Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Cufa

Burna razprava o potopisih forumašev

Recommended Posts

BREITNER

Točno tako, kot je @Zivnorc napisal ... to bi bil idealen sistem, ki bi deloval. Tudi z dopisom stvari, ko dobiš nekaj vprašanj preko ZS bi bilo dobro uporabit tak sistem .. ponovna prošnja za urejanje, dopišeš in basta.

 

Ne podpiram komentiranja v potopisu, ker potem bi spet šlo vse v maline .... en zanimiv potopis iz recimo Romunije, bi dobil 500 strani in potem bi spet bilo brezveze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cufa

Objava na prvi stranikjer je vse lepo urejeno in fajn in krasno pa iz principa ne, a ne :D

Pa nič :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec

Jaz bi predlagal eno temo z vtisi iz večdnevnih voženj.

 

Potopisi bi bilo pa fajn, če bi bili v forumu z več temami, vsaka relacija bi imela svoj naslov, kjer bi bilo lahko objavljeno več podobnih potopisov, kot npr., Toscana, Grčija, Romunija....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Objava na prvi stranikjer je vse lepo urejeno in fajn in krasno pa iz principa ne, a ne :D

Pa nič :)

 

Lej, samo neko kazalo če bi se vodilo, pa bi bila zadeva takoj 1A+.

 

Potem je vseeno kje objavijo, al na prvi strani, kjer je honorirano, ali v temah o Romuniji itd.

 

Ker iskalnik na tem forumu je bolj poden od podna glede tega, ker seveda ne ve, kaj so potopisi in kaj ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BREITNER

Jaz bi naredil takole:

 

Posebej podforum: POTOPISI

 

Zaprosiš ADMINA za dovoljenje in ti odklene podforum, da lahko ustvariš novo temo. Pri naslovu bi se morali striktno držat dogovora, da naslov vsebuje število dni in relacijo, npr.:

 

4 DNI: Plivsko jezero, Sarajevo in nazaj (BiH),

6 DNI: Đerdap (SRB)

DNEVNI IZLET: Kobarid

..... itd

 

Začetek naziva potovanja obvezno najprej navest število dni in relacijo.

Tako bi vsak, ki ima na voljo za potovanje recimo 4 dni, že po naslovu vedel in iskal svojim dnevom primeren izlet, ne pa da bi moral odpret vsak opis, da bi ugotovil za koliko dni je potoval "pisatelj".

 

Pri dnevnih izletih mislim dnevne krožne ture, ampak samo izleti, kjer se da kaj lepega videt .... muzeji, prelazi, znamenitosti, zanimiv izlet oz. krožna tura, ogledi ...

Pri dnevnih izletih ne mislim opisi izletov, kako se nekdo zapelje do Vikija na hamburger, ali pa na Pohorje na pir, temveč ture, kjer so zanimive ceste ... (Italija, Avstrija, Hrvaška). Nekateri ste na takšnih lokacijah doma, ki lahko v enem dnevu pridete do marsikaterega lepega mesta v tujini in mi, ki smo dalje doma bi si lahko iz takšnih zanimivih informacij izdelali večdnevni izlet.

 

Tisti, ki planirate poti z Garmini bi bilo dobrodošlo, da se recimo v opisu ponudijo .gpx fajli, tako da si lahko tisti tudi pogleda, kako si je "pisec" splaniral zadevo in si jo potem tudi sam prilagodi ... itd. Možnosti je mali miljon, ampak vse je stvar dogovora in posluh vodilnih!

 

Kot Sticky bi lahko bila recimo tema o avtokampih, kjer bi uporabniki lahko opisali posamezen avtokamp, dodali par slik ... itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant

Lej, samo neko kazalo če bi se vodilo, pa bi bila zadeva takoj 1A+.

 

Potem je vseeno kje objavijo, al na prvi strani, kjer je honorirano, ali v temah o Romuniji itd.

 

Ker iskalnik na tem forumu je bolj poden od podna glede tega, ker seveda ne ve, kaj so potopisi in kaj ne.

Na prvi strani (ne forum), imaš potopise prov lepo popredalčkane po letnicah in mesecih :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

a ni potopis, če rečeš. da je blo na potovanju fajn .... poveš pot in tojeto :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant

Jaz bi naredil takole:

 

Posebej podforum: POTOPISI

 

Zaprosiš ADMINA za dovoljenje in ti odklene podforum, da lahko ustvariš novo temo. Pri naslovu bi se morali striktno držat dogovora, da naslov vsebuje število dni in relacijo, npr.:

 

4 DNI: Plivsko jezero, Sarajevo in nazaj (BiH),

6 DNI: Đerdap (SRB)

DNEVNI IZLET: Kobarid

..... itd

 

Začetek naziva potovanja obvezno najprej navest število dni in relacijo.

Tako bi vsak, ki ima na voljo za potovanje recimo 4 dni, že po naslovu vedel in iskal svojim dnevom primeren izlet, ne pa da bi moral odpret vsak opis, da bi ugotovil za koliko dni je potoval "pisatelj".

 

Pri dnevnih izletih mislim dnevne krožne ture, ampak samo izleti, kjer se da kaj lepega videt .... muzeji, prelazi, znamenitosti, zanimiv izlet oz. krožna tura, ogledi ...

Pri dnevnih izletih ne mislim opisi izletov, kako se nekdo zapelje do Vikija na hamburger, ali pa na Pohorje na pir, temveč ture, kjer so zanimive ceste ... (Italija, Avstrija, Hrvaška). Nekateri ste na takšnih lokacijah doma, ki lahko v enem dnevu pridete do marsikaterega lepega mesta v tujini in mi, ki smo dalje doma bi si lahko iz takšnih zanimivih informacij izdelali večdnevni izlet.

