Skoči na vsebino

Krmila - razno


Desmo

Priporočene objave

Ne bom se spuščala v (priznam premalo vem  :cry: )  formule, vibracije, frekvence, vpetja in podobne zadeve...zanima me pa samo eno...

...Zakaj hudiča potem prodajajo te ,,uteži,, tudi iz aluminija....za cestne motorje? :?

... ker so lepe, predvsem eluksirane ....

... služijo pa svojem namenu, tako ali drugače ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nisem hotel nič več odgovarjat, ampak me boli, če kdo takole fiziko muči. <_<

Tukaj je razlaga iz sl.wikipedia.org

res me zanima kdo muči fiziko.... :D :D raje ne sili pregloboko v te stvari.....

js tudi ne morem brez replike...da ne boš izpadel preveč pametn in da ti dokažem da nimam težav s fiziko....

mogoče si ti premalo podkovan na tem področju :blush: ......

J = ½ m r²

glej ta enačba velja za pravi valj... krmilo z vsemi komponentami je veliko bolj zakomplicirano... razporeditev mase je drugačna in veliko sil deluje nanj!!!!! tako da se drugače računa vztrajnostne momente!!! če bi se učil mehaniko bi to poznal da se dela z oblikami in težišči vsakega elementa posebej ki so na "konstrukciji"...... ni tako simpl!!!!

tisto kar ti tako ponosno razglašaš velja če je vsa masa zbrana na enem mestu in enako oddaljena od vrtišča..... to v tem primeru ni. redko kdaj imaš tak slučaj..sm ti že napisal 1x prej!!!!

Popravljeno . Popravil rebel
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tisto kar ti tako ponosno razglašaš velja če je vsa masa zbrana na enem mestu in enako oddaljena od vrtišča..... to v tem primeru ni. redko kdaj imaš tak slučaj..sm ti že napisal 1x prej!!!!

Enačba velja za vsako točko posebej dJ=r*r* gostota * dV,

z integriranjem (jasno da po vseh elementih ki so na konstrukciji) dobimo rezultat kot ti je razložil premza.

Glede na os vrtenja je treba seveda smiselno upoštevati tudi radije, zato vztrajnostni moment ni skalarna količina, ampak tenzor, (matrika 3x3)

zato da obvelja enačba vrt.kol. = kot.hitrost * vtr.moment

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dobro... zdej nehajte s temi teorijami o točkah...... v praksi je malo drugače....

na slikci so enačbe za nekatera elementarna telesa... kar je bolj kompleksno se računa malo drugače.....ne kr z eno enačbo...

J = m r²...........lepo je narisano sa kaj velja

post-1823-1117441473_thumb.jpg

Popravljeno . Popravil rebel
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

o fiziki lahko debatiorate dokler se vam crno ne kadi iz riti;

velja tole:

to so utezi za zmanjsanje (ali eliminacijo) vibracij, katere delovanje masine povzroca in se med ostalim cutijo tudi v krmilu.

rebel, ce ne verjames odmontiraj utezi in porocaj o vtisih.

to, da utezi obvarujejo karkoli v primeru padca je zgolj in le cisto naklucje. vijak v balanci ni primeren za kakrsnekoli vecje obremenitve, balanca sama ni dovolj toga (ali debela), da bi obvarovala motor v primeru padca in vpetje balance je enako sibak clen, ki ne varuje nicesar v primeru padca. se vec, nekateri teh delov imajo tocno dolocene tocke, kjer se naj zlomijo v primeru padca.

toliko o teoreticni fiziki. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na slikci so enačbe za nekatera elementarna telesa... kar je bolj kompleksno se računa malo drugače.....ne kr z eno enačbo...

In kako misliš, da so dobili te enačbe za ta "elementarna" telesa? :hmm:

Izračunali so tisti integral po celotnem volumnu. :D

Če se mi bo dalo, ti bom za en primer izpeljal. Recimio za palico, ki se vrti okoli enega svojih koncev. Samo prej potrdi, da veš, kaj je določen integral, da se ne bom trudil po nepotrebnem. Sem pa itaq v bolniški, tako da imam čas. :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

o fiziki lahko debatiorate dokler se vam crno ne kadi iz riti

Podobno se nam je (se mi je :D ) kadilo iz riti v temi o navoru.

