Jump to content

Enduro Off road - osnove vožnje v teoriji in praksi


Strominator

Recommended Posts

Ima kdo kak predlog za alternativo hondi CRF250L?

Oziroma, ali mi lahko kdo razloži koliko bolj "nekultiviran" je v primerjavi s tema dvema recimo KTM 250 EXC F?

In ali je Suzukijev DRZ 400 E user friendly ali je samo kos starega železja?

Mogoče Yamaha WR250R

Link to comment
Share on other sites

Ima kdo kak predlog za alternativo hondi CRF250L?

Oziroma, ali mi lahko kdo razloži koliko bolj "nekultiviran" je v primerjavi s tema dvema recimo KTM 250 EXC F?

In ali je Suzukijev DRZ 400 E user friendly ali je samo kos starega železja?

Mogoče Yamaha WR250R...KTM 250 EXC F se lahko primerja z npr. Yamaho WR250F ali HONDO CRE250. Slednji so hard enduro motorji kar pomeni, da so namenjeni bolj zahtevnemu terenu v primerjavi z CRF250L, dopuščajo tudi kakšne skoke in malo bolj športno vožnjo. Na kratko bi lahko rekel, da niso ravno za potovat, da se, ampak niso temu namenjeni. Podajanje moči je malo bolj na hard in so malo bolj živčni.

Suzuki je user friedly in je vsestransko uporaben, za zahtevnejše terene pa ni ravno primeren, kar se vidi že na zunaj.

Edited by benny0104
Link to comment
Share on other sites

Drugače sem pa nekaj takega iz linka spodaj gledal. Izkodišče mi je bilo, da ima motor veliko avtonomijo, pa da ga lahko poberem še po tretjem padcu... Prav daleč skakal ne bom - EMŠO tega več ne dovoli. Morda me še najbolj zanima, ali se me bo družba s takim motorjem hitro naveličala, če me bo morala čakat, zato tudi sprašujem, kako hitro se vozi na takšnih in drugačnih furah.

Evo link: http://dayerses.com/...a-xl-125-r.html

Se zadeva da reševati tudi z večjim zobnikom zadaj?

Odvisno s kom se boš vozil. Jaz sem med počasnimi pa gre po makadamu 70-90km/h.

Večji zobnik mu bo dal "več moči" , mojemu moči ne manjka ampak mi je z večjim zobnikom bistveno lažje vozit težje terene.

Ko sem se jaz spravljal kupovat motor sem prišel do zaključka da so manjše kubature hudo navite in neuporabne za neko "normalno" uporabo. Izjeme so mogoče WR 250R, DR/DRZ, tudi KTM 400exc ali 200exc(2T) naj bi bila bolj "človeška" . Drugače pa dobiš ali neko "hard beštijo" , ki jo moraš servisirati po vsaki furi, ali pa ušivo vzmetenje in neko kvazi enduro, ki ne more pošteno z alsvalta.

lp

Franc

Link to comment
Share on other sites

Kot je blo že povedano, 125 je bolj za mulota, kot za 100kilskega fakrja ;)

92ga sm mel eno celo leto yamaho YZ125, takrat sm mislil da je to najhitrejši motor na svetu :) da ne rečem najbolj zmogljiv. Imel sem 12 let in 45 kil. Čez tri leta je stric privlekel domov husquarno WRK 250, wauuuuuuu kva to gre ... Pa je tud po cirka enem letu nehala navduševati, ker nisem imel nekih dirkaskih vzgibov sta nam bla oba le strošek in sraufarija. par let nazaj sem mal zgal (vsaj meni se je tko zdelo :) ), husaberg fe 400. To je blo to ... Če bi se kdaj kupoval motor za » brezpotja « bi bil definitivno tak. Kako pa je z vzdrževanjem in deli pa nimam pojma. Glede na to da nimaš dveh levih rok, če so deli najbrž ni panike.

