Skoči na vsebino

Praktični nasveti za začetnike in povratnike


Dr_Jakob

Priporočene objave

pred 6 minutami, KARMEN1 pravi:

V motor moraš dobiti popolno zaupanje. 

z motorjem je tko k z žensko ... ko občutiš nezaupanje in neprijetno počutje, je treba takoj zamenjat ...

ne mi replicirat, ker vem da mam prau :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

Ob 11. 7. 2018 ob 19:09, DAMI34 pravi:

zlo enostavno, drži se sredine. Zakaj, avto bo res prej preveril a te lahko prehiti, torej ne bo na silo poskušal mimo, drugič manj boš plesal po cesti in tretjič ponavadi je tam manj grbin. Sicer pa kot smo že omenili, če se le da, pojdi nekam, kjer je mir, pa malo treniraj po slabem in poflikanem asfaltu, ne bo druge.

... se pa moraš zavedati, da je sredina prometnega pasu običajno veliko bolj "umazana" (olje, razni odpadli deli kot so vijaki itd, pesek, povožee živali, ...) in lahko prej pride do zdrsa oziroma poškodbe pnevmatike ...

pred 14 urami, denis099 pravi:

hvala za odgovor. od 1.1. 18 je tako, da ko narediš izpit si voznik začetnik ne glede na starost in moraš v 6 mesecih narediti varno vožnjo, prej ne moreš. Dejstvo pa je, da bi rad naredil čim več km, da ko grem na varno vožnjo ne bom tak začetniški. 

Ne mešat hrušk in jabolk - eno je obvezna varna vožnja po opravljenem izpiru za začetnike, drugo je tečaj varne vožnje, ki jih organizira AMZS (morda navedeni velja tudi kot zakosko predpisani, to ne vem) - vsekakor priporočam čim prej, saj se v kontroliranme okolju spoznaš z nevarnimi situacijami na SVOJEM motociklu ...

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Predvsem pakakor ti je nekdo prej že omenil. Če se boš učil sam in se boš naučil narobe, boš potreboval veliko časa, da to odpraviš. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, KARMEN1 pravi:

V motor moraš dobiti popolno zaupanje. 

Jaz sem v mojo prduljo to dobila, ko sem se odpeljala iz trgovine. Odkar jo imam, me ni enkrat razočarala!

Skupaj sva naredili enih kilometrov, tudi v slabih in neprijetnih situacijah, pozimi, poleti, v dežju in mrazu. 

Tako je vodljiva, da včasih balanco uporabljam le zato, ker sta gor pripeti ročki gasa in sklopke.

Na mestu jo premikam z lahkoto, tudi na neravnih terenih, na kamenčkih, kjer drsi.

Jaz sem jo v bistvu že nekako "prerasla", vendar dokler ne najdem zase motorja, ki mi bo služil bolje, kot ona, je ne dam! 

To sezono vozi ta motor. Če ti jeseni še ne bo vzbudil popolnega zaupanja in se na njem ne boš počutil tako dobro in sigurno, kot bi želel, naslednje leto kupi kaj drugega.

ok :) zdj tko je... recimo v avtošoli kjer je obvezih 8 vaj na poligonu..sem z tistim motorjem naredil bv (osmine, zaviranje v sili itd). Če sedaj primerjam z mojim motorjem definitivno si ne "upam" ponovit teh vaj na poligonu. Še sam ne vem ali je prisoten "strah pred padcem" ali pa je z motorjem kaj narobe ....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še zmeraj nisi povedal od kod si...

Morda je na tvojem koncu kdo, ki bi ti bil pripravljen pomagat...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 22 minutami, maus pravi:

Običajno je tko, da se začetniki večinoma sami vozijo, ker jih je "sram" se voziti z izkušenimi vozniki. Veliko takih primerov poznam. 

Po kakšnem letu solo diujanja opazi, še posebno če se zapelje s kakšnim izkušenejšim motoristom, da je vse delal kot so ga učili v avtošoli in da je vse napačno, nelogično itd ....

Avtošolam (vsaj večini) je cilj pokasirati, pol nj se pa vozniki sami ukvarjajo s preživetjem na cesti.

To govorim iz lastnih izkušenj in poznam vsaj 10 takih primerov v zadnjih 5 letih.

Tudi sam se sem nekajkrat žrtvoval in kakšnega začetnika/co popeljal na relacijsko vožnjo ... po končani furci in malo kremljanja so spregledali in se veselili vsake nadaljne furce ... 

