Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
farech049

Servisiranje - vzdrževanje - nasveti enduro - cross - 2 taktni - 4 taktni

Recommended Posts

Janezs

Pri beti 300 xtrainer je predpisano olje za v menjalnik Liqui moly 10w 40 racing. No tega olja se ne dobi. Notri sem dal Motul 7100 4t 10w-40 sintetično.

Glede na to da je viskoznost ista, bo ok?  Moti me 4t napis. Zakaj je namensko za 4t motorje? Za 2 taktarje menjalnik olja sploh ne najdem. V čemu je fora? Kaj vi dajate v menjalnike pri 2 taktnih mašinah (ne za mešanico)?

Je pa fajn pri 2 taktnih motorjih, ker ni menjave oljnega filtra, ker ga ni hahah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 5 minutami, Janezs pravi:

Pri beti 300 xtrainer je predpisano olje za v menjalnik Liqui moly 10w 40 racing. No tega olja se ne dobi. Notri sem dal Motul 7100 4t 10w-40 sintetično.

Glede na to da je viskoznost ista, bo ok?  Moti me 4t napis. Zakaj je namensko za 4t motorje? Za 2 taktarje menjalnik olja sploh ne najdem. V čemu je fora? Kaj vi dajate v menjalnike pri 2 taktnih mašinah (ne za mešanico)?

Je pa fajn pri 2 taktnih motorjih, ker ni menjave oljnega filtra, ker ga ni hahah.

bat menjaš in cilinder namesto filtra :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 10 minutami, Janezs pravi:

Kaj vi dajate v menjalnike pri 2 taktnih mašinah (ne za mešanico)?

GRO Gear Trans 10w40 sem dajal v EXC-ja in v triala. Fora je v tem da lahko ima 4T olje kake aditive, ki ne bojo sedli sklopki in zna drseti. Če ti je GRO prehuda eksotika pa recimo kak Bel Ray, Motorex... se najde kaj tega. Načeloma pa pogledaš specifikacije (JASO-MA/MA2 in ostale oznake ter viskoznost) olja, ki ga priporoča proizvajalec in če tega ne dobiš poiščeš isto specifikacijo olja drugega proizvajalca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 15 minutami, Snecer pravi:

bat menjaš in cilinder namesto filtra :) 

Pri dobro vzdrževanem 2T motorju, ki se ga ne goni na polno skoz (se pravi 90% vseh ki se vozijo naokoli) je do menjave bata kr dolga. Do menjave cilindra pa še kr solidno daljša.

Share this post


Link to post
Share on other sites
compaq
pred 26 minutami, Janezs pravi:

Pri beti 300 xtrainer je predpisano olje za v menjalnik Liqui moly 10w 40 racing. No tega olja se ne dobi. Notri sem dal Motul 7100 4t 10w-40 sintetično.

Glede na to da je viskoznost ista, bo ok?  Moti me 4t napis. Zakaj je namensko za 4t motorje? Za 2 taktarje menjalnik olja sploh ne najdem. V čemu je fora? Kaj vi dajate v menjalnike pri 2 taktnih mašinah (ne za mešanico)?

Je pa fajn pri 2 taktnih motorjih, ker ni menjave oljnega filtra, ker ga ni hahah.

MOtul 7100 je olje za 4t motor - agregat (in sklopko tudi, konec koncev). Ampak,  tvoj motor potrebuje ustrezno olje, ki je namenjeno le menjalniku. 

Pri moji Beti 300rr je predpisano olje Motul trans oil expert 10w-40, katerega tudi sedaj uporabljam. Predtem sem pa 3x uporabil GRO-ja. A se ga tezje dobi, kot so ze zgoraj omenili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janezs
pred 26 minutami, jskrablin pravi:

GRO Gear Trans 10w40 sem dajal v EXC-ja in v triala. Fora je v tem da lahko ima 4T olje kake aditive, ki ne bojo sedli sklopki in zna drseti. Če ti je GRO prehuda eksotika pa recimo kak Bel Ray, Motorex... se najde kaj tega. Načeloma pa pogledaš specifikacije (JASO-MA/MA2 in ostale oznake ter viskoznost) olja, ki ga priporoča proizvajalec in če tega ne dobiš poiščeš isto specifikacijo olja drugega proizvajalca.

 

Sem klical na servis in mi prav tako priporočajo:

menjalnik:
 
mešanica (performance 2T):

Kje se pa da dobit GRO olje v Ljubljani. Vidim, da ga imajo v Inmoto na cilenškovi ulici 13. Še kje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sesir
pred 38 minutami, Janezs pravi:

 

Kje se pa da dobit GRO olje v Ljubljani. Vidim, da ga imajo v Inmoto na cilenškovi ulici 13. Še kje?

Inmoto je generalni uvoznik za Beta mopede...jz bi tja hodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 1 uro, Janezs pravi:

Kje se pa da dobit GRO olje v Ljubljani. Vidim, da ga imajo v Inmoto na cilenškovi ulici 13. Še kje?

