Skoči na vsebino

Maroko - Zahodna Sahara, Mavretanija 2011


Whiskey

Priporočene objave

ENKRATNO!!! ŽE FOTKE JE UŽITEK GLEDAT!!! ŠE NALOŽ,ČE MAŠ ŠE KEJ....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brez skrbi, se nadaljuje :-) Smo komaj na polovici.

Prenočevanje na vrhu sipine se je iskazalo kot velika neumnost. Ponoči je potegnil zahodnik. Tako sem bil nekaj ur na udaru peska. V spalko se nikakor nisem uspel skriti tako, da ga ne bi kaj prišlo še notri. Na koncu je bil pesek povsod, dobesedno. Med zobmi je škripalo. Ker je slan, me je sredi noči zaželajo. Sem iz hladilne torbe potegnil kolo, vendar ni kaj prida pomagalo. Ko sem odprl usta za požirek, sem zraven pogoltnil tudi nekaj peska. Cela jeba. Zjutraj se je šele umirilo. Po fruštku smo se ležerno odpeljali kar povčez čez puščavo do Atarja. Vmes smo srečali še švercerje z bencinom. V Atarju sem srečal osem špancev na lahkih motocrossih. Eden je imel hude težave z zadnjo zračnico. Zaradi deformiranega zaščitnega traku, je flikal vsakih nekaj km. Ker ni nikjer mogel najti novega šlauha, sem mu šenkal svojega prvega 19 colskega. Hvaležnosti ni bilo kraja. Rekel sem mu, da je nepisano pravilo, da si pomagamo kakor le moremo. Sploh pa tam sredi ničesar. Verjamem, da bi tudi oni meni priskočili na pomoč, če bi jo rabil. Potem je sledila še standardna procedura za adijo z mojimi gostitelji Babo, Moktarjem, Dahijem, Chekno, polnjenje goriva in pakiranje. Z bencinom je že kazalo kritično. Pri več kot 10 pumpah ga ni bilo za dobiti. šele francoski vojaški pilot na Atv-ju me je pospremil tja ker ga imajo. In to je bilo 20m od mojega aubergeja :-) Naslednji dan sem na vsezgodaj krenil nazaj proti Nouakchottu. Tik pred pumpo, že v mestu, je začel crkavati motor. Hvala bogu se je stanje umirilo. Popoldne sem imel čas v Menati oprati prešvicane cote, zamenjati zračni filter in se malo odpočiti. V Nouakchottu sem ostal dve noči. Naslednji dan sem z Babinim prijateljem pohajkoval po mestu. šel sem v nacionalni muzej, port du peche, marche central, ... Zvečer pa v maroško restavracijo na odličen tajin katero vodita maročanka in njen mož alžirec. Odlična hrana, mrzlo pivo, stregle so žirafice ... kaj češ lepšga.

Trasa povratka v Atar

618c0685google.jpg

To kar manjka okoli avta me je razveseljevalo celo noč

618c0699.jpg

Z jutranjimi žarki obsijani Ben Amira

618c0739.jpg

še enkrat pogled proti Choumu

618c0743.jpg

Že nazaj v Atarju. Tipične saharske "restavracije" nimajo miz, stolov, šanka, ... niti jedilnih listov :-) Leže/sede uživaš v prehranjevanju. Hrano in pribor si prineseš sam, tam ti samo skuhajo in to na oglju.

618c0748.jpg

Na poti nazaj proti Nouakchottu - becinska pumpa

618c0750.jpg

V Menati. Najcenejše je spanje na odprti terasi. Sam sem spal v sobi s klimo in skupnim tušem. Open WiFi ... DELA.

