Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Fadil

Vožnja v dežju (oprijem, tehnike vožnje, nagib, pnevmatike)

Recommended Posts

Fadil

Kot že v naslovu piše bo debata tekla o vožnji v dežju. Namreč, ni me sram povedati, da nimam izkušenj z vožnjo v dežju, saj se vozim v glavnem ko je vreme lepo. Zadnjič sem šel za nekaj dni v JZ Srbijo. Nazaj grede me je med Ivanjico in Čačkom ujel dež. Ne bom rekel, da me je ne vem kako pralo, vendar je padalo kar konkretno. Ker je tam cesta tudi v suhem vremenu precej zjahana in gladka, je v dežju situaciju še bolj zanimiva. Po cesti so bile pene, kot da bi scal...Skratka, bil sem posran in trd na motorju do Čačka, ko je dež prenehal. Vozil sem počasi, pa vendar ni bil dober feeling. Moja stara Yamaha nima ABS-a, zame osebno kar visok motor, zato sem se počutil toliko bolj nesigurno. Pred furo sem pogledal malce v knjigo Magisterij vožnje motocikla in dejansko nisem zasledil nič kaj posebnega. Pač prilagodiš hitrost razmeram na cesti, paziš na bele oznake in ostale mastne zadeve. Drugače pa naj bi gume držale brez problema. Pa vendar glede na opisano pot, sem bil vseeno usran! Ker sem sam bolj začetnik, povratnik v motorizmu, sem toliko bolj previden in ziheraški. Verjamem, da nas je kar nekaj, ki imamo podobne probleme, samo ljudem je pač neprijetno priznati svoje zadrege. Zato mislim, da bi bilo zelo dobrodošlo, da napišete kakšen nasvet, izkušnjo, katera bi nam vsem prišla prav. Rad bi se osvobodil strahu pred vožnjo v dežju in odšel na furo brez predsodkov! :blush:

Lep pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
kobayagy

vozi se po mokrem, dežju, na mestih, kjer lahko varno bremzaš, poskusi z bremzanjem, najprej zadnja bremza in spremljaj občutke, kdaj zablokira, nato previdno poskusi še s sprednjo bremzo, ponavljaj to in utrjuj, da približno dobiš nek občutek, koliko gume držijo. Na podlagi tega potem pretvarjaj, koliko je to nagiba in boš presenečen, kolk "hitro! se da pelat v mokrem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

V osnovi velja, da pač malo zmanjšaš in ne pretiravaš ne z bremzanjem, niti s pospeševanjem. Drugače pa voziš kot prej, par km/h pač manj pa je. To kar si pa ti naredil, je pa v osnovi največja neumnost, kar jih lahko. V dežju pač moraš biti sproščen (jebiga, če boš moker, se boš že posušil.. nekoč) kolikor si pač lahko v taki situaciji. Malo se spomni kako gre to pijančkom. Bolj ko si mehek, boljše gre. In to bi bilo to. Aja, pa ne pozabi si vsake toliko malo obrisat vizirja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mamkabozja

Strah je največja težava. Čimprej se ga znebiš prej boš užival v vožnji po mokri cesti. Po dežju sam največkrat upoštevam znake za umejitev hitrosti. Če je znak 40, je v dežju na tistem delu ceste ravno pravšnja maksimalna hitrost. Zelo pomembno je, da imaš vizir proti meglenju in kvalitetno dežno obleko, saj pri velikih endurah velikokrat voda najde pot do mednožja in pol je, kot bi sedel v prepolhni kahli. Doma si v primernem kraju za test dežnih kombinezonov (Bled, Bohinj) in zakaj se nebi v deževnem dnevu priprljal k prijatelju na kavo z motorjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

Zelo pomembno je, da imaš vizir proti meglenju in kvalitetno dežno obleko,

To se popolnoma strinjam, AMPAK!! Če nimaš s seboj deževnika in veš da boš moker ko cucek, takrat pride najbolj v špil tisto o sproščenosti in tako naprej. Ko postajaš vedno bolj moker, po možnosti te rahlo zebe itd, takrat je zelo pomembno, da se probaš sprostit in ne divjaš niti ne "zmrzneš na balanci". Pač se sprijazniš z dejstvom, da se boš sušil neomejeno količino časa in to je to. In si za naslednjič obljubiš najboljšo možno deževnik opremo.