Inmoto je ena opcija. Ma še kak Moto Mali, se pač naroči prek spleta in pošljejo domov. Če se ti mudi mam še en extra liter 'zaloge' doma, ko ga do naslednje menjave v trialu (čez kako leto) itak ne rabim pa pridi iskat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janezs
pred 4 urami, jskrablin pravi:

Inmoto je ena opcija. Ma še kak Moto Mali, se pač naroči prek spleta in pošljejo domov. Če se ti mudi mam še en extra liter 'zaloge' doma, ko ga do naslednje menjave v trialu (čez kako leto) itak ne rabim pa pridi iskat.

Hvala ? ampak sem šel v Inmoto. Dobil par litrov. Majo pa tam tud vse dele za Beta motorje. Super ker mi je blizu šihta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 10 urami, jskrablin pravi:

GRO Gear Trans 10w40 sem dajal v EXC-ja in v triala. Fora je v tem da lahko ima 4T olje kake aditive, ki ne bojo sedli sklopki in zna drseti. Če ti je GRO prehuda eksotika pa recimo kak Bel Ray, Motorex... se najde kaj tega. Načeloma pa pogledaš specifikacije (JASO-MA/MA2 in ostale oznake ter viskoznost) olja, ki ga priporoča proizvajalec in če tega ne dobiš poiščeš isto specifikacijo olja drugega proizvajalca.

4T olja za motorje ne vsebujejo nobenih sklopki škodljivih aditivov, tudi 4T motorji imajo sklopko v oljni kopeli :P Mora pa biti JASO MA/MA2 certificirano, da je to podkrepljeno, to pa se strinjam. Za v Beto ne vem, v KTM 4T se naliva 10W50 ki je prav tako namenjeno 4T motorjem. Z oljem za menjalnike je sklopka v razklenjenem stanju preveč lepljiva ker je takšno olje pregosto.

Drugače pa, vsako kvalitetno sintetično olje z oznako MA in ustrezne viskoznosti je dobro, bolje je menjavat pogosteje kot pa iskat eksotične primerke. Glede olj je tako, da vsak veruje v svojega boga, na koncu pa so vse uveljavljene znamke ustrezne. Bom samo par naštel, Motorex, Bel Ray, Gro oil, Motul, Fuchs ... kupiš kar je dostopno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bzk

Slučajno en primer od kolega...Na Suzukiju RMZ450 2007 mu sklopka ni delala tako kot bi morala....Košara dobra, lamele, diski in fedrčki so bili OK. Pa je namesto tistega olja ki ga je tankal v motor do takrat, natočil Motula 7100 (ali pa 5100? polisintetika uglavnem), in sklopka je delala tako kot more. Tako da včasih je najcenejša stvar najboljša rešitev ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zuz3k
Ob 3. 12. 2018 ob 22:43, zuz3k pravi:

ali pozna kdo na kak servis relacija (notranjska, GO, LJ) koncu poleg Yamaha servis, da bi od

Yamahe YZ 2 takt snel mašino od motorja in pripeljal samo mašino, da bi zamenjali tesnila na mašini

 

lp

enega sem dobil, morda ve kdo še za kak servis, relacija notranjska, go ,kp

 

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
compaq
Ob 11. 12. 2018 ob 21:37, IZTOK pravi:

4T olja za motorje ne vsebujejo nobenih sklopki škodljivih aditivov, tudi 4T motorji imajo sklopko v oljni kopeli :P Mora pa biti JASO MA/MA2 certificirano, da je to podkrepljeno, to pa se strinjam. Za v Beto ne vem, v KTM 4T se naliva 10W50 ki je prav tako namenjeno 4T motorjem. Z oljem za menjalnike je sklopka v razklenjenem stanju preveč lepljiva ker je takšno olje pregosto.

Drugače pa, vsako kvalitetno sintetično olje z oznako MA in ustrezne viskoznosti je dobro, bolje je menjavat pogosteje kot pa iskat eksotične primerke. Glede olj je tako, da vsak veruje v svojega boga, na koncu pa so vse uveljavljene znamke ustrezne. Bom samo par naštel, Motorex, Bel Ray, Gro oil, Motul, Fuchs ... kupiš kar je dostopno.

Govora je bilo o 2t motorju, ki potrebuje olje le za menjalnik. Proizvajalec navaja namensko olje za menjalnik in ne 4t motorno olje za motorna kolesa. Ok, tudi s slednjim verjetno na (krajsi?) rok ne bi bilo nic narobe, saj v 4t agregatu skrbi tudi za sklopko, ma se mi zdi skoda, ne uporabljat tistega, ker je predpisano. Cena je tam-tam, menjava pa na 30 ur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bzk

Mislim da nebi moralo biti nič narobe. Jaz sem na prejšnjem motorju (CRF450 2014) dajal isto olje v motor in v menjalnik+sklopka. Tako da ne vidim kaj bi bilo lahko narobe če bi isto delal na 2T.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 15 urami, compaq pravi:

Govora je bilo o 2t motorju, ki potrebuje olje le za menjalnik. Proizvajalec navaja namensko olje za menjalnik in ne 4t motorno olje za motorna kolesa. Ok, tudi s slednjim verjetno na (krajsi?) rok ne bi bilo nic narobe, saj v 4t agregatu skrbi tudi za sklopko, ma se mi zdi skoda, ne uporabljat tistega, ker je predpisano. Cena je tam-tam, menjava pa na 30 ur. 

