motorje prestižnih znamk, potem pa šparajo pri stvari, ki je dosti bolj pomembna za preživetje kot pa to, da se lahko bahajo z znamko motorja: šparajo namreč pri čeladi.

Pri torej verjetno najbolj pomembnem delu zaščitne opreme, ki odloča o preživetju v primeru padca.

The Hurt Report - najbolj znana, izčrpna in pomembna študija o varnosti motoristov na svetu - ugotavlja, da največ motoristov umre zaradi možganskih poškodb in drugih poškodb glave... zaradi ali nekvalitetne čelade ali zaradi tega, ker čelade sploh niso imeli na glavi.

Misliti, da ni smiselno kupovati kvalitetne čelade za samo dve vožnji z motorjem na leto in hkrati pričakovati, da se ti ne bo nič zgodilo, če greš na motor samo tolikokrat na motor, je pa naivnost iste stopnje kot trditev, da je svet ploščat. Dovolj je, da greš samo enkrat na motor in se ti lahko kaj zgodi. Še predvsem verjetno pri množenju takih, ki jih je zadnje čase čedalje več, in so izgleda dobili izpite za avto kot darilo pri nakupu pralnega praška.

The Hurt Report tudi ugotavlja, da se največ nesreč zgodi na vožnjah na kratko razdaljo in/ali v prvih/zadnjih kilometrih vožnje. Vožnje na kratko razdaljo... ravno vožnje, ko je marsikdo v skušnjavi ali uporabiti čelado nižje kvalitete varnosti, češ "saj se samo do trgovine peljem, se mi ja nič ne bo zgodilo" ali pa sploh ne uporabiti čelade.

Sem pa prepričan, da vsaj eden od nas pozna kakšen primer (ni nujno da osebno), ko se je kdo ubil pri preizkušanju prijateljevega motorja na kakšnem parkirišču, ker ni imel čelade in je pričakoval, da se ne bo nič zgodilo.

Motoristi smo že tako ali tako dosti bolj občutljivi in tudi ogroženi kot drugi motorizirani udeleženci prometa in je zato dokaj žalostno, da se nas tako malo drži mota "pripravi se na najslabše, upaj na najboljše", še predvsem če so imeli zmožnost kupiti kvalitetno zaščito.

Ne trdim, da je samo drago tudi kvalitetno, kajti bil bi hinavec. VENDAR moja čelada je proizvod firme, ki se ukvarja samo s čeladami že preko 40 let (in torej ni nekakšen no-name produkt iz supermarketa... že dejstvo, da je kakšna čelada prodajana v supermarketu govori proti njej) in točno ta model čelade, ki sem ga kupil, se je odlično izkazal na neodvisnih in izredno natančnih crash testih 14 različnih čelad, na katerih so preizkušali tudi čelade proizvajalcev kot so Schuberth, Arai, Suomy, AGV, Scorpion,... in pri katerih so sodelovali ljudje, ki so največje avtoritete v svetu varnosti glave in motoristov.

Za zaključek torej: če ste že dali nekaj tisoč eurov za motorno kolo, ali ste res tako škrti, da boste šparali na tisti stvari, ki vam lahko reši življenje in/ali vsa obvaruje pred invalidnostjo??? Ali ste tudi res tako škrti, da boste iz istega razloga zavestno in zavedno tvegali zdravje in življenje svojih najdražjih, ljudi, ki bi vam naj pomenili največ na svetu?

Priloga: za pomoč, da veste o katerem testu sem govoril in kako so se čelade na testih odrezale:

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/

Pa upam, da ne bo kdo zameril, kajti moj namen je samo najboljši, ker sem že naveličan brati o in videti ob cestah ležati mrtve motoriste in sopotnike/-ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jure

Nobena čelada mi ne bo pomagala.če se spičim iz 140kmh.Ne ta za 50 ne ona za 800€.

..če padeš iz 140kmh.Reši te nobena,mrbit ti una za 800€ reši življenje,da si potem invalid in se matraš.Pol bol met uno iz Lidlna vsaj umreš takoj pa se ni treba matrat naprej u življenju.