618c0753.jpg

Promet po afriško. Po levi, desni, pločniku, skratka kjerkoli sam, da se rine naprej

618c0755.jpg

Eno sem uspel naredit v muzeju. V prvem štuku so precej bolj zanimivi eksponati še iz časov karavan

618c0756.jpg

Port du peche obvladujejo senegalci

618c0761.jpg

Tipične živobarve piroge

618c0768.jpg

še ena z obrobja marche central. Gužva je nepopisna

618c0781.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V jutranjem hladu sem se odpravil nazaj na sever proti Maroku. Že po 100 km sem zopet srečal španske matadorje. Spali so nekje za cesto. Nameravali so po obali peljati se vse do Nouadhibouja. Kasneje so mi po mailu sporočili, da je kmalu enemu od njih dobesedno razpadel KTM. Našli so kamion, za prevoz. Kmalu je imel še drugi član težave, tako da so naložili še njega. Očitno so imeli vsi že vsega dovolj, ker so se potem odločili in naložili vse motorje z vozniki vred na keson. Odpeljal jih je vse do Dakhle. Kmalu potem ko smo se razšli, sem naletel na pravi peščeni vihar. Spremljal me je 300 km skoraj do same meje. Prehod nazaj je potekal ekspresno hitro. Porabil sem samo 2 uri. Zvečer sem bil že v Barbasu in med čiščenjem zračnega filtra je padel klepet z indijcem v družbi punce iz belgije. Vsa prestrašena sta požirala informacije kako naprej čez mejo in po Mavretaniji. Namenjena sta bila v Mali. Za naslednji dan sem si zadal nalogo, da grem v Dakhlo na kafe in jo potegnem spet čimbolj na sever vse do Laayouna. Tako sem dobil še drugi izgubljeni dan nazaj. Prenočil sem spet v hotelu kjer so nastanjene enote UN. Ob koli sva se zadebatirala z bangladeškim majorjem, poveljnikom ene izmed UN enot.Tudi tukaj WiFi dela.

Spali so za temi kolibami

618c0782.jpg

Evo njih

618c0786.jpg

Nikogaršnja zemlja med Mavretanijo in maroško Zahodno Saharo. V ozadju maroški mejni prehod

618c0788.jpg

Zjutraj pred motelom Barbas

618c0790.jpg

Prah je povsod. Tudi na cesti, čeprav se ti to na prvi pogled ne zdi

618c0792.jpg

V daljavi se že vidi polotok Dakhla

618c0800.jpg

Odsev otočka v plitvinah Dakhle

618c0802.jpg

Mestna vrata

618c0804.jpg

Evropejci hodijo tja kajtat

618c0806.jpg

Eden izmed mnogih ladijskih ostankov ob atlantiku

618c0807.jpg

Zvečer pri sipinah tik pred Laayounom

618c0808.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Gremo še na zadnji del sestavljen iz treh sklopov. Naslednji cilj po Laayounu je bil Sidi Ifni, ter obisk plaže Legzira. Ta dan se mi je prigodila štorija, katero sem iskal že dolgo časa. Po navadi grem na pumpo, ko je v rezervoarju samo še nekaj kapljic benza. Zjutraj je kompjuter kazal rezervo še za 30 km. Rezervno kantico sem že prej izpraznil, saj tukaj pumpe so za vsakim voglom. Pridem na izhod iz mesta do žandarja in mimo nobl pumpe. Vprašam mojstra kje je naslednja. Čez 10 km. Res? Tako je! Peljem dalje pumpe ni 10, 20 km. Ufff, tile maročani nimajo občutka za razdalijo. Se ustavim na sred ceste in počakam prvo vozilo katero bo prišlo nasproti. Francoza v Trafiki povesta, da je definitivno pumpa v naslednji vasi ca. 10 km naprej. Grem dalje, vedoč da povratka nazaj ne bo. In res, čez 10 km vas in pumpa. Jupi. Jebela, sam pumpa je v raspadajočem stanju, že več let je ne uporablja nihče več. Kaj zdej, ko cagr kaže še 6 km. Grem v vas in vprašam mulce, če bi kdo prodal kak liter benza, al če me kdo zapelje do najbližje pumpe. Napotijo me do žandarjev v vasi. Po uvodnem smehu mi šenkajo 5 l in počastijo z maroškim wiskijem - metinim čajem. Po eni uri se poslovim in v pričakovanju, da bom tankal v Tahu (administrativna meja med Marokom in Zahodno Saharo) grem naprej. še prej sem moral obljubiti, da se spet ustavim pri njih, če bom šel še v smeri Mavretanije. Notranji glas me kljuva, da naj šparam s porabo. še prav je imel. V 25 km oddaljenem Tahu imajo samo Diesel. Bo treba naprej do Tarfaye. Končno po 70 km ga nafilam vse do roba. Po odličnem kofetu v istem baru v Gulmimu zavijem proti obali Sidi Ifnija. Sem pozen in zamudim še dobo svetlobo za slikanje naravnih mostov ob atlantiku. Bom pa jutri.

