Skoči na vsebino

Praktični nasveti za začetnike in povratnike


Dr_Jakob

Priporočene objave

pred 4 urami, KARMEN1 pravi:

Ne bi vidva pokazala tudi meni :naughty:?

dj dj .. sm ti morau burgerja kupt in si mela pouna usta, da si nekala govort o Kawasakiju :P

 

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 let pozneje...
  • 9 mesecev pozneje...

Kakšen nasvet za povratnika po 15 letih? Vozil GSA 2020 pa mi je za vozit super ampak prevelik in pretežek za manevriranje - ves čas sem samo tuhtal kje mi bo po tleh ušel pa sem orenk dedc. Sem pa blizu 2 m in ne bi rad bil videt kot Krpan na kobilci. Imel TDM - zaradi zelo ozkega sedeža sem kar težko sedel dlje časa tako da je tudi to faktor. Se pa želim vozit predvsem v službo mimo prometnih konic zato bi rad kaj agilnega, lahkega, a vseeno je želja za 4 cilindri in okoli 100 KM Včasih mi je bila CBF1000 ful všeč dokler je nisem pelu. Čisto prenizka zame. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne razumem, da ti je za 2m velkega deca GS prevelik in pretežak za manevriranje...   :eek: ...pa sej so vsi...   :D 

...mogoče se moraš samo nazaj navaditi manevrirati na mestu ( beri... dobiti občutek in biti ne-štorast na mestu).. pa boš v redu z njim...

 

..no, potem mi je Versys 1000  prišel prvi na misel.

Oreng bajk za oreng deca... 4 cilindri....če ti je želja malo večji motor s 4 cilindri

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa kaj od tega?

Nekaj lažji in nekje vmes med velikimi in malimi, nekje vmes med 2 in 4 in z dovolj številčno konjenico za povratnika.

Pa ni nujno, da je na špic feltnah, je tudi bolj cestna verzija.

Popravljeno . Popravil raza
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Zivnorc pravi:

Ne razumem, da ti je za 2m velkega deca GS prevelik in pretežak za manevriranje...   :eek: ...pa sej so vsi...   :D 

...mogoče se moraš samo nazaj navaditi manevrirati na mestu ( beri... dobiti občutek in biti ne-štorast na mestu).. pa boš v redu z njim...

 

..no, potem mi je Versys 1000  prišel prvi na misel.

Oreng bajk za oreng deca... 4 cilindri....če ti je želja malo večji motor s 4 cilindri

se strinjam. Samo navadit se mora, jaz pri vsakem novem ki ga domov pripeljem jočem kok je visok, manevriranje me niti ne moti, a ščasoma, sploh ni več tok visok. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj bom še navadnega GS šel peljat(drugi kolega), na voljo imam tudi tracerja 900 za poskusit(tu na forumu precej popljuvan zaradi vzmetenja in wobblinga), všeč mi je pa tudi VFR800 crossrunner (zgleda šlang) samo se bojim, da je pa res premajhen pod mano. Pri GSA so me malo motili cilindri in stalno brcanje v njih ob ustavitah.

Triumph je dobra ideja, si podrobneje ogledam.

Africa 1200 in tenere 1200 sta mi pa spet preveliki za jutranjo in popoldansko gnečanje po mestih in vpadnicah.  Lahko se pa seveda motim sem bil 15 let out.  Takrat se pa tud K1600 nebi ustrasil pa ne da se hvalim samo kar nekaj sem se pravozil. 

Popravljeno . Popravil Gustav
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za 2m visokega človeka so samo premali motorji, prevelikih skoraj ni. :D

lp

Dami samo 174cm :P

 

Za dnevno prevažanje v službo je bistvena, vsaj po mojem ekonomičnost vozila, dolg servisni interval, bližina servisa ali široka servisna mreža, zanesljivost modela, cena vzdrževanja.

To so nekje modeli med 800 in 1000ccm, ki imajo najnižjo porabo, verjetno (ni pa nujno) da premium modeli za 20k€ + ne pridejo toliko v poštev.

Oblika pa v glavnem "advenčr".

