Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
motom

Prometna pravila in navade, doma in v tujini

Recommended Posts

motom

Večini domača deželica postane premajhna in radi zavijemo preko meje. Pomagajte tudi vi s svojimi prispevki...

 

Avstrija:

- Omejitev hitrosti ne preneha s prvim križiščem, ampak s tablo konec prepovedi. Na stranski cesti ste obveščeni o prepovedi.

- Tabla 30 (ponavadi) nad tablo naselja ne pomeni omejitve za celo naselje, ampak le za stranske ulice v naselju.

- Po mojih izkušnjah policaji merijo le v naselju. So pa zelo skriti, npr. za visoko travo, za skladovnico desk, za škarpo...

- Če se ne držite omejitev 50, 70, prej ali slej pride slikca po pošti. 

 

Italija:

- Naselje označuje le bela tabla in z njo velja prepoved.

- Tudi Italijani dajo mir izven naselja. (Upam, da res)

- Policaji znajo pokasirat tudi za neoriginalen nosilec tablice.

 

Hrvaška:

- Policija velikokrat meri tudi izven naselja.

- Menda se da namesto kazni zmenit za 10x nižjo kazen na roko. Kdo ve kaj več? Kako sploh namigniti za popust?

 

Slovenija:

- Velikokrat so v uporabi še znaki za omejitve z rumeno podlago. Ti znaki niso več v veljavi in po moje lahko mirne duše zavrnete kazen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ludiluka

Pri italiji lahko dodaš ta te policaj ne sme več zmeriti na radar če ni bila prej postavljena opozorilna tabla za meritve hitrosti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
signalist

Večini domača deželica postane premajhna in radi zavijemo preko meje. Pomagajte tudi vi s svojimi prispevki...

 

Avstrija:

- Omejitev hitrosti ne preneha s prvim križiščem, ampak s tablo konec prepovedi. Na stranski cesti ste obveščeni o prepovedi.

- Tabla 30 (ponavadi) nad tablo naselja ne pomeni omejitve za celo naselje, ampak le za stranske ulice v naselju.

- Po mojih izkušnjah policaji merijo le v naselju. So pa zelo skriti, npr. za visoko travo, za skladovnico desk, za škarpo...

- Če se ne držite omejitev 50, 70, prej ali slej pride slikca po pošti. 

 

Italija:

- Naselje označuje le bela tabla in z njo velja prepoved.

- Tudi Italijani dajo mir izven naselja. (Upam, da res)

- Policaji znajo pokasirat tudi za neoriginalen nosilec tablice.

 

Hrvaška:

- Policija velikokrat meri tudi izven naselja.

- Menda se da namesto kazni zmenit za 10x nižjo kazen na roko. Kdo ve kaj več? Kako sploh namigniti za popust?

 

Slovenija:

- Velikokrat so v uporabi še znaki za omejitve z rumeno podlago. Ti znaki niso več v veljavi in po moje lahko mirne duše zavrnete kazen.

Slovenija:

- Velikokrat so v uporabi še znaki za omejitve z rumeno podlago. Ti znaki niso več v veljavi in po moje lahko mirne duše zavrnete kazen.

 

Kaj pa začasna prometna signalizacija? Ta je rumene barve.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gusar

Jaz pa mislim,da je bolj važna števlka na tabli,kot pa barva podlage.

U pam si trdit,da omejitev ni zaradi lepšega.Ampak zaradi varnosti.

Edited by gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites
boych

Avstrijci merijo tudi zunaj naselja ... v mojem primeru sta bila lepo skrita v senci gozdička, samo je prikorakal na cesto pa je šlo 35 EUR, je pa omejitev zunaj naselja 100 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

S Hrvati se je vedno težje dogovarjati za popuste, ker ti prec zagrozijo s sodnikom za prekrške. 

Moj nasvet: če ti on predlaga ali namigne, drugače pa skoraj bolje da ne.......pa vljudnost povsod pomaga.

