Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
thelegenda

Tehnika vožnje - nagib v ovinkih, speljevanje itd

Recommended Posts

thelegenda

Lep pozdrav vsem skupaj.

Sem novopeceni motorist (po 10+ letih voznje avtomobila).

Izpit sem opravil bp, v avtosoli sem zvozil 21 ur po dezju, soncu....

Zdaj ze cca. 2 meseca vozim Fazerco 600 (zelo zadovoljen). Moja zelja sicer nikoli ni bila in ne bo podirati hitrostnih rekordov ali brezobzirno divjati, ker sem v mojem "avtostažu" ze marsikaj dozivel in recimo, da imam zadeve v glavi dokaj razciscene.

Vseeno pa me nekaj muci in sicer, ko sem na cesti se bolj ali manj vozim po omejitvah (morda tu in tam z rahlo plus/minus toleranco), a nekako se mi zdi, da se v teh 2 mesecih nisem kaj prevec znebil strahu pred malo vecjim nagibom v ovinkih zaradi cesar se mi zdi, da se vcasih peljem skozi ovinke kot "stara mama" :-) oz. da bi se tudi z avtom peljal hitreje (se tudi zgodi na ovinkasti cesti, da kdaj kaksen avto spustim naprej, ce ga oviram).

Zdaj me pa zanima ali obcutek in zaupanje v nagib tako dolgo prihajata ali bi moral biti bolj pogumen (gume sem dal gor nove Dunlop Roadsmart).

Nimam niti interesa brusiti s tackami po tleh, a nekako imam obcutek, da imam morsa malo prevec blokade v ovinkih (pa tudi pri prehitevanjih na ravninah zelim biti 300%, da je varno - ko gledam oz. vidim ostale (vase youtube video posnetke in v zivo na cesti) pa vidim, da se dejansko cijazim, kadar mi ne bi bilo treba.

Torej - se vec kilometrine in casa ali poguma?

Lp

Edited by thelegenda

Share this post


Link to post
Share on other sites
ringo5

Tudi jaz motorist od letos po 20 letih avtovozenj in se srecujem z istimi obcutki, tako da bi rekel kar lepo pocasi pa bodo obcutki scasoma prisli.

Ce poznas kaksnega izkusenega in potrpezljivega motorista,da gre s teboj na vozjo in ti se kaj razlozi (pa pokaze par lepih enodnevnih oz. parurnih turic po Slo oz. okolici), se toliko boljse (jaz te srece zaenkrat se nisem imel).

Lp

Edited by ringo5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danilo D

Js pa od lani motorist po 17 letih avta, pa tud sam zase vem da so ovinki moja bolj slaba stran, pač se ne pelem tok skoz k nekdo k se še 20 voz z motorjem, kar je čist logično. Tak da ne se preveč obremenjevat kok se voziš v primerjavi z drugimi, vozi se tko kot sam zase veš da se lahko bp. Je pa fajn ja če se lohk kdaj za kom peleš k že ma nekaj moto staža :). Dragč pa po pameti po cesti, nabiraj kilometrino pa boš vidu da bo z časom bolje ;).

Drgač pa en nasvet za ovinke .... prej si ga vzameš, prej ti ga zmanka ;).

Pa morda še ena prigoda iz nekaj časa nazaj ..... dohitim par na čoperju in ga sevede prehitim, nakar čez nekaj časa opažam da s eme zadaj kar lepo držita. Pred vrhom klanca jih spustim naprej, ker nimam rad da mi je neko preveč za ritjo, ker ga pol še bolj serjem :D. Pridem potem do vrha se spustim dol na drugo stran. Kar kmalu se spredaj nekaj bliska, seveda par na motorju in 3 avti. Jih dohitim gre parček naprej in jaz za njima. No in potem se skoz dol vozim za njima, kar lep čas. Prav fajn se mi je zdelo ko sem se vozu za njima, sem res tako lepo ovinke vozu, da skor sam seb nisem mogu verjetn :). Drugače pa tudi če dohitiš počasnejšega, če res ni občutno počasnejši, tudi ni slabo če se nekaj časa voziš za njim- vidiš kake kikse dela spredaj, ti si pa zadaj in s eučiš, kako njegove kikse bolje izpeljat ;).

Drugače pa vozi se po čimbolj ovinkastih cestah, ker imaš veliko več od tega kot pa sama  gola ravnina, kaka umetnost pa je to da se peleš po ravni cesti, tako načelo imam tudi sam ;).