Link to comment
Share on other sites

Jz vozim ze cca 15 let enduro

letno cca cez 150 h, lahk bi kaj vec povedal, sam tezko je to na hitr povedat

kupi res najboljs kakega ktm 620, 640 lc4, pa se najlazje je ugotovit maschino ce je dobra

Aja, 450 in 520, z 450 ne rabis tako dobro kontrolirat gas, drgac je pa enak moped

Jz vozim ze cca 15 let enduro

letno cca cez 150 h, lahk bi kaj vec povedal, sam tezko je to na hitr povedat

kupi res najboljs kakega ktm 620, 640 lc4, pa se najlazje je ugotovit maschino ce je dobra

Aja, 450 in 520, z 450 ne rabis tako dobro kontrolirat gas, drgac je pa enak moped

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...
pred 48 minutami, BRANE pravi:

kdaj na hardenduri stat? ko je grdo, da ne stresa, na bremzanju pred ovinkom, navzdol, tudi navzgor. skratka ko so hitrosti velike, pri skokih.. 

Večino časa. Razen za res ostre (90 stopinj in bolj zaprte ovinke) in v kake hude klance, ko je treba z nogami pomagati, se sedi. Pa ko si resno utrujen. Drugače pa rit s sedeža, ali pa je več premetavanja in slabša kontrola. Noge so dodaten komplet amortizerjev, stoje se lahko precej bolj gibaš naprej/nazaj/levo/desno, kar izdatno pomaga pri usmerjanju motorja.

K ostalim nasvetom dodajam še tole - ko se vozi stoje se z/med nogami 'stisne' motor. To doseže dve stvari - večjo stabilnost zadnjega dela (manj razmetavanja) in v kombinaciji s pravilnim nagibom telesa naprej precej razbremeni roke, da jih ne 'zateguje'. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dobro napisano

Malo mogoče ono: ko gre na zadnje sklopka, če prehudo pa še odvzem gasa

Meni tak teorija ne gre.

Ker če si v luftu,  tako moraš bremzo stisnit zadnjo 

Ne vem, to je praksa

Enduro je najbolj komplicirano, ker nikoli se še nisi po tej trasi peljal  !!

Npr cross greš ti drug krog, to pomeni da si že šu 1 x to traso, potem drugic je isto in že ves potem kako je najbolj  :cool:

 

Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami, stuhec pravi:

Malo mogoče ono: ko gre na zadnje sklopka, če prehudo pa še odvzem gasa

Meni tak teorija ne gre.

Nam je Marko Jager na osnovnem drilu triala razlagal - en prst vedno na sklopki. In če gre karkoli narobe, sklopka not, pol pa vse ostalo. Ko lezeš v konkreten klanec, je sklopka bog i batina - kontrolirati je treba količino konjičev na zadnjem kolesu. Če je preveč, gre na zadnjo/koplje jarek. Ideja je zlezti na breg brez salte nazaj ali strelskega jarka za sabo. In to dosežeš s kontrolo sklopke. Je pa teorija precej lažja od prakse...

Link to comment
Share on other sites

Kontradiktorno ampak drži; ko stopiš na nožnike si višji, vendar je težišče nizko, praktično na nožnikih in ne na sedežu. Nižje kot je težišče bolj stabilen je motor. To se predvsem občuti po mivki, ko voziš sede blodi motor po svoje in čim vstaneš drži linjo brez problema. Za razbremenitev rok pa so široki nožniki zakon saj lahko dodatno s stopali uravnavaš nagib naprej/nazaj. Podobno kot pri lojtri; stara, lesena z okroglimi prečkami, moraš bit nonstop naslonjen ali se držat. Npr. alu, s ploščatimi širokimi prečkami pa je kot da si na ravnem oz. na tleh. Poviški balance pa so verjetno bolj primerni za manj tehnične in daljše fure v stilu rally/adventure. Po par urah stoje ti je hrbet hvaležen....