 

Kar mam jaz iskušenj z Italijo, se tudi nimaš kaj pogovarjati, samo plačati in adijo, so precej ostri

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinDiin

Men je v soboto na cestninski proti Rijeki ata grozil s policijo, ker ni hotu bakra uzet...pa tolk sm se potrudu nabrat tocno....da jemlje sam 50 centov minimalno....Ja vem,da je fajn kune met, sam ni znesl....Pa da vse pise, pa sm mu reku, da ne vidm nc v Slovenscini med vsemi tujimi jeziki in ne razumem, pa je cist znorel. :lol1: Tko da, s Hrvati se je tezko kej ment, ce so natakneni. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
motom

Jaz pa mislim,da je bolj važna števlka na tabli,kot pa barva podlage.

U pam si trdit,da omejitev ni zaradi lepšega.Ampak zaradi varnosti.

Se strinjam, da so omejitve postavljene z razlogom... in rumene table so več ali manj podedovali cestarji.

 

So pa omejitve velikokrat neživljenske.

 

Primer rumene omejitve 50 je na udoru ceste med Bledom in Bohinjsko Belo. Z motorjem se mirne duše lahko pelješ krepko čez omejitev, brez nevarnosti zase in druge. Prejšnji teden je tam stala karavan plava Škoda provida, registracija FA..... 

Mislim, da je dobro vedeti da so rumeni znaki neveljavni / neobstoječi po naši zakonodaji, vsak zase pa naj se odloči a bo plačal ali ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borutt

Se strinjam, da so omejitve postavljene z razlogom... in rumene table so več ali manj podedovali cestarji.

 

So pa omejitve velikokrat neživljenske.

 

Primer rumene omejitve 50 je na udoru ceste med Bledom in Bohinjsko Belo. Z motorjem se mirne duše lahko pelješ krepko čez omejitev, brez nevarnosti zase in druge. Prejšnji teden je tam stala karavan plava Škoda provida, registracija FA..... 

Mislim, da je dobro vedeti da so rumeni znaki neveljavni / neobstoječi po naši zakonodaji, vsak zase pa naj se odloči a bo plačal ali ne.

 

Iz Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah:

- g) vsi znaki, ki imajo osnovno barvo belo, imajo, kadar se uporabljajo za označevanje del in drugih začasnih ovir in poškodb vozišča, osnovno barvo rumeno.

 

Sedaj je pa na vas ali boste upoštevali postavljeno prometno signalizacijo ali ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tedybear

 

 

Primer rumene omejitve 50 je na udoru ceste med Bledom in Bohinjsko Belo. Z motorjem se mirne duše lahko pelješ krepko čez omejitev, brez nevarnosti zase in druge. Prejšnji teden je tam stala karavan plava Škoda 

 

 Ta udor NI tako nedolžen. Tam se z avtom peljem vsaj 2x dnevno, ...in če pripelješ iz smeri Bleda po sredini, te pri 60 km/h dobro vrže. Danes sem ga sprobal z motorjem, v obe smeri..in ja, ni blema...kako so se pa počutili potniki avtobusa iz Litve, ki je iz  smeri Bohinja čez zapeljal (tik pred menoj)  ene 80 km/h.!!!  :angryrant2:  :angryrant2:  :angryrant2: .

 

In še to...udor se poglablja...od zadnjega snega je pridobil vsaj ene 15-20 cm. Kako bo  šele....čez štiri, pet mesecev??

 

AJa..in kar je najvažnejše...imam info iz prve roke...koncesionar za vzdrževanje magistralk na Gorenjskem je zaradi "praznega prašička" od direkcije za ceste dobil navodilo, da naj do nadaljnega ne popravljajo, flikajo, asfaltirajo, vzdržujejo...ampak naj preprosto..omejijo promet. Torej...znakov za omejitve bo vse več. Lukenj na cesti pa tudi.

Edited by Tedybear

Share this post


Link to post
Share on other sites
motom

Iz Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah:

- g) vsi znaki, ki imajo osnovno barvo belo, imajo, kadar se uporabljajo za označevanje del in drugih začasnih ovir in poškodb vozišča, osnovno barvo rumeno.

 

Sedaj je pa na vas ali boste upoštevali postavljeno prometno signalizacijo ali ne.