Na dvorišču žandarmerije

618c0811.jpg

Tah, meja med Zahodno Saharo in Marokom

618c0812.jpg

Čedalje več je civilizacije

618c0813.jpg

Previdnost ni odveč. Če nabašeš ponoči na tak ovinek, si na tleh

618c0820.jpg

Obala je večinoma zelo strma, vendar ponekod je sipinam uspel preboj vse do morja

618c0822.jpg

Izhod iz Tan Tana, enega lepših maroških mest

618c0830.jpg

Pokrajina se spet začne gubat. Se vidi, da se bližamo spet Atlasu

618c0832.jpg

Sončni zahod na Legziri

618c0838.jpg

Ostalo mi je samo, da sem zavil še v restavracijo na izvrstnega kovača

618c0842.jpg

Zjutraj sem ponovil vajo in obiskal še enkrat plažo

618c0850.jpg

Da sem v precej neugodnih svetlobnih pogojih slikal tale most

618c0859.jpg

V Agadirju sem se sončil v pub-u po evropskih cenah

618c0864.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej si človek lohk sam želi,da tega potopisa neb blo nikoli konec..Res lepe fotografije in razgiban ter zanimiv tekst..Sem kar noter padla!! Mogoče pa enkrat bom... :) :) :OK: ..Nikol se ne ve...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bravo... zdaj se lahko vsak ki je tole prebral prepusti svojim sanjam...

...morda pa le eno vprašanje: ..."do kam bi šlo" oziroma kateri del tvoje poti bi bil povsem izvedljiv tudi s cestnimi motorji? ...torej brez "enduro vložkov", prilagajanja elektronike, terenskih gum in slabega bencina?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Enduro odsekov ni bilo veliko. Zaradi slabega vremena sem moral spustiti vse tiste bolj atraktivne. Povsod pa najdeš asfaltirano cesto katera pelje naokrog. Kar se tiče Maroka in Zahodne Sahare ne rabiš posegov prenastavitve vžiga. Mavretanija je problematična. Žal mi je, da nisem sabo vzel oktanskega boosterja. Če bi se odločil, da greš po obali naprej do Dakarja po mojem nimaš kakšnih odvečnih skrbi. Vse prevoziš s Tourance ali pa cestnimi gumami. Paziti moraš samo tistih 7 km nikogaršnje zemlje. Bližje mavretanskem mejnem prehodu so eni trije kratki ampak sladki odseki.

V glavnem pot si izbereš glede na to kaj te zanima. Če ti je važno samo da prideš v Dakar in nazaj, to lahko spelješ v 3 tednih. To odvozi večina. Mene je bolj vleklo tja kjer so lepi razgledi, divja narava, ... Pa ne da bi se izogibal turističnim trumam. Bolj tja kamor ne gre vsak. Po navadi imaš takrat tudi več od takega potovanja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še tole, če bi slučajno koga zanimala ta hitra varianta s spremstvom na relaciji ob atlantiku do Guineje Bissao (mogoče samo do Dakarja), naj se mi javi. Portugalci imajo organizirano spremstvo, obenem pa na povratku naložijo motorje in jeep v zakupljen kontejner. Vozniki gredo z avionom nazaj. Vse skupaj mislim, da traja ene 14 dni. Koliko to stane pa nimam pojma. Lahko zrihtam kontakt.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdravljen,zanima me kako je z gorivom,dobiš neosvinčenega ali je okrog tega kaj problemov?