Edited by Danilo D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ringo5

Da še ja pristavim svoj piskerček...je v ovinkih boljše motor prijeti (stisniti) tudi s koleni za boljšo stabilnost oz. občutek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLVR

Jaz se držim s koleni (nogami) in balanco držim dokaj rahlo a kljub temu čvrsto (če slučajno kaj zagusti). Glede na tip motorja se razlikuje tudi odstotek teže na rokah, ker se sedi nagnjeno precej naprej ali pa pokončno. Držanja s koleni se poslužujem predvsem po večjih luknjah v cesti, da ni kakšnega nepričakovanega kiparja z mednožjem na tank. 

Kar se tiče polaganja ovinkov zelo, zelo pomaga, da močno nagibaš glavo kontra od ovinka. Torej oči morajo biti ves čas vodoravno, pa ne bo rjavih črtic na gatah. :P Countersteering verjetno v tem času že uporabljaš, vendar ne zavestno. Lahko poizkusiš tudi, da se z rameni malce bolj nagneš preko osi motorja in potem nagib uravnavaš z boki. 

Pa kot pravi Danilo:

Drgač pa en nasvet za ovinke .... prej si ga vzameš, prej ti ga zmanka ;).

Težko se je navadit kasnejših vhodov v ovinek, vendar se zelo pozna, sploh pri nepreglednih ovinkih in serpentinah. 

 

Za prehitevanje pa gas do daske pa bo šlo marsikaj čez, ampak ne predolgo, ker ko imaš enkrat notri 120+ je treba kdaj tudi na silo ustavit ko drugi kaj motovilijo po cesti. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
motolover

Da še ja pristavim svoj piskerček...je v ovinkih boljše motor prijeti (stisniti) tudi s koleni za boljšo stabilnost oz. občutek?

S koleni ga kar drži, roki pa naj bosta sproščeni. 

 

 

p.s. vozim se malo časa in mi še ogromno stvari ni jasnih, nagibam se bol malo in mi je jasno da mi manjka še veliko sezon pod pasom, preden bom sploh blizu kolena.

Na cesti ni nikakršne potrebe po drsanju s kolenom (drsnikom) po asfaltu. Bolje je se osredotočiti na delo telesa od pasu navzgor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fantocci

To sezono zvozi do konca in nabiraj čimveč izkušenj. Vsakega začetnika avtomobilisti prehiotevajo (kar se tudi njim zdi čudno, ker tega niso vajeni).

 

Na spomlad pa pojdi v šolo varne vožnje na Vransko, kjer te bodo naučili osnov. Radi pa vidijo, če ima začetnik vsaj kakih 3-4000 km preden pride k njim.

 

Čez zimo pa poglej DVD Keith Code: Twist of the wrist (da se malo podkuješ s teorijo).

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

če kdo plača kavo, se lahko za mano pelje :krneki: in študira ovinke ... tud razlago mu dam :krneki: (to je še ena kava) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

teorija je eno ... ko se pa pelješ, je pa čisto druga pesem... rade volje komu pokažem linijo ... tudi doskrat me kdo vpraša, če se zapeljem pred njim ... seveda v izi, čeprav je v izi težko ovinke peljat .. za zvozit ovinek rabiš določeno - primerno hitrost ...

 

čeprav ni napačno prebrati in si pogledati kakšno literaturo ... praksa je pač praksa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

Pa še eno zadevo si je treba zapomnit: Gume zdržijo precej več, kot si lahko povprečni uporabnik sploh predstavlja, kaj šele odvozi.

 

Primer:

 

 

 

p.s. Ne, to ni pista. Dirkajo po cestah. Torej nič posebnega asfalta, samo race rain gume, nič kaj bistveno drugačne od tistih, ki jih imamo na mopedih mi. (okej, pustimo detajle :D )

Edited by Dr_Jakob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bmflar

če kdo plača kavo, se lahko za mano pelje :krneki: in študira ovinke ... tud razlago mu dam :krneki: (to je še ena kava) :P

 

Plačam še tretjo kavo, da  se ne peljem s tabo  :P

 

Usranegatepress  :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

@HD-Dyna ... tut tak izziv sprejmem :P

 

začetnikom je treba pomagat, da preženejo strah in začnejo uživat v ovinkih ... seveda se ne sme diujat, ampak nagnt je pa treba, da se spelje ovinek ... vsaka guma drži do roba (vsaj) ;)

 

kar nekaj motoristov in motoristk sem navadil skozi ovinke vozt in zdaj uživajo v vožnji ... pol pa samo vaja vaja in vaja .. :krneki:

 

vaja dela mojstra, če mojster dela vajo :D

Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites
stenc55

thelegenda, mava isti staž, 2 mesca motor čist na frišno.

