Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
mopedfan

APRILIA 1000 RST Futura

Recommended Posts

Zok

Futura po dobrem tednu "trpljenja" v delavnici koncno doma.

Menjano:

  • veriga
  • zobnika spr/zad
  • olje + filter
  • svecke + ena kapica, ki se je pri odstranjevanju poskodovala
  • olje vilic
  • pnevmatike (nekaj sto kilometrov rabljene Pilot Power so sle iz Falcota na Futuro, Falco je dobil nove ContiSportAttack)
  • prednja kolesna lezaja in semeringa
  • namesto zadnjega lezaja z ABS ringom (500 eur :fyou:) se sedaj hitrost odcitava s pomocjo magnetov na pestu zadnjega zobnika, senzor je prestavljen, drzi ga na novo narejen jeklen nosilcek
  • tekocina sklopke
  • poravnano centralno stojalo
  • chip tuning
  • JayTune nalepke :smoke:

Cakam se vse zavorne cevi z rostfraj opletom, pa da menjam se zavorno tekocino. Prijeten hlod je tole. Tako flickable, priblizno 18x bolj, kot je bil prvi vtis. :D

53817043_10156655307683124_595017652427030528_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Eno hitro suho ciscenje in voskanje obeh mopedov + ciscenje in mazanje Futurine verige (Falco je bil vceraj delezen nove verige).

Zaradi napacnega stevila magnetov v zadnjem pestu je stevec kazal prevec, zato sem preprogramiral armaturno plosco, tako da "ve", da sedaj za en vrtljaj kolesa dobi s senzorja 36 impulzov, ne 32. Sedaj stevec deluje pravilno - tako glede hitrosti, kot glede razdalje.

Zadnja zavora je postimana - nova zavorna cev in zavorna tekocina. Resno razmisljam o vgradnji ABS sistema.

Manjkata se mazalca verige na obeh mopedih in TPMS na Futuri (ki pa bi ga rad integriral v armaturno plosco, zato se malo cvikam kako in kaj), pa bota oba mopeda postimana tako, kot je treba.:yea2:

viber image 2019-04-19 , 18.07.41.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

...in nadaljujem s svojim monologom (a sem res edini tu, ki redno vozi Futuro?)...

Spravil sem se k vgradnji 12 V vticnice. Mesto na plastiki je ze nakazano. Naredim luknjo, pritrdim vticnico z gumi pokrovom, razkopljem pol instalacije da bi zadevo priklopil, potem pa ugotovim, da ima Futura ze predpripravljeno instalacijo, in vse kar dejansko manjka je - vticnica.:hmm:

viber_image_2019-07-05_00-59-28.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Hitro jo je zradiralo. :P

Dunlop Sportmax GPR300. Sicer dunlopa ne maram, ampak zaenkrat me preseneca samo pozitivno. Tako cenovno, kot glede ostalih lastnosti - do roba povsem zanesljivo dobesedno v prvem kilometru. ;)

67078688_10156960400043124_6837490533963661312_n.jpg

viber_image_2019-07-18_11-50-02.jpg

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites
hy650

Da ne boš sameval tle gor...pripravlja se še moja Futurca :naughty:...Še malo, pa bo ready to race:quad:...če bo vse po sreči. Delam na tem :)....937056062_IMG_20190720_1514481.thumb.jpg.03c97df987c951fcc100a3ebdd200ba7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

To si pravkar kupil? Moj dober kolega si jo je malo od dalec ogledoval, pa je izgleda predolgo cakal. :)

Kako je stanje z elektroniko? Si ze kaj ugotovil? Diagnostiko imas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hy650
pred 14 urami, Zok pravi:

To si pravkar kupil? Moj dober kolega si jo je malo od dalec ogledoval, pa je izgleda predolgo cakal. :)

Kako je stanje z elektroniko? Si ze kaj ugotovil? Diagnostiko imas?

Ja, pravkar sem jo nabavu. Še en APRILIA projekt. Komaj sem RSV-jko ME serije sestavil, mam že novga vraga na grbi....:D