Nam, ki imamo izpit že več kot 35 let in ogromno kilometrov za sabo, se zdi, da je vse samoumevno ... pa ni in je potrebno takega začetnika razumet, čeprav jih tudi sam včasih mal spluvam, ampak v samem kontekstu pisanja se vedno skriva kakšen koristen nasvet.

 

ni mi logično predvsem naslednje; z motorjem v avtošoli sem se peljal dosti bolj suvereno (ni me blo strah) kot z mojim... in razloga za to ne najdem (ker 30kg plus) mislim da ni razlog..

pred 1 minuto, C eagle pravi:

Še zmeraj nisi povedal od kod si...

Morda je na tvojem koncu kdo, ki bi ti bil pripravljen pomagat...

Celje. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, denis099 pravi:

ni mi logično predvsem naslednje; z motorjem v avtošoli sem se peljal dosti bolj suvereno (ni me blo strah) kot z mojim... in razloga za to ne najdem (ker 30kg plus) mislim da ni razlog..

ker si mel občutek, da te nekdo za rokco drži ... 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A avtošoli si imel do izpita inštruktorja za sabo, nikoli nisi bil sam.

Motor je bil namenjen avtošoli, na njem si se učil, naredil x ur vožnje in z njim opravil izpit. 

Motorju in inštruktorju si zaupal.

Sedaj pa sam samcat, z drugim motorjem, na Roglo. Gor sem sicer bila pred leti, z avtom, takrat cesta ni bila glih brezhibna.

Kaj pa te pri tem motorju dejansko resnično moti, da je tako drugačen?

Sedaj lahko povem nekaj, čemur se vsi, pa tudi jaz, še sedaj smejemo.

Izpit sem opravila sredi oktobra, v mojih krajih so zjutraj že bile jesenske meglice, cesta pa vedno mokra.

Po ovinkih navzdol, iz mojega kraja v civilizacijo, sem rakrat vozila 36 km/h!!!!!!!!!!

Tega ne bom nikoli pozabila! Kolesar bi me brez težav prehitel.

Po teh ovinkih sedaj brusim stopalke, števca sploh ne gledam, ker me ne zanima, samo da gre :lol1:

 

Popravljeno . Popravil KARMEN1
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 minutes ago, denis099 said:

li pa je z motorjem kaj narobe ....

 

Malo verjetno, mozno pa je. Stvar ki je na motorju zelo zelo pomembna, so gume. Ce je zadnja oglata in ali prednja osiljena, zna bit motor zelo naporn. Se posebej, ko se usedes na “zateceno stanje” ce ti unicujes gume se sproti malo privajas. Ko se usedes na tuj motor z unicenimi, zna bit zelo neprijetno. Druga taka malenkost, ki zelo mede, pa je vcasih tezko videt razlog, je lezaj v vpetju vilic. 

 

U glavnem jez bi natancno preveru gume, ce sta kolesi dobro poravnani, in lezaje. Ce je vse to ok, pol je razlog v tebi, in se bo treba pac navadit na motor. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 40 minutami, KARMEN1 pravi:

A avtošoli si imel do izpita inštruktorja za sabo, nikoli nisi bil sam.

Motor je bil namenjen avtošoli, na njem si se učil, naredil x ur vožnje in z njim opravil izpit. 

Motorju in inštruktorju si zaupal.

Sedaj pa sam samcat, z drugim motorjem, na Roglo. Gor sem sicer bila pred leti, z avtom, takrat cesta ni bila glih brezhibna.

Kaj pa te pri tem motorju dejansko resnično moti, da je tako drugačen?

Sedaj lahko povem nekaj, čemur se vsi, pa tudi jaz, še sedaj smejemo.

Izpit sem opravila sredi oktobra, v mojih krajih so zjutraj že bile jesenske meglice, cesta pa vedno mokra.

Po ovinkih navzdol, iz mojega kraja v civilizacijo, sem rakrat vozila 36 km/h!!!!!!!!!!

Tega ne bom nikoli pozabila! Kolesar bi me brez težav prehitel.

Po teh ovinkih sedaj brusim stopalke, števca sploh ne gledam, ker me ne zanima, samo da gre :lol1:

 

dejansko me moti naslednje: čeprav je kot že rečemo le 30kg več že pri ustavljanju nisem tako "zihr" kot sem bil prej. Tam se suvereno ustavil lepo z eno nogo in je to to. Sedaj pa sem bolj zihr če ustavljam z obema nogama na tleh. Hornetka je bila super za vozit, ta pa se mi zdi naporen. Lahko da se bom drugo leto temu smejal :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, denis099 pravi:

ni mi logično predvsem naslednje; z motorjem v avtošoli sem se peljal dosti bolj suvereno (ni me blo strah) kot z mojim... in razloga za to ne najdem (ker 30kg plus) mislim da ni razlog..