Karkoli boš vzel, ne bo preveliko, ker se boš hitro navadil. Če bi se hotel "gnečat" bi pravi izkoristek videl na 150kg mopedih s kubaturami tja do 500ccm ali skuterji. Tisto je za mestne gneče za odtenek boljše.

ps. Norden 901 haha je tudi ok.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No @Gustav, ker sva skoraj enakih dimenzij (2m), sem imel zelo podobne težave. Edino dobra rešitev je bila nekdanja vara, sem probal tudi GS-a, Goldwing, Triumph in na koncu pristal na 4 cilindrih-Crossturer. Več kot zadovoljen.
Vsak ima na neki točki težave z "nekim" strojem. Glede na velikost in samohvalo gs-a.... hja, najprej sem se zataknil ob cilindra....še dobro da sem bil solo. Pri GW sem z nogo "pohodil" vse tiste fancy knofe na ščitu, za nameček sem se ravno tako zataknil s škornjem pod plastiko in zelooo malo je manjkalo, da ga nisem položil takoj od AS-a naprej. Tokrat v dvoje... Z angležem sem bil zelo zadovoljen, predvsem prožnost 3-valjnika. Zadovoljstvo tolikšno, da sem šel 2x na testno!
Pa vseeno mi je najbolj "legla" Crosstourer. Vsedel sem se tudi na afriko pa ima za mene preozko "klopco", da ne govoril za mojo...

  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 29. 5. 2022 ob 16:53, Gustav pravi:

Saj bom še navadnega GS šel peljat(drugi kolega), na voljo imam tudi tracerja 900 za poskusit(tu na forumu precej popljuvan zaradi vzmetenja in wobblinga), všeč mi je pa tudi VFR800 crossrunner (zgleda šlang) samo se bojim, da je pa res premajhen pod mano. Pri GSA so me malo motili cilindri in stalno brcanje v njih ob ustavitah.

Triumph je dobra ideja, si podrobneje ogledam.

Africa 1200 in tenere 1200 sta mi pa spet preveliki za jutranjo in popoldansko gnečanje po mestih in vpadnicah.  Lahko se pa seveda motim sem bil 15 let out.  Takrat se pa tud K1600 nebi ustrasil pa ne da se hvalim samo kar nekaj sem se pravozil. 

Z Africo greš lahko tudi po "pločniku", ni prevelika za gužvat se.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 5/29/2022 at 1:24 PM, Gustav said:

Kakšen nasvet za povratnika po 15 letih? Vozil GSA 2020 pa mi je za vozit super ampak prevelik in pretežek za manevriranje - ves čas sem samo tuhtal kje mi bo po tleh ušel pa sem orenk dedc. Sem pa blizu 2 m in ne bi rad bil videt kot Krpan na kobilci. Imel TDM - zaradi zelo ozkega sedeža sem kar težko sedel dlje časa tako da je tudi to faktor. Se pa želim vozit predvsem v službo mimo prometnih konic zato bi rad kaj agilnega, lahkega, a vseeno je želja za 4 cilindri in okoli 100 KM Včasih mi je bila CBF1000 ful všeč dokler je nisem pelu. Čisto prenizka zame. 

Da je velik in težek, je samo občutek prvih metrov vožnje.

Tudi sam sem bil povratnik po več kot 20 letih. Vaja ti vrne vse tiste občutke nazaj. 

Tracerka je zelo podobna Triumph Tigerju, tisto voblanje pa je pri zelo visokih brzinah... 180km/h +

Pa še to do letnika 2017 potem so nihajko podaljšali za 6cm in zdaj je mir.

Motor odličen, kako izgleda možak 195cm+ na njej, pa spodaj v videu. In ja, prvič jo je zapeljal, pa še po mokrem.

Njegova izjava je bila: odlična igračka, ampak z ženo sva krepko over weight...Prej je vozu TDM, zdaj ma pa GS 1250.

 

 

Lp, C eagle

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala vsem za dobre odgovore. Triumpha sem nekaj malega vozil leta nazaj ko je prišel ven tiger 1050. Žene pomojem ne bom zlepa več spravil na motor :).

 

Tracerko bom šel res peljat pa da vidim. 

 

Hvala vsem. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Super tema, hvala vsem za koristne informacije.

Kot začetniku, mi vsaka koristna informacija prav pride, saj imam za seboj šele 400 prevoženih.

Trenutno je prisotno še kar precej straha, počasi se učim, ko mal poženeš začne pihat, ne morš verjet, kaj to dela, ni tko kot v avtu a ne 😄

Kar nekaj vode bo še preteklo, da dobim vsaj malo občutka, kaj šele tisti pravi občutek za motor.

 

On 5/29/2022 at 6:28 PM, DAMI34 said:

Karkoli boš vzel, ne bo preveliko, ker se boš hitro navadil. Če bi se hotel "gnečat" bi pravi izkoristek videl na 150kg mopedih s kubaturami tja do 500ccm ali skuterji. Tisto je za mestne gneče za odtenek boljše.

ps. Norden 901 haha je tudi ok.

