Skoči na vsebino

Padec na makadamu, pesek v ovinku...


Kiri

Priporočene objave

Včeraj sem doživel krst - takega s padcem. Z V-stromom in sopotnico na zadnjem sedežu sem se peljal po lepi makadamski poti. Hitrost ni bila pretirano visoka...verjetno okoli 40 na uro. Zaradi opazovanja lepe okolice nisem opazil, da se je podlaga, po kateri sem vozil, spremenila. Iz lepega in trdega makadama na makadamsko pot, ki so jo pred kratkim utrjevali z nasipavanjem. Sprednje kolo mi je začelo poplesovati, krmilo pa opletati. Stisnil sem sklopko in ga poskusil umiriti, a je bilo opletanje močnejše, kot sem pričakoval. Tik pred padcem je kolo zavilo močneje desno, nato pa močneje levo in znašla sva se na tleh. Nikomur nič hudega, bočni ščitniki so svoje delo opravili več kot odlično.

 

Padec je bil najverjetneje posledica moje neizkušenosti. Po neasfaltiranih poteh imam prevoženih mogoče kakšnih 10 km, torej ravno toliko, da je nekaj. Podobno rahlo opletanje sem enkrat že doživel, a se je kolo umirilo, ko sem vstal. Tokrat mi to ni uspelo. Zanima me torej, kaj sem naredil narobe oziroma kako je treba reagirati v takih situacijah, da umiriš sprednje kolo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prej kot z zaviranjem boš kolo umiril z konkretnim pospeševanjem in prenosom teže nazaj.

Popravljeno . Popravil Leteči
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na "moji" lokalni offroad trasi, je v enem odseku posut pesek na precej debelo (10cm) tega peska je 2x po 30m.

Na zacetku sem se vbistvu ustavil skoraj in pocasi zapeljal ces, sedaj pa dam zraven precej plina in se pomaknem cist nazaj (kot endurasi preckajo naprimer vodo). Kljub hitro 80kmh ne padem. Prej pa me je pri 10km vlacilo sem ter tja, da sem mislil da bom na tleh.

poskusi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot pravi kolega je na terenu v kriznih trenutkih praviloma bolje dodati gas kot ga vzeti,ne tikat sklopke,sploh pa ne prednje bremze.

Pokrajino naj občuduje tvoja draga,ti raje glej cesto.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse je že povedano, sprednje kolo se ti je vdrlo. Če bi al gas bi "splaval" ven in umiril motor, z sklopko pa si ga še bolj zaril noter in ti ga je zagrabilo.

 

Vzami kolo ali moped (nekaj lahkega) in idi to situacijo trenirat na kak globok makedam, da ti pride v podzavest.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v pesku in klancu navzdol uporabljam samo zadnjo bremzo,avtomatsko se telo in teza pomakne nazaj.

ce si prepocasen se raje ustavi,sicer pa vec gasa,dobil bos obcutek za vrtenje zadnje gume in ravnotezje.

v pesku in klancu navzdol uporabljam samo zadnjo bremzo,avtomatsko se telo in teza pomakne nazaj.

ce si prepocasen se raje ustavi,sicer pa vec gasa,dobil bos obcutek za vrtenje zadnje gume in ravnotezje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimivo. Zdaj, ko razmišljam, mi je dejansko logično to. Tudi z biciklom sem bil že v taki situaciji in reševal in rešil tako, da sem še bolj zagonil. Ampak je malo drugače, če to izvajaš pri majhni hitrosti z biciklom, ki ima 5 % teže motorja in dosti manj moči :)

 

Ampak v tistem trenutku sem avtomatsko reagiral tako, kot so mi razlagali na tečaju varne vožnje, da ob nepredvidenih situacijah stisneš sklopko, ne zaviraš in z manevriranjem poskušaš rešiti situacijo. Mi je pa jasno, da tisto velja za asfalt, ne pa za mehko podlago. Hvala vsem za nasvete.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glej... si pač doživel praktično lekcijo. In se nekaj naučil. Ko sem imel prvega BMW, sem tudi na parkirišču zavijal in zaviral s sprednjo zavoro. Logično, sledil je padec, -zdrs prednjega kolesa. Šola pač.

