Jump to content

Nakup Cross ali hard enduro motorja


Lupek

Recommended Posts

Sploh ne. Tri leta nazaj sem gledal enga za 2.700. Un hendler v krškem ga je imel.

Link to comment
Share on other sites

Ob 8. 4. 2021 ob 10:38, Malrup pravi:

Iščem motor, za vožnjo po cesti in da lahko zavijem na kako gozdno pot, se vozim po razritih travnikih in raznih vlakah. Z njim ne bi hodil na cross proge in izvajal nevem kako velikih skokov. Le da zdrži raznolik teren. Želel bi si lažji enduro motor, ne tistih ogromnih transalp, pegaso in podobnih (recimo do 170kg). Pa da z njim lahko kdaj grem na kak izlet, recimo do 100km dnevno, nič več. Bi blo fajn da je registriran za dve osebi, ni pa pogoj.

Ta BMW X challenge, mi je zelo všeč, ampak žal dobenega ne najdem na avtonetu in predvidevam da je cena kar velika.

Očitno nas večina "off-road" začetnikov začenja iskati motocikel z isto predstavo o dokazano vzdržljivem in nezahtevnem 4-takt motorju (DR, KLR, Transalp, XT, GS650 itd.) v upanju da bo brezhiben, maksimalno ohranjen primerek na voljo nekje do 3000 EUR, brez dodatnih investicij ter hkrati utelešenje vseh predstav o avanturističnem, brezbrižnem raziskovanju stranpoti z motociklom...

Kot pravi Joker, na žalost univerzalen motor ne obstaja, zato izbira/odločitev glede na podane parametre (uporaba, cena, vsestranskost) ni preprosta...

Tudi sam sem bil pred cca 6 meseci v isti dilemi ko sem se odločil si poleg cestnega motorja omislim tudi enduro opcijo za prečesavanje slovenskih gozdov, predvsem pa zaradi želje da odvozim vsaj balkanski TET.

Po večmesečnem preučevanju teorije in prakse o enduro motorjih sem logično izbiro glede na pričakovano uporabnost, okretnost in vsestranskost zožal na KTM 690 enduro oziroma Husqvarno 701.

Oba modela imata "normalen" servisni interval (6000 do 10000 km, odvisno od vožnje in skrbnosti lastnika), z rezervnimi deli in dodatno opremo ni težav. Motor ima 150kg, 65KM, kvalitetne komponente (brembo, WP, renthal itd..). Kljub temu da ima vse potrebno za sopotnika, si nekako ne predstavljam cestnih še bolj pa off-road izletov v dvoje

Žal je rabljene primerke težko najti, cene pa so tudi krepko nad inicialno zamišljenim budžetom kar sem videl tudi sam :D, potreben bo torej kompromis - višji budžet ali pa nižja pričakovanja... Kot pri v vseh športnih komponentah, ko gredo kile dol gre cena gor, pogosto tudi na račun udobja ;) 

Edited by FrenkH
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sem tik pred nakupom motorja Yamaha XT600 E, letnik 97. Si ga kdo lasti? So motorji vzdržljivi? Vzmetenje? Se ga sploh splača kupiti?


Potreboval bi kakšno mnenje, sem ga iskal po forumih, a je o njih kaj malo napisanega. Veliko je v nemščini, a žal tega ne razumem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pozdravljeni zelo si želim en kros za sebe že eno leto velika sem 160cm in nevem kako velik bi mi ustrezal 

                 lp

 

Link to comment
Share on other sites

Prvo povej kolk si stara pa daj svojo sliko... Da preverimo tvoje mere, šele potem ti bomo svetovali kako velik bi ti usrezal :)

Ne glej po velikosti motorja ampak po kubikaži. Če si začetnica boš z 80ccm imela veliko dela. Sicer pa, bi pred nakupom mogoče šla do kake kros proge, kjer se fantje/dekleta vozijo, pa se malo z njimi pomenla in po možnosti sprobala 🤷‍♂️ 

 

 

Edited by mladench
Link to comment
Share on other sites

pred 18 urami, vanja pravi:

pozdravljeni zelo si želim en kros za sebe že eno leto velika sem 160cm in nevem kako velik bi mi ustrezal 

                 lp

 

tule bo prava tema za tako vprašanje

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Pozdravljeni,

2 leti se vozim s svojo Hondo CRF250L Rally po TETu in podobnih trailih, pa me na bolj tehničnih odsekih moti teža motorja (157 kg). V mislih imam kakšen bolj strm klanec ali spust, ozke steze z velikimi kamni ipd. Če slučajno ne zvozim je kar težko obdržat motor pokonci, če se prevrnem je pa sploh naporno.

Spisek želja:

  • da bi moped imel okoli 120 kg
  • možno registrirat
  • servisni interval pri ne-tekmovali offroad vožnji vsaj 30 ur (3 dni preganjanja po balkanskih kolovozih, preden iščem servis ali se sam lotim menjave olja)
  • doseg vsaj 200 km med bencinskimi črpalkami (najverjetneje bo treba dokupit aftermarket tank)
  • da se preveč ne dere, ne plaši živine na pašnikih in ga je možno 3 dni skupaj poslušat brez čepov v ušesih

Kakor sem raziskoval, je zaradi novih Euro 5 zahtev v tem segmentu precejšnja revščina.