 

Tisti, ki planirate poti z Garmini bi bilo dobrodošlo, da se recimo v opisu ponudijo .gpx fajli, tako da si lahko tisti tudi pogleda, kako si je "pisec" splaniral zadevo in si jo potem tudi sam prilagodi ... itd. Možnosti je mali miljon, ampak vse je stvar dogovora in posluh vodilnih!

 

Kot Sticky bi lahko bila recimo tema o avtokampih, kjer bi uporabniki lahko opisali posamezen avtokamp, dodali par slik ... itd.

 

Predlog ni napačen, ampak meni osebno za iskanje informacij o določeni državi, cesti itd. so bolj smiselne teme, ki so že odprte.... Torej npr. Romunija, korzika, Sardinija, itd. sej se mi zdi, da tisto kar lepo laufa in je notri dosti koristnih informacij! 

 

Ker čar potopisov, ni glih neko iskanje podrobnejših informacij, temveč prebrat, kako se je tekstopisec imel na poti, kako je zadevo doživel itn. Ok, sej zveš tudi kakšno info, če te pa kaj bolj podrobno zanima, pa ZS in je stvar urejena :) 

a ni potopis, če rečeš. da je blo na potovanju fajn .... poveš pot in tojeto :P

maus je zadevo rešil hitro in elegantno  :worship::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BREITNER

Predlog ni napačen, ampak meni osebno za iskanje informacij o določeni državi, cesti itd. so bolj smiselne teme, ki so že odprte.... Torej npr. Romunija, korzika, Sardinija, itd. sej se mi zdi, da tisto kar lepo laufa in je notri dosti koristnih informacij! 

 

Ker čar potopisov, ni glih neko iskanje podrobnejših informacij, temveč prebrat, kako se je tekstopisec imel na poti, kako je zadevo doživel itn. Ok, sej zveš tudi kakšno info, če te pa kaj bolj podrobno zanima, pa ZS in je stvar urejena :)

maus je zadevo rešil hitro in elegantno  :worship::)

 

Meni je pa ravno zraven tega, da preberem, kako se je imel potopisec važno, da iz tega izvlečem tudi koristne informacije, ki mi bodo v pomoč pri planiranju podobnega potovanja, kot ga je izpeljal potopisec.

Info o prenočiščih, kampih, cenah, kaj je avtohtona domača hrana v okolju, kjer se je nahajal, stanje cest, kje je treba bit pazljiv .... obenem servis iz prve roke; motorist - motoristu.

 

Zakaj informacije na ZS???

Saj ravno to je pri slovencih največji problem, to skrivanje koristnih informacij .... ko je*e drugega in uživanje v tem, ko se je nekdo lovil na poti z iskanjem tega in onega, čeprav bi mu lahko recimo dal konkretne info iz prve roke, ampak ne.

Jaz vidim pa ravno point v tem, da se izmenjujejo informacije. Dajmo nehat bit sebični in se začnimo zavedat, da so okrog nas tudi drugi! Kaj je to tako težko?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

servisnih informacij je lahko miljon. Če bi tole hotel bi moral biti kompleten vprašalnik izpolnjen. Mene recimo v osnovi ne zanima toliko "papirnatih" podatkov, le nekaj orientirjev mi je interesantnih, saj nočem recimo ponavljati dfoživetja nekoga drugega, ampak hočem svojo zgodbo.

Kot pravim, če se gremo potopise, potem morajo biti urejene rubrike, ki jih že ločijo med seboj, in poleg tega recimo mora biti izpolnjen določen vprašalnik (ki je za vse relacije enak), kjer bi hitro nekateri lahko prišli do informacij.

recimo primer:

1. relacija, razdalja, podlaga, težavnost

2. način prenočevanja kje

3. zanimivosti

itd

nato pa vtisi in osebno doživetje.

 

Če malo špekuliram in se vrnem do mojega in Pikovega "popotovanja" do Črnega kala. Če ste pozorno prebrali, ste videli pot, ki jo marsikdo ne bo nikoli v življenju prevozil, pa je zanimiva dovolj hitra in celo romantična....le "koristne informacije" je potrebno izluščiti. 

Če bi pa obstajal univerzalni obrazec, pa bi te informacije avtomatsko prebral

Edited by DAMI34

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cufa

Na prvi strani (ne forum), imaš potopise prov lepo popredalčkane po letnicah in mesecih :)

:friend2:  tenkju

 

mmg - potopis, tisti, ki ga res bereš in v njem uživaš, se da napisat o poti iz črnuč do šiške. Če si dovolj vešč, znaš opazovat in si sposoben slikovito opisat občutke.  Ampak to je za črni pas. To zna samo bivši Đastin Biber.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pajkica

in zato potem iščemo informacije po drugih forumih, kjer teh problemov s sestavo potopisov nimajo, še manj z raznimi obrazci in še manj z moderatorji, ki želijo biti lektorji....

beeeee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Na prvi strani (ne forum), imaš potopise prov lepo popredalčkane po letnicah in mesecih :)

 

Zgleda, da ga samo Cufa najde in da samo ona razume tisti sistem.

 

Nepregledno, brez sistema, priznam pa, da iskalnik deluje.

 

Glavni problem je preglednost pa še fotografije se ne prikazujejo na glavni strani, no na potopisu so.

 

Polovičarstvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BREITNER

Fora je v tem, da tisti, ki so nastavljeni za admine ... itd, znajo samo zaklepat teme, opozarjat in nič druga. IT tehnika jim je "španska vas" in zato se vsakim prošnjam uporabnikov po čem novem, elegantno izognejo.

Veš kako je, ko človeku daš določeno funkcijo .... potem misli, da je nesmrten in glavni. Dober primer je film Das Eksperiment.

 

To bi še dodal: namesto, da bi se stvar začela odvijat v smer, ki jo želijo uporabniki, se zdaj piše že tretja (3) stran o tem. BV

Edited by BREITNER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Ah dajte ga no srat z dajanjem potopisov v formularje..........ne vem če je to to.

