Skoči na vsebino

'Vrtenje v obrate!!'


pero

Priporočene objave

ogrevanje motorja na mestu  = GLUPOST !!! :wacko:

zakaj?

... zato, ker s tem nič ne dosežeš, trošiš bencin/denar, onesnazuješ ...

Ko se vsedeš na motor, ga vžgeš in se takoj odpelješ. Prvih nekaj km ne pretiravaš ... voila.

Na mestu pri prostem teku, se olje bistveno počasneje ogreva. V glavnem "nahajcaš" cilindre, glave in vodo na delovno temperaturo, olje pa še vedno ostaja neogreto ... motor je narejen tako, da vanj piha, tudi ko še ni na optimalni delovni temperaturi !!!

in še podvprašanje ... Ali avtomobil tudi ogrevaš 3 minute na mestu, predno se odpelješ ?? B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

in še podvprašanje ... Ali avtomobil tudi ogrevaš 3 minute na mestu, predno se odpelješ ?? B)

Se sicer strinjam s tvojim postom, ampak disident v meni si ne more kej, da ne bi komentiral:

Ceprov je res tut to, da avtomobila nikol ne vrtim cez 6000 obratov (in ga zato tut ne segrevam prej).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ogrevanje motorja na mestu = GLUPOST !!! :wacko:

Hotschko, a si že kdaj vozil kaj drugega kot svojo, oprosti izrazu, drekpumpo?

Če bi, bi vedel, da so naprimer športnejše mašine zelo občutljive na temperaturo motorja: če bi speljal vedno takoj po zagonu bi se bolj kilavo vozil: motor _sploh_ ne potegne , cuka, itd. Zakaj? Ker je narejen za obratovanje v delovni temperaturi.

Zračno hlajene mašine so narejene drugače; imajo bistveno večje tolerance, saj delajo v širšem temperaturnem razponu (tja do in čez 130 stopinj).

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na mestu pri prostem teku, se olje bistveno počasneje ogreva. V glavnem "nahajcaš" cilindre, glave in vodo na delovno temperaturo, olje pa še vedno ostaja neogreto ...

:BUA:

Kako pa to narediš, da se olje ne ogreje? A ga preden vžgeš zliješ ven in daš v hladilno torbo?

Olje se ogreje hkrati z vsem drugim. Je pa res da se VSE segreva počasneje v prostem teku kot če bi odpeljal... (jasno).

Svašta.

Popravljeno . Popravil andrej
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Segrevam ga vsaj tako dolgo,da je pokrov ventilov topel na otip 3-5 min. :OK: :OK: :OK: oljno zračno hlajen agregat

Pol pa še ene dva kilometra ,pa je pripravljen. :D :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Olje se ogreje hkrati z vsem drugim. Je pa res da se VSE segreva počasneje v prostem teku kot če bi odpeljal... (jasno).

Svašta.

res se ogreva pocasneje, a bolj pomembno je, da ni hladen pod obremenitvijo. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hotschko, a si že kdaj vozil kaj drugega kot svojo, oprosti izrazu, drekpumpo?

ne oprostim, ker je ta izraz rezerviran le za dotično znamko ameriških motorcyclov ... :rolleyes:

Če bi, bi vedel, da so naprimer športnejše mašine zelo občutljive na temperaturo motorja: če bi speljal vedno takoj po zagonu bi se bolj kilavo vozil: motor _sploh_ ne potegne , cuka, itd. Zakaj? Ker je narejen za obratovanje v delovni temperaturi.

... saj zato pa imaš ročico za hladen tek (zaug po domače), da lahko voziš relativno normalno tudi s hladnim motorjem ... jaz se s svojo šklopotajočo drek pumpo kar lepo takoj odpeljem z 1/3 odprtega zauga, ker še ne vleče tako kot treba ... po kašnem kilometru pa zaug ni več potreben ... Kaj pa če je tvoj motor kilav, ker cuka in neogret ne vleče nikamor... <_<

Zračno hlajene mašine so narejene drugače; imajo bistveno večje tolerance, saj delajo v širšem temperaturnem razponu (tja do in čez 130 stopinj).

Andrej

kakšna svetovna klobasa ... :lol: :lol: .... še mal zenfa pa pojest :lol: :lol: ... ja kolk pa misliš, da se tebi olje segreje ... verjami, da tudi krepko preko 100°C ??

