Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Strominator

Enduro Off road - osnove voznje v teoriji in praksi

Recommended Posts

Strominator

Pozdravljeni,

menim, da sem zelo dobro osvojil vescine on road voznje....

do visokega nivoja znanja in obvladovanja motorja sem prisel s kombinacijo teoreticnega znanja pridobljenega iz knjig, videov ter prakticnega znanja s pomocjo moto dogodkov (maxi delavnice, day zi days, center varne voznje) in z veliko prevozenimi kilometri.

zelo si zelim tudi osvojiti in obvladati tehnike offroad voznje ter max uzivati v njej (glede na tip motorja, ki ga imam v lasti).

vem, da bi se s kaksnim pravim enduro motorjem dalo veliko vec iztrziti...morda pa kdaj presedlam na ktm ali husqvarno ali...

zanima me ali obstaja kaksna (slovenska, angleska) literatura ali videi ali offroad delavnice...

sedaj v zimskem casu bi imel cas za ucenje teorije ter utrjevanje....spomladi pa bi korak za korakom pricel s terensko voznjo tako,

da bi obvladal od divjega speljevanja, driftanja, ucinkovitega zaviranja, manjsih skokov (230 kg je le 230 kg),... se posebej mi niso jasni pospeški in zaviranje v desni ovinek - kako naj zaviram v desni ovinek z zadnjo zavoro, ce pa je potrebno imeti nogo pripravljeno za morebiten odriv, prednja zavora pa odpade???

nedavno nazaj sem videl na bmw sletni strani trening offroad voznje po toskani 800 eur za 3 dni (petek-nedelja) z enim izmed bivsih tekmovalcev rallya dakar.

to mi je predrago in si ne morem privosciti...

hvala vsem za odgovore glede knjig, videov, ipd.

lp vsem abstinentom ter ostalim, ki spremljajo MS forum :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
svobodnaptica01

Pozdravljeni,

menim, da sem zelo dobro osvojil vescine on road voznje....

do visokega nivoja znanja in obvladovanja motorja sem prisel s kombinacijo teoreticnega znanja pridobljenega iz knjig, videov ter prakticnega znanja s pomocjo moto dogodkov (maxi delavnice, day zi days, center varne voznje) in z veliko prevozenimi kilometri.

zelo si zelim tudi osvojiti in obvladati tehnike offroad voznje ter max uzivati v njej (glede na tip motorja, ki ga imam v lasti).

vem, da bi se s kaksnim pravim enduro motorjem dalo veliko vec iztrziti...morda pa kdaj presedlam na ktm ali husqvarno ali...

zanima me ali obstaja kaksna (slovenska, angleska) literatura ali videi ali offroad delavnice...

sedaj v zimskem casu bi imel cas za ucenje teorije ter utrjevanje....spomladi pa bi korak za korakom pricel s terensko voznjo tako,

da bi obvladal od divjega speljevanja, driftanja, ucinkovitega zaviranja, manjsih skokov (230 kg je le 230 kg),... se posebej mi niso jasni pospeški in zaviranje v desni ovinek - kako naj zaviram v desni ovinek z zadnjo zavoro, ce pa je potrebno imeti nogo pripravljeno za morebiten odriv, prednja zavora pa odpade???

nedavno nazaj sem videl na bmw sletni strani trening offroad voznje po toskani 800 eur za 3 dni (petek-nedelja) z enim izmed bivsih tekmovalcev rallya dakar.

to mi je predrago in si ne morem privosciti...

hvala vsem za odgovore glede knjig, videov, ipd.

lp vsem abstinentom ter ostalim, ki spremljajo MS forum :) :) :)

Predlagam, da kontaktiraš Andreja Pogačarja, po mojih info ima "šolo" offroada na progi na Rabu, kjer trenirajo za rally-je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
diskow

Probaj pochekirat:

Dirt Wise with Shane Watts

Obstajata dva dela. (basic in advanced)

Torrent download.

Ce ne najdes torrentev me kontaktiraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

Predlagam, da kontaktiraš Andreja Pogačarja, po mojih info ima "šolo" offroada na progi na Rabu, kjer trenirajo za rally-je.

sem slisal ze in videl za to kaksna 2 ali 3 mesece nazaj in tam resnicno ze vsi obvladajo :)

potrebujem prvo dobre temelje - saj sem ze prevozil veliko km izven asfalta, pa tudi s hitrostjo 100 kmh po ravnem, ampak rad bi obvladal, ne da bi vozil kot po jajcih :)

hvala, svobodnaptica..... bom morda sel kdaj "trenirati" tja ko se bom 1x, nekoc, nekdaj pripravljal za kaksen netekmovalni rally - kot sem prvic slisal za "budapest-bamako". vceraj tukaj na ms :)

Probaj pochekirat:

Dirt Wise with Shane Watts

Obstajata dva dela. (basic in advanced)

tudi tebi hvala, diskow.

se kaksni predlogi, prosim?

