Jump to content

Izmet hladilne tekočine pred vklopom ventilatorja


Go to solution Solved by smasher,

Recommended Posts

Zivjo

Upam da sem postavil temo v pravilni podforum, poskusil sem že pri maxiskuterjih pa nisem dobil pravega odgovora.

Gre za skuter aprilia leonardo 300. Hladilno tekočino nalijem med min in max in je vse normalno dokler se dovolj hitro vozim da zrak piha v kiler in je kazalec temperature konstantno malo pod polovico, ko pa ostanem v koloni ali pa motor laufa na mestu kazalec zraste and polovico in predno se vklopi ventilator vrže hladilno tekočino in ekspanzijske posode (pol litra oziroma celotno posodo) šele zatem se vklopi ventilator.

Če vode več ne dolivam in se vozim naprej je kazalec temperature vedno nad polovico in konstantno niha, še vedno se vklaplja ventilator če ga pustim laufati na mestu.

Sumim da se ventilator prepozno  vklaplja. Kaj bi lahko bilo še narobe.

Mogoče kdo ve pri koliko stopinjah se ventilator vklopi in če se mogoče motor pregreva če se vozim potem ko enkrat vodo vrže ven in je kazalec nad polovico.

Lp

Link to post
Share on other sites
  • Solution

preveri čep ekspanzijske, čep ekspanzijske naj bi zdržal določen pritisk, ker voda hladilne tekočine se lahko segreje malo čez 100°C in če čep ne drži pravega tlaka ti vrže prehitrovn. druga možnost če tiniha temperatura je da je slabo prezračen sistem, vendar ne vem kako bi to lahko bilo pri skuterju ker nimaš še raznih priteklin kot pri avtih.

 

LP

Link to post
Share on other sites

http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Water-cooler-Aprilia-Leonardo-250-300-2002,2003,2004-%28engine-Minarelli%29-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=20872

Skica hladilnega sistema

Temperatura niha šele potem ko enkrat vrže vodo ven, prej je vedno malo pod popovico razen v klanec ali pri počasni vožnji.

Kako pa se preveri ta čep raztezne posode? Kje bi lahko dobil novega? Pri koliko stopinjah pa se potem prižiga ventilator?

lp

Link to post
Share on other sites

Jaz bi najprej preveril čep, ampak ne od ekspanzijske ampak neposredno od hladilnika, ker čep na hladilniku ima ponavadi notri vzmet in tesnilo, ki regulira tlak oziroma to kdaj gre voda v ekspanzijsko oziroma iz nje. Če čep ne drži tlaka ti voda zavre takoj ko pride do vrelišča, torej pri 100 stopinjah. Ventilatorji pa se pri velikem delu motorjev (pri skuterjih je najbrž podobno) vklapljajo med cca 102 in 105°C kar je že nad vreliščem.

Link to post
Share on other sites

Ugotovil sem da pokrov raztezne posode za hladilno tekočino ne tesni, ker se ga ne da lepo priviti (na koncu preskoči navoj).

Verjetno večkrat ni bilo lepo privito in so se navoji malo zrabili. Pokrov in raztezna posoda sta iz plastike. Je kakšna rešitev da to lepo privijem da bo lepo zatesnilo ali moram kupiti novo posodo in čep? Če lepo privijem je nekaj časa dobro potem pa pokrovček popusti in vodo vrže ven mimo tesnila ko se toliko segreje.

Hvala vam za odgovore

lp

Link to post
Share on other sites

Jaz bi najprej preveril čep, ampak ne od ekspanzijske ampak neposredno od hladilnika, ker čep na hladilniku ima ponavadi notri vzmet in tesnilo, ki regulira tlak oziroma to kdaj gre voda v ekspanzijsko oziroma iz nje. Če čep ne drži tlaka ti voda zavre takoj ko pride do vrelišča, torej pri 100 stopinjah. Ventilatorji pa se pri velikem delu motorjev (pri skuterjih je najbrž podobno) vklapljajo med cca 102 in 105°C kar je že nad vreliščem.