Če smo že pri tem, NUJNO KUPI DOBRO VIDNO DEŽEVNIK OPREMO!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maratonac

malo zmanjšat hitrost, dosti več previdnosti in predvidevat reakcije drugih udeležecev v prometu seveda pa brez strahu, zelo važno pa je povečat varnostno razdaljo, vožnja sama je ravno tako užitek skoraj kot po suhi cesti

konec maja smo bili po srbiji romuniji in bolgariji sedem dni in samo en dan brez dežja bilo vseeno fajn in zanimiva izkušnja, kako hitro se da pripravit za dežno vožnjo

veliko užitkov po suhem in mokrem

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcc

Vozil veliko v dežju in sm spoznal.

1.gume morajo biti vredu

2.belih črt in zebr se izugibi

3.bodi nežen z gasom in z bremzami

4.imej dežni kombinezon

Pred kakšnim tednom me je dobil tak naliv na AC da sem se moral ustaviti.Tako kot praviš tiste pene.To je zaradi svinjarije ki je bila po tleh....

Drugače pa v dežju se vozim normalno.Po AC 130,zunaj naselja 90.

Meni osebno ni to noben bav bav.

A si se že po snegu vozil? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
motofrik

Saj se boš navadil dežja. Brez tega ne gre, saj si videl. Sneg... no, ja -da se. Samo je treba imeti fajn rilček :worship:

Pač počasneje, ne silovito zavirati in pospeševati... bolj penzionistično, pa nima kaj biti. Belih oznak se ogibati, med zavijanjem vsekakor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

V članku sem videl, da je v dežju bolj primerno zavirati na zadnjo zavoro! Lepo! Oba članka sem shranil, tako da jih bom sigurno večkrat prebral!

Hvala vsem!

NE SAMO Z ZADNJO, BUČMAN!! Bremza se še vedno s sprednjo, sam ne samo s sprednjo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fadil

Sem razumel že prej! Vseeno se nimam namena voziti v dežju, vendar me je zanimalo predvsem zaradi tega, ker, ko greš na furo za nekaj dni, je seveda vse možno. Tale Srbija je bil prvi daljši izlet z motorjem zame in čeprav dež ni bil napovedan, me je vseeno presenetil. Ker imam v prihodnosti precej želja in načrtov glede tega, bi se rad pač oborožil z znanjem, izkušnjami ( drugih ), saj se le takrat počutiš free, ko si recimo brez skrbi. Vem pa, da več se bom sam vozil po dežju, seveda po pameti, bolj bom samozavesten. Če bom pa padel, se bom pa sigurno posral za vedno! :grim

Lep pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

1. Če padeš, se pobereš in se pelješ naprej.

2. Dežja nihče nikoli ne planira, dež pride, ko ga RES ne rabiš. Zato v kufer VEDNO deževnika!

3. Ko dežuje, se pač pelješ pa je. Nix komplicirat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARE 65

Prebral si v glavnem že veliko pametnega napisanega, najbolj moraš pazit predvsem na začetku, ko začne deževat, (isto kot pri avtu), kot je rekel Dr. Jakob, problem je tudi če te zebe, takrat se začneš krčevito oklepat balance (že sprobal in zraven študiral, kaj je narobe s cesto oz. z motorjem, dokler nisem ugotovil, da preveč krčevito držim balanco in normalno motor reagira na vsak stres z rokami).

Dam ti raje nasvet kako po vožnji, ko si premražen, 15 minutni vroč tuš :OK: in se izogneš prehladu in ostalim tegobam. Drugače pa kar pogumno, vaja dela mojstra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hajoktejn

če je masten asfalt je jeba ... če maš zanč gume je jeba ... sicer je pa čist tko k normalna vožnja po suhem;

je pa mokra cesta zakon za pavrslajde :smoke:

odločat se da se nauš po dežju vozu je pa itak nesmiselno; pol štartaš iz pozicije da ti je dež pač neki baubau in oh in sploh težaven in boš vedno trd ... nauč se uživat na motorju, pa magar v dežju po coni 10km/h ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcc

NE SAMO Z ZADNJO, BUČMAN!! Bremza se še vedno s sprednjo, sam ne samo s sprednjo.