No ja, ni čist tko.. Ravno tako kot obstaja meja med smrtjo in hudo invalidnostjo (tu bi tudi jaz izbral smrt), obstaja meja med hudim pretresom možganov, ali poškodbo iz katere se nekako izvlečeš in invalidnostjo.. In pomoje ni hujšega če postaneš invalid, pa se tega nekako zavedaš in se do konca življenja sprašuješ, če bi mogoče ena boljša čelada namesto tiste iz Lidla pomagala lih tolk, da ne bi bil invalid.. Ne hvala.

Glava je sam ena in čelada najpomembnejši kos opreme. Jaz na glavo ne dam drugega kakor preizkušeno firmo in model, ki se je že dobro izkazal v praksi in na testih. Sicer to ne pomeni, da je čelada z vsakim evrom plačanim več, tudi premosorazmerno toliko bolj varna. To ne drži, saj se tudi pri čeladah plačuje dizajn, obliko, udobje, ime, itd.. Ampak razlike med preizkušenimi kompozitnimi čeladami priznanih proizvajalcev, recimo tja od 200-300€ dalje in no name plastik fantastikom iz Špara za 50€, pa prav verjetno so. In tut če je una čelada za 300€ sam 1% bolj varna, je to več kot dober razlog, da jo kupiš in plačaš toliko več. Nikoli ne veš, kdaj ti bo ravno tisti 1% varnosti zmanjkal med še ozdravljivo poškodbo glave in trajno invalidnostjo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • gtgs
      20. dan     San Rafael - San Jose de Jachal   Zjutraj naju je pred vrati čakal zajtrk, pa tudi čuvaj. Naj ima vsaj on nekaj od turizma, je mrmral M., ko je delil hrano. Sledilo je obredno čiščenje čevljev, zapenjanje podlogice, božanje gume, nato pa odhod.               V San Rafaelu in okolici so vinske kleti, tovarne za predelavo mesa in mleka. V okolici so vinogradi in sadovnjaki. Razvija se tudi turizem. Center je urejen, ob glavni cesti je drevored. Dlje od centra, dlje od vsega ...                                                   Vožnja je dolgočasno ravninska, do Mendoze je še 100 km. Razen pred policijskimi postajami se ne ustavljava, pa še to gre hitro. Na teh kontrolah nama še niti enkrat ni bilo treba pokazati dokumentov. Argentinska vozila pa vztrajno kontrolirajo.                             Pred Mendozo se promet zgosti, zato greva mimo centra, kjer ni zastojev. Mesto Mendoza ima približno 120.000 prebivalcev. Regija Mendoza je največje vinorodno področje v Južni Ameriki in peto na svetu. Tu pridelajo dve tretjini vsega vina v državi. Rastišča so v vznožju Andov na nadmorski višini od 600 do 1000 metrov. Najpomembnejše sorte so malbec, cabernet sauvignon, tempranillo in chardonnay. Zaradi pomanjkanja časa seveda ne bova obiskala nobene vinske kleti. Žal. V začetku marca prirejajo tudi vinski festival Fiesta Nacional de la Vendimia. In M. ve, da so zasadili poskusni vinograd tudi na višini 5000 m, ker je tam intenzivna svetloba … Poskusno! V Mendozi in v okolici so snemali znani film Sedem let v Tibetu; palačo Dalajlame so takrat zgradili kar v opuščenem skladišču česna …  Pred Mendozo je barakarsko naselje iz desk in najlona, potem so skromne hiške v prahu, potem montažna naselja … potem pa višji nivo. Najbolj žalostnih prizorov nisem vključila v prikaz.  V regiji so tudi nahajališča nafte in urana.           Samo nujne minute na bencinski črpalki in naprej. Puščavsko je in vroče, temperatura se je dvignila na 36 stopinj. Nisva navajena vročine; zadnji teden naju je več ali manj zeblo … in prepihovalo.                                     Postanek za kosilo je bil kratek. V takih restavracijah, ki se že rušijo same vase, je dobra in relativno poceni hrana. Fotografiranje bi bilo nevljudno. Par šoferjev in dva motorista … nič alkohola, voda in kava (instant varianta). Za prebavo je sledilo nekaj kilometrov makadama (delo na cesti), na srečo pa tudi tovornjak z vodo, ki je blagodejno ublažila sicer neznosni prah.                                     