Na začetku sem delal traparije ker sem se hotu vozit ko drugi. Pol me je srečala pamet in sem se začel vozit tko kot je meni pasalo, tud če so me še biciklisti prehitevali.

Mam eno kos špure, na kateri se redno vozim, od hudega polja proti podnartu in naprej čez gobovce. Po tisti cesti najprej po klancu dol do podnarta je šlo na začetku 40 pa kot po jajcih. Zdej gre 60 brez težav, več nočem ker je tam dostkrat kup kolesarjev pa nepregledni ovinki. 

Navadil sem se dosti zgodaj bremzat, da začnem ovinke z umirjenim motorjem. Če na začetku ovinka pogruntam, da bi šlo hitreje skoz (na cestah kjer ovinkov ne poznam) malo bolj pospešujem, drugače malo manj. Na ovinkih, ki jih poznam se pa grem vsakič malce hitreje in malce bolj nagnjeno. Samo s počasnim in kontroliranim vsakič mal hitrej se vozim veliko bolj varno in mirno 30% hitreje kot sem se na začetku nekaj na silo.

Še zmeraj mi manka 1cm do roba gume, pa se sploh ne sekiram. Tace brusit na vstromu se da, sem videl na YT, pa mam raje cele. Mrbit jih bom kdaj, ampak še en cajt načrtno sigurno ne. Naj jih drgne kdor jih če. Biciklisti me ne prehitevajo več, zdaj že včasi jaz prehitim kakšnega motorista. Redko ampak se zgodi.

Vozi tko da se počutiš siguren, tud nagibi pa brzina bojo pršli sami od sebe. 

 

Mam pa tud jaz še zmeri 2 težave. Ena so ozke desne ride po klancu dol. Leve so že boljše, ker so za 4m bolj odprte, v desne grem ko pes k veterinarju, sploh če so mokre. Nekako se načrtno probam vozit tako, da treniram tud te, pa vem da bo s cajtom bolje. Druga stvar ki me še moti je prehajanje iz ene na drugo stran voznega pasu v ovinkih. Po teoriji naj bi ovinek začel zunaj, na sredi bil znotraj in končal spet zunaj. Če grem hitreje skozi ovinek ga v praksi začnem zunaj, pa kar nekak ostanem zunaj ker je sredina pasu ponavadi usrana, zamaščena, prašna, dostikrat so še kolajžni in nekak ne upam čez. Če se pa vozim lagano turistički pol pa ni problema.

 

Najdi si en kos ceste, ki je ravno prov zavit, precej prazen in treniraj. Vsakič ko boš šu skoz bo bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
igor0203

če kdo plača kavo, se lahko za mano pelje :krneki: in študira ovinke ... tud razlago mu dam :krneki: (to je še ena kava) :P

 

Plačam 4 kave  :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

@igor0203 ... še všeč mi boš ratu :D ... zmenjeno .. sam še cajt si dogovorimo :P

 

js se presedem in visim dol k šmrkl .. mi je lažje tko ovink speljat, pa še motor ima manjši nagib

 

:krneki:

Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bmflar

@HD-Dyna ... tut tak izziv sprejmem :P

 

Deal :grim 

 

A pridem jest al ti ? Kateri dan ti paše....

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Vse je v občutku in le ta pride s kilometrino. Predlagam pa naslednje (to sem tudi sam počel):

dobiš en lep pregleden ovinek in drgneš in drgneš, (ne prehitro, normalno vozi) tut če 100x, en je prej napisal ride, kar je tut fajn (ko ni prometa).

Vsakokrat ko ga boš peljal, boš ovinek bolje poznal in hitreje oziroma lepše izpeljal. Strah pred nagibom pa bo izginil. Analiziraj svojo vožnjo in poskušaj popravljati, kar se ti zdi narobe.

 

Seveda pa ne pozabi, ovinek jemlji na široko, pogled naj bo usmerjen v iztek, telo (glavo, ramo) nagni v ovinek. 

Edited by DAMI34

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

za mano sem mislil, za mano s svojim motorjem .... ne za mano na sedežu moje ninđe ... da si nau kdo kj napačn razlagu :ras:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

@ukica:

 

 

...odvisno.

 

...če me matrajo hemeroidi... pol presedam iz ene ritnice na drugo...

...če pa sem trd v križu... sem pa bolj  kot hlod na motorju...

Edited by Zivnorc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!