Potencialne kupce je verjetno odvračal nakup, ker je prodajalec-diler trdil, da je fuč ECU...Stvar je v tem, da sem pred leti vozil FUTURO. Imel sem karambol in je moped obstal doma s poškodovanimi plastikami, lučjo armaturo...mehansko in elektrika pa je ostala dobra. Vrag je v rezervnih delih, ker je zlepa ne dobiš po kosih...In se je po treh letih pojavila ta. Je kompletna z vsemi plastikami in kovčki.Tako, da bo iz dveh nastala ena vozna, ni vrag....Nekaj dni borbe in mi trenutno laufa na mestu brez težav. ECU ni bil pokvarjen, je blo pa nekaj drugih težavic... Diagnostike nimam, delam na podlagi posluha-izkušenj, ker je to moja četrta V2 Aprilia....Trenutno čakam pogonsko verigo, da jo sprobam na cesti. Toliko na hitro. Če pa kolega zanima res dobra Aprilia, pa bi verjetno trenutno ljubitelju prodal Tuono V2, ki jo vozim. Res dela in se pelje vrhunsko. Vse poštimano in dodelano, kar je potrebno. V četrtek sem odpeljal Jadranko gor in dol. Vso pot z nasmeškom, kljub 30 plus po termometru....Mitaske so pošteno gagale....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Ta futura nama je padla v oci predvsem zaradi cene - je zaradi nedelujocega stanja ciljal se na dosti nizjo ceno od nastavljene. Je pa dejstvo, da ima okrog sebe zelo dober support - sam je odlicen tehnicar, jaz imam Futuro katera bi lahko zacasno donirala dele za iskanje napake, kar nekaj znanja okrog elektronike teh motorjev ze imam, pa se njegov oce je mehanik (pa sosed licar, ce bi ze bilo treba) - ni hudic, da ne bi za dostopno ceno (dobro) peljala po cesti in izgledala odlicno. ;) Ce bi bila slikana s kompletnimi plastikami in kovcki, bi verjetno bila pri njemu doma. Ali pa pri komu drugemu. Ali pa pri tebi kak teden prej kot sicer. :D

To, da je fuc ECU tudi jaz nisem verjel, bolj sem ciljal na kako pogostejso napako - tilt senzor, bencinska crpalka, injektor, regulator tlaka goriva, kak temperaturni senzor... Nisem se slisal, da bi komu ECU crknil. Ce pa ze, se pa tudi da dobiti drugega, saj nima imobilajzerja.

Ce bos potreboval diagnostiko, sporoci - cez kak teden, dva planiram kak celodnevni izlet, rade volje se oglasim, da vidim to cudo (pa kaj je od prejsnje Future ostalo). ;)

Tuono, sploh cipiran je za zacetnika kar prehud zalogaj - to bi bil njegov prvi motor. Futura res ni najlazja, je pa tako kultivirana, da mu ne bi delala preglavic. Tudi kolega - instruktor voznje je bil presenecen ko sem mu posodil svojo - da je ER6n glede mestne voznje pravi kramp v primerjavi s Futuro. No, res pa sem imel takrat ECU nastavljen malo po svoje, in je precej posnemal "frgazarca" (zmanjsano zaviranje motorja, pa to). :)

@Kugelschreiber, tudi to je gledal, ja. Sem mu pisal, pa da vidim kaj bo rekel.

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites
hy650

Ja, saj če ne bi imel delov, je ne bi niti pogledal....Bolj so me zanimale plastike, pa jih nisem nikjer našel....In sem jo vseeno vzel, ker je bila kompletna in tudi jaz nisem verjel, da je ECU šel...Problem je bil tilt senzor in vse cevke okoli vbrizga in prepereli gumi distančniki ali kako se že reče elementom med vbrizgom in glavo. In regler sem na novo zvezal....

Dobrodošel na obisk:). Sem v Kočevju. Lahko splaniramo kako furo naprej do Kolpe ali obale ali do Grobnika ali karkoli....Ali pa žar zakurimo:)....

Na telefonsko, ki si mi jo enkrat posredoval se ne javljaš? Ali imaš drugo?

 

lp

Edited by hy650
popravek vsebine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Tudi jaz sem najprej pomislil na tilt senzor. ;)

Meh, jaz mam tak poklic, da imam telefon 24/7 na do not disturb. :D Ja, sem vcasih rahlo neodziven.:blush:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hy650

Futka na  cesti, kamor sodi....Danes sem namontiral še novo verigo in naredil testno vožnjo. Kar nekako gre...:). Nisem pa nikjer okol Kočevja srečal Zoka s svojo lepotičko....:D

760210547_IMG_20190807_1442071.thumb.jpg.d8d36460822578683f95789359fd0637.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Ne, zok je tvoje sporocilo prebral sele ko sem na postojnskem OMVju srebal cedevito, pa ce bi imel diagnostiko zraven, bi se morda s kolegom oglasila... Naslednji teden? Zenka me nekaj sili v Postojno na izlet, en dan pa bi se v Kocevje ali tja v blizino oglasil?

