Skoči na vsebino

Padec na makadamu, pesek v ovinku...


Kiri

Priporočene objave

In nekdo trdi, da je FIZIKA čisto enostavna :lol1:.

Scarabeo

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@DAMI34 Zdi se mi, da se vidva nista najbolj uskladila okrog tajminga. Eno je odreagirati pred šodrom (in ga prepelat), drugo je mal kasnej se teturat po njem in tretje voziti po šodru. Za jastoga pa opravim odpustke :ninja:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, Igi Pop pravi:

Popolnoma ste me zmedli. Že dolgo se vozim, ampak v tem momentu res nisem prepričan kdaj med bremzanjem stisnem sklopko. Sem pa ziher, da v kriznih trenutkih močno stisnem tazadnjo, da črtica ni preveč izdatna.

ko se ustaviš, sicer se to ne počne, saj motor pomaga pri zaviranju

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, Whiskey pravi:

@DAMI34 Zdi se mi, da se vidva nista najbolj uskladila okrog tajminga. Eno je odreagirati pred šodrom (in ga prepelat), drugo je mal kasnej se teturat po njem in tretje voziti po šodru. Za jastoga pa opravim odpustke :ninja:

tudi to bo res, pa še o nagibu, eni o nagibu, drugi ravna vožnja....tretji o tem da ABS ne deluje...svašta.

pred 4 minutami, Snecer pravi:

ko se ustaviš, sicer se to ne počne, saj motor pomaga pri zaviranju

 

komot lahko počneš če imaš ABS in to čist navadn ABS.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

tudi to bo res, pa še o nagibu, eni o nagibu, drugi ravna vožnja....tretji o tem da ABS ne deluje...svašta.

Z vilcami pr' jastogu se ne bo nobeden preveč nagibal. Razen za na zdravje z Refoškom :kmet:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, Snecer pravi:

zakaj pa? :) saj motor lepo zavira pa še pakne ohraniš

to pa se strinjam, je treba šparat pa naj stane kolikor hoče. :P

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, DAMI34 pravi:

to pa se strinjam, je treba šparat pa naj stane kolikor hoče. :P

Lidl pakne? Sam prašam :hmm:

Popravljeno . Popravil Whiskey
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Huu,  dobri ste, teorija mi glih ne gre najbolj

Jz v glavnem ko zagledam pesek čim bolj po bremz in gas brobam malo spustit, naprej pa zelo kontrola bremze

Na kratko pri meni to vse

Brez absa,  ko sem kupoval motor sem gledal čim manj kil, zato odločil brez.

Pa tut rekli so mi da obvladam motor in da ga ne rabim. Po suhem in brez peska res ne. V mokrem in po pesku pa ....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

6 hours ago, twom said:

Kolikor slišim se pri motorju odsvetuje zaviranje z agregatom, eni pravijo ker razteguješ verigo (to se mi zdi nesmiselno), drugi ker ni zavorne luči (to se mi zdi smiselno).

Pa še zadnja guma po sredini precej trpi. Ah, zavorna luč,.. če je taprav stroj mora itak pokat ko zapiraš gas. :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sklopka.

Ta čudežni elemnt v motorju razdvoji kompresor (v našem primeru, ko odvzameš plin) od ostalega pogonskega sklopa, ki prenaša navor na zadnje kolo.

To pomeni, da na zadnje kolo ne deluje noben navor in se zadnje kolo samo kotali....in ne učinkuje nobena dodatna sila (pospešek ali pojemek od motorja) ki bi dodatno obremenjevala zadnjo pnevmatiko, ko je le ta na meji zdrsa  v nagibu....in na ta način dovoliš, da zadnje pnevmatike ne "zmotiš" med vožnjo v skrajnem nagibu na meji zdrsa....

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 urami, Zivnorc pravi:

Sklopka.

Ta čudežni elemnt v motorju razdvoji kompresor (v našem primeru, ko odvzameš plin) od ostalega pogonskega sklopa, ki prenaša navor na zadnje kolo.

To pomeni, da na zadnje kolo ne deluje noben navor in se zadnje kolo samo kotali....in ne učinkuje nobena dodatna sila (pospešek ali pojemek od motorja) ki bi dodatno obremenjevala zadnjo pnevmatiko, ko je le ta na meji zdrsa  v nagibu....in na ta način dovoliš, da zadnje pnevmatike ne "zmotiš" med vožnjo v skrajnem nagibu na meji zdrsa....

 

napisal si , da če spustiš gas na zadnje kolo ne deluje nič .. kaj se pa ob stisku sklopke zgodi z motorjem kot celoto ?  pojemek - sicer ne drastični kot ob zaviranju a je .. ob pojemku se motor nagne naprej in če je to v nagibu - sploh če je tako kot pišeš "na meji zdrsa" -  dodaš obremenitev na sprednjo gumo - velik sreče ... 

dejansko si napisal eno samo napačno stvar , ki ti onemogoča kakršnokoli rešitev - peljal si na meji zdrsa  - zdej pa hitr rožn venc u roke pa k mausu molt k vitaminov od malin ti ne bo manjkal..

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kdo pa vozi po cesti na meji zdrsa :eek:

tist ki vozi na meji zdrsa, ne rabi peska na ovinku :P ... štekate :jezik:

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na tečajih učijo:

sklopka, pogled, zadnja zavora, potiskanje motorja pa , če ne voziš na meji zdrsa kot pravi maus se, da marsikaj obvozit.