Link to comment
Share on other sites

pred 8 urami, jskrablin pravi:

ko se vozi stoje se z/med nogami 'stisne' motor. To doseže dve stvari - večjo stabilnost zadnjega dela (manj razmetavanja) in v kombinaciji s pravilnim nagibom telesa naprej precej razbremeni roke

mislim, da to velja za kake hitre odseke in ne toliko za po jebah. sam po jebah stojim, pa z prekladanjem teže iz tačke na tačko si pomagam.. drugač so pa meni na tečaju triala rekli, da se na motorju vedno stoji tako, da roke minimalno obremenjuješ. pa včasih koristen detajl: v klanec, hud klanec navzgor ko stojim, si lahko težišče še kar precej naprej spravim s tem, da pokrčim kolena. s tem se bolj naslonim na balanco.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, kp-kp said:

Kontradiktorno ampak drži; ko stopiš na nožnike si višji, vendar je težišče nizko, praktično na nožnikih in ne na sedežu. Nižje kot je težišče bolj stabilen je motor. 

Po zakonih fizike je težišče v stoje višje, nasprotno motoristi napačno trdijo(mo), da je težišče v stoje nižje. Na netu je veliko debate o tem, žal smo motoristi, ki trdimo, da je v stoje težišče nižje v zmoti.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 32 minutami, motolover pravi:

Po zakonih fizike je težišče v stoje višje, nasprotno motoristi napačno trdijo(mo), da je težišče v stoje nižje. Na netu je veliko debate o tem, žal smo motoristi, ki trdimo, da je v stoje težišče nižje v zmoti.

Mislm, da smo se neki od tega učili že ful let nazaj v osnovni šoli. Je pa moto na razrukanem terenu lažje vodljiv stoje kot sede - opletanje zadka. Mene so tudi učil, da je treba v ovinkih obremeniti notranjo stopalko in ne stegnt nogo v ovinek. Pa gre moto skoraj sam not. Govorim za enduro, vsaj tako piše v naslovu, in ne motocross. Tudi igranje s sklopko in gasom ni ravno za vsakega. Po blatu, mehkem pesku ali mivki so lahko lamele v hipu adijo.

Edited by Whiskey
Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, motolover pravi:

Po zakonih fizike je težišče v stoje višje, nasprotno motoristi napačno trdijo(mo), da je težišče v stoje nižje. Na netu je veliko debate o tem, žal smo motoristi, ki trdimo, da je v stoje težišče nižje v zmoti.

Jaz to debato razumem precej v stilu nevzmetena vs vzmetena teža. Če sediš na motorju ko vreča krompirja, pri tem ne moreš konkretno izkoriščati lastne teže za usmerjanje/uravnoteževanje/prenašanje teže po motorju naprej/nazaj/levo/desno. In z nogami ne moreš kompenzirati premetavanje celotnega motorja pod sabo - noge se ne obnašajo kot dodaten set amortizerjev. Nekako tako, kot če bi imel 50kg težka kolesa, cela jeba je upravljati inercijo take mase, ko enkrat hoče v neko smer.

 

pred 2 urami, Whiskey pravi:

Mene so tudi učil, da je treba v ovinkih obremeniti notranjo stopalko in ne stegnt nogo v ovinek. Pa gre moto skoraj sam not. Govorim za enduro, vsaj tako piše v naslovu, in ne motocross.

Odvisno od zahtevnosti ovinka. Načeloma pa je skoz zaprte zavoje lažje uporabiti MX tehniko (težo na sprednjo kolo, nogo stegnit naprej in oversteerat v zavoj), pa še zabavno je :D Pa spet, odvisno od motorja. Na kaki težji kravi ni lih MX tehnike za uporabljat... na hard enduro stroju pa komot.

 

pred 53 minutami, miha9977 pravi:

Če koga zanima na yt je dober kanal o enduro vožnjah in tehnikah.