Kateri proizvajalec? Za KTM in Husqvarna 2t proivajalec navaja 10W50 olje za 4t motorje. Ocitno imajo vsak po svoje. Se pa strinjam, za menjalnike so ponavadi namenska olja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
compaq
pred 6 urami, IZTOK pravi:

Kateri proizvajalec? Za KTM in Husqvarna 2t proivajalec navaja 10W50 olje za 4t motorje. Ocitno imajo vsak po svoje. Se pa strinjam, za menjalnike so ponavadi namenska olja.

Govorili smo o Beti ;) Kako imata Ktm in Husa ne vem, nisem imel opravka z njimi. Jaz se vedno skusam drzat naviodil proizvajalca in mirno spim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buschi

Imam eno vprašanje. Večkrat sem že zasledil, da tisti ki veilko vozijo pa terenih, da namontirajo niple za mazalico na vagico in nihajko.

Npr:

grease1.jpg

Vrtanje M6 luknje kej oslabi material?

Trenutno mama z mulcem aprilio komplet narazen in bi lahko to naredil.

Sem že tudi zasledil, da so angleži skoraj serijsko to delali na XT-ejkah in tamalih tenerejkah.

Hvala za odgovor.

 

Edited by Buschi

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
Ob 27. 1. 2019 ob 10:04, Buschi pravi:

Vrtanje M6 luknje kej oslabi material?

Dvomim. Vage so običajno konkreten kos aluminija...

Osebno mam namen to enkrat letno razdret, očistit in namazat, tako kot krmilni ležaj. Če nisi skoz v vodi in blatu do vage in pri mazanju nucaš kvalitetno vodoodporno mast, bi to moglo zadostovati. Če že masta to narazen, očistit, Bel Ray vodoodporno mast not in maš mir za nekaj časa, brez vrtanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hefic
On 2/1/2019 at 7:10 PM, jskrablin said:

Dvomim. Vage so običajno konkreten kos aluminija...

Osebno mam namen to enkrat letno razdret, očistit in namazat, tako kot krmilni ležaj. Če nisi skoz v vodi in blatu do vage in pri mazanju nucaš kvalitetno vodoodporno mast, bi to moglo zadostovati. Če že masta to narazen, očistit, Bel Ray vodoodporno mast not in maš mir za nekaj časa, brez vrtanja.

Imaš pnevmatsko prešo za leažje ali si s cilindri in gedorami pomagaš? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ni3ous
On 1/27/2019 at 10:04 AM, Buschi said:

Imam eno vprašanje. Večkrat sem že zasledil, da tisti ki veilko vozijo pa terenih, da namontirajo niple za mazalico na vagico in nihajko.

Npr:

grease1.jpg

Vrtanje M6 luknje kej oslabi material?

Trenutno mama z mulcem aprilio komplet narazen in bi lahko to naredil.

Sem že tudi zasledil, da so angleži skoraj serijsko to delali na XT-ejkah in tamalih tenerejkah.

Hvala za odgovor.

 

Jaz sem na Tenerejki zvrtal in niple vgradil. Zlorabljal to tezko mrcino kar dolgo in se ni nic zlomilo. Material zmore prenest tisto luknjico. 

Vseeno pa na naslednjih motorjjih ne bom tega ponovno delal. Enkrat letno razdreš in namažeš in je to to. 

Če ne riješ po najvecjem blatu ko svinja, potem je mazanje tudi na 2 leti ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hefic

2,5-3% 

Če kdo pozna koga, ki napenja špice in scentrira zadnje kolo, bom hvaležen za info na ZS. hvala. 

Edited by Hefic

Share this post


Link to post
Share on other sites
zuz3k

a je 2 dl al 3dl?

kolk stavite tisti, ki imate 2% motorje? v navodilih piše 30:1

Edited by zuz3k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hefic

O kakih dcl govoriš? 1:30 =  0,03333

Jaz v mojo mešam švoh 3% (torej ca 3 dcl na 10 L).  Niso vsa olja enaka, je pa dokler nisi pro brezveze doktorirati in dokler ni nekih težav s štendgasom, delovanjem in odzivnostjo na obratih ni kaj dosti za tuhtati. 1:30 je malo močna, če tankaš 100 oktanca mogoče, drugače pa raje 3 minus, po mojem gostilniškem mnenju (1:35-1:40), da se ti ne zapaca preveč. Jaz bi rekel, da so olja precej napredovala kot 30 let nazaj, ko je Yama spisala priročnike z 1:30 priporočili. Nisem pa avtoriteta in samo tako laično razmišljam in berem po netu, kaj drugi mešajo..    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!