Dobro se pa je malo vozit po makadamu, da malo dobi občutek za motor na makadamu.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, thumper pravi:

napisal si , da če spustiš gas na zadnje kolo ne deluje nič .. kaj se pa ob stisku sklopke zgodi z motorjem kot celoto ?  pojemek - sicer ne drastični kot ob zaviranju a je .. ob pojemku se motor nagne naprej in če je to v nagibu - sploh če je tako kot pišeš "na meji zdrsa" -  dodaš obremenitev na sprednjo gumo - velik sreče ... 

dejansko si napisal eno samo napačno stvar , ki ti onemogoča kakršnokoli rešitev - peljal si na meji zdrsa  - zdej pa hitr rožn venc u roke pa k mausu molt k vitaminov od malin ti ne bo manjkal..

 

...emm...

.... lej... ne da se mi pisat več...

Preberi še enkrat, kar sem napisal in ne samo tisto, kar si odebeljil...... Tisti, ki (me) razume, ve kaj sem napisal.

:P

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Zivnorc pravi:

...emm...

.... lej... ne da se mi pisat več...

Preberi še enkrat, kar sem napisal in ne samo tisto, kar si odebeljil...... Tisti, ki (me) razume, ve kaj sem napisal.

:P

Kaj si že napisal ????

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Temeljito sem preučil tole temo, mislim, da je res najboljši spopad s peskom v ovinku:

z lopato. Pa tut najbolj varn.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, DAMI34 pravi:

Temeljito sem preučil tole temo, mislim, da je res najboljši spopad s peskom v ovinku:

z lopato. Pa tut najbolj varn.

... ja... in to z lopato nad tistga, ki je pesek nanesel na asfalt...  :D

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 urami, stuhec pravi:

Huu,  dobri ste, teorija mi glih ne gre najbolj

Jz v glavnem ko zagledam pesek čim bolj po bremz in gas brobam malo spustit, naprej pa zelo kontrola bremze

Na kratko pri meni to vse

Brez absa,  ko sem kupoval motor sem gledal čim manj kil, zato odločil brez.

Pa tut rekli so mi da obvladam motor in da ga ne rabim. Po suhem in brez peska res ne. V mokrem in po pesku pa ....

Pa ti jim vrjameš :D

pred 17 urami, twom pravi:

in ostalim ki navijate za DAMIja...

fizika je v osnovi čisto enostavna (sam sem zastavil temo ker sem upal na kakšen čudežen trik)... :)

v ovinku deluje sila teže in centrifugalna sila. Kakršno koli dodajanje ali odvzemanje hitrosti bo gumo v ovinku dodatno obremenilo navzven in povzročilo hitrejši bočni zdrs, vseeno ali dodajaš ali odvzemaš, z motorjem ali zavorami.

Če si čisto na meji zdrsa, boš z dodajanjem ali odvzemanjem rezultanto sil podaljšal čez mejo zdrsa. In ja, Kmet ali Maus, na meji zdrsa boš s stiskom sklopke naredil dodaten pojemek/pospešek in zdrsnil. Obdržiš gas kot je in upaš da ne boš prišel s silami preko meja zdrsa.

V primeru ko ljudje panično zavirajo v ovinku (vseeno ali v avtu ali na motorju) pomeni samo to da bi lahko z istim plinom ovinek zvozili bolj stabilno. Se pravi so imeli občutno več rezerve kot pa je bil njihov občutek hitrosti. Z dodajanjem zavore so vnesli samo dodatno bočno slio, ki bi lahko, če bi bilo vse skupaj na meji, vodilo v zdrs (rezultanta sil preko meje zdrsa).

To kar DAMI počne mu uspeva zato ker je še dovolj daleč od meje zdrsa.

Posebej pri ABSu pa se pri močnem zaviranju obvezno stisne sklopko, da ti ABS sistem lahko popušča, ker ob blokiranih kolesih z motorjem tega ne more! Še enkrat, brez plina motor s kompresijo samo zavira; motor se vrti preko pogona zaradi vztrajnosti vozila in ne obratno.

In tudi stiskanje sklopke med manevrom ali v ovinku, če nisi šel po tleh, pomeni da si imel še dosti rezerve.

Na wikipediji "traction circle"

:lol1:polni teorije kot drek z vitamini ......vozim mopede in  motorje že od 10 leta , za mano je preko 500 000  in ne boš vrjel v tem času sem prevozil makedamov , potočkov ,avtocest in raznih ovir na cesti ......in še vedno tlačim zemljo na tem svetu !!!

P.S. seveda pa sem v tem času in kilometrih pridelal kakšen vijak a to da me pesek na cesti ni poslal v maline mi govori , da se bom držal preverjenega , vi pa kar lepo po teoriji naprej :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ej .. a si predstaulaš kake oke se nardi, k v ovinek prletiš in ovinek pun peska ...

take oke :eek:

men oke tok vn zbuljo, da mi odprejo vizir :lol1:

štekate :P

 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, KARMEN1 pravi:

S toliko železja v sebi, da bi moral na letalu doplačat za dodatno težo :yea2:

So mi dali kar kartico .....:D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Kmet2 pravi:

So mi dali kar kartico .....:D

Chase Sapphire Preferred card ?

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!