 

Smisel potovanj je, da doživiš kaj novega ne da ponavljaš pot za nekom drugim......

 

Glede na to da sem jih kar nekaj že objavil se mi neumno, da bom sedaj primoran pisat kje se je spalo in kaj se je jedlo ter za kakšen denar....če nekdo ne more sam najti prenočišča in si naročit kaj za pod zob potem naj bo raje doma v zapečku. Kot je že kolega  zapisal, pejd med ljudi z nasmehom na obrazu pa kako reci z lokalci in boš dobil vse informacije pa ni važno ali si v Mostarju ali Teheranu.

 

Mogoče je edino smiselno objaviti podatke kot so na primer zahteve za prestop meje in kakšne papirje moraš urediti pred odhodom, pač stvari ki so res pomembne.

 

Lep pozdrav iz Dohuka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Ljudje so različni in jaz sem prepričan, da jih je veliko, ki potrebujejo tudi osnovne podatke, ko gredo prvič, ko so v dvomim itd..

 

Prej sem gledal na discveryju ali slično neko oddajo o Angležu (ki je šel tudi na Dakar in si roko zlomil), ki se klati po svetu. V oddaji mu je en namignil, da je vedno važna organizacija.

 

Veliko folka tu pobira informacije, ne upajo pa vprašati ali se odzvati, saj se jim "Šeruge" potem posmehujejo.

 

Tudi zate je bilo enkrat prvič.

 

Informacije nikoli ne škodijo.

 

In ja, prav glede prenočišč je zanimivo, da izveš iz prve roke, kje je ugodno, varno za motor in nasploh ok, torej priporočila. To so koristni in pomembni podatki, da zjutraj še vidiš motor in vse ledvice.

 

-----------

Papirji so še najmanjši problem, ker imamo uraden, konzulate, internetne strani, kjer so vsi podatki takoj na voljo oziroma so tam plačani, da ti povedo, seveda pa ne škodi kakšna izkušnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BREITNER

Ah dajte ga no srat z dajanjem potopisov v formularje..........ne vem če je to to.

 

Smisel potovanj je, da doživiš kaj novega ne da ponavljaš pot za nekom drugim......

 

Glede na to da sem jih kar nekaj že objavil se mi neumno, da bom sedaj primoran pisat kje se je spalo in kaj se je jedlo ter za kakšen denar....če nekdo ne more sam najti prenočišča in si naročit kaj za pod zob potem naj bo raje doma v zapečku. Kot je že kolega  zapisal, pejd med ljudi z nasmehom na obrazu pa kako reci z lokalci in boš dobil vse informacije pa ni važno ali si v Mostarju ali Teheranu.

 

Mogoče je edino smiselno objaviti podatke kot so na primer zahteve za prestop meje in kakšne papirje moraš urediti pred odhodom, pač stvari ki so res pomembne.

 

Lep pozdrav iz Dohuka

 

 

Malo noro si napisal; "Smisel potovanj je, da doživiš kaj novega ne da ponavljaš pot za nekom drugim......"

 

Samo za primer dajem, da ne boš spet izluščil samo določenih stvari.

Torej, če sem bral tvoj potopis iz Teherana, pomeni, da nima smisla, da se odpravljam tja po že "preiskušeni" poti?

Jaz če nisem bil v Teheranu je obisk Teherana za mene nekaj novega, ne glede na to, da si ti recimo bil tam 2x, ker si omenil; zakaj bi ponavljal za nekom, če lahko doživiš nekaj novega. Ne razumem, kaj si sploh hotel napisat.

 

Če bi naredil eno banalno primerjavo na tvoje pisanje, bi se slišalo tako: zakaj bi dajal otroka v osnovno šolo, če si že ti tja hodil.

 

Stari izkušeni motoristi pozabljate, da prihajajo zanamci, ki potrebujejo informacije ... vsi niso pač vešči tega.

No, jaz hvala bogu nimam teh težav, problem je, ker mislim tudi na druge in sem jim pripravljen pomagat z svojimi izkušnjami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

OK potem pa dajte vse skupaj v formularje, zraven pa še check listo, da se bodo lahko kljukice delale da boš na koncu vedel ali si videl in doživel vse kar bi moral. Nekateri pač hočete stvari razumeti po svoje in jih pač tudi boste ne glede na vse.

Ja tudi zame je bilo enkrat prvič ko smo šli rahlo posrani in z velikimi očmi od doma.......pa smo zdrli brez formularjev...... Nekako ima zadeva zato svoj čar....če je vse točno planirano pa mi bolj deluje na zbiranje žigov v potnem listu.

 

Snecer glede konzulatov imaš prav.....ja so plačani, da ti postrežejo z informacijami pa je v praksi vse skupaj malo drugače. Ko hodiš po konzulatih in iščeš papirje dobiš občutek, da poskrbijo le za svoje ritke pa ni važno za katero državo gre vključno z našimi naduteži, ki sedijo po veleposlaništvih v tujini in trošijo denar. Sem ravno par dni nazaj imel situacijo, ko bi zaradi teh popolnih informacij s konzulatov lahko ostali ujeti v birokratski zanki med Iranom in Irakom, nekaj podobnega kot Tom Hanks v filmu Terminal.

 

Fantje počite se na moped, bicikel, avto, osla.....si začrtajte ruto pa pejte...ne bit obremenjeni do kje je treba kak dan prilesti in česa ne smete izpustiti....zadeva tako dobi povsem novo dimezijo. Pa izogibajte se krajev kjer kradejo ledvice :)

 

 

Zaključujem debato.