Pa ljudje božji:

temperatura olja, ki prihaja na ležaje glavne gredi, je bistveno bolj pomembna, kot temperatura cilindrov, glav in vode v njih. Če bi lahko spremljal temperaturo olja, bi videl, da se tudi ob mirni vožnji brez navijanja olje segreva neprimerno hitreje kot pri prostem teku, ko v motorju še ni pravega kroženja življenskih tekočin !!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ceprov je res tut to, da avtomobila nikol ne vrtim cez 6000 obratov (in ga zato tut ne segrevam prej).

saj tudi motorja ni treba čez 6000 priganjat, dokler ni ogret ... a ne ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na mestu pri prostem teku, se olje bistveno počasneje ogreva. V glavnem "nahajcaš" cilindre, glave in vodo na delovno temperaturo, olje pa še vedno ostaja neogreto ...

:BUA:

Kako pa to narediš, da se olje ne ogreje? A ga preden vžgeš zliješ ven in daš v hladilno torbo?

uuu ... kako smo pametni ... Čisto enostavno je. Olje se v prostem teku nesorazmerno počasi ogreva, ker ni pravega pretoka tekočin. Če bi lahko spremljal temperaturo olja, bi videl, da se tudi pri počasni vožnji olje bistveno hitreje ogreva, kot v prostem teku !!!

Olje se ogreje hkrati z vsem drugim. Je pa res da se VSE segreva počasneje v prostem teku kot če bi odpeljal... (jasno).

Svašta.

torej zakaj ogrevati na mestu ... :o :BUA: :hmm: ... svašta ... :ph34r:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jz svojo krosko na mesu en casa ogrevam. Prvo minuto pod stant gasam poj pa se en casa dodajam gas. Poj se peljem ene 2km. Zatem pa daska. Je nic ne sparam. Sej je zato narjena. :D :P

test napake ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če čez vse skup potegnemo crto niso vazne nobene minute,ogrevanje na mestu ali med voznjo. ..ampak tocno to kar je napisi ZOK!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz ga pri segrevanju na mestu držim na 3K obratih nekaj časa, pol pa ko se umiri odpelem. Če tega ne naredim cu-u-u-ka, pa ponavadi crkne.. Zakaj le.. :hmm:

GREEN:ph34r: vas puzdravla..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tolk se kregate, pa je stvar enostavna.

@Andrej - a ti običajno takoj, ko spelješ, motor nad 6000 obratov teraš? hmmm, ker vem, da voziš športno stvar - kaj pa gume, a jih tud kr na mestu ogreješ da lahk potem turiraš al kako?

@hočko - kolkr vem, majo vsaj novejši Monstri (recimo NIETOV m900 letnik 2002) digitalni toplomer in v navodilih zabičano, da ga je treba na mestu ogret do določene temperature, kar pogosto traja tudi več kot 5 minut...

Kar se mene tiče, motor vžgem, ogrevam glih tolk, da ne piha iz avspuha belo/sivo/plav dim, po potrebi za lažji tek med tem kratkotrajnim ogrevanjem uporabim zaug (FZS 600), in se potem počas odpeljem, na tretjem semaforju od doma pa je motor že lepo ogret...

Cuka mi pa samo prvih 150 metrov, če se takoj z mesta odpeljem brez ogrevanja...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Joj kolk nekateri komplicirate. Malo zauga, vžgem, zaklenem garažo, nataknem čelado (vse skupaj traja 30 sec), obrati medtem malo narastejo - odvzamem zaug - če se pa motor še malo zaletava mu še pa vedno pustim malo zauga in odpeljem. Po 100 m naše ulice odvzamem zaug in vozim tja do 4K RPM - moči čisto dovolj. Od prvega resnega križišča pa brez zapor. Samo po mestu bandit z 4000 RPM dovolj vleče in gre.

Verjamem pa da razne R6xxx600 žnjblplastikfantastik ne ne morejo neven kako vleči pri 4000 obratih.

Vsak naj dela po svoje, v glavnem se pa strinjam z Hotčkotom.

LP, RK

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

za tiste ki nimajo termometra nej bi bil pokazatelj primerno ogretega motorja (da sploh lohk odpeljejo z parkirisca) normalen odziv mašine na hitro dodajanje in odvzemanje plina

pol se pa še mal počas peleš in to je to :) :kva1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zračno hlajene mašine so narejene drugače; imajo bistveno večje tolerance, saj delajo v širšem temperaturnem razponu (tja do in čez 130 stopinj).

