Skoči na vsebino

Ročna menjava gum + Balansiranje + Pumpanje


vrho1679

Priporočene objave

Smrtnih nersec zaradi gum je po moje vec kot vemo za njih. Nenadoma zavil levo, zapeljal na bankino in izgubil oblast vozila...Le kdo bo potem ugotovil vzrok ko je vse zbito???

psiho

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vzroke odkrivati se da tudi potem,ko je vse zvito v eno lepo kubisticno impresijo.le prave ljudi in laboratorije potrebujes,za katere pa menim,da jih slovenija in tudi vecina drugih drzav nima.

best

Ice

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne morem se strinjati s teorijo polnjenja tople zracnice, ki ste jo razpredali vceraj.

Gremo takole:

-plin (zrak) v zracnici v hladnem stanju ima predpisani tlak P

-ko vozimo, se plašc zaradi trenja na površini cestišca segreje. Nekaj toplote odda v zrak v okolici, v veter, nekaj pa v plin v zracnici. Zaradi povišane temperaure in predpostavimo, nespremenjene prostornine zracnice, tlak plina naraste na P+dP

-ce s toplo zracnico in nevedni zavijemo na bencinsko crpalko in se gremo preverjati tlak plina v zracnici, bo manometer pokazal previsok tlak, kar pomeni, da ga bomo znižali tako, da ga bomo nekaj spustili v ozracje in dosegli predpisani tlak P, vendar v topli in ne v hladni zracnici

-naprej se bomo odpeljali s premalo natlaceno zracnico. Pnevmatika je manj napeta, zato se na sticni površini bolj podaja in bolj mesi. Ta dodatna nepotrebna notranja gibanja v sestavinah (tako jeklenih, tekstilnih in sami zmesi gume) pospešujejo obrabo (staranje, propadanje) vgrajenih materialov, dokler ena od sestavin popolnoma ne popusti, potlej pa tudi ostale ne zdrže vec predvidenih obremenitev.

-to se ne zgodi takoj, ampak po daljšem casu vožnje s prenizkim tlakom

-to, da ce v toplo gumo napihamo hladen zrak, da se bo potem ta segrel in mu bo narastel tlak, ne more biti vzrok za eksplozijo pnevmatike, ce se držimo obicajnih tlakov:

= ce v topli pnevmatiki, ki ima , denimo, 50oC, zamenjamo ves segreti zrak s hladnim pri 18oC in predpostavimo, da se bo ta segrel na 50oC, bo tlak narastel iz , denimo osnovnega tlaka P = 2 bar le za dP = 0,2 bar, na P+dP = 2,2 bar, kar ni bistveno povecanje tlaka.

Tako, da je verjetno pri nesrecnem motoristu nesreci botrovala napaka v materialu in ne prenapihnjenost gume. Premajhna napihnjenost verjetno tudi ne, saj premalo napolnjeno gumo hitro zacutiš, ker ti vozilo nenavadno opleta.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ne morem se strinjati s teorijo polnjenja tople zracnice, ki ste jo razpredali vceraj.

Gremo takole:

Brrrm

Bravo, upam da si preusmeril debato nazaj na realna tla. Bi pa bilo res dobro vedet kaj je botrovalo nesreci da ne bi naredil clovek iste napake.

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zaradi cesa pa pri avtih kar nenadoma pokajo gume ?

(sicer sem to videl le v filmih)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Primer:

V ZDA je Ford v velikih škripcih zaradi prve vgradnje Firestonnovih gum. Nazaj so poklicali vse lastnike vozil Ford kateri imajo vgrajene imenovane pnevmatike. Zgornja plast gume se je odlepila in gumo enostavno razneslo. Sprva so krivdo valili na lastnike vozil(nevzdrževano vozilo,penapoljnjene oz. prevec prazne zracnice), vendar pa je preiskava zacela teci, ko je kar nekaj ljudi umrlo z Fordovimi vozili. Svojci so tožili Ford, preiskava pa je pokazala tovarniško napako pnevmatik. Pogodba Ford-Firestone prekinjena, sodišca delajo, mrtvi so...