Celje. 

CELJANI!! Ajde, kako urco za kolega si boste pa ja vzeli, kje si @Dr_Jakob?

 

1. Denis099, predlagam, en velik STOP. Namreč mal te berem, pa je absolutno preveč strahu v tvojem pisanju, tako da ga prenašaš že na cesto in kar ni dobro. Motijo te tudi zadeve, ki skoraj nobenega ne motijo ali pa jim ne predstavljajo problema.

Trenutno in nujno, ne vozi motorja (svojega) dokler ne ugotoviš, kaj je z njim narobe ali kaj tebi na tem mopedu ne sede, kajti, če ti je v AŠ šlo, samostojno na drugem mopedu pa ne, je potrebno odkriti napako. Nujno. (lahko je višina, gume, vzmetenje, nekaj kar ti pač ni ok, al pa tvoja paranoja)

Sigurno se bo našel kdo iz Celja ali okolice, nenazadnje motoristi se zavohamo tudi v lokalih, ki bi ti bil pripravljen vsaj preveriti moped, če je vse ok, ter nato s tabo kako urco oddelati. 

Še vedno pa velja, veliko prazno parkirišče in dril speljevanja, ustavljanja, kroženja. Ampak če se le da v družbi z iskušenejšim, da ti zna povedat, kaj počneš narobe. Nekaj literature in informacij se pa najde tudi na partisu ali yutubu.

In počasi bo z vsakim prevoženim kmjem več veselja in zaupanja vase ter v moped :D

 

  • Všeč mi je 7
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, DAMI34 pravi:

CELJANI!! Ajde, kako urco za kolega si boste pa ja vzeli, kje si @Dr_Jakob?

 

1. Denis099, predlagam, en velik STOP. Namreč mal te berem, pa je absolutno preveč strahu v tvojem pisanju, tako da ga prenašaš že na cesto in kar ni dobro. Motijo te tudi zadeve, ki skoraj nobenega ne motijo ali pa jim ne predstavljajo problema.

Trenutno in nujno, ne vozi motorja (svojega) dokler ne ugotoviš, kaj je z njim narobe ali kaj tebi na tem mopedu ne sede, kajti, če ti je v AŠ šlo, samostojno na drugem mopedu pa ne, je potrebno odkriti napako. Nujno. (lahko je višina, gume, vzmetenje, nekaj kar ti pač ni ok, al pa tvoja paranoja)

Sigurno se bo našel kdo iz Celja ali okolice, nenazadnje motoristi se zavohamo tudi v lokalih, ki bi ti bil pripravljen vsaj preveriti moped, če je vse ok, ter nato s tabo kako urco oddelati. 

Še vedno pa velja, veliko prazno parkirišče in dril speljevanja, ustavljanja, kroženja. Ampak če se le da v družbi z iskušenejšim, da ti zna povedat, kaj počneš narobe. Nekaj literature in informacij se pa najde tudi na partisu ali yutubu.

In počasi bo z vsakim prevoženim kmjem več veselja in zaupanja vase ter v moped :D

 

https://www.youtube.com/user/motorman857

 

mam 1 DVD od njega, ob igranju te srt prime, vsebinsko je pa top šit :D

@denis099 če boš kdaj na gorenjskem, mej USB sabo ti lahko gor skopiram

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, denis099 pravi:

ok :) zdj tko je... recimo v avtošoli kjer je obvezih 8 vaj na poligonu..sem z tistim motorjem naredil bv (osmine, zaviranje v sili itd). Če sedaj primerjam z mojim motorjem definitivno si ne "upam" ponovit teh vaj na poligonu. Še sam ne vem ali je prisoten "strah pred padcem" ali pa je z motorjem kaj narobe ....

Tehnika. Ko ti bo to nekdo pokazal, bo vse veliko lažje. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 37 minutami, DAMI34 pravi:

CELJANI!! Ajde, kako urco za kolega si boste pa ja vzeli, kje si @Dr_Jakob?

 

1. Denis099, predlagam, en velik STOP. Namreč mal te berem, pa je absolutno preveč strahu v tvojem pisanju, tako da ga prenašaš že na cesto in kar ni dobro. Motijo te tudi zadeve, ki skoraj nobenega ne motijo ali pa jim ne predstavljajo problema.