Mi je pa ze nekajkrat porinilo hladivo iz raztezne posode (ki je itak bila prepolna) in pri mestni voznji nabilo temperaturo cez 100 stopinj, in na zadnjih dveh voznjah (hrvasko primorje prejsnji teden in Pivka ter Cerknisko jezero ta teden - skupaj dobrih 900 km) sem dvakrat tankal vodo v hladilni sistem - je slo not vsakic slab liter.

Eh, preden izgradim motor in vzamem glavi dol, sem se odlocil vse skupaj dodobra preveriti (pi es: danes bi moral iti v Zeljavo, to sem se spravil delati v noci iz predvcerajsnjem na vceraj). Preveril sem stanje vodne crpalke, od znotraj sem opral hladilnika, preveril delovanje obeh temperaturnih senzorjev in obeh ventilatorjev, pozamenjal nekaj objemk, vse skupaj nazaj sestavil, naslednji dan pa kupil liter ustrezne hladilne tekocine, in ugotovil kje je jedro problema...
viber_image_2019-08-08_03-07-04.thumb.jpg.5a3096dd59afd69062f4b8672ecc5af4.jpgviber_image_2019-08-07_23-56-08.thumb.jpg.b66fd2213806a6fc7e78302d0f261dc2.jpgviber_image_2019-08-07_23-27-52.thumb.jpg.4625bc7abae2800718b1db08fa83744a.jpgviber_image_2019-08-08_00-08-37.thumb.jpg.fd6288bd7a986cdad3a1a0c807dd88b6.jpgviber_image_2019-08-08_10-42-58.thumb.jpg.e8165b83214d849570410831c909de40.jpg

 

A, tako. Tekocina curlja, cevi pa niso trde. Ocistil sem pokrovcek (ja, je bilo kar nekaj svinjarije v jetrih), zamenjal obe tesnili (Mercator tehnika - t.i. "Mega paket tesnil" za 6,50 eur, so 4 tesnila ustreznih dimenzij, da sem lahko postimal pokrovcka obeh mopedov), in zadeva je naenkrat ok. Pri 80-85 stopinjah porine nekaj tekocine ven (ne veliko - vidno na sliki), ko pade pod 65 pa jo lepo potegne nazaj not. To je to. Odzraceno je tudi OK - sem si vzel cas in motor 4x, 5x segrel in ohladil, prestiskal vse mozne cevi, in v "iberlaufu" ni vec vidnega zraka. Potem sem sistem malce na svoj nacin ponovno sestavil, in to je to - preizkus je opravila uspesno.

Ce bi prej vedel, bi si prihranil 8 ur sraufanja. Ampak ok - imam pa vsaj preciscen hladilni sistem in menjano hladilno sredstvo.

67783316_10157003881478124_4513438233509494784_n.jpg.0775171e977b602585eb29cccdad70a8.jpgviber_image_2019-08-08_11-27-33.thumb.jpg.8361c70755994773c4f6bf4d18277a08.jpgviber_image_2019-08-08_11-32-51.thumb.jpg.c4b046c52003f02118578b06d1981380.jpg

Zeljava pa je odpadla zaradi drugih razlogov - slaba organizacija soudelezencev. Meh, bo ze.

Aja, sem pa od prestavitve senzorja hitrosti naprej ostal z luknjo v riti... ..em... ...nihajki. Pa sem jo elegantno zaprl s 3D printanim cepom.

67464577_10157004123883124_3147777326465417216_n.jpg.2517f131502b2d73ee03ec6415217902.jpg67488041_10157004124188124_315091058671222784_n.thumb.jpg.b2da536aed02ca55680cc25f2fc36374.jpg68376243_10157004124333124_8997192994553593856_n.thumb.jpg.a62e67706d1f0e26d3ac3768be98e3b0.jpg

Prevezal sem regulator tlaka bencina na vakuum (tovarnisko je na tlak okolice, kar ni ravno pogosta resitev - bi rekel, da je celo napacna), mapo updateal na Map 05 z dolocenimi dodelavami (ignition map je od 05, ignition limit od 790412_Staintune_with_Baffles.hex, pa se par malenkosti), nastelal sem se AFR v prostem teku, nevtralno pozicijo ventila za prosti tek, in moped se vede veliko bolj kultivirano. Poraba zadnjih 400 km je bila 5,70 l/100 km. Pred predelavo je bila okrog 7 l - na podobno relacijo.