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
FLY

Divje speljevanje,driftanje...ne verjamem da je DL 650 za to ravno primeren,sploh pa če gre za OFF road !?Če misliš resno bo treba popolnoma drugačne gume,pa še vedno bojo na AL kolesih ? Tudi če ne boš pretiraval z skoki bo z serijskim vzmetenjem huda želost.Usmili se motorja.Če ne zmoreš v štalci še endurota menjaj štoma vsaj za kako Afriko ali pa počakaj na konec recesije.

Glede same vožne je pa tako:ko boš imel primeren motor boš stvar obladal brez knig in filmov.LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

Divje speljevanje,driftanje...ne verjamem da je DL 650 za to ravno primeren,sploh pa če gre za OFF road !?Če misliš resno bo treba popolnoma drugačne gume,pa še vedno bojo na AL kolesih ? Tudi če ne boš pretiraval z skoki bo z serijskim vzmetenjem huda želost.Usmili se motorja.Če ne zmoreš v štalci še endurota menjaj štoma vsaj za kako Afriko ali pa počakaj na konec recesije.

Glede same vožne je pa tako:ko boš imel primeren motor boš stvar obladal brez knig in filmov.LP

nimam v mislih daljsih skokov - samo toliko da bi se morda malo odlepil od tal :)

o gumah razmisljam, da bi poskusno nadel karoo.

razmisljal sem tudi o zamenjavi feln, ampak bi me par prisel okrog 1000 eur :(

kot je ze omenila svobodna ptica glede raba, se zavedam in niti ne bi sel poskusiti z vstromom tja - vsaj sodec po slikah in videih ni teren za v stroma, ampak morda kdaj drugic z drugim motorjem.

za pravi offroad se zavedam, da je v osnovi pretežek motor, vzmetenje prekratko, gume pregladke, prenizek od tal do agregata.

sem ze razmiljsal o kaksnem enduro motorcku, a sem podcenjeval ceno in prelozil nakup za nekaj casa:(

zelja pac je, da bi bil resnicno allround driver :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

Če se hočeš naučiti kar imaš v planu, si najprej kupi dobro zaščitno opremo (ščitnike, škornje... pozabi na cestno opremo) in pripravi en kupček €, ker ga boš rabil (če še bolj paziš, boš prej ali slej na tleh), potem boš pa že videl kaj ti odgovarja in kaj rabiš.

lp

Franc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pervy

jaz bi ti svetoval, da če te to res zanima potem kupiš kako staro xt-ko, klr-a ali pa kakega starega hard enduro ali krosarja, stalo te bo do jurja pa neko osnovno opremo, recimo vsaj škornje (pa ne neke vrhunske) in prsni ščitnik. to so motorji ki so poceni, ni jih škoda za metat po podu.

potem pa treniraš. če na tvojem menjaš gume in ga samo enkrat vsipaš po podu boš imel več škode kot te pride zgoraj opisano.

potem pa če vidiš da te to zanima greš na hard enduro ali kakega ktm adventurja.

nevem, jaz se z takim fancy offroad wannabee (brez zamere) nebi ravno dosti ganjal po terenu in učil tehnike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

kupiš kako staro xt-ko, klr-a ali pa kakega starega hard enduro ali krosarja, stalo te bo do jurja pa neko osnovno opremo, recimo vsaj škornje (pa ne neke vrhunske) in prsni ščitnik. to so motorji ki so poceni, ni jih škoda za metat po podu.

potem pa treniraš. če na tvojem menjaš gume in ga samo enkrat vsipaš po podu boš imel več škode kot te pride zgoraj opisano.

nevem, jaz se z takim fancy offroad wannabee (brez zamere) nebi ravno dosti ganjal po terenu in učil tehnike.

ta matematika mi je vsec :OK:

nekaj pod tisoc € kar ni skoda za po tleh metati in je manjsa škoda kot motor wannabee popraviti :)

sem iskal v jeseni, pa nic nasel pod 1000 €:?

morda premalo vztrajno.