 

Hmm,nisem vedel. Hvala za info.

 

Je pa zanimivo na tem odseku... proti Bohinjski Beli rumen, proti Bledu bel.

Iz tega se da sklepati da bodo eno stran kmalu popravili, drugo pa ne.

Ali pa da smo banana republika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motom

Pa še nekaj eksotičnega, bolj kot zanimivost.

Amerika:

- Američani res ustavljajo pred stop znaki. Razlog je verjetno, da nimajo desnega pravila, ampak pravilo FIFO (first in, first out). Neredko je križišče s štirimi stop znaki. Kdor prvi pride, tudi prvi pelje in tako naprej. Precej nejasna zadeva ugotavljanja krivde, če pride do trka.

 

- Vozijo tudi skozi rdečo luč pri zavijanju desno, če to izrecno z znakom ni prepovedano. Seveda pri tem upoštevajo prednost vozil z zelenim semaforjem.

 

- Nekatere države motoristom v mestih dovoljujejo nemoteno prehitevanje med voznimi pasovi.

 

- V nekaterih državah čelada ni obvezna.

 

- Telefoniranje med vožnjo je v nekaterih državah dovoljeno, spet v drugih prepovedano tudi prostoročno.

 

- Semaforji se nahajajo na drugi strani križišč ali pa npr. štirje skupaj obešeni na sredini.

 

- Na avtocestah praktično po vseh pasovi vozijo z enako hitrostjo, 110- 120 km/h. Ja, tudi avtobusi in tovornjaki. Sem se peljal z avtobusom merjeno z GPSom celo 124 km/h. V Ameriki nikoli ne doživiš situacije, ko za tabo žmiga nervozen voznik BMW-ja ali Audi-ja, pa čeprav voziš 140 km/h in ravno prehitevaš.

Edited by motom

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bostjan L

V Grčiji in Turčiji imajo pravilo močnejšega. V križišču bosta pred tabo odpeljala Mercedes ali tovornjak.

V Srbiji se mi je na ovinku avtoceste na prihetevalnem pasu pripeljal traktor z prikolico; jasno vozil je v kontra smeri :eek:  Verjetno je to pravilo  pelji čim bolj okoli idijota.

V Bosni mimogrede dobiš pred sabo v nepreglednem ovinku Golfa dvojko, ki prehiteva počasnejše vozilo. Pravilo; Kar Bog da, Bog tudi vzame. :worship:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebre

 Ta udor NI tako nedolžen. Tam se z avtom peljem vsaj 2x dnevno, ...in če pripelješ iz smeri Bleda po sredini, te pri 60 km/h dobro vrže. Danes sem ga sprobal z motorjem, v obe smeri..in ja, ni blema...kako so se pa počutili potniki avtobusa iz Litve, ki je iz  smeri Bohinja čez zapeljal (tik pred menoj)  ene 80 km/h.!!!  :angryrant2:  :angryrant2:  :angryrant2: .

 

In še to...udor se poglablja...od zadnjega snega je pridobil vsaj ene 15-20 cm. Kako bo  šele....čez štiri, pet mesecev??

 

 

Tam se da že prav dobro skočit z motorjem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nejc74

Francija

visje prekoracitve hitrosti (ampak sploh ne tako zelo visoke), prepoved voznje za 2 meseca, ki zacne veljati TAKOJ.Ce nimate sovoznika, morate pustiti motor tam ali najeti avtovleko do meje. Izpit dobite domov po posti.

 

Izkusil na lastni kozi, ko sem ignoriral omejitev ob izteku avtoceste. 138 (131 po odbitku) v coni AC omejitve 90, kot je namreil policaj z rocnim radarjem iz grmovja. Imel sem sreco, da se je to zgodilo v Chamonixu in me je prijazni komandir pospreminil do predora ter poslal v Italijo. 125 evrov kazni, 2 placljiva predora (50evrov) in 100km vec, da sem bil nazaj na zacrtani poti. Bil sem pa precej blizu temu, da bi moral iti na vlak v vsej usnjeni bojni opravi. Ce ne morete placati kazni na mestu, vam zasezejo vozilo do placila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nejc74

