Skoči na vsebino

Aprilia RS 125


moto_freak

Priporočene objave

On 1/14/2019 at 11:47 AM, Buschi said:

Za navadnega pa verjetno rabim vse tole:

m8bJ7wVJgImSbHPSMHqI6uQ.jpg

Pa se potem ta rave računalnik priklopi na glavnega, ki je pod sedežem, ali je to samostojna enota?

 

Hvala.

Takole je pri Rotax 123 (in verjamem, da pri 122 ni drugace): RAVE krmilnik (spodaj levo) za delovanje potrebuje maso (modra), plus (rumeno-crna - preko kontaktne kljucavnice) in RPM signal z alternatorja (belo-rumena). Tudi ce ga v originalu moped nima, ni tole prav nobena tezava za dograditi, ce je le cilinder tak, da fizicno omogoca vgradnjo RAVE ventila. ;)
 

Pismo pogresam tele prdulje, ravno kolebam med Mano in Futuro za 2. moped, na case pa studiram da bi kar Falcota se naprej koristil za "civilne" namene, za track bike pa si kar eno RS 125 nabavu...

Rotax 123 wiring diagram.jpg

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

G.profesor, najlepša hvala. Kaj prinese mulc: zelenga al rdečga?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

51 minutes ago, Buschi said:

G.profesor, najlepša hvala. Kaj prinese mulc: zelenga al rdečga?

G. prfoks ne pije spljoh, hvala vseeno. :) Aja, se nekaj - nimajo vsi cilindri pripravljene odprtine za RAVE ventil - je za preveriti preden bi sel v nakup opreme. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 17. 1. 2019 ob 23:29, Zok pravi:

 Odprl in zaprl bi se naj med 7250 in 7750 rpm...

Če te prav zastopim, je samo on/off...ni vmesnih stopenj?????

V bistvu bi si lahko naredil sam krmilnik, v bistvu čist mehanskiga?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tako je, samo dva polozaja sta. Lahko bi uporabil celo zajlo in brezstopenjsko rocico za prednji menjalnik s kaksnega kolesa. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa bi se recimo zgodilo, če bi uporabil kr zajlo za gas: se pravi bi se postopoma odpiral do polovice, pr polovici pa na polno?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nizje obmocje vrtljajev bi bilo po moje neuporabno - ko bi moral potegniti bi odprl plin, vrtljajev se ne bi bilo, kot izpuha pa bi se s tem povecal, s cimer bi se navor zmanjsal... ...podobno kot bi imel razstelan uplinjac oz. zabito dizo.

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Ok, naslednje vprašanje: kako oz kam je vezana žica za zasilni izklop motorja?

 

In, kje ima RS-ka original shranjen rele za vžig, da ne pride voda do njega?

 

In, če imam sedaj mašino od RS-ke, kako vežem gor original obratomer? Ali je ceneje nabaviti kaj univerzalnega za par dolarjev?

 

Hvala za odgovore.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 13. 1. 2019 ob 17:27, Buschi pravi:

Vau, ful živa tema !!!!!

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 1/30/2019 at 6:11 PM, Buschi said:

Vau, ful živa tema !!!!!

:huh::D

Malce sem offline - siht, otroci, diy projekti itd...

Moja AF1 je imela rele za starter pod tankom - prav tako tudi akumulator in v bistvu tudi motor, pod katerim je zaganjac - vse je bilo relativno skupaj.

Zica za izklop je vezana direktno na vzigalno tuljavo - moja je imela 4 nizkonapetostne zice in eno visokonapetostno. Ce prav pomnim, je bila zica za izklop crne barve, in  le ta je bila vezana na kill switch ter na kontaktno kljucavnico (ki jo je v izkljucenem stanju kratko spojila na maso).

Glede obratomera pa ne pomnim tocno - lahko celo, da je bilo vse skupaj mehansko reseno, preko zajle... ...ce bo kaka ideja o univerzalni armaturi, se javim za pomoc - sem ze eno TAKO vgradil v mojega bivsega Kawija. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 31. 1. 2019 ob 21:14, Zok pravi:

Glede obratomera pa ne pomnim tocno - lahko celo, da je bilo vse skupaj mehansko reseno, preko zajle... ...

A jebi ga sad...sem mislu da je to kej vezano na svečko ali pa kej podobnega.

Ob 31. 1. 2019 ob 21:14, Zok pravi:

.ce bo kaka ideja o univerzalni armaturi, se javim za pomoc -

Ne, neč kej custom, samo obratomer bi dal gor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...
Ob 28. 1. 2019 ob 20:27, Buschi pravi:

Ok, naslednje vprašanje: kako oz kam je vezana žica za zasilni izklop motorja?