"fancy offroad wannabee" ni zamere - saj je res tako :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

Probaj pochekirat:

Dirt Wise with Shane Watts

Obstajata dva dela. (basic in advanced)

na uradni njegovi spletni strani sem nasel naslednje:

DirtWise with Shane Watts (najbrz je to basic, ki si ga omenjal)

Dirtwise with Shane Watts Advanced Volume #1

DirtWise with Shane Watts Advanced Volume #2

na spletni strani motorcycle usa sem našel naslednje njegove izdelke:

Volume 1 – Mud, Sand and Rough Ground..........(Advanced volume 1)

Volume 2 – Braking and Cornering......................(Advanced volume 2)

Volume 3 – Hills, Gullies and Off Cambers

Volume 4 – Logs, Rocks and Wheelies

ocitno sta 3 in 4 del še v fazi snemanja ali obdelave ali tiskanja ali... skratka še v izdaji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BRANE

na moped najprej kake krampe, pa cross škornje, pa cross čelada in očala, pa body armour. ogromno vaje je potrebno, da ne boš po kakih jebah samo "veslal" z nogami. nevem kako je na kravah, ampak na hardendurah se v glavnem stoji... v ovinkih se ne bremza, zato desni ovinki ne bi smeli bit problematični.

pred ovinkom težo čimbolj nazaj, da glih vse ne počepne na prednje kolo, tako dosežeš najboljši zavorni učinek, v ovinku se usest ful naprej, nogo notranjo zraven prednjega kolesa predvsem zaradi težišča), iz ovinka ven čibolj naprej, da ne gre na zadnje kolo.. tukaj je še prestavljanje teže na stopalkah..

teža na zunanji stopalki- ne drifta, teža na notranji stopalki- drifta.

skoki: za začetek ne pretiravat, v prestavi vedno, v zraku reguliraš z gasom nos gor/dol: več gasa, padeš na zadnje kolo, odvzameš gas, padeš na prednje. ...

uf, še dosti je tega, sem kr precej pozabu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

na moped najprej kake krampe, pa cross škornje, pa cross čelada in očala, pa body armour. ogromno vaje je potrebno, da ne boš po kakih jebah samo "veslal" z nogami. nevem kako je na kravah, ampak na hardendurah se v glavnem stoji... v ovinkih se ne bremza, zato desni ovinki ne bi smeli bit problematični.

pred ovinkom težo čimbolj nazaj, da glih vse ne počepne na prednje kolo, tako dosežeš najboljši zavorni učinek, v ovinku se usest ful naprej, nogo notranjo zraven prednjega kolesa predvsem zaradi težišča), iz ovinka ven čibolj naprej, da ne gre na zadnje kolo.. tukaj je še prestavljanje teže na stopalkah..

teža na zunanji stopalki- ne drifta, teža na notranji stopalki- drifta.

skoki: za začetek ne pretiravat, v prestavi vedno, v zraku reguliraš z gasom nos gor/dol: več gasa, padeš na zadnje kolo, odvzameš gas, padeš na prednje. ...

uf, še dosti je tega, sem kr precej pozabu...

TOČNO TO iščem oz takšne informacije v teoriji in za povrh še v slovenščini ! ! ! :worship::010

potem pa postopoma na prakso...

BRANE - HVALA!

bom kar zacel v fitnes (:pos:) hoditi, da ojacam celo telo :lol1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pervy

predvsem pa je treba zbrat dober poligon za vadbo. ni fajn če driftaš po kakem lepem makedamu pa ti nasproti pripelje čez celo cesto obložen avto vikend planincev ali če sredi gozda v hribu srečaš skupino prej omenjenih ki so preveč crknjeni da bi se umaknili :whistle:

no pa še zakon o vožnji v naravi je tu pa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Electric

Želiš imeti rally šolo in še to po možnosti v slovenščini, ko te pa vabim da gremo na makedam ljubice zlorabljat te pa ni od nikoder. Tak se boš bolj švoh kaj naučil če boš samo po tipkovnici drajsal :P

P.S.

javi se mam nekaj gradiva, dobiš če boš priden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whiskey

@Brane: Makadamski ovinki, prenos težišča na notranjo stopalko. Te kar samo potegne v ovinek. Mehkejša podlaga, težišče nazaj in regulacija glisiranja prvega kolesa z gasom. Treba se je še izogibati kanalov pred teboj vozečih, da te ne razmeče. Tudi menjava kolesnic pri večjih hitrostih (čez 100 km/h) se lepo regulira z dodajanjem gasa, vožnja stoje. Malo zapleše zadek in menjava je mimo. Še tole, balanco večinoma držati na mehko, naj pleše lepo po svoje. Razen pri vožnji s težiščem čimbolj nazaj.