Edited by Leteči

Share this post


Link to post
Share on other sites
BREITNER

No, zdaj ko si omenil formularje vidim, da ni na mene letelo, ampak vseeno bi kakšne informacije koristle komu, ki bi jih lahko izluščil iz potopisa.

Mislim pa, da so takšni časi, da se nihče ne odpravlja na pot zaradi zbiranja žigov v passportu, temveč vsak se odpravi na pot iz užitka, dogodivščine, doživetja ....

 

 


Zaključujem debato.

 

Jaz tudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cufa

Kaj novega smo torej pogruntali? Da je tko kot je čist ok, ker so ostale ideje preveč komplicirane...al ne čist? Just curious. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pajkica

če jih ne znate odkomplicirat, je to najboljš izgovor... pa maš mir :OK:

pravjo da je najboljš delegirat stvari... ja ništa ne znam pa to pa take, pitaj njega....

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant

Breitner, ko sem se jaz kidal v Grčijo, sem iz prebranih potopisov izvedel bore malo!! Sem pa zato staknil veliko informacij iz različnih tem, predvsem pa na Snecerjevem blogu in od Snecerja samega! 

 

Se strinjam, prav pridejo informacije, ampak kot sem ti napisal, veliko je tem tukaj na forumu, kjer lahko dosti zveš, je pa res da se je potrebno malo potrudit, kar je pa za večino ljudi danes problem, ker bi radi da se jim vse k riti prinese! 

 

Obrazci za potopis? Imam občutek, da bi še tiste ljudi, ki se spravijo kaj skupaj napisat, le to odvrnilo od tega... potem bi jih bilo šele malo :) Si predstavljaš, da bi bili vso potopisi napisani po istem kopitu??? Ja sej pol ga nima smisla brati, pogledaš samo naslov koliko časa se je vozil, kje je bil in basta! Unikat vsakega potopisa šteje (no ja, govorim zase) :) 

 

Kokrkoli, vsak od nas ima drugačen pogled na to zadevo, kar je tudi normalno, tko da bo zgleda ostalo tako kot je bilo do sedaj  :grim

 

ps. Sneci, na prvi strani imaš zavihek "izleti", ga klikneš in sam piči z branjem  :yea1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matej207

@leteči

Jaz osebno sem pa zelo vesel informacij kje je kdo spal in kje je papal po poti..

Recimo primer : mz je napisal da je na poti v lefkado šel v dober kamp ob ohridskem jezeru- tako mu je rekel tisti moški da je tam ok..

V resnici je bil zelo razočaran.. In verjetno bo se kdo najdu ki bo šel po njegovi poti, pa bo šel mi, kampa..

Se opravičujem da smetim temo... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
motozajebant

@leteči

Jaz osebno sem pa zelo vesel informacij kje je kdo spal in kje je papal po poti..

Recimo primer : mz je napisal da je na poti v lefkado šel v dober kamp ob ohridskem jezeru- tako mu je rekel tisti moški da je tam ok..

V resnici je bil zelo razočaran.. In verjetno bo se kdo najdu ki bo šel po njegovi poti, pa bo šel mi, kampa..

Se opravičujem da smetim temo... :(

 

pohvaljen  :notworthy: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
rrrr

Na, pa vam je ratal!

Zmest mene še bolj, kot sem že - zaradi pozne ure, da ne bo pomote.

In kaj naj zdaj? Do Kirgizije sem pripisal in objavil, zdaj pa človek ne ve, a naj kar tam nadaljuje, naj odlsej na prvo stran naprej piše, ali naj grem v podlistek Alana Forda poste limat.

Eh nič - bom jutri mogoče naprej razmišljal.

 

Zdaj grem spat. Čau.

rrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

  • Similar Content

    • nemo
      By nemo
      Irska 2018 – povzetek 17- dnevnega potovanja
       
      Za letošnje »glavno« potovanje sem izbral Irsko. Odpravil sem se v začetku avgusta, v času velikih vročin in v vrhuncu dopustniške sezone. Zato sem krenil iz Ljubljane že ponoči, ob treh. To je bila dobra odločitev. Čez Italijo sem vozil brez problemov, temperatura nikoli ni bila višja od 24 stopinj. Vožnja je potekala tekoče, v nasprotni smeri, proti vzhodu, pa v glavnem stoječe kolone, ferragosto…
      Ko takole drvim po avtocesti, nehote postanem pozoren na vonjave, ki se menjavajo na vsakih nekaj kilometrov. Prevladujejo vonjave kurjih in prašičjih farm ter hlevov govedi. Jutranja meglica in vlaga še povečujeta intenzivnost smradu. Le občasno zadiši po slaščičarni, ko se peljem mimo kakšne velike tovarne slaščic, rogljičev… Vonja sveže pečenega kruha nisem zasledil.
      Okrog 9h sem bil že v Torinu, Francija je bila vse bliže. Prevozil sem italijanski Sestriere in potem, že v Franciji,  nekaj manjših prelazov, super speljana cesta, nato spust do Grenobla.










      Po dolini je bila peklenska vročina, do 39 stopinj. Slekel sem moto obleko in v kratkih hlačah in majici nadaljeval proti zahodu. Vozil sem skozi nekaj nacionalnih parkov, iskal višje predele in si na ta način zniževal »potovalno temperaturo«.






      Proti večeru, po prevoženih cca 1000km, sem začel iskati kamp, najprej pogledam na Garmin, potem preverim na netu. Moulin Brulé zgleda OK, grem tja. Najprej receptor reče, da so polni, potem se zmeniva za prostor ob igrišču, pod smreko in ob potoku. Poceni, 11€ kampiranje + dva piva. V recepcijo sem dal preko noči hladiti plastenko radenske, ki me je naslednji dan tešila žejo.


      V podobnem slogu sem naslednji dan po osrednji Franciji nadaljeval proti zahodu in v mestu Bordeaux obrnil proti severu. Vmes sem naredil pavzo in spremljal MotoGP.