70% sprednja in 30% zadnja bremza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cartman

Men se zdi, da je najbol izi, če se v dežju ne učiš novih zadev. Če zadnje bremze ne uporabljaš, ne uči se tega v dežju. Vse dogajanje pač primerno prilagodi. Zmanjšaš pospeševanja, povečaš varnostno razdaljo in zaviranja izvajaš čim bol nežno z čimbolj poravnanim motorjem. Če maš varnostno zadost veliko, imaš za tako jajčarjenje dovolj časa in prostora. Predvsem v mestih je asfalt bol spolzek, hude pasti so prehodi za pešce in ostale debelo namlane talne oznake.

Pa vsak moker asfalt ni enak. Jez ga testiram po osnovnošolsko, z nogo. Če podplat kar zdrsi....smanji doživljaj. Če lepo prime....se prec lepš počutim...

odprte magistrale so vsaj pri nas relativno dobre Če dež fino pere, lahko voziš en zmern tempo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
thumper

NE SAMO Z ZADNJO, BUČMAN!! Bremza se še vedno s sprednjo, sam ne samo s sprednjo.

zadnjič sem se vračal iz logatca v kar finem nalivčku ... z vetrcem od vsepovsod - lepi vrtinci ... solidno 90 ... do 100 ... če pa sem hotel prehiteti tovornjak se je ustavilo pri cca 115 na uro ko nobena mehkoba ni pomagala ...

zaviranje ? zame je najboljša pridna roka na sklopki ko šaltam v nižjo in lepo zaviram z mašino ... baje se temu reče prilagojena hitrost ... potem mi še zmeraj ostane veliko rezerve na bremzah ... in ko dežuje se mi itak nikamor ne mudi ko tako lepo škreblja po čeladi - sploh če vmes pada leden dež ...

najslabše od vožnje po dežju je točno ta "po" ... k je treba moped spucat ... :D

Edited by thumper

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

najslabš od vsega, je da po dežju motor vserješ :cry: ... ostalo pa ... zmanjša se hitrost, podaljša varnostna razdalja in to je to :P

aja ... zadnje čase, ker imam to možnost .. zmanjšam moč motorja na LOW in TC vklopim na najbolj občutljivo mapo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RobiRoberto

Imel sem dežni "kombinezon", dežne rokavice in "dežno prevleko" za moto škornje, verjetno me je motilo samo rošenje stekla v čeladi in užival sem ravno tako kot v najlepšem sončnem vremenu. Z mojo drago pa sva padla z Yamaho 900 Diversion "v Idrijski Zali", prav tako v dežju, ne zaradi "neprilagojene hitrosti", temveč zato, ker sem v ovinku zapeljal na od neurja odlomljeno vejo, ki je nisem mogel "predčasno" opaziti ... :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BelaStrela

70% sprednja in 30% zadnja bremza ;)

95% sprednja, 5% zadnja bo lih prav.

Integral bremsen :evilgrin:

Edited by BelaStrela

Share this post


Link to post
Share on other sites
thumper

Integral bremsen :evilgrin:

ja..in imajo fiksno delitev zavorne moči ... potem bi moral imeti še samonastavljivo razmerje ...

nobena elektronika ne reši težav ob premočni desni roki - lahko edino pomaga dokler voziš v mejah fizike .. to pa lahko tudi brez elektronskih pomagal sam sive celice moraš imeti vklopljene in aktivirane ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
solorider

ja..in imajo fiksno delitev zavorne moči ... potem bi moral imeti še samonastavljivo razmerje ...

nobena elektronika ne reši težav ob premočni desni roki - lahko edino pomaga dokler voziš v mejah fizike .. to pa lahko tudi brez elektronskih pomagal sam sive celice moraš imeti vklopljene in aktivirane ..

ABS- na ful in to se mi zdi, da je elek. pomagalo :grim

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Vožnja v dežju, sploh na začetku je...kakobirekel...kot da bi gladil bejbo po ritki (mehko in nežno), ko se cesta dobro spere ali pa začne sušiti, jo pa lahko tudi malo floskneš (ouwyeah baby-ponagiriti) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Dež je v bistvu fajn, ker začnejo "vsi" voziti po omejitvah :)

Skratka, če normalno doziraš in voziš, nekih posebnosti na dežni vožnji ni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!