Po temperaturah blizu 40 stopinj je drevored kot oaza sredi puščave. In še oči si oddahnejo ob zelenju. A kmalu je spet delo na cesti in prah je neizbežen.                                             Končno se pokažejo hribi. Po puščavskem, praznem in vročem ravninskem predelu jih je zelo lepo videti. Industrijska cona in avtodrom sta delovala prazno (in vroče). Začela se je pokrajina kaktusov.                             M. je rekel, naj ne pretiravam, saj bom kaktusov še sita …                                             Pristala sva v hotelu z zaprtim dvoriščem in visoko ograjo, ohladila sva se in na hitro odšla na lov za večerjo.       Uspelo mi je, da sem ga zvlekla v lokalno trgovino, kjer sem uspela kupiti vse lame, kar so jih imeli in še nekaj malenkosti za darila … česa drugega motor ne bi prenesel. M. je iskal argentinske baretke, a jih niso imeli, klobuki niso bili originalni … da bi vozil pončo je pa že preveč. Čudil se je vinotoču in cerkvi, seveda zaradi različnih razlogov. In vrsti pred bankomatom … samo Slovenci so tako pametni, da uvozijo strokovnjaka za banke iz Argentine ... Potem je zmagala lakota. Pri večerji se nama je pridružil lepo vzgojen pes.                 In ker za muzeje ni časa, sva izbrala lokal v stilu. Lastnik se je hvalil, da ima na stenah imena vseh držav. Ko je izvedel, od kod sva, je priznal, da Slovenije nima. Pa sva ga potolažila, da sva vseeno zadovoljna, saj ima Jugoslavijo, tam sva bila rojena …                     21. dan     San Jose de Jachal - Santa Maria     Jutranji pogled na bazen; velikost je odvisna od perspektive. Po zajtrku na prostem M. čisti čelado in istočasno študira žar tehniko. Časa je vedno premalo … Odhod.                         Občasni nanosi materiala čez cesto dajejo slutiti, da bo dan pester. Tudi vreme se spreminja.             Nekateri odseki ceste so nadpovprečno urejeni. To je zaskrbljujoče. Le zakaj je taka omejitev hitrosti? Kaj bo čez par kilometrov?! Prelepo je, da bi trajalo.                   Začnejo se prvi opomini. Na srečo je blato že posušeno. Kamenje, pesek, blato, mivka … vse to je voda prinesla na cesto in čez. Moralo je biti strašljivo. Na posameznih odsekih še vedno odstranjujejo naplavljeni material. Ponekod je še voda, a zaenkrat še ni kritično. Ko je kritično, se ne fotografira, še dihati se skoraj ne sme, da ne bi šlo kaj narobe.                                         Z vzponom se vse obarva rdeče. Punto Alto je na višini 2020 m. Škoda, da ni lepše vreme. M. bo godrnjal, da so vse fotografije motne. Krivo je ozračje, jaz nimam nič pri tem.                         Hribi so v oblakih. Pokrajina je prazna. Kdo ve, od kod se je vzel ta jezdec?!       Izprosila sem si minuto za kaktuse. Mogoče je ustavil tudi zato, ker mu je bil prometni znak tako všeč. A lepe ovinke je z leve že spremljala nevihta.                                                     Potem ni bilo več rdečih kamnin in ovinkov. Samo še ravnina. Chilecito je bil prazen in komaj sva našla lokal v strogem centru nasproti parka. Gneče pa res ni bilo.                       Nasprotja so v Argentini zelo vsakdanja stvar. Presenečen si lahko v pozitivno ali v negativno stran; možnosti so izenačene. Skozi prazno mesto sva šla naprej. Občutek je nenavaden - kot bi bilo nekaj narobe.                                         