      Obiskal sem La Rochelle, navtično meko Francije in vozil ob atlantski obali proti prelepi Bretanji, peljal skozi simpatična turistično-ribiška mesteca (Pornic, Audierne…). Zanimivo je bilo gledati nasedle barke. Namreč, razlika med plimo in oseko je ob zahodni obali Francije med 5 in 10 metri, zato barke dvakrat v enem dnevu »nasedejo«.



















       
    • dkee46
      By dkee46
      Oj,
      za konec meseca imam v planu cca. 2 dnevni izlet po Gorenjski/Goriški in tistem delu Slovenije. Bi pa prosil za dobre nasvete, kje se ustavit, kaj ogledat, katero pot izbrati itd. za vse kateri ste iz tistega konca ali ste tam že bili.
      Nekako tako je plan (ni po vrstnem redu, se mi še ni dalo razsortirati, če je kdo od tam in pozna tisto okolico pa ima voljo, bi pa bil zelo vesel..):
       
      1. Bled (to je 1. točka, to velja),
      2. Bohinj
      3. Izvir Soče
      4. Velika korita Soče
      5. Mala korita Soče
      6. Slap Virje
      7. Soteska Vintgar
      8. Slap Boka
      9. Krnsko jezero
      10. Mangrtsko sedlo
      11. Slap Kozjak
      12. Šunikov vodni gaj
      13. Trdnjava Kluže
      14. Kobarid (kostnica)
      15. Dolina Soče
      16. Napoleonov most, Kobarid
      17. Kobarid
      18. Slap Sopota (Tolmin)
      19. Pokljuka
      20. Slap Peričnik
      21. Vrba (domačija Franceta Prešerna, Vrba 2)
      22. Koča pri Savici (Ukanc 103) + peš do Slapa Savice
      23. Jalovec
      24. Zavetišče pod Špičnikom (koča)
      25. Slap Kozjak
      26. Kobarid
      27. Tolmin
      28. Most na soči
      29. Idrija
      30. Planica
      31. Kranjska Gora
      32. Jesenice
      33. Bohinjsko jezero
      34. Kal-koritnica
      35. Partizanska bolnica Franja
      36. Blejski grad
      37. Zelenci, Kranjska Gora
      38. Jezero Jasna, Kranjska Gora,
      39. Vršič
      40. Brezje 17A, Kavbojke - Patrck's Musher Jeans
       
      S tem, da za vse predele, znamenitosti niti ne vem ali je možen dostop z motorjem več ali manj blizu, ker v moto opremi mi ravno za nevem koliko KM ni za pešačit. Sem pa časovno omejen, tako, da kvečjemu 2 cela dneva prideta v poštev vse skupaj (+pot iz prekmurja in nazaj). Če bo preveč, bi nekatere destinacije odstranil.
       
      Spodaj prilagam na hitro zemljevid, kako bi si naj vrstile točke - od LJ na sever in potem okoli nazaj. Kaj menite?
       
      Če ima kdo ne potrebne in komentarje, kateri niso na mesti, se prosim vzdržite. Hvala!  

    • Anzee
      By Anzee
      Prejsnji teden smo se z dvema prijateljema skocili na hitri krogec po balkanu,... casa smo imeli na zalost samo 5 dni, ampak vseeno je bilo vrhunsko!
      Start je bil predviden v soboto ob 6h zjutraj, plan je bil priti nekje v blizino Crne gore, kar je nekje 600km. Od stirih noci smo planirali, da dvakrat kampiramo na crno, dvakrat pa najdemo kaksen poceni apartma.
      Moj motor sem nalozil kar se da malo, ker se mi ni dalo vlect odvecnih stvari s sabo. Ampak ker sem edini od ekipe s kovcki, sem moral vzeti pac malo vec. Sicer pa, foto/video oprema, nekaj orodja, par sendvicev, 3 majce, 3 gate, se ene rokavice, dezni kombinezon, sotor, spalka, lezalke,.. skratka, prevec

      Jaz sem sel z KTM 990 Adventurjem, kolega pa s Husqvarno Nuda 900R. Svojo robo je kar zagurtnal na zadnji sedez.


      Do postojne smo picili po AC, tam se je pridruzil tretji kompanjon z BMW F800 GS..

      Koncno morje... Novi Vinodolski... cas za hrano, mal soncka, stran zmetat odvecne obleke in podobno..


      Motorji pred obalo...


      Po Paklenici smo zavili v notranjost, do Gracaca, potem pa proti Kninu, kjer naj bi bila zapora ceste.. ampak smo vseeno tvegali in sli.. ubistvu je blo samo par km makadama..
       
      V Senju je biu cas za drugo pavzo. Ura je bila ze nekaj cez 14, tako da je drugi sendvic kar pasal

      Pocasi se je ze zacelo vecerit.. in poleg bolj tople hrane je bilo treba poiskati tudi prostor za prespat.. V Stolacu v Bosni smo koncno nasli odprto pekarno in si omislili burek + jogurt..

      Za spat pa je blo odlicno malo naprej... po krajsem vzponu smo nasli makadamsko pot, ki nas je pripelala do neke manjse jase na pobocju hriba s super razgledom.. sotori, bluzenje, spanje.. ni slabo

       

    • gtgs
      By gtgs
      MONGOLIJA 2017 - MOTOPIS  

      UVOD

      Letos bo ekipa razširjena. Primorsko-gorenjska odprava v Mongolijo je že pripravljena in nestrpno pričakuje odhod. Polona in Denis na advenčerju zastopata gorenjske barve, Miro in Zdenka pa primorske na običnem GS-u.

      Teden dni pred odhodom nam Miro pošilja poslednji opomnik, da ne bi kaj pozabili glede Mongolije in demokratično odloča namesto nas.