Svica

cona 30km/h, prekoracitev za vec kot 20km/h

cona 50-60km/h, prekoracitev za vec kot 25km/h

HC, prekoracitev za vec kot 30km/h

AC,prekoracitev za vec kot 35km/h

Kazen v tem primeru se meri v veckratniku dnevnega prihodka, upostevajo druzinski prihodek in premozenje, kazen dosega do 1 letni prihodek, do 3 leta zapora in zaplembo vozila. Najvisja kazen trenutno v Svici, 800.000 evrov vozniku mercedesa ki je prekoracil 280km/h na avtocesti. Imel pa je sreco, da ga starejse kamere niso posnele, ker ne zaznajo hitrosti nad 250km/h.

 

Kazni za prekoracitve pod temi hitrostmi se zacnejo pri 40sfr (1-2km/h prehitro), dosezejo pa 500 SFR. Prepovedano je imeti opozorila radarjev na GPS-u ali telefonu. In, ja, svicarski policaji imajo (si vzamejo) pravico da pogledajo v/na vozilo GPS/telfon ali imate opozirila. Mislim, da imajo novejsi GPS tako ali tako avtomaticno izkljucena opozorila za svico. Dovoljeno pa je opozarjanje GPS-a na omejitve hitrosti.

 

Drugace se Svicarji posluzujejo tudi francoskih metod z izgonom voznika in zadrzanjem vozila. Za razliko od francozov je na svicarskih cestah veliko stacionarnih kamer, ki niso oznacene ter zelo malo rocnih merjenj. Kamere ponavadi posnamejo zadnjo tablico in lahko posnamejo vec vozil naenkrat. V glavnem so kamere v mestih in njihovi blizini. Prav tako imajo avtomatske kamere, ki posnamejo ce prevozite rdeco luc (in tudi izmerijo ce ste prehitri pri tem) v kriziscu. Pritozbe so drage.

 

Svicarji naceloma zelo dobro vedo kje so kamere in tam vsi zacnejo zmanjsevati hitrost. Tako da naj vas to ne spravi ob zivce :)

Edited by nejc74

Share this post


Link to post
Share on other sites
shark90

Mene pa zanima glede francije, na amzs piše da je obvezno imeti na čeladi odsevne nalepke in to oba, tudi sopotnik.. alkotesterja in odsevnega jopiča pa ni potrebno imeti. ve kdo kaj več o tem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nejc74

- zakon ki je obvezal alkotesterje in odsevne jopice ni bil sprejet

- odsevnih nalepk prakticno ne uporablja nihce, tudi francozi sami ne (imajo pa njihovi policaji odsevne nalepke na celadah), izhaja iz pravilnika iz leta 1970. Naceloma policaji ne pisejo kazni zaradi njega, verjetno pa ce se bos kregat s kasnim te lahko upili za to. Lahko ti povem takole, tudi mene so ustavili francozi, pa se o odsevnikih na celadi nismo bnikoli pogovarjali

Share this post


Link to post
Share on other sites
shark90

- zakon ki je obvezal alkotesterje in odsevne jopice ni bil sprejet

- odsevnih nalepk prakticno ne uporablja nihce, tudi francozi sami ne (imajo pa njihovi policaji odsevne nalepke na celadah), izhaja iz pravilnika iz leta 1970. Naceloma policaji ne pisejo kazni zaradi njega, verjetno pa ce se bos kregat s kasnim te lahko upili za to. Lahko ti povem takole, tudi mene so ustavili francozi, pa se o odsevnikih na celadi nismo bnikoli pogovarjali

Kako pa je z glasni izpuhom v franciji, španiji, portugalskem? so tako kot avstrijci da merijo glasnost?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gsxf750

Hrvaška: izkušnje iz Jadranke (do Maslenice)

za plačilo takoj, na licu mesta, velja 50% popust, a izključno v kunah.

Če je bilo izmerjeno z radarjem na stativu, gre v laptop, ... in šefom, se pravi ni izmikanja.