Edited by Whiskey

Share this post


Link to post
Share on other sites
BRANE

sigurno so velike razlike med hardendurami in teškimi endurami. nevem, menjava kolesnic se mi pri moji hardenduri ne zdi problem. pa v špuri se tudi da fajn vozit: 3, al pa 4. na pouno pa težišče nazaj. za težke endure pa se ne morem kaj pameten delat, saj konkretnih izkušenj z njimi nimam. balanco pa treba res čimbolj nežno prijet, v nasprotnem se zelo hitro utrudiš brez nobenega haska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whiskey

Menjava kolesnic zna delat hude težave rookijem. Ko dobiš enkrat občutek, gre brez problemov tudi na polno. Sam nisem nikoli prakticiral s težiščem nazaj v ovinkih, večinoma samo s prenosom težišča na noter. Težki enduro je precej bolj okorn kot npr. kaka Yamaha XT-660. Tudi po šodrasto skalni podlagi, ko ga premetava mal levo/desno se ga lepo z dodajanjem gasa zravna in umiri. Na makadamu sta dovolj dva prsta na vsaki roki za kontrolo balance. Dobro je, če je voznik čimbolj nevtralen, ker s tem pridobiš na boljši kontroli motorja. Zdaj je treba samo še teorijo v prakso sprovest :evilgrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

Želiš imeti rally šolo in še to po možnosti v slovenščini, ko te pa vabim da gremo na makedam ljubice zlorabljat te pa ni od nikoder.

P.S.

javi se mam nekaj gradiva, dobiš če boš priden.

nazadnje sva se za en dan zgresila 2 soboti nazaj, ko si ti sel v soboto, jaz pa v nedeljo.

morem priti samo do vulkanizerja, da zamenjam conti trail attack v Karoo T.

celo leto sem ze priden tako in mi je zato mamica dovolila pisati g. Bozicek, mislim reci Electric glede gradiva :) :) :)

@Brane: Makadamski ovinki, prenos težišča na notranjo stopalko. Te kar samo potegne v ovinek. Mehkejša podlaga, težišče nazaj in regulacija glisiranja prvega kolesa z gasom. Treba se je še izogibati kanalov pred teboj vozečih, da te ne razmeče. Tudi menjava kolesnic pri večjih hitrostih (čez 100 km/h) se lepo regulira z dodajanjem gasa, vožnja stoje. Malo zapleše zadek in menjava je mimo. Še tole, balanco večinoma držati na mehko, naj pleše lepo po svoje. Razen pri vožnji s težiščem čimbolj nazaj.

hvala za navodila Whiskey in Brane.... mislim da bodo vsi ti napotki in teoreticne osnove prišli v poštev še komu v poštev.

sinoci sem gledal Doc-a glede dual sport tehnike - basic.

odlicne vaje za zacetek - nekaj sem ze sam poskusil v preteklih sezonah, nekaj stvari pa je bilo novih, ki jih bom letos vadil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temty

Pubeci vaja dela mojstra, če kdo rabi info za Rab in ma rad sledi kamenja na plastiki...pa na PM :boobies:

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

morem priti samo do vulkanizerja, da zamenjam conti trail attack v Karoo T.

Ma kakšen vulkanizer? Pajsarje v roko pa trenirat! :whistle:

lp

Franc

Share this post


Link to post
Share on other sites
bambi61

Pubeci vaja dela mojstra, če kdo rabi info za Rab in ma rad sledi kamenja na plastiki...pa na PM :boobies:

LP

Nea laži da maš ktm-a, če pa hučkvarno voziš! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temty

Da nebom samo sranja delal po MS, moje mnenje, dokler se ne boste začeli vozit, nobena teorija ne pomaga, jaz sem pogledal 1000 klipov na you tube pa jih analiziral.....pa ni pomagalo, ker sam brez izkušenj ne znaš dovolj ocenit vožnje.