      Za ilustracijo t. i. demokracije objavljam njegovo sporočilo nam, navadnim članom odprave.  


       
      Zdravo! 

      Pridržujem si pravico, da kot najstarejši (beri! morda tudi najpametnejši) član odprave demokratično odločim kaj in kako.

      Če bomo kaj pisali in objavljali o našem potepanju,  je čas,  da to obelodanimo (pa brez nekega medijskega pompa).

      Zamisel:

      Zdenka piše uvod, ostali pa svoje začetne težave ali pričakovanja ali …

      Dodamo še opis začrtane poti …

      Potopis pa bi napisali kasneje, ker bo za pisanje sočasno premalo časa.

      LP

      mk


       
      MIRO: 

      Mongolija - beseda, ki jo izgovarjamo s strahospoštovanjem pa nihče ne ve, zakaj. Vsaj pri meni je tako.

      Pred odhodom - priprave

      Plani se že dolgo kujejo in zemljevid je že čisto zdrsan od prsta. Vendar ni vse tako enostavno in preprosto. Zima ni bila ravno primerna za nove plane in še sreča, da je bil plan v mislih že dlje časa.

      Pomoč pri planih


      Vse je šlo narobe.

      Kupil sem si novo obleko, tako, ki jo premorejo pravi offroad vozniki pa naj si bodo zaresni ali samo reklamni. (slika). Pozneje se je izkazalo, da so hlače številko prevelike (me je pač manj v hlačah, kot sem si mislil). Z nekaj težavami so mi jih zamenjali za manjše.


      Začel sem se ozirati za novim GS-om Rally - lepe modre barve, v kombinaciji z novo obleko čista šminka (to se za teren in brezpotja, ki so v planu, nujno potrebuje).

      Srce pa ni zdržalo vsega tega navdušenja naenkrat. Urgenca. Imel sem srečo. Pripeljali so me 5 minut pred katastrofo in ljudje v belih haljah so mi kljub medicinskim pomagalom, ki so kazala normalno stanje, verjeli, da je z mano nekaj hudo narobe. Znancu, ki je imel podobne težave kakšen mesec prej, žal niso verjeli ...

      Pa sem imel dva meseca časa za razmislek, kaj je prav in kaj narobe; in kaj bi moral in česa ne bi smel ...

      In kaj sem v življenju že doživel in kaj bi še moral pa če bi in če ne bi ...

      Plan je plan in treba je naprej. Nikoli nazaj, če pa že pa malo v loku.


      Pomlad je tu. Grem v trgovino naročit nov motor.

      Prijazni do mene kot vsako leto znova. Ja, vsa oprema, čudovito, lepa barva, doplačilo za sedež v dvoje, doplačilo za to in ono, številka (cena) taka, kot da bomo v treh na motorju. Dobava – meseca maja.

      Po planu.


      Iščem belo-modro čelado, da bo šminka popolna.

      Zdenki "sem privoščil" novo jakno z nekaj modrine, da ne bi preveč izstopala od moje perfektnosti in ji svetoval, da uporablja par let stare belo-modre rokavice, ki do sedaj niso šle na nobeno kombinacijo.

      Niti se ni pritoževala.

      Sredi maja povprašam, kdaj moram plačati motor, da ga pridem iskat, pa utekavanje ...

      Na drugi strani mobitela (včasih smo rekli žice) tišina. Potem pa: motor bo šele sredi junija. Pa še en ČE je bil vmes.

      PREPOZNO!!!

      In če je srce vzdržalo ta šok, potem bo tudi planirano pot.

      Nisem se preveč razburjal, ker to škoduje zdravju. Ampak kako bom pa sedaj šminkiral po mongolskih brezpotjih?! In kaj si bodo mislile kamele in konji, da sem barvno slep (še sreča, da večina živali vidi črnobelo).

      Doma v garaži odkrijem "starega" preizkušenega GS-a. Pa saj mu nič ne manjka!


      Redno je servisiran in vzorno vzdrževan. Vseeno mi ni dalo miru in se zapeljem do mojstra Romana, da še on vrže eno oko. Ko je ugotovil, da prevzema odgovornost za brezhibno delovanje motorja za naslednjih 17.000 km, je vzoren motor razglasil za razvalino.
      In namesto pet minut pregleda sva okrog njega hodila štiri ure. Pa poglej to pa ono pa tretje, za vsak slučaj zamenjaj to, pa vzemi še to s sabo ... Vse skupaj na mojo samozavest ni delovalo ravno najbolje. Pregled se je zavlekel v naslednji dan.


      Na koncu sva bila oba zadovoljna, kaj bo pa v resnici, bosta pokazala čas in pot.

       
      POLONA:

      Mongolija... zakaj bi zahodnega človeka vleklo v ta odljuden konec sveta?

      Odločitev, da se odprave v Mongolijo udeleživa, je padla zelo hitro. Moja dolgoletna skrita želja se je končno uresničila!

      Ko idejo izraziva na glas med prijatelji, se hitro najde nekaj podpornikov, ki z veseljem priskočijo na pomoč s svojimi izdelki. Zato na naši poti ne bomo nikoli ne spodaj ne zgoraj brez, nikoli energijsko podhranjeni niti umazani.


      Ponujene pomoči, ki je dandanašnji tako redka, smo izredno veseli predvsem zaradi zavedanja o moči prijateljstva.

      A po prvem navdušenju kmalu pride trenutek resnice. Kakšne temperature nas čakajo, kakšne ceste, kakšno multimedijsko okolje;-)... Z Denisom začneva graditi načrte. Potrebujeva ogromno osnovne opreme kot je orodje, gume, šotor, spalni vreči, novi škornji..., saj na taki poti še nisva bila.