Če je blo z ročnim, se menda da še kaj dogovorit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
domi46

Gledam pa ne zasledim take teme bom pa tle oprašov :) če kdo ve kakšne radarje majo na hrvaškem al so usi polimani in z lučkami al majo tudi civilne tako kot pri nas kanguja recimo? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
shark90

Gledam pa ne zasledim take teme bom pa tle oprašov :) če kdo ve kakšne radarje majo na hrvaškem al so usi polimani in z lučkami al majo tudi civilne tako kot pri nas kanguja recimo? :)

mene so pred dvema letoma slikali, bil je policijski avto in na sprednjem sovoznikovem sedežu pritrjen radar ki je slikal skozi stransko šipo. seveda je radar slikal in policaj priletel ven, na sedežu zadaj pritrjenem zaslonu mi je pokazal sliko z uro in hitrostjo. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
gsxf750

Gledam pa ne zasledim take teme bom pa tle oprašov :) če kdo ve kakšne radarje majo na hrvaškem al so usi polimani in z lučkami al majo tudi civilne tako kot pri nas kanguja recimo? :)

Na varianto v stoječem avtu še nisem naletel.

Videl pa sem v akciji na Reškem koncu in Bakarski obvoznici Provide:

- črn audi A4, limuzina

- srebrn Mercedes C AMG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matej207

Gledam pa ne zasledim take teme bom pa tle oprašov :) če kdo ve kakšne radarje majo na hrvaškem al so usi polimani in z lučkami al majo tudi civilne tako kot pri nas kanguja recimo? :)

Doživel v Jastrebarskem.. Hvala bogu so mi vsi hrvatje blinkali... Tip je imel radar ob cesti na stojalu.... Kabl povezan do avta in lepo slikal v civilnem novejšem Bmw ju... Malo nižje pa 2 policaja z loparjem... Tak da znajo bit bolj prebrisani od naših ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • raza
      Ker sem temo onečedil z par objavami med potjo, si zdaj lahko nekaj slik ogledate na povezavi. Pri nalaganju slik,  je tehnika obrnila zaporedje slik od konca proti začetku poti. Če administrator lahko kaj popravi, prosim za intervencijo. Hvala!
    • Tex
      Nič posebnega ozirom omembe vrednega/zanimivega. Gre za bivšo Lendavsko opekarno, ki je v fazi rušenja.. 3 opekarne (lendava, dolga vas, dobrovnik) so delovale v letih pred 1950 v domeni 'gradbenika' (prej 'remont') iz Lendave. Kssneje se je sgp gradbenik združil z Konstruktorjem mb.. Zgobda naprej je jasna.. Je pa gradbenik postavil marsikaj v Lendavi, še za časa Nafte Lendava.. Kot večina zadev v Lendavi, brez prave zgodbe, ki bi skomercializirala vso zadevo in jo naredila turistično zanimivo.. 
    • Mavti
      Ta vikend pa malo po prekmurju motorirat tja med Lendavske goricedobrih 700 km odlično je bilo Mogoče kdo ve čemu je služil ta precej velik  tovarniški objekt v Dolgi vasi
    • smasher
      sem odrezal tisti kos plastike med cevjo in matico, zadeva ni nek kritični nosilec, tista cev je oddušnik.   Mene pa zdej zanima katera smola rime na staro plastiko in je odporna na bencin, sem našel na netu da ima več avtov take težave da se ustavijo mikro razpoke  v plastiki, in to pri bistveno mlajših avtih kot je moj 21let star italjan, zato se mi ne da kupovat 160€ vredno pumpo za avto ki je vreden 300€   (ok dejansko več ker ima na novo dan plin ampak ne vem če bi kdo to upošteval)
    • Quest
      pila spili na 7 ključ dve flehi. Zažagaj sredino za izvijač žagin list obvij s silvertejpom, cujno in zažagaj, uporabi štelključ-vodovodarski, uporabi univerzalke klešče (tiste ki zaskočijo). Brez ihte se loti je najbolj pomembno. Ne vidi se kaj bi rad odvil, ampak nekako takole gre tole. Včasih navariš kaj gor da odtegneš. Ne priporočam pri rezervoarju(kaboom)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!