Hvala za odgovor. Ta pokrov od ekspanzijske posode ima notri vzmet in tesnilo in je tudi edini pokrov. Problem je pa da pokrova ne morem dovolj priviti in ko voda zavre jo vrže ven ne preko vzmeti ampak mimo navoja. Je edina rešitev nova ekspanzijska in pokrov ali bi lahko navoj s čem povil da bi dobro prijel in kaj bi bilo to? Lp

Link to post
Share on other sites

Hmm, mogoče bi poskusil pri povijanju s kakšnim teflon trakom ali nitko, ki se uporablja za tesnjene spojev pri vodovodu? Ne vem pa kako je to temperaturno obstojno..

Link to post
Share on other sites

Jaz bi NAJPREJ zamenjal termostat,termo stikalo pa izmeri in mora ventilator vklopit malo pred 100 Stop.celzija,če ne vklopi zamenjaj tudi termostikalo.Vprašanje je tudi ali je vredu cirkulacija hladilne tekočine npr.zapacan hladilnik,ali defektna vodna črpalka ?

Link to post
Share on other sites

Jaz bi NAJPREJ zamenjal termostat,termo stikalo pa izmeri in mora ventilator vklopit malo pred 100 Stop.celzija,če ne vklopi zamenjaj tudi termostikalo.Vprašanje je tudi ali je vredu cirkulacija hladilne tekočine npr.zapacan hladilnik,ali defektna vodna črpalka ?

 

Saj je že ugotovil napako, pokrovček ne tesni pritiska in zato vrže ven..

 

Glede ventilatorja je pa različno od motorja do motorja. Pri mojih obeh se po TOVARNIŠKIH podatkih (in tudi dejansko) recimo ventilator vklopi šele pri 104-105 stopinjah in ne malo pred 100. Za dotičen motor je merodajen podatek, ki ga najdeš v tovarniškem servisnem priročniku.

Link to post
Share on other sites

Saj je že ugotovil napako, pokrovček ne tesni pritiska in zato vrže ven..

 

Glede ventilatorja je pa različno od motorja do motorja. Pri mojih obeh se po TOVARNIŠKIH podatkih (in tudi dejansko) recimo ventilator vklopi šele pri 104-105 stopinjah in ne malo pred 100. Za dotičen motor je merodajen podatek, ki ga najdeš v tovarniškem servisnem priročniku.

Pri avtih merimo temperaturo hladilne tekočine v expanzijski posodi in to pri odprti in MORA ventilator vklopit predno je v posodi 100 stop. saj je takrat v mašini že krepko čez 100 stop. Sama termo stikala vključujejo med 95 in 98 stop. sicer je tu polemika NEPOTREBNA saj postojijo različna stikala in na vsakem stikalu piše pri kolikšni temperaturi mora vključiti.Ni to neko drago stikalo in ni nobene škode, če ga  preventivno zamenjaš saj se sčasoma izrabi ! ! Sicer pa termostat lahko preizkusiš tako,da ga daš v posodo z vodo,vodo zavreš z termometrom izmeriš kdaj začne odpirat in ali sploh dovolj odpre.Ravno tako lahko izmeriš termo stikalo zavreš vodo meriš temperaturo z termometrom in stikalo povežeš z Om metrom ko kratko zveže je stikalo vklopilo.

Link to post
Share on other sites

Pri avtih merimo temperaturo hladilne tekočine v expanzijski posodi in to pri odprti in MORA ventilator vklopit predno je v posodi 100 stop. saj je takrat v mašini že krepko čez 100 stop. Sama termo stikala vključujejo med 95 in 98 stop. sicer je tu polemika NEPOTREBNA saj postojijo različna stikala in na vsakem stikalu piše pri kolikšni temperaturi mora vključiti.Ni to neko drago stikalo in ni nobene škode, če ga  preventivno zamenjaš saj se sčasoma izrabi ! ! Sicer pa termostat lahko preizkusiš tako,da ga daš v posodo z vodo,vodo zavreš z termometrom izmeriš kdaj začne odpirat in ali sploh dovolj odpre.Ravno tako lahko izmeriš termo stikalo zavreš vodo meriš temperaturo z termometrom in stikalo povežeš z Om metrom ko kratko zveže je stikalo vklopilo.