      Miro in Zdenka, kot izkušenejša popotnika, svetujeta še to in ono. A kako bova vse skupaj zapakirala za mesec dni potovanja? To je bilo posebno poglavje v vseh pripravah. Do sedaj sva naredila nekaj tur, a to so bile poti po Evropi in bližnji okolici, zdaj pa se odpravljava v prostrana neznana brezpotja.

      Kako zapakiraš osebno prtljago v tri motoristične kovčke za mesec dni za dve osebi, pa šotor in spalni vreči, pa čevlje, higieno, fotoaparat, pa HRANO, ker moj mož vendar mora jesti najmanj 5x dnevno.

      A ko vse to nekako preštudiraš, prilagodiš in na koncu tudi izpelješ... pride Miro in reče:« A imaš olje, polnilce, zračnice...« Na, pa sva spet pred izzivom, kam zabasati še vse, na kar je Miro opozoril.


      Teden dni pred odhodom Miro (kot najstarejši in najmodrejši član odprave) obelodani, da bomo objavili naš podvig. »Pa dajta kaj še vidva napisat... vajina pričakovanja in plane, samo par besed, bomo objavili,« pravi. Denis se tej nalogi na prvo žogo in na deleč izogne in pisanje za moško revijo pade v ženske roke.

      Na poti v hribe začnem še dodatno analizirati notranjo željo po obisku Mongolije. Čemu me vleče tja, kaj bi rada našla, kaj začutila? Kaj pogrešam v zahodni, dekadentni družbi... Kaj me vleče na drug konec sveta, kjer so ceste še makadamske, kjer ni wi-fija in brezžičnega telefona, tudi hrana, po besedah ljudi, ki so Mongolijo izkusili, ni hvale vredna, nobenega udobja, ki se za poletni dopust spodobi, tople morske vode in božajočega sonca.

      Odgovor se ponuja kot na dlani. Gremo iskat široka prostranstva, kjer se počutim svobodno, neokrnjeno naravo, v katero človek ne posega egoistično, pristne človeške odnose, kjer človek človeku ni volk, temveč prijatelj, na katerega se v trenutku težav lahko obrneš. Gremo razpet krila, da nas življenje popelje do izkušenj, ki so nam namenjene.

       
      ZDENKA:

      Mongolija – dežela modrega neba

      Kamele, konji, rokoborci, lovci s sokoli, grleno petje, puščava, pašniki, brezpotja; šamanizem, budizem, islam, krščanstvo … In vodka!

      Otroška domišljija, mladostne želje in končno resni načrti, ko se življenje prevesi v drugo polovico stoletja … In nato šok, ko glavni motorist, predviden za mongolska brezpotja, pristane v Kliničnem centru (servis motorja)!

      Sreča v nesreči, lahko bi bilo še huje. Rehabilitacija …

      Za začetek ga sprehajamo, potem nabavimo turne smuči za okrog hiše. Asistiram. On pa sitnari …

      Ko ugotovim, da je edina tableta, ki bi pospešila zdravljenje tisti stari (športni) motor, ki ga gleda že celo zimo, ni dileme. Prijatelji, ki nikoli ne zatajijo, ga gredo iskat.  Garaža začne čudežno sevati in zdravilne energije spravijo motorista na prve daljše sprehode. (Znano je bilo, da on ne hodi peš; on se VOZI!)


      Zavest, da ima v garaži nekaj strojev, ki zahtevajo voznika, ga sili na daljše proge. Pomlad trka na vrata.

      K pospešenemu zdravljenju veliko pripomore Denis; njuni telefonski pogovori so sumljivo žensko dolgi. Pogovarjata se o motorjih, o opremi, o cestah, o Mongoliji in o Jošimuri. Preverim, kje je ta - meni neznana dežela - in ugotovim, da je to avspuh (japonski). Kasneje ugotovim, da je tako dober in tako lep, da ga morata nujno imeti (vsak svojega!).
      In če kupiš dva, imaš seveda popust na količino. Ah … kako je lep, kako hrumi, kako drugačen je od drugih …


      Ti dve Jošimuri sta uspešno izrinili Polono in Zdenko vsaj za dva spomladansko motoristična vikenda …
      Ženske so spomladi bolehne, na vrtu je veliko dela, otroci potrebujejo matere!

      Prvi moški moto izlet do Paklenice je bil uspešen: Dinko, ribice, motoristi in motoristke (celo ena simpatična medicinka vmes in par zelo znanih modelov) …


      Potem je šlo vse prehitro …

      Iz kleti je privlekel šotor (za vsak slučaj, če ostaneš sredi stepe; sicer bomo spali po hotelih) in nostalgično sva ga postavila.
      Malo je smrdelo po zatohlem in naftalinu, po tednu zračenja je bilo bolje. Po opravljenem testu, če še zmore zlesti vanj, se je smejala tudi naša Mumi.



      Potem je testiral tudi spalne vreče …


      Na moje pomisleke glede zdravstvenega stanja in predvidenih mongolskih naporov odrezavo odgovarja …
      (A delam lahko, na dopust pa ne smem, a ti veš, da imam še 20 dni lanskega dopusta, da pred tem posegom nisem bil 14 let pri zdravniku … jaz poznam statistiko, koliko odstotkov takih umre, koliko jih živi, sem vse preštudiral … ne mislim zdaj sedet doma in čakat, kdaj me bo kap …)

      Z Denisom sta resnično vse uredila. Ostajajo samo še malenkosti.

      Vize za Mongolijo sta šla (oba!) iskat v Varšavo, ker je tam Denis kot doma. (Kje vse sta kolovratila v vmesnem času, nam ni znano.)


      Vize za Rusijo bodo pravočasno. Turistične ali poslovne. Pravijo, da tranzitnih ne moremo dobiti, ker (po njihovih pravilih) v Rusiji lahko naredimo 500 km na dan, v Rusiji pa si s tranzitno vizo lahko le nekaj dni, kar je po njihovem mnenju premalo glede na naše plane …  (Žal ne vedo, kako sposobna sta Denis in Miro! Gotovo za več kot 500 km na dan!)