Ej! Moj ima 150kg in to ni noben moped ampak motor, orenk mašina 😄

  • Všeč mi je 1
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 minutami, Pennywis3 pravi:

Super tema, hvala vsem za koristne informacije.

Kot začetniku, mi vsaka koristna informacija prav pride, saj imam za seboj šele 400 prevoženih.

Trenutno je prisotno še kar precej straha, počasi se učim, ko mal poženeš začne pihat, ne morš verjet, kaj to dela, ni tko kot v avtu a ne 😄

Kar nekaj vode bo še preteklo, da dobim vsaj malo občutka, kaj šele tisti pravi občutek za motor.

 

Ej! Moj ima 150kg in to ni noben moped ampak motor, orenk mašina 😄

sj meni je bil tudi apn6 orenk mašina :D

je pa razlika ko 250kg moped+kovčki+ baba guzaš v gneči...velika :D

Zdrav strah =OK

Strah kjer otrpneš=niOK

 

Vedno je prav in dobro da se zavedamo posledic, kaj bo če bi..itd..ne sme pa nas to hromiti, da bi zato bili trdi od strahu, otrpnili in podobno. Strahu mora biti ravno dovolj da smo 110% pozorni na situacijo, da se zavedamo dogajanja okrog sebe a še vedno da primerno in umirjeno reagiramo.

Tako da, en mali nasvet za sprostitev odvečnega strahu. Najdi eno cesto, ki je prazna pa drgni in drgni ovinke. Ugotavljaj svoje napake, ugotavljaj, kje narobe gledaš, prepozno/prehitro zaviraš, prepozno/prehitro dodaš gas, kje bi bila potrebna drugačna drža, drugačna krivulja, drugačen vstop v ovinek in podobno. Ko boš 10ič odpeljal isti kos ceste, boš dobil občutek, kako nekako mora it. in tega se potem držiš. In takrat postaneš sproščen a še vedno pozoren.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, DAMI34 said:

sj meni je bil tudi apn6 orenk mašina :D

je pa razlika ko 250kg moped+kovčki+ baba guzaš v gneči...velika :D

Zdrav strah =OK

Strah kjer otrpneš=niOK

 

Vedno je prav in dobro da se zavedamo posledic, kaj bo če bi..itd..ne sme pa nas to hromiti, da bi zato bili trdi od strahu, otrpnili in podobno. Strahu mora biti ravno dovolj da smo 110% pozorni na situacijo, da se zavedamo dogajanja okrog sebe a še vedno da primerno in umirjeno reagiramo.

Tako da, en mali nasvet za sprostitev odvečnega strahu. Najdi eno cesto, ki je prazna pa drgni in drgni ovinke. Ugotavljaj svoje napake, ugotavljaj, kje narobe gledaš, prepozno/prehitro zaviraš, prepozno/prehitro dodaš gas, kje bi bila potrebna drugačna drža, drugačna krivulja, drugačen vstop v ovinek in podobno. Ko boš 10ič odpeljal isti kos ceste, boš dobil občutek, kako nekako mora it. in tega se potem držiš. In takrat postaneš sproščen a še vedno pozoren.

Si ne predstavljam, kako obvladovati takšno težo, ki jo opisuješ, verjetno skozi izkušnje in fitness hehe.

Hvala za nasvet, točno to imam v planu, lepo počasi spoznati motor po prazni, dokaj široki cesti.

Cesto sem pa našel pravo se mi zdi, in sicer odsek od Sopote do Šmartna pri Litiji čez Veliko presko.

Nora cesta, lep, nov asfalt, zelo malo avtomobilov, je pa kar nekaj motoristov in mislim da vem, zakaj se tukaj vozijo 😄

image.thumb.png.16fe5dc0a7e41cefd8069fb6032613a7.png

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vsaj v štartu za učenje naj bo kratek odsek (par kmjev). Ker lažje analiziraš vožnjo. Drugače je pa relacija lepa.  Ne škodi tudi imeti s sabo nekoga, ki dobro vozi, pa ti lahko po nekaj kilometrih pokomentira vožnjo in potem odpravljaš napake.

Recimo, ko sem zapisal, hitrost, predvidevanja, vstopi v ovinek, izstopi, linija, pogled. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Pennywis3 pravi:

Hvala za nasvet, točno to imam v planu, lepo počasi spoznati motor po prazni, dokaj široki cesti.

Cesto sem pa našel pravo se mi zdi, in sicer odsek od Sopote do Šmartna pri Litiji čez Veliko presko.