In spet po praznini …                                   Pokazali so se hribi, v ozadju je divjala nevihta in svetloba je bila neverjetna. Čarobno!                             Do Santa Marie je še 187 km. Verjetno bodo mokri. Nadmorska višina je še vedno okoli 2000 m, zmrazilo se je in padlo je par kapelj dežja. M. teorija pravi, da je treba hitreje, da ubežiš nevihti. A kaj, ko na sicer prazni in lepi ovinkasti cesti, nikoli ne veš, katera žival je za ali pred ovinkom.                                         In potem se cesta spet zravna … in potem spet ovinki … in potem še voda in blato … in kakšna koza vmes … Dva osla pa še vedno na motorju.                                 Ko je bilo najslabše, ni nihče fotografiral … Prikaži se že enkrat Santa Maria!                 Po mraku sva uspela v centru mesta dobiti garažo in sobo. V hotelu je bilo pestro. Sprehod po mestu sva zaradi nevarnih okoliščin zaključila ekspresno hitro. V hotelski restavraciji sva naročila večerjo. Bilo je malce čudno, saj  sva bila edina gosta, a lakote to ne briga. Potem pa ni imel kdo fotografirati.         Vso noč so lajali psi. Spala sva na obroke.         22. dan     Santa Maria - San Salvador     Po napol prespani noči sledi jutranja rutina, zajtrk in pospravljanje. Pogled iz sobe pokaže drugo stran ulice. M. raziskuje inovativne inštalacijske rešitve in odkimava. Toliko nasprotujočih si podob, kot jih ponujajo manjša argentinska mesta, njihove ulice in hoteli, bi kje drugje težko našli. Pogled z balkona na drugi strani stopnišča se odpira na gradbišče. Predmeti v recepciji med sabo tekmujejo za pozornost. Šefica tudi. (Bilo bi neprimerno, če bi povedala, da si je sinoči v recepciji sušila lase, zjutraj pa urejala nohte …) Garaža je v drugi stavbi na koncu ulice. Ko odhajava, delavci na gradbišču delajo, M. pa komentira, da s stroji res ne pretiravajo. Večino dela morajo opraviti ročno.                                           Jutranji makadam, pritlična šola (kot povsod), pobeljena katoliška cerkev in most čez reko Santa Maria; to so podobe vsakdanjega življenja. Na glavni cesti je spet asfalt. Samo posamezne hiše izstopajo z urejenostjo in ograjami. Za temi ograjami je verjetno bistveno drugače kot pri večini …                                     Santa Maria je mesto na nadmorski višini 1800 m. Leži na obrežju istoimenske reke, kjer so tudi predkolumbijske ruševine. Tu je bilo eno glavnih naselij Indijancev Diaguita iz plemena Yocavils. V naselju Amaicha del Valle je Muzej Pachamama. Pachamama je njihovo božanstvo, ki pomeni zemljo ali mater. S prihodom Špancev in s spreobračanjem v  krščanstvo je to božanstvo začela nadomeščati Devica Marija. Ponekod na severozahodu Argentine pa meseca avgusta še vedno izvajajo Pachamama rituale. Ni časa za oglede, ni časa za muzej … greva proti San Salvadorju.                     S ceste je videti koruzo, trte, tobak, kaktuse, cvetoče grme, pa tudi veliko nanosov kamenja, peska, blata. Posamezne večje in manjše vinske kleti so urejene v različnih stilih in vabijo obiskovalce. Turistov na vinski cesti žal ni videti prav veliko. Izmenjujejo se prizori reklam in revščine. Tudi vreme je kislo, rahlo prši. Ob vsem tem ne sme manjkati policijska kontrola - na obeh voznih pasovih - in po naselju Cafayate še ena, resno organizirana. Potem pa spet praznina.                                                     