Problem je, ker ko prideš v realnost se v tistem trenutku vstrašiš 10 stvati, ki so v tistem trenutku nove, pozabiš obremenit na stopalko, pozabiš na koleno, pozabiš na komolce, pozabiš na zadnjo bremzo, pozabiš prestavit, pozabiš pospešit, kje je šele da bi izbral pravo linijo.... začnite počasi in z glavo, tretja in 70 km/h v ovinek ni pogoj za zmago. Iz klipov in knjig se naučiš teorijo,ki jo boš uporabil na terenu le v zavednem stanju, npr greš na offroad, ti bo k.... pomagala teorija, ker boš razmišljal kaj je za ovinkom, kaj če me vrže pa sem sam...zanimivo ne?,da nikol ne odpelješ take linije kot on v knjigi, čeprav si obremenil in prestavil vse tak kot je pisalo :kva2: Na začetku preveč strahov in premalo osnov vožnje... Naučiš se, če si postaviš za začetek dva kamna in pičiš osmico okrog njih, probaj delat stoje kroge, probaj isti ovinek po večih linijah...sčasoma pogruntaš kakšna linija je najboljša, pogruntaš, da je zadnja bremza uporabna, da je fajn če se kdaj vstaneš in ne pelješ sede, ob enem pa še ugotoviš, da je krmilo prenizko :whistle: ....preizkušaš videno teorijo na terenu in počasi zavedno začneš vključevat prečitano in videno v vožnjo, ter povezovat oboje v užitek. Kilometri pa prelevijo teorijo navado :devil: Zdaj pa trenirat :photo:

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temty

Predlagam, da kontaktiraš Andreja Pogačarja, po mojih info ima "šolo" offroada na progi na Rabu, kjer trenirajo za rally-je.

To je na Rabu, lokacije za vožnjo pa sta pokazala Andrej Pogačar in Aleš Pravst:

img6609.jpg

pc319175.jpg

img6998.jpg

img6798.jpg

pc309166.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diskow

To je na Rabu, lokacije za vožnjo pa sta pokazala Andrej Pogačar in Aleš Pravst:

Kaj se dejansko na tem Rabu dogaja?

Enduro variante? Kaj vec informacij... Mogoce sem spregledal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • Primctom
      Japnr1, čestitke in veliko srečnih kilometrov!!! Lep je, pa tudi dober, saj je V-strom!
    • nemo
      Tu nekje bi moral biti kapitan Kljuka
    • marincspeedshop
      Gas polne bombe v vseh prestavah do blokade pa bos zacutil. Ponavadi najrajsi v 3prestavi zadrsi.
    • nemo
      Gremo na ribolov...
    • Borutt
      Ker že omenjaš tisti zakon, si verjetno prebral, kakšne naloge so napisane. In so, na tvojo in še na čigavo žalost, poleg varovanja živega in neživega, predvsem takšne, ki vam ne pašejo. Poleg tega je tisto varovanje živega in neživega povezano z nalogami, ki se vam zdijo nepotrebne in odvečne, saj se pri tem varovanju zgodi, da povzročitelj gorja ali česarkoli drugega dobi kazen. In smo spet na začetku, kjer boš spet zahteval od mene, da naredim red pri neprilagojenih. Hkrati pa ne boš sprejel dejstvo, da je zelo malo potrebno, da se to sranje na cestah zmanjša, ker odpravilo se ne bo. In to potrebno je nekaj, kar ne more nihče dati neprilagojenim v njihove trde glave. Vsak pri sebi mora razčistiti, če je res potrebno ogrožati vse in vsakogar za vsako ceno. Zdaj je bilo na par straneh ugotovljeno, da je vozniška kultura na ničli. In? Naj to pomeni, da ni pameti? Imaš odgovor, kje naj jo ti neprilagojeni dobijo? Ker edino nova pamet za neprilagojene bi rešila zadevo, saj so kljub sankcijam še vedno neprilagojeni. Jih boš ti operiral in vsadil novo pamet? Ali mogoče misliš, da je vožnja v rdečo, vožnja kontra, pijani vozniki, prehitevanje v škarje, ..., pametno dejanje in ni potrebna nova pamet? Kazni so in so visoke, ampak je na cestah še vedno sranje. Si že ugotovil, da neprilagojeni nimajo čuta za druge, da jih boli q... za vse, da so najbolj sebični, da ...?  Kako takšne paciente ozdraviš? S kaznijo? In, ko jo plačajo, gredo še bolj sebični in ubijalski na ceste. Se ti res ne zdi, da je nekaj narobe s temi neprilagojenimi? Da potrebujejo pomoč na podstrešju v obliki  totalne adaptacije. Sedaj pa v tem istem zakonu, ki ga omenjaš, poišči adaptiranje podstrešja za neprilagojene. Ni, kajne. In kako potem ti od mene zahtevaš delanje reda, če pa po tem zakonu ne morem nekomu utrgati glavo, pogledati vanjo in zmetati ven tiste glupe možgane, ki ukažejo vožnjo v rdečo, sekanje ovinkov, prehitevanje v škarje, povoženje otrok na pločniku, ...? 
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!