Andrej

kakšna svetovna klobasa ... :lol: :lol: .... še mal zenfa pa pojest :lol: :lol: ... ja kolk pa misliš, da se tebi olje segreje ... verjami, da tudi krepko preko 100°C ??

1. Glej: trditev da motorja ni dobro ogrevati je trditev ekologov, ne strojnikov.

2. Okoli 80% obrabe motorja nastane med hladnimi štarti IN med izpostavljanjem motorja obremenitvam, ko še ni ogret.

3. Motor je narejen za obratovanje na delovni temperaturi. Še posebej to velja za vodno hlajen motor, kjer je razpon temperatur bistveno manjši v primerjavi z zračno hlajenim. Prednost tega je, da ima vodno hlajen motor lahko bistveno nižje tolerance pri izdelavi mehanskih delov, saj le-ti niso izpostavljeni tolikšnemu raztezanju zaradi temperaturnih sprememb. Če mi ne verjameš (in to izhaja iz tvojega posta kjer praviš da klobasam) niti ne bom diskutiral s tabo, kajti o dejstvih se ne razpravlja; raje te napotim v knjižnjico po kakšen učbenik osnov strojništva.

4. Iz zgoraj zapisanega izhaja, da je vodno hlajen motor bolj občutljiv na temperaturo (glede obrabe), zato ga je dobro približati delovnim temperaturam preden je izpostavljen obremenitvam. Obremenitev ni le vožnja nad xxx obratov, je VSAKA vožnja. Ne pravim, da je to nujno, je pa koristno.

5. Moj motor rabi okoli 30s - 1 min, če ga vžgem hladnega. To ni veliko. Res pa je, da pred nekaj leti starega zračno hlajenega BMW R65 nisem nikoli ogreval. Pri vožnji niti ni bilo čutiti očitne razlike. Zakaj sem napisal zgoraj.

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še to glede čoka: v navodilih zx-6r, zagotovo pa tudi v navodilih od honde cbr (letnik pozabil) piše, da mora biti pred vožnjo čok vsakič popolnoma izključen.

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1. Glej: trditev da motorja ni dobro ogrevati je trditev ekologov, ne strojnikov.

nisem rekel, da ga ni potrebno ogrevat ampak da je ogrevanje na mestu = GLUPOST ... če uporabim svoj originalni izraz iz prejšnjih strani

2. Okoli 80% obrabe motorja nastane med hladnimi štarti IN med izpostavljanjem motorja obremenitvam, ko še ni ogret. 

res je ... to je v prvih nekaj sekundah delovanja !

3. Motor je narejen za obratovanje na delovni temperaturi. Še posebej to velja za vodno hlajen motor, kjer je razpon temperatur bistveno manjši v primerjavi z zračno hlajenim. Prednost tega je, da ima vodno hlajen motor lahko bistveno nižje tolerance pri izdelavi mehanskih delov, saj le-ti niso izpostavljeni tolikšnemu raztezanju zaradi temperaturnih sprememb. Če mi ne verjameš (in to izhaja iz tvojega posta kjer praviš da klobasam) niti ne bom diskutiral s tabo, kajti o dejstvih se ne razpravlja; raje te napotim v knjižnjico po kakšen učbenik osnov strojništva.

brez pripomb

4. Iz zgoraj zapisanega izhaja, da je vodno hlajen motor bolj občutljiv na temperaturo (glede obrabe), zato ga je dobro približati delovnim temperaturam preden je izpostavljen obremenitvam. Obremenitev ni le vožnja nad xxx obratov, je VSAKA vožnja. Ne pravim, da je to nujno, je pa koristno.

sam si ugotovil, da je temperatura olja bistvena ... olje se že pri obratih malo nad prostim tekom bistveno hitreje segreva, kot pri prostem teku, ko dejansko ostaja hladen. Razlog je verjetno v tem, da ga glavna gred ne razmetava po veliko prej vročih cilindrih in batih, kjer bi se lahko olje hitreje navzelo toplote.

5. Moj motor rabi okoli 30s - 1 min, če ga vžgem hladnega. To ni veliko. Res pa je, da pred nekaj leti starega zračno hlajenega BMW R65 nisem nikoli ogreval. Pri vožnji niti ni bilo čutiti očitne razlike. Zakaj sem napisal zgoraj.

tudi prav ...