CROSS TRAINING, ENDUROCROSS & ENDURO TECHNIQUES

link:  https://www.youtube.com/channel/UCJAvmhgP0h1AEKY8vTEJPJg

Tile videi so bomba. Se konkretno narežiš poleg. Je pa eno gledati in gruntati kako... drugo pa pol probati :D

Link to comment
Share on other sites

sem pogledal nahitro uni video o extreme enduro in se lepo vidi, kako Jarvis in ostali vozijo vedno z enim prstom na sklopki in bremzi. to je vse osnova trial. Pa saj Jarvis je prej vozil triala, celo pred leti na hells gate. pa oglejte si kak video od erich-a brandauer-a. tudi ta je bil nekoč prvak v trialu.

in težišče je sigurno višje če voznik stoji. ma po moje je v veliki meri pri enduriranju bistven prenos težišča. ko stojiš se nagibaš naprej/ nazaj/ vstran... 

me veseli, da se je debata razvnela v pravo smer.

Edited by BRANE
Link to comment
Share on other sites

Sedeti ali stati na motorju? Na zgornjem linku je lepo razloženo kdaj se sploh sedi. Med "Basic enduro skils" poiščite "Body positioning on dirt bikes"!

Če sebe pogledam.. Sej ni čudn... Desc ma motor za babe, pa se tud drži gor k baba... hehehe

 

Link to comment
Share on other sites

Glede videa

Kdo tu pa se 10 % tak vozi ali trenira ?

Pa ne teoretično,  praktično  :P

Link to comment
Share on other sites

pred 11 urami, motolover pravi:

Po zakonih fizike je težišče v stoje višje, nasprotno motoristi napačno trdijo(mo), da je težišče v stoje nižje. Na netu je veliko debate o tem, žal smo motoristi, ki trdimo, da je v stoje težišče nižje v zmoti.

Po eni strani se strinjam in to glede težišča motorista. Glede skupnega težišča motorja + motorista pa mi je logično (naj me popravi kdo če se motim), da če silo enega dela skupne teže vpnem (spustim) pol metra nižje se težišče zniža. Kakorkoli že važno, da deluje...:D

Link to comment
Share on other sites

pred 12 urami, Whiskey pravi:

Mislm, da smo se neki od tega učili že ful let nazaj v osnovni šoli. Je pa moto na razrukanem terenu lažje vodljiv stoje kot sede - opletanje zadka. Mene so tudi učil, da je treba v ovinkih obremeniti notranjo stopalko in ne stegnt nogo v ovinek. Pa gre moto skoraj sam not. Govorim za enduro, vsaj tako piše v naslovu, in ne motocross. Tudi igranje s sklopko in gasom ni ravno za vsakega. Po blatu, mehkem pesku ali mivki so lahko lamele v hipu adijo.

tudi to so te narobe učili! :fredyjecar:

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, stuhec pravi:

Glede videa

Kdo tu pa se 10 % tak vozi ali trenira ?

Pa ne teoretično,  praktično  :P

Še iščem plac dovolj blizu. Idealno bi bilo, da mi ni treba motorja nalagati na prikolco. Je registriran, sam 2T hard enduro ni lih za dolge transferje po asfaltu. Pa da je vseeno tolko stran, da ne motiš okolice. Enkrat ko bom velik in bogat, si bom omislil Freeride E-XC. Pol pa hrup ne bo več problem. Druga opcija je Verd. Morem it enkrat pogledat.

Drugače pa se da za čiste osnove trenirati kjerkoli - recimo ona, kdo najpočasneje pripelje od točke A do točke B. Kul vaja, skoz je treba na sklopki in sprednji bremzi viset, pa lovit ravnotežje. Če stopiš z motorja, si zajebal. Al pa si s par stožci/markerji narediš 'trial' progo, pa lepo kontrolirano in počasi skoz. Pa en hlod vmes, da je bolj zanimivo.

Link to comment
Share on other sites

pred 15 urami, Whiskey pravi:

Mene so tudi učil, da je treba v ovinkih obremeniti notranjo stopalko in ne stegnt nogo v ovinek

notranjo stopalko obremeniš, ko hočeš slajdat čez ovinek.

mislim, da se ne motim..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!