Prva izbira je KTM 500 EXC (oz Husqvarna FE501). Mogoče tudi 450, moči ima tudi 350 čez glavo dovolj za moje znanje, samo ne vem, koliko je pametno pri manjših motorjih podaljšejevat priporočene servisne intervale in jih še otovorit z nekaj prtljage? Jaz + oprema + prtljaga = 95 kg. Ima kdo kakšno mnenje o bolj/manj primernosti teh treh modelov za adventure vožnjo?

Možna kandidata bi bila tudi SWM 300R ali 500R (bivša Husqvarna 510), cena je precej bolj ugodna od KTM, vendar v Sloveniji trenutno ni zastopnika. Če ga pripeljem iz Italije bo pa cel žur s servisi. Tudi prodaja je vprašljiva, če se ga naveličam.

Vsaj na papirju zgleda zanimiv tudi AJP 510R (motor od SWM), verjetno ista situacija kot SWM.

Kandidat bi bila tudi Beta 480RR (zastopnik v Slo, ugodna cena), vendar sem naletel na precej kritičen review.

Mislil sem kupit nov motor ali malo rabljen od znanega lastnika.

Ima kdo še kakšno idejo ali priporočilo? 

Gregor

Link to comment
Share on other sites

Nisi edini s takimi željami. Kakor vem so precej neuresničljive. Imaš sicer kaj nekaj "pacientov" , ki potujejo "okoli sveta"  na EXC-jih, ampak za to moraš biti (po mojem mnenju) kar malo poseben. Transfer že na kakšnem bolj "primernem" ubija, na čem takem pa mora biti precej neugoden. Ko naložiš še ene 20 kg prtljage, "podreš" vse (oz. bi, po mojem mnenju, moral menjati vzmetenje) .

Novi imajo zasoljeno ceno, z rabljenim se jaz ne bi podajal na kakšne oddaljene avanture. Pa ni slabo, če imaš "na rezervi" avto s prikolico.

Očitno se staram, ampak za "lahke motorje" in oddaljene kraje, mi je vedno bolj všeč opcija "avto s prikolico" . Pripelješ na "lokacijo" , se nekaj dni voziš okoli (če gre karkoli narobe si v najslabšem primeru le nekaj 100 km od avta) . Ni pa to neka "prava avantura" .

lp

Link to comment
Share on other sites

Ines , hvala za komentar. Res me muči predvsem dvig motorja iz minusa. Za potepanje po balkanskih kozjih stezah ni ravno na pretek kandidatov in če se še odločim v zadnjem trenutku, potem pač vozim sam. Potem mi pa na kakšnem hribovskem kolovozu ves čas roji po glavi: "Če mi tukaj odnese prvo kolo pod cesto, ni variante da sam zvlečem moped nazaj gor."

Se ti zdi Yamaha WR 450 bolj udobna kot EXC?

Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, GregorM pravi:

Ines , hvala za komentar. Res me muči predvsem dvig motorja iz minusa. Za potepanje po balkanskih kozjih stezah ni ravno na pretek kandidatov in če se še odločim v zadnjem trenutku, potem pač vozim sam. Potem mi pa na kakšnem hribovskem kolovozu ves čas roji po glavi: "Če mi tukaj odnese prvo kolo pod cesto, ni variante da sam zvlečem moped nazaj gor."

Se ti zdi Yamaha WR 450 bolj udobna kot EXC?

Ne bi rekla, da je WR bolj udobna, ampak je bolj prakticna- daljsi servisni intervali in dovolj mocan subframe, da lahko nanj brez skrbi nalozis prtljago, kar je pri EXCju kar projekt. 

Link to comment
Share on other sites

pred 19 urami, GregorM pravi:

 potem pač vozim sam. Potem mi pa na kakšnem hribovskem kolovozu ves čas roji po glavi: "Če mi tukaj odnese prvo kolo pod cesto, ni variante da sam zvlečem moped nazaj gor."

 

res ne pade v to temo, bolj bi sedlo v tehnike vožnje, a ker si že načel, neglede na znanje, dobri bolj gonijo, slabši bolj pazimo, vedno greš lahko v neki vukojebini nekam v maline. Dovolj je da se moped zjebe, pa nimaš koga klicat da pomaga, še huje je, če stakneš kako poškodbo. Sem se letos poleti kar nekaj, pa ne sam poleti, običajno se s teško kravo zabijam po brezpotjih, zame na meji znanja, za druge ki bolje obvladajo mnogo manj, a obstaja tudi 10x večja možnost leteti v maline, kot pa na asfaltni podlagi, predvsem pa: običajno ni nikjer nikogar.

Letos poleti sem kolovratil po Bosni in okrog, pa sem dobro merkal, a bo šel kdo po isti poti, če bo potrebno reševanje. 

Veliko sem premišljeval o tem problemu. Dejstvo je da 100kg lažje dvigneš kot 200kg, a z zlomljeno roko in 10m pod cesto pa itak ničesar ne dvigneš :P

 

Link to comment
Share on other sites

Dokler je problem samo motor, nekako ni problema. Te pač čaka sprehod do prvega traktorja. Problem je, če si ti pod motorjem.

lp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!