A se je izplačalo, saj smo na koncu le razjasnili zadevo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

rebel, ce ne verjames odmontiraj utezi in porocaj o vtisih.

na prjšnjem motorju mi je manjkala ena... nič nism čutil..potem sm odmontiral še deugo zaradi izgleda... isto je blo....

zdej imam aluminijaste isto kot krmilo.. peresno lahke.. nič se ne trese.....

PREMZA.. ti kr izpelji formulo za cev..da vidim kaj bo prišlo ven.. ne pozabi da je cev votla, in upam da se ne bo vrtela okoli težiščnice!!!!!!!.... pa še kaj zanimivega o integralih napiši.... tako kot :D srečko kosovel :D !!!!!! baje da integriranje poznajo le redki slovenci....

res se lahko hvališ s tem.....

lahko da se res na nekaterih motorjih pozna če so te uteži gor... sam tisto ko sm js probal mi je isto.... ne opazim nobene razlike :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če sem prav razumel, bi bilo racionalneje za industrijo, če bi kar polne štange namesto cevi bile gor...cenejša izdelava, večja masa itd...končniki pa bi bili lahko iz osiromašenega urana :afro1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nope.

dejstvo je, da obstajajo motorji - in to vecina po mojih izkusnjah - katere se ne da voziti poi nekaj ur na dan brez teh utezi.

ne govorimo o nizhi frekvencah, katere clovek takoj ali obcutno zazna, temvec o visjih, skoraj neobcutnih nihanjih materialal katere se prenasajo skozi material. ce kdo obcuti mravljince med ali po daljsi voznji z motorjem v rokah ali nogah ve o cem je govora.

receptov za odpravo posledic (mravljincev) je vec: od raznih silent blokov, kateri so kot adapterji vgrajeni med sasijo in stopalke/krmilo do protiuteznih gredi v masini sami. vse to vpliva na boljse pocutje na motorju.

@ rebel: ce mislis, da so to zascite za motor pac bog s teboj. prepricevati te ne mislim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolko pametujete o fiziki da mi gre kar na smeh. Noben pa ne pomisli na čisto osnovno mehansko logiko navora. Pa ne mislim zdej tuki razlagat kaj je to in kaj ni. Vrtilni moment se izračuna s pomočjo integracije, ker drugače ne moreš. Telo "razsekaš" na miljonsko majhne koščke in potem vse skupaj seštevaš. Da nebi sešteval ko idiot miljon členov imaš za to integral. In vse tiste formule za J-je in katerekoli momente so nastale kot rezultat integracije. U bistvu niso 100% točne ampak so najboljši približek. Tudi vsak tak košček telesa nima enakega navora, saj so vsi različno oddaljeni. Right?

Tiste "uteži" na koncu krmila so zato tam, da ublažijo teslaje motorja na balanco - torej da te ne bolijo roke, ko se voziš. Na kosilnicah tega ni, ker se ne voziš s kosilnicami 100km/dan. :blink: Poleg tega da blažijo vibracije imajo nalogo tudi oblažiti udarec pri padcu in oblažiti poškodbe balance/ročk. Tudi enduro motorji imajo uteži gor, kot čoperji in cestaki in krosaki... Samo nekateri imajo lažje, nekateri težje. Torej odvisno od tipa motorja in stila vožnje (hiter-počasen). Vrstni motorji imajo najlažje uteži, potem so enocilindriki in nazadnje v-mašine, ki povzročajo največ treslajev. Če odšraufaš uteži dol, se ti zato ne bo prikazala sv. marija in ne boš sedaj opazil ne vem kaj, ampak boš po daljši vožnji videl vraga v sklepih (bolečine, oteklost). In tudi večje kot so uteži, težje obrneš balanco, zato prodajajo uteži iz aluminija, ki so lahke in omogočajo lažje obračanje balance, saj moraš pri višjih hitrostih hitreje reagirati, te pa na ta račun bolj bolijo roke. Tiste uteži torej niso samo iz lepega tam ampak služijo svojemu namenu.

p.s.: imajo še en namen: "držijo" ti ročke, da ti ne "zdrsnejo" dol iz balance. .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...torej aluminijaste uteži so samo za lepo videt  :afro1: , sprijaznite se s tem.

in da sklepi otekajo in roke bolijo.... ^_^

od vseh udarcev cestišča in sunkov pospeševanja in zaviranja.. bodo prav te vibracije imele efekt..... :closedeyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...na slikci so enačbe za nekatera elementarna telesa... kar je bolj kompleksno se računa malo drugače.....ne kr z eno enačbo...