Kaj boš naredil ko ti pri 200 km/h poci guma? Pa ce je to še prednja? Pa ce je to še motor? "Izgubil oblast nad vozilom" bi pisalo..

psiho

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

POZNAM PRIMER, KO SE JE KOLEGA PELJAL PO VRHNIŠKEM KLANCU NAVZDOL Z KATRO (ZRAVEN STA BILA SE ŽENA IN PAR MESECEV STAR DOJENCEK), KO MU JE NAENKRAT POCILA GUMA. KOMAJ DA JE PRI 130 KM NA URO ZADRŽAL AVTO, DA SE NISO UBILI. KO JE POGLEDAL, KAJ JE BILO, JE BILA GUMA POPOLNOMA RAZCAFRANA. PA NOVA JE BILA, TAKO DA NI BILA STARA GUMA VZROK. SE DANES NE VE, KAJ JE BILO NAROBE.

kisses

Pupa

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Guma - katrca

Velika verjetnost tovarniške napake.

Zato je "pocila" še skoraj nova.

Guma (pnevmatika) je obrtniška znanost zase.

Njena uporabnost, ali neuporabost, je v grobem odvisna od nacrtovanja, izbire materialov, izbire nacinov vgradnje, nabave in priprave materialov, tehnologije izdelave.

Firestone (ali Bridgestone, sem že pozabil kateri ima trenutno maslo na glavi) je zgrešil napako na enem od zgoraj omenjenih podrocij, zato je zanic celotnen model pnevmatike.

Guma od katrce pa je pocila zaradi napake v izdelavi in je posamicna.

Možnost, da bo gumo razneslo, vedno obstaja, tudi pri izdelkih najboljših proizvajalcev, le verjetnost je nizka.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Guma - katrca

Velika verjetnost tovarniške napake.

Zato je "pocila" še skoraj nova.

Samo katrce mi ne omenjat! Moja najhujsa nesreca je bila z njo. V ovinku mi je guma pocila in smo naredili nesreco s tremi razbitimi avti, zlomljenim nosom in izpahnjeno ramo (to dvoje pri dveh Italijanih, ki nista bila privezana, kretena!). Pa se moj avto ni bil... se danes ne vem, zakaj se je to sploh zgodilo in se prav nic krivega ne pocutim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ne morem se strinjati s teorijo polnjenja tople zracnice, ki ste jo razpredali vceraj.

saj v bistvu,ce premislim celoten fizikalni potek,imas prav.potemtakem sem sicer prisel do pravega zakljucka (ne pumpat tople gume) a po narobe poti.se samo spominjam,da mi je nekdo razlozil tako,kot sem napisal.

vseeno bom to se probal preveriti.zdaj hocem to vedeti,ne samo predpostavljati.

best

Ice

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brrrm: kar pravis o vecji obrabi zaradi prenizkega (ali tudi previsokega) tlaka je res, ampak jaz se nisem videl gume ki bi se tako obrabila (znotraj-material) da bi bilo vidno. saj jo dosti prej zamenjas ko nima vec profila.

najvecje sranje je ce delas malo kilometrov in par let ne menjas gume, motor ti pa cez zimo in drugace skoz stoji na stranskem stojalu. guma se posusi, zgubi na elasticnosti,.... pol pa jo res kaka vecja obremenitev unici al pa raznese.

jaz moje gume pred daljsim stanjem (zima, ampak ne letosnja) namazem ob straneh z vazelinom da ostanjejo mastne pa motor dvignem.

PS: trgovke te cudno gledajo ko gres z paketom vazelina iz trgovine, ne razlagat da je za motor ker te se bolj sumijo!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kljub vsej znanosti in tehniki, je guma v bistvu še vedno rastlinskega izvora.

Kavcuk, sok dreves kavcukovcev, vulkanizacija, dodatki = guma.

Narava ima zadeve tako urejene, da vse nekega dne propade in se razgradi v nekaj drugega.