Andrej

Hotschko B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še to glede čoka: v navodilih zx-6r, zagotovo pa tudi v navodilih od honde cbr (letnik pozabil) piše, da mora biti pred vožnjo čok vsakič popolnoma izključen.

Andrej

To je čista varovalka pred pozabljivimi vozniki, da se ne bi kdo odpeljal s čokom in ga pozabil izključit, ker to je pa res lahko škodljivo za motor.

Brez težav se z vsako mašino lahko pelješ prvih nekaj minut s čokom.

P.S. ali imaš ti tudi težave s tole temo ??

Popravljeno . Popravil hotschko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

po andrejevem bi potem masina od VF 750 C (yep,power cruiser :naughty: ) morala ze zdavnaj crkniti in ne bi naredil 91k km z njo (masina je BTW od VFR 750 ´92 model).na mestu segreval je nisem nikoli,v obrate teral tudi ne na prvih 10-15 km.

torej,tole z tolerancami kot takimi je ze res,vendar...... tudi z vodno hlajeno masino se lahko takoj odpeljes in je ni potrebno ogrevati na mestu,ce ne prekoracis dolocene mere obratov na prvih kilometrih.ker tega vecina ne zna/ne zmore mora ogrevati masino na mestu (kontrola je hudic :lol1: ).kaj pa gume?! jih date prej v pecico,da so tople in ogrete ali imate vsi doma tiste dekice za ogrevanje gum?! :?

ekolosko,tehnicno in denarno je ogrevanje masine na mestu nesmiselno.

- ekolosko zaradi onesnazevanja

- tehnicno zaradi slabsega in daljsega ogrevanja masine in zaradi vecje obrabe masine pri mrzlem prostem teku (olje pride bistveno pocasneje do kriticnih mest potrebnih maziva,kot pri sorazmerno nizjih obratih med voznjo,se s tem pocasneje ogreje in slabse maze,saj ni zadosti viskozno.voznja v razlicnih prestavah pri nizkih obratih bistveno primpomore k hitrejsemu ogrevanju olja v masini)

- denarno,ker je neposredna potrata bencina in s tem denarja.

in ne mesati kompetitivnih masin (kros ali CHD) z normalnimi cestnimi.tudi vse GSXRCBRYZFipd. spadajo v to kategorijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jih date prej v pecico,da so tople in ogrete ali imate vsi doma tiste dekice za ogrevanje gum?! 

:lol1: :D

Za ogrevače.... a ste mogoče kdaj razmišljali o Webastu? :lol1: O:-)

Popravljeno . Popravil RoadKill
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ekolosko,tehnicno in denarno je ogrevanje masine na mestu nesmiselno.

- ekolosko zaradi onesnazevanja

- tehnicno zaradi slabsega in daljsega ogrevanja masine in zaradi vecje obrabe masine pri mrzlem prostem teku (olje pride bistveno pocasneje do kriticnih mest potrebnih maziva,kot pri sorazmerno nizjih obratih med voznjo,se s tem pocasneje ogreje in slabse maze,saj ni zadosti viskozno.voznja v razlicnih prestavah pri nizkih obratih bistveno primpomore k hitrejsemu ogrevanju olja v masini)

- denarno,ker je neposredna potrata bencina in s tem denarja.

Caki pol je cok na mojem suzukiju za brezveze gor :?

:hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

olje pride bistveno pocasneje do kriticnih mest potrebnih maziva,kot pri sorazmerno nizjih obratih med voznjo,se s tem pocasneje ogreje in slabse maze,saj ni zadosti viskozno.

Glede ekoloških razlogov - res je.

Tehničnih - sporno.

Denarno - khm, ne bi se zanašal na take prihranke :rolleyes:

Tole o olju pa ne bo držalo. Nobeno olje ni ogreto bolj viskozno kot hladno.

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kako pa pol čok uporabljate?

jst ga uporabljam Marca pa pozno Oktobra če še vozim motor...motor imam v izolirani garaži kjer je vedno nad 15 stopinj celzija in čoka ne rabim...razn če motor nekaj časa ni delal potem ga vžgem z čokom...al pa če sem na zboru čez noč pa je zjutraj 5 stopinj...takrat ga rabim.....

motorja pa ne segrevam....vžgem ga brez čoka in ko si nataknem obe rokavici kdaj tudi še čelado mirno odpeljem čez Mesto kar traja 4-7 minut...ko pridem ven iz mesta je motor že na delovni temperaturi(FZS 600)

Popravljeno . Popravil thundercat
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!