In kako misliš, da so dobili te enačbe za ta "elementarna" telesa?  :hmm:

Izračunali so tisti integral po celotnem volumnu.  :D

Če se mi bo dalo, ti bom za en primer izpeljal. Recimio za palico, ki se vrti okoli enega svojih koncev.

Tukaj imaš vztrajnostni moment za palice, ki se vrti okoli enega svojih koncev, izpeljano iz tiste osnovne enačbe, za katero vztrajno trdiš, da ni prava. :hmm:

Če izpeljave ne razumeš, prosi nekoga, naj ti jo razloži. :P

Podobno so izpeljane enačbe za vsa osnovna telesa, ki jih najdeš v raznih priročnikih (vedno s predpostavko, da se njihova gostota po volumnu ne spreminja). Zapletenejša telesa, ki jih lahko razdelimo na bolj osnovna, navadno razdelimo in seštejemo skupaj posamezne prispevke (zaradi lažjega računanja s predpripravljenimi formulami-tistimi iz priročnikov, ne pa zato, ker bi bilo računanje iz osnovne formule napačno). Če pa to ne gre (prezapletene oblike), nam ostane le računanje z integriranjem (iz osnovne formule).

Zdaj pa, če še vedno ne vejameš, da je tista splošna enačba z integralom prava, naj ti (kot je rekel Ice) bog pomaga. :D

post-326-1117459154_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne ne nič ne razumem... moram vzet v roke zbirko srečka kosovela kjer je pisal o integralih..... :slap:

in še nekoga da mi obrazloži......

no ma da se vrnemo k stvari...

če zanemarimo težo krmila, imaš neko številko ki ti predstavlja vztr. moment čisto na koncu zaradi te uteži......

zakaj bi to dušilo vibriranje... če res pride do resonance...

večja kot je masa na skrajnih legah večja je potem amplituda.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da me ne bo kdo obtožil, da brez veze utrujam z nekimi izpeljavami. Do tega so me prisilile te (in podobne) rebelove izjave...

formula NI prava...malo bolj naštudiraj fiziko ali mehaniko.....

kar se tiče integralov..ne mi sanjat..sm dokaj domač pri naravoslovju.  pri taki formuli integral nima nič veze!! :slap: dvomim da js pametujem :grrr

res me zanima kdo muči fiziko....  :D  :D raje ne sili pregloboko v te stvari.....

js tudi ne morem brez replike...da ne boš izpadel preveč pametn in da ti dokažem da nimam težav s fiziko....

mogoče si ti premalo podkovan na tem področju :blush: ......

Rebel, ko te pa za znaje zvije in imaš pred sabo dokaz o svoji napaki, se seveda ne daš in nadaljuješ argumentirano kot že ves čas...

ne ne nič ne razumem... moram vzet v roke zbirko srečka kosovela  kjer je pisal o integralih..... :slap:

in še nekoga da mi obrazloži......

...in goniš svoj prav, dokler sogovornik ne obupa. :yea1:

Tudi prav, se predam. :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj hočeš reč da imaš ti prav in js ne???al kaj bi rad... mi smo take primere delali po Steinerju ne pa z integrali... kompliciranje brez veze :hmm: ....

no kaj boš ti izračunal s to formulo na tem primeru krmila???

se ni treba nič predajat....

se pogovarjamo če ima res tako pomemben vpljiv tisti čep na koncu balance....samo to....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za vse, ki mislite, da teža ni pomembna en primer uteži.

SUZUKI GS500E - dvovaljni vrstni (torej precej tresoč). :kva2:

Utež je precej velika in težka več kot četrt kilograma. Sestavlja jo zunanji jeklen pokrov, znotraj pa je ulitek iz svinca. :blink:

Zakaj bi že Japonci tako komplicirali, če teža ni pomembna?