Quebrada de Cafayate, imenovana tudi Quebrada de las Conchas je naravni rezervat. Ta spektakularna soteska je področje slikovitih tvorb v prevladujočih rdečih barvnih tonih. Skozi sotesko teče reka Las Conchas. Turisti se lahko sprehajajo med kamninami in se vzpenjajo po stenah. Sedimentne kamnine so ponekod v plasteh tudi različnih barvnih odtenkov. Nekateri to sotesko primerjajo z Grand Canyonom in pokrajinami Utaha. Ne morem primerjati, ker tam še nisem bila. Med nenavadnimi tvorbami izstopajo t.i. Obelisk, Hudičevo grlo in Amfiteater, kjer je baje včasih možno prisostvovati obredom na čast Pachamame (verjetno bolj v turistične kot pa religiozne namene?!). Tu so odkriti številni fosilni ostanki - fosilne žabe, sledovi dinozavrov, fosilne ribe … pred približno petnajstimi milijoni let naj bi bilo tukaj morje.  Tudi midva - dva živa fosila - sva se ustavila za (hiter) ogled.                           Potem ne veš več, kaj bi gledal. M. pravi, da je itak najlepše gledati z motorja. To je njegova perspektiva ...                                                                     Začelo je deževati. Poskusila sva ubežati dežju. Še dobro, da sva mimo rdečega peska in blata. M. je presenetil s postankom za kosilo. Če bo dež, bo pač dež, vsaj lačna ne bova.  (Logično.) Potem je peš naredil obvoz do vhoda.                             Prostor in hrana sta stvar okusa. (Sama sem ostala lačna. Če v Argentini naročiš dobro zapečeno meso, imaš dve možnosti. V boljših restavracijah ti bodo povedali, da oni tega ne delajo. V navadnih ti bodo rekli, da ni problema, seveda, dobil pa boš … recimo temu rožnato, čeprav je bilo krvavo!)                                                                             Mesto Salta je po velikosti sedmo mesto v Argentini. Ima približno 620.000 prebivalcev. Leži 1150 m nad morjem, v vznožju gorovja Andi. Iz mesta na hrib San Bernardo se lahko pride tudi z žičnico. Hrib je priljubljena turistična razgledna točka. (Seveda nisva imela časa …) Tu je bila tudi etapa na progi relija Dakar; leta 2016 se je začel 2. januarja v Buenos Airesu in potekal skozi Argentino in Bolivijo. Tudi dve leti pred tem je že potekal tukaj. Salto sva videla samo od daleč. Šla sva v manjše mesto San Salvador.                               Dobila sva slab, a poceni hotel z dobro garažo. Nisva izbirala, ker je bila že tema. V recepciji je bila starejša gospa, ki je rekla, da ima sobe, a morava zjutraj ob 7. uri že ven, ker imajo praznik in potem ne bo čistilk. Mislila sem, da mogoče slabo razumem, pa sem prosila, če lahko ponovi in se ji opravičevala, ker znam slabo špansko. Rekla je, da ni problema, ona pa ne zna portugalsko. Mislila je, da sem iz Brazilije. Potem sva se nasmejali in se dogovorili za odhod ob 8. uri.     Hitro sva šla ven, a ni bilo nič odprto, razen trgovine z motorji …in pekarne. Bolje kot nič. Pa še nov sistem sva spoznala - plačaš šefu pri blagajni, da ti listek, da si plačal, in stojiš v vrsti.  M. je rekel, da bi še stal v vrsti. Prodajalka je bila zelo lepa … Pa ni bilo nevarnosti. Mudilo se je in strah ga je bilo po temi do hotela. Seveda tega ni priznal. Zaradi slabo osvetljenih ulic se nisva počutila najbolj varno. Le trgovina z motorji je bila dobro osvetljena.         Jutri greva v Čile!   (konec 3. dela)                
    • raza
      Čekiraj TPS senzor.
    • MilanMS
      Sem uredil, hvala za pomoč...  
    • Quest
      Še tole maznem. Diši za znoret.  
    • XL varadero
      Ja menjaval letos pred 1500 km svečke, filter... in sem tudi pomislil če bi bil tukaj vzrok, vendar se mi je zgoraj omenjeno dogajalo že pred menjavo, saj sem mislil da bo z menjavo filtra, svečk tudi to izginilo, žal ni bil to vzrok. 🥴🤔☹️
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!