      Letalske karte je uredil Denis.
      Štartamo s cilja – od doma. S prevozom do letališča v Benetkah, nato presedanje v Istanbulu in naprej  do Biškeka.

      Motorja in dokumenti naj bi nas že čakali  v Biškeku - glavnem mestu Kirgizije.


      Naj bi … kajti znanci, ki so z istim transportom (ADV Factory) poslali motorje s Poljske v Kirgizijo, so tam izgubili par dni, ker so morali čakati na dokumente, ki so bili sicer obljubljeni, a jih ni bilo. Potem se je vse uredilo in zdaj se vozijo nazaj po Svilni cesti (menda celo po snegu).

      Včasih je dobro, da vsega ne vemo. Pustimo se presenetiti. Upajmo, da bo presenečenje pozitivno!


       
      Pripenjam še zimsko domačo nalogo o Mongoliji. (Prirejeno po wikipediji)


       
      Mongolija je azijska celinska država. To je dežela step, planin in puščav. Na severu meji na Rusijo, na jugu, vzhodu in zahodu na Kitajsko, na zahodu pa se približa Kazahstanu (38 km).

       Z 1.564.116 km² je po velikosti 19. država na svetu, vendar je zelo redko naseljena.  Ima približno 3 milijone prebivalcev. (Po velikosti jo nekateri primerjajo z Iranom, saj je samo malo manjša od njega, ima pa samo 4% prebivalstva v primerjavi z njim.)

      Približno 30% prebivalstva je nomadov ali pol-nomadov.

      V Ulan Batorju, glavnem in tudi največjem mestu, pa živi okoli 45% prebivalstva.

      Mongolija je visoka, hladna in vetrovna. Ima izjemno celinsko podnebje z dolgimi, mrzlimi zimami in kratkimi poletji.

      Geografija Mongolije se spreminja, od puščave Gobi na jugu do hladnih in gorskih regij na severu in zahodu. Velik del Mongolije sestavljajo stepe, z gozdnatimi območji, ki obsegajo 11,2% celotne površine. Najvišja točka v Mongoliji je Hujten na skrajnem zahodu, v pogorju TtavanBogd, ki je del mongolskega Altaja z višino 4374 m. Najdaljša reka je z 992 km Selenga, od tega sta začetni dve tretjini v Mongoliji. Selenga po prehodu meje v Rusijo v veliki delti priteka v Bajkalsko jezero.

      Politični sistem Mongolije je parlamentarna republika.

      Mongoli predstavljajo približno 95% prebivalstva in so sestavljeni iz Khalkha in drugih skupin. Khalkha predstavljajo 86% prebivalstva Mongolov. Preostalih 14% so Oirati, Burjati in drugi. Turški narodi (Kazahstanci in Tuvanci) predstavljajo 4,5% prebivalcev, ostali so Rusi, Kitajci, Korejci in Američani.

      Uradni jezik v Mongoliji je mongolščina in ga govori 95% prebivalstva. Na zahodu države sta kazahstanščina in tuvanščina, oba turška jezika.

      Danes je mongolščina napisana v cirilici, čeprav so v preteklosti pisali z mongolsko pisavo. Uradna ponovna uvedba stare pisave je bila načrtovana za leto 1994, ki pa ni bila izvedena pri starejši generaciji, ki ima največ praktičnih težav. Tradicionalna abeceda se počasi ponovno uvaja v šolah.

      Rusko se najbolj pogosto govori kot tuj jezik, sledi angleščina, ki postopoma nadomešča ruščino kot drugi jezik. Korejščina je pridobila na popularnosti, ker deset tisoč Mongolov dela v Južni Koreji.

      V skladu s popisom prebivalstva 2010, je med Mongoli starimi 15 let in več, 53% budistov, medtem ko je bilo 39% nevernih.

      Prevladujoča vera v Mongoliji je tako tibetanski budizem (lamaizem). Islam pa je prevladujoča religija med Kazahstanci na zahodu države.

      Gospodarstvo v Mongoliji tradicionalno temelji na paši in kmetijstvu,  obsežna rudna nahajališča bakra, premoga, molibdena, kositra, volframa in zlata pa so gonilo industrijske proizvodnje. Poleg rudarstva (21,8 % BDP) in kmetijstva (16% BDP), dominira industrija, sledita trgovina in storitve, prevoz in skladiščenje ter poslovanje z nepremičninami.


      Tradicionalno mongolsko bivališče je znano kot ger. V preteklosti je bil bolj znan ruski izraz jurta.  Mongolski umetnik in umetnostni kritik N. Chultem pravi, da je bil ger osnova za razvoj tradicionalne mongolske arhitekture. V 16. in 17. stoletju, so bili lamaserie (samostani) zgrajeni po vsej državi. Mnogi od njih so se začeli kot ger-templji. Ko ga je bilo treba razširiti, da bi sprejel vse večje število vernikov, so mongolski arhitekti uporabljali 6 ali 12 kotne strukture, s piramidno streho, kar je bil približek okroglemu geru. Nadaljnja širitev je privedla do kvadratne oblike templjev. Strehe so bile narejene v obliki šotorov. Rešetkaste stene, drogove za streho in plasti filca so nadomestili kamen, opeka, tramovi in deske in postali so stalni.

      V tradicionalni mongolski arhitekturi razlikujemo tri sloge - mongolskega, tibetanskega in kitajskega, kot tudi kombinacijo teh treh.

      Marsikaj od tega bi radi videli ...

       

       
      V pričakovanju uvodnih ovinkov po kirgizijskih hribih, vožnje po kazahstanskih in ruskih prostranstvih
      in v nestrpnem pričakovanju mongolskega modrega neba …


       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!