Spet drugič grem v službo z motorjem, v supergah. Med vožnjo sem nekako' uspel' zanko vezalk spraviti okoli vzvoda menjalnika. Tik preden sem se ustavil, hočem dati nogo s stopalk... :eek: ni šlo. Pogledam, kaj je... in na vso moč brcnem na stran, da se vezalka utrga. Od tedaj nikoli z obutvijo na vezalke na motor. Oziroma, samo z motorističnimi, ki imajo preko vezalk širok pas z ježkom.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kiri

Vzemi si čas, izberi si kakšnega "starega norca" in se odpravita na kavo.... To je vsa umetnost! Kapiraš, ne...?!! :O:hmm: :yes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Največja napaka, kar si jo naredil je, da si to napisal na forum.  :ninja: 

NIKOLI ne priznaj :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Išče se "stari norec" v MS ali okolici :)

 

Žal ustrezam samo enemu kriteriju.

Popravljeno . Popravil Kölm
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kiri

Vzemi si čas, izberi si kakšnega "starega norca" in se odpravita na kavo.... To je vsa umetnost! Kapiraš, ne...?!! :O:hmm: :yes:

malo sem v dvomih,po S .Freudu je treba pustit bajkerje pri miru,že samo če so stari

post-1419-0-29727900-1395688592_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem kaj zdej še razpravljate, Leteči mu je odgovoril kratko in jedrnato "prenos teže nazaj in gas"

 

To za mojstra ki se zna peljat po zadnjem in sprednjem kolesu ni problem. Možak pa pravi, da rabi najprej teoretična "navodila," potem šele po gasu!

Po moje bi mu znal še najbolje odgovoriti Jorge iz izkušenj zadnje dirke... :hmm: :yes: :010

Popravljeno . Popravil moto rider
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včeraj sem doživel krst - takega s padcem. Z V-stromom in sopotnico na zadnjem sedežu sem se peljal po lepi makadamski poti. Hitrost ni bila pretirano visoka...verjetno okoli 40 na uro. Zaradi opazovanja lepe okolice nisem opazil, da se je podlaga, po kateri sem vozil, spremenila. Iz lepega in trdega makadama na makadamsko pot, ki so jo pred kratkim utrjevali z nasipavanjem. Sprednje kolo mi je začelo poplesovati, krmilo pa opletati. Stisnil sem sklopko in ga poskusil umiriti, a je bilo opletanje močnejše, kot sem pričakoval. Tik pred padcem je kolo zavilo močneje desno, nato pa močneje levo in znašla sva se na tleh. Nikomur nič hudega, bočni ščitniki so svoje delo opravili več kot odlično.

 

Padec je bil najverjetneje posledica moje neizkušenosti. Po neasfaltiranih poteh imam prevoženih mogoče kakšnih 10 km, torej ravno toliko, da je nekaj. Podobno rahlo opletanje sem enkrat že doživel, a se je kolo umirilo, ko sem vstal. Tokrat mi to ni uspelo. Zanima me torej, kaj sem naredil narobe oziroma kako je treba reagirati v takih situacijah, da umiriš sprednje kolo?

 

 

Kot pravi kolega je na terenu v kriznih trenutkih praviloma bolje dodati gas kot ga vzeti,ne tikat sklopke,sploh pa ne prednje bremze.

Pokrajino naj občuduje tvoja draga,ti raje glej cesto.