Trenutno in nujno, ne vozi motorja (svojega) dokler ne ugotoviš, kaj je z njim narobe ali kaj tebi na tem mopedu ne sede, kajti, če ti je v AŠ šlo, samostojno na drugem mopedu pa ne, je potrebno odkriti napako. Nujno. (lahko je višina, gume, vzmetenje, nekaj kar ti pač ni ok, al pa tvoja paranoja)

Sigurno se bo našel kdo iz Celja ali okolice, nenazadnje motoristi se zavohamo tudi v lokalih, ki bi ti bil pripravljen vsaj preveriti moped, če je vse ok, ter nato s tabo kako urco oddelati. 

Še vedno pa velja, veliko prazno parkirišče in dril speljevanja, ustavljanja, kroženja. Ampak če se le da v družbi z iskušenejšim, da ti zna povedat, kaj počneš narobe. Nekaj literature in informacij se pa najde tudi na partisu ali yutubu.

In počasi bo z vsakim prevoženim kmjem več veselja in zaupanja vase ter v moped :D

 

@DAMI34, bi ti mene vzel pod "okrilje" malo? 

  • Všeč mi je 2
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, tomaz69 pravi:

@DAMI34, bi ti mene vzel pod "okrilje" malo? 

kaj pa teb manjka? Objestnost? :P

Mam na zalogi nekaj trikov, recimo pol Markeza..vstat še ne znam, zvrnem se že enako :D

Veš da se lahko kdaj za en krog dogovoriva, ampak bolj v smislu potepa, ker naučit te nimam kaj, vsaj tisto kar sem videl je BP sedi 5. 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

kaj pa teb manjka? Objestnost? :P

Mam na zalogi nekaj trikov, recimo pol Markeza..vstat še ne znam, zvrnem se že enako :D

Veš da se lahko kdaj za en krog dogovoriva, ampak bolj v smislu potepa, ker naučit te nimam kaj, vsaj tisto kar sem videl je BP sedi 5. 

HVALA za pohvalo, vendar sem daleč od tega, sem prizemljen - sem v fazi kot @KARMEN1pred leti, malo mokro in jst si kar mislim da sm na drsalnici in le kolesarji, tudi pešci bi najbrž lohko šli mimo :) :) Veš da ne bi rad bral malin in iskal meje zdrsa in sem verjetno daleč od tega ampak včasih se mi zdi d sm že prerasu 46-tko ampak se hitro zbudim iz sanj...

SUPER BI BLO IT NA EN DŽIRO...

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 11. 7. 2018 ob 17:26, isarajli1 pravi:

Če bi se pa na skuterju tak pelal bi blo pa ok, a ne ! Nism se sam enkrat tak pelal, pa upam da se še bom kdaj. Zadnjič sem bil isto tak v Portorožu, Piranu, Izoli itd. Ker nism tok vžgan, da bi se cijazu v gužvi z vso opremo pri 30+

Tud doma ko grem do trg itd ne vlačim opreme gor. 

Jaz skoz pravi da cestni motoristi premalo kresate po tleh. Če bi kdaj več zaplužili pri nizki hitrosti... pol ne bi takih gluposti pisali po forumih.

 

Ob 11. 7. 2018 ob 19:44, C eagle pravi:

V ovinku NIKOLI ne bremzaj.

Zelo slab nasvet. Zelo, zelo, zelo slab nasvet. V ovinku se komot pobremza, če se ti zdi potrebno. Samo. Vedno zgolj na zadnjo zavoro, vedno zelo z občutkom in pri tem ne popuščaš/zapiraš gasa ampak zgolj z nežnim zaviranjem poradiraš extra hitrost. Seveda začetnik tega ne zna. Zato se naj začetnik vozi z extra rezervo v nepregledne ovinke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, denis099 pravi:

Hornetka je bila super za vozit, ta pa se mi zdi naporen.

Prej bi vprašal in vsaj jaz bi ti ziher to napisal - ko zaključiš v AŠ greš in si kupiš isti model motorja, kot si ga mel tam. Za kako sezono bo ziher v redu, pa že kot tako precej lesen in prestrašen začetnik se vsaj ne rabiš navajat na popolnoma drugačen stroj.

S tem, da v določenih primerih pogruntaš tudi po dlje časa da eni motorji pač niso za vse voznike. Jaz sem svojo offroad 'kariero' začel na dvotaktnem hard enduro stroju. Po dveh in pol sezonah na njem (80 delovnih ur) sem bil precej boljši voznik kot na začetku. Sam udobno se pa gor nisem počutil nikoli. Kupil 4T hard enduro in po parih urah na njem se počutim gor bistveno bolj domače kot sem se na prejšnjem motorju kadarkoli. Vsaka lekcija nekaj stane... in hudič ki ga poznaš je boljš kot hudič, ki ga ne poznaš.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

48 minutes ago, jskrablin said:

Za kako sezono bo ziher v redu, pa že kot tako precej lesen in prestrašen začetnik se vsaj ne rabiš navajat na popolnoma drugačen stroj.