Drugače pa super,zelo lepo,si nam pocedil sline.... :OK:

če ni skrivnost me zanima koliko si porabil za gorivo,spanje ,hrana,ali si imel kakeprobleme z motorjem,koliko si prevozil vse skupaj km,skratka statistika,logistika da bi si znali predstavljati eno tako potovanje še po drugi plati......saj veš marsikdo bi se lotil takih podvigov a največkrat se zatakne pri financah in dopustu....

če se ti bo dalo bi bil zelo hvaležen,da mi malo osvetliš še to stran potovanja.....ker nekoč,je moja želja prav nekaj takšnega....enkrat ko bom velik :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na strani 4 sem opisal stroške, ... evo še link: http://www.motosvet.com/tabla/topic/36139-maroko-zahodna-sahara-mavretanija-2011/page__st__45

Neosvinčen bencin dobiš praktično po vsem Maroku vse do Guelmima. Bolj južno pa samo navadnega. Jest nisem imel problemov s kakim klenkanjem al pa kej podobnega. V Mavretaniji je samo navaden pa še to izredno slab. Tudi najti ga ni enostavno.

Velik del finančnega stroška je bil v Mavretaniji. Bi rekel, da skoraj polovica. Precej je stalo rentanje in vse malenkosti povezane s tem. Maroko je načeloma poceni, še posebej, če sta v sobi dva.

Kot si omenil, finance niti niso tak hud problem. Časovno mi je pot pobrala 33 dni.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na strani 4 sem opisal stroške, ... evo še link: http://www.motosvet....11/page__st__45

Neosvinčen bencin dobiš praktično po vsem Maroku vse do Guelmima. Bolj južno pa samo navadnega. Jest nisem imel problemov s kakim klenkanjem al pa kej podobnega. V Mavretaniji je samo navaden pa še to izredno slab. Tudi najti ga ni enostavno.

Velik del finančnega stroška je bil v Mavretaniji. Bi rekel, da skoraj polovica. Precej je stalo rentanje in vse malenkosti povezane s tem. Maroko je načeloma poceni, še posebej, če sta v sobi dva.

Kot si omenil, finance niti niso tak hud problem. Časovno mi je pot pobrala 33 dni.

Hvala za odgovor in prijaznost.....če je bil v Mavretaniji samo navaden,kako kaj z katalizatorjem,oziroma koliko si prevozil z navadnim gorivom saj osvinčen uničuje katalizator..?
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bolj je problem lambda sonda, ampak zaenkrat na BMW še vse dela kot je treba.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene pa zanima kateri fotoaparat ti dela take ostre fotke oz. katere objektive uporabljaš? Fotke so seveda samo za pohvalo.

Uživaj in LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2009-Suzuki Wee-Strom

Kakšn suzuki maš to?

V-Strom. Wee-Strom so ga poimenovali angleško govoreči uporabniki. Wee je malce arhaična beseda za majhno. Mali pa pač za to ker ni 1000 :D

Popravljeno . Popravil KeC
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Shawn: sem že večkrat napisal, nazadnje v tem postu na strani 4. Večinoma uporabljam Canon 1 Ds Mk-III. Od vseh objektivov pa največkrat vzamem sabo EF 28-300 mm L IS USM (f 3,5-5,6) in pa EF 16-35 mm L II USM (f 2,8) objektiva. Slike so tokrat preostre, nekje celo nažagane, ker sem avtomatsko po zmanjšanju pikslov brez potrebe še dodatno malenkost ostril.

Kot sem že napisal greva z Menihom sredi/konec junija za kake tri tedne še enkrat v Maroko poravnat račune z visokogorskimi prelazi. Tako, da bomo s fotozgodbo nadaljevali. Če pa uspeva sestavit še kakšen gledljiv film, ga boste deležni tudi vi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!