Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Rogi1975

Vožnja s sopotnikom

Recommended Posts

Rogi1975

Sem začetnik na motociklu. Zanima me kakšne so vaše izkušnje pri vožnji sopotnika. Na kaj je treba biti pozoren? Kako se mora sopotnik obnašati, sedeti, ... hvala za veše izkušnje, ki bodo gotovo dragocene.

Edited by Rogi1975

Share this post


Link to post
Share on other sites
DXR16

Sem začetnik na motociklu. Zanima me kakšne so vaše izkušnje pri vožnji sopotnika. Na kaj je treba biti pozoren? Kako se mora sopotnik obnašati, sedeti, ... hvala za veše izkušnje, ki bodo gotovo dragocene.

Kakšen motor pa imaš? Ker je odvisno od vrste motorja,Sport,Chopper,Naked,Enduro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
motofrik

Najprej jo pelji enih par kratkih fur bolj na izi, da izgubi morebiten strah, če ga ima. Pa da se ujameta, da ti zaupa. Med vožnjo naj opazuje promet (če bo treba zabremzati, da bo pripravljena), čez ramo. Najpogostejša napaka sopotnic (od začetka) je, da v ovinku ''poskuša popraviti'' motor v nagibu. Zato naj se te kar fajn prime okoli pasu, kamor se nagneš ti, naj sledi ona. Pa nohte ji skrajšaj, da ti jih ne bo zapičila preveč.., če boš malo bolj ostro peljal skozi ovinek. To zadnje, o nohtih, je bolj šala, ne me resno jemati.

Edited by motofrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
urkoman

Moje mnenje je tako:

-pred vsako sezono povadi vse elemente poligona (najbolje na kakem vecjem parkirišču - zaviranje v sili, osmice, nagib motorja, ovire, itd.)

-odpelji po cesti kakih 100-200km sam, BREZ sopotnika,

-počakaj na toplejše dni in topel, suh, očiščen asfalt,

-sopotnik naj se ne boji, vozi manj agresivno in manj v nagib kot bi se vozil sam. (če ne želiš sopotnice na zadnem sedežu, delaj ravno obratno)

Predvsem pa pamet (predvidevaj vsak meter ceste) v roke in "počas pa gas"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rogi1975

Enkrat mi je en rekel, da naj sopotnik zadaj vedno gleda preko ramena v smer nagiba. To se mi zdi kar dobro, če sopotnika na to opozorim pred vožnjo. JE tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Enkrat mi je en rekel, da naj sopotnik zadaj vedno gleda preko ramena v smer nagiba. To se mi zdi kar dobro, če sopotnika na to opozorim pred vožnjo. JE tako?

Točno tako. Sicer pa moje skromno mišljene je naslednje: s sopotnikom(co) opravim okrog 50% vseh mojih voženj in tu se stil vožnje precej spremeni, podaljša se zavorna pot, težišče se pomakne bolj na zadnjo gumo, tako da se voznik avtomatsko nekoliko prilagaja in pomakne naprej. Spremeni se tehnika vožnje, stil je umirjen brez nenadnih in sunkovitih pospeševanj ali zaviranj, bolj podoben avtomobilski vožnji.....če vse to upoštevaš, potem tudi sopotnik ne trpi in uživa v vožnji. Vse drugo je stvar dogovora, omogočit je potrebno dovolj postankov da si pretegne noge, kufr in naslon sta tudi dobrodošla, da se ima kam naslonit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

sopotnik/ca: kot zakel cementa ali vreca krompirja. ce pa trza v kontra smer ga/jo zabrisi dol. je smrtno nevarno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Sem začetnik na motociklu. Zanima me kakšne so vaše izkušnje pri vožnji sopotnika. Na kaj je treba biti pozoren? Kako se mora sopotnik obnašati, sedeti, ... hvala za veše izkušnje, ki bodo gotovo dragocene.

Če se mislita normalno voziti in da ne bo zadaj telovadila pa seveda da ni pretežka :) praktično ne bo nobenih težav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robyy

Za moje pojme je najbolj pomembno da ti sopotnica zaupa in da ti zaupaš njej, kot so že prej napisali je vožnja bolj umirjena kot če se voziš sam(tud lepša če se lepo stisne zraven :naughty: )

Se zmenista za kake signale npr. Ustavi, pospeši, drži se...