 

Ob 31. 1. 2019 ob 21:14, Zok pravi:

Zica za izklop je vezana direktno na vzigalno tuljavo - moja je imela 4 nizkonapetostne zice in eno visokonapetostno. Ce prav pomnim, je bila zica za izklop crne barve, in  le ta je bila vezana na kill switch ter na kontaktno kljucavnico (ki jo je v izkljucenem stanju kratko spojila na maso).

 

Če sedaj prav zastopim, narediš kurcšlus?

Kok pa to vpliva na štromarijo na motorju?

 

Kdorkoli?  Motor mamo razkopan in sedaj pridem do žic.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

14 minutes ago, Buschi said:

Če sedaj prav zastopim, narediš kurcšlus?

Kok pa to vpliva na štromarijo na motorju?

Kdorkoli?  Motor mamo razkopan in sedaj pridem do žic.

Dve varjanti podobnih letnikov - Rotax 123 (to sem imel jaz), ki ima tadrago in nezanesljivo vzigalna tuljava znamke SEM s stirimi prikljucnimi zicami in ceno cca 300 eur, in pa Rotax 122 s simpl vzigalno tuljavo in locenim CDI-jem.

Pri Rotax 123 gredo zelena, rdeca in crna direktno na stator, oranzna (!!!) je pa tista, ki prekine dajanje iskre kadar je vezana na maso. Mislim pa, da to ni kratek stik, ampak pac signal za izklopljeno stanje - vzigalna tuljava ima integrirano elektroniko, ne samo tuljavo kot taksno. Med delovanjem motorja mora biti oranzna zica "v luftu", na maso jo spoji kill switch in/ali kontaktna kljucavnica kadar je v izklopljenem stanju. Po danasnjih zakonih bi jo moralo se stikalo na stenderju kadar je motor v prestavi, ampak se teka z moje prve aprilie ne spomnim - niti tega ni na vezalni shemi. Podobne, ce ne celo enake vzigalne tuljave kot tukaj, so se uporabljale tudi pri Husqvarni, pa Husabergu ipd. So takorekoc ozji sorodniki vzigalnih tuljav nekaterih skuterjev, le da ne Aprilia, ne nihce drug ne daje informacij o vlogi posamezne zile, ki gre vanjo. Nekako pa sumim, da je crna za maso, rdeca za napajanje (v tem primeru izmenicno), zelena za CKP dajalnik impulzov (tukaj sem 90% preprican, da bi lahko dobil signal za obratomer), in oranzna za izklop.

Rotax 122 ima loceno CDI skatlo, do katere gre signal, katerega "pobere" tudi elektronski prikazovalnik vrtljajev. Tam je en vrtljaj en impulz.

ApriliaRS125Rotax122WiringDia.jpg

ApriliaRS125Rotax123WiringDia.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po mojem je shema notranjosti vzigalne tuljave nekako taksna (malce sem jo priredil) - lahko pa, da sta rdeca in zelena ravno kontra, a dvomim. Italijani so v nasprotju s svabi precej predvidljivi glede stroma.

Untitled.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 22. 2. 2019 ob 21:44, Zok pravi:

 Italijani so v nasprotju s svabi precej predvidljivi glede stroma.

Še dober da mam doma dva Fiata...in tvoja trditev NE drži.

Kable iz statorja mam pa takale:

img20190223172203.jpg

 

 

 

img20190223172147.jpg

Aja, mašina je pa Rotax 122.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Rumeni so trifaza iz statorja (grejo na regulator), tisti en kabel je masa, na dvozilnem konektorju je pa CKP signal (ti trije gredo na CDI).

Ce prav razumem, ima ETX v originalu 123, vi pa imate se 122 motor brez CDI-ja in vzigalne tuljave? Stator, magnet in vzigalna tuljava od 123 ne pasejo na 122?

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne. ETX je letnik 2001 in ima v orginalu 122. Edina razlika napram RS 122 mašini je v tem, da nima rave ventila sploh in ajnlaserja. Vse ostalo je popolnoma enako.

Kakorkoli, kupila sma kao obnovljeno mašino od enga tekmovalca  iz kopra za 600€, sam zdej curi ko pri tuš ročki. Menjala obe zgornji dihtungi, sedaj spušča še spodnja pod cilindrom. Me je precej strah, da sta dva različna bloka in se ne ujema ravnina pod cilindrom.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Kot sem rekel, hvala qurcu, že po barvi se vidi, da sta dva različna bloka, pod cilindrom, ko prideta skupi pa je  0.5mm lufta na vsakem robu  cilindra. Pa še vidi se, kot da bi to potem na hiterco z šmirglpapirjem hotel popravt.