 

No, govora ni bilo o avtih, ampak o motociklih. Zato je polemika, ki se nanaša na avte res NEPOTREBNA in predvsem v tej temi neobstoječa :)

 

Pri motociklih se ventilator pogosto vklaplja čez 100 stopinj.

 

Izsek iz servisne knjige za Suzuki GSXR 750 - ventilator se vklopi pri cca 105 stopinjah.

 

post-1190-0-46828600-1407708454_thumb.png

Link to post
Share on other sites

Ja vse ostalo deluje normalno, voda kroži ventilator se vklaplja nisem našel nobenih podakov pri koliko stopinjah naj bi termostat odpiral in pri koliko se vklopi ventilator ampak po občutku in kazalcu temperature se mi zdi da je vse to vredu. Saj voda ne zavre pri 100 stopinajh če je v sistemu pravilen tlak, uglavnem vse dela normalno samo zamašek zgleda zaradi zrabljenega navoja ni mogoče dobro priviti da bi zatesnil in voda tam udari ven ko se enkrat toliko segreje da zavre malo predno se vklopi ventilator. Zdaj moram samo ugotoviti kako naj to zatensim.

Hvala za odgovore. Lp

Link to post
Share on other sites

pokliči servis, verjento te bo vse skupaj stalo kakšnih 8€ + poštnina.

(ali poznaš koga v bližini ki ma maksiskuter na netu piše da je baje yamaha mašina) je verjetno najhitreje, najceneje, in čim manj komplikacij.

 

 

p.s.: zakaj je tisto na vrhu najbolši odgovor če ta hladilnik nima čepa?

Link to post
Share on other sites

Ker je glavni krivec čep pač ni važno kje je nekateri modeli ga imajo neposredno na hladilniku drugi pa ga imajo na raztezni posodi ki je pod tlakom, če sistem meče vodo ven je vsekakor najprej za preveriti ta čep lahko da je res slaba vzmet v njem ali pa kakor v mojem primeru slab navoj in tam voda vdari vn.

Ja motor je pa od yamahe vendar ima verjetno ekspanzijsko posodo in čep aprilia svojo, nekaj bom že našel.

Pisal sem na moto vomberger v kranju ki ima pooblaščen servis za aprilie in ostale verjetno lahko to naročijo.

Drugače pa podatki kdaj vlkaplja ventilator:

Electric fan thermal switch  NIPPON THERMOSTAT ON 98 +/- 3°C (37.4°F), OFF 92 +/- 3°C (37.4°F)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Similar Content

    • Maniac
      By Maniac
      Engine: Rotax 122 single cylinder 2-stroke. Aluminium cylinder with Nikasil liner. Fuel: Unleaded petrol. Bore x Stroke: 54mm 54,5mm Total displacement: 124,8cc Compression ratio: 12,5:1 Maximum power at the crank: 11 kW and 16 kW Maximum torque at the crank: 12.2 Nm @ 8000 rpm (11 kW) and 16 Nm @ 9750 rpm (16 kW). Fuel system: Dell’Orto VHST 28 carburettor. Ignition: Electronic CDI ignition. Starting: Kick start. Generator: 12V-180W Lubrification: Separate mixing with variable displacement, volumetric pump. Gear box: 6 speed. Ratios 1st 10/30 2nd 14/29 3rd 17/27 4th 19/25 5th 21/23 6th 22/21 Clutch: Multi-plate wet clutch. Primary drive: Helical gears. Ratio: 19/63. Final drive: Chain. Z 16 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (11 kW); Z 15 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (16 kW). Frame: High strength steel frame with double trellis beam and double cradle. Detachable seat frame. Front suspension: 40 mm upside down hydraulic fork. Wheel travel 260 mm. Rear suspension: Steel swingarm. Hydraulic monoshock with piggy back cylinder. Wheel travel 270 mm. Brakes: Front brake 260 mm disc. Floating caliper with two parallel pistons. Rear brake 220 mm disc. Floating caliper with single piston. Wheels: Front wheel Aluminium, 3.00x17”. Rear wheel Aluminium, 4.25x17”. Tyres: Front tyre Pirelli Diablo, 110/70x17”. Rear tyre Pirelli Diablo, 150/60x17”. Dimensions: Overall length 2,165 mm. Overall width (at brake levers) 850 mm. Overall height (at mirrors) 1,390 mm. Seat height 870 mm. Wheelbase 1,480 mm. Dry weight: 115Kg Fuel tank capacity: 10 litres (including 1.3 litres reserve). Cooling: Liquid cooled. Intake: Reed valve. Maximum speed: 115 kph (11 kW); 120 kph (16 kW). Emissions: Euro 3 (11 kW and 16 kW). Other: Other characteristics Essential multifunctional instrument panel. Colour schemes Off Black
    • poggy
      By poggy
      mene pa zanima, če kdo kej ve o tem motorju?