Govorim iz lastnih izkušenj, res da nism še naredu 1000000000000 kilometrov ampak se nabira počasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strominator

pred pricetkom voznje se more sopotnica sploh vsesti na motor.

1. ce prihaja iz tvoje leve...

- nagni motor rahlo v desno in v zacetku nekaj krat mocno drzi belanco

- s svojo levo roko naj se prime tvojega levega ramena

(- s desno roko se prime zadnjega kovcka)

- s svojo levo nogo pocasi stopi na levo stopalko za sopotnika

- in z desno nogo preko sedeza na desno stopalko.

ce prihaja iz tvoje desne...

je vse desna stran (njena desna roka, tvoje desno rame, desna noga, desna stopalka).

ko se bo odrinila, da drugo nogo preko sedeza.... in naj se s telesom malo nagne nad sedez - njej bo veliko lazje in tebi.

vcasih se kaksna sopotnic ali sopotnik najde in gre s skoraj ravno hrbtenico gor in ti poveca moment, pa te lahko prevrne z motorjem vred na svojo stran - ne strasim, samo opozarjam (zato motor v nasprotno smer in belanco mocno prijeti).

povecana previdnost vstopanja na motor naj velja na klančinah.

ko ze sedita 1x in se uzitek sele pricne.....

2. kot so ti ze drugi povedali...odpadejo nenadne spremembe smeri in hitrosti, razen ce zelis, da se ne vozi vec s teboj ali pa je adrenalin freakica - ce slednje je najboljse, da se vsede v nasprotno smer in gleda nazaj :)

3. sopotnica, naj sledi cesti, prometu, ovinkom, luknjam, zalivkam, zivalim ob cesti...

4. v desnem ovinku gleda preko tvojega desnega ramena, v levem ovinku preko levega ramena - v zacetku jo bo strah morda, ampak s prevozenimi km se ga bo znebila

5. sopotnica naj se ne nasloni na zadnji kovcek - izjema je avtocesta.

skozi ovinke pa naj se s teboj cim bolj naprej nagne, da se obremeni prednje kolo.

6. na dolgih voznjah, ce se zeli pretegniti med voznjo v naselju, naj te prime z obema rokama za ramena in se vstane ter stoji....ko se namesti nazaj na sedez, te tudi spusti.

7. na semaforjih ti ne rabi pomagati motorja drzati pokonci - ravnotezje malo poruši, pa tako in tako ima najbrz prekratke noge, da bi res lahko motor drzala pokonci.

iz motorja pa se sesede v nasprotni smeri kot usede nanj.

to bi bilo 7 nasvetov iz moje strani, morda sem kaksnega pozabil pripisati, pa verjamem, da me bodo dopolnili drugi uporabniki foruma, saj so sami fejst dedi pa tudi uporabnice so vredu :)

naj se pustolovscina zacne, ki zna biti še kako prijetna v dvoje :)

scasoma bosta pa zelela še vzpostaviti komunikacijo - slusalke in mikrofoni.

pa ne pozabi, da se naceloma sopotnici manj dogaja, kot tebi vozniku, zato se bo lahko tudi dolgocasila (predlagam, da ima mali fotkic v enem žepu in fotografira, v drugem žepu pa sendvic)

ali pa ti bo celo zaspala med voznjo ob koncu celodnevnega potepa (cetudi bos na AC vozil hitreje kot zakon dovoljuje).

Edited by Strominator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorty

Ker imam naked motor je vožnja v dvoje obupna..Če morem koga poljat zadaj potem se raje ne vsedem na motor.Ko bo pa kakšen Bmw pri hiši potem bodo pa tudi osebki ženskega spola dobrodošli ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
igorkr

shorty, vožnja s sopotnico ni noben bav bav, tudi jaz sm motorist šele dobro leto. Lani sva z mojo prevozila večino skupaj in ni bilo nobenih problemov, v bistvu mi je prav manjkalo "nekaj zadaj", če ni šla z mano. pa lepo in varno sezono vama želim.

lp

Igor

Share this post


Link to post
Share on other sites
ataIBA

Sem začetnik na motociklu. Zanima me kakšne so vaše izkušnje pri vožnji sopotnika. Na kaj je treba biti pozoren? Kako se mora sopotnik obnašati, sedeti, ... hvala za veše izkušnje, ki bodo gotovo dragocene.