:hmm: Ma kolko ur je u avtosoli? 20 solskih? To je 15 realnih. Verjetno niti 1000km.  To so 4  furce. Se ti zdi, da je u tem cajtu mlad clovek tako formatiran, da bo mel resne probleme z menjavo?  Sploh ker ni govora o hornet 600 pa zx10r, ampak o hondinem in kawasakijevem “hornetu”

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, tomaz69 pravi:

HVALA za pohvalo, vendar sem daleč od tega, sem prizemljen - sem v fazi kot @KARMEN1pred leti, malo mokro in jst si kar mislim da sm na drsalnici in le kolesarji, tudi pešci bi najbrž lohko šli mimo :) :) Veš da ne bi rad bral malin in iskal meje zdrsa in sem verjetno daleč od tega ampak včasih se mi zdi d sm že prerasu 46-tko ampak se hitro zbudim iz sanj...

SUPER BI BLO IT NA EN DŽIRO...

Za mokro pa žal ni druge, ko vozit vozit in vozit, dokler ne dobiš občutka koliko drži. Verjemi, drži več ko si upamo.

Ampak previdnost je mati modrosti. Če nisi padel si zmagal, kar pomeni, da v primeru če se ne počutiš varno, te lahko tudi traktor prehiti, prav briga te, važno da si cel.

Dober trening je tudi vožnja po lepem makedamu, da dobiš občutek za drsenje, nagib itd

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 41 minutami, Kugelschreiber pravi:

:hmm: Ma kolko ur je u avtosoli? 20 solskih? To je 15 realnih. Verjetno niti 1000km.  To so 4  furce. Se ti zdi, da je u tem cajtu mlad clovek tako formatiran, da bo mel resne probleme z menjavo?  Sploh ker ni govora o hornet 600 pa zx10r, ampak o hondinem in kawasakijevem “hornetu”

Še tolko bolj. Več ko maš kilometrine, boljš lavfa avtomatika potrebna za upravljanje motorja, manj je strahu pred 'kaj pa če'. Ne vem, meni je bilo na začetku moto kariere vedno huda muka menjat motor pa magari samo za probat par metrov.

Z izkušnjami do neke mere rata to lažje - ker vsaj lahko voziš in istočasno tipaš kje za hudiča je stikalno za žmigavce. Začetnik lahko na tako preprosti zadevi čisto 'stilta' ker mu že navadna vozi ravno in se ne zaleti v onega spredaj jemlje več pozornosti, kot nekomu s precej več kilometri za sabo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 hours ago, jskrablin said:

Jaz skoz pravi da cestni motoristi premalo kresate po tleh. Če bi kdaj več zaplužili pri nizki hitrosti... pol ne bi takih gluposti pisali po forumih.

 

Zelo slab nasvet. Zelo, zelo, zelo slab nasvet. V ovinku se komot pobremza, če se ti zdi potrebno. Samo. Vedno zgolj na zadnjo zavoro, vedno zelo z občutkom in pri tem ne popuščaš/zapiraš gasa ampak zgolj z nežnim zaviranjem poradiraš extra hitrost. Seveda začetnik tega ne zna. Zato se naj začetnik vozi z extra rezervo v nepregledne ovinke.

Oprosti. Vidim, da bi moral obvezno dopisat, da to velja za sprednjo zavoro... Sry še enkrat...

Ja, zadnja zavora lahko pri pravilni uporabi dela čudeže. Dobesedno!

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 hours ago, jskrablin said:

Zelo slab nasvet. Zelo, zelo, zelo slab nasvet. V ovinku se komot pobremza, če se ti zdi potrebno. Samo. Vedno zgolj na zadnjo zavoro, vedno zelo z občutkom in pri tem ne popuščaš/zapiraš gasa ampak zgolj z nežnim zaviranjem poradiraš extra hitrost. Seveda začetnik tega ne zna. Zato se naj začetnik vozi z extra rezervo v nepregledne ovinke.

Tudi v skoraj polnem nagibu se da zavirati - tudi na prednjo zavoro, brez ABS-a, in ne cisto nezno.

Mogoc mam pa sam js tak fajn moped. :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!