Dlje kot imam tele kolce, bolj so mi vsec. ;)

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

...po kar nekaj tednih mirovanja sem micno gospo zopet zapeljal...IMG-5bf0883ff61c817ffc647863ff0d8b9f-V.thumb.jpg.540d8623522f1fae5418b56ebf574eea.jpg

...na operacijsko mizo.IMG_20191217_121645.thumb.jpg.add5bae1f538d68e7709bb83889237a2.jpg

...menjava zavornih cevi (in seveda tekocine), pa zadnjih zavornih oblog - odzracevanje je slo presenetljivo brez kakrsnegakoli zapleta ali nevsecnosti...

IMG-9c2a62a37e56fd233b4dc04346ccdc20-V.thumb.jpg.0edfe6aeeb359f5676d48b50fbb24e44.jpg

...pa servis vilic - menjava tesnil in olja. Jaja, olje je bilo menjano 3000 km nazaj, ampak sta bili protiprasni gumici razpokani, tako da sem se stvari lotil se enkrat - tokrat temeljiteje. Olje je bilo zopet popolnoma crno, zato sem vsako komponento od znotraj prebrisal s pomocjo varilne zice in papirnate  brisace. Veliko nesnage se je v teh 15 letih nabralo v notranjosti.

IMG-432a77442207feda2095d60179e194f3-V.thumb.jpg.d95de2e7bef014aab6e8566965216426.jpg

Ah, privoscil sem ji/si se en bomboncek. Madona kak je fajn! :D

IMG-b4c57442d7562b3e2303ba0043b44cf1-V.thumb.jpg.5f6eb756a3f9a4a6a5d811a26a7a5c98.jpg

...tako, verjetno ji dam do februarja mir. Takrat pa planiram zopet en servisni poseg za pripravo na nove zmage (redni servis motorja, registracija,...). ;)

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • ciciban
      Trenutno so vsi kazalci, da bo nafta poceni, seveda bo država pristavila svoj piskerček z trošarinami. Že pred korono je bil ves svet pred vrati nove krize. Kitajsko gospodarstvo se ohlaja. Letalska industrija je v popolnem razsulu in praktično ne porabi skoraj nič. Greje se le še malo ljudi na olje in pa industrija se že nekaj časa izogiba nafti. Razlog tiči v emisijskih kuponih, ki so praktično 3x dražji kot pred leti. Energetski sektor zaradi milih zim porabi bistveno manj in tudi cena obnovljivih virov močno vpliva na cene na trgu. V ozadju potekajo še boji v stilu "how low can you go" in pa tržne špekulacije, ki izkrivljajo realno stanje.  Uglavnem... Nafta bo kratkoročno poceni. Srednjeročno bo sledil odboj in dvig cen. Višek porabe nafte bo okoli leta 30 sledil bo nenaden upad in zaton velikih naftnih velikanov. Veliko jih bo propadlo. Tisti preživeli se bodo preusmerili v druge posle in bodo tam mešali drek še naprej (voda, smeti in elektrika).
    • amateur
      Robi kaj če bi na nastavitvi namesto sonca izbral umetno osvetlitev, mogoče pa ne bi bilo treba popravljat. Popravljena varianta ima najmanj skurjeno belo barvo.
    • marincspeedshop
      Lahko ti ga jaz posodim.
    • Tex
      A midva sva zgledala da nimava časa???  Glej, se zmenimo, @tomash bo vsega kriv, ti pa le za rundo daj ..   Drugače pa tako to zgleda, ko se baba sprosti. V desni roki ima kavico (se ne vidi), v levi se setta muzika, .... let's goooooo! Edit: seveda je prvih nekaj voženj v sezoni čist drugačnih, pol poka po čeladi "kaaaaaaj delaš divjak", "saaaamo probaj prehitevat", itd itd .. 3 jadranke kasneje pa poči po čeladi "kolko ovinkov se bova še vozila za totimi ćehi!!!" 
    • ChuckNorris
      Zadje čase sem zelo zadovoljen z avtokozmetiko Gyeon. Je zadeva malo dražja ampak dobra. Motor perem z istimi čistili kot avto. Meglio ali pa kaj podobnega mam pa samo za zadnjo felgo kadar je fejst mastna. Drugače pa splaknem z visokotlačnim, žužke pošpricam s čistilom za predpranje, operem s šamponom, splaknem s šlaufom, zbrišem in pošpricam z detailing sprejom
  • Similar Content