Raje kot cesto izberi Vransko. Če si član AMZS in do konca junija plačaš Intenzivni tečaj z Viso, stane zgolj 90€. Ne bo ti žal, v to si lahko prepričan.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Pennywis3 Kako misliš obvladat težo? Kako si naredil izpit? 

Torej motor ali je skuter 50cc ali nekaj malo pod 200kil in 500 ali 600cc oboje lahko pogrneš potleh.

Dve pomembni svari, pomaga če si imel pametnega inštruktorja in da ne prehitiš svojih sposobnosti. 

Jaz sem imel inštruktorja ki je tudi sam motorist, moja žena je mela enega ki je 2x vozil motor glih tolko da je imel kategorijo, razlika med sposobnostjo je bila očitna, inštruktor ji ni razložil nič sem ji jaz več svetoval. (pa bil sem enkrat z njim v avtu, navodila za križišča ji je dajal zadnji trenutek, za poligon ni imel nobenega pametnega nasveta...)

Tako da moj nasvet kot stalnega začetnika (ker na leto trenutno naredim manj kot 1000km), nauči se manevriranja motorja pri nizkih hitrostih, čeprav je lepo dodat mal gasa, vozi po omejitvah in testiraj premikanje po motorju, da nisi trd ko palica gor, nima veze če te vsi prehitijo važno da se počutiš dovolj vredu da nisi napet ali živčen.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vransko z instruktorjem...

..ali pa Raceland z nekom, ki zna lepo peljati in je sposoben lepo razložiti in "postopoma stopnjevati" vožnjo ( ne vem... verjetno imajo tudi tam instruktorje...nisem bil tam že dooolgo).

... seveda pa se to ne da narediti z enim obiskom.... to traja.... in ko enkrat osvojiš vožnjo motorja pri nizkih hitrostih in se otreseš tistih velikih strahov, kar naenkrat vožnja steče....

 

Sem bil prejšnjo soboto na N. Marof, pa so imeli šolo. .... lepo so peljali čisto počasi par krogov.. nato teorija... potem malo hitreje... spet teorija...in tako naprej ene 4 ali 5 izhodov.  Ni to neka dirkaška šola... ampak učili so se voziti linije in postopoma nagibati motor ( v bistvu je zgledalo kot neka mala šola dirkanja  :P ) Mislim da se na tak način najhitreje otreseš strahov nagniti motor malo bolj, da vidiš, da ne bo kar padlo po tleh, če prideš kdaj v situacijo, ko bi moral motor bolj nagniti, če te kdaj kaj preseneti in moraš na ta način odreagirati.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@smasher kot je opisal @DAMI34 250kg motor + ženska + oprema zna bit kar težka za začetnika v gužvi ali manevriranje na mestu, pri nizkih hitrostih itd.

Izpit sem drugače naredil v dveh dneh, v sredo prva vožnja, v ponedeljek pa sem imel že izpit v rokah na UE 😁

shake&bake voznik motorja, takšnih bo sedaj kar nekaj, ko sem gledal, kakšni hodijo tovrstne izpite delat me je blo kr mal strah, da bom z njimi na cesti hehe.

Vransko bo potem kar prava opcija, hvala vsem za ta nasvet, si pogledam zadevo in se prijavim, če bom še živ do takrat 🙃

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem če sem čisto prav razumel, če sem, je torej govora o samo par urah v avtošoli? No torej bo kakšen dan tečaja zagotovo pravi naslov. Mene je inštruktor kar nekajkrat opomnil (realno rečeno sqrcal), glede pozicije, navad... Ena izmed prvih stvari je bila "tehniko vožnhe skuterja/mopeda pozabi", motor se vozi drugače. 

Deuga stvar, s katero se verjetno marsikdo tudi tukaj ne strinja ampak za začetniško vožnjo in za Slo. ceste (ki so vse bolj primerne za enduro voznike 😅), nisi Rossi, ne nagibaj se pod motor, ampak podiraj motor pod sabo, kar se mi zdi tudi boljša tehnika za začetke in počasno vožnjo. Ampak v glavi moraš imet vedno tudi "twist of the wrist", za tiste trenutke ko zajebeš in prideš v ovinek hitreje kot bi želel, ampak vseeno zvoziš ovinek "komot" čeprav s posranim občutkom. 

Ker za razliko od večine motoristov več šraufam kot vozim, se imam vsako leto za začetnika in vedno vozim z dovolj rezerve, ker vozim za veselje, se mi ma motorji ne mudi, pa vseeno se mimogrede zgodi da tudi s švoh motorjem priletim mimo kakšne table za omejitev tako prehitro da bi denarnica kar jokala če bi stal blizu organ pregona. 🤣 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!