Zato guma s casom propada, prepereva. Najmocnejši je vpliv UV žarkov, potem pa še zracni kisik, temperatura, agresivne snovi. Z ustreznimi dodatki se proces propadanja upocasni, zaustavi pa ne.

Zato je neumnost kupiti gumijast coln in ga potem malo uporabljati. Ko bo doživel svoj cas, bo propadel, pa si ga uporabljal dosti ali malo.

Zato pravijo, da avtomobilske in motoristicne gume naj ne bi bile kaj dosti starejše od 3 let.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 leto pozneje...

Je res kakšna razlika med pnevmatikami, če so napolnjene z zrakom ali s plinom, ali je to samo komercialna finta?

Mnenja, izkušnje...

LP

Gorazd

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene pa zanima ce je prej omenjen plin mogoce dobiti pri vsakem vulkanizerju (vem da se tam dobi plin za gume od avta, sam ce je enak temu prej omenjenemu pa ne vem)

Vem pa to da je pli zaradi sestave bolj odporen na nenadna raztezanja (robnik,luknja na cesti,...) in zato rabi bistveno manj vzdrzevanja kot ce imate v gumah zrak, poleg tega pa naj bi bila obraba gum pocasnejsa pri gumah napoljnenhi s plinom ravno zaradi kemicne sestave, ki ni obcutljiva na spremembo temperature,....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je res kakšna razlika med pnevmatikami, če so napolnjene z zrakom ali s plinom, ali je to samo komercialna finta?

Mnenja, izkušnje...

LP

Gorazd

O tem vse sorte torte piše.

Edini pametni argument, ki sem ga nekje prebral je bil, da polnjenje z žlahtnim inertnim plinom preprečuje možnost nenandne eksplozije gume.

Zakaj naj bi prišlo do eksplozije ?

Kompresorji načrpalkah so različni. Skorej vsi so take izvedbe, da povzročajo določeno primes olja v zraku.

Značilnost organskih in tudi anorganskih primesi v zraku je, da lahko tvorijo explozivno mešanico katera ima svojo spodjno in zgornjo mejo explozivnosti.

V tem primeru in v večini tudi drugih je nevarna spodnja meja.

Če je torej koncentracija čez spodnjo mejo explozivnosti je dovolj že najmanjši vnos energije za iniciranje, da pride do tega pojava.

Nenaden udarec, preskok iskre od platišča ali kaj si jaz vem kakšen vzrok da pride do explozije.

Mislim, pa da je tovrstna verjetnost zelo mala.

Druge prednosti tovrstnega polnjenja ne vidim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kratek komentar- povzeto iz literature !

Prednosti koriščenja plina /dušika/ v pnevmatikah:

- ni kisika ni erozije oz. oksidacije v notranjosti pnevmatike; le-ta sčasoma pretvarja gumo v "plastiko" in s tem povečuje možnost eksplozije. Eksplozija gume se zgodi takrat ko guma zaradi notranje spremembe v sestavi ni več kos pritisku pnevmatike

- dušik je inertni plin in ni tako podvržen vplivu razstezanja glede na spremembo temperature to hkrati pomeni boljši oprijem gume z cestiščem oz. konstanten oprijem

- ni vlage ni korozije kovinskih delov/ne velja če so le- ti aluminijasti/

- življenska doba pnevmatike se podaljša, hkrati je bolj enakomerna poraba gume

- ni potrebe kot v primeru da je v gumi zrak, pogoste kontrole oz. nadzora tlaka

Osebno že leta koristim plin, tako pri avt. kakor tudi pri mot. gumah. Prednosti odtehtajo strošek!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

www.securpneus.com

za LJ/KR najblizje:

KLAGENFURT FRITZ GESMBH Rosentalerstrasse, 9/a xx

KLAGENFURT REIFEN STADL Pokeritschstrasse, 2 xx

KLAGENFURT THOMAS PLANKENAUER GMBH B 1 Harbacher Strasse, 2 0463/32243-0

KLAGENFURT THOMAS PLANKENAUER GMBH B 2 Feldkirchner Strasse, 38 0463/512071-0

KUHNSDORF KFZ-SERVICE KUESS xx xx

SPITTAL/DRAU THOMAS PLANKENAUER GMBH Villacher Strasse, 194 04762/3221-0

ST. VEIT/GLAN THOMAS PLANKENAUER GMBH DIR. Friesacherstrasse, 19 04212/2033-77

VILLACH THOMAS PLANKENAUER GMBH B 2 Richtstrasse, 45 04242/34398-0

VILLACH THOMAS PLANKENAUER GMBH B 1 Gaswerkstrasse, 19 04242/24651-0

VÖLKERMARKT THOMAS PLANKENAUER GMBH Klagenfurter Strasse 04232/2920-0

WOLFSBERG THOMAS PLANKENAUER GMBH Grazer Strasse, 19 04352/2335-0

za MB/MS konec:

ALTENMARKT TOYOTA PREM xx 03382/52400

DEUTSCHLANDSBERG CARL ZAUNSCHIRM KG. Frauentalrestrasse, 21 03462/2839

DEUTSCHLANDSBERG RUHDORFER Schuwanbergerstrasse, 8 03462/3951

FEHRING PEUGEOT KALCHER Grazer Strasse, 24 03155/2424

FELDBACH AUGUST GETHER Auersbach, 103 03114/2606

FELDBACH REIFENTECHNIK Europastrasse, 40 03152/2841

FELDBACH THOMAS PLANKENAUER GMBH Mühldorf 319 03152/2942-0

FELDKIRCHEN CARL ZAUNSCHIRM KG. Triesterstrasse, 21 03135/51580

FOHNSDORF MB - KONRAD WITTWAR Bundestrasse, 10 03572/82020-80

FOHNSDORF THOMAS PLANKENAUER GMBH Bundesstrasse, 14 03572/833041-0

FROHNEITEN VW AUDI STEINKELLNER Rechbergerstrasse, 22 03126-2351

GLEINSTATEN KARL SACKL Mairhof, 13 03457/2247

GLEISDORF ARAL GROSSTANKSTELLE Rosinagasse 2 xx

GRAZ AVANTI TANKSTELLE Maria Troster Strasse, 9 0664/4778855

GRAZ AVANTI TANKSTELLE Triester Strasse, 348 0316/271583

GRAZ CARL ZAUNSCHIRM KG. Bahnhofgürtel 7 0316/713861-52

GRAZ MB - KONRAD WITTWAR xx 0316-6076

GRAZ ÖMV - Tankstelle Pucher Maria Troster Strasse, 166 0316/391509

GRAZ SHELLSTATION THOMAS RETTINGER Bergmangasse, 64 0316/324056

GRAZ THOMAS PLANKENAUER GMBH Elisabethinergasse, 31 0316/714586-0

HARTBERG J.L. KREISEL Ressavarstrasse, 6 03332-62346-78

ILZ REIFEN RECHBERGER Nestelbach 76 xx

JUDENBURG VW AUDI O. FRANZ Burgasse 128 03572/83506-12

KAPFENBERG LANDFORST KAPFENBERG Maierhofstr. 5-7 03862-22541-71

KNITTELFELD LANDFORST OML U.LAGERHAUS KG Leobner Strasse, 16 03512/86160-34

KNITTELFELD RIFFEL REIFENSERVICE GES.M.B.H. Wiener Strasse, 45 03512/82776

KÖFLACH SCHALK - REIFENHANDEL Grazer Strasse, 35 0664/4921304

KÖFLACH REIFENDIENST WIESER Judenburgerstrasse, 187 03144-5940

KROISBACH TOYOTA PREM xx 03386/8684

LAFNITZ TANKSTELLE LECHNER xx 03338/2680

LEIBNITZ PORSCHE INTERAUTO KG Sudbahnstrasse, 27 03452/82389-14

LEIBNITZ THOMAS PLANKENAUER GMBH Hasendorfer Strasse, 1 03452/83691-0

MARIAZEL ÖMV Tankstelle Klaus Peter Noll Dr. Ludwig Leberstrasse, 8 xx

MURAU LANDFORST OML U. LAGERHAUS KG Romersiedlung 61/a 03532-2343

MURAU THOMAS PLANKENAUER GMBH Bundesstrasse 14 03532/2712-0

MURECK REIFEN EBERHAUT Aichfeld 0664-3980-872

MÜRZHOFEN ÖMV -TANKSTELLE ZÖSCHER Grazer Straße 23 03864-2412