    • Maniac
      By Maniac
      Engine: Rotax 122 single cylinder 2-stroke. Aluminium cylinder with Nikasil liner. Fuel: Unleaded petrol. Bore x Stroke: 54mm 54,5mm Total displacement: 124,8cc Compression ratio: 12,5:1 Maximum power at the crank: 11 kW and 16 kW Maximum torque at the crank: 12.2 Nm @ 8000 rpm (11 kW) and 16 Nm @ 9750 rpm (16 kW). Fuel system: Dell’Orto VHST 28 carburettor. Ignition: Electronic CDI ignition. Starting: Kick start. Generator: 12V-180W Lubrification: Separate mixing with variable displacement, volumetric pump. Gear box: 6 speed. Ratios 1st 10/30 2nd 14/29 3rd 17/27 4th 19/25 5th 21/23 6th 22/21 Clutch: Multi-plate wet clutch. Primary drive: Helical gears. Ratio: 19/63. Final drive: Chain. Z 16 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (11 kW); Z 15 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (16 kW). Frame: High strength steel frame with double trellis beam and double cradle. Detachable seat frame. Front suspension: 40 mm upside down hydraulic fork. Wheel travel 260 mm. Rear suspension: Steel swingarm. Hydraulic monoshock with piggy back cylinder. Wheel travel 270 mm. Brakes: Front brake 260 mm disc. Floating caliper with two parallel pistons. Rear brake 220 mm disc. Floating caliper with single piston. Wheels: Front wheel Aluminium, 3.00x17”. Rear wheel Aluminium, 4.25x17”. Tyres: Front tyre Pirelli Diablo, 110/70x17”. Rear tyre Pirelli Diablo, 150/60x17”. Dimensions: Overall length 2,165 mm. Overall width (at brake levers) 850 mm. Overall height (at mirrors) 1,390 mm. Seat height 870 mm. Wheelbase 1,480 mm. Dry weight: 115Kg Fuel tank capacity: 10 litres (including 1.3 litres reserve). Cooling: Liquid cooled. Intake: Reed valve. Maximum speed: 115 kph (11 kW); 120 kph (16 kW). Emissions: Euro 3 (11 kW and 16 kW). Other: Other characteristics Essential multifunctional instrument panel. Colour schemes Off Black
    • poggy
      By poggy
      mene pa zanima, če kdo kej ve o tem motorju?

      dans sm vozu mx 50, pa sm ful navdušen nad tem mopedom, sam je mal prepočasen.

      zanimajo me karakteristike motorja, kak se je voziti z močnejšo različico itd.







      P.S.: pred objavo sem uporabil iskalnik :D :D :D :D :D :D
    • Zok
      By Zok
      torej, vprasanje leti predvsem na moj primer - Aprilia AF1 Futura, 125 ccm, 34 KS (25 kW) @ 11.300 rpm, veselje pa se neha ze pri 9.500-10.000??? zdi se mi da je svecka bol "bauga", k z eno staro NGK B10EG (k je predpisana za ta agregat), k je dala skoz ze vsega boga, in je totalka frdirbana, pa ne doseze vec ko 7.000... zdaj mam not B9EG, k tud ni ravno nova, niti ne vem kuk je stara, dobil sem jo z motorjem. zanima me, ce bi bilo kaj boljse, ce svecko menjam, slisal sem namrec za svecke, ki se na teh agregatih uporabljajo v dirkalne namene, agregat pa naj bi dosegel cez 13.000 rpm - je tu fora v svecki, ali v vzigalnem sistemu, nastavitvah predvziga, uplinjaca, itd??

      ja, se to: odkar kurim Castrol TTS se mi se ni zavrtel preko 10.500 rpm, ko sem imel pa Motorex Cross Power 2T (vem, malo cudno se slisi cross power v cestniku, a je slo) pa sem prestavljal pri 11.000, slo je pa tudi preko. je mogoce tudi TTS (delni) krivec za to, da se agregat ne zavrti preko 10.000??

      ne moti me to, da se masina ne vrti visje, moti me to, da mi pri prestavljanju iz prve v drugo prestavo nazaj zapre ventil v izpuhu (ta je odprt nad 7.700 rpm), zato bi rabil malo vec obratov - vsaj 1.500!
    • toxico
      By toxico
      kupil sem si tole.Bil naj bi letnik 94 kje naj izvem če je res.Prvo mi je nagajala prednja zavora spustil sem zrak dolil olje in zdaj prime ravno prav.Zanima če se se sploh še dobi kakšne rezervne dele nove.Kje bi dobil kakšno knjigo za ta motor.In še nekaj mi nagaja , ko je prižgan ne morem prestavit v neutralno oziroma zelo težko, ko ga ugasnem gre brez problema v nevtralno.Zanima me tudi tisti pokrov na rezorvarju za olje ali je to za celoten agregat ali za kaj drugega.Kakšno hlajenje ima voda olje ali...In kakšno olje naj kupim za agregat.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!