      dans sm vozu mx 50, pa sm ful navdušen nad tem mopedom, sam je mal prepočasen.

      zanimajo me karakteristike motorja, kak se je voziti z močnejšo različico itd.







      P.S.: pred objavo sem uporabil iskalnik :D :D :D :D :D :D
    • mopedfan
      By mopedfan
      Zanima me ali imate izkušnje s tem motorjem?
      Me zanima ali ima ta motor kakašno serijsko napako a la Aprilia Pegaso in dihtunga glave...?

      Povsod ga označujejo kot dobro touring mašino. Tudi sam sem ga vozil in mi je všeč.
    • Zok
      By Zok
      torej, vprasanje leti predvsem na moj primer - Aprilia AF1 Futura, 125 ccm, 34 KS (25 kW) @ 11.300 rpm, veselje pa se neha ze pri 9.500-10.000??? zdi se mi da je svecka bol "bauga", k z eno staro NGK B10EG (k je predpisana za ta agregat), k je dala skoz ze vsega boga, in je totalka frdirbana, pa ne doseze vec ko 7.000... zdaj mam not B9EG, k tud ni ravno nova, niti ne vem kuk je stara, dobil sem jo z motorjem. zanima me, ce bi bilo kaj boljse, ce svecko menjam, slisal sem namrec za svecke, ki se na teh agregatih uporabljajo v dirkalne namene, agregat pa naj bi dosegel cez 13.000 rpm - je tu fora v svecki, ali v vzigalnem sistemu, nastavitvah predvziga, uplinjaca, itd??

      ja, se to: odkar kurim Castrol TTS se mi se ni zavrtel preko 10.500 rpm, ko sem imel pa Motorex Cross Power 2T (vem, malo cudno se slisi cross power v cestniku, a je slo) pa sem prestavljal pri 11.000, slo je pa tudi preko. je mogoce tudi TTS (delni) krivec za to, da se agregat ne zavrti preko 10.000??

      ne moti me to, da se masina ne vrti visje, moti me to, da mi pri prestavljanju iz prve v drugo prestavo nazaj zapre ventil v izpuhu (ta je odprt nad 7.700 rpm), zato bi rabil malo vec obratov - vsaj 1.500!
    • toxico
      By toxico
      kupil sem si tole.Bil naj bi letnik 94 kje naj izvem če je res.Prvo mi je nagajala prednja zavora spustil sem zrak dolil olje in zdaj prime ravno prav.Zanima če se se sploh še dobi kakšne rezervne dele nove.Kje bi dobil kakšno knjigo za ta motor.In še nekaj mi nagaja , ko je prižgan ne morem prestavit v neutralno oziroma zelo težko, ko ga ugasnem gre brez problema v nevtralno.Zanima me tudi tisti pokrov na rezorvarju za olje ali je to za celoten agregat ali za kaj drugega.Kakšno hlajenje ima voda olje ali...In kakšno olje naj kupim za agregat.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!