Kot začetniku za pridobivanje samozavesti ti najprej priporočam nekaj daljših vsaj enodnevnih fur s "starim" motoristom. Po pameti! Šele potem boš goden za vožnjo sopotnika in tudi takrat ti priporočam vožnjo v skupini. Če je prava skupina, boš vozil kot novinec prvi za vodečim in ne kot zadnji!!!! Kakšen motor imaš (te je že nekdo povprašal) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Kot začetniku za pridobivanje samozavesti ti najprej priporočam nekaj daljših vsaj enodnevnih fur s "starim" motoristom. Po pameti! Šele potem boš goden za vožnjo sopotnika in tudi takrat ti priporočam vožnjo v skupini. Če je prava skupina, boš vozil kot novinec prvi za vodečim in ne kot zadnji!!!! Kakšen motor imaš (te je že nekdo povprašal) ?

Vožnja v skupini je šele nevarna za začetnika.

Nehote ga sili preko zmožnosti (probaj malo jaće, ne boj se, moraš malo nagnit...), ki jih še ne pozna ter v izzivanje drugih soudeležencev. Leader, pa naj bo še takšen star maček oziroma kdorkoli nima pojma kaj se dogaja v glavi in za krmilom začetnika, določene stvari seveda zaradi izkušenj predvidi, ne pa vsega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ataIBA

Vožnja v skupini je šele nevarna za začetnika.

Nehote ga sili preko zmožnosti (probaj malo jaće, ne boj se, moraš malo nagnit...), ki jih še ne pozna ter v izzivanje drugih soudeležencev. Leader, pa naj bo še takšen star maček oziroma kdorkoli nima pojma kaj se dogaja v glavi in za krmilom začetnika, določene stvari seveda zaradi izkušenj predvidi, ne pa vsega.

Imaš prav, vendar pri pazljivejšem branju mojega posta piše:

... Če je prava skupina, boš vozil kot novinec prvi za vodečim in ne kot zadnji!!!!

Če voziš za vodečim te ima skoz na očkah, kontrolira tvojo vožnjo in mora se sploh obnašati tako, kot se z začetnikom. Tako sem že mnooogokrat vodil skupino in za mano je bil, je in bo vedno začetnik, motorist z najkrajšim stažem ali najslabši motor. Menda pa je ja logično, da mu je treba podati prej tudi osnovne napotke o zaviranju, vožnji v koloni, prehitevanju, ovinkih,...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arriba

Imaš prav, vendar pri pazljivejšem branju mojega posta piše:

... Če je prava skupina, boš vozil kot novinec prvi za vodečim in ne kot zadnji!!!!

Če voziš za vodečim te ima skoz na očkah, kontrolira tvojo vožnjo in mora se sploh obnašati tako, kot se z začetnikom. Tako sem že mnooogokrat vodil skupino in za mano je bil, je in bo vedno začetnik, motorist z najkrajšim stažem ali najslabši motor. Menda pa je ja logično, da mu je treba podati prej tudi osnovne napotke o zaviranju, vožnji v koloni, prehitevanju, ovinkih,...

Res je, da začetnik ali oni z najmanj zmogljivim motorjem vozi takoj za vodilnim, pa ne toliko da bi se učil, ampak iz preprostega razloga, ker se mora zadnji v skupini dosti bolj truditi in voziti bolj hitro da dohaja skupino. Saj veste, pri prehitevanjih ponavadi zmanjka prostora za zadnjega in potem loviš skupino...