če prebereš samo povdarjene stavke sledi :

ne reče se neizkušenost ampak nepozornost .... če mislita gledat naravo si vzemita šotor s sabo - po lahkem jutranjem je dan lepši ..  :grim

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za vse nasvete. Imam pa še eno vprašanje. Glede na to, da je rešitev te težave gas...kako potem v takem recimo zvoziš ovinek? Predpostavimo, da bi bila taka pot dolga 500m in bi vmes imel oster ovinek?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni preprostega odgovora na tvoje vprašanje. Vse je povezano z razporeditvijo teže. Prva stvar v taki situaciji je, da moraš stat na stopalkah in tako "lovit" ravnotežje. Ko sediš na motorju, kar je tipično za cestno vožnjo, računaš na oprijem sprednje gume, da zvoziš ovinek. Na spolzki podlagi, pa boš vozil ovinek z nagibom in prenosom teže na zunanjo stran motocikla.

Mogoče se sliši malo čudno. Zato, pa si poglej kak video dual sport vožnje, ali pa vprašaj koga, ki to počne, da ti razloži osnove. Za teorijo pa pride praksa, ki jo boš moral sam trenirat, da ti pride v podzavest. Najlepše je vadit na makadamu (npr. na potkah ob avtocestah), preden greš v blato ali pesek.

V tujini se ponujajo treningi vožnje po terenu. Predvsem BMW ima to organizirano marsikje. Pri nas pa ne vem.

Pa nisem jaz nikakor expert vožnje po terenu :D Sem pa na prejšnjem XT 600 prevozil tudi nekaj km po gozdu (kar je baje zdaj prepovedano), makadamskih in poljskih poteh.

Da ti pa kdaj pade (pri nizki hitrosti) endura na tla, pa tudi ni konec sveta. To je samo izkušnja za naslednjič :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še nikoli "nisn vido" da bi se kdo naučil vozit motor (ali karkoli drugega) po opisnem tečaju! Tak da je meni vse skupaj smešno v stilu je šla balanca za 28* v levo pa za 43* v desno pa ...??'

Daš puni gas pa pred ovinkom dol skoči če te je strah! To je moj nasvet!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

c00l3r hvala... iščem tisti video/dokumentarec, pa si ga bom ogledal. Ko ga kje najdem :)

 

bambi61 ne pričakujem, da se bom naučil vozit iz pisanja po forumu. Preden se naslednjič spravim na motor bi pa rad vedel in razumel, kaj sem naredil nazadnje narobe, da lahko potem to popravljam. Dokler mi nekdo ni povedal, da moram pogled usmerjat tja, kamor se hočem peljati, tudi tega nisem vedel.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za vse nasvete. Imam pa še eno vprašanje. Glede na to, da je rešitev te težave gas...kako potem v takem recimo zvoziš ovinek? Predpostavimo, da bi bila taka pot dolga 500m in bi vmes imel oster ovinek?

Bojim se,da ne upoštevaš nekaj zelo važnih zadev.Tudi ko boš naštudiral terensko vožnjo v nulo,jo izpilil na terenu (idealen kak LC4 ipd) bo z v štromom in cestnimi gumami na sipkem terenu (bog ne daj kaki travci ali blatu)sranje  blizu.

Po lepem makadamu se da vsaj za silo z vsakim motorjem.Na debelem sipkem nanosu,luknjah oz. tenkem sipkem nanosu na trdi podlagi pa je doma samo prava endura .Pomaga nizka teža, dobri amortizerji predvsem pa PRAVE GUME.

Sopotnice zadaj pa na delikatnem terenu ne bi privoščil niti Stanovniku.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem se z R1 vozil po gozdnih poteh, cestnih gradbiščih z grobim peskom in tudi po navadnem makadamu. Povsod se je dalo lepo in tudi hitro vozit, sem pa bil vedno pozoren na podlago, da me ne bi kje presenetil kakšen globji pesek in me skipal. Pa tudi pred ovinki sem malo zmanjšal hitrost, da ne bi po nepotrebnem izzival usode. Če je dokaj dobro utrjena podlaga, se da vozit tudi blizu stotke, drugače pa bolj počasi, previdno in občasno tudi stoje.

Saj ne znam niti povedat, kako vozim, grem vedno na občutek, priznam pa, da nisem ekspert.

 

 

LP Robert

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!