Jim je dolgčas, imajo viške svinca, radi komplicirajo,... :hmm:

Še slika za nejeverneže (da je tisto noter svinec, mi boste morali pa verjet na besedo)... :D

post-326-1117464821_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj hočeš reč da imaš ti prav in js ne???al kaj bi rad... mi smo take primere delali po Steinerju ne pa z integrali... kompliciranje brez veze :hmm: ....

no kaj boš ti izračunal s to formulo na tem primeru krmila???

se ni treba nič predajat....

se pogovarjamo če ima res tako pomemben vpljiv tisti čep na koncu balance....samo to....

Steinerjeve enačbe so približek integralov. Vse kar je model izpeljal je približek. Vse v fiziki so odvodi in integrali, ker idealnih teles v naravi ni oz. so zelo redki. Eni so špricali fiziko al pa niso imeli fizike na fax-u. Pri nas je prfox VSE izpeljal s pomočjo odvodov in integralov tud Steinerja!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Steinerjeve enačbe so približek integralov. Vse kar je model izpeljal je približek. Vse v fiziki so odvodi in integrali, ker idealnih teles v naravi ni oz. so zelo redki. Eni so špricali fiziko al pa niso imeli fizike na fax-u. Pri nas je prfox VSE izpeljal s pomočjo odvodov in integralov tud Steinerja!

Vsaj en k nekej ve od fizike :worship: ma hvala bogu. Pa premza je tudi mojster. Se potrudi če če :grim

Rebel, ja uteži so pomembne pri samem nihanju balance oz. temu tresenju. Če pa pride do ojačitve oz interference k si neki omenju pride do Shimmy efekta. Temu pa ravno te uteži nasprotujejo. Ni lih varno menjat oz dat karkoli na balanco. Če maš poprej 250g uteži gor ni zdravo dat 25g. Zakaj, sam motor bo oddajal vibracije k se prenašajo na balanco. Bo prišlo do tresenja. Uteži s svojo maso temu nasprotujejo.

Pri Steiner-ju je pa u formuli oddaljenost težišča nekega telesa od osi vrtenja ane :hmm: . Težišče pa je po definiciji točka kjer je lahko zreducirana celotna masa, kar pomeni d je isto kukr integral za vztrajnostni moment z porazdeljeno maso po dolžini oz polskvi oz volumnu. "integral" od 0 do L (m*LdL). Kaj je integral, vsota vrednosti... ker za maso računamo neko povprečje glede na oddaljenost od osi je preko integrala to povprečje ravno nekje na oddaljenosti težišča (ker težišče je točka kjer je teoretično zbrana vsa masa). Tako da ta Steinerjev stavek je izpeljan iz integrala in ni povsem točen :hmm: je nekje točen :)

Popravljeno . Popravil gizmOkak
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

glede vibracij se mi vse skup zdi malo za lase privlečeno... :hmm: tiste uteži ne spremenijo kaj dosti v smislu dušenja vibracij...mislim da so bol zato, da stabilizirajo krmilo zaradi opletanja (profil gume, vozišče itd..) skratka da drži smer...po moje nimajo nobene veze z vibracijami samega motorja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

glede vibracij se mi vse skup zdi malo za lase privlečeno... :hmm: tiste uteži ne spremenijo kaj dosti v smislu dušenja vibracij...mislim da so bol zato, da stabilizirajo krmilo zaradi opletanja (profil gume, vozišče itd..) skratka da drži smer...po moje nimajo nobene veze z vibracijami samega motorja.

Za stabilizacijo imaš uteži na kolesih (ulita feltna) in centrirano kolo še imaš "šprikle". Če se ti kolo ne "trese" potem je motor stabilen. Edino kar še povzroča vibracije je motor. Zakaj misleš, da ti vulkanizer da uteži na feltno? U bistvu jih dobiš že na novo kupljenem motociklu. In glej ga zlomka, utež na kolesu je "težka" pičlih 10-200g. Podobno utežem na koncu krmila. :glare:

Popravljeno . Popravil Tepko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!