Share this post


Link to post
Share on other sites
urkoman

Sem dodal v profil kakšen motor imam, tako da lahko vidite tam :)

Ti bo ze tvoja povedala (prej kot slej) kolk ji bo vozjna s takim motorjem vsec, enim to ustreza drugim ne. Moja se rada vozi kot sopotnica, ampak ne na cestaku (od Kranja do Lj. ji je blo cist prevec naporno)

Kolegica pa je z najvecjim ruzakom na hrbtu do Dubrovnika pa nazaj krivila hrbet in vrat na R1 (kot sopotnica) pa pravi, da je blo cist ok :wacko:

100 ljudi 100 čudi, 100 žena 200 sisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AgainstMe

Jaz v dvoje vozim v istem stilu kot z avtom, brez naglih pospeševanj in zaviranj, ter predvsem umirjeno.

Je pa zelo dobra stvar vožnje v dvoje... ko si spet sam gor, ima motor kar naenkrat 100 konjev več eek.gif

Edited by AgainstMe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scarabeo 500

Kot začetnik boš itak vozil precej previdno. Kar se pa sopotnice tiče. Predno se vsede na motor ji objasni, ko enkrat sedi - nobenih nenadnih gibov levo ali desno. Mislim v stilu popravljanje hlač pri škornjih. Če ne boš pripravljen se lahko zgodi, da boste vsi trije legli na asfalt. Če jo kaj moti ali pa si mora kaj popravit, te naj na to opozori.

Polkrožno obračanje v klancu, če je seveda dovolj prostora je mamljivo. Ena noga je zelo daleč do asfalta in to spoznaš, ko je motor že na tleh.

Sicer pa na napakh se učimo, sam preživet je treba.

Scarabeo

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Je pa res, da po vsaki všečni in varni vožnji izrazi (sopotnica) svojo hvaležnost na 1001 način, kar je NEPRECENLJIVO!

P.S. Na tebi pa je kako boš to dosegel. whistle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • raza
      Ker sem temo onečedil z par objavami med potjo, si zdaj lahko nekaj slik ogledate na povezavi. Pri nalaganju slik,  je tehnika obrnila zaporedje slik od konca proti začetku poti. Če administrator lahko kaj popravi, prosim za intervencijo. Hvala!
    • Tex
      Nič posebnega ozirom omembe vrednega/zanimivega. Gre za bivšo Lendavsko opekarno, ki je v fazi rušenja.. 3 opekarne (lendava, dolga vas, dobrovnik) so delovale v letih pred 1950 v domeni 'gradbenika' (prej 'remont') iz Lendave. Kssneje se je sgp gradbenik združil z Konstruktorjem mb.. Zgobda naprej je jasna.. Je pa gradbenik postavil marsikaj v Lendavi, še za časa Nafte Lendava.. Kot večina zadev v Lendavi, brez prave zgodbe, ki bi skomercializirala vso zadevo in jo naredila turistično zanimivo.. 
    • Mavti
      Ta vikend pa malo po prekmurju motorirat tja med Lendavske goricedobrih 700 km odlično je bilo Mogoče kdo ve čemu je služil ta precej velik  tovarniški objekt v Dolgi vasi
    • smasher
      sem odrezal tisti kos plastike med cevjo in matico, zadeva ni nek kritični nosilec, tista cev je oddušnik.   Mene pa zdej zanima katera smola rime na staro plastiko in je odporna na bencin, sem našel na netu da ima več avtov take težave da se ustavijo mikro razpoke  v plastiki, in to pri bistveno mlajših avtih kot je moj 21let star italjan, zato se mi ne da kupovat 160€ vredno pumpo za avto ki je vreden 300€   (ok dejansko več ker ima na novo dan plin ampak ne vem če bi kdo to upošteval)
    • Quest
      pila spili na 7 ključ dve flehi. Zažagaj sredino za izvijač žagin list obvij s silvertejpom, cujno in zažagaj, uporabi štelključ-vodovodarski, uporabi univerzalke klešče (tiste ki zaskočijo). Brez ihte se loti je najbolj pomembno. Ne vidi se kaj bi rad odvil, ampak nekako takole gre tole. Včasih navariš kaj gor da odtegneš. Ne priporočam pri rezervoarju(kaboom)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!