NIKLASDORF MB - KONRAD WITTWAR Mercedessiendlung, 4 03842/81323-30

RIEGL AUTOHAUS KITTING Riegl, 44 03331/28203

SCHATTAUBERG REIFEN STREMPFEL Schattauberg 03113/2181

SCHLADMING SHELL TANKSTELLE KAHR xx 03687/22689

ST. GEORGEN/STFG. REIFENHANDEL CarWashService Schlögl xx 03183/8213

ST. STEFAN OB STAINZ FIAT JESCHELNIG xx 03463/81611

UNTERLAMM SEAT MATZNER Oberlamm 73 03155/8585

VOITSBERG AUDI-VW FRIPERTINGER xx xx

WALDSTEIN HIERANTNER' GARAGE Arzwaldgraben 8 03125/2915

WEISSENBACH - LIEZEN STMK MB - KONRAD WITTWAR Knaufstrasse, 3 03612/24465-17

za zahodno slovenijo ne vem,mogoce kje v italiji.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za ostale priporočam kakega vulkanizerja v Hamburgu, tam jih ima večina tale plin... :o :blink: :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za ostale priporočam kakega vulkanizerja v Hamburgu, tam jih ima večina tale plin... :o :blink: :D

yep,desmo....... samo da ti prej ves olje ven ne vrze iz masine - preden se sploh prides do meje. :ph34r: :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali se lahko povečuje pritisk v pnevmatikah polnjenih z plinom kar z navadnim zrakom, ali je potrebno vedno iti do vulkanizerja ta di dopolni plin v pnevmatiko!!!

Pri pnevmatikah z zrakom je pregled pritiska priporočen na cca 1-2 meseca kako pa je pri pnevmatikah z plinom!!!Sigurno ni čisto odporen na zmanjšanje tlaka oziroma puščanje pnevmatik!!!

Ciao,by Pero

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to tudi meni ni cisto jasno, ker sem ze predrl gume ampak je zmeraj samo bolj ali manj hitro spustilo in nikoli v trenutku. a se je komu ze zgodilo kaj podobnega?

Tudi jaz sem predrl zadnjo gumo nazadnje celo pred kratkim in mi je spustila v trenutku in to na ovinku pri zelo hitri vožnji ,vendar sem imel srečo da sem se ulovil.V gumo sem imel zapičen kos železa velik kot vžigalnik.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za ostale priporočam kakega vulkanizerja v Hamburgu, tam jih ima večina tale plin... :o  :blink:  :D

yep,desmo....... samo da ti prej ves olje ven ne vrze iz masine - preden se sploh prides do meje. :ph34r: :D

Če si na poti v Avstrijo pumpat gume potem ti bog zagotavlja, da ti olje ne bo izteklo. :D :lol:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali se lahko povečuje pritisk v pnevmatikah polnjenih z plinom kar z navadnim zrakom, ali je potrebno vedno iti do vulkanizerja ta di dopolni plin v pnevmatiko!!!

Pri pnevmatikah z zrakom je pregled pritiska priporočen na cca 1-2 meseca kako pa je pri pnevmatikah z plinom!!!Sigurno ni čisto odporen na zmanjšanje tlaka oziroma puščanje pnevmatik!!!

Ciao,by Pero

deloma prazno pnevmatiko polnjeno z plinom lahko v primeru primera dopolnis z zrakom.

pnevmatike bi naj kotroliraj maximalno na 14 dni,ali pred vsako daljso voznjo,ne na dva meseca!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!