Jej !

Ko si lastiš Aprilio, ti ni nikoli dolgčas: skos neki šraufaš, denar, ki bi ga drugače dal za pir, daš pa za konce al pa za ljudi z drejponkom in nadrezkarjem ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nov teden...nov projekt:

spacer.png

Da nama ni dogčas, ko čakama da se pofreza blok prejšnje mašine.

G. profesor, očitno imate bodočega experta za rotax 122 v razredu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam neki mi ni jasn pri rave ventilu: ko je pod obrati je porinjen noter, ko je nad obrati, gre ven, da je izpušni kanal ''prazen'.

Zakaj se potem pri ETX-u mašina ne zasukne do 14.000, če je kanal skoz prazen? Elektronika??

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 9. 3. 2019 ob 13:41, Buschi pravi:

Sam neki mi ni jasn pri rave ventilu: ko je pod obrati je porinjen noter, ko je nad obrati, gre ven, da je izpušni kanal ''prazen'.

Zakaj se potem pri ETX-u mašina ne zasukne do 14.000, če je kanal skoz prazen? Elektronika??

Kdorkoli?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 3/9/2019 at 1:41 PM, Buschi said:

Zakaj se potem pri ETX-u mašina ne zasukne do 14.000, če je kanal skoz prazen? Elektronika??

Kolk jaz razumem (pa nisem se imel ETX-ovega cilindra v rokah), bi morale "kulturnejse" izvedenke motorja imeti nizje kanale - da se izpusni in prelivni kanali odprejo kasneje in zaprejo prej kot pri "zdivjanih" verzijah. RAVE pa potem pri "zdivjanih" verzijah v zaprtem polozaju zniza tocko odprtja in zaprtja, da motor doseze visji izkoristek v srednjem obmocju vrtljajev, kjer je prehitro odprtje in prepozno zaprtje kanalov tezava zaradi prekomernega uhajanja sveze zmesi zraka in goriva v izpuh, resonancni trebuh izpuha pa je zaradi prenizke frekvence udarnih valov izpusnih plinov neucinkovit (je za to obmocje prekratek).

No, najverjetneje imata motorja med seboj se druge razlike - kote vziga, razlicni kompresijski razmerji, razlicne velikost uplinjaca (najhujsi je imel 34 mm ovalni difuzor, kar je v praksi pomenilo sirino 34 mm in visino 39 - hudo, glede na to, da imata moja litrasa vsak dvakrat po 51 mm sesalni grli), razlicna izpuha, ki sta delovala v resonanci v drugacnem obmocju vrtljajev in proizvajala razlicen povratni tlak, itd... Aja, nekateri kasnejsi (po '99? 2000?) so imeli celo katalizator - slisal sem celo nepreverjeno informacijo, da v resonancnem trebuhu, kar je prvovrstna oslarija za performanse in hkrati odlicna taktika za zadostitev zakonskim merilom.

Bi bilo zanimivo videti portmap enega in drugega valja, ter primerjati med seboj.

Drugace pa 14k rpm z Rotaxom 123 nisem nikoli videl - AF-1 '91 se je sukala v najboljsem primeru do 12000, bratranceva RS '92 pa do 12500 - obe sta imeli 123 in ono tadrago vzigalno tuljavo. Morda je bilo s katerimi drugimi verzijami tudi drugace, nisem preprican. ;)

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Iz kesla grejo tri cevi. Dober, taspodnja je za bencin, kaj so pa tazgornji dve? Ablauf?

Kam iih speljati?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

6 hours ago, Buschi said:

Iz kesla grejo tri cevi. Dober, taspodnja je za bencin, kaj so pa tazgornji dve? Ablauf?

Kam iih speljati?

Navadno je ena oddusek (preprecuje vakuum ko se gladina bencina niza, preprecuje dvig tlaka zaradi hlapov), druga pa odtok roba pod pokrovom za tankanje - ce se ob tankanju kaj polije mimo odprtine, je na levi strani odtok, da se bencin ne zadrzuje... ...ne vem kako bi povedal... :)

...tukaj. Ta cev se naj bi koncala nekje pod/za motorjem. Oddusek pa - poljubno. Pri AF-1 se konca kar v glavi okvirja, pri gornjem krmilnem lezaju.

1409696723070.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!